Amos Rex

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Knowit Experience

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Keidas keskellä kaupungin neonvaloräiskettä, jonne voi mennä rauhoittumaan ja nauttimaan. Se oli yksi Amos Rexin taidemuseon taustalla olevista filosofioista. Tämän ajatusmaailman haluttiin välittyvän myös verkkopalvelussa.

Kansainvälisestikin suurta mediahuomiota herättänyt Amos Rex on museo, joka on täynnä upeita visuaalisia asioita. Meidän tehtävänämme oli rakentaa tyylikäs ja toimiva kehys sivuston sisällölle, jotta se pääsee oikeuksiinsa.

Lähtökohdaksi otettiin melko yksinkertainen pohja, joka nostaa sisällön, erityisesti isot kuvat päärooliin. Sivulle jätettiin paljon tyhjää tilaa, päänavigaatioon valittiin isoa, selkeää ja rohkeaa fonttia joka tukee Amos Rexin brändimaailmaa. Viimeisen silauksen visuaalisuudelle antavat tarkkaan harkitut animaatiot.

Suunnitteluvaiheessa määrittelimme selkeät asiakaspolut ja pohdimme tarkasti miten asiat ryhmittyvät sivustolla ja mikä on eri sivujen keskinäinen hierarkia. Kun navigaatio pystyttiin pitämään selkeänä ja sivujen sisällä olevat nostot on valittu huolella, ovat käyttäjät löytäneet helposti myös sisällöt, jotka ovat rakenteessa syvemmällä.

Sivuston ykkösasiaksi nostettiin kulloinkin käynnissä oleva näyttely. Toinen museolle tärkeä osio on ”Tule meille”, jonka suunnitteluun käytettiin paljon aikaa.

Museon kohdalla asiat kuten aukioloajat ja lippujen hinnat ovat asioita, joiden tärkeyttä ei voi liiaksi korostaa. Niiden on pakko löytyä helposti. Amos Rexillä on esimerkiksi erilaisia alennusryhmiä, joiden esittämismuotoja pohdittiin paljon. Niiden haluttiin olevan yhdellä vilkaisulla selkeitä käyttäjille.

Tärkeä osa museon toimintaa ovat erilaiset opaskierrokset, joita voi varata ryhmille. Kiinnostus varauksia kohtaan oli kova jo paljon ennen avajaisia. Prosessi haluttiin siirtää verkkoon. Opasvarauksesta saatiin loppukäyttäjälle toimiva ja ihmiset pystyivät katsomaan itse verkosta vapaat ajat ja tekemään varauksen loppuun asti itse. Varauslomake integroitiin Timeworks-järjestelmään, joka museolla oli jo ennestään käytössä. Merkitys museolle on ollut suuri. Ilman opasvaurauslomaketta asiakaspalvelun kaikki aika olisi mennyt tuhansien varausten pyörittämiseen. Koko syksyn opaskierrokset ovat loppuunvarattuja.

Sivusto rakennettiin teknisesti modulaariseksi: luotiin useita eri blokkeja, joita vapaasti yhdistelemällä asiakas voi helposti rakentaa erilaisia sivuja. Julkaisuun käytetään Buddy.works -palvelua, jossa toimii continuous integration: teemoihin tehtävät muutokset siirtyvät suoraan versiohallinnasta Buddy.works’iin, joka ajaa ne heti joko testiympäristöön tai tuotantoon.

Vuoden 2019 alussa sivustolla julkaistiin online-lippukauppa jonka avulla haluttiin helpottaa vierailun ajoitusta tähän suuren suosion saavuttaneeseen museoon. Lippukauppa on toteutettu Woocommercella siten että maksuliikene tapahtuu Paytrailin avulla. Sekä verkkopalvelua että online-lippukauppaa jatkokehitetään edelleen.

[Huom. Referenssi on julkaistu alunperin Creuna Finlandin nimissä.]


Sinua voisi kiinnostaa myös

Adven

Tekijä: Knowit Experience

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Adven tarjoaa kestäviä energia- ja infraratkaisuja teollisuudelle ja kiinteistöille, ja on alallaan yksi johtavista yrityksistä Pohjoismaiden ja Baltian alueella. Adven palvelee teollisuuden- ja kiinteistöalan toimijoita sekä yksityisiä asiakkaita. Advenin Energy as a service -malli perustuu kokonaispalveluun ja pitkäaikaiseen kumppanuuteen. Adven on viime vuosina kasvanut voimakkaasti ja nyt oli tarve tuoda myös verkkopalvelu vastaamaan yhtiön tavoitetta […] Lue lisää

720.io

Tekijä: Genero Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

720° on suomalainen yritys, joka tarjoaa SaaS-palvelua integroituna kiinteistön laitteistoon, kuten mittauslaitteisiin ja antureihin. Ratkaisun perustana on pääasiassa ohjelmisto ja sen analytiikkamoduuli, mutta yritys tarjoaa myös laitteistoasennuksia ja integraatioita. 720°:n tavoitteena on tuoda älykkäitä, tietoja kerääviä ratkaisuja rakennusten ja kiinteistöjen hallintaan, sekä parantaa energiatehokkuutta ja käyttäjäkokemusta. Haaste Brändiuudistuksen myötä 720° halusi päivittää ilmeensä. Koska 720.io-verkkosivua […] Lue lisää

eQ Haku

Tekijä: Knowit Experience

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

eQ Toimitilat omistaa ja hallinnoi suurta määrää kiinteistöjä eri puolilla Suomea. eQ Toimitilat halusi uudistaa uusille ja nykyisille vuokralaisilleen suunnatun verkkopalvelunsa vastaamaan tämän päivän korkeimpia standardeja ja nykyisiä strategisia tavoitteitaan. Uudistusprojekti lähti käyntiin määrittelyvaiheella, jossa samalla luotiin eQ Toimitiloille oma brändi-ilme. Työhön lähdettiin puhtaalta pöydältä. Heti määrittelyvaiheessa uuden sivuston tärkeimmäksi toiminnallisuudeksi nousi vapaiden toimitilojen haku. […] Lue lisää

Technopolis

Tekijä: Knowit Experience

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Technopolisin verkkopalvelu oli viimeksi uudistettu vuonna 2015 vastaamaan sen hetken liiketoimintatavoitteita, ylläpitovaatimuksia ja teknistä ympäristöä. Viidessä vuodessa moni asia oli ehtinyt muuttua. Ala, jolla Technopolis toimii, oli kokenut muutoksia digitaalisten työnteon mallien yhä yleistyessä ja kysynnän muuttuessa. Technopolis oli yrityksenä kasvanut, laajentanut tarjontaansa ja toimintaansa uusille markkinoille. Myös verkkopalveluiden teknologiset mahdollisuudet ja tarpeet olivat ehtineet […] Lue lisää

Wise Professionals

Tekijä: Genero Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Neljä verkkosivustoa, kolme kohderyhmää, 3520 post-it-lappua ja yksi tyytyväinen asiakas Kuinka rakennetaan verkkosivustot useista yrityksistä koostuvalle yritykselle? Tekemällä kompromisseja? Ei todellakaan, vaan saamalla jokainen brändi kukkimaan saman kukoistavan sateenvarjon alla. Miksi me rakastamme tätä asiakasta Tiesimme, että Wise Professionals haastaa rekrytointialan käytäntöjä testaamalla uusia tapoja luoda ja toimittaa palveluita. Meillä oli yhteistyömme alusta alkaen kädet […] Lue lisää

Porvoon kaupunki

Tekijä: Knowit Experience

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Porvoon kaupunki on reilun 50 000 ihmisen kotipaikka. Rakensimme Porvoolle sen kaikkia toimintoja palvelevan sivustokokonaisuuden, josta on moneksi. Kaiken kaikkiaan Porvoon kaupungille toteutettiin yhdeksän sivustoa. Sivustouudistuksen isoja teemoja olivat keskitetty sisällönhallinta sekä erillissivustojen luominen kaupungin eri liikelaitoksille ja toimijoille. Aiemmin käytössä oli vain yksi pääsivusto, ja sen uudistamisen lisäksi ympärille lähdettiin nyt luomaan omia erillissivustoja. […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1150+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ julkaistua referenssiä Julkaisut-palstalla.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 900+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 30+ kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 900 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun