Myllyn Paras

Myllyn Paras on Suomen markkinajohtaja pakastetaikinoissa ja pastatuotteissa, hiutaleissa ja jauhoissa markkinakakkonen. Yritys halusi uudistaa verkkopalvelunsa, sillä vanha järjestelmä ei enää taipunut uusiin tarpeisiin eivätkä sivustolla kävijät löytäneet runsaiden sisältöjen pariin. Tavoitteena oli luoda helppokäyttöinen ruokasivusto, joka tavoittaa puolet suomalaisista. Myös Myllyn Paras Reseptiklubin jäsenmäärää haluttiin kasvattaa.
Toteutimme Myllyn Parhaalle sekä kuluttaja- että HoReCa-myynnin verkkopalvelun, uuden myllynparas.fi:n. Loimme sivustolle uuden sisältösuunnitelman mukaisen rakenteen keskittyen reseptien löydettävyyteen. Toimme sivustolle uutena blogiosion ja uudistimme merkittävästi sivuston teknistä rakennetta. Rakensimme reseptisivustolle kattavan hakutoiminnon ja uudistimme visuaalisen ilmeen.
Osana projektia kehitimme myös työkalun, jolla kokooma-, teema- ja kampanjasivuja voi luoda helposti.
Uudistusprojekti aloitettiin elokuussa 2015. Vanhan verkkosivuston aineiston siirto uuteen Drupal-pohjaiseen verkkosivustoon oli haastava ja vaati paljon paitsi suunnittelua myös resursseja toteutusvaiheessa.
Julkaisimme uuden verkkosivuston beta-version valikoidulle asiakasryhmälle loppuvuodesta 2015. Keräsimme heiltä palautetta ja mittasimme sivuston toimivuutta. Palautteen ja mittausten pohjalta teimme sivustoon parannuksia ennen lopullista julkaisua tammikuun 2016 lopussa.
Uusi markkinointivetoinen verkkopalvelu valloittaa kuluttajien sydämet laajalla reseptivalikoimalla ja niihin liittyvällä sisällöllä. Kuluttajapuolen tärkein ominaisuus on kattava hakutoiminto, jolla reseptit ja tuotteet löytyvät helposti. Uudistus on otettu hienosti vastaan ja palaute on ollut positiivista. Tavoitteena ollut sivustolla vietetyn ajan pidentäminen toteutuu myös hyvin.