ER-Pahvityö Oy

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Virnex

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: alle 10 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Palvelun tyyppi:
Teollisen B2B -yrityksen verkkosivusto ja verkkokauppa

Kuvaus projektista:
ER-Pahvityö on pahvipakkausten suunnitteluun, myyntiin ja valmistamiseen erikoistunut yritys, jolla on toimintaa Lahdessa ja Leppävirralla. Yritys halusi uusiutua ja alkaa panostamaan systemaattisesti myynnin kehittämiseen ja markkinoinnin säännölliseen tekemiseen.

Lähtötilanne
Kumppaniksi verkkosivuston uudistajaksi valittiin Tammi Digital (nyk. Virnex Group), joka toteutti ER-Pahvityön uudet verkkosivut – sekä uutena palveluna myös verkkokauppa. Uudistus oli kokonaisvaltainen ja toiveita uusille sivuille oli useita: ”Halusimme, että verkkosivumme löydetään paremmin ja asiakkaan tulisi nähdä tarjontamme mahdollisimman selkeästi. Sujuva navigointi sivuilla oli meille myös tärkeää toivotun asiakaskokemuksen saavuttamiseksi”, kertoo ER-Pahvityön markkinointipäällikkö Virpi Pitkänen.

Sivuston ulkoasusta toivottiin nykyaikainen ja raikas. Yrityksen asiakkaita ovat pienet ja keskisuuret yritykset, joille pääasiassa myydään räätälöityjä pahvipakkauksia. ”Tällaisia tuotteita on hankalampi tilata verkosta, joten halusimme verkkosivuilla rohkaista asiakkaita ottamaan meihin yhteyttä ja tekemään kontaktoinnin mahdollisimman helpoksi”, Pitkänen jatkaa.

Ratkaisut
Valmistuotteille toteutettiin tilaamisen helpottamiseksi verkkokauppa, joka oli yritykselle uusi tapa tehdä myyntiä. ”Verkkokaupan suunnittelu vaati monia pohdintoja ja ratkaisuja, koska muuttujia on useita, muun muassa eri tuotevariaatioiden esitystapa, tuotteiden rajaaminen, hinnoittelu, rahdin toteutus ja hinnoittelu, maksamisen vaihtoehdot”, luettelee Pitkänen.
”Koska meillä ei ollut kokemusta verkkokaupan toteutuksesta, Tammi Digitalin kokemus erilaisista ratkaisuvaihtoehdoista oli kullanarvoinen. Oli tärkeää löytää nimenomaan b-to-b -toiminnalle sopivat ratkaisut. Meille ei myöskään soveltunut ihan peruskaavalla tehty verkkokauppa, koska tuotevalikoimassa on paljon variaatioita niin hinnallisesti kuin fyysiseltä kooltaan, joten esim. rahtikustannuksen määrittäminen aiheutti päänvaivaa,” Pitkänen tarkentaa.

Tulokset
Projekti toteutettiin sovitussa aikataulussa. Suunnittelupalavereissa päästiin helposti sopimaan yhteiset tavoitteet ja kommunikointi sujui hienosti ajankuvaan sopien Teams-sovelluksen kautta.

”Tammi Digitalilla on joustava ja moderni tapa työskennellä. Asiantuntijat ovat helposti lähestyttäviä ja kommunikointi on helppoa. Hatarasti ilmaistut toiveemme osattiin kiteyttää ja kääntää toteutettavaksi ratkaisuksi. Voimme lämpimästi suositella Tammea yrityksille, jotka etsivät luotettavaa ja ratkaisukeskeistä kumppania verkkosivujen toteutukseen”, kiteyttää Pitkänen lopuksi.

Yhteistyö on jatkunut verkkosivujen julkaisun jälkeen, sillä Tammi Digital ER-Pahvityön Google Ads-mainonnasta sekä sivuston teknisestä ylläpidosta Tammi Ylläpito- palvelulla.

ER-Pahvityön verkkosivujen uudistuksen jälkeen kävijämäärät sivuilla ovat lähes kolminkertaistuneet ja sivuilla käytetty aika on kasvanut huomattavasti.

Lisäksi aktiivinen sisältömarkkinointi ja sisältöjen nostaminen sosiaalisen median kanaviin on herättänyt kiinnostusta yritystä kohtaan ja sosiaalisen median kanavien ja maksetun mainonnan kautta verkkosivuille löytää jatkuvasti moninkertaisesti aiempaa enemmän uusia käyttäjiä.

(Toim. huom. Tämä referenssi on julkaistu alunperin Tammi Digitalin nimissä. Virnex osti Tammi Digitalin elokuussa 2023.)


Sinua voisi kiinnostaa myös

Edufication.com

Tekijä: Virnex

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

MIKÄ? Edufication.com on kansainvälisen koulutusviennin verkkokauppa, jonka operoinnista vastaa Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu Xamk. TOTEUTTAJATIIMI Tammi Digital Oy (nyk. Virnex Group) valittiin kesällä 2021 pidetyn julkisen kilpailutuksen voittajana projektin päävastuulliseksi toteuttajaksi. Tammi vastasi projektin johtamisesta, palvelumuotoiluvaiheesta, teknisestä suunnittelusta, toteutuksesta ja käyttöönotosta. Verkkopalvelun visuaalisen ilmeen suunnittelusta vastasi Tammen emoyhtiö Oakhill Oy:n suunnittelutiimi. MITEN TEHTIIN Lähes seitsemän kuukautta kestänyt […] Lue lisää

Seinäjoen koulutuskuntayhtymä SEDU

Tekijä: Virnex

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

Projektin yleiskuvaus Sedu.fi-verkkosivuston projektin tavoitteena oli luoda kattava ja käyttäjäystävällinen digitaalinen alusta, joka palvelee Seinäjoen koulutuskuntayhtymän monipuolista kohderyhmää – opiskelijoita, opettajia, huoltajia ja koulutusalan ammattilaisia. Projekti keskittyi nykyaikaisen verkkosivuston rakentamiseen, joka tarjoaa helpon pääsyn tärkeään tietoon, kuten koulutusohjelmiin, hakuprosesseihin ja yhteydenottotietoihin. Sivustolle toteutettiin myös AAA-tason saavutettavuuskriteerit täyttävä piensivusto. Sivustolle toteuttiin integraatiot Sedun käyttämään koulutustenhallintajärjestelmään sekä […] Lue lisää

Tulevaisuuskoulu -oppimateriaalisivusto

Tekijä: Alfons Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Seikkailu Tulevaisuusvirastossa on yläkouluikäisille nuorille suunnattu oppimateriaali, jonka avulla nuoret tutustuvat tulevaisuusajattelun perusteisiin ja kehittävät tulevaisuustaitoja. Tehtävänämme oli suunnitella Tulevaisuuskoululle kokemuksellinen käyttöliittymä ja toteuttaa se teknisesti kohderyhmää houkuttelevaksi pedagogiseksi kokonaisuudeksi. WordPress Gutenberg sisällönhallinnasta teimme moneen käyttötarkoitukseen mukautuvan, joka mahdollistaa kokemuksellisten oppimiskokonaisuuksien rakentamisen myös tulevaisuudessa. Teoria- ja videosisältöjen lisäksi materiaali sisältää tehtäviä, joita nuoret voivat toteuttaa […] Lue lisää

JL-Tuotteet Oy

Tekijä: Virnex

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Palvelun tyyppi: Teollisen B2B -yrityksen verkkosivusto ja verkkokauppa JL-Tuotteet Oy on suomalainen kemianteollisuuden yritys, joka kehittää ja valmistaa maailman innovatiivisimpia ympäristöystävällisiä kemikaaleja metsä- ja autoteollisuuden tarpeisiin. Tuotteet ovat turvallisia niin ympäristön kuin käyttäjienkin kannalta. JL-Tuotteiden tuotekehitys ja tuotantolaitos sijaitsevat Pirkanmaalla, mistä tuotteita toimitetaan ympäri Suomen. Kevään 2021 aikana valmistui JL-Tuotteiden uusi verkkokauppa, jonka toteutuksesta vastasi […] Lue lisää

A-Katsastus

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

A-Katsastus on Suomen johtava yksityinen ajoneuvokatsastusten, rekisteröintien ja kuljettajantutkintojen tarjoaja. Lähdimme uudistamaan A-Katsastuksen verkkopalvelukokonaisuutta tilanteessa, jossa konsernilla oli neljä erillistä sivustokokonaisuutta. Tämä näkyi hajanaisena asiakaskokemuksena. Myös silloinen sisällönhallintajärjestelmä koettiin kankeaksi käyttää. Asiakkaamme tavoitteena olikin yhtenäistää kävijän asiakaskokemusta, ja luoda kokonaisuus, joka palvelee loppuasiakasta parhaalla mahdollisella tavalla. Projekti alkoi syväluotaavalla konseptointityöllä mm. kohderyhmäkartoituksen myötä, jonka pohjalta […] Lue lisää

Spatium Toimitilat Oy

Tekijä: Virnex

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Spatium on Lahden kaupungin omistama kiinteistökehittäjä, joka vuokraa ja kehittää liikekiinteistöjä yritysten tarpeisiin. Spatium.fi:n projektissa suoritettiin perusteellinen sivustouudistus, jonka tavoitteena oli modernisoida verkkopalvelu ja parantaa asiakaskokemusta. Pääsivuston lisäksi uudistettiin lahdenhallit.fi -sivusto. Projektin laajuus Projekti perustui Virnexin projektimalliin, joka käynnistyy aina palvelumuotoilun menetelmiin ja Design Thinking -ajatteluun perustuvalla suunnittelu- ja UI/UX-vaiheella. Toteutus- ja käyttöönottovaiheiden jälkeen sivusto […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1140+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ digipalvelun referenssicasea.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 1000+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 29 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun