Buster

Toteutimme Buster.fi -sivuston uudistuksen. Uudistuksen taustalla oli kysymys: Millaista digitaalisen viestinnän pitäisi olla Suomen alumiinimoottoriveneiden markkinajohtaja Busterille? Tavoitteena oli myös saada uuden sivuston käyttäjät ja mahdolliset veneenostajat mitattavaan myyntiputkeen ja ohjattua jälleenmyyjille. Lisäksi sivuston ulkoasu kaipasi päivitystä.
Ostajan ja myyjän ymmärtäminen
Busterin uuden sivuston suunnittelu aloitettiin keräämällä tietoa sekä ostajista että jälleenmyyjistä. Määrittelimme erilaisia käyttäjäprofiileita, jotka ohjaisivat sivuston suunnittelua. Haastattelimme profiileihin sopivia henkilöitä, jotta saimme parhaan käsityksen heidän ajatusmaailmastaan. Haastattelimme myös jälleenmyyjiä, jotta ymmärtäisimme heidän tavoitteitaan sekä kaupantekotilannetta.
Yksityiskohdilla tavoitteisiin
Sivuston suunnittelua ohjasivat seuraavat tavoitteet. Sivuston pitäisi yhdistää myyjä ja ostaja mahdollisimman helpolla ja luonnollisella tavalla. Ostajille halusimme tarjota helposti lähestyttävän ja toimivan ostokanavan. Rakensimme alustan, joka esittelee käyttäjilleen etukäteen kaikki tarvittavat tiedot sekä olemassa olevat vaihtoehdot veneistä, ennen kääntymistä jälleenmyyjän puoleen. Sivuston avulla pitäisi myös pystyä keräämään käyttäjädataa auttaaksemme Busteria ja sen jälleenmyyjiä vastaamaan paremmin käyttäjien tarpeisiin. Sivuston pitäisi myös aktiivisesti ohjata käyttäjää kohti seuraavaa tavoitetta. Jokaisen suunnittelussa eteen tulevan valinnan kohdalla kysyimme itseltämme, ohjaako tämä käyttäjää eteenpäin.
Työn tuloksena syntyi sivusto, joka toimii neljällä eri kielellä, ja alustana Busterin tuotteiden lanseerauksille ja muulle viestinnälle. Käyttäjille oman Buster-veneen räätälöinti on helppoa. He näkevät tekemiensä valintojen vaikutuksen valitsemansa veneen hinta-arvioon. Lopuksi käyttäjä voi tallentaa venesuunnitelmansa myöhempää tarkkailua varten tai lähettää sen suoraan lähimmälle jälleenmyyjälle tarjouspyyntöä varten. Meidän osalta työ jatkuu jatkokehityksen merkeissä.