Ilmoita mielenkiintoinen Facebook-case Uudet julkaisut –palstalle

Artikkeli

Otathan huomioon, että tämä artikkeli on yli 13 vuotta vanha, joten sisältö ja linkit eivät ole välttämättä ihan ajan tasalla. Tuoreena lukemisena samasta kategoriasta: Grand Onen budjettikategorian finalistit (2022).

Vierityspalkin keskusteluissa on jo useampaan otteeseen kaipailtu hyviä Facebook-caseja. Nyt muutamia on jo ilmaantunut Vierityspalkin Uudet julkaisut –palstalle. Lisää kaivataan!*

Jos olet ollut mukana tekemässä esimerkiksi mielenkiintoista Facebook-fanisivua, niin ilmoita projektisi Uudet julkaisut –palstalle*. Muista vain kertoa projektistasi riittävästi taustoja ja tarinaa.

Tuorein Facebook-fanisivutarina on Vantaan kaupungilta* ja tarina on peräisin Kuntien verkkoviestintäohje –dokumentista.

“Vantaan kaupunki avasi sivunsa elokuussa 2009 Facebookissa*. Sisältö on vielä suppeahko, mutta se kasvaa koko ajan. Tällä hetkellä sivulta löytyy avoimia työpaikkoja, tapahtumia, kuva-albumeja ja seinäkirjoituksia. Ylläpitäjiä on kaksi ja sisällön päivittäjiä on seitsemän. Ylläpitäjät vastaavat uusista toteutuksista ja ohjeistavat sisällöntuottajia. Kaikki toimivat nimimerkillä Vantaan kaupunki. Kuten Facebookin luonteeseen kuuluu, Vantaallakin on jo joukko faneja/kavereita, mutta paljon lisää toivotaan. Faneilla on osittain mahdollisuus kommentoida seinäkirjoituksia sekä ehdottaa uusia sisältöjä, osallistua tulevaisuudessa erilaisiin kilpailuihin tai julkaista omia Vantaa-aiheisia kuviaan. Pari fania on jo lähettänyt kuvia sivustolle. Faneja oli vuoden 2010 alussa runsaat 600.”

Lisää mielenkiintoisia tarinoita Facebookin hyödyntämisestä kaivataan. Ilmoita tarinasi listalle!*

(*Toim. huom. Linkkejä poistettu toimimattomina.)

Perttu Tolvanen

Perttu on Vierityspalkin päätoimittaja ja kirjoittaja.

Perttu Tolvanen on digitaalisten palveluiden suunnittelun, arkkitehtuuriratkaisujen ja kumppanivalintojen asiantuntija. Perttu on konsulttiyhtiö North Patrol Oy:n konsultti ja omistaja. North Patrol on digitoimistoista ja järjestelmätoimittajista riippumaton konsulttiyhtiö, joka auttaa asiakkaita suunnittelemaan digitaalisia palveluita, valitsemaan sopivimmat teknologiat, kilpailuttamaan osaavimmat kumppanit ja varmistamaan budjetin ennustettavuuden. Ota yhteyttä!

7 kommenttia on “Ilmoita mielenkiintoinen Facebook-case Uudet julkaisut –palstalle”

  1. Se siitä listasta sitten. Eikö nyt kuitenkin kannattaisi jättää Facebookit jne turhakkeet pois ettei tuo lista täyty turhasta. (Ehkä niille voisi pistään vain jonkun alilistan pystyyn tms.) Vai aletaanko seuraavaksi kertoa myös että “hei me twitteröidään”? Eikö tämä #some -bs ala jo ampua vähän liikaa yli…

  2. +1 what he says. Do U follow?

  3. Kiitos palautteesta. Toinen puoli on, että noita Facebook-caseja on sinne jo tullu,t ja aika monessa saittiuudistuksessa mitä tuonnekin on raportoitu tuntuu se Facebook-sivu olevan isompi juttu kuin aiheen varsinainen sivusto.

    Jotenkin en usko, että tuo nyt karkaisi käsistä – mutta jos näin käy, niin tuo alalistan perustaminen on ehdottoman hyvä idea – ja siis edellyttäen että yleisöä tällaisille caseille on olemassa edes.

  4. Minusta myös feissarissa on mielenkiintoisia markkinointikuvioita ja oivalluksia ; esim Louis Vuitton Welcome-osiossaan tarjoaa kai ensimmäisinä palvelussa streaming-videota jopa livenä muotinäytöksistään !

    *linkki poistettu toimimattomana*

  5. Jos haluaa vähän mallipohdintaa siitä, miten FB-keissiä voisi esitellä, kannattaa lukaista näiden kolmen yleläisen kirjoitukset: Elisa Tynkkynen YleX:ltä, Seija Aunila Elävästä arkistosta sekä YLE Vision HR-päällikkö Sari Veikkolainen ovat kaikki aika erilaisista ja kuitenkin yhtenevistä lähtökohdista Facebookissa.

    [*Toim. huom. Linkkejä poistettu toimimattomina.]

  6. Joo, kyllä on selvästi parempi, jos tehdään vaan jatkossakin kampanjasaitteja, joilla ei käy kuin tekijät ja pari vahingossa banneria klikannutta ja hymistellään keskenämme, että kylläpä taas oli hieno keissi!

    Oli ne asiat ennen niin paljon paremmin.

  7. Aki ja Tuija; mielestäni tuossa julkaisun tekstissä ei ollut mitään kehittävää, vain lista “mitä täällä on” eikä se eroa mistään muusta pagesta sisällöltään mitenkään. Totta kai joku tuollainen Tuijan linkkaama voisi palvella tarkoitusta casena jos se olisi tänne fiksusti kirjoitettu.

    Ja kyllä, kaikkia ei vain kiinnosta some joka tuutista, että ehkä niillä vain voisi jopa olla se oma listaus omalle porukalleen.

Kommentointi on suljettu.


Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1150+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ julkaistua referenssiä Julkaisut-palstalla.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 900+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 30+ kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 900 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun