Hymy.fi seitsenkertaisti kävijämääränsä

Artikkeli

Otathan huomioon, että tämä artikkeli on yli 16 vuotta vanha, joten sisältö ja linkit eivät ole välttämättä ihan ajan tasalla. Tuoreena lukemisena samasta kategoriasta: Kukaan ei enää tiedä, mitä internetissä tapahtuu.

Kanerva-kohun vaikutukset näkyvät vekkulina hyppynä myös TNS Metrix -mittaustuloksissa Hymy.fi:n kohdalla: lehden verkkosivusto noin seitsenkertaisti kävijämääränsä* viime aikojen normaaleihin viikkolukemiin verrattuna ja pomppasi tuoreimmalla TNS Metrixin saittilistalla* suoraan sijalle 22 viikottaisten eri käyttäjien määrässä. Sijoitus tosin pudonnee yhtä nopeasti alas kuin nousi ylöskin, kuten vuodentakainen pomppukin (viikko 18/2007*) osoittaa.

(*Toim. huom. Linkkejä poistettu toimimattomina.)

Asmo Halinen

Vierityspalkin perustaja Asmo Halinen on yksi maamme kokeneimmista yhteisöllisten verkkopalveluiden sekä verkkomedioiden asiantuntijoista. Tällä hetkellä Asmo toimii verkkoliiketoimintajohtajana Iltalehdessä sekä advisorina tai hallituksen jäsenenä useissa muissa yhtiöissä/startupeissa (mm. Sofanatics, Eat.fi, Grey Area). Hän oli perustajana ja toimitusjohtajana vuonna 2001 digitaalisen markkinointiviestinnän toimisto Apaja Creative Solutions Oy:ssä ja sittemmin sen spinoffina syntyneessä Apaja Online Entertainment Oy:ssä, jonka tunnetuin tuote on 2,5 miljoonaa eri käyttäjää kuussa tavoittava Aapeli/Playray-peliyhteisöpalvelu.

9 kommenttia on “Hymy.fi seitsenkertaisti kävijämääränsä”

  1. Ai se oli kuroskeissistä tuo edellinen. Mietinkin mistä, mutta kohukalenterini ei ollut riittävän hyvin päivitetty. :)

  2. Alas tietenkin tulee, muttei välttämättä aivan yhtä alas. Vuoden takaiseen pomppuun (Kurosen alastonkuvat) on nimittäin sellainen ero että sivuilla on nyt jotain sisältöäkin, jonka kuvittelisi vetävän takaisin jonkun osan nyt käyneistä.

  3. Olisi jännä tietää paljonko liikenteestä tuli ulkomailta. Esimerkiksi siinä yhdessä japanilaisessa uutispätkässä oli hymyn saitti aika mukavasti framilla.

  4. Tässä faktaa Pekalle:

    Ulkomailta tuli yllättävän vähän trafiikkia siihen verrattuna, miten paljon Hymyn osoite oli näkyvissä. Periaatteessa tuo huomio olisi pikkaisen paremmalla tuurilla voinut tuoda tuplasti kävijöitä viime viikolla.

    Toisaalta meilläkään ei kyllä ole osaamista tuollaiseen peliin, enkä tiedä onko tarvettakaan.

    Tässä käyntimaat maaliskuun ajalta:

    Suomi 90.4%
    Ruotsi 1.8%
    Puola 1.6%
    Norja 0.7%
    USA 0.6%
    Britannia 0.4%

    Ainakin puolalaiset olivat liikkeellä jo viikkoa paria ennen Kanervan piinaviikkoa.

    Japanista vain 423 vierailua eli promille kävijöistä.

  5. Korjaanpa saman tien itseäni. Piti kirjoittaa “Maaliskuun alusta tähän päivään.”

  6. Meissä jokaisessa asuu pieni kanerva!

  7. Petteri: kiitos tiedoista. Todellakin aika maltillisesti kävijöitä maamme rajojen ulkopuolelta.

  8. Tuota olisi kyllä saanut varmaan boostattua aika mukavasti, jos olisi ollut päiväkin aikaa puffata Hymyn taidekuvia maailman foorumeilla.

    Ensi kerralla sitten :-)

  9. Tällaisten yksittäisten vetojen sijaan Hymyn tyyppisten sivustojen kannattaisi miettiä tapoja nostaa kävijämäärät pysyvästi korkealla. Tähän auttaa lääkkeenä hakukoneoptimointi – ainakin oikein tehtynä.

Kommentointi on suljettu.



Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1140+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ digipalvelun referenssicasea.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 1000+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 29 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun