Web-analytiikan osaajat kohtaavat 25.2.2009

Artikkeli

Otathan huomioon, että tämä artikkeli on yli 15 vuotta vanha, joten sisältö ja linkit eivät ole välttämättä ihan ajan tasalla. Tuoreena lukemisena samasta kategoriasta: Yle katsoo analytiikan olevan välttämätöntä - ja silti kiusaa käyttäjiä evästekyselyllä.

Kansainvälisen WAA-järjestön (Web Analytics Association)* paikallinen organisaatio kokoontuu keskiviikkona 25.2.2008 viettämään Web Analytics Wednesday tapahtumaa Unioninkadulle, Helsinkiin. Tapahtuman tavoitteena on tiedottaa ajankohtaisista asioista ja verkostoida alan yrityksiä, myös asiakasorganisaatioita. Ensimmäisen tapahtuman aiheena ovat online-videot ja videoiden mittaaminen. Tapahtuman sponsoreina ovat Taivas ja Trainers’ House.

Web Analytics Wednesday on alkujaan alan gurun, Eric Petersonin, perustama tapahtumamalli. Kyseessä on osallistujille ilmainen tapahtuma johon voivat osallistua kaikki web-analytiikan ja verkkopalveluiden kehittämisen parissa työskentelevät ihmiset. Tapahtuma tarjoaa osallistujille tietoa ja keskustelumahdollisuuksia. Yrityksillä on mahdollisuus parantaa omaa tunnettuuttaan.

It-viikon uutinen osaa kertoa*, että tavoitteena on järjestää neljä tapahtumaa vuodessa. Online-videot ovat haastava avausaihe, mutta tapahtuman puhujat on valittu tarkoin. Ohjelman avaa TNS Gallupin Seppo Roponen* aiheenaan online-videoiden mittaus. Online-videoiden kannattavuuden haasteista puhuu Sorosh Tavakoli* Videoplazalta*. Illan päättää Trainers’ Housen Steve Jackson* otsikolla “Measuring different media attrition with Web Analytics”.

Tapahtumaan voi ilmoittautua Suomen organisaation web-sivuilla.*

Helmikuun tapahtuma on ensimmäinen uudella organisaatiolla*, jonka puheenjohtajana on Naviatechin* Petri Mertanen*. Muut johtokunnan jäsenet ovat Kalle Heinonen* (Omniture*), Leevi Kokko* (Fruugo), Esa Peltonen (Sanoma), Vincent Kermorgant* (Nokia) ja Henry C. Morales* (Trainers’ House Analytics*).

Lehdistötiedotteessa Petri Mertanen toteaa uuden paikallisorganisaation keskittyvän kehittämään analytiikan hyödyntämistä Suomessa. Mertasen mukaan moni organisaatio on Suomessa varsin pitkällä raportoinnin ja mittareiden seurannassa, mutta järjestelmällinen palveluiden parantaminen ja markkinoinnin ohjaaminen web-analytiikan avulla ei vielä ole monenkaan yrityksen hallinnassa.

(*Toim. huom. Linkkejä poistettu toimimattomina.)

Perttu Tolvanen

Perttu on Vierityspalkin päätoimittaja ja kirjoittaja.

Perttu Tolvanen on digitaalisten palveluiden suunnittelun, arkkitehtuuriratkaisujen ja kumppanivalintojen asiantuntija. Perttu on konsulttiyhtiö North Patrol Oy:n konsultti ja toinen perustaja. North Patrol on digitoimistoista ja järjestelmätoimittajista riippumaton konsulttiyhtiö, joka suunnittelee digitaalisia palveluita ja auttaa asiakkaita onnistumaan uudistushankkeissaan. Ota yhteyttä Perttuun!

2 kommenttia on “Web-analytiikan osaajat kohtaavat 25.2.2009”

  1. Petri Mertanen

    Tapahtuma on siirretty Sokos Hotel Presidenttiin.

  2. […] Web Analytics Wednesday järjestettiin suuresta suosiosta johtuen Sokos Hotel Presidentissä. Aiheena olivat nettivideot ja erityisesti videoiden mittaus. Tilaisuuteen kerääntyi lopulta 85 osallistujaa kuuntelemaan illan kolmea esiintyjää. Ennakkoilmoittautumisia oli vastaanotettu pitkälti toista sataa. Tilaisuus oli ensimmäinen uudelle WAA:n Suomen maaorganisaatiolle. […]

Kommentointi on suljettu.



Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1140+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ digipalvelun referenssicasea.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 1000+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 29 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun