Oy Maanterä Ab – työkalujen B2B-verkkokauppa

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Fonecta

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Oy Maanterä Ab on vuonna 1941 perustettu teollisuuden työkalujen maahantuoja, jonka liikevaihto on n. 6 miljoonaa euroa / vuosi. Perinteinen toimija päätti lähteä uudistumaan digitaalisissa myyntikanavissa.

Maanterällä ei aiemmin ollut verkkokauppaa vaan pelkästään melko staattiset verkkosivut. He päättivät 2020 lähteä panostamaan B2B-verkkokaupan kehittämiseen meidän kanssamme. Uusi verkkokauppa mahdollistaa heidän kattavan tuotevalikoiman helpon selaamisen ja tilaamisen.

WooCommercella toteutettu B2B-verkkokauppa julkaistiin alkuvuonna 2021. Verkkokaupan tärkeimpiä toiminnallisuuksia on muun muassa asiakaskohtaiset hinnat ja tuotevalikoimat, minimi- ja maksimimäärät tuotteista, asiakkaaan helppo tilausten hallinta ja uusiminen sekä integraatio Pupesoft toiminnanohjausjärjestelmään.

Pupesoft-integraatiossa siirretään muun muassa tuotedataa, saldot, tilaukset sekä asiakastiedot ja hinnat. Osa tiedoista siirtyy reaaliaikaisesti ja osa tietyn syklin mukaan.

Koska WordPress / WooCommerce alustana mahdollistavat helpon sisällönhallinnan niin verkkokauppa toimii myös jatkossa Maanterän verkkosivuina, joten asiakas löytää halutessaan tuotteiden lisäksi myös muut yrityksen tiedot helposti.

CASEN PÄÄPOINTIT

B2B-verkkokauppa, joka tarjoaa paljon tuotetietoa

Uusi verkkokauppa tarjoaa nykyisille ja potentiaalisille asiakkaille enemmän tuotetietoa ja mahdollistaa helpon tilaamisen. Verkkokaupassa asiakas näkee suoraan omat hintansa ja valikoimansa, joten tilaaminen on yksinkertaista.

Tehokkaampia prosesseja integraation avulla

ERP-integraatio säästää Maanterän henkilöstön aikaa ja helpottaa prosesseja. Myös johdolla on jatkuvasti näkemys myynnin kehittymisestä ja tilanteesta kun tiedot siirtyvät suoraan toiminnanohjausjärjestelmään. Integraatio mahdollistaa myös tulevaisuudessa verkkokaupan myynnin skaalautumisen.

Uusia toiminnallisuuksia ja tehokasta jatkokehitystä

WooCommerce tukee verkkokaupan kehitystä myös tulevaisuudessa kun saadaan lisää palautetta nykyasiakkailta. Uusia asiakasta helpottavia toiminnallisuuksia ja ominaisuuksia voidaan kehittää liiketoiminnan tarpeiden muuttuessa.

(Toim. huom. Referenssi on julkaistu alunperin Eecon nimissä. Fonecta osti Eecon vuonna 2022.)

Lue lisää: Verkkokaupan uudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa


Sinua voisi kiinnostaa myös

Toyota-Tsusho Nordic Oy:n uusi verkkokauppa

Tekijä: Fonecta

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Toyota-Tsusho Nordic Oy, osa maailmanlaajuista Toyota Tsusho -konsernia ja se myy Toyotan ja Lexuksen autoja, sekä näiden varaosia ja lisätarvikkeita. Toyota-Tsusho Nordicin vanha lisävarusteiden verkkokauppa oli Vilkas-alustan päällä ja he hakivat skaalautuvampaa ratkaisua, jossa olisi myös paremmat suodattimet ja hakutyökalut. Kilpailutuksen jälkeen he valitsivat kumppaniksi Fonectan ja alustaksi WooCommercen. Verkkokaupan tuli tarjota helppo ja nopea […] Lue lisää

Kaikki syövästä

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Erityistä: Käytettävyystestaus oikeilla loppukäyttäjillä

Toteutimme kattavan kaikkisyovasta.fi-verkkosivuston uudistuksen, joka on omistettu tarjoamaan luotettavaa tietoa, neuvontaa ja vertaistukea syöpään liittyen. Syöpäjärjestöjen Kaikki syövästä -sivustolle on koottu luotettavaa tietoa syövästä, sen hoidoista ja Syöpäjärjestöjen palveluista. Teknisesti sivusto koostuu Gutenberg-lohkoista, keskustelupalstasta, kurssikalenterista, Syöpälehdestä sekä personointi-toiminnallisuudesta. Projektin aikana teimme tiivistä yhteistyötä Syöpäjärjestöjen tiimin kanssa Exove Designin konseptoiman kokonaisuuden kehittämiseksi, keskittyen tuomaan sivuston visio […] Lue lisää

PüR-kauppa

Tekijä: Fonecta

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto kuluttajille

PUR (viralliselta nimeltään Circulum Farmasia Oy) on pieni perheyritys, joka on perustettu 1990-luvun puolivälissä. Yrityksellä on ollut alusta alkaen missiona tuoda suomalaisten kuluttajien saataville tutkittuja ja puhtaita luonnontuotteita ylläpitämään terveyttä ja hyvinvointia, sekä edesauttaa vastuullisempien valintojen toteutumista. Yritystä johtaa toisen polven yrittäjä Anu Pekkonen. Kun yhteistyö alkoi, PUR-kaupalla oli käytössä Magento 1 -alusta. Yksi yhteistyön […] Lue lisää

Kirjailijaliitto verkkopalvelu

Tekijä: Alfons Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Erityistä: Käytettävyystestaus oikeilla loppukäyttäjillä

Lähtökohta Suomen kirjailijaliiton sivustouudistus tuli ajankohtaiseksi, kun vanha verkkopalvelu ei vastannut enää tämän päivän vaatimuksia ja erilaista sisällöllistä ja teknistä velkaa oli sivustolle kertynyt. Keräsimme vuorovaikutteisissa työpajoissa yhteen näkemyksiä ja ideoita visuaalisen ilmeen ja verkkosivuston uudistustyön pohjaksi. Toteutimme kokonaisvaltaisen uudistuksen, jossa verkkosivuston lisäksi uudistimme myös Kirjailijaliiton visuaalisen ilmeen. Tavoitteet Sivuston laaja sisältö on jaettu kahteen […] Lue lisää

Tacklan kuluttaja- ja B2B-verkkokaupat

Tekijä: Fonecta

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Tackla on tunnettu jo yli 50 vuotta kokemuksella jääkiekko- ja urheiluvarusteiden toimittajana. He halusivat päivittää nykyisen kuluttaja- ja b2b-verkkokaupan, sekä aloittaa myös kansainvälisen verkkokaupan tekemisen. Tackla myy laadukkaita urheiluvarusteita ja vaatetusta sekä kotimaisille että kansainvälisille asiakkaille, kuluttajille, joukkueille ja yrityksille. Isoimmat haasteet vanhassa ratkaisussa olivat integraation puutteessa, sisällönhallinnassa ja asiakkaiden käyttäjäkokemuksessa. Tacklalle luotiin erilliset, mutta […] Lue lisää

Biolanin Baltian verkkokaupat

Tekijä: Fonecta

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto kuluttajille

Biolan on tunnettu suomalainen yritys, joka valmistaa tuotteita muun muassa puutarhanhoitoon ja kompostointiin. Biolan toimii nykyään myös kansainvälisesti ja on laajentanut toimintaansa esimerkiksi Baltian maihin. Biolanin haasteena oli luoda toimiva, käyttäjäystävällinen ja monikielinen verkkokauppa Baltian markkinoille, korvaamaan vanhentuneen Drupal-alustan. He tarvitsivat kumppanin, joka pystyy toteuttamaan teknisesti vaativan projektin, sekä tekemään integraatiot heidän muihin järjestelmiin.. Fonecta […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun