Ilmoita mielenkiintoinen Facebook-case Uudet julkaisut –palstalle

Perttu Tolvanen

Vierityspalkin keskusteluissa on jo useampaan otteeseen kaipailtu hyviä Facebook-caseja. Nyt muutamia on jo ilmaantunut Vierityspalkin Uudet julkaisut –palstalle. Lisää kaivataan!

Jos olet ollut mukana tekemässä esimerkiksi mielenkiintoista Facebook-fanisivua, niin ilmoita projektisi Uudet julkaisut –palstalle. Muista vain kertoa projektistasi riittävästi taustoja ja tarinaa.

Tuorein Facebook-fanisivutarina on Vantaan kaupungilta ja tarina on peräisin Kuntien verkkoviestintäohje –dokumentista.

“Vantaan kaupunki avasi sivunsa elokuussa 2009 Facebookissa. Sisältö on vielä suppeahko, mutta se kasvaa koko ajan. Tällä hetkellä sivulta löytyy avoimia työpaikkoja, tapahtumia, kuva-albumeja ja seinäkirjoituksia. Ylläpitäjiä on kaksi ja sisällön päivittäjiä on seitsemän. Ylläpitäjät vastaavat uusista toteutuksista ja ohjeistavat sisällöntuottajia. Kaikki toimivat nimimerkillä Vantaan kaupunki. Kuten Facebookin luonteeseen kuuluu, Vantaallakin on jo joukko faneja/kavereita, mutta paljon lisää toivotaan. Faneilla on osittain mahdollisuus kommentoida seinäkirjoituksia sekä ehdottaa uusia sisältöjä, osallistua tulevaisuudessa erilaisiin kilpailuihin tai julkaista omia Vantaa-aiheisia kuviaan. Pari fania on jo lähettänyt kuvia sivustolle. Faneja oli vuoden 2010 alussa runsaat 600.”

Lisää mielenkiintoisia tarinoita Facebookin hyödyntämisestä kaivataan. Ilmoita tarinasi listalle!

Aiheet: uudet julkaisut

Tagit:

Perttu Tolvanen

Perttu Tolvanen on digitaalisten palveluiden suunnittelun, arkkitehtuuriratkaisujen ja kumppanivalintojen asiantuntija. Perttu on konsulttiyhtiö North Patrol Oy:n konsultti ja omistaja. North Patrol on digitoimistoista ja järjestelmätoimittajista riippumaton toimija, joka auttaa asiakkaita suunnittelemaan digitaalisia palveluita, valitsemaan sopivimmat teknologiat ja kilpailuttamaan osaavimmat kumppanit. Pertun yhteystiedot.
  1. Antti says:

    Se siitä listasta sitten. Eikö nyt kuitenkin kannattaisi jättää Facebookit jne turhakkeet pois ettei tuo lista täyty turhasta. (Ehkä niille voisi pistään vain jonkun alilistan pystyyn tms.) Vai aletaanko seuraavaksi kertoa myös että “hei me twitteröidään”? Eikö tämä #some -bs ala jo ampua vähän liikaa yli…

  2. Perttu Tolvanen says:

    Kiitos palautteesta. Toinen puoli on, että noita Facebook-caseja on sinne jo tullu,t ja aika monessa saittiuudistuksessa mitä tuonnekin on raportoitu tuntuu se Facebook-sivu olevan isompi juttu kuin aiheen varsinainen sivusto.

    Jotenkin en usko, että tuo nyt karkaisi käsistä – mutta jos näin käy, niin tuo alalistan perustaminen on ehdottoman hyvä idea – ja siis edellyttäen että yleisöä tällaisille caseille on olemassa edes.

  3. Aki Björklund says:

    Joo, kyllä on selvästi parempi, jos tehdään vaan jatkossakin kampanjasaitteja, joilla ei käy kuin tekijät ja pari vahingossa banneria klikannutta ja hymistellään keskenämme, että kylläpä taas oli hieno keissi!

    Oli ne asiat ennen niin paljon paremmin.

  4. Antti says:

    Aki ja Tuija; mielestäni tuossa julkaisun tekstissä ei ollut mitään kehittävää, vain lista “mitä täällä on” eikä se eroa mistään muusta pagesta sisällöltään mitenkään. Totta kai joku tuollainen Tuijan linkkaama voisi palvella tarkoitusta casena jos se olisi tänne fiksusti kirjoitettu.

    Ja kyllä, kaikkia ei vain kiinnosta some joka tuutista, että ehkä niillä vain voisi jopa olla se oma listaus omalle porukalleen.