Intersport.fi

Crasmanin toteuttamassa verkkokaupassa panostettiin sujuvaan ostoputkeen, jossa tuotteiden valinta, ostaminen ja palauttaminen on tehty helpoksi. Selkeät näkymät ja tuotenostot parantavat käyttökokemusta ja ohjaavat asiakkaiden liikkumista verkkomyymälässä. Toteutus palvelee sekä verkossa että kivijalassa asioivien asiakkaiden tarpeita: kun myymälähakuun syöttää kotiosoitteen, se näyttää lähimpien myymälöiden sijainnin kilometrin tarkkuudella. Taustalla on ymmärrys siitä, että verkossa tarkasteltuja tuotteita halutaan usein kokeilla myymälässä.
Verkkokauppahanke ulottui aina varastonhallinnasta myymälöiden kassajärjestelmiin. Intersport oli jo vuotta aiemmin ottanut käyttöön Crasman Studio –tuotetiedonhallintajärjestelmän myymälä- ja markkinointimateriaaleja varten. Vahvasti visuaallisuuteen ja kuviin perustuvassa verkkokaupassa tämän materiaalin hyödyntäminen oli keskeistä. Suunnittelun lähtökohtina olivat vaivaton ja selkeä käyttökokemus. Päämääränä oli verkkokauppa, joka paitsi vastaa kuluttajien muuttuviin tarpeisiin, myös ohjaa heitä sisältöjen avulla harrastamaan paremmin.
Toteutuksen oleellisena edellytyksenä nähtiin sivuston nopeus. Saranat kestävät, vaikka ovesta tulee sisään 100 000 kävijää päivässä. Stage-verkkopalvelualustalle rakennetun toteutuksen tarjoama nopeus ja responsiivisuus antaa myös verkkokaupan asiakkaalle maksimaalisen käyttömukavuuden eri päätteillä. Tämän ansiosta huikeat 40 prosenttia asiakkaista vierailevat kaupassa mobiililaitteella.
“Hanke sujui kivuttomasti. En ole koskaan nähnyt yhtä suuren mittakaavan projektia, joka olisi toteutettu näin lyhyessä ajassa. Erilaisten integraatioiden määrä on todella suuri, ja Crasman on selvinnyt niistä hyvin. Yritys oli vakuuttanut meidät jo aiempien projektien yhteydessä, joten heidän kanssaan oli helppo lähteä yhteistyöhön. Crasmanin toiminta on innovatiivista ja joustavaa. ”Ei onnistu” on vastaus, jota heiltä ei ikinä saa. He toteuttavat kaikki toiveemme uusista ominaisuuksista ja tekevät muutokset ripeällä aikataululla.
Sivusto on nopea ja on kestänyt kampanjoiden liikennepiikit. Olemme havainneet, että verkkokaupan ylläpitäminen on jatkuva prosessi, mutta varmalle pohjalle on hyvä rakentaa lisää.”
– Ilkka Saastamoinen, Verkkokaupan johtaja, Intersport Finland Oy