A-lehtien sivustokokonaisuus

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Genero Oy

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin tyyppi: Uutissivusto, verkkolehti tai blogi

A-lehdet on 88-vuotias suomalainen mediatalo. Rakastettujen suomalaisten aikakauslehtien lisäksi A-lehdet-konserni on mediasisältöjen, digitaalisen kaupankäynnin sekä kasvumarkkinoinnin edelläkävijä. A-lehdet tarvitsi sisällöilleen ja palveluilleen ketterän ja hakukoneoptimoidun alustan, joka palvelee konsernin monia eri tarpeita ja sidosryhmiä; niin kuluttajia, 17 eri brändiä kuin B2B-asiakkaitakin.

Liikkeelle lähdettiin tilanteesta, jossa lähes jokaisella A-lehtien brändillä oli omat erilliset sivustot. Sivustot olivat keskenään teknisesti erilaisia, osa sivustoista oli nähnyt jo parhaat päivänsä eikä niitä juuri päivitetty. Usean erillisen sivuston hallinta ja kehitys oli työlästä, eikä yksittäisillä sivuilla ollut mainostajien näkökulmasta tarpeeksi liikennettä.

Projektin tavoitteena oli yhdistää kaikki verkkopalvelut samalle alustalle, jolloin kaikki sivustot hyötyisivät kehitettävistä uusista ominaisuuksista ja eikä yksittäisiä sivustoja tarvitsisi enää erillisenä ylläpitää ja kehittää. Tavoitteena oli yhdistää eri brändejä loogisiksi kokonaisuuksiksi yhteisten kattosivustojen alle, jolloin ne kaikki hyötyisivät kävijämääristä.

Sivustot rakennettiin usean eri teknologian avulla. Alusta perustuu headless-arkkitehtuuriin, jossa käyttäjälle näkyvä Single Page Application on toteutettu useilla eri mikropalveluilla. Frontend on toteutettu Reactilla ja sisällöt haetaan rajapintojen (API) avulla. Sisältöjä hallitaan Contentfulissa sekä WordPressissa ja palveluita personoidaan Frosmon avulla.

Alustaa käyttää mm. Suomen suurin asumisen media Meillä Kotona, blogiyhteisö Lily, ajankohtaismedia Apu.fi, useita integraatioita sisältävä A-lehtien sähköinen asiakaspalvelu sekä konsernisivustot. Uusi alusta on ketterä, moderni ja lisäksi helppo päivittää uusien sisältöjen tarpeisiin.

Sivustot:
A-lehdet.fi, A-lehdet.com & Asiakaspalvelu
Apu.fi
Demi.fi (suljettiin vuonna 2021)
Lily.fi
Meillakotona.fi
Terve.fi

Design
Konseptisuunnittelu
Visuaalinen suunnittelu
UI- & UX-design

Teknologiat
ReactJS, PHP Content API, WordPress, Contentful


Sinua voisi kiinnostaa myös

Snellman – verkkosivut Ruotsin markkinoille

Tekijä: Genero Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Snellman on perinteikäs suomalainen perheyritys, joka tuottaa laadukkaita liha- ja leikkeletuotteita yli 70 vuoden kokemuksella. Snellman halusi vahvistaa asemaansa Ruotsin markkinoilla uudistetun Familjen Snellman -brändin avulla. Familjen Snellman -brändin tunnettuus ja merkkiuskollisuus oli Ruotsissa matala, joten lähdimme parantamaan sitä tehokkaasti optimoitujen nettisivujen avulla. Suunnittelimme ja toteutimme Familjen Snellmanille uudet nettisivut brändin uuden visuaalisen ilmeen ja […] Lue lisää

720.io

Tekijä: Genero Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

720° on suomalainen yritys, joka tarjoaa SaaS-palvelua integroituna kiinteistön laitteistoon, kuten mittauslaitteisiin ja antureihin. Ratkaisun perustana on pääasiassa ohjelmisto ja sen analytiikkamoduuli, mutta yritys tarjoaa myös laitteistoasennuksia ja integraatioita. 720°:n tavoitteena on tuoda älykkäitä, tietoja kerääviä ratkaisuja rakennusten ja kiinteistöjen hallintaan, sekä parantaa energiatehokkuutta ja käyttäjäkokemusta. Haaste Brändiuudistuksen myötä 720° halusi päivittää ilmeensä. Koska 720.io-verkkosivua […] Lue lisää

Solarplexius

Tekijä: Genero Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Poutapäiviä: Solarplexiuksen orgaaninen myynti kasvoi 70 % Euroopassa uuden verkkosivun myötä Auton ikkunoiden tummennus on bisneksenä saattanut pysyä tähän asti monelle pimennossa. Solarplexius luotti Genero tuovan heidän liiketoiminnalleen uusia poutapäiviä verkkosivu-uudistuksen myötä. Miksi rakastamme tätä asiakasta? Ensimmäisestä tapaamisesta asti oli selvää, että tässä yrityksessä on erityisen kivoja ja asiantuntevia ihmisiä. Solarplexiuksella on tarkka näkemys liiketoiminnastaan […] Lue lisää

Beamex.com

Tekijä: Genero Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Genero on vuosien varrella auttanut Beamexia tekemään verkkosivustostaan todellisen liidintuottokoneen. Sisältömarkkinointistrategia auttaa nyt tuottamaan tuhansia laadukkaita B2B-liidejä ja miljoonien vuotuista liikevaihtoa. Haaste Beamex halusi vähentää riippuvuuttaan maksetusta liikenteestä, jota saatiin mm. Metan ja Linkedinin alustoilta. Vaikka liikennestrategia oli tehokas, jatkuvasti nousevat klikkihinnat olivat muodostumassa ongelmaksi. Tehtävämme oli auttaa luomaan ja toteuttamaan Beamexille strategia, jolla kasvatetaan […] Lue lisää

Suomela.fi

Tekijä: iasy Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Uutissivusto, verkkolehti tai blogi

Suomela.fi on Suomen suurin pientaloasumiseen erikoistunut sivusto, jossa on monipuolista sisältöä pihasta, puutarhasta, rakentamisesta ja remontoinnista. Suomelan omistaa Viestimedia Oy. Suomela.fi on ollut olemassa jo pitkälle toista kymmentä vuotta. Tässä ajassa sivustoa on uudistettu useampaan kertaan. Kun lähdimme uudistamaan sivustoa, oli se pyörinyt WordPressin päällä useita vuosia. Sivuston ulkoasu ja käyttöliittymä näyttivät vanhentuneilta ja sivusto […] Lue lisää

LM-Dental

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Kansainvälinen huippuosaaminen esille MaaS-yhteistyö LM-Dentalin kanssa alkoi vuonna 2020. Sen puitteissa on jo tehty mittava määrä arjen markkinointitoimenpiteitä kansainvälisistä esitteistä verkkopalveluun, sisältöihin ja 50-vuotisjuhlamateriaaleihin. Pitkäjänteistä markkinoinnin yhteistyötä LM-Dental on noin 120 henkilöä työllistävä, suunterveyteen korkealaatuisia käsi-instrumentteja ja oikomiskoneita suunnitteleva ja valmistava suomalainen yritys. LM-Dental tunnetaan maailmalla oman alansa innovaattorina ja edelläkävijänä. Yrityksen tuotteita myydään yli […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen lukijoista.

  • 1100+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.


    Kaikki artikkelit

  • 1300+ digipalvelun referenssicasea.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 1000+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.


    Tilaa uutiskirje

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun