Oy Maanterä Ab – työkalujen B2B-verkkokauppa
Oy Maanterä Ab on vuonna 1941 perustettu teollisuuden työkalujen maahantuoja, jonka liikevaihto on n. 6 miljoonaa euroa / vuosi. Perinteinen toimija päätti lähteä uudistumaan digitaalisissa myyntikanavissa.
Maanterällä ei aiemmin ollut verkkokauppaa vaan pelkästään melko staattiset verkkosivut. He päättivät 2020 lähteä panostamaan B2B-verkkokaupan kehittämiseen meidän kanssamme. Uusi verkkokauppa mahdollistaa heidän kattavan tuotevalikoiman helpon selaamisen ja tilaamisen.
WooCommercella toteutettu B2B-verkkokauppa julkaistiin alkuvuonna 2021. Verkkokaupan tärkeimpiä toiminnallisuuksia on muun muassa asiakaskohtaiset hinnat ja tuotevalikoimat, minimi- ja maksimimäärät tuotteista, asiakkaaan helppo tilausten hallinta ja uusiminen sekä integraatio Pupesoft toiminnanohjausjärjestelmään.
Pupesoft-integraatiossa siirretään muun muassa tuotedataa, saldot, tilaukset sekä asiakastiedot ja hinnat. Osa tiedoista siirtyy reaaliaikaisesti ja osa tietyn syklin mukaan.
Koska WordPress / WooCommerce alustana mahdollistavat helpon sisällönhallinnan niin verkkokauppa toimii myös jatkossa Maanterän verkkosivuina, joten asiakas löytää halutessaan tuotteiden lisäksi myös muut yrityksen tiedot helposti.
CASEN PÄÄPOINTIT
B2B-verkkokauppa, joka tarjoaa paljon tuotetietoa
Uusi verkkokauppa tarjoaa nykyisille ja potentiaalisille asiakkaille enemmän tuotetietoa ja mahdollistaa helpon tilaamisen. Verkkokaupassa asiakas näkee suoraan omat hintansa ja valikoimansa, joten tilaaminen on yksinkertaista.
Tehokkaampia prosesseja integraation avulla
ERP-integraatio säästää Maanterän henkilöstön aikaa ja helpottaa prosesseja. Myös johdolla on jatkuvasti näkemys myynnin kehittymisestä ja tilanteesta kun tiedot siirtyvät suoraan toiminnanohjausjärjestelmään. Integraatio mahdollistaa myös tulevaisuudessa verkkokaupan myynnin skaalautumisen.
Uusia toiminnallisuuksia ja tehokasta jatkokehitystä
WooCommerce tukee verkkokaupan kehitystä myös tulevaisuudessa kun saadaan lisää palautetta nykyasiakkailta. Uusia asiakasta helpottavia toiminnallisuuksia ja ominaisuuksia voidaan kehittää liiketoiminnan tarpeiden muuttuessa.
(Toim. huom. Referenssi on julkaistu alunperin Eecon nimissä. Fonecta osti Eecon vuonna 2022.)
Lue lisää: Verkkokaupan uudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa