MTech ja Minun Maatilani

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Kahdelle liiketoiminta-alueelle brändiensä mukaiset sivustot

Mtech Digital Solutions on digitaalisten palveluiden ja liiketoiminnan kehittämiseen keskittynyt teknologiatoimittaja, jolla on pitkäaikainen kokemus maatalousalan jalostus- ja neuvontaorganisaatioiden sekä maanviljelijöiden verkkopalvelujen ja ICT-ratkaisujen toimittajana.
Valu toteutti Mtechille uudistuksen, johon kuului sivuston konseptointi, visuaalinen suunnittelu sekä tekninen toteutus. Uudistuksen tärkein tavoite oli luoda selkeä sivustokokonaisuus, joka auttaa Mtechiä palvelemaan paremmin sen pääkohderyhmiä viljelijäasiakkaita ja yritysasiakkaita.

Merkittävän osan Mtechin liiketoiminnasta muodostaville maatalousohjelmistoille nähtiin parhaaksi luoda oma Minun Maatilani -brändinsä ja sille omistettu sivusto. Molemmista sivustoista haluttiin visuaalisesti selkeät ja vahvat, helposti ylläpidettävät sekä teknisesti ajantasaiset.

Integraatio helpottaa sekä käyttäjää että ylläpitäjää

Projektissa toteutettiin OpenID Connect -kertakirjautuminen asiakkaan omaan keskitettyyn käyttäjähallintaan. Kirjautunut käyttäjä voi integraation avulla nähdä sivustolla räätälöityä sisältöä ja käyttää kaikkia saman identiteettipalvelun piirissä olevia palveluita yhdellä kirjautumisella, jolloin käyttäjäkokemus eri palveluiden välillä on saumaton. Asiakastietoja voidaan ylläpitää yhdessä paikassa, mikä säästää vuosittain runsaasti ylläpitäjien aikaa.

Joustava yhteistyö ja onnistunut lopputulos

Mtech oli erittäin tyytyväinen tavoitteiden toteutumiseen ja projektin kulkuun. Markkinointisuunnittelija Emilia Aikion mukaan uusilla sivustoilla asiakkaat löytävät heille tarkoitetut palvelut ja muut materiaalit helpommin kuin aiemmin. Mtech on nyt potentiaalisempi yhteistyökumppani myös yritysasiakkaille, kun tämä puoli palveluista on tuotu selkeästi esiin. Uudet sivustot rakentuvat helposti siirreltävistä ja muokattavista blokeista, joten sivustojen päivitys ja muokkaus on helpottunut huomattavasti aiemmasta.

“Olemme erittäin tyytyväisiä projektin lopputulokseen ja pysyimme aikataulussa. Valu on teknisesti erittäin ammattitaitoinen ja on hoitanut projektin hyvin asiakaslähtöisesti. Projektipäällikkömme on myös ollut todella ystävällinen ja ammattitaitoinen ja auttanut meitä löytämään toimivat ratkaisut sekä tarvittaessa tuonut myös täysin uusia näkemyksiä pöydälle pitkin projektia. Toteutus on laadukas ja voimme luottaa koodin laatuun”, toteaa Mtechin markkinointipäällikkö Pirkko Soini.

“Odotimme saavamme teknisesti, visuaalisesti ja viestinnällisesti laadukkaat sivustot ja ne saimme.”
Emilia Aikio, markkinointisuunnittelija, Mtech

“Valu on teknisesti vahva ja asiakaslähtöinen.”
Pirkko Soini, markkinointipäällikkö, Mtech

Jätä kommentti