MTech ja Minun Maatilani

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Kahdelle liiketoiminta-alueelle brändiensä mukaiset sivustot

Mtech Digital Solutions on digitaalisten palveluiden ja liiketoiminnan kehittämiseen keskittynyt teknologiatoimittaja, jolla on pitkäaikainen kokemus maatalousalan jalostus- ja neuvontaorganisaatioiden sekä maanviljelijöiden verkkopalvelujen ja ICT-ratkaisujen toimittajana.
Valu toteutti Mtechille uudistuksen, johon kuului sivuston konseptointi, visuaalinen suunnittelu sekä tekninen toteutus. Uudistuksen tärkein tavoite oli luoda selkeä sivustokokonaisuus, joka auttaa Mtechiä palvelemaan paremmin sen pääkohderyhmiä viljelijäasiakkaita ja yritysasiakkaita.

Merkittävän osan Mtechin liiketoiminnasta muodostaville maatalousohjelmistoille nähtiin parhaaksi luoda oma Minun Maatilani -brändinsä ja sille omistettu sivusto. Molemmista sivustoista haluttiin visuaalisesti selkeät ja vahvat, helposti ylläpidettävät sekä teknisesti ajantasaiset.

Integraatio helpottaa sekä käyttäjää että ylläpitäjää

Projektissa toteutettiin OpenID Connect -kertakirjautuminen asiakkaan omaan keskitettyyn käyttäjähallintaan. Kirjautunut käyttäjä voi integraation avulla nähdä sivustolla räätälöityä sisältöä ja käyttää kaikkia saman identiteettipalvelun piirissä olevia palveluita yhdellä kirjautumisella, jolloin käyttäjäkokemus eri palveluiden välillä on saumaton. Asiakastietoja voidaan ylläpitää yhdessä paikassa, mikä säästää vuosittain runsaasti ylläpitäjien aikaa.

Joustava yhteistyö ja onnistunut lopputulos

Mtech oli erittäin tyytyväinen tavoitteiden toteutumiseen ja projektin kulkuun. Markkinointisuunnittelija Emilia Aikion mukaan uusilla sivustoilla asiakkaat löytävät heille tarkoitetut palvelut ja muut materiaalit helpommin kuin aiemmin. Mtech on nyt potentiaalisempi yhteistyökumppani myös yritysasiakkaille, kun tämä puoli palveluista on tuotu selkeästi esiin. Uudet sivustot rakentuvat helposti siirreltävistä ja muokattavista blokeista, joten sivustojen päivitys ja muokkaus on helpottunut huomattavasti aiemmasta.

“Olemme erittäin tyytyväisiä projektin lopputulokseen ja pysyimme aikataulussa. Valu on teknisesti erittäin ammattitaitoinen ja on hoitanut projektin hyvin asiakaslähtöisesti. Projektipäällikkömme on myös ollut todella ystävällinen ja ammattitaitoinen ja auttanut meitä löytämään toimivat ratkaisut sekä tarvittaessa tuonut myös täysin uusia näkemyksiä pöydälle pitkin projektia. Toteutus on laadukas ja voimme luottaa koodin laatuun”, toteaa Mtechin markkinointipäällikkö Pirkko Soini.

“Odotimme saavamme teknisesti, visuaalisesti ja viestinnällisesti laadukkaat sivustot ja ne saimme.”
Emilia Aikio, markkinointisuunnittelija, Mtech

“Valu on teknisesti vahva ja asiakaslähtöinen.”
Pirkko Soini, markkinointipäällikkö, Mtech


Sinua voisi kiinnostaa myös

Gramex – musiikin käyttölupien verkkokauppa

Tekijä: Virnex

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Verkkokauppa, Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu

Verkkopalvelu helpottamaan lupien ostamista Gramex on musiikin tekijänoikeuksia valvova järjestö, jonka tehtävänä on huolehtia, että muun muassa julkisissa tiloissa, tilaisuuksissa, esityksissä ja radiossa soitettavasta musiikista maksetaan korvaus sen tekijälle. Virnex on kehittänyt Gramexille verkkokaupan, jolla sen asiakkaat voivat hankkia äänitemusiikin käyttölupia. Kauppa on suunnattu ammattilaisille, jotka käyttävät äänitemusiikia radiossa tai televisio-ohjelmissa. Käyttöoikeuksia voidaan hakea ja […] Lue lisää

Kauniaisten kaupunki

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

Kauniainen on noin 10 000 asukkaan kaksikielinen kaupunki, joka sijaitsee keskellä Espoota. Kauniaisten vanhan verkkosivuston tekninen alusta tuli elinkaarensa päähän ja sivusto kaipasi muutenkin kipeästi uudistusta. Valu valikoitui uudistuksen toteuttajaksi kilpailutuksen jälkeen. Projektiin toi lisämaustetta se, että kaupungin kaksikielisyyden takia kaikki sisältö piti tuottaa samantien tuplana. Samoin haastetta toi projektityöskentelyn tapahtuminen täysin etänä. Projektin johto […] Lue lisää

Marttaliitto

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Verkkokauppa

Suuren yleisön suosikkisivusto on nyt entistä selkeämpi Kun mielessä on kysyttävää ruoasta tai kotitaloudesta, suomalaiset kääntyvät Marttojen puoleen. Tässä moderni verkkosivusto on tärkeä työkalu. Sitä ylläpitää koko marttajärjestön puolesta Marttaliitto, joka tukee eri tavoin marttapiirien ja -yhdistysten toimintaa ja jäsenviestintää. “Meille oli tärkeää tehdä sivustolle saavutettavuuteen liittyviä muutoksia. Halusimme myös muokata ulkoasun brändi-ilmeemme mukaiseksi”, kertoo […] Lue lisää

Tacklan kuluttaja- ja B2B-verkkokaupat

Tekijä: Fonecta

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Tackla on tunnettu jo yli 50 vuotta kokemuksella jääkiekko- ja urheiluvarusteiden toimittajana. He halusivat päivittää nykyisen kuluttaja- ja b2b-verkkokaupan, sekä aloittaa myös kansainvälisen verkkokaupan tekemisen. Tackla myy laadukkaita urheiluvarusteita ja vaatetusta sekä kotimaisille että kansainvälisille asiakkaille, kuluttajille, joukkueille ja yrityksille. Isoimmat haasteet vanhassa ratkaisussa olivat integraation puutteessa, sisällönhallinnassa ja asiakkaiden käyttäjäkokemuksessa. Tacklalle luotiin erilliset, mutta […] Lue lisää

GRK – Verkkopalvelun uudistus

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

GRK:n verkkosivuston uudistaminen Uusi sivusto tuo yhtiön monipuoliset palvelut esiin GRK on yksi Suomen johtavista infra-alan yrityksistä, joka Suomen lisäksi toimii myös Ruotsissa ja Virossa. Yhtiön verkkosivuston uudistustarve nousi strategisista muutoksista ja vanha sivusto ei enää vastannut nykytilanteen tarpeisiin. Uudistusprojekti lähti liikkeelle Valun Ville Juvosen vetämistä konseptisuunnittelun työpajoista, joiden lopputuloksena korostettiin GRK:ta monipuolisena infra-alan toimijana. […] Lue lisää

Sport Event Management Finland – markkinointisivusto

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

Kansainvälinen käyntikortti urheilulle Sport Event Management Finland (SEMF) tekee Suomea tunnetuksi kansainvälisten urheilutapahtumien järjestäjille ja urheilijoille. Yksikkö toimii Lahti Region Oy:n (visitlahti.fi) yhteydessä. Hankkeen taustalla on viisi eri kaupunkia sekä laaja urheilu- ja matkailunedistämisverkosto. Osana hanketta haluttiin rakentaa markkinointisivusto Sportsfinland.com. Se kokoaa urheilutoimijoita kiinnostavat tiedot yhteen paikkaan ja tuo esiin kaupunkien tarjontaa. Sivusto tukee myös […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1140+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ digipalvelun referenssicasea.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 1000+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 29 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun