Häkärinteiden verkkopalvelu

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Fonecta

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto kuluttajille

Otathan huomioon, että tämä referenssi on yli 4 vuotta vanha, joten referenssikuvauksen sisältö ei välttämättä enää edusta palvelun nykyistä tilannetta. Tuoreita julkaisuja samasta aihepiiristä löydät lisää Verkkokauppa -kategoriasivulta.

Nopeuslaskija Kalevi ”Häkä” Häkkisen mukaan nimetty Häkärinteiden hiihtokeskus sijaitsee keskeisellä paikalla Hankasalmessa. Yhteistyömme on jatkunut lähes kymmenen vuotta ja viimeisin verkkosivu/-kauppauudistus tehtiin vuonna 2019. Teimme ratkaisun graafisen ilmeen suunnittelun ja teknisen toteutuksen kokonaisuudessaan.

WordPress / WooCommerce -kombinaatio palvelee siis Häkärinteiden verkkosivuina ja lipunmyynnin sekä tarvikkeiden verkkokauppana. Verkkosivujen osalta tärkeää on helppo päivitettävyys, koska erityisesti sesongin aikana sisältöjä päivitetään ahkerasti. Sivujen suunnittelussa panostimme erityisesti sisältöjen selailtavuuteen, koska sisältöä on melko paljon laajasta palveluvalikoimasta johtuen. Sivustolle tehtiin myös tapahtumakalenteri, johon päivitetään sesongin tärkeimmät tapahtumat.

Verkkosivusto toteutettiin kolmella kielellä: suomi, englanti ja venäjä. Verkkokaupan osuus tehtiin kahdella kielellä; englanniksi ja suomeksi.

Aiemmin Häkärinteillä oli lippujen ostamiseen oma järjestelmänsä, mutta uudistuksessa haluttiin yhdistää verkkosivut ja -kauppa mm. paremman asiakaskokemuksen ja analytiikan takia. Lisäksi vanha järjestelmä ei toiminut kovin hyvin mobiililaitteilla. Nyt verkkokaupassa myydään kausikortit, liput, lahjakortteja, matkailuautojen kausipaikkoja sekä ajoittain myös välineitä. Verkkokaupasta ostettujen lippujen ja kausikorttien myynti on kasvanut merkittävästi julkaisun jälkeen.

Hauskana yksityiskohtana sivuille toteutettiin nimipäiväkalenteri, sillä Häkällä nimipäivänsankarit laskevat perinteisesti ilmaiseksi!

(Toim. huom. Referenssi on julkaistu alunperin Eecon nimissä. Fonecta osti Eecon vuonna 2022.)

Lue lisää: Verkkokaupan uudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa


Sinua voisi kiinnostaa myös

PüR-kauppa

Tekijä: Fonecta

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

PUR (viralliselta nimeltään Circulum Farmasia Oy) on pieni perheyritys, joka on perustettu 1990-luvun puolivälissä. Yrityksellä on ollut alusta alkaen missiona tuoda suomalaisten kuluttajien saataville tutkittuja ja puhtaita luonnontuotteita ylläpitämään terveyttä ja hyvinvointia, sekä edesauttaa vastuullisempien valintojen toteutumista. Yritystä johtaa toisen polven yrittäjä Anu Pekkonen. Kun yhteistyö alkoi, PUR-kaupalla oli käytössä Magento 1 -alusta. Yksi yhteistyön […] Lue lisää

Biolanin Baltian verkkokaupat

Tekijä: Fonecta

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Biolan on tunnettu suomalainen yritys, joka valmistaa tuotteita muun muassa puutarhanhoitoon ja kompostointiin. Biolan toimii nykyään myös kansainvälisesti ja on laajentanut toimintaansa esimerkiksi Baltian maihin. Biolanin haasteena oli luoda toimiva, käyttäjäystävällinen ja monikielinen verkkokauppa Baltian markkinoille, korvaamaan vanhentuneen Drupal-alustan. He tarvitsivat kumppanin, joka pystyy toteuttamaan teknisesti vaativan projektin, sekä tekemään integraatiot heidän muihin järjestelmiin.. Fonecta […] Lue lisää

Horse & Rider

Tekijä: Fonecta

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Horse & Rider on ratsastusvarusteiden ja hevostarvikkeiden myymälä ja verkkokauppa, jossa on laaja valikoima suosittuja ja luotettavia tuotemerkkejä niin ratsastajalle kuin hevosellekin. Tarvikkeiden lisäksi valikoimasta löytyy myös hevosten rehuja ja lisäravinteita. Yhteistyön alussa Horse & Riderin toiveena oli selkiyttää verkkokaupan laajan tuotevalikoiman asettelua ja löydettävyyttä. Toinen tavoite oli parantaa verkkokaupan ja kassajärjestelmän integraatiota, koska aiemman […] Lue lisää

Toyota-Tsusho Nordic Oy:n uusi verkkokauppa

Tekijä: Fonecta

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Toyota-Tsusho Nordic Oy, osa maailmanlaajuista Toyota Tsusho -konsernia ja se myy Toyotan ja Lexuksen autoja, sekä näiden varaosia ja lisätarvikkeita. Toyota-Tsusho Nordicin vanha lisävarusteiden verkkokauppa oli Vilkas-alustan päällä ja he hakivat skaalautuvampaa ratkaisua, jossa olisi myös paremmat suodattimet ja hakutyökalut. Kilpailutuksen jälkeen he valitsivat kumppaniksi Fonectan ja alustaksi WooCommercen. Verkkokaupan tuli tarjota helppo ja nopea […] Lue lisää

Verdis – verkkosivuston uudistus

Tekijä: G-Works

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Verkkosivustouudistuksen lähtökohdat Verdiksen ja G-Worksin yhteistyö alkoi vuonna 2019, kun uudistimme silloisen Urbaserin verkkosivuston. Vuonna 2023 tapahtuneiden yrityskauppojen myötä yritys sai uuden nimen, Verdis, ja sen visuaalinen ilme päivitettiin. Verkkosivuston uudistaminen tuli ajankohtaiseksi, jotta uusi brändi-ilme saataisiin näkyviin myös digitaalisessa ympäristössä. Projektissa pääkehittäjänä toiminut Altti pääsi uudistamaan Verdiksen verkkosivuston jo toistamiseen. Edellinen uudistus yli viisi […] Lue lisää

Ensto

Tekijä: Knowit Experience

Tärkein teknologia: Muu tuotepohjainen toteutus

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Modernin liiketoiminnan tarpeita vastaava verkkosivusto Ensto on kansainvälinen teknologiayhtiö ja perheyritys, joka mahdollistaa vihreää siirtymää toimittamalla luotettavia, turvallisia ja kestäviä ratkaisuja sähkönjakeluun. Enston liiketoimintaympäristö oli muuttumassa, mikä loi tarpeen uudistaa tapaa, jolla sen tarjoamat innovatiiviset ratkaisut esitetään verkossa. Yrityksen tavoitteena oli liiketoiminnan ja myynnin kasvun lisäksi laajentuminen globaalisti, ja tähän kaivattiin tukea verkkosivuston ja brändin […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun