Alma Talent

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Knowit Experience

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Kun oikeaa tietoa hyödynnetään oikeaan aikaan, mahdollisuudet menestyä ovat rajattomat, päätöksenteko helpottuu ja prosessit suoraviivaistuvat. Alma Talent jalostaa tiedosta merkityksellisiä oivalluksia, jotka auttavat vauhdittamaan kasvua ja noudattamaan lakisääteisiä velvoitteita. Hyödyntämällä datapohjaisia ratkaisuja niin myynti- kuin strategiatyössä sekä laadukkaita sisältöpalveluita ja koulutuksia, on yrityksen kasvun vauhdittaminen vaivatonta, oli kyse sitten liiketoiminnan kasvattamisesta tai osaamisen kehittämisestä.

Tavoitteena oli luoda verkkopalvelu, joka kommunikoi Alma Talentin kokonaistarjoaman mahdollisimman selkeästi ja rakentaa Alma Talentin brändiä arvolupauksen mukaisesti tarjoamalla oikeaa tietoa oikeaan aikaan.

Verkkosivustosta haluttiin paikka, johon asiakkaita voidaan ohjata ja josta asiakas löytää helposti mitä etsii. Tärkeä tavoite uudelle sivustolle oli liidien tuottaminen myynnille.

Ulkoasultaan sivustosta haluttiin moderni ja sisällöltään rikas. Päivittyvä sisältö haluttiin nostaa nykyistä paremmin esiin ja eri sisältöjen haluttiin palvelevan asiakkaita selkeämmin ostopolun eri vaiheissa.

Sivusto suunniteltiin suurimmaksi osaksi kolmessa viikon mittaisessa design-sprintissä, jonka aikana järjestettiin kolme yhteistä työapajaa asiakkaan työryhmän kanssa.

Ensimmäisessä työpajassa keskityttiin määrittelemään sivuston roolia, toivottua digitaalista käyttäjäkokemusta, käytiin läpi nykyisen sivuston ongelmakohtia sekä toivottuja uusia ominaisuuksia ja parannuskohteita. Ensimmäisessä työpajassa myöskin benchmarkattiin viisitoista palvelua, jonka kautta saatiin yhteinen näkemys siitä, minkälaista verkkopalvelua lähdetään tavoittelemaan.

Toisessa työpajassa pureuduimme nykyisen sivuston tilanteeseen sivuston analytiikasta nousseiden huomioiden kautta. Samoin työpajassa käytiin läpi yksityiskohtaisemmin nykyisen sivuston eri moduulien toimivuutta.

Toisessa työpajassa määriteltiin lisäksi käyttäjäpolkuja. Käyttäjäpolkujen määrittelyä helpottivat ostajapersoonat, jotka Alma Talentilta löytyi jo valmiina. Käyttäjäpolut määriteltiin erikseen tärkeimmille kohderyhmille.

Sivuston konversiopisteitä määriteltiin tarkkaan, jotta sivuston kautta saadaan mahdollisimman paljon liidejä myynnille sekä myös suoraa myyntiä.

Kolmannessa työpajassa keskityttiin hahmottelemaan rautalankamalleja ja navigaatiota.

Työpajojen tulosten pohjalta saatiin hyvät lähtökohdat tarkempaan UX- ja UI-suunnitteluun sekä teknisen arkkitehtuurin määrittelylle.

Palvelun tekniseltä ratkaisulta toivottiin muun muassa vahvaa tietoturvaa, toimintavarmuutta, sisällönhallinnan sujuvuutta, hyvin mobiilikäytössä toimivaa ja SEO-näkökulmasta helposti optimoitavaa.

Sivusto päädyttiin ehdotuksestamme toteuttamaan Jamstack-arkkitehtuuria hyödyntäen. Sisällönhallintajärjestelmänä taustalla toimii WordPress.

Jamstack-arkkitehtuuri valikoitui toteutustavaksi, koska Jamstackin avulla on mahdollista saavuttaa merkittäviä etuja esimerkiksi sivuston nopeuden, tietoturvan ja skaalautuvuuden suhteen. Kirsikkana kakun päällä Jamstack-arkkitehtuuria käyttävät sivustot ovat ekologisempi ratkaisu kuin perinteisempi monoliittisen järjestelmän päälle rakennetut sivustot, mikä on hyvin linjassa Alma Median vastuullisuustavoitteiden kanssa.

Olimme Jamstack-arkkitehtuuria käyttäneet menestyksekkäästi jo aiemmin, joten tiesimme, että arkkitehtuuri olisi hyvä valinta myös Alma Talentin tapauksessa.

Sivuston nopeuden parantuminen heijastuu positiivisesti myöskin hakukonenäkyvyyteen. Googlen yhtenä kriteerinä on sivustojen mobiiliystävällisyys. Mitä nopeampi ja sitä kautta mobiiliystävällisempi sivusto on, sitä helpommin sivusto nousee korkeammalle hakutuloksissa. Jamstack mahdollistaa huomattavasti nopeammat latausajat, koska sivustosta muodostetaan Gatsbyn avulla käytännössä staattinen ja näin ollen sivulatausten yhteydessä ei tehdä tietokantakyselyitä, jotka hidastavat sivun latautumista.

Jamstackin mahdollistama nopeus vaikuttaa positiivisesti myös käyttäjäkokemukseen – ero normaalin sivuston ja Jamstack-sivuston käyttönopeudessa on huima varsinkin ensimmäisen sivulatauksen jälkeen, mikä heijastuu muun muassa positiivisesti konversioprosentteihin.

Sivuston tekninen toteutus vietiin läpi kolmessa kuukauden mittaisessa sprintissä. Asiakkaan koulutus sisällönsyöttöön järjestettiin kuukausi ennen sivuston suunniteltua julkaisua.


Sinua voisi kiinnostaa myös

Hoas.fi

Tekijä: Knowit Experience

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Hoas.fi – helpotusta sopivan opiskelija-asunnon löytämiseen Hoasilla asukaskokemus syntyy muustakin kuin vain neljästä seinästä. Hoas auttaa ja tukee opiskelijoita niin asumisen, muuttamisen kuin arjenkin perusasioissa. Lisää tukea haluttiin nyt tarjota uudistamalla verkkosivusto palvelemaan asunnonhakijoita paremmin. Home sweet Hoas Helsingin seudun opiskelija-asuntosäätiö (tuttavallisemmin Hoas) tarjoaa edullista asumista opiskelijoille. Hoas vuokraa, rakennuttaa ja ylläpitää asuntoja pääkaupunkiseudulla. Hoasin […] Lue lisää

Helsingin tapahtumasäätiön sivustopohja

Tekijä: Knowit Experience

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Helsingin tapahtumasäätiö toteuttaa Helsingin kaupungin merkittäviä yleisötapahtumia kuten Helsingin juhlaviikkoja, Lux Helsinkiä, Helsinki-päivää, Helsingin uudenvuoden juhlaa, Silakkamarkkinoita ja Tuomaan Markkinoita. Aiemmin eri tapahtumien sivustot olivat täysin irrallaan toisistaan, sivustot oli toteutettu eri tekniikoilla, eri tahojen toimesta ja niiden laatu oli kirjavaa. Sivustojen sisältöjen ylläpito oli Helsingin tapahtumasäätiölle haastavaa, samoin kokonaisuuden hallinta. Myös sivustojen analytiikka oli […] Lue lisää

eQ Haku

Tekijä: Knowit Experience

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

eQ Toimitilat omistaa ja hallinnoi suurta määrää kiinteistöjä eri puolilla Suomea. eQ Toimitilat halusi uudistaa uusille ja nykyisille vuokralaisilleen suunnatun verkkopalvelunsa vastaamaan tämän päivän korkeimpia standardeja ja nykyisiä strategisia tavoitteitaan. Uudistusprojekti lähti käyntiin määrittelyvaiheella, jossa samalla luotiin eQ Toimitiloille oma brändi-ilme. Työhön lähdettiin puhtaalta pöydältä. Heti määrittelyvaiheessa uuden sivuston tärkeimmäksi toiminnallisuudeksi nousi vapaiden toimitilojen haku. […] Lue lisää

Deko.fi

Tekijä: Agenda Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Dekomarkkinointi on tarjonnut tuotteiden esillepanoratkaisuja jo yli 30 vuotta. Uudistimme Dekon verkkokaupan WordPress-pohjaiseksi verkkopalveluksi. Verkkokauppa oli aiemmin toiminut toisella teknologia- ja alustapohjalla, mutta vertailun ratkaisuksi valikoitui WordPress, joka tarjoaa avoimen lähdekoodin ”avaimet käteen” -periaatteella. Verkkokauppa toteutettiin WordPressin WooCommerce-lisäosan avulla. Erilaisia tuotteita – mainos-, myymälä- ja toimistotarvikkeita – on noin tuhat. Projekti alkoi yhteisellä kick off […] Lue lisää

Mipro.fi

Tekijä: Agenda Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Mipro on raideliikenteen ja teollisuuden järjestelmiin erikoistunut asiantuntijayritys, joka vuodesta 1980 lähtien on ollut mukana kehittämässä turvallisempaa ja toimivampaa raideliikennettä, vesi- ja energiahuoltoa sekä teollisuutta. Uudistimme Mipron verkkosivut WordPressillä. Verkkosivuilla esitellään Mipron tarjoamia erilaisia palveluja ja referenssejä, kerrotaan alaan ja yritykseen liittyvistä uutisista ja ilmiöistä. Lisäksi sivustoa käytetään työntekijöiden rekrytointiin. Sivusto oli aiemmin tehty toisella […] Lue lisää

Orion.fi

Tekijä: Knowit Experience

Tärkein teknologia: Muu tuotepohjainen toteutus

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Orion on monelle suomalaiselle tuttu yritys. Yhtiö on yksi arvostetuimmista brändeistä koko maassa ja halutuimmista työpaikoista alallaan. Toisaalta – kansainvälisten markkinoiden ja yhteistyön merkitys yrityksen kasvussa on entistä suuremmassa roolissa. Ja siinä missä Orion Suomessa on lähes instituution asemassa, kansainvälisten lääkejättien kanssa kilpaillessa näkymä on hyvin toisenlainen. Yhtiön verkkosivut toimivat globaalina käyntikorttina tärkeimmille sidosryhmille, kuten […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1150+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ julkaistua referenssiä Julkaisut-palstalla.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 900+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 30+ kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 900 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun