Lääkärikeskus Aava

Loppuvuodesta 2013 Lääkärikeskus Aavalla oli vastassaan digitaalinen haaste: kilpailijoiden tahkotessa asiakasaikoja verkossa, jäi Aavan ajanvarauksen osuus pyöreään 20% kaikista varatuista ajoista, joista puolet jäi vahvistamatta ajanvarausratkaisun toimimattomuuden takia.
Suunnittelimme ja toteutimme kaksivaiheisen uudistuksen. Ensiksi laitoimme kuntoon ajanvarausjärjestelmän asiakaspolut ja käyttöliittymän. Toisessa vaiheessa päivitimme Aava.fi-sivuston ulkoasun responsiiviseksi, uudistimme ulkoasun ja toteutimme sivuston Drupal 8:n päälle. Teknologiavalinta mahdollisti kokonaisuuden yksinkertaistamisen ja nopeutti kehitystyötä merkittävästi.
Tuloksena Aavan sähköisten ajanvarausten osuus kasvoi 20%:sta 35%:iin. Lisäksi verkkoajanvarausten kokonaismäärä kasvoi ensimmäisen vuoden aikana 15%. Parannusten ansiosta myös puhelinpalvelun yövuorosta voitiin luopua.