Mafy

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Oppilaitoksen verkkopalvelu, Verkkokauppa

Otathan huomioon, että tämä referenssi on yli 4 vuotta vanha, joten referenssikuvauksen sisältö ei välttämättä enää edusta palvelun nykyistä tilannetta. Tuoreita julkaisuja samasta aihepiiristä löydät lisää Verkkokauppa -kategoriasivulta.

Aiempi mafy.fi palveli kohderyhmiään rakenteestaan huolimatta, ei sen ansiosta. Sivustolla oli paljon hyvää sisältöä, mutta siltä puuttui selkeä hierarkia ja sisältöjen silmäily vei turhan paljon käyttäjän aikaa. Viestit vaativat kiteyttämistä erityisesti mobiilinäkymiä varten. Pitkien mobiilisivujen asettelu rikkoutui paikoitellen, minkä vuoksi lukeminen oli työlästä ja itse viesti hukkui tekstimassaan. Aiempi sivusto ei toiminut parhaalla mahdollisella tavalla myöskään sisällöntuottajien näkökulmasta, sillä tietoa oli syötettävä moneen eri paikkaan.

Aiemmassa ratkaisussa Mafyn sivusto ja verkkokauppa olivat kaksi erillistä järjestelmää, ja yksi tavoitteistamme olikin sivuston ja verkkokaupan yhdistäminen samalle alustalle. Vaikka Mafyn tuotteet itsessään olivat kohderyhmille houkuttelevia, ei sivuston vanha ulkoasu tukenut tätä mielikuvaa parhaalla tavalla. Sivusto ei myöskään johdatellut käyttäjiä ostamaan Mafyn materiaaleja ja palveluita: verkkokauppaan oli vaikea navigoida etusivun kautta, tuotetyyppien eroja oli vaikea ymmärtää ja oikean tuotteen löytäminen oli hankalaa.

Yhteistyömme kenties tärkeimmäksi teemaksi nousikin sivuston selkeys. Mafyn haluttiin viestivän vakautta ja luotettavuutta, sillä se tuottaa paljon laadukkaita oppimateriaaleja. Samalla mielikuvaa haluttiin tasapainottaa modernilla ulkoasulla ja nuorekkuudella, koostuuhan sen kohderyhmä ensisijaisesti nuorista opiskelijoista.

Uudistuksen painopisteinä olivat selkeämmän rakenteen lisäksi tarkemmin määritellyt ostopolut, raikas ja moderni ulkoasu, sivustolle saumattomasti sulautettu verkkokauppa sekä käyttäjäystävällisempi mobiilikäyttöliittymä.

Mafyn verkkokauppa toteutettiin WooCommercella kiinteäksi osaksi sivustoa ja valmennustuotteet syötetään nyt WooCommercen tuotteina. Käyttäjän ostopolku toimii sujuvasti ilman kirjautumista. Koska verkkokauppa integroitiin osaksi sivustoa, on kurssien tietoa mahdollista tuoda laskeutumissivuille kootusti. Tämä helpottaa merkittävästi ylläpitäjien työtä. Aiemmalta sivustolta puuttui myös paikka artikkelimuotoiselle sisällölle. Mafy tuottaa paljon laadukasta ja kävijälle hyödyllistä sisältöä, kuten yo-kokeiden mallivastauksia, lukuvinkkejä ja pääsykoevinkkejä. Tieto nostetaan nyt aihepiirin mukaan automaattisesti relevanteille laskeutumissivuille.

Aiemmin ostoprosessi oli piilotettu useamman klikin taakse. Sivustolla on nyt selkeä ”Ilmoittaudu”-CTA ja verkkokauppa. Sivuston rakenne tukee ostamista kokonaisuudessaan. Mobiilinäkymissä päätasot tuodaan korostetusti esiin ja muut sivut esitettiin pienemmällä prioriteetilla. Ilmoittautuminen ja ostoskori ovat nyt yhden klikin takana.

Uusi Mafy-sivusto on aiempaa huomattavasti selkeämpi ja ulkoasultaan raikkaampi, mikä parantaa sivustolla asiointia käyttäjän näkökulmasta. Uusi ulkonäkö tukee myös Mafyn brändiä ja laatumielikuvaa. Selkeämpi navigaatio ja uusi rakenne tekevät sivuista huomattavasti helpommin silmäiltävämpiä ja tuotetyyppien eroja on helpompi ymmärtää.

Lue lisää: Verkkokaupan uudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa


Sinua voisi kiinnostaa myös

Coxan uusi intranet-verkkopalvelu

Tekijä: Mediasignal

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Tekonivelsairaala Coxa Oy on Suomen ainoa ja pohjoismaiden suurin tekonivelleikkauksiin erikoistunut sairaala. Coxassa tehdään Euroopan vaikuttavimpia polvi- ja lonkkatekonivelleikkauksia. Mediasignal toteutti Coxa Oy:lle kattavan intranet-ratkaisun, joka tukee Coxan sisäistä viestintää ja työntekijöiden ohjeistusta. Toteutettu kokonaisuus kattoi projektin läpiviennin ja suunnittelun sekä teknisen toteutuksen ja monipuoliset integraatiot taustajärjestelmiin. Koska intranet on kriittinen työkalu Coxan päivittäisessä potilastyössä, […] Lue lisää

Pala – verkkopalvelu, joka yhdistää käyttäjät paikallisiin palveluihin

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: HubSpot CMS

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Pala on Socialan alusta, joka auttaa ihmisiä löytämään luotettavia paikallisia palveluja. Se tuo yhteen muun muassa ravitsemus-, siivous-, turvallisuus-, kiinteistöhallinta- sekä hoivapalvelut. Pala tarvitsi uuden alustan, jossa käyttäjät voisivat helposti löytää oikeat palvelut ja ottaa palveluntarjoajiin yhteyttä. Pienyritykset puolestaan tarvitsivat mahdollisuuden saada näkyvyyttä ja laajentaa asiakaskuntaansa. Lähtökohdat Jokainen onnistunut projekti alkaa kysymällä oikeat kysymykset. Järjestimme […] Lue lisää

Keslan extranet-verkkopalvelu jälleenmyyjille

Tekijä: Mediasignal

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Kesla Oyj kehittää työkoneita, teknologiaa ja palveluita asiakkaidensa kestävään menestykseen. Keslan liiketoiminta on keskittynyt kolmeen liiketoiminta-alueeseen, jotka ovat traktorivarusteet, puunkorjuulaitteet sekä auto- ja teollisuusnosturit. Yhteistyössä Keslan kanssa kehitetty eKesla-järjestelmä tukee globaalia jälleenmyyjäverkostoa ja palvelee loppuasiakkaita ympäri maailman. Järjestelmä mahdollistaa varaosakyselyiden, uusien laitteiden takuurekisteröintien ja takuuhakemusten käsittelyn saumattomasti. Prosessi tarjoaa reaaliaikaisen näkyvyyden kaikille osapuolille, mikä parantaa […] Lue lisää

Hämeen ammattikorkeakoulu

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Aloitimme yhteistyömme Hämeen ammattikorkeakoulun kanssa keväällä 2023. Mainostoimisto Kuudennen brändityön ja mallisivujen pohjalta lähdimme toteuttamaan modernia WordPress-sivustoa, joka palvelisi sekä nykyisten, että tulevien opiskelijoiden tarpeita. Hamk.fi-sivuston tärkein tehtävä on koota ja esittää koulutustuotteet asiakkaille, mutta myös koota näkymää kokonaisuudesta sisäiseen käyttöön. Lähtökohdat ja tavoitteet HAMKin tiimi halusi rakentaa uuden, selkeämmän tavan löytää koulutustuotteita. Haasteen loi […] Lue lisää

Palvelualojen ammattiliitto

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Aloitimme yhteistyön Palvelualojen Ammattiliiton kanssa kesäkuussa 2022 tavoitteenamme rakentaa luotettava, skaalautuva ja aikaa kestävä verkkopalvelu. Uusi verkkopalvelu toimii palvelualan työntekijöiden tärkeänä tietopalveluna, tekee PAMin edunvalvontatyötä entistä näkyvämmäksi ja houkuttelee sivustolle tulevia kävijöitä liittymään jäseneksi. Lähtökohdat ja tavoitteet PAM oli uudistamassa pam.fi-verkkopalvelunsa, joka on tärkeä informaation lähde palvelualan työntekijöille. PAMin aiempi sivusto ei skaalautunut riittävän joustavasti […] Lue lisää

Kuulotarvike.fi verkkokauppa

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Kuulotarvike osana Audmet-konsernia palvelee kuulokojeasiakkaita erilaisissa lisätarvikehankinnoissa esimerkiksi kuulokojeiden paristojen ja erilaisten puhdistus- sekä lisätarvikkeiden hankinnassa. Aloitimme kuulotarvike.fi-verkkokauppaprojektin keväällä 2023 asiakkaan tarjousprosessin toimintojen tarkentamisella ja ydintoimintojen määrittelyllä. Lähtökohdat ja tavoitteet Kuulotarvike.fi verkkokauppa oli jämähtänyt vanhalle alustalle, johon ei haluttu enää tehdä jatkokehitystä. Asiakas oli myös tunnistanut tiettyjä toimintaansa tehostavia tarpeita, jotka haluttiin toteuttaa uudistuksen yhteydessä. […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun