Taksi Helsinki
Sivustoprojekti osui taksiliiketoiminnan kannalta haastavaan aikaan, sillä pandemia muutti toimintaympäristön yhdessä yössä. Taksi Helsingin tiimi piti projektin aikana pään kylmänä ja näki muutoksessa myös mahdollisuuden, jossa digitaaliset palvelut voivat tarjota keinoja asiakkaan parempaan palvelemiseen, myynnin kasvattamiseen sekä oman toiminnan sujuvoittamiseen. Taksi Helsingin ammattitaitoinen tiimi tunsi verkkosivuston käyttäjien tarpeet erinomaisesti, jolloin uuden palvelun rakentamisessa pystyimme keskittymään tarpeiden täyttämiseen.
“Genero otti projektin hyvin haltuun heti ensimmäisestä palaverista lähtien. Odotimmekin, että ammattilaiset tuovat raamit projektille. Toiveitamme kuunneltiin tosi hyvin ja jokaisella tiimin jäsenellä oli selkeä vastuualueensa.”
– Pia Pouttu, Communication Specialist, Taksi Helsinki
Vaikka taksipalvelun perusperiaatteet ovat yksinkertaisia, sen käyttöön liittyy kysymyksiä, joihin asiakas tarvitsee vastauksen nyt, eikä vasta taksiasemalla. Taksi Helsingin visio on olla paras palveluyhtiö sekä kuluttajille, että julkisen sektorin asiakkaille. Visiota palvelemaan tehtävämme oli rakentaa uudistetun brändin mukainen palvelu, jossa on helpot ja nopeat polut käyttäjien vaihteleviin tarpeisiin. Loppuasiakkaiden lisäksi Taksi Helsinki halusi helpottaa ja parantaa viestintää ja tiedonhallintaa kuljettajien kanssa ja kehittää palveluitaan myös työnantajana.
Alun tarvekartoituksen jälkeen räätälöimme prosessimme Taksi Helsingin tarpeisiin ja kartoitimme palvelun vision, tavoitteet, kohderyhmät ja arvopolut, sekä määrittelimme asiakaspolut ja konseptit palvelun sisällölle. Työn pohjalta teimme ominaisuusmäärittelyn ensijulkaisua varten ja loimme brändin mukaisen käyttöliittymän. Sivusto rakennettiin WordPress-alustalle, johon toimme integraatioiden kautta elementtejä Taksi Helsingin olemassa olevista palveluista, kuten hintalaskurin ja reaaliaikaisen odotusajan sivuston käyttäjille. Kuljettajien käyttöön rakensimme extranetin, johon kirjautuminen hoituu jo toisaalla käytössä olleen Amazonin Cogniton kautta.
“Erityisen tyytyväinen olen Genero Care -ylläpitopakettiin. Tulee saitin kanssa mitä vaan vastaan, saadaan todella nopeasti apua joko käytön tukena tai pienkehityksenä, kun omat tarpeemme muuttuvat. Lopulta tärkeintä on projektin jälkeinen elämä ja se, että rakennettu palvelu toimii miten pitää. Nyt saitin suhteen on huoleton ja varma olo.”
– Pia Pouttu, Communication Specialist, Taksi Helsinki
Projektin aikana Taksi Helsingin tarpeet kasvoivat hieman, joten julkaisupäivää myöhäistettiin ja budjettia kasvatettiin sovitusti. Julkaisun jälkeen projektitiimi sai kehuja sivuston ulkoasusta ja käyttökokemuksesta yhteistyökumppaneilta, kuljettajilta ja jopa asiakkailta. Yhteistyö Taksi Helsingin kanssa jatkuu Genero Care -prosessin mukaisesti.
“Suosittelisin ilomielin Generoa kumppanina saittiprojektiin. Tiia ja kumppanit pitivät kaikki ruodussa ja projekti vedettiin läpi ammattitaidoilla. Olen nähnyt myös epäonnistuneita projekteja. Tämä ei ollut sellainen.”
– Pia Pouttu, Communication Specialist, Taksi Helsinki