Casino Helsingin ja Casino Tampereen verkkosivustot

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Veikkauksen yksi tärkeimmistä tavoitteista on pitää pelaaminen ilon puolella.

Helsingin ja Tampereen kasinot kaipasivat tätä tavoitetta tukevat verkkosivustot ja Sininen Härkä valikoitui julkisen kilpailutuksen kautta kumppaniksi uudistukseen.

Projekti osoittautui teknisesti erittäin haastavaksi ja mielenkiintoiseksi.

Lähtökohta:
Vanhat verkkosivut eivät mahdollistaneet elämyksellistä asiakaskokemusta

Veikkauksen kasinoiden verkkosivu-uudistus tuli ajankohtaiseksi, kun vanhat sivut olivat tulleet elinkaarensa päähän. Ne eivät enää yksinkertaisesti palvelleet toimintaa oikealla tavalla ja oleellinen tieto ei liikkunut rajapintojen kautta verkkosivustolle ja sieltä ulos.

Veikkauksen tiimi oli tunnistanut mm. näitä tarpeita:

– Ilme kaipasi selvää freesausta ja modernisointia
– pelipaikkainformaatiota ja tietoa kasinoiden toiminnasta kaivattiin lisää
– tieto piti saada liikkumaan verkosta kivijalkakasinoihin rajapintojen kautta, jotta asiakaskokemus pysyisi yhtenäisenä ja elämyksellisenä
– ja sivuston käytettävyyttä tulisi parantaa huomattavasti

”Halusimme tuoda Casino ID:n vahvemmin mukaan uusille kasinoiden verkkosivustoille, jotta pelaajat voisivat hallita pelaamistaan paremmin ja pelaaminen pysyisi aina ilon puolella. Meille oli tärkeää myös luoda elämyksellinen asiakaskokemus, mikä jatkuisi saumattomana verkosta kivijalkaan ja toisinpäin”

– Jere Pellinen, markkinointisuunnittelija, Veikkaus

Projektin sisältö pähkinänkuoressa:
1. Vakuuttavan ja elämyksellisen ilmeen luominen Casino Helsinki ja Casino Tampere -verkkosivustoille
2. Käyttöliittymäsuunnittelu
3. Ulkoasun ja prototyypin rakennus
4.Tekninen toteutus useilla rajapinnoilla
5. Saavutettavan verkkosivuston toteutus

Näin se tehtiin:
Tavoitteena vakuuttava verkkopresenssi molemmille kasinoille

Lähdimme projektiin täysillä ja intoa puhkuen, sillä pääsimme uudistamaan vanhaa ja luomaan samalla jotain täysin uutta.

Ensimmäisen ison haasteen tuotti Suomen tiukka lainsäädäntö pelialaa kohtaan, mikä sai suunnittelutiimimme raapimaan päitään usean kertaan.

Meidän oli kyettävä luomaan elämyksellinen tunnelma, mikä myy kasinoiden toimintaa sopivalla tavalla, mutta ei luo turhan vahvoja mielikuvia, jotta ihmiset eivät ajaudu peliongelmien pariin.

Lähdimme ratkomaan haastetta pala kerrallaan syventymällä Veikkauksen kasinoiden asiakaskunnan tarpeisiin ja sitä kautta sivuston rakenteen ja käyttöliittymäsuunnitteluun.

Kun olimme tyytyväisiä rakenteeseen ja käyttäjien ohjaamiseen, loimme ulkoasun ja puolitoiminnallisen prototyypin sivuston testausta varten.

”Meillä oli projektin alusta alkaen paljon liikkuvia osia, mitä joudimme ratkomaan lennosta. Sinisen Härän tiimi sai hyvin kiinni, mitä olimme tekemässä ja alun suunnittelutyölle pitää antaa erityiskiitokset. Hieman epäselvillä määrittelyillä lopputuloksesta tuli erittäin hyvä ja freesi. Jälki oli laadukasta. ”

– Jere Pellinen, markkinointisuunnitelija, Veikkaus

Teknisen toteutuksen polttopisteessä olivat useat rajapinnat, joiden kautta tieto piti saada liikkumaan kivijalkaan ja kivijalasta verkkosivustolle. Asiakaskokemus haluttiin saada eheäksi ja yhtenäiseksi ja asiakkaan ei haluttu enää täyttävän samoja tietoja eri järjestelmiin, olipa hän sitten verkossa tai kivijalassa.

Tulokset:
Lopputuloksena yhtenäinen ja moderni verkkopresenssi

Sivustot saatiin julkaistua aikataulussa ja lopputulos miellytti sekä meitä että asiakasta. Ilmeestä saatiin moderni sekä elämyksellinen ja sivuston tekninen puoli viilattiin niin tikkiin, että sivuston latausnopeus painui alle sekuntiin.

”Parasta lopputuloksessa on synergia, minkä saavutimme: saimme molemmat kasinot löydettäväksi verkon puolelle vakuuttavalla presenssillä ja modernilla ilmeellä. Nyt pystymme esittelemään toimintaamme paremmin ja kaikki peleistä kiinnostuneet saavat kattavasti infoa. Käsitys molempien kasinoiden toiminnasta muodostuu selkeäksi. Jatkamme sivuston kehitystä Sinisen Härän kanssa ja lisäämme varmasti uusia toiminnallisuuksia tulevien vuosien aikana”

– Jere Pellinen, markkinointisuunnittelija, Veikkaus

Jätä kommentti