A-lehtien sivustokokonaisuus

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Genero Oy

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto

A-lehdet on 88-vuotias suomalainen mediatalo. Rakastettujen suomalaisten aikakauslehtien lisäksi A-lehdet-konserni on mediasisältöjen, digitaalisen kaupankäynnin sekä kasvumarkkinoinnin edelläkävijä. A-lehdet tarvitsi sisällöilleen ja palveluilleen ketterän ja hakukoneoptimoidun alustan, joka palvelee konsernin monia eri tarpeita ja sidosryhmiä; niin kuluttajia, 17 eri brändiä kuin B2B-asiakkaitakin.

Liikkeelle lähdettiin tilanteesta, jossa lähes jokaisella A-lehtien brändillä oli omat erilliset sivustot. Sivustot olivat keskenään teknisesti erilaisia, osa sivustoista oli nähnyt jo parhaat päivänsä eikä niitä juuri päivitetty. Usean erillisen sivuston hallinta ja kehitys oli työlästä, eikä yksittäisillä sivuilla ollut mainostajien näkökulmasta tarpeeksi liikennettä.

Projektin tavoitteena oli yhdistää kaikki verkkopalvelut samalle alustalle, jolloin kaikki sivustot hyötyisivät kehitettävistä uusista ominaisuuksista ja eikä yksittäisiä sivustoja tarvitsisi enää erillisenä ylläpitää ja kehittää. Tavoitteena oli yhdistää eri brändejä loogisiksi kokonaisuuksiksi yhteisten kattosivustojen alle, jolloin ne kaikki hyötyisivät kävijämääristä.

Sivustot rakennettiin usean eri teknologian avulla. Alusta perustuu headless-arkkitehtuuriin, jossa käyttäjälle näkyvä Single Page Application on toteutettu useilla eri mikropalveluilla. Frontend on toteutettu Reactilla ja sisällöt haetaan rajapintojen (API) avulla. Sisältöjä hallitaan Contentfulissa sekä WordPressissa ja palveluita personoidaan Frosmon avulla.

Alustaa käyttää mm. Suomen suurin asumisen media Meillä Kotona, blogiyhteisö Lily, ajankohtaismedia Apu.fi, useita integraatioita sisältävä A-lehtien sähköinen asiakaspalvelu sekä konsernisivustot. Uusi alusta on ketterä, moderni ja lisäksi helppo päivittää uusien sisältöjen tarpeisiin.

Sivustot:
A-lehdet.fi, A-lehdet.com & Asiakaspalvelu
Apu.fi
Demi.fi (suljettiin vuonna 2021)
Lily.fi
Meillakotona.fi
Terve.fi

Design
Konseptisuunnittelu
Visuaalinen suunnittelu
UI- & UX-design

Teknologiat
ReactJS, PHP Content API, WordPress, Contentful


Sinua voisi kiinnostaa myös

Guudi-sovellus ja markkinointisivusto

Tekijä: Moods Oy

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu

Guudi on sovellus, joka rakennettiin hyvinvointialalla toimivan asiakkaamme tarpeisiin. Asiakas toivoi applikaatiota, jonka kautta voidaan tarjota käyttäjille pitkäaikaiset työkalut liikuntaan, ravintoon ja stressinhallintaan. Asiakkaan toiveiden pohjalta MOODS suunnitteli ja toteutti Guudi -sovelluksen. Yleisilmeeltään hyvinvointia ilmentävä moderni applikaatio on suunniteltu toimimaan saumattomasti yleisimmissä käyttöjärjestelmissä ja mobiililaitteissa. Guudi -sovellus rakennettiin natiivisovellukseksi. Natiivisovellus on nimenomaan mobiililaitteelle rakennettu ja sovelluskaupasta […] Lue lisää

Helsingin seudun kauppakamarille käyttöliittymäkirjasto

Tekijä: Alfons Digital

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Toteutimme Helsingin seudun kauppakamarille UI-kitin, jonka tavoitteena on yhtenäistää kaikkien digitaalisten kanavien ja palvelukokonaisuuksien ulkoasu vastaamaan toisiaan sekä kamarin uutta visuaalista ilmettä. Samalla huomioimme, että kaikki käyttöliittymä-elementit täyttävät saavutettavuusdirektiivin WCAG AA-tason. UI-kit rakennettiin koko organisaatiota palvelevaksi elementti-kirjastoksi, jonka avulla asiakas voi yhtenäistää laajan palvelutarjoamansa ulkoasun, käyttöliittymät ja parantaa yleistä brändi-mielikuvaa. UI-kit sijaitsee pilvessä ja siihen on […] Lue lisää

Wise Professionals

Tekijä: Genero Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Neljä verkkosivustoa, kolme kohderyhmää, 3520 post-it-lappua ja yksi tyytyväinen asiakas Kuinka rakennetaan verkkosivustot useista yrityksistä koostuvalle yritykselle? Tekemällä kompromisseja? Ei todellakaan, vaan saamalla jokainen brändi kukkimaan saman kukoistavan sateenvarjon alla. Miksi me rakastamme tätä asiakasta Tiesimme, että Wise Professionals haastaa rekrytointialan käytäntöjä testaamalla uusia tapoja luoda ja toimittaa palveluita. Meillä oli yhteistyömme alusta alkaen kädet […] Lue lisää

Mutti – maailman suurin tomaattireseptien verkkosivu

Tekijä: Genero Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Italialainen Mutti on tomaattituotteiden ehdoton kuningas. Mutti suhtautuu tomaatteihin suurella intohimolla ja yli sadan vuoden kokemuksella – ja se myös näkyy. Niin kotikokkien kuin ammattilaistenkin ylistämä Mutti ei turhaan ole ansainnut paikkaansa yhtenä maailman rakastetuimmista tomaattibrändeistä. Maailmanlaajuisesti toimiva Mutti halusi parantaa brändin asemaa globaalilla tasolla ja valitsi kumppanikseen Generon. Tavoitteena oli kehittää globaali sivusto lokalisoidulla […] Lue lisää

Snellmanin uudet reseptisivut

Tekijä: Genero Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Toteutimme Snellmanille mittavan verkkosivu-uudistuksen, jonka keskeisin osa oli ruokaohjeiden modernisointi nykypäivän tarpeet huomioiviksi. Perinteinen kuva + tekstiohje -reseptimuoto antaa uusilla sivuilla tilaa mobiilikäyttäjille suunnitellulle, kätevästi pyyhkäisemällä vaiheesta toiseen etenevälle video-ohjeelle. Taustaa Snellmanin ja Generon menestyksekäs yhteistyö alkoi vuonna 2010 verkkosivujen uudistuksesta. Vuosien varrella tekemiseemme on mahtunut mukaan mm. digimarkkinointia monissa muodoissa, pitkäjänteistä hakukoneoptimointia sekä verkkosivujen […] Lue lisää

Hippo.fi

Tekijä: Genero Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto

Hippo.fi on rakastettuun Hippo-lehteen pohjautuva lapsille suunnattu verkkosivusto, jonka tavoitteena on tarjota kivaa tekemistä ja opettaa samalla tärkeitä taloustaitoja hauskalla ja kiinnostavalla tavalla. Hippo.fi:n takana on OP, Suomen suurin finanssiryhmä. OP:n tehtävänä on edistää omistaja-asiakkaiden ja toimintaympäristön kestävää taloudellista menestystä, turvallisuutta ja hyvinvointia. Yhteistyömme OP:n kanssa alkoi syksyllä 2020 Hippo.fi-sivuston kehittämisellä. Vanha Hippo.fi-sivusto oli aikansa […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1150+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ julkaistua referenssiä Julkaisut-palstalla.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 900+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 30+ kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 900 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun