Industryhack

Tekijät: redandblue (Konsepti, käyttöliittymä, visuaalinen suunnittelu, brändi-identiteetti), Sivututka Oy (Tekninen toteutus)
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Industryhack on yhteiskehittämisen menetelmiin erikoistunut asiantuntijayritys, joka auttaa löytämään oikeat kumppanit ja varmistaa sujuvan yhteistyön kehitysprojekteissa.

Redandblue suunnitteli Industryhackille uuden brändi-ilmeen ja verkkosivut. Brändityön lähtökohtana oli saada mielikuva yrityksestä vastaamaan enemmän asiantuntijayritystä kuin hackatron-tyyppistä tapahtumaa, johon heidät yrityksen nimen puolesta usein sekoitetaan. Tiimityö, yhteiskehittäminen ja Industryhackin asiantuntijat olivat toivotun uuden brändin ytimessä.

Uuden logon muodossa toistuu leikattu elementti, joka viittaa yrityksen nimessä olevaan hack-sanaan. Typografia ja väripaletti suunniteltiin moderneiksi. Kuvituselementtinä toimivat alleviivaukset ja tussipiirustukset viittaavaat Industryhackin käyttämiin työpajatyyppisiin yhteiskehittämisen menetelmiin. Käyntikorteissa näkyy asiantuntijoiden kuvat ja henkilökuvat ovat isossa roolissa myös verkkosivuston kuvakonseptissa.

Verkkosivuston osalta konseptin keskiössä olivat yrityksen järjestämät haastekilpailut, referenssit ja palvelut. Verkkosivuston käyttöliittymästä tehtiin yksinkertainen ja modulaarinen. Sivusto toteutettiin WordPress-julkaisujärjestelmälle käyttäen Gutenberg-editorin custom-lohkoja.

Sivustolle tehtiin käyttökokemusta rikastamaan animaatioita ja mm. etusivun kuva päivittyy joka selaimen latauksella. Sivustolla on kaksi kieliversiota.

Sivusto on redandbluen ylläpidossa ja jatkokehityksessä.

Jätä kommentti