Finland Toolbox

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Generaxion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Finland Toolbox näki päivänvalon aikanaan thisisFINLAND-sivuston uudistuksen yhteydessä jo vuonna 2015. ”Silloin se tehtiin nopeasti finland.fi-sivuston ohessa julkaisuvalmiiksi. Oli koko ajan tarkoituksena, että kun idea on kehittynyt lisää ja siihen on sopiva mahdollisuus, sivusto tehdään ikään kuin valmiiksi. Se aika oli nyt”, kertoo maakuvatyön asiantuntija Meira Pappi.

Finland Toolbox on rikas sisältöpankki täynnä kuvia, tarinoita, esityksiä ja tietoa Suomesta – suomalaisille ja Suomen ystäville. Erilaisia artikkeleita ja materiaaleja on yli 300 ja yhdestä materiaalista voi olla useita kieliversioita. Sivustolla tietoa etsivä ei välttämättä itsekään saapuessaan tiedä, mitä kaikkea hän haluaisi löytää.

Aiemmin sisältö oli rakennettu hierarkkiseksi, puumaiseksi kansiorakenteeksi. Sisältöä pystyi rajaamaan vain avainsanan mukaan tai hakusanan avulla. Jos siis etsinnässä oli “kaikki presentaatiot arabiaksi”, “kaikki julkaisut avainsanalla education” tai “kaikki presentaatiot ja julkaisut hakusanalla cleantech” tehtävä oli mahdoton.

Sivuston käytettävyydessä oli siis hienoisia haasteita. Lisäksi oli herännyt toive tuottaa sivustolle visuaalisesti näyttävää, toimituksellista sisältöä. Sivustouudistuksessa keskityttiinkin siis parantamaan käytettävyyttä, palvelemaan entisiä ja uusia kohdeyleisöjä sekä päivittämään sivuston ulkoasua.

Suurin muutos sivustolla on navigaatiotavan uudistus. Kansiorakenteesta luovuttiin ja sisältö esitetään nyt suodatusnäkymien kautta. Materiaalia voi siivilöidä esimerkiksi sivupalkista löytyvien teemojen mukaan tai yhdellä tai useammalla hakutermillä. Suodattimista löytyvät niin hakusanat, avainsanat, materiaalityypit kuin kieletkin. Vaihtoehtoja rajataan myös automaattisesti niin, että tarjolla on vain niitä suodattimia, joista löytyy sisältöä.

”Olemme saaneet sivustosta tosi paljon ja jopa spontaania positiivista palautetta. Käytettävyys on parantunut merkittävästi ja asiat löytyvät nyt huomattavasti entistä helpommin”, Pappi kertoo tyytyväisenä.

Hakuun on lisätty myös PDF-tiedostojen sisällöt. WordPress ei oletuksena osaa etsiä tekstiä tiedostojen sisältä, mutta sivustolla käytetty Relevanssi-hakumoottori sisältää ominaisuuden, jolla PDF-tiedostojen tekstit saadaan mukaan hakuun. Tämä on erityisen tärkeää Finland Toolboxissa, jossa iso osa aineistosta on PDF-tiedostoja. Nyt sanahaku löytää osumat myös tiedostojen sisältä.

Finland Toolboxin visuaalinen identiteetti on selkeä ja kirkas. Nyt visuaalisesti vahva maakuvabrändi pääsee paremmin oikeuksiinsa, kun Gutenberg-editorin myötä tarinoihin pystyy luomaan rikastettuja taittoja. Gutenberg mahdollistaa automaattisesti esimerkiksi palstajaon ja nappuloiden lisäämisen. Kustomoidun lohkon myötä myös materiaalien upotus sisällön sekaan onnistuu.

Gutenbergilla on rakennettu myös klikattava teemakalenteri sekä perusfaktat Suomesta.

”Uudistuksen myötä haluamme lähteä markkinoimaan Finland Toolboxia laajemmin suuremmalle käyttäjäkunnalle. On ilo viestiä tästä eteenpäin nyt”, Pappi hymyilee.

“Meillä oli Aucorin kanssa kautta linjan hyvä yhteinen näkemys ja selkeä sävel siitä, mitä kannattaa lähteä tekemään. Me annoimme täältä karkeat speksit sen suhteen, että mitä haetaan ja Aucor ehdotti, että tehdäänkö tällä tavalla. Kommunikaatio oli ripeää, reagointi nopeaa ja yhteistyö todella joustavaa.”

Meira Pappi
Asiantuntija, maakuvatyö

[Huom. Referenssi on julkaistu alunperin Aucorin nimissä. Generaxion haukkasi Aucorin loppuvuodesta 2020.]


Sinua voisi kiinnostaa myös

Blåkläder Workwear Center

Tekijä: Generaxion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Blåkläder Workwear Center Oy on erityisesti yrityksiä palveleva työvaatemyymälä, jonka valikoiman kulmakiviä ovat Blåkläderin laadukkaat, yli 60 vuoden kokemuksella valmistamat tuotteet. Suomessa yritys palvelee asiakkaitaan Vantaan Porttipuistossa, sekä verkossa. Toteutimme asiakkaallemme WordPressilla verkkosivuston tukemaan heidän myyntiään ja markkinointiaan. Suomenkielisen sivuston lisäksi toteutimme myös useita vastaavia, erikielisiä sivustoja muualla Euroopassa toimiville myymälöille. Yksi sivuston keskeisistä toiminnallisuuksista […] Lue lisää

Avain-verkkolehti

Tekijä: Generaxion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Neuroliiton Avain-lehti rakennettiin saavutettavuuden ehdoilla Avain-lehteä on nyt tehty sydämellä viisikymmentä vuotta ja vuoden 2018 lopulla otettiin ensiaskeleet lehden sisältöjen viemiseksi verkkoon. Satunnaisia sisältönostoja oli tehty aiemmin Neuroliiton omilla verkkosivuilla, mutta lehti ansaitsisi oman digitaalisen alustansa ja pohjatöiden jälkeen heti vuoden 2020 alussa käynnistettiin verkkolehtiprojekti. Avain-lehti on Neuroliiton julkaisema valtakunnallinen aikakauslehti, joka jaetaan jäsenetuna kaikille […] Lue lisää

Deko.fi

Tekijä: Agenda Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Dekomarkkinointi on tarjonnut tuotteiden esillepanoratkaisuja jo yli 30 vuotta. Uudistimme Dekon verkkokaupan WordPress-pohjaiseksi verkkopalveluksi. Verkkokauppa oli aiemmin toiminut toisella teknologia- ja alustapohjalla, mutta vertailun ratkaisuksi valikoitui WordPress, joka tarjoaa avoimen lähdekoodin ”avaimet käteen” -periaatteella. Verkkokauppa toteutettiin WordPressin WooCommerce-lisäosan avulla. Erilaisia tuotteita – mainos-, myymälä- ja toimistotarvikkeita – on noin tuhat. Projekti alkoi yhteisellä kick off […] Lue lisää

Orton

Tekijä: Generaxion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Yhteistyö HYKSin yksityisen sairaalan kanssa alkoi vuonna 2016 yrityksen verkkopalvelu-uudistuksen myötä. Sivuston kehityskohteina olivat tällöin erityisesti asiakaslähtöisyys ja dynaamisuus. Kesällä 2020 yksityissairaala Orton osti HYKSin, minkä seurauksena HYKSin liitettiin Ortonin brändiin. Yritysten fuusioitumisen seurauksena Ortonin brändi kaipasi uudistusta. Tarve uudistukselle näkyi erityisesti verkkopalvelussa, jota piti muokata uuden brändin mukaisesti. Ortonin kumppanina toimiva mainostoimisto suunnitteli uuden […] Lue lisää

Metehe

Tekijä: Generaxion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Kotimainen laadukkaiden teräskatteiden, esimerkiksi katto- ja seinäpeltien, valmistaja Metehe palvelee rakentamisen ammattilaisia sekä kuluttajia. Asiakkaat voivat noutaa mittojensa mukaan valmistettuja tuotteita yrityksen viideltä toimipaikalta tai tilata ne kohteeseen toimitettuina. Yritys kaipasi verkkopalvelunsa uudistamista jalkauttaakseen sinne uudistetun brändi-ilmeensä, terävöittääkseen tärkeimpien kohderyhmiensä palvelemista verkossa, sekä vahvistaakseen yrityksensä laatumielikuvaa. Sivuston löydettäyyteen toivottiin myös parannusta, samoin kuin sen toimivuuteen […] Lue lisää

Mipro.fi

Tekijä: Agenda Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Mipro on raideliikenteen ja teollisuuden järjestelmiin erikoistunut asiantuntijayritys, joka vuodesta 1980 lähtien on ollut mukana kehittämässä turvallisempaa ja toimivampaa raideliikennettä, vesi- ja energiahuoltoa sekä teollisuutta. Uudistimme Mipron verkkosivut WordPressillä. Verkkosivuilla esitellään Mipron tarjoamia erilaisia palveluja ja referenssejä, kerrotaan alaan ja yritykseen liittyvistä uutisista ja ilmiöistä. Lisäksi sivustoa käytetään työntekijöiden rekrytointiin. Sivusto oli aiemmin tehty toisella […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1150+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ julkaistua referenssiä Julkaisut-palstalla.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 900+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 30+ kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 900 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun