Griffin Refineries

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Kaimana

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Griffin Refineries on nuori suomalainen innovatiivisten jätteenkäsittelyteknologioiden ja kiertotalouden asiantuntijayritys. Redland osallistui Griffinin strategiatyöhön ja uudisti sen pohjalta yrityksen brändin sekä verkkopalvelun kansainvälisesti uskottavaksi.

Strateginen brändiuudistus

Griffinillä on vahva visio puhtaammasta tulevaisuudesta, joka saavutetaan globaaleja jätehaasteita ratkaisemalla. Yrityksen brändi-identiteetti vaati kirkastamista ollakseen uskottavampi kansainvälisillä markkinoilla.

Uuden strategian kulmakiviksi valettiin positiviinen ja helposti ymmärrettävä tapa viestiä. Jätteen merkitys käännettiin päälaelleen negatiivisesta positiiviseksi siten, että jatkossa jätteestä puhutaan kohderyhmille puhtaan tulevaisuuden rakentamisen tärkeänä resurssina. Jäte ei ole enää saastuttava taakka, vaan oikein käsiteltynä jopa aarre.

Verkkopalvelun toteutus

Brändiuudistuksen yhteydessä muodostettu johtoajatus ja strateginen suunnittelu antoivat erinomaiset lähtökohdat verkkosivuston suunnittelua varten. Käyttökokemussuunnittelu aloitettiin tarkentamalla kohderyhmien tarpeita erityisesti sivuston näkökulmasta, jolloin sisältö ja rakenne oli mahdollista suunnitella todelliseen asiakastarpeeseen perustuen.

Näin myös sisällöntuotanto saatiin hyvissä ajoin vauhtiin, mikä on aikataulun kannalta keskeistä, varsinkin kun uudistuva sivusto oli huomattavasti vanhaa laajempi.

Rakennesuunnittelun tärkeimpänä tehtävänä oli muodostaa palvelutarjoomasta selkeä ja helposti ymmärrettävä kokonaisuus. Tässä yhteydessä todettiin myös tarve sekä valokuvaus-, että videotuotannoille, jotka aikataulutettiin jatkokehitysvaiheeseen.

Verkkopalvelun visuaalista käyttöliittymää suunniteltaessa oli erityisen tärkeää hyödyntää uutta brändi-identiteettiä johdonmukaisesti, mutta käytettävyydestä tinkimättä. Modernin sivuston perusvaatimuksena on myös huomioida saavutettavuus ja ongelmaton käyttö eri päätelaitteilla.

Verkkosivuston teknisen toteutuksen yhteydessä sisällönhallintajärjestelmäksi valittiin avoimen lähdekoodin WordPress. Sen tärkeimpänä ominaisuutena asiakkaan näkökulmasta oli se, että sisältö on sujuvasti päivitettävissä ilman erityistä teknistä osaamista.

[Huom. Referenssi julkaistu alunperin Redlandin nimissä. Pixels ja Redland sulautuivat 2022 alussa Kaimanaksi.]


Sinua voisi kiinnostaa myös

Scandic Container

Tekijä: Kaimana

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Scandic Container on kotimainen konttiratkaisuiden uranuurtaja, joka palvelee sekä valtakunnallisesti että maailmanlaajuisesti niin Suomen suurimpia vientiyrityksiä kuin yksityishenkilöitä. Pian 20-vuotisen historiansa aikana Scandic Container on onnistunut rakentamaan itselleen maineen erityisesti erikoisempien konttiratkaisuiden ideoijana, jonka kädenjälki näkyy logistiikan lisäksi niin tapahtumissa, katukuvassa kuin teollisuudessa. Scandic Containerin verkkopalvelu oli jäänyt ajasta jälkeen ja sen kehittäminen teknisesti tai […] Lue lisää

Gofore

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Gofofe on eettisen digimaailman asiantuntija joka auttaa rakentamaan kestävää tulevaisuutta. Lähdimme toteuttamaan uutta sivustoa johon kohdistui lukuisia erilaisia toiveita. Yhteistyö on jatkunut tiiviinä julkaisun jälkeenkin, Gofofen luottaessa Duden ylläpitopalveluun. Lähtökohdat Sivusto oli jäänyt ajasta jälkeen eikä täyttänyt liiketoiminnallisia tarpeita, hallittavuus oli hankalaa ja ulkoasukin oli päässyt hieman kulahtamaan. Sivustouudistus käynnistettiin Goforella sisäisen markkinoinitiimin voimin, joka […] Lue lisää

Maxivision

Tekijä: Kaimana

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Maxivision on TV-viihdepalvelu, joka tuo HD-laatuisen TV-viihteen, suosituimmat kanavapaketit ja TV-palvelut kaikkialle Suomeen niin kuluttajille kuin yrityksillekin. Redland uudisti Maxivisionin verkkopalvelun ja päivitti sen visuaalista identiteettiä. Maxivisionilla oli jo pitkään mietitty verkkosivuston uudistamista. Uuden sivuston tavoitteena oli selkeyttää kuluttajille kuinka helppoa TV-viihdepalvelua on käyttää ja kuinka yksinkertaista sen ostaminen on. Sivuston konversiota haluttiin nostaa entistä […] Lue lisää

Nurminen Logistics

Tekijä: Kaimana

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Nurminen Logistics Oyj on pörssilistattu logistiikan erikoisosaaja, jonka päämarkkinat ja kasvualueet ovat Kiinan ja Pohjois-Euroopan välisessä rautatielogistiikassa sekä multimodaali- ja terminaalipalveluissa. Nurminen Logistics tunnetaan räätälöidyistä ratkaisuista Aasian markkinoille sekä vähäpäästöisemmän junalogistiikan hyödyntämisestä. Nurminen Logistics oli aloittamassa uutta vaihetta matkallaan – sisäinen uudistuminen, kansainvälistyminen ja kasvutavoitteet vaativat myös brändin, joka kuvastaa tätä tahtotilaa. Suurimpia haasteita olivat […] Lue lisää

Wise Professionals

Tekijä: Genero Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Neljä verkkosivustoa, kolme kohderyhmää, 3520 post-it-lappua ja yksi tyytyväinen asiakas Kuinka rakennetaan verkkosivustot useista yrityksistä koostuvalle yritykselle? Tekemällä kompromisseja? Ei todellakaan, vaan saamalla jokainen brändi kukkimaan saman kukoistavan sateenvarjon alla. Miksi me rakastamme tätä asiakasta Tiesimme, että Wise Professionals haastaa rekrytointialan käytäntöjä testaamalla uusia tapoja luoda ja toimittaa palveluita. Meillä oli yhteistyömme alusta alkaen kädet […] Lue lisää

Lahti Energia OmaWatti -asiointipalvelu

Tekijä: Kaimana

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Projektin tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu

Lahti Energia on lahtelaisten oma energiayhtiö, joka tuottaa asiakkailleen huolettomia energiaratkaisuja. Lahti Energia tuottaa kaukolämpöä ja sähköä paikallisilla kierrätys- ja biopolttoaineilla sekä tarjoaa räätälöityjä energiaratkaisuja yrityksille ja taloyhtiöille. OmaWatti on Lahti Energian asiakkaille tarkoitettu seurantapalvelu ja sähköinen asiakaspalvelukanava. Sen kautta hoituvat muun muassa sähkön ja lämmityksen kulutuksen raportointi, sopimus- ja laskutusasiat sekä häiriötiedotteet. Edellinen Lahti […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1150+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ julkaistua referenssiä Julkaisut-palstalla.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 900+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 30+ kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 900 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun