Hippo.fi

Tekijä: Genero Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto

Hippo.fi on rakastettuun Hippo-lehteen pohjautuva lapsille suunnattu verkkosivusto, jonka tavoitteena on tarjota kivaa tekemistä ja opettaa samalla tärkeitä taloustaitoja hauskalla ja kiinnostavalla tavalla. Hippo.fi:n takana on OP, Suomen suurin finanssiryhmä. OP:n tehtävänä on edistää omistaja-asiakkaiden ja toimintaympäristön kestävää taloudellista menestystä, turvallisuutta ja hyvinvointia. Yhteistyömme OP:n kanssa alkoi syksyllä 2020 Hippo.fi-sivuston kehittämisellä.

Vanha Hippo.fi-sivusto oli aikansa elänyt ja sisältö sivuilla oli lähinnä erillisiä PDF-tiedostoja, joiden ulkoasu oli vanhentunut eikä vastannut Hipon uutta ilmettä. Rakastetun Hippo-lehden tehtävät ja visat haluttiin tuoda digitaaliseen ja moderniin muotoon. Hippo-lehden tavoitteena on tarjota lapsille onnistumisen elämyksiä, hyödyllistä tietoa sekä kehittävää ja hauskaa puuhaa. Tämä sama kokemus haluttiin tuoda myös verkkoon, joten verkkopalvelun pelejä ja tehtäviä lähdettiin luomaan Hippo-lehden tehtävien pohjalta.

Projektin tavoitteena oli tuoda Hippo.fi tähän päivään ja saada sivuston ilme vastaamaan Hipon uutta visuaalista ilmettä. Halusimme myös tarjota lapsille hauskaa sisältöä kivan tekemisen, pelien ja tehtävien muodossa. Sivustolla ilmoitetaan lisäksi Hippo-tapahtumista, jotka ovat eri alueiden Osuuspankkien järjestämiä leikkimielisiä urheilutapahtumia. Sivustolta löytyy myös iltasatuja, jotka ovat sekä luettavassa ja kuunneltavassa muodossa.

Tavoitteena oli toteuttaa ketterästi moderni ja uudistettu verkkopalvelu, jota pystytään myöhemmin laajentamaan ja kehittämään OP:n tarpeiden ja tavoitteiden mukaisesti.
Verkkopalvelun alustana toimii WordPress ja lisäksi erilaisia pelejä toteutettiin upotettavina mikrosovelluksina. Joidenkin tehtävien toteutuksessa käytettiin myös kolmannen osapuolen palveluita. Sivusto toteutettiin sekä suomeksi että ruotsiksi.

Vuoden 2020 Editkilpailussa Hippo-lehti palkittiin Vuoden aikakausmedia -kategoriassa Vuoden asiakasmediana ja samalla Hippo.fi sai maininnan saman raikkaan ilmeen näkymisestä myös uudessa Hippo.fi-verkkopalvelussa.

Yhteistyömme OP:n kanssa jatkuu edelleen. Olemme kehittäneet Hippo.fi-palveluun uudenlaisia sisältöjä, pelejä sekä konseptia uudenlaisesta tavasta tarjota käyttäjille sisältöjä, jonka avulla haluamme vastata kysymykseen “Mitä tehdä kun on tylsää?”

Jätä kommentti