ER-Pahvityö Oy

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Virnex

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: alle 10 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Palvelun tyyppi:
Teollisen B2B -yrityksen verkkosivusto ja verkkokauppa

Kuvaus projektista:
ER-Pahvityö on pahvipakkausten suunnitteluun, myyntiin ja valmistamiseen erikoistunut yritys, jolla on toimintaa Lahdessa ja Leppävirralla. Yritys halusi uusiutua ja alkaa panostamaan systemaattisesti myynnin kehittämiseen ja markkinoinnin säännölliseen tekemiseen.

Lähtötilanne
Kumppaniksi verkkosivuston uudistajaksi valittiin Tammi Digital (nyk. Virnex Group), joka toteutti ER-Pahvityön uudet verkkosivut – sekä uutena palveluna myös verkkokauppa. Uudistus oli kokonaisvaltainen ja toiveita uusille sivuille oli useita: ”Halusimme, että verkkosivumme löydetään paremmin ja asiakkaan tulisi nähdä tarjontamme mahdollisimman selkeästi. Sujuva navigointi sivuilla oli meille myös tärkeää toivotun asiakaskokemuksen saavuttamiseksi”, kertoo ER-Pahvityön markkinointipäällikkö Virpi Pitkänen.

Sivuston ulkoasusta toivottiin nykyaikainen ja raikas. Yrityksen asiakkaita ovat pienet ja keskisuuret yritykset, joille pääasiassa myydään räätälöityjä pahvipakkauksia. ”Tällaisia tuotteita on hankalampi tilata verkosta, joten halusimme verkkosivuilla rohkaista asiakkaita ottamaan meihin yhteyttä ja tekemään kontaktoinnin mahdollisimman helpoksi”, Pitkänen jatkaa.

Ratkaisut
Valmistuotteille toteutettiin tilaamisen helpottamiseksi verkkokauppa, joka oli yritykselle uusi tapa tehdä myyntiä. ”Verkkokaupan suunnittelu vaati monia pohdintoja ja ratkaisuja, koska muuttujia on useita, muun muassa eri tuotevariaatioiden esitystapa, tuotteiden rajaaminen, hinnoittelu, rahdin toteutus ja hinnoittelu, maksamisen vaihtoehdot”, luettelee Pitkänen.
”Koska meillä ei ollut kokemusta verkkokaupan toteutuksesta, Tammi Digitalin kokemus erilaisista ratkaisuvaihtoehdoista oli kullanarvoinen. Oli tärkeää löytää nimenomaan b-to-b -toiminnalle sopivat ratkaisut. Meille ei myöskään soveltunut ihan peruskaavalla tehty verkkokauppa, koska tuotevalikoimassa on paljon variaatioita niin hinnallisesti kuin fyysiseltä kooltaan, joten esim. rahtikustannuksen määrittäminen aiheutti päänvaivaa,” Pitkänen tarkentaa.

Tulokset
Projekti toteutettiin sovitussa aikataulussa. Suunnittelupalavereissa päästiin helposti sopimaan yhteiset tavoitteet ja kommunikointi sujui hienosti ajankuvaan sopien Teams-sovelluksen kautta.

”Tammi Digitalilla on joustava ja moderni tapa työskennellä. Asiantuntijat ovat helposti lähestyttäviä ja kommunikointi on helppoa. Hatarasti ilmaistut toiveemme osattiin kiteyttää ja kääntää toteutettavaksi ratkaisuksi. Voimme lämpimästi suositella Tammea yrityksille, jotka etsivät luotettavaa ja ratkaisukeskeistä kumppania verkkosivujen toteutukseen”, kiteyttää Pitkänen lopuksi.

Yhteistyö on jatkunut verkkosivujen julkaisun jälkeen, sillä Tammi Digital ER-Pahvityön Google Ads-mainonnasta sekä sivuston teknisestä ylläpidosta Tammi Ylläpito- palvelulla.

ER-Pahvityön verkkosivujen uudistuksen jälkeen kävijämäärät sivuilla ovat lähes kolminkertaistuneet ja sivuilla käytetty aika on kasvanut huomattavasti.

Lisäksi aktiivinen sisältömarkkinointi ja sisältöjen nostaminen sosiaalisen median kanaviin on herättänyt kiinnostusta yritystä kohtaan ja sosiaalisen median kanavien ja maksetun mainonnan kautta verkkosivuille löytää jatkuvasti moninkertaisesti aiempaa enemmän uusia käyttäjiä.

(Toim. huom. Tämä referenssi on julkaistu alunperin Tammi Digitalin nimissä. Virnex osti Tammi Digitalin elokuussa 2023.)


Sinua voisi kiinnostaa myös

Päijät-Hämeen hyvinvointialueen verkkosivusto

Tekijä: Virnex

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

Uusi paijatha.fi verkkopalvelu kokoaa tietoa Päijät-Hämeen hyvinvointialueen hallinnosta ja päätöksenteosta sekä toimii porttina päijäthämäläisten julkisiin sosiaali-, terveys- ja pelastustoimen palveluihin. Käyttäjäkunta on poikkeuksellisen laaja, sillä se kattaa kaikki alueen lähes 200 000 asukasta. Sivusto on toteutettu saavutettavaksi ja vastaamaan monien erilaisten käyttäjäryhmien, kuten eri ikäryhmien tarpeita. Projekti jaettiin Tammen vakiomallin mukaisesti neljään vaiheeseen: – Suunnitteluvaihe […] Lue lisää

Pihasiistiksi Suomi Oy

Tekijä: Virnex

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Pihasiistiksi Suomi Oy palvelee eteläisen Suomen alueella, tarjoten kattavat viherrakentamisen palvelut niin yksityisille, yrityksille kuin julkisen sektorin toimijoillekin. Projektin päätavoitteena oli tarjota laaja ja kohderyhmäkohtainen esittely yrityksen viherrakentamisen palveluista. Lisäksi tavoitteena oli toteuttaa sivustoon käyttäjäystävällinen verkkokauppa, joka mahdollistaa tuotteiden ja palveluiden vaivattoman tilaamisen. Teknologiat ja ratkaisut Käytimme WordPress-alustaa verkkosivuston rakentamiseen sen monipuolisuuden ja muokattavuuden vuoksi. […] Lue lisää

Työttömyyskassa Aaria

Tekijä: Don & Branco Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Erityistä: Testatusti saavutettava verkkopalvelu

Työttömyyskassa Aaria on palkansaajakassa, jonka jäseneksi voivat liittyä kaikki työ- ja virkasuhteessa olevat palkansaajat. Jäseneksi voi liittyä riippumatta siitä, millä ammattialalla työskentelee, tai millainen koulutustausta on. Aariaan kuuluu jo noin 100 000 jäsentä. Aaria tarjoaa jäsenilleen ystävällistä ja laadukasta palvelua sekä sujuvaa asiointia. Tärkeitä arvoja ovat palvelualttius, asiantuntevuus ja luotettavuus. Haaste Aarian brändi-identiteetti sekä verkkopalvelut […] Lue lisää

Biolanin Baltian verkkokaupat

Tekijä: Fonecta

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto kuluttajille

Biolan on tunnettu suomalainen yritys, joka valmistaa tuotteita muun muassa puutarhanhoitoon ja kompostointiin. Biolan toimii nykyään myös kansainvälisesti ja on laajentanut toimintaansa esimerkiksi Baltian maihin. Biolanin haasteena oli luoda toimiva, käyttäjäystävällinen ja monikielinen verkkokauppa Baltian markkinoille, korvaamaan vanhentuneen Drupal-alustan. He tarvitsivat kumppanin, joka pystyy toteuttamaan teknisesti vaativan projektin, sekä tekemään integraatiot heidän muihin järjestelmiin.. Fonecta […] Lue lisää

Merivaara Oy

Tekijä: Virnex

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Merivaara.com palvelee terveydenhuoltoalalla toimivaa yritystä, joka on erikoistunut sairaalakalusteiden ja -laitteiden valmistukseen. Sivusto on suunniteltu monikielisenä ja laajana kokonaisuutena, joka tarjoaa kattavat tiedot Merivaaran tuotteista ja palveluista globaalille asiakaskunnalleen. Teknologiat ja ratkaisut WordPress / WooCommerce-alustan päälle rakennettuun verkkopalveluun toteutettiin myös extranet-palvelu joka mahdollistaa tuotetiedon, hinnastojen, mainosmateriaalien ja muun myyntimateriaalin jakamisen Merivaaran maahantuojille ja jälleenmyyjille. Extranet […] Lue lisää

Robocoast.eu – European Digital Innovation Hub

Tekijä: Virnex

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

EDIH-organisaatiot, eli European Digital Innovation Hubit toimivat yrityksille matalan kynnyksen kontaktipisteinä, joiden kautta yritys löytää tarvittavan osaamisen, koulutuksen, asiantuntijaresurssit, kumppanit tai kehitysympäristöt erityyppisten digitaalisten ratkaisujen hyödyntämiseen ja toiminnan modernisointiin. Apua on tarjolla myös rahoituksen hakemiseen. Suomen Robocoast EDIH -konsortioon kuuluu 15 suomalaista korkeakoulua ja kaksi elinkeinoyhtiötä yhdeksästä eri maakunnasta. Konsortion koordinoinnista vastaa Prizztech Oy. Konsortio […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1140+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ digipalvelun referenssicasea.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 1000+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 29 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun