Teknologia: WordPress

Tässä kategoriassa listataan työt, joiden toteutus on ollut pääosin WordPress-teknologian käyttöönottoa ja asiakaskohtaista räätälöintiä. Työssä voi olla käytetty myös muita teknologioita ja tuotteita (kaupallisia tai avoimia), mutta asiakkaan näkökulmasta syntynyt lopputulos on ensisijaisesti asiakaskohtaisesti räätälöity WordPress-kokonaisuus.

PS. Jos etsit kokeneita WordPress-toimistoja, niin Vierityspalkin WordPress-toimistojen listaus kattaa kokeneimmat ja ansioituneimmat tämän maan toimistot.

Flamingo Spa

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Uudistimme Flamingo Span verkkosivuston sekä verkkokaupan loppukäyttäjien tarpeet etusijalla. Suurimpiin tavoitteisiimme kuului palveluiden uudelleenryhmittely ja selkeyttäminen sekä kävijämäärän ja varausten kasvattaminen. Lopputuloksena on käyttäjäystävällinen, intuitiivinen sivusto ja Flamingo Spalle ketterät työkalut sisällönhallintaan. Eri sivustot ja verkkokauppa tuotiin yhteen ratkaisussa, jonka keskiössä on pääsylippujen myynti ja hoitojen varaus. Ratkaisu mahdollistaa Flamingo Span markkinoinnille ketterät työkalut muokata kaikkea sisältöä itse. Kampanjat, uudet sivut ja nykyisten sivujen optimointi tapahtuvat helposti ylläpitotyökalun kautta. Sivusto toteutettiin WordPress-alustalle ja verkkokauppa WooCommercelle. Everblox-työkalu antaa flamingospa.fi:n ylläpitäjille vapauden kehittää sivustoa […]

Hyvä kysymys -verkkopalvelu

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu

Geniem suunnitteli ja toteutti Väestöliiton uuden Hyvä kysymys -verkkopalvelun, joka tarjoaa paljon maksuttomia, eri ihmissuhteisiin ja hyvinvointiin liittyviä palveluja ja toimintoja. Väestöliitto yhteistyössä useiden kumppanijärjestöjen kanssa tuottaa palveluun laadukasta ja monipuolista sisältöä ja siksikin sivuston ylläpito on pyritty tekemään sisällön ja palvelujen tuottajille mahdollisimman helpoksi. Sisällönsyöttö on ratkaistu järjestökohtaisilla räätälöidyillä näkymillä ja eri käyttäjätasoilla. Tämä mahdollistaa saman palvelun käytön usean eri järjestön ja käyttäjätason välillä ja ylläpito säilyy yksittäiselle käyttäjälle selkeänä ja johdonmukaisena. Sisältöjä ulkoisista blogeista kuten vaestoliitonblogi.com tuodaan järjestelmään RSS syötteiden […]

Kangasniemi

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Kangasniemi on Etelä-Savossa sijaitseva, n. 5 400 asukkaan vireä maaseutukunta. Kunnan verkkosivu-uudistuksessa haluttiin parantaa sivuston käytettävyyttä ja helpottaa tiedon löytämistä sekä päivittää sivuston ulkoasu tämän päivän trendien mukaiseksi. Valu toteutti uudistuksen kokonaispaketin eli konseptoinnin, visuaalisen suunnittelun ja teknisen toteutuksen. Konseptoinnissa suurena apuna oli kunnan puolelta projektin yhteyshenkilönä toimineen Päivi Paappasen tekemä opinnäytetyö Kangasniemen kunnan verkkopalvelun kehittämisestä. Tiedon löytymistä helpottava sisältörakenne sekä tehokas hakupalvelu Verkkopalvelun keskeisin kohdeyleisö ovat paikalliset asukkaat ja yritykset sekä matkailijat, jotka etsivät tietoa alueen tarjoamista palveluista. Sivuston sisältörakenne on […]

Defi.fi

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu

Defi.fi on Suomen Elvytysneuvoston, Suomen Punaisen Ristin ja Suomen Sydänliiton hallinnoima verkkopalvelu, jonka avulla käyttäjä löytää sydämenpysähdystilanteessa nopeasti lähimmän sydäniskurin elvytyksen tueksi. Siinä missä Defi.fi -palvelu oli verkkosivuna perinteinen ja käyttöliittymältään vanhanaikainen, tuotiin uuden palvelun käyttöliittymää ja toimintaa lähemmäs nykypäivää käyttäen kiintopisteinä esimerkiksi Google Maps -applikaatiota. Defi.fi:n uudistuksen tavoitteena oli mahdollisimman intuitiivinen käyttöliittymä, joka ohjaisi käyttäjän mahdollisimman nopeasti lähimmän sydäniskurin luo. Intuitiivisuus merkitsee sitä, että käyttäjä ymmärtää heti, kuinka sovellus toimii ja mistä hän löytää tarvitsemansa tiedon. Käyttöliittymä muistuttaa käyttäjille ennestään tuttuja […]

Uusi Suomi

Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto

Vincit toteutti Suomen suosituimman blogausalustan ja sen sisarsivuston (puheenvuoro.uusisuomi.fi & vapaavuoro.uusisuomi.fi) haastavan migraation Drupal-järjestelmästä WordPress-järjestelmälle. Samalla siirtyi noin 180 000 artikkelia, 3 miljoonaa kommenttia ja 40 000 käyttäjää. Toteutuksessa pyrittiin käyttämään mahdollisimman pitkälle WordPressin sisäänrakennettuja ominaisuuksia ja erityistä huomiota annettiin sivuston suorituskyvyn optimoimiseksi eri ratkaisuin. Verkkopalvelussa räätälöitiin ja karsittiin WordPressin admin-ominaisuuksia, jotta käyttökokemus vastaisi ominaisuuksiltaan yhteisöllistä alustaa ja olisi helppokäyttöinen. Tämän lisäksi ylläpitäjille kehitettiin moderointityökalu, minkä avulla sivuston käyttäjät pystyvät ilmoittamaan epäasiallisesta käytöksestä sekä ylläpitäjät pystyvät jakamaan varoituksia tai käyttökieltoja kirjoittajille.

Pieksämäen kaupungin verkkosivusto

Tekijä: Trimedia Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Pieksämäen kaupungin verkkosivuston ulkoasua ja käyttöliittymää haluttiin päivittää sekä varmistua siitä, että verkkosivuston kaikki osiot täyttävät saavutettavuudelle asetetut kriteerit. Verkkosivuista tahdottiin selkeät ja monipuolista käyttäjäryhmää hyvin palvelevat. Uudistus aloitettiin toteuttamalla verkkosivustolle tarkat käyttäjäpersoonat ja käyttäjäpolut. Tällä varmistettiin, että verkkosivut vastaisivat mahdollisimman hyvin kaupunkilaisten tarpeita. Saavutettavuus varmistettiin käyttäjätestauksella ja auditoinnilla Sivuston prototyypille toteutettiin käyttäjätestaus, jonka testaajina toimivat oikeat loppukäyttäjät, eli Pieksämäen asukkaita. Saadun palautteen perusteella verkkopalvelun käyttöliittymää hiottiin. Uudistetun verkkopalvelun sivulle tehtiin myös saavutettavuusauditointi AA-tason mukaisesti. Auditoinnilla varmistettiin, että sivusto vastaa teknisiltä ja […]

Lukukeskus.fi -verkkosivuston uudistus

Tekijä: Mediapool Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Pitkäaikaisen asiakkaamme Lukukeskuksen edellisen verkkosivuston elinkaari tuli tiensä päähän, joten saimme tehtäväksemme suunnitella ja toteuttaa sivuston uudistus. Vanha sivusto oli rakennettu WordPress-classic sisällönhallinnan päälle. Jotta sivusto olisi myös pitkälle tulevaisuuteen “future-proofattu”, päätimme ottaa käyttöön uuden Gutenberg-sisällönhallinnan. Sivuston suunnittelu aloitettiin asiakkaan kanssa sisältörakenteen suunnittelulla. Minkälaista sisältöä nyt ja tulevaisuudessa asiakas haluaa sivustolle ladata? Mitä tietoa käyttäjät erityisesti tarvitsevat ja mihin suuntaan kävijän kulku ohjautuu tai sen halutaan ohjautuvan? Rakenteen valmistuttua siirryimme käyttöliittymäsuunnitteluun. Hyödynsimme suunnittelussa Mediapoolin Gutenberg -komponenttikirjastoa, jonka avulla pystyimme rakentamaan sivustosta täysin […]

Helsingin Seudun Kauppakamari

Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Helsingin seudun kauppakamarin verkkoilmettä uudistettiin usealla sivustolla. Vincit toteutti helsinki.chamber.fi sivuston ja kauppakamarinkoulutus.fi sivuston uudella yhtenäisellä ilmeellä. Sivustojen uudistuksessa haluttiin nostaa esille tarpeet ja kokonaisuus asiakkaan silmin, samalla raikastaen sivuston ilmettä. Verkkomedia Kauppakamarilehti.fi sivusto siirrettiin KauppakamariNYT-nimen alle, joka sijaitsee nyt helsinki.chamber.fi-sivustolla, näin myös artikkelit ja julkaisut löytyvät nyt samalta sivustolta. Sivustot haluttiin yhtenäistää myös hallinnan puolesta ja näin päädyttiin sivustot päädyttiin rakentamaan WordPress networkiin ja käyttämään samaa modulaarista pohjateemaa. Teeman modulaarisuudessa käytettiin vahvasti hyödyksi WordPressin uutta Gutenberg-editoria ja siihen tehtyjä räätälöityjä lohkoja. […]

Grape People

Tekijä: Agenda Helsinki
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Grape People on fasilitoinnin pioneeriyritys Suomessa – Grape People on auttanut suomalaisia organisaatioita fasilitoimalla jo vuodesta 2003 alkaen. Grape People tarjoaa fasilitoinnin valmennuksia, koulutuksia ja kehityshankkeita. Projektin tavoitteet Grape Peoplen verkkosivut uudistettiin osana yritysilmeen uudistusta. Verkkosivujen yhteyteen päätettiin myös toteuttaa verkkokauppa, jonka kautta sekä sitoutetaan asiakkaita esimerkiksi fasilitointimateriliaaleja myymällä että myydän varsinaisia palveluita erilaisina kokonaisuuksina. Kokonaisuuden kannalta tärkeitä olivat vahvasti näkyvä oma yritysilme, helppokäyttöisyys ja verkkokaupan toimivuus. Projektin kuvaus Sivuston toteutus aloitettiin sisällön ja rakenteen suunnittelusta. Sisällön kanssa sparraamassa mukana oli viestintätoimisto. […]

Kotkamills

Tekijä: Mediasignal
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Kotkamills on suomalainen metsäteollisuusyritys, joka on erikoistunut kuluttajapakkauskartonkien, laminaattipapereiden ja sahatavaran tuotantoon. Mediasignal toteutti Kotkamillsin uuden verkkopalvelun WordPress-alustalle. Kotkamillsin yritysilmeen muutostyössä syntynyt visuaalinen ilme tuotiin verkkopalveluun, jonka kohderyhmänä ovat globaalit muovia korvaavista materiaaleista kiinnostuneet yritykset. Sivuston teknisessä toteutuksessa kiinnitettiin huomiota Kotkamillsin vision esittämiseen, tuotetiedon helppoon löytämiseen ja tavoitettavuuden varmistamiseen. Sivusto kertoo Kotkamillsin ainutlaatuisen tarinan.

FITech

Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Tekniikan alan verkostoyliopisto FITech perustettiin vuonna 2017. Perustajajäseniä ovat Suomen seitsemän tekniikan alalla toimivaa yliopistoa, Teknologiateollisuus ry sekä Tekniikan Akateemiset ry (TEK). FITech perustettiin lisäämään yhteistyötä tekniikan alalla, tavoitteenaan ohjata tekniikan alan osaajia Suomen kasvualoille ja vastata tekniikan alalla nouseviin osaajatarpeisiin. Lyhyesti, FITech tarjoaa maksuttomia yliopistokursseja tutkinto-opiskelijoille sekä aikuisopiskelijoille kaikista tekniikan alan yliopistoista Suomessa yhden alustan kautta. FITechin verkkosivu-uudistukseen ryhdyttiin, sillä opintotarjonta oli laajentunut huomattavasti ja sen esittäminen vanhoilla verkkosivuilla alkoi olla haastavaa. Sivuston rakenteeseen kaivattiin muutoksia eivätkä verkkosivujen käyttäjät konvertoituneet opintoihin […]

SEY

Tekijä: Mediasignal
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

SEY Suomen eläinsuojelu on Suomen suurin eläinsuojelujärjestö ja eläinsuojelun asiantuntija. Sey on toiminut suomalaisen eläinsuojelun eturintamassa jo yli sadan vuoden ajan. Mediasignal ja SEY rakensivat yhteistuumin asiantuntevan digitaalisen palvelukokonaisuuden, jossa tavoitteita tukeva julkisuus ja puhutteleva näkökulma ovat keskeisessä roolissa. Myös nykyaikainen visuaalinen ilme sekä taustalle valitut teknologiat rakentuivat tukemaan tärkeän viestin saavutettavuutta. Mediasignal suunnitteli ja rakensi suomalaiselle eläinsuojelun pioneerille ja laajasti tunnustetulle alan yhdistykselle SEY ry:lle verkko- ja tietopalveluympäristön, joka tarjoaa kattavan tietopaketin eläinten suojeluun, oikeuksiin ja hyvinvointiin liittyen. Palveluformaatin suunnittelussa oli […]

Talented

Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Talented kehittää työelämää ensisijaisesti devaajien näkökulmasta, tekijän etu edellä, ja pyrkii ravistelemaan yleistä tapaa rekrytoida ohjelmistoalan ammattilaisia Suomessa ja maailmalla. Talentedin yhteisöön kuuluu jo yli 1800 ohjelmistoalan ammattilaista, jotka saavat yritykseltä tukea uusien haasteiden etsimiseen, urapolun pohtimiseen, projektien löytämiseen ja muihin työelämän kiemuroihin. Yritys avasi ensimmäisen ulkomaan toimipisteensä Norjaan marraskuussa 2019. Verkkosivu-uudistuksen taustalla oli brändin päivitys ja liiketoiminnan muutokset. Vanha sivusto oli omin voimin nopeasti kokoon kasattu versio, joka toimi kiitettävästi mutta oli hieman jäänyt ajassa jälkeen. Uuden sivuston tavoitteina oli mm. […]

LTQ -multisite

Tekijä: G-Works
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

LTQ on vuodesta 2004 toiminut puhtauden, työmaapalveluiden sekä logistiikan asiantuntija. Yritykselle oli tulossa osittaisjakautuminen vuoden 2020 alussa, jossa liiketoiminnan osat siirtyivät eri yhtiöiden, LTQ-Partnersin sekä LTQ-Rakennuksen, alle. Alkukartoituksessa tarve oli vain uuden yhtiön verkkosivustolle, mutta pian huomattiin, ettei LTQ-Partnersinkaan vanha sivusto taipunut nykyisiin tarpeisiin. Suunnittelimme yhdessä asiakkaan kanssa multisite-toteutuksen, joka mahdollisti yhden pohjateeman käyttämisen useamman eri yhtiön tarpeisiin. G-Works toteutti myös LTQ-Rakennuksen visuaalisen ilmeen pohjautuen LTQ-Partnersin olemassaolevaan ilmeeseen. ”G-Works onnistui luomaan edustavan ja konsernimme henkeen sopivan visuaalisen ilmeen uudelle sisaryrityksellemme, jonka palvelutoiminnoilla […]

Inari-Saariselkä

Tekijä: Creuna Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Inari-Saariselkä Matkailu Oy on Pohjoisimman Lapin aluemarkkinointiorganisaatio, jonka tehtävänä on markkinoida aluetta matkailukohteena ja esitellä alueen kyliä ja tapahtumia. Jäsenyrityksiä Inari-Saariselällä on lähes 100. Vanha sivusto oli kuitenkin niin ulkoasultaan kuin toiminnallisuuksiltaan vanhentunut ja kaipasi kipeästi päivitystä. Sivuista haluttiin visuaalisemmat ja käyttäjäystävällisemmät. Alueen yritykset ja heidän palvelutarjontansa haluttiin tuoda aiempaa paremmin esiin. Uuden sivuston tekniseksi alustaksi valittiin WordPress. Suunnittelun lähtökohtana oli tehdä uudesta sivustosta sekä rakenteen että ulkoasun osalta kevyempi. Liikkuminen sivustolla haluttiin olevan mahdollisimman suoraviivaista. Ulkoasuun lähdettiin hakemaan aiempaa ilmavampaa, nykyaikaista […]

Kauppa.fi

Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Vincit suunnitteli Kaupan liiton uuden identiteetin sekä verkkopalvelun konseptin ja ilmeen vahvasti mobiili käyttökokemus edellä. Sivustolle on toteutettu kolme eri kieliversiota ja ACF-pohjainen sivurakentaja jonka avulla kaikki sivuston näkymät ovat rakennettu. Sivuston sisältötyypit käsittävät eri sivut, ajankohtaiset artikkelit, tapahtumat ja vain jäsenille suunnatut, kirjautumisen takana olevat tietopankkisisällöt, jotka ovat artikkeleita tai ladattavia tiedostoja. Sivusto on WordPress Network toteutus, jossa jäsenille suunnattu extranet-toteutus on kokonaan oma sivustonsa missä kaikki sisältö on kirjautumisen takana. Sivuston tapahtumat tuodaan integraation avulla asiakkaan CRM-järjestelmästä. Samoin asiakkaan jäsenyrityksien […]

Joutsan kunta

Tekijät: Flo Apps Oy (tekniikka), Laiha Oy (UI)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Joutsan kunta siirtyi Concrete 5:sta WordPressiin tammikuussa 2020. Uusi sivusto täyttää EU:n saavutettavuusdirektiivin vaatimukset. Sivusto hyödyntää koneellisesti muun muassa sosiaalisen median uutisvirtoja sekä kuntahallinnon syötteitä.

Urbaser.fi verkkosivusto

Tekijä: G-Works
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Urbaser on alansa kolmanneksi suurin jätehuollon kuljetuspalvelu Suomessa tuottaen asiakkailleen ympäristöystävällisiä, vastuullisia ja kustannustehokkaita ympäristöhuollon palveluita kattavasti koko maassa. Loimme Urbaserille näitä asioita heijastavan verkkosivustokokonaisuuden. Vanha sivusto ei taipunut toivottuihin sisältöihin ja kaipasi myös sujuvampaa ylläpitoa sekä raikkaampaa ilmettä. Urbaser halusi myös sivuston, joilla voi erottautua toimialan kilpailijoista omaleimaisella mutta tyylikkäällä tavalla. Huomionarvoiset kulmat olivat myynnin tukeminen ja työnantajamielikuvan parantaminen, sekä asiantuntijapalveluiden esilletuonti. Suunnittelimme ja toteutimme verkkosivustouudistuksen yhteistyössä Urbaserin kanssa. Projekti eteni erittäin jouhevasti suunnitellussa aikataulussa ja pääsimme painimaan sivustotyön ohella myös […]

Antell

Tekijä: Creuna Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Antell on valtakunnallinen vuonna 1880 perustettu ravintola-alan perheyritys. Antell tarjoaa herkullisia makunautintoja noin sadassa ravintolassa ja kahvilassa ympäri Suomen. Creuna vastasi Antell.fi-verkkopalvelun uudistamisesta, jonka lopputuloksena syntyi WordPress multisite-toteutus joka sisältää pääsivuston lisäksi myös n. 100 ravintolakohtaista sivustoa. Teknisen ratkaisun ansiosta ravintolapäälliköt voivat helposti ylläpitää oman ravintolansa tietoja ja mm. lounaslistaa siten että yhdellä päivitystoimenpiteellä saadaan uudet listat käyttöön verkkosivustolla, uutiskirjeissä, ravintoloissa sekä kolmansien osapuolten lounaslista-sivustoilla. Creuna vastasi projektissa niin ulkoasusuunnittelusta, käyttöliittymäsuunnittelusta, kuin teknisestä toteutuksestakin (mukaanlukien integraatiot Sympa HR ja MailChimp-palveluihin). Sivuston julkaisun […]

Tampereen korkeakouluyhteisön WordPress-kotisivukoneet

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Suunnittelimme ja toteutimme vuosien 2018 ja 2019 aikana Tampereen korkeakouluyhteisölle 5 kpl “kotisivukoneita” eli WordPress-multisite asennuksia. Projektissa luotiin kolme erilaista WordPress-teemaa näiden kotisivukoneiden käyttöön ja monipuoliset kustomoidut käyttäjätasot sekä integraatioita, kuten esimerkiksi HAKA-kirjautuminen. Kotisivukoneisiin rakennetuilla yhtenäisillä teemapohjilla voi sekä pystyttää sivustoja korkeakouluyhteisön projekteja, hankkeita, tutkimuksia ja tapahtumia varten että perustaa blogeja. Kotisivukoneisiin perustetaan satoja sivustoja, mikä oli otettava huomioon suunnitteluvaiheesta lähtien. Yhtenäiset teemapohjat tarkoittavat Tampereen korkeakouluyhteisön kotisivukoneissa yleisempien ja tyypillisimpien julkaisutarpeiden mahdollisimman hyvää hallittavuutta. Ne asettavat julkaisijalle rajoitteita ohjaten häntä pitäytymään yhteisön […]

Power-Deriva

Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Energia-alalla toimivan asiakkaan verkkosivusto uudistettiin uuden strategian pohjalta. Uudistuksessa suunniteltiin asiakkaan uusi päätason visuaalinen ilme ja identiteetti jonka sovelluksena sivuston ulkoasu ja käyttöliittymä toteutettiin. Sivuston sisällöt suunniteltiin asiakkaan myynnillisien ja markkinoinnillisien tavoitteiden pohjalta. Toteutuksessa laitettiin painoarvoa etenkin sisällöntuotannon helppokäyttöisyyteen ja mobiiliin käyttökokemukseen.

Scope Design

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Scope Design – Verkkosivut, joilla hymyillään enemmän Scope Design on Käpylän idyllisessä ympäristössä majaansa pitävä suunnittelutoimisto, jolta saa toimitilan muutosprojektin aidosti avaimet käteen -periaatteella. Scopen visiona on luoda tiloja, joissa hymyillään enemmän – ja se ehdottomasti näkyykin tiimin innostuksena ja ammattimaisuutena. Projektiin kuului avainsanatutkimus, käyttöliittymäsuunnittelu, visuaalinen suunnittelu, räätälöity WordPress-verkkosivutoteutus sekä WordPress-palvelintila ja ylläpito. Yhteistyö jatkuu tätä artikkelia kirjoitettaessa digimarkkinoinnin ja verkkosivujen jatkokehityksen keinoin. Käpyläläisyys saa näkyä Heti projektin alussa oli selvää, että verkkosivujen visuaalinen ilme on elintärkeässä roolissa tässä projektissa – eipä […]

John Nurmisen Säätiö

Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Vincit suunnitteli John Nurmisen säätiön verkkopalvelun ilmeen ja konseptin, jossa erityisesti keskityttiin säätiön tavoitteiden kautta sisältöjen esittämiseen verkossa hierarkisesti oikealla tavalla parhaan mahdollisen käyttökokemuksen mahdollistamiseksi. Sivustototeutuksessa on kolme eri kieliversiota sekä räätälöity integraatio Paytrail-palveluun lahjoittamisominaisuuksien toteuttamiseksi. Verkkopalvelu käsittää WooCommerce-pohjaisen verkkokaupan, joka on integroitu Kirjavälityksen palveluun ostosten toimituksen mahdollistamiseksi, sekä ostotapahtumien viemiseen Salesforceen. Kaikki sivuston lomakkeet ovat integroitu Sales Force -järjestelmään Gravity Forms -lisäosan päälle toteutetun integraation avulla.

Itämeripäivä

Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Vincit suunnitteli ja toteutti Itämeripäivän kampanjasivuston yhdessä John Nurmisen säätiön kanssa. Tarkoituksena on tehdä Itämeripäivästä jokavuotinen tekoja ja ajatuksia inspiroiva teemapäivä. Päivä juhlistaa meren monimuotoisuutta ja mittaamatonta arvoa Itämeren alueen kansalaisille. Sivuston tavoitteena on lisätä tärkeää tietoa meren luonnosta, kulttuurista ja historiasta. Sivuston sisältö ja ominaisuudet laajenevat pian, projektia kehitetään ketterästi yhdessä asiakkaan kanssa.

Värisilmä

Tekijä: Avidly
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Avidly on vastannut Värisilmän markkinoinnista, viestinnästä, digipalveluista ja mediasuunnittelusta keväästä 2017 alkaen. Kokonaisvaltaisessa yhteistyössä on keskitytty erityisesti digitaalisten mahdollisuuksien voimakkaampaan hyödyntämiseen sekä brändimielikuvan suotuisaan kehittymiseen. Markkinoinnin ulkoistuksen yhteydessä Avidlyn haltuun siirtyi myös Värisilmän verkkosivusto verkkokauppoineen. Vastaamme Värisilmän WordPress-sivuston ja WooCommerce-verkkokaupan kokonaisvaltaisesta kehityksestä, ylläpidosta, mainonnasta ja konversion optimoinnista. Varisilma.fi on laaja toteutus, jonka integraatiot on Avidlyssä uudistettu. Verkkokauppaan toteutettiin Laravel-pohjainen API-applikaatio, joka integroi kaupan Microsoft NAV ERP:iin, josta tuotetiedot ja tuotekuvat haetaan. Lisäksi WooCommerce integroitiin kolmannen osapuolen tuotenäytteiden tilauspalveluun ja markkinoinnin automaatioalusta HubSpotiin. […]

Design Forum Finland

Tekijä: Creuna Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Design Forum Finlandin tärkein tehtävä on tukea suomalaisten yritysten ja organisaatioiden kasvua, kansainvälistä kilpailukykyä ja menestystä edistämällä muotoilun käyttöä erityisesti strategisella tasolla. Design Forum Finlandin ensisijaisina kohderyhminä ovat pk-yritykset ja muotoilupalvelujen tuottajat. Design Forum Finlandin vanha sivusto oli vanhentuneesta sisällönhallintojärjestelmästä johtuen työläästi päivitettävä. Sivuston rakenne ei ollut käyttäjälähtöinen, eikä sivusto palvellut enää parhaalla mahdollisella tavalla Design Forum Finlandin strategiaa. Sivustolle päätyneelle käyttäjälle ei selvinnyt kovin helposti, mitä kaikkea Design Forum Finland tekee ja miten se voisi tukea käyttäjän omaa organisaatiota sen muotoiluun […]

Sairaanhoitajat.fi

Tekijä: Poutapilvi web design Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Sairaanhoitajat on sairaanhoitajien oma ammatillinen yhteisö, joka tekee sairaanhoitajien työn merkityksen näkyväksi ja nostaa rohkeasti sairaanhoitajien äänen yhteiskunnalliseen keskusteluun. Sairaanhoitajaliittoon kuuluu lähes 50 000 hoitotyön ammattilaista, kuten sairaanhoitajia, terveydenhoitajia, kätilöitä ja ensihoitajia (AMK). Uudistukseen lähtiessä liitolla oli monenlaisia tavoitteita. Liitto halusi antaa rohkean, modernin, tyylikkään ja hillityn kuvan asiantuntijaorganisaatiosta ja valtakunnallisesta vaikuttajasta. Sivuston haluttiin olevan väylä tuoda sairaanhoitajan ääntä ja työtä esille, sekä saada sitä kautta myös uusia jäseniä mukaan. Tärkeässä roolissa oli myös tiedonvälitys medialle, alalle, jäsenille ja sairaanhoitajille. Projektin palvelimuotoilua […]

ViaMaailma

Tekijä: Buena Creative Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

HKScan halusi uudistaa Via-valmisruokiensa verkkosivuston viestimään Via-tuotteille olennaista herkullisuutta ja raikkautta. Uudistetun sivuston piti myös mahdollistaa myöhemmin tehtävät laajennukset kevyesti ja kustannustehokkaasti. Kuten Via-ruoatkin, Viamaailma-sivusto luottaa vanhaan totuuteen: yksinkertainen on kaunista. Sivustosta suunniteltiin visuaalisesti ilmava, teknisesti nopea ja sisällöiltään selkeä. Tavoitteenamme oli rakentaa perustat, joiden päälle on helppo jatkossa kasata suurempiakin kokonaisuuksia. Viamaailma.fi oli verrattain nopea sivusto toteuttaa. Kustannustehokas toteutus ei tarkoita kuitenkaan puolivillaista tekemistä, vaan järkevää asioiden priorisointia ja ketterää kehitystä. Projektin alussa sovitut säveleet työn etenemiseen mahdollistivat toteutuksen suoraviivaisuuden ja […]

Lejos.fi

Tekijä: Buena Creative Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Kun Lejoksen aiempi sivusto rakennettiin, olivat siihen kohdistuneet tarpeet hyvin erilaiset kuin nyt. Uudistuksen yhteydessä reseptien sekä sisältö- ja brändisivujen synergiaa haluttiin kasvattaa ja päivittää sivuston ulkoasu moderniksi, mobiiliystävällisemmäksi kokonaisuudeksi. Samalla sivusto valmisteltiin toimimaan b2b-puolelle rakennettavan verkkokaupan kanssa. Lejos.fi:ssä on paljon mielenkiintoista sisältöä, resepteistä artikkeleihin, mutta se on myös hyvin erilaisten brändien kotipesä. Olennaista oli rakentaa sivusto niin, että se kuljettaa käyttäjät luontevasti sisällöstä toiseen siten, että kokemus tuntuu saumattomalta ja loogiselta. Uudistettu Lejos.fi on suunniteltu siten, että se on ennen kaikkea […]

EKE-Rakennus

Tekijä: Buena Creative Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

EKE-Rakennus halusi luoda uuden sivuston, joka kerää yhteen yrityksen asunto- ja toimitilatarjonnan. Sivuston lähtökohtana oli tuoda käyttökokemukseen rauhallisuuden sekä tyylikkyyden tuntu, ja vahvistaa mielikuvaa EKE-Rakennuksesta modernina, luotettavana toimijana. Halusimme saada ihmiset unelmoimaan ja näkemään EKEn asunnot (ja toimitilat) osana heidän omaa tulevaisuuttaan. Sivuston käyttäjäpolut ja call-to-actionit suunniteltiinkin siten, että unelmien toteuttaminen olisi aina vain yhden klikkauksen päässä. Kuten aina, suunnittelun lähtökohtana oli mobile first -ajattelu, sillä suuri osa käytöstä tapahtuu mobiililaitteilla. Sivustosta tehtiin vahvasti visuaalinen, isoihin kuviin luottava toteutus, jota on helppo […]

Crohn ja Colitis ry

Tekijät: Flo Apps Oy (tekniikka), Laiha Oy (UI)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Crohn ja Colitis ry valtakunnallinen IBD:tä tai muuta suolistosairautta sairastavien sekä heidän läheistensä etujärjestö. Flo Apps Oy on toiminut järjestön jäsenrekisteri- ja verkkosivustotoimittajana vuodesta 2014. Vuoden 2020 alussa järjestön verkkosivusto sai uuden ilmeen ja se päivitettiin WordPressin 5-versioon. Samalla sivujen saavutettavuutta parannettiin. Sivusto on integroitu FloMembers-jäsenrekisteriin.

Flowrox

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Flowrox on erikoistunut virtauksensäätö-, suodatus- ja ympäristötekniikoihin sekä teollisiin automaatioratkaisuihin. Flowrox palvelee asiakkaita yhdeksän tytäryhtiönsä ja yli 230 edustajansa kautta kuudessa maanosassa. Verkkopalvelua oli tarve uudistaa niin, että se palvelisi paremmin käyttäjiä useissa eri maissa sekä tukisi yrityksen liiketoiminnallisia tavoitteita. Lähtökohtana oli saada sivustolta enemmän toteutuneita konversioita, kuten asiakkaiden yhteydenottoja. Samalla oli tarve päivittää yrityksen brändi verkkoon sekä mahdollistaa sivuston helpompi hallinnointi. Redland lähti toteuttamaan verkkopalvelun uudistusta WordPress-julkaisujärjestelmän avulla. Responsiivisuuteen kiinnitettiin erityistä huomiota, jotta laaja sivusto onnistuisi palvelemaan hyvin myös mobiilikäyttäjiä. Verkkopalvelu […]

Loimua

Tekijät: Aucor Oy (Verkkosivuston suunnittelu, tekninen toteutus, ylläpito), MarkkinointiAkatemia MAK Oy (Google Ads -hakusanamainonnan hallinnointi)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Elenia Lämpö irtautui yrityskaupan myötä Elenia-konsernista vuoden 2019 puolella ja kauppaa seuraavana vaiheena oli brändin uudistaminen. Uudeksi nimeksi valittiin Loimua ja sivusto julkaistiin heti vuoden 2020 alussa. Loimuan viestintäpäällikkö Hanna Sauroja kiittelee ensimmäiseksi suunnittelutyötämme: “Graafikolla oli esittää selkeä näkemys minkälaiset uudet sivut tulevat olemaan. Oli myös arvokasta jatkon kannalta, että saimme sivupohjamallit, joihin pystyi tukeutumaan uusia sivuja luodessa. Graafiset elementit saatiin siirtymään luontevasti mainostoimiston määrittelystä käytäntöön verkkosivustolle.” Tuttujen tekijöiden kesken projekti eteni jouhevasti ja kokonaisuudesta tuli looginen niin loppuasiakkaille kuin ylläpidon puolella […]

Pirkanmaan Jätehuolto Oy

Tekijä: Poutapilvi web design Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Pirkanmaan Jätehuolto Oy tarjoaa palveluja 17 kuntaan ja 444 000 asukkaalle. Yrityksen tavoitteen on myös olla asiakasymmärryksen ja jätehuollon toimintamallin edelläkävijä, jota verkkopalvelunkin haluttiin viestivän. “Palvelun keskiössä on Pirkanmaan Jätehuollon uusi hakusanapalvelu, joka opastaa mihin kierrätyslaatikkoon eri materiaalit voi jättää Tampereella. Palvelu avattiin Pirkanmaan Jätehuollon uusien nettisivujen yhteydessä. Tällä hetkellä kierrätyshaussa on noin 550 erilaista materiaalia, mutta niitä lisätään tarpeen mukaan. Peruspaketti eli noin 500 sanaa saatiin pääkaupunkiseudun vastaavalta jätehuoltoyhtiöltä ja niitä täydennettiin paikallisin kierrätystiedoin. Sanahakuun lisätään uusia materiaaleja sitä mukaan kun […]

Porsche Suomi

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Evermade suunnitteli ja toteutti Suomen Porschelle uuden sivuston, jonka tavoitteena oli luoda kaikilta osin toimivampi verkkopalvelu pitäen visuaaliset elementit linjassa kansainvälisen Porsche.com-sivuston kanssa. Tekniset valinnat vanhalla sivustolla rajoittivat sivuston järkevää kehittämistä ja estivät kustannustahokasta sisällönhallintaa. Myös sivuston käyttökokemus ontui, eikä asiakaspolkuja oltu suunniteltu loogisiksi. Loimme visuaalisesti miellyttävän ja käyttäjäystävällisen sivuston, joka tukee sekä loppukäyttäjien että sisällöntuottajien tarpeita. Asiakkaan tulee löytää hakemansa tieto nopeasti ja Porschen sisällönammattilaisten tulee pystyä päivittämään sisältöä ja luomaan kampanjoita nopeasti. Porsche.fi:n sisällönhallintajärjestelmänä toimii WordPress. Sivusto käyttää modulaarista, avointa […]

Soaked by Slush

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto

Soaked by Slush on uusi rohkea start-up media, jolle Evermade suunnitteli ja toteutti WordPress-pohjaiset verkkosivut. Slush on tunnettu visuaalisesta ilmeestään, joka nostaa sen omaan luokkaansa maailman startup-tapahtumien joukossa ja yllättää tapahtuman kävijät vuodesta toiseen. Luonnollisesti myös tavoitteet Slushin oman median designille olivat korkealla. Tavoitteena oli luoda alusta, joka ei tunnu pelkältä Slush-tapahtuman blogilta tai maksetulta medialta. Soakedille lähdettiin luomaan alusta asti aivan omaa ilmettä. Lopulta sen keskeiseksi kilpailuvaltiksi muodostuikin erottuva, viimeistelty ja ajankohtainen design. Keskeisiä arvoja ja tekemisen tapoja Soakedille ovat myös […]

Fortum SmartLiving

Tekijä: MEOM
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Fortumin sisäinen startup, energiankulutusta ja asuinmukavuutta optimoiva palvelu SmartLiving tarvitsi oman sivuston. Tavoitteena oli tuoda hajallaan konsernin eri materiaaleissa ja kanavissa oleva sisältö yhdelle sivustolle, ja esittää se selkeästi sekä ilahduttavasti. Asiakkaan kannalta tärkeää oli myös luoda helposti ylläpidettävä, joustava ja muutoskykyinen verkkopalvelu, joka generoisi liidejä varsinkin taloyhtiö-kohderyhmästä.

Piazza Tahko

Tekijä: MEOM
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Olemme toteuttaneet Tahko Chaletille useita sivustoja WordPressin Multisite-ominaisuutta hyödyntäen. Piazza Tahko on yksi näistä sivustoista. Tärkeintä Piazza Tahkon sivustoa suunnitellessa oli pitää mielessä kyseisen sivuston kohderyhmä, eli nuoret, juhlimisesta pitävät aikuiset. Heille tieto kuumimmista tapahtumista Tahkolla tuli olla heti löydettävissä. Myös mobiilikäytettävyys oli tämän sivuston kohdalla erityisen huomion kohteena.

Pohjola Rakennus

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Yhteistyössä luovan toimiston, Sherpan kanssa Evermade suunnitteli ja toteutti Pohjola Rakennusksen uudet, raikkaat ja käyttäjäystävälliset verkkosivut. Visuaalinen ilme toteutettiin yhteistyössä Sherpan kanssa, ja Evermade vastasi sivun teknisestä uudistuksesta. Suurin haaste vanhalla sivustolla oli epäkäytännöllinen asuntohaku, se oli hidas ja hakutoiminnoiltaan puutteellinen. Uudistuksen pääasiallinen tavoite oli sivuston kävijämäärän kasvattamisen lisäksi kävijöiden konvertoituminen asiakkaiksi. Tätä tukemaan rakensimme asiakaspolkuja, jotka pohjautuivat yhdessä Sherpan kanssa luomiimme asiakasprofiileihin. Sivusto on toteutettu modulaarisilla rakennuspalikoilla, jotka mahdollistavat ylläpitäjille sen helpon päivittämisen, hallinnan ja jatkokehityksen. Tärkeä osa Pohjola Rakennuksen sivua […]

Fashion Finland

Tekijät: Hasan & Partners (Brand design), Web-veistämö (Tekninen toteutus)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Muotikaupan Liitolla oli edessään brändiuudistuksen aika, johon kuului myös verkkosivu-uudistus. Muotikaupan Liitto sai uuden alun ja nimen Fashion Finland sekä verkkosivu-uudistuksen, johon WordPress-toteuttajaksi valittiin Web-veistämö. Ulkoasu toteutettiin yhdessä mainostoimisto Hasan & Partnersin kanssa. Fashion Finland on muotialan ääni sekä muodin liiketoiminnasta kiinnostuneiden ja sen parissa työskentelevien foorumi. Verkkosivuilta löytyvät alan kiinnostavimmat uutiset, ilmiöt, uudet inspiraatiot sekä faktat. Fashion Finlandin verkkosivuston kautta jäsenyritykset saavat tietoa, turvaa, kannustusta ja inspiraatiota toimintaansa. Brändiuudistuksesta inspiroituneet Fafin tiimiäiset tarttuivat verkkosivuston suunnitteluun varmalla otteella ja innokkuudella. Sisällönsyöttö sujui […]

Ulvilan kaupunki

Tekijä: Poutapilvi web design Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Ulvila on reilun 12 000 asukkaan vireä kaupunki Satakunnassa. Ulvilan historia on poikkeuksellisen pitkä, sillä Ulvila on Suomen toiseksi vanhin kaupunki heti Turun jälkeen. Poutapilvi sai kunnian palvelumuotoilla, suunnitella ja toteuttaa Ulvilan kaupungille uudet verkkopalvelut. Palvelun uudistamisessa tärkeätä oli palvelun käyttäminen kaikille kohderyhmille ja kaikilla laitteilla. Saavutettavuutta pidettiin siis mukana suunnittelussa alusta lähtien ja kaupungin työntekijöitä koulutettiin syöttämään sisältöä mahdollisimman saavutettavasti. Palveluun on integroitu ulkoinen tapahtumahallintajärjestelmä, josta tapahtumat tuodaan rajapintaa pitkin esitettäväksi kaupungin verkkosivuille. Lopputuloksena syntyi kaupungin näköinen ja oloinen verkkopalvelu, jonka […]

Suomen Vuokranantajat ry

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Into-Digital suunnitteli ja toteutti Suomen Vuokranantajille uuden markkinointiviestinnällisen kotipesän, joka julkaistiin lokakuussa 2019. Hankkeen tavoitteet olivat selkeät: kasvattaa jäsenmäärää ja palvella nykyisiä jäseniä mahdollisimman selkeästi sekä suoraviivaisesti. Into-Digital ja Suomen Vuokranantajat satsasivat yhteistyössään huomattavan paljon palvelumuotoiluun. Haluttiin tutkia ja selvittää, minkälaiset kävijät verkkopalvelua käyttävät, minkälaista tietoa he etsivät ja miten he sitä etsivät. Into-Digital vastasi verkkopalveluhankkeesta kokonaisuudessaan, aina aloitusworskhopista palvelun julkaisun kautta ylläpitoon saakka. Verkkopalvelun v 1.0 on nyt julki, mutta yhteistyö jatkuu. Tarkoituksena on digitaalisen markkinoinnin keinoin kasvattaa uuden verkkopalvelun kävijäliikennettä, […]

Partiolaisten adventtikalenteri

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Into-Digital suunnitteli ja toteutti Suomen Partiolaisten adventtikalenteri.fi -verkkopalvelu-uudistuksen kesällä ja syksyllä 2019. Palvelu julkaistiin lokakuun alussa 2019, ja kalenterien myynti alkoi virallisesti 15.10.2019. Adventtikalenteri on yksi Partiolaisten tärkeimmistä yksittäisistä varainhankintamuodoista, joten uudistuksen tavoitteeksi asetettiin kalenterimyynnin kasvattaminen entisestään. Toteutettavan palvelun tarkoituksena oli tukea kalenterimyynnin lisäksi järjestön sisäisiä prosesseja. Into-Digital vastasi verkkopalveluhankkeesta kokonaisuudessaan, aina aloitusworskhopista palvelun julkaisun kautta ylläpitoon saakka. Verkkopalvelu toteutettiin WordPress-julkaisujärjestelmän päälle ja ostopolku rakennettiin räätälöidysti ilman WordPressin WooCommerce-lisäosaa.

Musiikkimuseo Famen sivusto ja verkkokauppa

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Keväällä 2019 pääsimme suunnittelemaan ja toteuttamaan Mall of Triplan yhteydessä sijaitsevan Musiikkimuseo Famen uutta sivustoa ja verkkokauppaa. Toteutusprojektissa vastasimme sivuston käyttöliittymästä ja visuaalisesta suunnittelusta, teknisestä toteutuksesta sekä testauksesta ja julkaisusta. WordPress-sivusto on kielellistetty suomen lisäksi kolmelle eri kielelle (englanti, ruotsi ja venäjä) Polylang Pro -lisäosalla. Musiikkimuseon sivuston yhteyteen integroitiin WooCommerce-verkkokauppa, jossa myydään Famen tuotteita. Satoja tuotteita sisältävässä verkkokaupassa tuoteryhmiä ovat muun muassa kirjat, korut, levyt, design-tuotteet, muumituotteet ja musiikkiaiheiset tuotteet. Verkkokaupan maksutapapalvelut on toteutettu OP Payment Service -lisäosalla.

Sanomalehtien Liitto

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Sanomalehtien Liitto on sanoma- ja kaupunkilehtijulkaisijoiden toimialajärjestö. Liiton sivuston uudistaminen tuli ajankohtaiseksi aiemman julkaisujärjestelmän teknisen tuen loppuessa. Samalla haluttiin freesata palvelun visuaalista ilmettä sekä parantaa sivuston toiminnallisuuksia. Valu toteutti sivuston konseptoinnin, visuaalisen suunnittelun sekä teknisen toteutuksen. Uudistukseen kuului myös liiton jäsenille tarkoitetun extranetin toteutus. Uudistuksella tavoiteltiin selkeyttä ja helppokäyttöisyyttä, niin asiakkaan kuin ylläpidonkin näkökulmasta. Sivuston käyttäjät löytävätkin uudistuksen myötä runsaasta sisällöstä tarvitsemansa aiempaa paremmin, kun sisältöjä voi nostaa monipuolisemmin esiin sivuston eri osissa. Uudistuksen myötä sivuista saatiin myös hyvännäköiset sekä responsiiviset. Integraatio […]

Lukuliike

Tekijä: Mediapool Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Lukuliike on hallitusohjelmaan kirjattu ohjelma, jonka tavoitteena on edistää Suomessa asuvien lasten ja nuorten lukutaitoa. Suunnittelimme ja toteutimme sivuston sisällön palvelemaan niin lukutaidon ammattilaisia kuin perheitäkin. Sivusto koostuu monipuolisesta lukutaitoon liittyvästä faktatiedosta ja artikkeleista, videoista sekä monipuolisesta materiaalipankista. Materiaaleista löytyy lukemiseen liittyviä haasteita, tehtäviä ja oppaita. Sisältö- sekä käyttöliittymäsuunnittelussa keskityimme selkeyteen sekä eri käyttäjäryhmien kulkuun sivustolla. Tarpeellisen sisällön on löydyttävä palvelusta nopeasti niin desktopissa kuin mobiilissakin. Koska sivuston tilaajana oli julkishallinnon toimija, ja näinollen saavutettavuusvaatimusten piirissä, kiinnitimme erityistä huomiota saavutettavuuden huomioimiseen typografiassa, […]

NEFCO

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Pohjoismaiden ympäristörahoitusyhtiö NEFCO (The Nordic Environment Finance Corporation) on kansainvälinen rahoituslaitos, joka on erikoistunut ympäristön suojeluun ja ilmastonmuutoksen torjuntaan liittyvien hankkeiden rahoitukseen. NEFCOn rahoittamia projekteja toteutetaan maailmanlaajuisesti mutta erityisesti Pohjoismaiden lähialueilla Itä-Euroopassa. NEFCOn pääkonttori sijaitsee Helsingissä. Mallikasta projektinhallintaa Valu toteutti NEFCOlle sivustouudistuksen kokonaispaketin, johon kuului konseptointi, ulkoasu sekä tekninen toteutus. Projekti laajeni melko paljon asiakkaan alkuperäisestä, myyntivaiheen suunnitelmasta. NEFCOn viestintäpäällikkö Josefin Hoviniemi kiitteli Valun toimivaa projektinhallintaa ja asiantuntevaa projektipäällikköä, joiden avulla projekti saatiin mallikkaasti käyntiin alun työteliään määrittelyvaiheen jälkeen. Hakemistot auttavat tiedon […]

Zure

Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Zure suunnittelee ja rakentaa vaativia ja globaalisti skaalautuvia järjestelmiä Microsoft Azure-pilvialustalle sekä tarjoaa jatkuvia palveluita ja ylläpitoa rakentamilleen palveluille. Zure on koodareiden perustama talo, jossa kehittäjien on hyvä olla. Tarjolla on mm. haastavat projektit, läpinäkyvä ja matala organisaatio, valta ja vastuu omasta sekä firman tekemisestä ja laatuhakuiset kollegat. Verkkosivu-uudistus tuli Zurelle ajankohtaiseksi kun vanha staattinen sivugeneraattori ei enää vastannut markkinoinnin tarpeita joustavan sisällön hallinnan osalta. Sisällön hierarkiaan, hakukoneoptimointiin ja informaation esittämiseen myös kaivattiin uutta kulmaa. Samalla sivuston kehitys ja ylläpito haluttiin ulkoistaa […]

Ihmissuhdeterapia.fi

Tekijä: Paper Planes Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Sexpo on vuodesta 1969 edistänyt suomalaisten seksuaalista hyvinvointia. Loimme tehokkaalla design sprint -metodilla Sexpolle uuden terapiapalveluiden varaussivuston, joka auttaa kasvattamaan ajanvarausten määrää. Sexpo halusi uudesta sivustosta selkeän, ja sen piti valmistua nopeasti. Design sprintissä rakennettiin viidessä päivässä varaussaitin prototyyppi, jota testattiin käyttäjillä ennen viimeistelyä. Viiden päivän tiivis yhteisrutistus edisti projektin tehokkuutta ja yhteisen, rohkean vision löytämistä. Sprintissä syntyneestä prototyypistä muovattiin valmiiksi helppokäyttöinen sivusto, joka madaltaa kynnystä varata terapia-aika. Sivuston rakenteessa eri alojen asiantuntijat ovat klikkauksen päässä ja lisätietoa terapeuteista sekä yleisistä kysymyksistä […]

Todellisuuden tutkimuskeskus

Tekijä: Hahmo Design Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Todellisuuden tutkimuskeskus on Helsingistä käsin toimiva esitystaiteellisten seikkailijoiden kollektiivi. Heidän pyrkimyksensä on havainnoida, kyseenalaistaa ja uudistaa todellisuutta esitystensä kautta. Teimme heille verkkosivujen uudistuksen, johon kuului muun muassa mittavan julkaisuarkiston rakentaminen. Sivustolla on paljon kuvia ja videota, joten latausaikojen optimointiin kiinnitettiin erityisesti huomiota.