Casino Helsingin ja Casino Tampereen verkkosivustot

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Veikkauksen yksi tärkeimmistä tavoitteista on pitää pelaaminen ilon puolella.

Helsingin ja Tampereen kasinot kaipasivat tätä tavoitetta tukevat verkkosivustot ja Sininen Härkä valikoitui julkisen kilpailutuksen kautta kumppaniksi uudistukseen.

Projekti osoittautui teknisesti erittäin haastavaksi ja mielenkiintoiseksi.

Lähtökohta:
Vanhat verkkosivut eivät mahdollistaneet elämyksellistä asiakaskokemusta

Veikkauksen kasinoiden verkkosivu-uudistus tuli ajankohtaiseksi, kun vanhat sivut olivat tulleet elinkaarensa päähän. Ne eivät enää yksinkertaisesti palvelleet toimintaa oikealla tavalla ja oleellinen tieto ei liikkunut rajapintojen kautta verkkosivustolle ja sieltä ulos.

Veikkauksen tiimi oli tunnistanut mm. näitä tarpeita:

– Ilme kaipasi selvää freesausta ja modernisointia
– pelipaikkainformaatiota ja tietoa kasinoiden toiminnasta kaivattiin lisää
– tieto piti saada liikkumaan verkosta kivijalkakasinoihin rajapintojen kautta, jotta asiakaskokemus pysyisi yhtenäisenä ja elämyksellisenä
– ja sivuston käytettävyyttä tulisi parantaa huomattavasti

”Halusimme tuoda Casino ID:n vahvemmin mukaan uusille kasinoiden verkkosivustoille, jotta pelaajat voisivat hallita pelaamistaan paremmin ja pelaaminen pysyisi aina ilon puolella. Meille oli tärkeää myös luoda elämyksellinen asiakaskokemus, mikä jatkuisi saumattomana verkosta kivijalkaan ja toisinpäin”

– Jere Pellinen, markkinointisuunnittelija, Veikkaus

Projektin sisältö pähkinänkuoressa:
1. Vakuuttavan ja elämyksellisen ilmeen luominen Casino Helsinki ja Casino Tampere -verkkosivustoille
2. Käyttöliittymäsuunnittelu
3. Ulkoasun ja prototyypin rakennus
4.Tekninen toteutus useilla rajapinnoilla
5. Saavutettavan verkkosivuston toteutus

Näin se tehtiin:
Tavoitteena vakuuttava verkkopresenssi molemmille kasinoille

Lähdimme projektiin täysillä ja intoa puhkuen, sillä pääsimme uudistamaan vanhaa ja luomaan samalla jotain täysin uutta.

Ensimmäisen ison haasteen tuotti Suomen tiukka lainsäädäntö pelialaa kohtaan, mikä sai suunnittelutiimimme raapimaan päitään usean kertaan.

Meidän oli kyettävä luomaan elämyksellinen tunnelma, mikä myy kasinoiden toimintaa sopivalla tavalla, mutta ei luo turhan vahvoja mielikuvia, jotta ihmiset eivät ajaudu peliongelmien pariin.

Lähdimme ratkomaan haastetta pala kerrallaan syventymällä Veikkauksen kasinoiden asiakaskunnan tarpeisiin ja sitä kautta sivuston rakenteen ja käyttöliittymäsuunnitteluun.

Kun olimme tyytyväisiä rakenteeseen ja käyttäjien ohjaamiseen, loimme ulkoasun ja puolitoiminnallisen prototyypin sivuston testausta varten.

”Meillä oli projektin alusta alkaen paljon liikkuvia osia, mitä joudimme ratkomaan lennosta. Sinisen Härän tiimi sai hyvin kiinni, mitä olimme tekemässä ja alun suunnittelutyölle pitää antaa erityiskiitokset. Hieman epäselvillä määrittelyillä lopputuloksesta tuli erittäin hyvä ja freesi. Jälki oli laadukasta. ”

– Jere Pellinen, markkinointisuunnitelija, Veikkaus

Teknisen toteutuksen polttopisteessä olivat useat rajapinnat, joiden kautta tieto piti saada liikkumaan kivijalkaan ja kivijalasta verkkosivustolle. Asiakaskokemus haluttiin saada eheäksi ja yhtenäiseksi ja asiakkaan ei haluttu enää täyttävän samoja tietoja eri järjestelmiin, olipa hän sitten verkossa tai kivijalassa.

Tulokset:
Lopputuloksena yhtenäinen ja moderni verkkopresenssi

Sivustot saatiin julkaistua aikataulussa ja lopputulos miellytti sekä meitä että asiakasta. Ilmeestä saatiin moderni sekä elämyksellinen ja sivuston tekninen puoli viilattiin niin tikkiin, että sivuston latausnopeus painui alle sekuntiin.

”Parasta lopputuloksessa on synergia, minkä saavutimme: saimme molemmat kasinot löydettäväksi verkon puolelle vakuuttavalla presenssillä ja modernilla ilmeellä. Nyt pystymme esittelemään toimintaamme paremmin ja kaikki peleistä kiinnostuneet saavat kattavasti infoa. Käsitys molempien kasinoiden toiminnasta muodostuu selkeäksi. Jatkamme sivuston kehitystä Sinisen Härän kanssa ja lisäämme varmasti uusia toiminnallisuuksia tulevien vuosien aikana”

– Jere Pellinen, markkinointisuunnittelija, Veikkaus


Sinua voisi kiinnostaa myös

TSS Prime

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

TSS Prime tarjoaa seurakunnille ja julkishallinnon organisaatioille räätälöityä ohjelmistoa. Sen avulla TSS Primen asiakkaat voivat suunnitella sisäistä työtä paremmin, tehostaa tiedonhallintaa, sujuvoittaa käytännön tekemistä ja parantaa asiakaspalvelun laatua. Toteutimme TSS Primelle uudistetun brändi-ilmeen sekä myyvät ja hakukoneoptimoidut verkkosivut. Yritys perustettiin vuoden 2021 alussa yrityskaupan myötä, mutta silloin valmiina ei ollut käytännössä mitään: ei logoa, visuaalista […] Lue lisää

Musiikkiala.fi

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Gramex ja Teosto ovat molemmat merkittäviä toimijoita suomalaisessa musiikkikentässä. Yhdistykset pitävät huolta mm. musiikintekijöiden korvauksista, musiikinkäytön luvista, musiikin käytöstä erilaisissa tilanteissa ja tärkeän tiedon jakamisesta musiikkikentälle ja sen yli. Tiemme kohtasivat, kun Gramex ja Teosto halusivat luoda sivuston, mikä kokoaa kaiken tärkeän tiedon ja tutkimuksen suomalaisesta musiikista yhteen paikkaan. Miten meillä meni? Katso yhteistyön tulokset! […] Lue lisää

Gofore

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Gofofe on eettisen digimaailman asiantuntija joka auttaa rakentamaan kestävää tulevaisuutta. Lähdimme toteuttamaan uutta sivustoa johon kohdistui lukuisia erilaisia toiveita. Yhteistyö on jatkunut tiiviinä julkaisun jälkeenkin, Gofofen luottaessa Duden ylläpitopalveluun. Lähtökohdat Sivusto oli jäänyt ajasta jälkeen eikä täyttänyt liiketoiminnallisia tarpeita, hallittavuus oli hankalaa ja ulkoasukin oli päässyt hieman kulahtamaan. Sivustouudistus käynnistettiin Goforella sisäisen markkinoinitiimin voimin, joka […] Lue lisää

Wise Professionals

Tekijä: Genero Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Neljä verkkosivustoa, kolme kohderyhmää, 3520 post-it-lappua ja yksi tyytyväinen asiakas Kuinka rakennetaan verkkosivustot useista yrityksistä koostuvalle yritykselle? Tekemällä kompromisseja? Ei todellakaan, vaan saamalla jokainen brändi kukkimaan saman kukoistavan sateenvarjon alla. Miksi me rakastamme tätä asiakasta Tiesimme, että Wise Professionals haastaa rekrytointialan käytäntöjä testaamalla uusia tapoja luoda ja toimittaa palveluita. Meillä oli yhteistyömme alusta alkaen kädet […] Lue lisää

Delingua -yrityksen sivusto

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Delingua – kielitoimiston uudet kasvot verkossa Delingua on yksi Suomen suurimmista ja tunnetuimmista b2b-kielipalveluyrityksistä, jonka palveluvalikoimaan kuuluvat käännökset, tulkkaus ja kielikoulu. Syksyllä 2020 kielitoimisto oli keskellä brändiuudistusta, jonka myötä vanha visuaalinen ilme sai väistyä – myös verkkosivuilta. ”Projektiin kuului verkkosivujen käyttöliittymän ja layoutien suunnittelu, räätälöity WordPress-verkkosivutoteutus sekä WordPress-palvelintila ja ylläpito. Yhteistyötä on tarkoitus jatkaa digimarkkinoinnilla […] Lue lisää

Torpanpiha – verkkosivusto ja verkkokauppa

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Kasvualustan – eli mullan – myyntiin erikoistunut Torpanpiha halusi kasvattaa kuluttajaliiketoimintaa merkittävästi sekä siirtää myynnin täyspainoisesti verkon puolelle. Ratkoimme haasteen asiakkaan kanssa luomalla Torpanpihalle uuden näyttävän brändi-ilmeen, asiakkaan ostopäätöstä helpottavat verkkosivut sekä -kaupan ja toteutimme sisältövetoisen digimarkkinointikampanjan. Uudelle kasvusuunnitelmalle toimiva toteutus Torpanpihan tarina alkoi siitä, kun yrityksen emoyhtiö Tieluiska Oy tarvitsi omiin maanrakennushankkeisiin laadukasta multaa. […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1150+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ julkaistua referenssiä Julkaisut-palstalla.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 900+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 30+ kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 900 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun