Teknologia: WordPress

Tässä kategoriassa listataan työt, joiden toteutus on ollut pääosin WordPress-teknologian käyttöönottoa ja asiakaskohtaista räätälöintiä. Työssä voi olla käytetty myös muita teknologioita ja tuotteita (kaupallisia tai avoimia), mutta asiakkaan näkökulmasta syntynyt lopputulos on ensisijaisesti asiakaskohtaisesti räätälöity WordPress-kokonaisuus.

PS. Jos etsit kokeneita WordPress-toimistoja, niin Vierityspalkin WordPress-toimistojen listaus kattaa kokeneimmat ja ansioituneimmat tämän maan toimistot.

Koulukoulu.fi

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu

Koulukoulu rakentaa siltaa kodin ja koulun välille. Koulukoulu on maksuton verkkokurssi tämän päivän peruskoulusta, tämän päivän peruskoululaisten huoltajille. Enemmän jaettua ymmärrystä, entistä parempaa yhteistyötä. Lasten vuoksi. Päätettiin toteuttaa verkkopalvelu, joka kokoaa yhteen tietoa tämän päivän peruskoulusta niin, ettei käyttäjä koe oppikokonaisuutta puuduttavana ja siksi jätä verkkokurssia kesken. Tärkeän asian välittämistä lähdettiin ratkomaan saumattomalla käyttökokemuksella, joka mahdollistaa kurssin suorittamisen missä tahansa, millä päätelaitteella tahansa, milloin tahansa ja kuinka monessa osassa tahansa. Koulukoulu-verkkopalvelu on rakennettu mikropalveluarkkitehtuuria hyödyntämällä. Koulukoulun sisällönhallinta, käyttäjähallinta ja käyttöliittymä ovat kaikki […]

Sasky-koulutuskuntayhtymä

Tekijä: Poutapilvi web design Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

SASKY koulutuskuntayhtymä (Sasky) toimii usean kunnan alueella Pirkanmaalla ja Satakunnassa. Saskyn tehtävä on järjestää, ylläpitää ja kehittää peruskoulutuksen jälkeen annettavaa toisen asteen ammatillista koulutusta sekä yleissivistävää koulutusta. Opiskelijoita Saskyssä on yhteensä n. 7400 ja henkilöstöä n. 520. Sivustouudistuksen taustalla oli tarve sivuston muuttamiseksi käyttäjälähtöiseksi ja käyttäjien tarpeita paremmin palvelevaksi. Vanha sivusto oli kokonaisuudessaan vanhentunut. Sivuston haluttiin tukevan laadukasta sisällöntuotantoa ja ylläpitäjien tarpeita. Sivuston ylläpidosta haluttiin selkeää, helppoa ja nopeaa. Sivustouudistuksen ensisijainen tavoite oli myynnin ja opiskelijamäärien kasvattaminen. Muita tärkeitä tavoitteita olivat sivuston […]

Astra Wines

Tekijä: iasy Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Suunnittelimme ja toteutimme viinimaahantuoja Astra Wines Oy:n verkkosivuston. Sivustolla esitellään yrityksen maahantuomia viinejä, viinimaita ja viinien tuotantoalueita. Blogista voi käydä hakemassa inspiraatiota ruuanlaittoon. Yksi uudistuksen tavoitteista oli saada sivustolle lisää orgaanista liikennettä. Ennen uudistusprojektia suoritimme Hakusana-analyysin, jonka tuloksista selvisi kuinka käyttäjät hakevat viinitietoa verkosta. Sivuston rakenne, otsikoinnit ja sisällöt suunniteltiin niin, että ne vastaavat käyttäjien tekemiin hakuihin. Astra Winesin tuotetietokanta oli aikoinaan rakennettu WordPressin päälle. Uudistusta suunniteltaessa, päätimme hakea viinien tiedot aktiivisesti käytössä olevasta tuotetietokannasta. Rakensimme rajapinnan WordPress-sivustojen välille ja tuotteiden ylläpito […]

Oriveden kaupunki

Tekijä: Poutapilvi web design Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Orivesi on aktiivisten ihmisten kiinnostava kaupunki luonnon keskellä, liikuttavan lähellä Tamperetta. Asukkaita kaupungissa on reilut 9000. Uutta verkkosivustoa työstäneen työryhmän tavoitteena oli erityisesti vaihtaa sivuston näkökulma organisaatiosta asiakkaaseen. Uusien nettisivujen tarkoituksena ei ole kuvata kaupungin palvelukeskuksia ja niiden toimintaa, vaan palvella erilaisia asiakasryhmiä ja auttaa heitä löytämään vastauksia kysymyksiinsä. Verkkosivuilla on tärkeä merkitys myös viestinnän ja markkinoinnin kannalta. Sivusto toimii myös kaupungin tonttien ja palvelujen esittelynä ja markkinointikanavana. Koko sivustolle haettiin modernia ja raikasta ilmettä laadukkaiden kuvien, toimivan navigaation ja helposti lähestyttävän […]

Petri Kekoni Company

Tekijä: iasy Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Suunnittelimme ja toteutimme Helsinkiläiselle nykytanssiryhmä Petri Kekoni Companylle uuden verkkosivuston. Sivustolla esitellään tanssiryhmän teoksia, ryhmän jäsenet sekä kerrotaan ryhmästä ja sen taustoista enemmän. Tärkeimpänä sisältönä sivustolla nousevat esille teokset. Teoksien taustoista kerrotaan tarkemmin, niistä on kuvia, videoita sekä kriitikko-otteita. Teoksen tiedot täydentyvät teoksen elinkaaren aikana. Ennen teoksen ensi-iltaa teosta markkinoidaan pressikuvilla ja ajatuksilla teoksen sisällöistä. Kun teoksen esitykset ovat takana, täydennetään teoksen sisältöjä uusilla kuvilla, videoilla sekä kriitikko-otteilla. Teos voi myös tulla uudelleen esitykseen, jolloin tietoja täydennetään tulevilla esitysajankohdilla ja teos on […]

Kotikatu

Tekijä: iasy Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Olemme suunnitelleet ja toteuttaneet kiinteistöpalveluyritys Kotikadun verkkosivuston. Verkkosivusto palvelee yrityksen asiakkaina olevia taloyhtiöitä, niiden asukkaita ja yritysasiakkaita. Sivusto toimii myös tiedotuskanavana ja uusasiakashankinnan välineenä. Suurin osa sivuston liikenteestä tulee huollettavien kiinteistöjen asukeilta, jotka etsivät huoltoyksikkönsä yhteystietoja ja jättävät muutto- ja vikailmoituksia. Sivuston käyttäjäpolut ovat suunniteltu niin, että näiden toimintojen löytäminen on mahdollisimman helppoa. Sivustoa on hakusanaoptimoitu uusasiakashankinnan tarpeisiin. Orgaanista näkyvyyttä on haettu paikkakunta-, kaupunki- ja kaupunginosakohtaisille ”kiinteistönhuolto”-hakusanoille. Sivuston julkaisualustana toimii WordPress. Kielilaajennoksena on käytössä Polylang. Kaikki sivuston lomakkeet ovat integroituna Salesforceen.

Kansalliset kaupunkipuistot

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Kansalliset kaupunkipuistot ovat kaupungissa sijaitsevia, laajoja ja kansallisesti merkittäviä puistokokonaisuuksia, joiden perustamisen hyväksyy ympäristöministeriö. Kansallisten kaupunkipuistojen verkostolle tarvittiin oma verkkosivusto, joka esittelisi kaupunkipuistokonseptia ja kokoaisi yhteen erilaisten alueiden tarjontaa ja erityispiirteitä. Redandbluella oli ilo päästä luomaan WordPress-verkkosivustoa, jonka kautta upeiden kaupunkipuistojen tarinat pääsevät entistä paremmin esiin. Verkkosivun käyttöliittymä suunniteltiin huolellisesti, jotta se vastaisi erilaisten käyttäjien tarpeisiin. Sivusto tarjoaa mahdollisuuden tutkia kaupunkipuistojen elämyksiä kaupunkikohtaisesti, tai vaihtoehtoisesti uppoutua tietyn aihealueen sisältöön vaikka koko maan laajuudelta. Tarinallisuus pidettiin keskeisenä elementtinä myös visuaalisessa suunnittelussa. Ylläpidossa tuli […]

Lippupisteen yritysmyyntisivusto

Tekijä: Agenda Helsinki
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Suunnittelimme ja toteutimme Lippupisteen uuden yritysmyyntisivuston kevään 2020 aikana. Sivusto on toteutettu WordPress -sisällönhallintajärjestelmällä. Tapahtumien yritysmyynnin ykköskanava Lippupiste on tapahtumien lipunmyynnin tunnetuin ja suurin toimija Suomessa. Toteutimme yhdessä Lippupisteen kanssa uuden yritysmyyntisivuston info.lippu.fi, joka tekee Lippupisteen palveluiden hankkimisesta entistä helpompaa. Sivusto liittyy osaksi Lippupisteen verkkopalvelukokonaisuutta, johon kuuluvat myös mm. Yrityksen digitaalinen mediakortti ja varsinainen Lippu.fi -kuluttajasivu. Info.lippu.fi -sivuston fokus on informoida tapahtumamyyntiä hankkivia yritysasiakkaita Lippupisteen erilaisista palveluista. Merkittävä rooli on erityisesti palveluillla ja referensseillä, joiden sisällöt muodostavat palvelusta leijonanosan. Suunnittelu Suunnittelussa lähdettiin […]

Yhteistyöllä parempi yhteisö -hanke

Tekijä: Hahmo Design Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Yhteistyöllä parempi yhteisö -hanke edistää maahanmuuttajataustaisten vammaisten ihmisten osallisuutta. Hankkeen takana on Monik Vantaa ry. Suunnittelimme ja toteutimme hankkeen graafisen ilmeen ja viestintämateriaalit sekä verkkosivuston. Design brief: ilmeestä ja verkkosivusta haluttiin selkeä, saavutettava, yksinkertainen ja ystävällinen. “Hankeilmeen näköinen, mutta hyvällä tavalla.” Ratkaisumme: Sydämenmuotoinen Y-merkki edustaa yhteistyötä ja yhteisöä, siitä johdetut orgaaniset muodot tuovat ilmeeseen eloa ja pehmeyttä. Koska uudella hankkeella ei vielä ollut omaa valokuvamateriaalia, täytyi miettiä keinoja käyttää kuvapankkikuvia mielenkiintoisella tavalla. Kuvia vaihdetaan pikkuhiljaa hankkeen omiin kuviin jahka niitä kertyy. Lopputulos […]

Kauppapolitiikka.fi

Tekijä: Agenda Helsinki
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto

Suunnittelimme ja toteutimme Ulkoministeriön median verkkoversion WordPress-verkkopalveluna. Projekti toteutettiin yhteistyössä viestintätoimisto Legendiumin kanssa. Kauppapolitiikka Kauppapolitiikka on Ulkoministeriön julkaisema kansainvälisen kaupan aikakauslehti. Kauppapolitiikka seuraa kansainvälisen kaupan ja talouden tapahtumia, jotka ovat tärkeitä Suomelle ja suomalaisyrityksille. Asioita avataan maantieteellisten alueiden ja kauppapolitiikan eri sektoreiden kautta. Lehden asiantuntijakirjoitukset välittävät keskeistä tietoa päätöksenteon tueksi. Suunnittelu Kauppapolitiikka uudistettiin samanaikaisesti sekä printti- että verkkomediana. Agenda Helsingin vastuualue oli verkkoversion uudistus. Koko median sisällöllisen ja visuaalisen identiteetin uudisti viestintätoimisto Legendium. Verkkojulkaisun suunnittelussa lähdettiin liikkeelle printtiversiota varten laaditusta sisältösuunnitelmasta. Suunnitelmaa […]

Keskuskauppakamari

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Keskuskauppakamari on yrittäjyyttä ja yritysten toimintaedellytyksiä edistävä, valtakunnallinen organisaatio, joka toimii 19 ympäri Suomen toimivan Kauppakamarin yhteistyöelimenä. Kauppakamarien jäseninä on 20 000 yritystä ja liike-elämän vaikuttajaa. Keskuskauppakamari sekä Kauppakamarit tarjoavat yrityksille neuvontaa, palveluita ja koulutusta. Uudistimme Keskuskauppakamarin visuaalisen ilmeen, sekä verkkosivuston. Uuden ilmeen tuli viestiä asiantuntijuutta ja vaikuttavuutta. Pitkät perinteet omaavan Keskuskauppakamarin haluttiin kuitenkin modernilta ja kiinnostavalta. Uusi ilme sisältää väripaletit, typografian sekä valokuvakuva- ja kuvituskonseptit. Olemassa ollut logo ja sen tumma sininen väri haluttiin säilyttää. Keskuskauppakamarin perinteikkään ratas-tunnuksen innoittamana syntyivät uudet, […]

Nolla Antimicrobial verkkokauppa

Tekijä: Sivututka Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Nolla Antimicrobial valmistaa käsidesi- ja muita antimikrobituotteita perustuen patentoituun suomalaiskeksintöön. Tuotteet viedään käsistä ja yritys olikin listattuna Suomen kuumimmaksi startupiksi toukokuussa 2020. Verkkosivujen uudistamisella lähdettiin ensisijaisesti hakemaan nostetta yrityksen hitusen vanhentuneeseen ja tunteita herättämättömään verkkonäkyvyyteen. Lisäksi tuotteita tulisi saada myytyä verkkokaupan kautta aluksi Suomessa, mutta jatkossa myös tuleville kansainvälisille asiakkaille. Yksi verkkokauppasivuston tavoitteista on vähemmän yllättävästi myydä tuotteita. Sivusto suunniteltiinkin ohjaamaan kävijää tutustumaan tuotteisiin. Yksinkertainen ostopolku taluttaa ostajan maaliin tekemään tilauksen. WooCommerce verkkokauppaan rakennettiin myös integraatio toimituksista vastaavan yrityksen järjestelmään. Verkkokauppa juttelee […]

Musti Group

Tekijä: MEOM
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Musti Group on Pohjoismaiden johtava lemmikkieläintarvikkeiden ja -palveluiden yhtiö. Toteutimme Musti Groupin pörssiin listautumista varten sivustouudistuksen varsin nopealla aikataululla: asiakkaan ensimmäisestä yhteydenotosta sivuston julkaisuun kesti vain kuusi viikkoa. Julkaisualustana Musti Groupin sivustolla on WordPress Gutenberg. Sivuston rakenne, sisältö ja työkalusto saatiin nopeasta toteutuksesta huolimatta kehitettyä hyvälle tasolle ja se tarjoaa asiakkaalle erinomaisen pohjan sivuston edelleen kehittämiselle. Lisäksi sivustolle toteutettiin pörssiyhtiön vaatimusten mukaiset integraatiot keskeisiin sijoittajainformaation jakelutyökaluihin.

Likes verkkopalvelun uudistus

Tekijä: MEOM
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Likes, eli Liikunnan ja kansanterveyden edistämissäätiö, saavutti toiminnassaan kunnioitettavan 50 vuoden virstanpylvään ja sen tiimoilta toteutettiin myös brändiuudistus. Tämän työn tuloksena syntynyt uusi ilme jalkautettiin ensimmäisenä uudistuvalle verkkosivustolle. Likesin tavoitteena on saada suomalaiset liikkumaan enemmän ja näin kohentaa kansalaisten terveyttä ja elämänlaatua. Tämä tapahtuu sekä tutkimuksen, tiedonvälittämisen että erilaisten ohjelmien avulla. Nämä tuli saada jäsennettyä uudelle verkkosivustolle Likesin keskeisimpiä sidosryhmiä tehokkaasti palvelevalla tavalla. Sivuston tuli myös tehdä tutuksi Likesin tehtävää ja brändiä helppotajuisella tavalla sekä päättäjille, suurelle yleisölle kuin myös työnhakijoille. Sivusto […]

Kemi

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Kemin kaupungin syksyllä 2018 uusitun brändin myötä tuli ajankohtaiseksi uusia myös kaupungin verkkosivut. Valun toimittamaan verkkopalvelu-uudistuksen kuuluivat konseptointi, visuaalinen suunnittelu ja tekninen toteutus. Sivustollaan Kemin kaupunki haluaa korostaa sujuvaa arkea, käytännöllisyyttä ja kansalaisen palvelemista organisaatiolähtöisyyden sijaan. Sivustolla pyritään välittämään mielikuvaa aktiivisesta, vastuullisesti vihreästä ja kehittyvästä kaupungista. Sivustolla haluttiin välttää kuvapankkikuvia ja tuoda esille tuoreesti kaupunkia ja sen ihmisiä. Paikallisen valokuvaajan Nina Suden sivustoa varten ottamat valokuvat tuovatkin raikkaasti ja lämpimästi esille kaupunkilaisia ja kaupungin työntekijöitä. Aiemmalla sivustolla oli hyvin paljon päivittäjiä ja […]

Europicnic.fi-verkkokauppa

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Into-Digital suunnitteli ja toteutti Picnic Yhtiöiden Europicnicille uuden verkkopalvelun, jossa yhdistyy yrityksen verkkosivut ja verkkokauppa. Asiakkaille virtuaaliset ovet avautuivat huhtikuussa 2020. Julkaisujärjestelmänä toimii WordPress yhdessä WooCommercen kanssa. Avainroolissa hankkeessa oli verkkokaupan määrittely: miten tuotteita voi selata ja hakea, miten ostopolku toimii ja miten käyttäjiä hallitaan. Ennen toteutusta oli myös tutkittava integraatiot verkkopalvelun ulkopuolisiin järjestelmiin, jotta data liikkuisi sukkelasti ja manuaalisesta tietojen päivittämisestä eri alustoille voisi luopua. ”Meillä oli paljon standardista poikkeavia toiveita ja vaatimuksia. Useimpiin näihin löytyi ratkaisu, jos ei suoraan hyllyltä, […]

Raaseporin Energian sivusto

Tekijä: JCO Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Energia-asiat ovat yleensä ihmisille hankalia ymmärtää, ja sen takia myös sivuston suunnittelussa oli haasteita. Yhdessä asiakkaan kanssa halusimme tehdä sivustosta käyttäjäystävällisen ja helposti ymmärrettävän. Tavoitteena oli esimerkiksi tehdä sähkötyyppien tuotevalinta mahdollisimman helpoksi ja kansankielellä ymmärrettäväksi. Sivusto on laaja kokonaisuus. Sen lisäksi että loimme yhteensä 78 sivua suomeksi ja ruotsiksi, teimme rakennemuutoksia ja integroimme mukaan 30 lomaketta. Yhdistimme sivustoon myös asiakkaille tarkoitetun onlinepalvelun. Jännittävän lisämausteen koko projektille toi verkkosivu-uudistuksen ohella nimen ja logon vaihtuminen. Yrityksen ilmeen suunnitteli mainostoimisto Genero Oy. Raaseporin Energian sivustolla […]

Superoperator.fi sivustouudistus

Tekijä: JCO Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Superoperator on suomalainen laiteriippumaton järjestelmätoimittaja, jonka ratkaisuilla autopesulat voidaan päivittää digitaalisesti toimiviksi palveluiksi. Sen järjestelmiin kuuluvat pesulan ohjauselementit sekä automaattinen ajoneuvon tunnistus rekisterikilpien perusteella. Vahvasti kansainvälistyneen Superoperatorin teknologiaa voidaan soveltaa mihin tahansa autoiluun liittyviin palveluihin eli pysäköintiin, tankkaukseen, lataukseen tai pesuun ja siihen voidaan liittää myös ajanvaraustoiminto. Kun yhtiön verkkosivut keväällä 2020 uudistettiin, tavoitteena oli selkeyttää ja raikastaa jo olemassa olevan sivuston ilmettä. Superoperator on JCO Digitalille vanha tuttu, ja olemme tehneet yhteistyötä jo monen vuoden ajan. JCO:n tehtävänä oli sivuston rakenteen […]

Visit Lakeus

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Visit Lakeus Oy on yritys, jonka tehtävä on lisätä Etelä-Pohjanmaan tunnettuutta matkailualueena. Alueen matkailun kehittämiseksi haluttiin luoda sivusto, joka palvelisi mahdollisimman hyvin sekä matkailijoita että alueen matkailualan yrittäjiä. Valu toteutti sivuston konseptoinnin, visuaalisen suunnittelun sekä teknisen toteutuksen. Osana konseptointia mietittiin myös koko Visit Lakeuden brändi. Sivuston tavoitteena on tarjota paikallisille yrityksille kanava markkinoida itseään. Yrityksille on tarjolla eritasoisia kohdekortteja ja palvelut on luokiteltu selkeiden kategorioiden alle. Sivuston käyttäminen on matkailijalle helppoa, sillä Visitlakeus-sivuston keskiössä on palvelu-, kohde- ja aktiviteettihaku, jossa kohteita voi […]

WWF Suomi

Tekijä: Creuna Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

WWF Suomella on jo pitkään panostettu laadukkaaseen tekemiseen digitaalisissa kanavissa, mutta 2018 huomattiin että oman verkkosivuston taustajärjestelmä ei tarjonnut enää tarpeeksi monipuolisia ominaisuuksia tehokkaaseen verkkotekemiseen. – Sivuston uudistaminen päätettiin tehdä alun perin juuri teknisten syiden takia, kertoo WWF Suomen digitaalisen viestinnän kehityspäällikkö Justus Hyvärinen. WWF Suomi on osa kansainvälistä WWF-verkostoa, jolla on toimintaa yli 100 maassa ja toimisto noin 50 maassa. Vuonna 1961 perustettu WWF on kasvanut pienestä, uhanalaisten lajien suojeluun keskittyvästä järjestöstä maailman vaikuttavimmaksi ympäristöjärjestöksi. Uuden verkkopalvelun päätavoitteeksi asetettiin saada lisää ihmisiä […]

Helvi virtuaalifasilitaattori

Tekijä: Agenda Helsinki
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu

Helsingin kaupungin virtuaalifasilitaattori Helvi on kaupungin työntekijöille tarkoitettu verkkoalusta, jolla voidaan luoda ja jaella koulutussessioita. Helvi on toteutettu WordPressillä. Virtuaalifasilitaattori Helvi on virtuaalinen ryhmäkeskusteluohjaaja, joka toimii Helsingin kaupungin esihenkilöiden ja työntekijöiden apuna. Ryhmäkeskusteluiden lisäksi Helvi ohjaa myös yksilöpohdintaa esimerkiksi oman työn johtamisen teemoista. Sessiot toimivat helposti suoraan selaimessa ja kaikilla älylaitteilla. Helvi on tarkoitettu virtuaaliseksi työkaveriksi kaikille Helsingin kaupungin työntekijöille. Helvi virtuaalifasilisaattori on luotu kahden käyttäjäryhmän sisällöntuottajan sekä loppukäyttäjän kannalta mahdollisimman helppokäyttöisiksi. Sisällöntuottaja, joka on vastuussa Helvi sessioiden luomisesta pystyy ketterään Helvi […]

Asiakastieto Oyj sijoittajasivusto

Tekijä: Agenda Helsinki
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Asiakastieto Group tarjoaa digitaalisia yritys- ja kuluttajatietopalveluja ja on alallaan yksi Pohjoismaiden johtavista. Palvelut perustuvat julkisista lähteistä sekä yhtiön omien kanavien kautta koostettuun tietokantaan ja kattavat kaiken yksittäisistä raporteista pitkälle kehittyneisiin riskienhallintaratkaisuihin. Projektin erityisenä haasteena oli tarkka ja tiukka aikataulu. Yrityksen pörssiin listautumisen eri vaiheet on tarkasti määritelty ja siten myös versioiden julkaisujen oli tapahduttava aikataulun mukaisesti, ennalta määrätyin sisällöin. Myös listautumisen jälkeen julkaistut muutokset – sekä tekniset että sisällölliset – on aikataulutettu ja sivustolla esitettävä tieto on oltava ajantasaista ja aina […]

Kirkko ja Koti -verkkolehti

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Kirkko ja koti on Suomen toiseksi vanhin seurakuntalehti, joka ilmestyy 11 kertaa vuodessa ja jaetaan ilmaiseksi jokaiseen talouteen Kuopion ja Siilinjärven seurakuntien alueella. Lehti on luettavana myös verkossa heti ilmestymispäivästä lähtien. Verkkolehden uudistuksessa lehti siirrettiin Valun kehittämälle Mago-verkkolehtialustalle. Aiemmasta järjestelmästä toteutettiin kattava sisältömigraatio uuteen järjestelmään. Artikkeleiden ja näköislehtien automaattisella tuonnilla säästettiin merkittävä määrä sisällöntuottajien aikaa. Sivustolle toteutettiin jatkuvan julkaisun verkkolehden lisäksi näköislehtiarkisto, josta voi selata näköislehtiä vuodesta 2010 asti tähän päivään. Valu suunnitteli verkkolehden uuden ulkoasun. Asiakkaan mukaan uudistus on onnistunut tavoitteiden […]

Ravintola.fi sivustouudistus (NoHo)

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Asiakkaamme NoHo Partners Oyj:n toimiala, ravintolatoimiala, on itsessään todella monimuotoinen: valikoimaan mahtuu useanlaisia ravintoloita, joilla kaikilla on omat tarpeensa sivustoille. Ja ravintolamäärä itsessään, tätä kirjoittaessa (17.4.2020) ravintoloita ketjulla on yhteensä 250 kappaletta. Kunnioitettava määrä! Vaikka kaikki eivät omaa sivustoa tarvitsekaan, niin selvää on, että sivustopohjan tulee taipua moneen tarpeeseen. NoHo:n tapauksessa kyseessä oli sivustohanke, jolla saataisiin katettua niin konsernin kuin yksittäisen ravintoloitsijankin toiveet täyttävä sivustokokonaisuus. Keskeisiksi elementeiksi tunnistimme hyvän jatkokehitettävyyden lisäksi myös yksinkertaisen ylläpidettävyyden ravintoloitsijoille, ravintoloiden oman brändin esiintuomisen sekä toisaalta konsernin […]

Savonlinnan Oopperajuhlat

Tekijät: Into-Digital Oy (Tekniikka, jatkokehitys ja ylläpito), Taiste (Konseptisuunnittelu ja visuaalinen suunnittelu)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Into-Digital vastasi alkukeväästä 2020 julkaistun Savonlinnan Oopperajuhlien verkkosivuston uudistuksen teknisestä toteutuksesta. Käyttöliittymän ja visuaalisen ilmeen suunnittelusta vastuussa oli Taiste. Verkkosivuston keskeisiä toimintoja ovat ohjelmakalenteri ja sopivan näytöksen lippujen ostaminen. Lisäksi käyttäjiä palvellaan tapahtumakalenterilla, joka listaa kätevästi festivaalipäivien sisällöt käyttäjän nähtäville. Verkkosivusto on rakennettu täysin räätälöidysti WordPress-julkaisujärjestelmän päälle. Sivustolle on toteutettu lukuisia eri moduuleja, joilla ylläpitäjät saavat luotua haluamansa näköisiä sivuja verkkosivustolle. Into-Digitalin ja Oopperajuhlien yhteistyö jatkuu ylläpidon, tuen ja jatkokehityksen merkeissä.

iLOQ verkkopalvelun uudistus

Tekijä: MEOM
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Suomalainen teknologiayritys iLOQ on kansainvälisesti toimiva omavoimaisten lukitusjärjestelmien edelläkävijä. Toteutimme yrityksen brändiuudistuksen vanavedessä uudistunutta identiteettiä vastaavan verkkosivuston. Projektin keskeisimpiä tavoitteita oli kertoa palvelun ainutlaatuisuudesta uutta brändiä vastaavalla tavalla, luoda pohja kansainväliselle sivustoratkaisulle sekä generoida roppakaupalla liidejä. Sivustouudistuksessa tuli ottaa huomioon yhtä lailla palvelun loppukäyttäjät, järjestelmien ostajat kuin tuotteiden jälleenmyyjätkin. Segmentoituja käyttäjäpolkuja ja teroitettuja viestikärkiä jäsentää skandinaavisen moderni ja ilahduttava visuaalinen design.

Egmont Kustannus

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Into-Digital suunnitteli ja toteutti perinteisten lehtien, kuten Tex Willerin ja Asterixin, kustantajalle Egmont Kustannukselle verkkokaupan. Hanke alkoi palvelumuotoilu- ja määrittelytyöllä, jonka jälkeen Into-Digital vastasi toteutuksesta kokonaisuudessaan aina julkaisuun ja jatkokehitykseen sekä ylläpitoon saakka. Hankkeen keskeisenä haasteena oli mahdollistaa käyttäjälle selkeä ostopolku ja helppo ostaminen. Täten palvelumuotoilussa ja suunnittelussa käytettiin erityisen paljon aikaa verkkokaupan käyttökokemukseen. Hanke oli teknisesti monisyinen – verkkokaupan ja ulkoisten järjestelmien välille toteutettiin lukuisia joko yksi- tai kaksisuuntaisia integraatioita. Verkkokaupan teknisenä alustana toimii WordPress ja sen WooCommerce-lisäosa. Julkaistu verkkopalvelu on […]

Wunder

Tekijä: Paper Planes Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Wunder on kolmessa maassa toimiva yli 130 asiantuntijan digitoimisto. Yrityksen uudistunut strategia vaati rinnalleen uuden sivuston, joka olisi entistä myynnillisempi, inbound-markkinointiin soveltuva ja ennen kaikkea esteetön. Wunder konseptoi, suunnitteli ja tuotti sivuston sisällöt. Paper Planes vastasi uuden, näyttävän sivuston teknisestä toteutuksesta WordPress-alustalle. Rakensimme uudet, näyttävät sivut WordPress-alustalle. Wunder valitsi WP:n sen notkeuden vuoksi ja jotta sivustoa pystyisi jatkossa päivittämään helposti ja monipuolisesti sisältömoduulien avulla. Saavutettavuus oli projektin keskiössä alusta asti, sillä Wunder tunnetaan saavutettavien toteutusten edelläkävijänä. Saavutettavuus palvelee käyttäjiä, joilla on erityistarpeita, […]

Suomen infektioidentorjuntayhdistys

Tekijät: Flo Apps Oy (tekniikka), Mattsson & Mattsson (UI)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Suomen infektioidentorjuntayhdistyksen uusi verkkosivusto avattiin juuri parahiksi ennen koronapandemian leviämistä Suomeen. Sivusto on rakennettu WordPress-julkaisujärjestelmän avulla ja se on integroitu Flo Apps Oy:n FloMembers-jäsenrekisteriin. Projektin aikana asiakkaalle toteutettiin kokonaisvaltainen graafisen ilmeen uudistus. Yhdistys sai uuden logon ja myös Infektioidentorjunta-lehden ulkoasu uudistui.

Arter

Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Arter on kotimainen ratkaisutalo, jonka juuret ovat laadunhallinnassa. He tarjoavat ohjelmistoja, asiantuntijapalveluita sekä koulutuspalveluita liiketoiminnan kehittämiseen. Arterin ydinosaamista on laadunhallinta, kokonaisarkkitehtuuri, prosessien kehittäminen ja tiedolla johtaminen. Palveluiden keskiössä ovat mm. kokonaisarkkitehtuurin työkaluksi luotu ARC-ohjelmisto, toimintajärjestelmän dokumentointityökalu IMS-ohjelmisto sekä QF-koulutus. Arterin verkkosivu-uudistusta edelsi kevyt brändin kirkastus, jossa visuaalisen ilmeen päivittämisen lisäksi haettiin myös uutta kulmaa viestintään ja markkinointiin. Edellinen verkkosivu oli omin voimin kasattu ja ajan saatossa siitä oli tullut sisältömäärältään todella kattava, mutta samalla myös hankala käyttää. Verkkosivujen päivittäminen oli myös paikoin […]

Professio

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Professio on moderni tapahtuma- ja koulutusalanjärjestäjä. Sen toiminnan ytimessä on rajoja rikkova, laadukas sisältö – kansainväliset kutsuvierastapahtumat, sadat koulutukset ja asiantuntijaseminaarit. Haaste Aiempi sivusto ei vastannut Profession tarpeita: se ei tukenut visuaalisesti brändin visiota tai viestintää eikä toiminnoiltaan mahdollistanut Profession tiimin itsenäistä, proaktiivista sisällön päivitystä ja sivuston skaalausta. Ratkaisumme Profession tulovirta koostuu osallistujamaksuista ja kumppanituloista. Keskityimme sivuston käyttäjäkokemuksen parantamiseen tehden siitä intuitiivisemman ja ostamista helpottavan verkkokaupan. Sivustolle rakennettiin kategorisointi- ja suosittelulogiikka, jotka ovat Profession itse muokattavissa. Panostimme tapahtumasivujen rakenteeseen ja visuaalisuuteen tehden niistä inspiroivat, kumppaneita houkuttelevat […]

Darment – verkkopalvelun uudistus

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Kylmälaitteita ja -tuotteita teollisuuden tarpeisiin valmistavan Darmentin liiketoiminta oli kehittynyt nopeasti, jonka vuoksi myös brändin ja verkkopalvelun todettiin vaativan päivittämistä. Verkkosivusto ja verkkokauppa olivat toisistaan erillisiä kokonaisuuksia, joiden välillä liikkumista haluttiin sujuvoittaa. Sivuston yrityksestä välittämää mielikuvaa, orgaanista näkyvyyttä hakukoneissa sekä konversioastetta haluttiin parantaa. Lähdimme tarkentamaan tilannekuvaa ja tavoitteita yhdessä asiakkaan kanssa. Tunnistimme tarpeen rakentaa koko perusta uudelleen kasvua ja kansainvälistymistä tukevalle sekä tulevaisuuteen katsovalle tasolle. Ensimmäiseksi tavoitteeksi otettiin kohderyhmän tavoittavan ja helppokäyttöisen verkkopalvelun rakentaminen. Verkkopalvelun valmistumisen jälkeiseksi tavoitteeksi asetettiin uuden kansainvälisen asiakaskunnan […]

Kuurojen Liitto – verkkosivut

Tekijä: Trimedia Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Kuurojen Liitto ry on viittomakielisten kuurojen etu-, asiantuntija- ja palvelujärjestö. Liiton tärkeimpinä tehtävinä on valvoa ja edistää kuurojen yhdenvertaisten mahdollisuuksien toteutumista ja toimia jäsenyhdistyksiensä kattojärjestönä. Kuurojen Liitossa työskentelee noin 60 toimihenkilöä, pääasiassa Helsingissä, mutta henkilöstöä on myös eri puolilla Suomea. Kuuden eri verkkopalvelun uudistaminen Kuurojen Liiton verkkopalvelukokonaisuus koostuu useasta verkkosivustosta. Näistä merkittävimmät sivustot ovat Kuurojenliitto.fi ja Viittomakielinenkirjasto.fi. Lisäksi kokonaisuuteen kuuluva Kuurojen Kansanopistojen sivu irroitettiin uudistuksessa itsenäiseksi verkkopalveluksi. Projektissa sovitettiin aikaisempaa kiinteämmällä tavalla yhteen kuurojenliitto.fi ja viittomakielinenkirjasto.fi. Verkkopalvelut palvelevat nyt asiakkaitaan entistä selkeämmällä […]

Flamingo Spa

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Uudistimme Flamingo Span verkkosivuston sekä verkkokaupan loppukäyttäjien tarpeet etusijalla. Suurimpiin tavoitteisiimme kuului palveluiden uudelleenryhmittely ja selkeyttäminen sekä kävijämäärän ja varausten kasvattaminen. Lopputuloksena on käyttäjäystävällinen, intuitiivinen sivusto ja Flamingo Spalle ketterät työkalut sisällönhallintaan. Eri sivustot ja verkkokauppa tuotiin yhteen ratkaisussa, jonka keskiössä on pääsylippujen myynti ja hoitojen varaus. Ratkaisu mahdollistaa Flamingo Span markkinoinnille ketterät työkalut muokata kaikkea sisältöä itse. Kampanjat, uudet sivut ja nykyisten sivujen optimointi tapahtuvat helposti ylläpitotyökalun kautta. Sivusto toteutettiin WordPress-alustalle ja verkkokauppa WooCommercelle. Everblox-työkalu antaa flamingospa.fi:n ylläpitäjille vapauden kehittää sivustoa […]

Hyvä kysymys -verkkopalvelu

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu

Geniem suunnitteli ja toteutti Väestöliiton uuden Hyvä kysymys -verkkopalvelun, joka tarjoaa paljon maksuttomia, eri ihmissuhteisiin ja hyvinvointiin liittyviä palveluja ja toimintoja. Väestöliitto yhteistyössä useiden kumppanijärjestöjen kanssa tuottaa palveluun laadukasta ja monipuolista sisältöä ja siksikin sivuston ylläpito on pyritty tekemään sisällön ja palvelujen tuottajille mahdollisimman helpoksi. Sisällönsyöttö on ratkaistu järjestökohtaisilla räätälöidyillä näkymillä ja eri käyttäjätasoilla. Tämä mahdollistaa saman palvelun käytön usean eri järjestön ja käyttäjätason välillä ja ylläpito säilyy yksittäiselle käyttäjälle selkeänä ja johdonmukaisena. Sisältöjä ulkoisista blogeista kuten vaestoliitonblogi.com tuodaan järjestelmään RSS syötteiden […]

Kangasniemi

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Kangasniemi on Etelä-Savossa sijaitseva, n. 5 400 asukkaan vireä maaseutukunta. Kunnan verkkosivu-uudistuksessa haluttiin parantaa sivuston käytettävyyttä ja helpottaa tiedon löytämistä sekä päivittää sivuston ulkoasu tämän päivän trendien mukaiseksi. Valu toteutti uudistuksen kokonaispaketin eli konseptoinnin, visuaalisen suunnittelun ja teknisen toteutuksen. Konseptoinnissa suurena apuna oli kunnan puolelta projektin yhteyshenkilönä toimineen Päivi Paappasen tekemä opinnäytetyö Kangasniemen kunnan verkkopalvelun kehittämisestä. Tiedon löytymistä helpottava sisältörakenne sekä tehokas hakupalvelu Verkkopalvelun keskeisin kohdeyleisö ovat paikalliset asukkaat ja yritykset sekä matkailijat, jotka etsivät tietoa alueen tarjoamista palveluista. Sivuston sisältörakenne on […]

Defi.fi

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu

Defi.fi on Suomen Elvytysneuvoston, Suomen Punaisen Ristin ja Suomen Sydänliiton hallinnoima verkkopalvelu, jonka avulla käyttäjä löytää sydämenpysähdystilanteessa nopeasti lähimmän sydäniskurin elvytyksen tueksi. Siinä missä Defi.fi -palvelu oli verkkosivuna perinteinen ja käyttöliittymältään vanhanaikainen, tuotiin uuden palvelun käyttöliittymää ja toimintaa lähemmäs nykypäivää käyttäen kiintopisteinä esimerkiksi Google Maps -applikaatiota. Defi.fi:n uudistuksen tavoitteena oli mahdollisimman intuitiivinen käyttöliittymä, joka ohjaisi käyttäjän mahdollisimman nopeasti lähimmän sydäniskurin luo. Intuitiivisuus merkitsee sitä, että käyttäjä ymmärtää heti, kuinka sovellus toimii ja mistä hän löytää tarvitsemansa tiedon. Käyttöliittymä muistuttaa käyttäjille ennestään tuttuja […]

Uusi Suomi

Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto

Vincit toteutti Suomen suosituimman blogausalustan ja sen sisarsivuston (puheenvuoro.uusisuomi.fi & vapaavuoro.uusisuomi.fi) haastavan migraation Drupal-järjestelmästä WordPress-järjestelmälle. Samalla siirtyi noin 180 000 artikkelia, 3 miljoonaa kommenttia ja 40 000 käyttäjää. Toteutuksessa pyrittiin käyttämään mahdollisimman pitkälle WordPressin sisäänrakennettuja ominaisuuksia ja erityistä huomiota annettiin sivuston suorituskyvyn optimoimiseksi eri ratkaisuin. Verkkopalvelussa räätälöitiin ja karsittiin WordPressin admin-ominaisuuksia, jotta käyttökokemus vastaisi ominaisuuksiltaan yhteisöllistä alustaa ja olisi helppokäyttöinen. Tämän lisäksi ylläpitäjille kehitettiin moderointityökalu, minkä avulla sivuston käyttäjät pystyvät ilmoittamaan epäasiallisesta käytöksestä sekä ylläpitäjät pystyvät jakamaan varoituksia tai käyttökieltoja kirjoittajille.

Pieksämäen kaupungin verkkosivusto

Tekijä: Trimedia Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Pieksämäen kaupungin verkkosivuston ulkoasua ja käyttöliittymää haluttiin päivittää sekä varmistua siitä, että verkkosivuston kaikki osiot täyttävät saavutettavuudelle asetetut kriteerit. Verkkosivuista tahdottiin selkeät ja monipuolista käyttäjäryhmää hyvin palvelevat. Uudistus aloitettiin toteuttamalla verkkosivustolle tarkat käyttäjäpersoonat ja käyttäjäpolut. Tällä varmistettiin, että verkkosivut vastaisivat mahdollisimman hyvin kaupunkilaisten tarpeita. Saavutettavuus varmistettiin käyttäjätestauksella ja auditoinnilla Sivuston prototyypille toteutettiin käyttäjätestaus, jonka testaajina toimivat oikeat loppukäyttäjät, eli Pieksämäen asukkaita. Saadun palautteen perusteella verkkopalvelun käyttöliittymää hiottiin. Uudistetun verkkopalvelun sivulle tehtiin myös saavutettavuusauditointi AA-tason mukaisesti. Auditoinnilla varmistettiin, että sivusto vastaa teknisiltä ja […]

Lukukeskus.fi -verkkosivuston uudistus

Tekijä: Mediapool Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Pitkäaikaisen asiakkaamme Lukukeskuksen edellisen verkkosivuston elinkaari tuli tiensä päähän, joten saimme tehtäväksemme suunnitella ja toteuttaa sivuston uudistus. Vanha sivusto oli rakennettu WordPress-classic sisällönhallinnan päälle. Jotta sivusto olisi myös pitkälle tulevaisuuteen “future-proofattu”, päätimme ottaa käyttöön uuden Gutenberg-sisällönhallinnan. Sivuston suunnittelu aloitettiin asiakkaan kanssa sisältörakenteen suunnittelulla. Minkälaista sisältöä nyt ja tulevaisuudessa asiakas haluaa sivustolle ladata? Mitä tietoa käyttäjät erityisesti tarvitsevat ja mihin suuntaan kävijän kulku ohjautuu tai sen halutaan ohjautuvan? Rakenteen valmistuttua siirryimme käyttöliittymäsuunnitteluun. Hyödynsimme suunnittelussa Mediapoolin Gutenberg -komponenttikirjastoa, jonka avulla pystyimme rakentamaan sivustosta täysin […]

Helsingin Seudun Kauppakamari

Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Helsingin seudun kauppakamarin verkkoilmettä uudistettiin usealla sivustolla. Vincit toteutti helsinki.chamber.fi sivuston ja kauppakamarinkoulutus.fi sivuston uudella yhtenäisellä ilmeellä. Sivustojen uudistuksessa haluttiin nostaa esille tarpeet ja kokonaisuus asiakkaan silmin, samalla raikastaen sivuston ilmettä. Verkkomedia Kauppakamarilehti.fi sivusto siirrettiin KauppakamariNYT-nimen alle, joka sijaitsee nyt helsinki.chamber.fi-sivustolla, näin myös artikkelit ja julkaisut löytyvät nyt samalta sivustolta. Sivustot haluttiin yhtenäistää myös hallinnan puolesta ja näin päädyttiin sivustot päädyttiin rakentamaan WordPress networkiin ja käyttämään samaa modulaarista pohjateemaa. Teeman modulaarisuudessa käytettiin vahvasti hyödyksi WordPressin uutta Gutenberg-editoria ja siihen tehtyjä räätälöityjä lohkoja. […]

Grape People

Tekijä: Agenda Helsinki
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Grape People on fasilitoinnin pioneeriyritys Suomessa – Grape People on auttanut suomalaisia organisaatioita fasilitoimalla jo vuodesta 2003 alkaen. Grape People tarjoaa fasilitoinnin valmennuksia, koulutuksia ja kehityshankkeita. Projektin tavoitteet Grape Peoplen verkkosivut uudistettiin osana yritysilmeen uudistusta. Verkkosivujen yhteyteen päätettiin myös toteuttaa verkkokauppa, jonka kautta sekä sitoutetaan asiakkaita esimerkiksi fasilitointimateriliaaleja myymällä että myydän varsinaisia palveluita erilaisina kokonaisuuksina. Kokonaisuuden kannalta tärkeitä olivat vahvasti näkyvä oma yritysilme, helppokäyttöisyys ja verkkokaupan toimivuus. Projektin kuvaus Sivuston toteutus aloitettiin sisällön ja rakenteen suunnittelusta. Sisällön kanssa sparraamassa mukana oli viestintätoimisto. […]

Kotkamills

Tekijä: Mediasignal
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Kotkamills on suomalainen metsäteollisuusyritys, joka on erikoistunut kuluttajapakkauskartonkien, laminaattipapereiden ja sahatavaran tuotantoon. Mediasignal toteutti Kotkamillsin uuden verkkopalvelun WordPress-alustalle. Kotkamillsin yritysilmeen muutostyössä syntynyt visuaalinen ilme tuotiin verkkopalveluun, jonka kohderyhmänä ovat globaalit muovia korvaavista materiaaleista kiinnostuneet yritykset. Sivuston teknisessä toteutuksessa kiinnitettiin huomiota Kotkamillsin vision esittämiseen, tuotetiedon helppoon löytämiseen ja tavoitettavuuden varmistamiseen. Sivusto kertoo Kotkamillsin ainutlaatuisen tarinan.

FITech

Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Tekniikan alan verkostoyliopisto FITech perustettiin vuonna 2017. Perustajajäseniä ovat Suomen seitsemän tekniikan alalla toimivaa yliopistoa, Teknologiateollisuus ry sekä Tekniikan Akateemiset ry (TEK). FITech perustettiin lisäämään yhteistyötä tekniikan alalla, tavoitteenaan ohjata tekniikan alan osaajia Suomen kasvualoille ja vastata tekniikan alalla nouseviin osaajatarpeisiin. Lyhyesti, FITech tarjoaa maksuttomia yliopistokursseja tutkinto-opiskelijoille sekä aikuisopiskelijoille kaikista tekniikan alan yliopistoista Suomessa yhden alustan kautta. FITechin verkkosivu-uudistukseen ryhdyttiin, sillä opintotarjonta oli laajentunut huomattavasti ja sen esittäminen vanhoilla verkkosivuilla alkoi olla haastavaa. Sivuston rakenteeseen kaivattiin muutoksia eivätkä verkkosivujen käyttäjät konvertoituneet opintoihin […]

SEY

Tekijä: Mediasignal
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

SEY Suomen eläinsuojelu on Suomen suurin eläinsuojelujärjestö ja eläinsuojelun asiantuntija. Sey on toiminut suomalaisen eläinsuojelun eturintamassa jo yli sadan vuoden ajan. Mediasignal ja SEY rakensivat yhteistuumin asiantuntevan digitaalisen palvelukokonaisuuden, jossa tavoitteita tukeva julkisuus ja puhutteleva näkökulma ovat keskeisessä roolissa. Myös nykyaikainen visuaalinen ilme sekä taustalle valitut teknologiat rakentuivat tukemaan tärkeän viestin saavutettavuutta. Mediasignal suunnitteli ja rakensi suomalaiselle eläinsuojelun pioneerille ja laajasti tunnustetulle alan yhdistykselle SEY ry:lle verkko- ja tietopalveluympäristön, joka tarjoaa kattavan tietopaketin eläinten suojeluun, oikeuksiin ja hyvinvointiin liittyen. Palveluformaatin suunnittelussa oli […]

Talented

Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Talented kehittää työelämää ensisijaisesti devaajien näkökulmasta, tekijän etu edellä, ja pyrkii ravistelemaan yleistä tapaa rekrytoida ohjelmistoalan ammattilaisia Suomessa ja maailmalla. Talentedin yhteisöön kuuluu jo yli 1800 ohjelmistoalan ammattilaista, jotka saavat yritykseltä tukea uusien haasteiden etsimiseen, urapolun pohtimiseen, projektien löytämiseen ja muihin työelämän kiemuroihin. Yritys avasi ensimmäisen ulkomaan toimipisteensä Norjaan marraskuussa 2019. Verkkosivu-uudistuksen taustalla oli brändin päivitys ja liiketoiminnan muutokset. Vanha sivusto oli omin voimin nopeasti kokoon kasattu versio, joka toimi kiitettävästi mutta oli hieman jäänyt ajassa jälkeen. Uuden sivuston tavoitteina oli mm. […]

LTQ -multisite

Tekijä: G-Works
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

LTQ on vuodesta 2004 toiminut puhtauden, työmaapalveluiden sekä logistiikan asiantuntija. Yritykselle oli tulossa osittaisjakautuminen vuoden 2020 alussa, jossa liiketoiminnan osat siirtyivät eri yhtiöiden, LTQ-Partnersin sekä LTQ-Rakennuksen, alle. Alkukartoituksessa tarve oli vain uuden yhtiön verkkosivustolle, mutta pian huomattiin, ettei LTQ-Partnersinkaan vanha sivusto taipunut nykyisiin tarpeisiin. Suunnittelimme yhdessä asiakkaan kanssa multisite-toteutuksen, joka mahdollisti yhden pohjateeman käyttämisen useamman eri yhtiön tarpeisiin. G-Works toteutti myös LTQ-Rakennuksen visuaalisen ilmeen pohjautuen LTQ-Partnersin olemassaolevaan ilmeeseen. ”G-Works onnistui luomaan edustavan ja konsernimme henkeen sopivan visuaalisen ilmeen uudelle sisaryrityksellemme, jonka palvelutoiminnoilla […]

Inari-Saariselkä

Tekijä: Creuna Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Inari-Saariselkä Matkailu Oy on Pohjoisimman Lapin aluemarkkinointiorganisaatio, jonka tehtävänä on markkinoida aluetta matkailukohteena ja esitellä alueen kyliä ja tapahtumia. Jäsenyrityksiä Inari-Saariselällä on lähes 100. Vanha sivusto oli kuitenkin niin ulkoasultaan kuin toiminnallisuuksiltaan vanhentunut ja kaipasi kipeästi päivitystä. Sivuista haluttiin visuaalisemmat ja käyttäjäystävällisemmät. Alueen yritykset ja heidän palvelutarjontansa haluttiin tuoda aiempaa paremmin esiin. Uuden sivuston tekniseksi alustaksi valittiin WordPress. Suunnittelun lähtökohtana oli tehdä uudesta sivustosta sekä rakenteen että ulkoasun osalta kevyempi. Liikkuminen sivustolla haluttiin olevan mahdollisimman suoraviivaista. Ulkoasuun lähdettiin hakemaan aiempaa ilmavampaa, nykyaikaista […]

Kauppa.fi

Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Vincit suunnitteli Kaupan liiton uuden identiteetin sekä verkkopalvelun konseptin ja ilmeen vahvasti mobiili käyttökokemus edellä. Sivustolle on toteutettu kolme eri kieliversiota ja ACF-pohjainen sivurakentaja jonka avulla kaikki sivuston näkymät ovat rakennettu. Sivuston sisältötyypit käsittävät eri sivut, ajankohtaiset artikkelit, tapahtumat ja vain jäsenille suunnatut, kirjautumisen takana olevat tietopankkisisällöt, jotka ovat artikkeleita tai ladattavia tiedostoja. Sivusto on WordPress Network toteutus, jossa jäsenille suunnattu extranet-toteutus on kokonaan oma sivustonsa missä kaikki sisältö on kirjautumisen takana. Sivuston tapahtumat tuodaan integraation avulla asiakkaan CRM-järjestelmästä. Samoin asiakkaan jäsenyrityksien […]

Joutsan kunta

Tekijät: Flo Apps Oy (tekniikka), Laiha Oy (UI)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Joutsan kunta siirtyi Concrete 5:sta WordPressiin tammikuussa 2020. Uusi sivusto täyttää EU:n saavutettavuusdirektiivin vaatimukset. Sivusto hyödyntää koneellisesti muun muassa sosiaalisen median uutisvirtoja sekä kuntahallinnon syötteitä.