Griffin Refineries

Griffin Refineries on nuori suomalainen innovatiivisten jätteenkäsittelyteknologioiden ja kiertotalouden asiantuntijayritys. Redland osallistui Griffinin strategiatyöhön ja uudisti sen pohjalta yrityksen brändin sekä verkkopalvelun kansainvälisesti uskottavaksi.
Strateginen brändiuudistus
Griffinillä on vahva visio puhtaammasta tulevaisuudesta, joka saavutetaan globaaleja jätehaasteita ratkaisemalla. Yrityksen brändi-identiteetti vaati kirkastamista ollakseen uskottavampi kansainvälisillä markkinoilla.
Uuden strategian kulmakiviksi valettiin positiviinen ja helposti ymmärrettävä tapa viestiä. Jätteen merkitys käännettiin päälaelleen negatiivisesta positiiviseksi siten, että jatkossa jätteestä puhutaan kohderyhmille puhtaan tulevaisuuden rakentamisen tärkeänä resurssina. Jäte ei ole enää saastuttava taakka, vaan oikein käsiteltynä jopa aarre.
Verkkopalvelun toteutus
Brändiuudistuksen yhteydessä muodostettu johtoajatus ja strateginen suunnittelu antoivat erinomaiset lähtökohdat verkkosivuston suunnittelua varten. Käyttökokemussuunnittelu aloitettiin tarkentamalla kohderyhmien tarpeita erityisesti sivuston näkökulmasta, jolloin sisältö ja rakenne oli mahdollista suunnitella todelliseen asiakastarpeeseen perustuen.
Näin myös sisällöntuotanto saatiin hyvissä ajoin vauhtiin, mikä on aikataulun kannalta keskeistä, varsinkin kun uudistuva sivusto oli huomattavasti vanhaa laajempi.
Rakennesuunnittelun tärkeimpänä tehtävänä oli muodostaa palvelutarjoomasta selkeä ja helposti ymmärrettävä kokonaisuus. Tässä yhteydessä todettiin myös tarve sekä valokuvaus-, että videotuotannoille, jotka aikataulutettiin jatkokehitysvaiheeseen.
Verkkopalvelun visuaalista käyttöliittymää suunniteltaessa oli erityisen tärkeää hyödyntää uutta brändi-identiteettiä johdonmukaisesti, mutta käytettävyydestä tinkimättä. Modernin sivuston perusvaatimuksena on myös huomioida saavutettavuus ja ongelmaton käyttö eri päätelaitteilla.
Verkkosivuston teknisen toteutuksen yhteydessä sisällönhallintajärjestelmäksi valittiin avoimen lähdekoodin WordPress. Sen tärkeimpänä ominaisuutena asiakkaan näkökulmasta oli se, että sisältö on sujuvasti päivitettävissä ilman erityistä teknistä osaamista.
[Huom. Referenssi julkaistu alunperin Redlandin nimissä. Pixels ja Redland sulautuivat 2022 alussa Kaimanaksi.]