Jyväskylän kaupunki

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Exove Oy

Tärkein teknologia: Drupal

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Jyväskylän verkkosivuston uudistus haluttiin toteuttaa joustavasti – suuren kokonaisuuden tarpeet huomioiden ja tulevaisuutta ajatellen. Uuden kokonaisuuden pääsivusto tulee olemaan laaja, lähes 14 000 sivun kokonaisuus, joka jakautuu useisiin erillisiin alasivustoihin.

Jyväskylän kaupungin verkkopalvelu-uudistuksessa korostuvat kaupungin tarjoamien monipuolisten palveluiden esittely havainnollisesti, informatiivisesti ja selkeästi. Koska sisältökokonaisuus on suuri, uudistuksessa kiinnitettiin erityistä huomiota rakenteen selkeyteen. Näin haluttiin varmistaa, että käyttäjät löytävät tarvitsemansa tiedon helposti. Myös erilaiset kohderyhmät, kuten lapsiperheet, nuoret ja maahanmuuttajat, huomioitiin kohdennetuilla palveluilla, jotka kerättiin omiksi kokonaisuuksikseen yhteen paikkaan.

Jyväskylän kaupunki halusi toteuttaa sivustouudistuksen mahdollisimman kustannustehokkaasti, joten siinä päätettiin hyödyntää kuntien välistä yhteistyötä ja Turun kaupungille toteutettua avointa Kada-verkkopalvelualustaa. Alusta on rakennettu Drupal 7 -julkaisujärjestelmällä ja se on suunniteltu erityisesti kuntien verkkopalvelutarpeita ajatellen.

Jyväskylän kaupunki oli suunnitellut pari vuotta aikaisemmin sivuston visuaalisen ilmeen, joka oli käytössä myös vanhalla sivustolla. Uuden sivuston ulkoasu toteutettiin pitkälti olemassaolevan sivuston mukaisesti, ja konseptiin tehtiin vain pieniä muutoksia matkan varrella.

Sisällöntuottajien runsaan lukumäärän vuoksi sivuston käyttäjähallinta haluttiin yhdistää kaupungin yleiseen käyttäjähallintaan. Tätä varten rakennettiin Active Directory -sisäänkirjautuminen. Tämän lisäksi joustava ratkaisu mahdollistaa myös ulkopuolisten käyttäjien lisäämisen sisällöntuotantoa avittamaan.

Sivuston uudistus toteutettiin joustavasti niin, että ominaisuuksia ja sivuston osia testattiin sisäisesti jatkuvasti projektin aikana. Kun sivustokokonaisuudesta saatiin rakennettua riittävän laaja ja sisäisesti testattu kokonaisuus, se julkaistiin vanhan sivuston rinnalle beta-versiona. Näin sivustosta saatiin palautetta sekä kuntalaisilta että henkilökunnalta.

Jyväskylän kaupunki halusi kumppanikseen kokeneen toimijan, joka pystyisi rakentamaan hyvin toimivan sivustokokonaisuuden, jota Jyväskylän kaupungin olisi helppo jatkokehittää itsenäisesti julkaisun jälkeen. Exove toteutti sivuston backend-kehitystyön sekä integraatiot.

Yhteistyö Jyväskylän kaupungin ja Exoven välillä oli tiivistä koko projektin ajan, mikä teki projektin etenemisestä mutkatonta. Apuna käytettiin Slack-pikaviestinpalvelua, videopalavereja ja tarvittaessa tavattiin myös kasvotusten. Jatkuvan kommunikaation avulla asioista saatiin sovittua ketterästi ja sivusto saatiin julkaistua joustavassa aikataulussa.


Sinua voisi kiinnostaa myös

Wise Professionals

Tekijä: Genero Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Neljä verkkosivustoa, kolme kohderyhmää, 3520 post-it-lappua ja yksi tyytyväinen asiakas Kuinka rakennetaan verkkosivustot useista yrityksistä koostuvalle yritykselle? Tekemällä kompromisseja? Ei todellakaan, vaan saamalla jokainen brändi kukkimaan saman kukoistavan sateenvarjon alla. Miksi me rakastamme tätä asiakasta Tiesimme, että Wise Professionals haastaa rekrytointialan käytäntöjä testaamalla uusia tapoja luoda ja toimittaa palveluita. Meillä oli yhteistyömme alusta alkaen kädet […] Lue lisää

Ruokatieto

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Ruokatiedon verkkosivuprojektissa yhdistettiin saman sivuston alle kaksi laajaa kokonaisuutta: Ruokatieto Yhdistyksen sekä Hyvää Suomesta -merkin verkkopalvelut. Ruokatieto Yhdistys ry edistää suomalaista ruokakulttuuria viestimällä kotimaisesta ruuasta ja ruokaketjun toiminnasta sekä tekemällä tunnetuksi Hyvää Suomesta -alkuperämerkkiä suomalaisen elintarvikkeen tunnuksena. Hyvää Suomesta -merkin käyttöoikeudet ovat 350 eri kokoisella yrityksellä, jolle suomalaisen ruokaketjun elinvoimaisuus on tärkeää. Yrityksiä valvotaan ja […] Lue lisää

Food&Plan & Lounasosasto

Tekijä: J&Co Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Lähtökohta: Food and Plan on yritys, joka tarjoaa tuotekehitystä elintarviketeollisuudelle, tuottajille ja ravintoloille. Heillä oli tarve toteuttaa verkkosivu-uudistus, joka toisi palveluille lisää näkyvyyttä. Tavoitteenamme oli luoda selkeä, hakukoneoptimoitu ja visuaalisesti vetovoimainen sivusto, joka houkuttelisi asiakkaita tutustumaan palveluvalikoimaan. Ratkaisu: Verkkosivustolle suunniteltiin uusi graafinen ilme. Sivusto toteutettiin WordPressilla käyttäen JCORE-teemaa, joka toimii erinomaisesti myös mobiililaitteilla. Sivuston sisältö […] Lue lisää

Visit Lakeland Finland -sivusto

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Uusi Visit Lakeland sivusto tavoittaa kansainväliset matkailijat Rakensimme Visit Lakeland Finland -verkkosivuston jonka tavoitteena on edistää Järvi-Suomen matkailua kansainvälisillä markkinoilla. Verkkosivusto tarjoaa tietoa ja esittelee kiinnostavalla tavalla viiden maakunnan – Päijät-Hämeen, Kanta-Hämeen, Pirkanmaan, Keski-Suomen ja Pohjois-Karjalan – matkailutuotteita, jotka sopivat kansainvälisille markkinoille. Sivuston tehtävänä on parantaa Lakeland Finland -alueen kilpailukykyä tuomalla esille alueen kärkituotteita ja […] Lue lisää

Riveria.fi

Tekijä: Tammi Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Tammi Digitalin toteuttama Pohjois-Karjalan koulutuskuntayhtymä Riverian uusi verkkosivusto julkaistiin 1.5.2023. Uudistuksen tavoitteena oli tehdä asiakaslähtöiset, saavutettavat sekä käyttäjäystävälliset sivut, huomioiden pääkohderyhmien hyvinkin erilaiset käyttötarpeet. Toteutuksessa huomioitavaa: – Projektin kehitystyö pohjautui palvelumuotoilun keinoin kartutettuun laajaan käyttäjäymmärrykseen sekä asiakaspersoonia puhuttelevaan sisältösuunnitelmaan. – Vaativat integraatiot: Uudelle riveria.fi -verkkosivustolle luotiin useita kaksisuuntaisia integraatioita Friends iPaaS-integraatioalustan avulla. Rajapinnat muodostuivat niin […] Lue lisää

720.io

Tekijä: Genero Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

720° on suomalainen yritys, joka tarjoaa SaaS-palvelua integroituna kiinteistön laitteistoon, kuten mittauslaitteisiin ja antureihin. Ratkaisun perustana on pääasiassa ohjelmisto ja sen analytiikkamoduuli, mutta yritys tarjoaa myös laitteistoasennuksia ja integraatioita. 720°:n tavoitteena on tuoda älykkäitä, tietoja kerääviä ratkaisuja rakennusten ja kiinteistöjen hallintaan, sekä parantaa energiatehokkuutta ja käyttäjäkokemusta. Haaste Brändiuudistuksen myötä 720° halusi päivittää ilmeensä. Koska 720.io-verkkosivua […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1150+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ julkaistua referenssiä Julkaisut-palstalla.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 900+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 30+ kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 900 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun