Helsingin Kaupunginteatteri

Tekijä: Creuna Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Samalla kun Helsingin Kaupunginteatteria peruskorjattiin, suunnittelimme ja toteutimme heidän verkkosivustonsa uudistuksen.

Uusi palvelu suunniteltiin design thinking –metodia hyödyntäen eri käyttäjäryhmät tarkkaan huomioiden. WordPressin päälle rakennetulla sivustolla voi mm. kommentoida esityksiä ja lukea mediassa kirjoitettuja arvioita – niin hyvässä kuin pahassa.

Creuna vastasi projektissa niin ulkoasusuunnittelusta, käyttöliittymäsuunnittelusta, kuin teknisestä toteutuksestakin (mukaan lukien integraatiot). Sivuston julkaisun jälkeen Creuna on vastannut verkkopalvelun teknisestä tuesta ja ylläpidosta, sekä toteuttanut useita jatkokehitysprojekteja. Parhaillaan työn alla on Backstage-osio jossa pääsee kurkistamaan teatterielämän kulisseihin.

”Tavoitteenamme uudistusprojektiin lähdettäessä oli parantaa asiakaspalveluamme, helpottaa oleellisen tiedon löytymistä sivustolta, antaa kävijöille enemmän aihetta pysyä sivuillamme tutustumassa tarjontaamme, helpottaa ja houkutella lipunostoon. Tämä tavoite on tulosten valossa selvästi saavutettu, tai ainakin sitä kohti on menty hyvää vauhtia. Palaute uudesta sivustosta on ollut pääosin positiivista, ja katsottujen sivujen määrä per sessio, sessioiden määrän kasvu ja tieto siitä, että sivujen latausaika on nopeutunut oleellisesti, kertovat positiivista tämän uudistuksen tuloksista.

Projekti sujui kaiken kaikkiaan hyvin ja mutkattomasti, etenimme aikataulussa ja suunnitelmat olivat selkeitä ja kaikki osapuolet olivat ajan tasalla siitä missä mennään. Erityiskiitosta Creunalle hyvästä asiakaspalveluhengestä, asiakkaan tarpeiden ymmärtämisestä ja asiakkaan kuuntelemisesta sekä yleisestä joustavuudesta.”, kommentoi projektia Helsingin kaupunginteatterin markkinointisuunnittelija Petra Bühler joka toimii asiakkaan projektipäällikkönä.

Jätä kommentti