Boco IP verkkosivu-uudistus

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Boco IP on aineettoman omaisuuden hallintaan erikoistunut patenttitoimisto. Yritys tarjoaa B2B-asiantuntijapalveluita aina yksittäisten tavaramerkkien rekisteröimisestä laajojen IPR-salkkujen hallintaan sekä IPR-strategioiden laatimiseen saakka. Suomen markkinassa yritys on merkittävä peluri ja alanjohtava toimija.

Polkumme yhdistyivät, kun Boco IP:n tiimi oli tunnistanut selkeän tarpeen verkkosivustonsa uudistamiselle ja myynnin kehittämiselle.

Ongelmia oli useita: liian vähän liidejä, suuri kävijöiden poistumisprosentti ja käsiin levinnyt rakenne

Kun lähdimme tutustumaan Boco IP:n verkkosivuston ja -myynnin haasteisiin, totesimme heidän kärsivän hyvin tyypillisistä B2B-asiantuntijapalveluiden ongelmista.

Asioita oli tehty paljon ja hyvällä meiningillä, mutta tuloksia ei vain saatu riittävästi.

Boco IP:n tiimi oli tunnistanut isoimmiksi haasteiksi mm. seuraavia asioita:
– liidejä ei saatu riittävästi ja ne eivät olleet laadukkaita
-sivustolla vierailevat kävijät poistuivat sivustolta nopeasti
-hakukonenäkyvyys ei ollut halutulla tasolla ja hyviä sijoituksia oli vaikea saavuttaa
-sivusto oli hidas ja raskas käyttää
-sivustoa oli vaikea päivittää ja jatkokehitystä oli hankalaa sekä kallista tehdä
-ilme oli vanhentunut ja se ei kuvastanut haluttua brändi-ilmettä

Määritimme Boco IP:n tiimin kanssa projektin tärkeimmiksi tavoitteiksi:
1. Rakenteen selkeyttäminen ja myynnillisyyden parantaminen (konversiot ylös)
2. Modernin ja yrityksen henkeä huokuvan visuaalisen ilmeen luominen
3. Hakukoneoptimointi ja sisältöjen parantaminen
4. Palveluiden myyvempi esittely ja palvelutekstien kohentaminen
5. Sivujen hallinnan ja käytettävyyden helpottaminen

Näin se tehtiin

Käynnistimme projektin työpajalla, missä lähdimme ideoimaan luovaa konseptia projektin päätösten taustalle. Keräsimme tietoa ja keskustelimme useiden tuntien ajan mm. Boco IP:n liiketoiminnasta, asiakkaista, haasteista, tavoitteista ja sukelsimme syvälle myös vanhojen sivujen ongelmiin ja kipukohtiin.

Tämä työ todella kantoi tulosta ja löysimme yhteisen sävelen ja idean luovalle konseptille.

Määritimme 5 ohjaavaa tekijää suunnittelutyöhömme:
1. Nopea yhteydenotto ja mahdollisuus keskustella asiantuntijan kanssa nopeasti -> näin asiakkaat haluavat ostaa
2. Ihmiset, ihmiset, ihmiset -> kasvottomuus pois
3. Tarjotaan tieto riittävästi, mutta ei liikaa -> taklataan infoähky
4. Selkeät käyttäjäpolut eri käyttäjätarinoille -> ei eksytetä ostajaa
5. Opettava ja myyvä sisältö erilleen ja niille selkeät roolit sivustolla -> tavoitteiden tehokas saavuttaminen

Otimme mukaan sivuston suunnitteluun alusta asti myös Leadoon botin, sillä tunnistimme sille selkeän roolin käyttäjien ohjaamisessa ja konversioiden tehostamisessa.

Luovan konseptin määrittämisen jälkeen jatkoimme verkkosivujen rakentamisen prosessimme mukaisesti eteenpäin ja toteutimme:
1. Käyttöliittymäsuunnittelun
2. Ulkoasusuunnittelun + klikattavan ja skrollattavan prototyypin
3. Teknisen toteutuksen custom-koodilla
4. Käytön koulutuksen
5. Testauksen ja julkaisun

”Kun pääsin näkemään Sinisen Härän ensimmäisen vedoksen rakenteesta ja visuista, olin että WAU! Ulkoasusta oli saatu hyvin kiinni jo heti alkumetreiltä asti ja se oli juuri sitä, mitä halusimmekin. Rakenteen ja käyttöliittymän suunnittelu menin muutenkin hienosti. Oli loistava idea erottaa opettava ja myynnillinen sisältö toisistaan ja luoda niille selkeät omat roolit käyttäjien matkalla”
– Heidi Lautjärvi, Head of Marketing and Communications, Boco IP

Tulokset

Konversioiden määrä ja laatu saatiin kasvuun jo muutamassa kuukaudessa sivujen julkaisusta. Projekti rullasi hienosti eteenpäin ja alkuperäinen julkaisupäivä siirtyi vain kerran eteenpäin.

Aloimme nähdä tuloksia lähes välittömästi niin hakukonenäkyvyyden kuin konversioidenkin suhteen. Liidituotantokin otti sykähdyksen eteenpäin ja nostimme sivuston konversioprosenttia moninkertaiseksi lähtötilaan nähden.

”Olemme tosi tyytyväisiä verkkosivuprojektiin. Saavutimme tärkeimmät tavoitteemme ja nyt sivut ovat todella hyvän näköiset, niitä on helppo käyttää, rakenne on selkeä ja myynnillisyys toimii. Olemme myös saaneet tosi hyvää palautetta sivuista niin sisäisesti kuin ulkopuolisiltakin. Aiomme jatkaa sivuston kehitystä eteenpäin ja erityisesti sisällöllistä jumppaa teemme jatkossakin. Nyt on hienoa päästä näkemään, miten yhdessä määrittämämme hypoteesit toimivat käytännössä!”
– Heidi Lautjärvi, Head of Marketing and Communications, Boco IP


Sinua voisi kiinnostaa myös

Lotta Svärd -säätiö

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Lotta Svärd Säätiön tarve verkkosivu-uudistukselle oli tyypillinen: käsissä olivat tekniikaltaan, sisällöltään ja ilmeeltään vanhentuneet verkkosivut. Lisäksi säätiön eri toiminnoilla oli omia verkkosivuja erilaisilla URL-osoitteilla, mikä rikkoi yhtenäistä brändiä ja vaikeutti tiedon löytämistä. Uudistetun verkkosivuston tavoitteena on tukea Lotta Svärd Säätiön brändiä sekä lottaperinnön uudistamista ja tulevaisuuteen suuntautumista. Useat eri säätiön toiminnot, kuten Lottasäätiö, Lottamuseo ja […] Lue lisää

Uusi suomalainentyo.fi

Tekijä: Into-Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Suomalaisen työn liitosta tuli Suomalainen työ. Järjestön brändin visuaalinen ilme uudistettiin, joten myös verkkopalvelun oli aika päivittyä vastaamaan nykyaikaa niin käyttöliittymän kuin toimintojen osalta. Tuore WordPress-verkkopalvelu pitää sisällään lukuisia räätälöityjä sisältötyyppejä ja aimo kasan sisältölohkoja sisältöjen monipuoliseen esittämiseen. Rohkea ja näyttävä visuaalinen ilme tuo lisämaustetta monipuolisiin toiminnallisuuksiin. Palvelussa on priorisoitu mobiilikäytettävyyttä ja saavutettavuutta. Palvelun yksi […] Lue lisää

Torpanpiha – verkkosivusto ja verkkokauppa

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto kuluttajille

Kasvualustan – eli mullan – myyntiin erikoistunut Torpanpiha halusi kasvattaa kuluttajaliiketoimintaa merkittävästi sekä siirtää myynnin täyspainoisesti verkon puolelle. Ratkoimme haasteen asiakkaan kanssa luomalla Torpanpihalle uuden näyttävän brändi-ilmeen, asiakkaan ostopäätöstä helpottavat verkkosivut sekä -kaupan ja toteutimme sisältövetoisen digimarkkinointikampanjan. Uudelle kasvusuunnitelmalle toimiva toteutus Torpanpihan tarina alkoi siitä, kun yrityksen emoyhtiö Tieluiska Oy tarvitsi omiin maanrakennushankkeisiin laadukasta multaa. […] Lue lisää

Plussalaiset-verkkosovellus

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Uutissivusto, verkkolehti tai blogi, Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu, Yrityksen sivusto kuluttajille

Vauvan ja vanhemman matkassa – Verkkosovellus, jonka sisältö mukautuu elämäntilanteeseen Loimme yhdessä Kaksplussan kanssa Plussalaiset-verkkosovelluksen, joka tarjoilee personoitua sisältöä ja etuja vanhemmille ja odottajille lapsen iän ja vanhemmuuden elinkaaren mukaan. Kaksplussan toimintakenttä on murroksessa Kaksplus on Otavamedian omistama, Suomen johtava digitaalinen vanhemmuusmedia. Kaksplus on edelläkävijä digitaalisten palveluiden kehittämisessä ja tarjoaa lukijoilleen ajankohtaista ja luotettavaa tietoa […] Lue lisää

Musiikkiala.fi

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Gramex ja Teosto ovat molemmat merkittäviä toimijoita suomalaisessa musiikkikentässä. Yhdistykset pitävät huolta mm. musiikintekijöiden korvauksista, musiikinkäytön luvista, musiikin käytöstä erilaisissa tilanteissa ja tärkeän tiedon jakamisesta musiikkikentälle ja sen yli. Tiemme kohtasivat, kun Gramex ja Teosto halusivat luoda sivuston, mikä kokoaa kaiken tärkeän tiedon ja tutkimuksen suomalaisesta musiikista yhteen paikkaan. Miten meillä meni? Katso yhteistyön tulokset! […] Lue lisää

Katanamrp.com-verkkosivuston uudistus

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Erityistä: Hakukoneoptimointia osana projektia

Katanan uusi verkkosivusto tarjoaa Katanan markkinointitiimille mahdollisuuden toteuttaa joustavia sisältömarkkinointistrategioita, varmistaa erinomaisen suorituskyvyn ja luo hyvän skaalautuvuuden tulevaisuuden tarpeisiin. Lähtökohdat Verkkosivusto on Katanan pääasiallinen markkinointi- ja myyntikanava, minkä vuoksi uusien laskeutumissivujen luominen ja olemassa olevan sisällön päivittäminen tulisi olla nopeaa ja joustavaa. Katanan myynti ja markkinointi tarvitsivat paremmat työkalut sisällön päivittämiseen nopeasti ja ennakoivasti vaikuttamatta […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun