Ilmoita mielenkiintoinen Facebook-case Uudet julkaisut –palstalle
Otathan huomioon, että tämä artikkeli on yli 13 vuotta vanha, joten sisältö ja linkit eivät ole välttämättä ihan ajan tasalla. Tuoreena lukemisena samasta kategoriasta: Talouselämä uudistui verkossa rauhallisemmaksi - vai uudistuiko?.
Vierityspalkin keskusteluissa on jo useampaan otteeseen kaipailtu hyviä Facebook-caseja. Nyt muutamia on jo ilmaantunut Vierityspalkin Uudet julkaisut –palstalle. Lisää kaivataan!*
Jos olet ollut mukana tekemässä esimerkiksi mielenkiintoista Facebook-fanisivua, niin ilmoita projektisi Uudet julkaisut –palstalle*. Muista vain kertoa projektistasi riittävästi taustoja ja tarinaa.
Tuorein Facebook-fanisivutarina on Vantaan kaupungilta* ja tarina on peräisin Kuntien verkkoviestintäohje –dokumentista.
“Vantaan kaupunki avasi sivunsa elokuussa 2009 Facebookissa*. Sisältö on vielä suppeahko, mutta se kasvaa koko ajan. Tällä hetkellä sivulta löytyy avoimia työpaikkoja, tapahtumia, kuva-albumeja ja seinäkirjoituksia. Ylläpitäjiä on kaksi ja sisällön päivittäjiä on seitsemän. Ylläpitäjät vastaavat uusista toteutuksista ja ohjeistavat sisällöntuottajia. Kaikki toimivat nimimerkillä Vantaan kaupunki. Kuten Facebookin luonteeseen kuuluu, Vantaallakin on jo joukko faneja/kavereita, mutta paljon lisää toivotaan. Faneilla on osittain mahdollisuus kommentoida seinäkirjoituksia sekä ehdottaa uusia sisältöjä, osallistua tulevaisuudessa erilaisiin kilpailuihin tai julkaista omia Vantaa-aiheisia kuviaan. Pari fania on jo lähettänyt kuvia sivustolle. Faneja oli vuoden 2010 alussa runsaat 600.”
Lisää mielenkiintoisia tarinoita Facebookin hyödyntämisestä kaivataan. Ilmoita tarinasi listalle!*
(*Toim. huom. Linkkejä poistettu toimimattomina.)
7 kommenttia on “Ilmoita mielenkiintoinen Facebook-case Uudet julkaisut –palstalle”
Kommentointi on suljettu.
Antti
Se siitä listasta sitten. Eikö nyt kuitenkin kannattaisi jättää Facebookit jne turhakkeet pois ettei tuo lista täyty turhasta. (Ehkä niille voisi pistään vain jonkun alilistan pystyyn tms.) Vai aletaanko seuraavaksi kertoa myös että “hei me twitteröidään”? Eikö tämä #some -bs ala jo ampua vähän liikaa yli…
Toni
+1 what he says. Do U follow?
Perttu Tolvanen
Kiitos palautteesta. Toinen puoli on, että noita Facebook-caseja on sinne jo tullu,t ja aika monessa saittiuudistuksessa mitä tuonnekin on raportoitu tuntuu se Facebook-sivu olevan isompi juttu kuin aiheen varsinainen sivusto.
Jotenkin en usko, että tuo nyt karkaisi käsistä – mutta jos näin käy, niin tuo alalistan perustaminen on ehdottoman hyvä idea – ja siis edellyttäen että yleisöä tällaisille caseille on olemassa edes.
Maurelita
Minusta myös feissarissa on mielenkiintoisia markkinointikuvioita ja oivalluksia ; esim Louis Vuitton Welcome-osiossaan tarjoaa kai ensimmäisinä palvelussa streaming-videota jopa livenä muotinäytöksistään !
*linkki poistettu toimimattomana*
Tuija Aalto
Jos haluaa vähän mallipohdintaa siitä, miten FB-keissiä voisi esitellä, kannattaa lukaista näiden kolmen yleläisen kirjoitukset: Elisa Tynkkynen YleX:ltä, Seija Aunila Elävästä arkistosta sekä YLE Vision HR-päällikkö Sari Veikkolainen ovat kaikki aika erilaisista ja kuitenkin yhtenevistä lähtökohdista Facebookissa.
[*Toim. huom. Linkkejä poistettu toimimattomina.]
Aki Björklund
Joo, kyllä on selvästi parempi, jos tehdään vaan jatkossakin kampanjasaitteja, joilla ei käy kuin tekijät ja pari vahingossa banneria klikannutta ja hymistellään keskenämme, että kylläpä taas oli hieno keissi!
Oli ne asiat ennen niin paljon paremmin.
Antti
Aki ja Tuija; mielestäni tuossa julkaisun tekstissä ei ollut mitään kehittävää, vain lista “mitä täällä on” eikä se eroa mistään muusta pagesta sisällöltään mitenkään. Totta kai joku tuollainen Tuijan linkkaama voisi palvella tarkoitusta casena jos se olisi tänne fiksusti kirjoitettu.
Ja kyllä, kaikkia ei vain kiinnosta some joka tuutista, että ehkä niillä vain voisi jopa olla se oma listaus omalle porukalleen.