Sushibar+Wine & Story -verkkosivut

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Otathan huomioon, että tämä referenssi on yli 4 vuotta vanha, joten referenssikuvauksen sisältö ei välttämättä enää edusta palvelun nykyistä tilannetta. Tuoreita julkaisuja samasta aihepiiristä löydät lisää Yrityksen sivusto kuluttajille -kategoriasivulta.

Sushibar+Wine & Story – helsinkiläiset ravintolat verkossa ja maailmalla

Sushibar+Wine on helsinkiläinen ravintolakonsepti, joka yhdistää tuoreista raaka-aineista valmistetun käsityösushin, pohjoismaisen muotoilun helmet ja itsenäisten tuottajien orgaaniset viinit. Kun vuosikymmenen toiminut sushibaari päätti laajentaa ravintolaverkostoaan Osloon keväällä 2020, oli aika uudistaa verkkosivut – ja digimarkkinointi – tukemaan kansainvälistymistä. Näin alkoi yhteistyö Sinisen Härän kanssa.

Samalla päätettiin remontoida samaan konserniin kuuluvan kahvila-ravintola Storyn sivut. Helsingin Vanhasta Kauppahallista alkunsa saaneen Storyn kolmen ravintolan idea pohjaa rehelliseen humanskonstiin, perinteisen kotiruoan kaupunkilaisserkkuun, jota nautitaan erityisesti aamiaisen ja lounaan muodossa.

Projektiin kuului verkkosivujen käyttöliittymän ja layoutien suunnittelu, räätälöity WordPress-verkkosivutoteutus sekä WordPress-palvelintila ja ylläpito. Yhteistyö on jatkunut digimarkkinoinnilla ja verkkosivujen jatkokehityksellä.

Sushibar+Winen kansainvälisellä sivustolla menu ja fiilis ovat pääosassa

Oslon ravintolamaailman valloitus oli selkeä lähtösysäys Sushibar+Winen verkkosivu-uudistukselle. Olihan helsinkiläisten rakastama brändi norjalaisille tuiki tuntematon, ja uuden sivuston hakukoneoptimointi pelasi oleellista paikkaa näkyvyyden kasvattamisessa. Lisäksi Sushibar+Wine tahtoi kumppanin, jolle voi ulkoistaa myös digimarkkinointia.

Verkkosivu-uudistuksen Sininen Härkä aloitti ravintolalle tärkeimmistä tekijöistä: ruokamenun helposta silmäiltävyydestä, oikeanlaisen fiiliksen herättämisestä ja kansainvälisyyden huomioimisesta. Keskeiselle paikalle sijoitettuun menuun rakennettiin ruokarajoitusten mukainen filtteröinti, joka toimii luonnollisesti myös mobiilissa. Tunnelmaan taas johdattaa heti etusivun ylävalikon alla elävä video.

Storylle luotiin sen tarinaa ja palveluita tukevat verkkosivut

Vaikka Sushibar+Wine ja Story ovat kaksi eri brändiä, kuuluvat ne saman We Are Group -konsernin alle. Storyn verkkosivu-uudistuksessa päätettiinkin hyödyntää jo testattua, Sushibar+Winen kohdalla toimivaksi havaittua sivupohjaa. Visuaalinen ilme erottaa saitit toisistaan, mutta yleisfiilis ja toiminnallisuudet noudattelevat samaa kaavaa – tosin poikkeuksiakin on.

Story ei ole kansainvälinen brändi, vaan kaikki sen kolme ravintolaa sijaitsevat Helsingissä. Myös kahvila-ravintolan tuotteet eroavat merkittävästi sushibaarista, mikä huomioitiin sivuston suunnittelussa. Koska ennakkotilaus on isossa roolissa Storyn palveluissa, rakensi Sininen Härkä Tilaa ennakkoon -painikkeen kulkemaan mukana saitin tärkeimmillä sivuilla.

Koska oikeanlaisen tunnelman välittäminen oli myös Storylle tärkeää, jätettiin etusivun yläreunaan tilaa fiilisvideolle. Ravintolat sijaintitietoineen löytyvät sivulta kätevästi, kuten myös palvelut, joista esimerkiksi yksityistilaisuuden varaamisen alkuvaihe integroitiin sivustolle toisen käyttöjärjestelmän alta.

Onnistuneet uudistukset siivittävät myyntiä ja maailmanvalloitusta

Sushibar+Winen ja Storyn saittiuudistukset onnistuivat tavoitteiden mukaisesti. Kumpikin verkkosivusto rakennettiin sopivan simppeliksi – myös sisällönhallinnan osalta – mutta niitä elävöittävät liike ja dynaamisuus. Hyvä fiilis saatiin näkyville. Sivut tuntuvat toistensa sukulaisilta, mutta brändit erottuvat omikseen ja tekniikka tukee kummankin ravintolakonseptin liiketoiminnan vaatimuksia.

Vanhoilta saiteilta puuttunut analytiikan hyödyntäminen on saatu käyttöön, ja mikä erittäin tärkeää: hakukoneoptimointi on kunnossa ja saitit tavoittavat hakukoneiden kautta ravintolatarjontaa etsivät nälkäiset. Verkkosivu-uudistuksesta alkanut yhteistyö jatkuu sivujen ylläpidolla, minkä lisäksi Sushibar+Winen matkaa Pohjoismaissa avustetaan Sinisen Härän digimarkkinointiosaamisen voimin. Mainioiden tulosten turvin on hyvä jatkaa kehittämistä.

”We Are Groupin jengin kanssa on ollut nastaa tehdä töitä! Saadaan yhdessä hyvällä porukalla aikaiseksi hienoja juttuja pikaisessakin aikataulussa. maailmanlaajuisesta pandemiasta välittämättä.”

– Mikko Salonen, Sinisen Härän projektivastaava.


Sinua voisi kiinnostaa myös

GameProofer mobiili- & verkkosovellukset

Tekijä: Peanuts Group Oy

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Peanuts Group sai kunnian toteuttaa mobiili- ja verkkosovellukset suomalaiselle GameProofer™-innovaatiolle. GameProofer Oy:n kehittämä älysiru tuo frisbeegolfiin aivan uuden ulottuvuuden. Mobiilisovellus visualisoi älysirun keräämän datan, jolloin käyttäjä voi tarkastella heittojensa yksityiskohtia. Jatkossa sovellus toimii myös valmentajana, auttaen harrastajaa hiomaan tekniikkaa ja lisäämään heittovoimaa. Suomalaisten innovaatioiden, kuten Ouran ja Suunnon, viitoittamalla tiellä kulkee nyt myös GameProofer. Älysirulla […] Lue lisää

Amos Rex – uusi verkkosivusto

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin yleiskatsaus Amos Rex on Helsingin arkkitehtuurinen maamerkki ja olennainen osa kaupunkikulttuuria. Museon verkkosivuston on usein asiakkaan ensimmäinen kosketuspiste, minkä vuoksi sen tulee heijastella samaa tunnelmaa kuin museon fyysinen tila. Suunnittelimme ja toteutimme uuden verkkosivuston, joka luo vastaavan visuaalisen ja tunteellisen maailman kuin fyysinen tila. Tavoitteenamme oli luoda museolle digitaalinen käyntikortti. Haaste Amos Rexin fyysinen […] Lue lisää

Etteplan – verkkosivuston uudistus

Tekijä: Knowit Experience

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Etteplan on kansainvälinen teknologiapalveluyritys, jonka palveluiden keskiössä on asiakasyritysten avustaminen vihreän siirtymän tuomien haasteiden edessä. Osana brändi-identiteettinsä uudistusta Etteplan halusi uudistaa vanhan sivustonsa, joka oli tullut elinkaarensa loppuun niin teknisesti kuin visuaalisestikin. Uudistuksen keskiöön asetettiin vastuullisuus ja turvallisuus, jotka ohjasivat tekemistä koko projektin ajan. Ennen sivustouudistuksen aloittamista Etteplan oli käynnistänyt brändi-ilmeensä ja identiteettinsä uudistamisen Milttonin […] Lue lisää

Kulttuuripankin uudistunut verkkopalvelu

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Kulttuuripankki – verkkopalvelun kehitys Kulttuuripankki on verkkopalvelu, joka kokoaa yhteen taiteilijat, taideyhteisöt ja tuottajat. Palvelussa kulttuurin- ja taiteen tekijät voivat luoda omia profiileja ja esitellä omia palveluitaan, kuten esityksiä, työpajoja, kiertäviä näyttelyitä sekä asiantuntijapalveluita. Palvelun kuvaus Kulttuuripankki-verkkoalustan tavoitteena on keskittää taide- ja kulttuuripalvelut yhteen paikkaan mikä antaa tekijöille alustan esitellä omia palveluitaan sekä helpottaa tilaajien, […] Lue lisää

KauppakamariTieto & Ammattikirjasto -verkkopalveluiden uudistus

Tekijä: Alfons Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Esittely KauppakamariTieto on ammattilaisen verkkotietopankki liiketoiminnan eri osa-alueiden käyttöön. Se sisältää keskeisen tiedon taloushallinnosta, palkoista, verotuksesta, työsuhdeasioista, juridiikasta ja ulkomaankaupasta. Tavoitteet Tilaajan tavoitteena oli uudistaa KauppakamariTiedon ja Ammattikirjaston käyttöliittymä ja ulkoasu vastaamaan nykyistä visuaalista ilmettä. Tavoitteiden keskiössä oli käytettävyyden ja käyttökokemuksen parantaminen sekä eri toimintojen selkiyttäminen käyttäjälle. Omaan lisenssiin kuuluvat tilaukset tuotiin näkyviin auki- ja […] Lue lisää

Musiikkiala.fi

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Gramex ja Teosto ovat molemmat merkittäviä toimijoita suomalaisessa musiikkikentässä. Yhdistykset pitävät huolta mm. musiikintekijöiden korvauksista, musiikinkäytön luvista, musiikin käytöstä erilaisissa tilanteissa ja tärkeän tiedon jakamisesta musiikkikentälle ja sen yli. Tiemme kohtasivat, kun Gramex ja Teosto halusivat luoda sivuston, mikä kokoaa kaiken tärkeän tiedon ja tutkimuksen suomalaisesta musiikista yhteen paikkaan. Miten meillä meni? Katso yhteistyön tulokset! […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun