Jyväskylän kaupunki

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Exove Oy

Tärkein teknologia: Drupal

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Jyväskylän verkkosivuston uudistus haluttiin toteuttaa joustavasti – suuren kokonaisuuden tarpeet huomioiden ja tulevaisuutta ajatellen. Uuden kokonaisuuden pääsivusto tulee olemaan laaja, lähes 14 000 sivun kokonaisuus, joka jakautuu useisiin erillisiin alasivustoihin.

Jyväskylän kaupungin verkkopalvelu-uudistuksessa korostuvat kaupungin tarjoamien monipuolisten palveluiden esittely havainnollisesti, informatiivisesti ja selkeästi. Koska sisältökokonaisuus on suuri, uudistuksessa kiinnitettiin erityistä huomiota rakenteen selkeyteen. Näin haluttiin varmistaa, että käyttäjät löytävät tarvitsemansa tiedon helposti. Myös erilaiset kohderyhmät, kuten lapsiperheet, nuoret ja maahanmuuttajat, huomioitiin kohdennetuilla palveluilla, jotka kerättiin omiksi kokonaisuuksikseen yhteen paikkaan.

Jyväskylän kaupunki halusi toteuttaa sivustouudistuksen mahdollisimman kustannustehokkaasti, joten siinä päätettiin hyödyntää kuntien välistä yhteistyötä ja Turun kaupungille toteutettua avointa Kada-verkkopalvelualustaa. Alusta on rakennettu Drupal 7 -julkaisujärjestelmällä ja se on suunniteltu erityisesti kuntien verkkopalvelutarpeita ajatellen.

Jyväskylän kaupunki oli suunnitellut pari vuotta aikaisemmin sivuston visuaalisen ilmeen, joka oli käytössä myös vanhalla sivustolla. Uuden sivuston ulkoasu toteutettiin pitkälti olemassaolevan sivuston mukaisesti, ja konseptiin tehtiin vain pieniä muutoksia matkan varrella.

Sisällöntuottajien runsaan lukumäärän vuoksi sivuston käyttäjähallinta haluttiin yhdistää kaupungin yleiseen käyttäjähallintaan. Tätä varten rakennettiin Active Directory -sisäänkirjautuminen. Tämän lisäksi joustava ratkaisu mahdollistaa myös ulkopuolisten käyttäjien lisäämisen sisällöntuotantoa avittamaan.

Sivuston uudistus toteutettiin joustavasti niin, että ominaisuuksia ja sivuston osia testattiin sisäisesti jatkuvasti projektin aikana. Kun sivustokokonaisuudesta saatiin rakennettua riittävän laaja ja sisäisesti testattu kokonaisuus, se julkaistiin vanhan sivuston rinnalle beta-versiona. Näin sivustosta saatiin palautetta sekä kuntalaisilta että henkilökunnalta.

Jyväskylän kaupunki halusi kumppanikseen kokeneen toimijan, joka pystyisi rakentamaan hyvin toimivan sivustokokonaisuuden, jota Jyväskylän kaupungin olisi helppo jatkokehittää itsenäisesti julkaisun jälkeen. Exove toteutti sivuston backend-kehitystyön sekä integraatiot.

Yhteistyö Jyväskylän kaupungin ja Exoven välillä oli tiivistä koko projektin ajan, mikä teki projektin etenemisestä mutkatonta. Apuna käytettiin Slack-pikaviestinpalvelua, videopalavereja ja tarvittaessa tavattiin myös kasvotusten. Jatkuvan kommunikaation avulla asioista saatiin sovittua ketterästi ja sivusto saatiin julkaistua joustavassa aikataulussa.


Sinua voisi kiinnostaa myös

haparandatornio.com

Tekijä: Agenda Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Kaksoiskaupungin verkosivut Haparandatornio.com toimii Haparanda-Tornion yhteisenä markkinointiportaalina, joka edustaa molempien kaupunkien brändiä ja näkyvyyttä. Sivusto kokoaa palvelut ja tiedon eri käyttäjäryhmille sopivaan ja toimivaan muotoon. Tekninen toteutus Palvelukokonaisuudet sivustolla ovat tehty WordPressin sisällönhallintajärjestelmällä. Suunnittelun pohjana on Haparanda-Tornion visuaalinen ilme, värit ja fontit. Uudistimme sivuston kesän 2022 aikana. Saavutettavuus Sivuston toteutuksessa kiinnitettiin erityistä huomiota saavutettavuuteen ja […] Lue lisää

Åbo Svenska Teater verkkosivu-uudistus

Tekijä: J&Co Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Lähtökohta Åbo Svenska Teater, Turun ruotsalainen teatteri, on Suomen vanhin teatteri, sijaiten Turun Kauppatorin laidalla. Asiakkaalla oli tarve päivittää verkkosivua teknisesti ja samalla parantaa käyttäjäkokemusta. Visuaalinen ilme tulisi luoda teatterin graafisen ohjeiston mukaan. Ratkaisu J&Co Digital uudisti verkkosivuston rakennetta ja ostopolkuja, parantaen siten käyttäjäkokemusta. Erityistä huomiota kiinnitettiin lipunmyyntiin liittyvään käyttökokemukseen ja koko integraatio lippu.fi:stä uudistettiin. […] Lue lisää

Kaarna Elk Leather

Tekijä: Viestintätoimisto St. Hurmos

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Kokkolan Nahka on täysin suomalainen, kolmannessa polvessa toimiva perheyritys. Yrityksellä on pitkät perinteet hirvennahan valmistuksessa ja se on kasvanut maailman suurimmaksi riistaeläinten nahkojen tuottajaksi. Yritys valmistaa korkealaatuista ja eksoottista hirvennahkaa laukku- ja käsineteollisuuden vaativiin tarpeisiin. Yrityksen kilpailuetu maailmalla on hirvennahan erikoisuus, ylellisyys, harvinaisuus ja eettisyys. Tällaisella hirvennahalla ei kuitenkaan ollut omaa brändiään, vaikka se selvästi […] Lue lisää

Nallikari

Tekijä: Kaimana

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Nallikari on jo vuosikymmeniä ollut virkistys- ja matkailualue niin oululaisille kuin kansainvälisille vierailijoille ja alue on tulevaisuudessakin tärkeä kohde Oulun seudulle. Nallikarin, Mustasaaren ja Hietasaaren alueille investoidaan paljon lähivuosina ja Visit Oulu edistää alueen vetovoimaisuutta yhteistyössä kaupungin sekä koko seudun toimijoiden kanssa.  Kehitystyö nosti tarpeen Nallikarin brändin ja verkkosivuston uudistuksille – tavoitteena oli paitsi viestiä […] Lue lisää

Kauppakeskus Jumbo-Flamingo -verkkosivusto

Tekijä: Into-Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Jumbo-Flamingon uuden yhteisen brändin myötä molempien keskusten verkkosivustot tuli yhdistää yhdeksi suureksi verkkopalvelukokonaisuudeksi. Into-Digital vastasi tämän uuden verkkopalvelukokonaisuuden suunnittelusta ja toteutuksesta yhdessä markkinointitoimisto N2:n, Jumbo-Flamingon sekä kauppakeskuksen opasnäytöistä ja pohjakartoista vastaavan Praecomin kanssa. Yhtenä keskeisenä tavoitteena verkkopalvelun uudistuksessa oli, että kävijät löytävät helposti juuri heitä kiinnostavat liikkeet ja palvelut. Tätä varten suunnittelimme interaktiivisen, palvelutarjontaa pelillistävän […] Lue lisää

Mipro.fi

Tekijä: Agenda Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Mipro on raideliikenteen ja teollisuuden järjestelmiin erikoistunut asiantuntijayritys, joka vuodesta 1980 lähtien on ollut mukana kehittämässä turvallisempaa ja toimivampaa raideliikennettä, vesi- ja energiahuoltoa sekä teollisuutta. Uudistimme Mipron verkkosivut WordPressillä. Verkkosivuilla esitellään Mipron tarjoamia erilaisia palveluja ja referenssejä, kerrotaan alaan ja yritykseen liittyvistä uutisista ja ilmiöistä. Lisäksi sivustoa käytetään työntekijöiden rekrytointiin. Sivusto oli aiemmin tehty toisella […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1150+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ julkaistua referenssiä Julkaisut-palstalla.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 900+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 30+ kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 900 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun