BSAG-joulukampanja

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: J&Co Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: alle 10 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Baltic Sea Action Group, eli BSAG, on tehnyt yhteistyötä JCO:n kanssa jo vuodesta 2015. BSAG on voittoa tuottamaton säätiö, jonka päämääränä on Itämeren ekologisen tasapainon palauttaminen yhdistämällä siihen liittyvät toimijat, hankkeet ja tieto.

Yksi BSAGin varainkeruutavoista on ollut vuosittainen joulukampanja, jonka kautta yritykset ja yhteisöt voivat suunnata esimerkiksi joulutervehdyksiin tai -lahjoihin budjetoimiaan varoja Itämeren suojeluun tai tukea hanketta muuten. JCO:n tehtävä oli tämänvuotisen kampanjan visuaalisen ilmeen päivittäminen ja teknisen ratkaisun uudistaminen ennen kampanjan alkamista.

Visuaalisen ilmeen päivittämisessä keskeistä oli uudistaa kampanjan ilme, ja toisaalta miettiä voisiko sen helppokäyttöisyyttä ja havainnollisuutta lisätä. Koska hyväntekeväisyys on yrityksen arvoista viestivä markkinointitoimenpide, on tärkeää, että lahjoittajat pääsevät hyödyntämään lahjoituksen mukanaan tuomaa näkyvyyttä.

Havainnollisuutta haluttiin lisätä myös lahjoittamisprosessissa. Niin lahjoittamisessa kuin verkkokaupassakin osto- ja maksuprosessin helppous on hyvin tärkeää. Liian monimutkainen tai liikaa aikaa vievä maksuprosessi saa potentiaalisen lahjoittajan helposti luopumaan lahjoituksestaan.

Etusivun pääkuvasta tehtiin vieritettävä käyttämällä siinä kolmea päällekkäistä kerrosta. Näin kuva-aihe saadaan väistymään lahjoittajien ja lahjoitussummien tieltä sivun alaosaan sitä mukaa kuin osallistujat ja summat kasvavat. Samalla lahjoittajien nimien taustalla oleva taivas pilvineen toistuu uniikisti, eikä samaa taustakuvaa kaavamaisesti monistaen. Etusivulle tuotiin myös helposti löydettävä painike yksityislahjoittajille, jotka voivat siirtyä sen kautta suoraan omalle lahjoitussivulleen.

Lahjoitussummista tehtiin helposti hahmotettavia valmiita tuotteita, joiden siirtäminen ostoskoriin on yksinkertaista ja nopeaa. Samalla valmiiden lahjoitussummien jatkoksi lisättiin vapaavalintainen avustussumma, jonka määrä syötetään suoraan näkymän syöttökenttään. Teknisesti asia ratkaistiin integroimalla lahjoitusprosessi WooCommerce-verkkokaupparatkaisuun, jonka pitkälle hiotut toiminnallisuudet tekivät lahjoitusten hallinnoinnista helppoa. Samalla esimerkiksi päällekkäiset lomaketäytöt saatiin karsittua ja kerran lisätyt tiedot siirtyivät suoraan verkkokaupan maksuprosessin osaksi.

Lahjoittajat saavat etusivun näkyvyyden lisäksi käytettäväkseen sähköisiä joulukortteja, joiden avulla tehdystä lahjoituksesta voi viestiä yhteistyökumppaneille, sekä uutena sosiaaliseen mediaan ladattavia bannereita ja otsakekuvia esimerkiksi instastoryssa tai Twitterissa käytettäviksi.

Käyttäjäkokemukseen ja koko prosessin palvelumuotoiluun kiinnitettiin entistä enemmän huomiota ja niinpä vuoden joululahjakampanjan sivusto ja toiminnallisuudet selkeytyivät merkittävästi. Siitä tuli myös helpommin hallinnoitava. Maksuprosessin integroiminen verkkopankkiin teki lahjoittamisesta selvästi entistä yksinkertaisempaa.


Sinua voisi kiinnostaa myös

Finlandia Foundation National

Tekijä: J&Co Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

Lähtökohta: Finlandia Foundation National on USA:ssa toimiva voittoa tavoittelematon organisaatio, jonka tehtävänä on edistää ja vahvistaa Suomi – Amerikka yhteisöä erilaisten tapahtumien, koulutusohjelmien ja stipendien voimin. Organisaatiolla oli tarve uudistaa verkkosivujen ilme, muokata niiden rakennetta ja löytää ratkaisu, joka mahdollistaa sivuston helpon hallinnan ja päivittämisen. Toiveena oli myös modernisoida ulkoasu skandinaavisen selkeään tyyliin ja helpottaa […] Lue lisää

Padasjoen kunta

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

Lähtötilanne Padasjoen kunnan sivustoa lähdettiin uudistamaan loppuvuodesta 2022, koska vanhan verkkopalvelun käytettävyys ei vastannut enää tämän päivän vaatimuksia, muunmuassa saavutettavuudeltaan. Tavoitteet Uusien asukkaiden houkuttelu Padasjoelle Matkailun elävöittäminen (vapaa-aika, kesäkävijät) Elinvoiman kasvattaminen Erinomainen käyttökokemus niin kävijälle kuin ylläpitäjällekin Yksi kumppani sivuston toteutukseen, ylläpitoon ja jatkokehitykseen Ylläpidon ja hallintapaneelin helppous Moninaisten kohderyhmien huomiointi (saavutettavuus) Latausnopeus, saavutettavuus, hiilijalanjälki […] Lue lisää

Reto.fi verkkosivujen uudistus

Tekijä: J&Co Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Lähtökohta: Reton tavoitteena on kasvattaa verkostoaan, joka kostuu IT-alan freelancereista ja yrittäjistä. Kiinnostuneita asiantuntijoita kutsutaan liittymään yhteisöön ja heitä konsultoidaan yrityksen perustamisessa. Verkoston yrittäjät työllistyvät Reton asiakkaiden projekteihin. Verkkosivuilla toivottiin vahvaa panostusta sisältöihin, jotka vastaisivat kiinnostuneiden alan asiantuntijoiden tiedon tarpeeseen. Erityisesti haluttiin tavoittaa eläkeläisiä, jotka ovat kiinnostuneita jatkamaan työuraansa freelancereina. Lisäksi Reton visuaalinen ilme piti […] Lue lisää

Webropol

Tekijä: MEOM

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Webropol auttaa organisaatioita asiakas- (CX) ja työntekijäkokemuksen (EX) kehittämisessä sekä tiedolla johtamisessa. Heidän SaaS-tuotteenaan on modulaarinen kysely- ja raportointisovellus, joka mahdollistaa myös muun muassa markkinatutkimukset ja tapahtumahallinnan. Kansainvälisesti toimivana SaaS-firmana Webropolille on erityisen tärkeää, että tuotteen esittely ja käyttöönotto on mahdollisimman helppoa verkkosivustolla sen kaikissa kieliversioissa. Verkkosivustouudistuksessa lähdettiinkin ensisijaisesti kehittämään käyttökokemusta. Tässä keskeisten käyttötapausten tunnistaminen […] Lue lisää

Sirkus Finlandia verkkosivu-uudistus

Tekijä: J&Co Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Sirkustaiteella on pitkät ja kansainväliset perinteet. Uuden verkkosivun visuaalisen ilmeen tuli henkiä vintage-tunnelmaa ja historian havinaa kuitenkin niin, että vaikutelma on moderni ja elävä. Sirkustunnelma herää ja taikoja tapahtuu, kun sirkus saapuu kaupunkiin. Luovassa suunnittelussa lähdettiin etsimään leikkisää toteutusta, jossa on niin lapsia kuin aikuisia ilahduttavaa yllätyksellisyyttä. Visuaalisessa toteutuksessa on kerroksellisuutta: Taustalta kuultaa sirkuksen historia […] Lue lisää

Naps verkkosivusto ja aurinkopaneelilaskuri

Tekijä: J&Co Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Naps Solar Systems on suomalainen yritys, joka on toiminut aurinkoenergian alalla vuodesta 1981. Yritys tarjoaa aurinkovoimaloita koteihin, yrityksille ja taloyhtiöille. Projektin tavoitteena oli suunnitella ja toteuttaa selkeä ja moderni uusi WordPress-verkkosivusto. Tärkeä osa projektia oli kohderyhmien määrittely ja ostopolkujen suunnittelu. Verkkosivuille toivottiin myös helppokäyttöistä ja visuaalista aurinkopaneelilaskuria. Ratkaisu: Ensimmäisessä vaiheessa keskityimme ymmärtämään Naps Solar Systemsin tarpeita ja […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1140+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ digipalvelun referenssicasea.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 1000+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 29 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun