Uudet Julkaisut -palsta auttaa sivustouudistuksen budjetoinnissa

Artikkeli

Otathan huomioon, että tämä artikkeli on yli 9 vuotta vanha, joten sisältö ja linkit eivät ole välttämättä ihan ajan tasalla. Tuoreena lukemisena samasta kategoriasta: Omien verkkosivustojen merkitys kasvaa (taas).

Asiakastahot ovat pyytäneet Uudet Julkaisut -palstalle tietoja projektien budjeteista, ja nyt tähän pyyntöön on vastattu. Toimistot voivat ilmoittaa projektinsa budjetin halutessaan. Pakollinen tieto tämä ei tule olemaan, mutta budjettitiedon sisältäville julkaisuille on luvassa blogissa parempaa näkyvyyttä.

projektin-budjetti-595

Budjettitieto kattaa suunnittelun ja toteutuksen, ja lisäksi luokittelu on varsin karkealla tasolla. Kovin suuria liikesalaisuuksia tässä ei siis pyydetä paljastamaan.

Jyväskyläläinen Trimedia ja Aucor Turusta näyttävät mallia Toimistot-hakemistossa. Kummatkin toimistot ovat päivittäneet referenssiprojektiensa budjettitiedot takautuvasti.

Trimedian listaamat projektit asettuvat kaikki 10 000 euron ja 30 000 euron väliin. Varmasti Trimedialta onnistuvat muunkin kokoiset projektit, mutta ainakin tästä nimenomaisesta kokoluokasta toimistolta löytyy paljon kokemusta. Aucorin projekteista suurin osa sijoittuu alle 10 000 euron kategoriaan, mutta mukana on myös muutamia projekteja 10 000 euron ja 30 000 euron välisestä kategoriasta.

>> Selaa Trimedian referenssiprojekteja
>> Selaa Aucorin referenssiprojekteja

Varmasti kaikista projekteista ei budjettitietoa pysty ilmoittamaan, mutta asiakkaiden kannalta edes jonkinlaisen yleiskäsityksen saaminen on tärkeätä. Näyttävistä saiteista on joskus vaikea ammattilaisenkaan sanoa, että onko kyse 5000 euron vai 50 000 euron projektista.

Usein palveluiden kulissien taakse myös piiloutuu paljon asioita, jotka eivät välttämättä näy käyttäjälle, mutta jotka ovat maksaneet paljon rahaa. Esimerkiksi verkkokauppoihin liittyy usein integraatioita ja maksuvaihtoehtojen konfigurointia, jotka voivat nostaa projektin hintaa useilla kymmenillä tuhansilla. Verkkokauppaa käyttävälle asiakkaalle nämä hienoudet taas näkyvät yleensä vasta ostoskorin loppumetreillä. Ehdottomina totuuksina tai rajaavina kriteereinä näitä tietoja ei siis kannata ottaa.

Toimistoille tämä kuitenkin antaa mahdollisuuden profiloitua tietyn kokoluokan edustajaksi, tai toisaalta antaa mahdollisuuden todistaa osaavansa tehdä monenkokoisia projekteja.

Joka tapauksessa on helppo sanoa, että asiakkaat arvostavat tämänkaltaista avoimuutta. Toimistot, jotka uskaltavat olla avoimia ja kertoa projektiensa toteutuneita hintoja, pärjäävät paremmin taistelussa shorttilistan paikoista.

>> Lisää Uusi Julkaisu

Perttu Tolvanen

Perttu on Vierityspalkin päätoimittaja ja kirjoittaja.

Perttu Tolvanen on digitaalisten palveluiden suunnittelun, arkkitehtuuriratkaisujen ja kumppanivalintojen asiantuntija. Perttu on konsulttiyhtiö North Patrol Oy:n konsultti ja toinen perustaja. North Patrol on digitoimistoista ja järjestelmätoimittajista riippumaton konsulttiyhtiö, joka suunnittelee digitaalisia palveluita ja auttaa asiakkaita onnistumaan uudistushankkeissaan. Ota yhteyttä Perttuun!



Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1140+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ digipalvelun referenssicasea.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 1000+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 29 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun