Clous.fi

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: J&Co Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Otathan huomioon, että tämä referenssi on yli 5 vuotta vanha, joten referenssikuvauksen sisältö ei välttämättä enää edusta palvelun nykyistä tilannetta. Tuoreita julkaisuja samasta aihepiiristä löydät lisää Yrityksen sivusto kuluttajille -kategoriasivulta.

Clous on vuonna 2020 perustettu kiinteistöjen myyntipalveluyritys, joka tarjoaa uuden, entistä edullisemman ja turvallisemman tavan käydä asuntokauppaa ilman välikäsiä verkkoalustan kautta. Clousin perustajalla ja toimistusjohtajalla Säde Laurilalla oli selvä visio jolle tarvittiin toteuttaja. JCO otti haasteen vastaan.

Vasta perustettuna yrityksenä Clous tarvitsi teknisen palvelualustan lisäksi yritystunnuksen ja graafisen ilmeen, joten niistä aloitettiin. Yritystunnuksesta haluttiin yksinkertainen, helposti tunnistettava ja toimialaan liittyvä. Yrityksen slogan, “Close your deal with Clous”, inspiroi ottamaan tunnukseen mukaan ajatuksen avaamisesta ja sulkemisesta. Lopputulos oli paitsi yksinkertainen ja tyylikäs, myös helposti pelkistettävissä yhteen tunnistettavaan kirjaimeen ja kuva-aiheeseen, mikä lisää logon sovellettavuutta merkittävästi.

Clousin verkkopalvelun suunnittelu herätti JCO:ssa erityistä innostusta. Clousin liikeidea perustuu uudenlaiseen myyntialustaan, asuntojen verkkokauppaan, jonka avulla kuka tahansa voi itse myydä asuntonsa edullisesti, turvallisesti ja ammattimaisesti. Käytännössä tämä tarkoittaa, että asunto pitää pystyä esittelemään verkossa mahdollisimman kattavasti ja edustavasti ja että siihen liittyvä viestintä ja kaupankäynti on turvattua. Palvelun suunnittelu tarjosi monia haasteita ja kiinnostavia ratkaisumahdollisuuksia, eli juuri sitä mikä saa JCO:laisten sydämet sykkimään kiivaammin.

Verkkoalusta päätettiin toteuttaa WordPressillä, jota täydennettiin WooCommercella toteutetuilla verkkokauppatoiminnallisuuksilla. WooCommerce soveltuu monenlaiseen verkkokauppaan ja oli siksi Clousinkin tarpeisiin sopiva valinta.

Tärkeää sivuston toiminnan kannalta oli myös, että Clous kykenee lataamaan asuntokuvat, luomaan virtuaalisisustuksen ja upottamaan ilmoitukseen asunnon 3D-esittelyn itsenäisesti. Tunnistautumiseen tarvittiin integraatio Telian palveluun ja palvelumaksuprosessi puolestaan integroitiin verkkopankkeihin. Tulevaisuuden kehitysvaihe voi olla myös integraatio suurimpien asunnonvälityssivustojen alustoihin.

Clous.fi on korkeatasoinen asuntojen verkkokauppa, jonka kautta oman asuntonsa voi myydä itsenäisesti ja edullisesti. Palvelun käyttäjän on helppo kirjautua palveluun ja laatia asuntoilmoitus, tehdä kuvausvaraukset ja maksaa palvelumaksu, tai sopia esittelystä ja tehdä tarjous. Asunnot esitellään kattavasti ja korkealaatuisesti, niin että niistä on realistinen kuva esittelyä sovittaessa. Clous hoitaa asuntoon liittyvät asiakirjat kuntoon ja tekee tarvittavat kuva-, sisustus- ja 3D-upotukset. Asunnon myynti etenee verkossa kaikkien osapuolien kannalta sujuvasti ja turvallisesti. JCOn innostus oli siis perusteltua, projekti tarjosi paljon uusia oivalluksia ja lopputuloksesta on helppo olla ylpeä.


Sinua voisi kiinnostaa myös

GutGuide

Tekijä: J&Co Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lähtökohta: GutGuide, suomalainen mikrobiologinen analyysipalveluja tarjoava yritys, halusi päivittää ja parantaa olemassa olevaa verkkopalveluaan. Tavoitteena oli luoda moderni ja käyttäjäystävällinen alusta, joka mahdollistaisi suolistobakteeri- ja mikrobistoanalyysien sekä muiden suoliston hyvinvointituotteiden tilaamisen entistä helpommin ja luotettavammin. Ratkaisu: Suunnittelimme ja toteutimme GutGuiden uuden verkkokaupan WordPressin ja WooCommercen päälle. Uudistettu verkkopalvelu sisältää selkeät tuotekategoriat ja kattavat tuotekuvaukset, mikä […] Lue lisää

Hexatronicin uusi verkkopalvelu

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: HubSpot CMS

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Hexatronicin uusi, Avidlyn suunnittelema ja toteuttama verkkopalvelu yhdistää globaalin brändin johdonmukaisuuden ja markkinakohtaiset tarpeet modulaarisella rakenteella, joka parantaa käyttäjäkokemusta ja helpottaa tiedonhallintaa eri maissa. Globaalisti merkittävälle toimijalle moderni modulaarinen verkkosivusto Ruotsalainen Hexatronic on laajentanut liiketoimintansa globaaliksi nopeassa tahdissa ja tehnyt huomattavaa nousua myös Tukholman pörssissä. Yhtiön ydinosaamista ovat valokuitukaapelit sekä niihin liittyvät tuotteet ja palvelut. […] Lue lisää

Fatman.fi verkkosivu-uudistus

Tekijä: J&Co Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lähtökohta: Fatman on vuonna 1991 perustettu suomalainen ohjelmistotalo, joka tarjoaa edistyneitä ohjelmistoratkaisuja asiakkaille, jotka hallinnoivat suuria määriä kohteita ja tietoa. Projektin tavoitteena oli suunnitella verkkosivuille uusi visuaalinen ilme sekä selkeä, moderni ja ketterä WordPress-verkkosivusto. Ratkaisu: Projekti aloitettiin käyttöliittymä- ja visuaalisen ilmeen suunnittelulla. Tämän lopputuloksena syntyi interaktiivinen Adobe Xd -prototyyppi verkkopalvelusta. Tekninen toteutus on toteutettu WordPressillä […] Lue lisää

Reto.fi verkkosivujen uudistus

Tekijä: J&Co Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lähtökohta: Reton tavoitteena on kasvattaa verkostoaan, joka kostuu IT-alan freelancereista ja yrittäjistä. Kiinnostuneita asiantuntijoita kutsutaan liittymään yhteisöön ja heitä konsultoidaan yrityksen perustamisessa. Verkoston yrittäjät työllistyvät Reton asiakkaiden projekteihin. Verkkosivuilla toivottiin vahvaa panostusta sisältöihin, jotka vastaisivat kiinnostuneiden alan asiantuntijoiden tiedon tarpeeseen. Erityisesti haluttiin tavoittaa eläkeläisiä, jotka ovat kiinnostuneita jatkamaan työuraansa freelancereina. Lisäksi Reton visuaalinen ilme piti […] Lue lisää

Food&Plan & Lounasosasto

Tekijä: J&Co Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lähtökohta: Food and Plan on yritys, joka tarjoaa tuotekehitystä elintarviketeollisuudelle, tuottajille ja ravintoloille. Heillä oli tarve toteuttaa verkkosivu-uudistus, joka toisi palveluille lisää näkyvyyttä. Tavoitteenamme oli luoda selkeä, hakukoneoptimoitu ja visuaalisesti vetovoimainen sivusto, joka houkuttelisi asiakkaita tutustumaan palveluvalikoimaan. Ratkaisu: Verkkosivustolle suunniteltiin uusi graafinen ilme. Sivusto toteutettiin WordPressilla käyttäen JCORE-teemaa, joka toimii erinomaisesti myös mobiililaitteilla. Sivuston sisältö […] Lue lisää

WEST Invest Groupin uudet verkkosivustot

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Yritysryppään useat sivustot haluttiin uudistaa WEST Invest Group on suomalainen perheyhtiö. Siihen kuuluvat seitsemän eri yhtiötä tarjoavat vedenkäsittely-, energia- ja teknologiaratkaisuja teollisuudelle ja kunta-asiakkaille. Konsernin brändi-ilme uudistettiin ja yritysryppääseen kuuluvien yhtiöiden sivustot haluttiin uudistaa uuden ilmeen mukaisiksi. Lisäksi verkkosivustot kaipasivat uudistamista myös käytettävyyden, visuaalisuuden ja sisällön kehittämisen suhteen. Monisivustoasennus tuo helppoutta hallintaan Usean yhtiön sivustojen […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun