Clous.fi

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: J&Co Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Clous on vuonna 2020 perustettu kiinteistöjen myyntipalveluyritys, joka tarjoaa uuden, entistä edullisemman ja turvallisemman tavan käydä asuntokauppaa ilman välikäsiä verkkoalustan kautta. Clousin perustajalla ja toimistusjohtajalla Säde Laurilalla oli selvä visio jolle tarvittiin toteuttaja. JCO otti haasteen vastaan.

Vasta perustettuna yrityksenä Clous tarvitsi teknisen palvelualustan lisäksi yritystunnuksen ja graafisen ilmeen, joten niistä aloitettiin. Yritystunnuksesta haluttiin yksinkertainen, helposti tunnistettava ja toimialaan liittyvä. Yrityksen slogan, “Close your deal with Clous”, inspiroi ottamaan tunnukseen mukaan ajatuksen avaamisesta ja sulkemisesta. Lopputulos oli paitsi yksinkertainen ja tyylikäs, myös helposti pelkistettävissä yhteen tunnistettavaan kirjaimeen ja kuva-aiheeseen, mikä lisää logon sovellettavuutta merkittävästi.

Clousin verkkopalvelun suunnittelu herätti JCO:ssa erityistä innostusta. Clousin liikeidea perustuu uudenlaiseen myyntialustaan, asuntojen verkkokauppaan, jonka avulla kuka tahansa voi itse myydä asuntonsa edullisesti, turvallisesti ja ammattimaisesti. Käytännössä tämä tarkoittaa, että asunto pitää pystyä esittelemään verkossa mahdollisimman kattavasti ja edustavasti ja että siihen liittyvä viestintä ja kaupankäynti on turvattua. Palvelun suunnittelu tarjosi monia haasteita ja kiinnostavia ratkaisumahdollisuuksia, eli juuri sitä mikä saa JCO:laisten sydämet sykkimään kiivaammin.

Verkkoalusta päätettiin toteuttaa WordPressillä, jota täydennettiin WooCommercella toteutetuilla verkkokauppatoiminnallisuuksilla. WooCommerce soveltuu monenlaiseen verkkokauppaan ja oli siksi Clousinkin tarpeisiin sopiva valinta.

Tärkeää sivuston toiminnan kannalta oli myös, että Clous kykenee lataamaan asuntokuvat, luomaan virtuaalisisustuksen ja upottamaan ilmoitukseen asunnon 3D-esittelyn itsenäisesti. Tunnistautumiseen tarvittiin integraatio Telian palveluun ja palvelumaksuprosessi puolestaan integroitiin verkkopankkeihin. Tulevaisuuden kehitysvaihe voi olla myös integraatio suurimpien asunnonvälityssivustojen alustoihin.

Clous.fi on korkeatasoinen asuntojen verkkokauppa, jonka kautta oman asuntonsa voi myydä itsenäisesti ja edullisesti. Palvelun käyttäjän on helppo kirjautua palveluun ja laatia asuntoilmoitus, tehdä kuvausvaraukset ja maksaa palvelumaksu, tai sopia esittelystä ja tehdä tarjous. Asunnot esitellään kattavasti ja korkealaatuisesti, niin että niistä on realistinen kuva esittelyä sovittaessa. Clous hoitaa asuntoon liittyvät asiakirjat kuntoon ja tekee tarvittavat kuva-, sisustus- ja 3D-upotukset. Asunnon myynti etenee verkossa kaikkien osapuolien kannalta sujuvasti ja turvallisesti. JCOn innostus oli siis perusteltua, projekti tarjosi paljon uusia oivalluksia ja lopputuloksesta on helppo olla ylpeä.


Sinua voisi kiinnostaa myös

Baltic Sea Action Groupin (BSAG) verkkosivujen ja -kaupan uudistus

Tekijä: J&Co Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Lähtökohta: Baltic Sea Action Group eli BSAG on voittoa tavoittelematon säätiö, joka tekee tärkeää työtä Itämeren pelastamiseksi. Verkkosivu-uudistuksen lähtökohtana oli päivittää vanha sivusto vastaamaan paremmin nykyaikaisia vaatimuksia sekä tarjoamaan käyttäjilleen entistä parempi käyttäjäkokemus. Tärkeänä tarvoitteena oli myös päivittää verkkokauppa sekä kehittää aineettoman lahjan antamisen mahdollisuutta. Sivuston visuaalisesta ulkonäöstä vastasi BSAG:n oma suunnittelija. Ratkaisu: Sivuston tekninen […] Lue lisää

Teknisen kaupan maailma

Tekijä: J&Co Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Yrityksen sivusto kuluttajille

Lähtökohta: Teknisen Kaupan Maailma on kampanjasivusto, jonka asiakkaana on Teknisen Kaupan Liitto yhteistyössä jäsenyritystensä kanssa. Sivuston päätavoitteena on lisätä tietoisuutta teknisen kaupan monipuolisista uramahdollisuuksista erityisesti yläkoululaisten nuorten ja opinto-ohjaajien keskuudessa. Sivuston suunnittelussa korostettiin helppoa lähestyttävyyttä, jotta se toimisi kiinnostavana tiedonlähteenä, tuoden esiin teknisen kaupan alan monipuolisuutta. Asiakkaan toiveena oli, että sivustolle lisätään interaktiivisia elementtejä, joiden […] Lue lisää

XO Center

Tekijä: J&Co Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Lähtökohta: XO Center on uusi Keravalle rakennettava liikunta- ja hyvinvointikeskus, joka on Suomessa ensimmäinen laatuaan. Keskus avaa ovensa vuoden 2024 alussa ja keskukselle haluttiin jo hyvissä ajoin näyttävät ja monipuolisia palveluita kuvastavat verkkosivut. Asiakas perusti somekanavat ja sivuston herättämään kiinnostusta ja viestintää ennen keskuksen aukeamista. Verkkosivuista toivottiin näyttävät, joiden kautta pystyy helposti jakamaan sivua myös […] Lue lisää

Helsingin Satama

Tekijä: Karhu Helsinki

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Yrityksen sivusto kuluttajille

Erityistä: Projektin osana tehty käyttäjätutkimus oikeilla loppukäyttäjillä

Helsingin Satama uudisti verkkosivunsa yhdessä digitoimisto Karhu Helsingin kanssa. Helsingin Satama on yksi Euroopan vilkkaimmista matkustajasatamista ja Suomen ulkomaankaupan väylä maailmanmarkkinoille. Karhu Helsinki vastasi uuden Portofhelsinki.fi-sivuston konseptoinnista, suunnittelusta ja rakentamisesta tiiviissä yhteistyössä mittavan sisältötyön tehneen Sataman viestintätiimin kanssa. Projektin pohjaksi tehtiin käyttäjätutkimus ja se vietiin läpi samanaikaisesti Sataman brändiuudistuksen kanssa. Uuden sivuston julkaisujärjestelmänä toimii WordPress. […] Lue lisää

Next Level Padel

Tekijä: J&Co Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: alle 10 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Lähtökohta: Next Level Padel oli perustanut uuden palvelun rakentamalla Kajaaniin padel-hallin. Liikeidean mukaisesti liikuntatiloihin ei ollut tulossa henkilökuntaa lainkaan vaan toiminnasta oli tarkoitus tehdä täysin automatisoitua. Asiakas halusi verkkosivut, jotka palvelevat asiakkaiden tiedon tarvetta ja josta pääsee helposti tekemään varauksen ulkopuolisesta varauspalvelusta. Koska pelihalli tarjoaa uutta teknologiaa ja edelläkävijän pelikokemuksen, verkkosivuston tuli välittää samaa next […] Lue lisää

Kauppapolitiikka-lehti

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Uutissivusto, verkkolehti tai blogi

Kauppapolitiikka on ulkoministeriön julkaisema kansainvälisen kaupan media, joka tarjoaa ajankohtaisia uutisia, syvällisiä analyyseja ja näkökulmia globaalin talouden kehityksestä. Neljä kertaa vuodessa ilmestyvä painettu lehti ja jatkuvasti päivittyvä verkkosivusto muodostavat yhdessä kattavan tietokanavan Suomen viennin ja kansainvälisten markkinoiden ajankohtaisista aiheista. Ajankohtaista ja monipuolista sisältöä kaupankäynnistä Kauppapolitiikka käsittelee kansainvälisen kaupan teemoja laaja-alaisesti. Digitalisaation vaikutukset kaupankäyntiin, vihreän siirtymän […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun