Oy Maanterä Ab – työkalujen B2B-verkkokauppa

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Fonecta

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Otathan huomioon, että tämä referenssi on yli 4 vuotta vanha, joten referenssikuvauksen sisältö ei välttämättä enää edusta palvelun nykyistä tilannetta. Tuoreita julkaisuja samasta aihepiiristä löydät lisää Verkkokauppa -kategoriasivulta.

Oy Maanterä Ab on vuonna 1941 perustettu teollisuuden työkalujen maahantuoja, jonka liikevaihto on n. 6 miljoonaa euroa / vuosi. Perinteinen toimija päätti lähteä uudistumaan digitaalisissa myyntikanavissa.

Maanterällä ei aiemmin ollut verkkokauppaa vaan pelkästään melko staattiset verkkosivut. He päättivät 2020 lähteä panostamaan B2B-verkkokaupan kehittämiseen meidän kanssamme. Uusi verkkokauppa mahdollistaa heidän kattavan tuotevalikoiman helpon selaamisen ja tilaamisen.

WooCommercella toteutettu B2B-verkkokauppa julkaistiin alkuvuonna 2021. Verkkokaupan tärkeimpiä toiminnallisuuksia on muun muassa asiakaskohtaiset hinnat ja tuotevalikoimat, minimi- ja maksimimäärät tuotteista, asiakkaaan helppo tilausten hallinta ja uusiminen sekä integraatio Pupesoft toiminnanohjausjärjestelmään.

Pupesoft-integraatiossa siirretään muun muassa tuotedataa, saldot, tilaukset sekä asiakastiedot ja hinnat. Osa tiedoista siirtyy reaaliaikaisesti ja osa tietyn syklin mukaan.

Koska WordPress / WooCommerce alustana mahdollistavat helpon sisällönhallinnan niin verkkokauppa toimii myös jatkossa Maanterän verkkosivuina, joten asiakas löytää halutessaan tuotteiden lisäksi myös muut yrityksen tiedot helposti.

B2B-verkkokauppa, joka tarjoaa paljon tuotetietoa

Uusi verkkokauppa tarjoaa nykyisille ja potentiaalisille asiakkaille enemmän tuotetietoa ja mahdollistaa helpon tilaamisen. Verkkokaupassa asiakas näkee suoraan omat hintansa ja valikoimansa, joten tilaaminen on yksinkertaista.

Tehokkaampia prosesseja integraation avulla

ERP-integraatio säästää Maanterän henkilöstön aikaa ja helpottaa prosesseja. Myös johdolla on jatkuvasti näkemys myynnin kehittymisestä ja tilanteesta kun tiedot siirtyvät suoraan toiminnanohjausjärjestelmään. Integraatio mahdollistaa myös tulevaisuudessa verkkokaupan myynnin skaalautumisen.

Uusia toiminnallisuuksia ja tehokasta jatkokehitystä

WooCommerce tukee verkkokaupan kehitystä myös tulevaisuudessa kun saadaan lisää palautetta nykyasiakkailta. Uusia asiakasta helpottavia toiminnallisuuksia ja ominaisuuksia voidaan kehittää liiketoiminnan tarpeiden muuttuessa.

(Toim. huom. Referenssi on julkaistu alunperin Eecon nimissä. Fonecta osti Eecon vuonna 2022.)

Lue lisää: B2B-verkkokaupan uudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa


Sinua voisi kiinnostaa myös

Horse & Rider

Tekijä: Fonecta

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Horse & Rider on ratsastusvarusteiden ja hevostarvikkeiden myymälä ja verkkokauppa, jossa on laaja valikoima suosittuja ja luotettavia tuotemerkkejä niin ratsastajalle kuin hevosellekin. Tarvikkeiden lisäksi valikoimasta löytyy myös hevosten rehuja ja lisäravinteita. Yhteistyön alussa Horse & Riderin toiveena oli selkiyttää verkkokaupan laajan tuotevalikoiman asettelua ja löydettävyyttä. Toinen tavoite oli parantaa verkkokaupan ja kassajärjestelmän integraatiota, koska aiemman […] Lue lisää

Rakennusliitto

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Lähtökohta Rakennusliiton vanha verkkosivusto kaipasi uudistusta monella rintamalla. Sisältöä oli runsaasti, mutta tiedon löytäminen ja palveluiden äärelle pääseminen oli käyttäjille haastavaa. Jäsenet kokivat sivuston sekavaksi ja monimutkaiseksi käyttää, erityisesti asiointiin ja jäsenetuihin liittyvissä kysymyksissä. Myös uusien jäsenten houkuttelu oli vaikeaa, kun liittymiseen ohjaavat sisällöt ja polut eivät erottuneet riittävästi. Samalla haluttiin vahvistaa liiton viestintää ja […] Lue lisää

Tacklan kuluttaja- ja B2B-verkkokaupat

Tekijä: Fonecta

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Tackla on tunnettu jo yli 50 vuotta kokemuksella jääkiekko- ja urheiluvarusteiden toimittajana. He halusivat päivittää nykyisen kuluttaja- ja b2b-verkkokaupan, sekä aloittaa myös kansainvälisen verkkokaupan tekemisen. Tackla myy laadukkaita urheiluvarusteita ja vaatetusta sekä kotimaisille että kansainvälisille asiakkaille, kuluttajille, joukkueille ja yrityksille. Isoimmat haasteet vanhassa ratkaisussa olivat integraation puutteessa, sisällönhallinnassa ja asiakkaiden käyttäjäkokemuksessa. Tacklalle luotiin erilliset, mutta […] Lue lisää

PüR-kauppa

Tekijä: Fonecta

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

PUR (viralliselta nimeltään Circulum Farmasia Oy) on pieni perheyritys, joka on perustettu 1990-luvun puolivälissä. Yrityksellä on ollut alusta alkaen missiona tuoda suomalaisten kuluttajien saataville tutkittuja ja puhtaita luonnontuotteita ylläpitämään terveyttä ja hyvinvointia, sekä edesauttaa vastuullisempien valintojen toteutumista. Yritystä johtaa toisen polven yrittäjä Anu Pekkonen. Kun yhteistyö alkoi, PUR-kaupalla oli käytössä Magento 1 -alusta. Yksi yhteistyön […] Lue lisää

Biolanin Baltian verkkokaupat

Tekijä: Fonecta

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Biolan on tunnettu suomalainen yritys, joka valmistaa tuotteita muun muassa puutarhanhoitoon ja kompostointiin. Biolan toimii nykyään myös kansainvälisesti ja on laajentanut toimintaansa esimerkiksi Baltian maihin. Biolanin haasteena oli luoda toimiva, käyttäjäystävällinen ja monikielinen verkkokauppa Baltian markkinoille, korvaamaan vanhentuneen Drupal-alustan. He tarvitsivat kumppanin, joka pystyy toteuttamaan teknisesti vaativan projektin, sekä tekemään integraatiot heidän muihin järjestelmiin.. Fonecta […] Lue lisää

Rakentaja-lehti

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lähtökohta Rakentaja-lehti haluttiin tuoda selvemmin esiin omana julkaisunaan ja samalla kasvattaa sen digitaalista tavoittavuutta. Vanha lehtialusta ei palvellut lukijaa tai toimitusta nykyaikaisella tavalla. Uudessa toteutuksessa tavoitteena oli tehdä lehdestä helposti selattava, ajankohtainen ja visuaalisesti houkutteleva, jotta sisältö tavoittaa entistä laajemman yleisön. Sivusto rakennettiin multisite-toteutuksena osaksi Rakennusliiton verkkopalvelua. Tavoitteet Parantaa Rakentaja-lehden näkyvyyttä ja saavutettavuutta verkossa Houkutella […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun