Web-analytiikkaosaamista kaivataan taas

Artikkeli

Otathan huomioon, että tämä artikkeli on yli 16 vuotta vanha, joten sisältö ja linkit eivät ole välttämättä ihan ajan tasalla. Tuoreena lukemisena samasta kategoriasta: Mitä web-analyytikolta vaaditaan?.

Sanoma Digital hakee verkkopalveluilleen web-analyytikkoa*.

  • Toimenkuvana olisi vastata “Sanoma Digitalin markkinointipanostusten tehokkuuden analysoinnista, sekä webanalytiikkaan liittyvistä konsultointi ja implementaatiotöiden toteutustyön koordinoinnista“.
  • Valittu henkilö tulisi toimimaan “ensisijaisena kontaktina webanalytiikkaan liittyvissä pyynnöissä”. Pääyhteistyökumppaneina myyntihenkilöt ja tuottajat.
  • Osaamisvaatimuksina luonnollisesti johtotason raporttien tuotantokyky ja hyvät esiintymistaidot.
  • Työkokemustaustaa odotetaan vaativista asiantuntijatehtävistä ja kokemusta online-markkinoinnin/hakukonemarkkinoinnin pelikentästä pidetään edellytyksenä.
  • Rekrytointi tapahtuu yhteistyössä Satama Analyticsin kanssa.

Nyt kun vielä selviäisi jostain, että mikä on tämä Sanoma Digital. Konsernin sisäisestä ja ulkoisesta kuittailusta huolimatta virallinen sivusto* ei edelleenkään kerro muuta kuin nimen ja osoitteen. Täten epätietoisille suosittelemme viimeisintä Vierityspalkin artikkelia Sanoma Digitalista.

Web-analytiikkaosaamista on myös hiljattain haettu sekä McCanniin että White Sheepiin. McCann kaipasi tulevalta planner/konseptisuunnittelijaltaan* vahvaa web-metriikkatietotaitoa:

  • Web-metriikan puolella olet kartuttanut kokemustasi mediasuunnittelun tai web-seurantajärjestelmien parissa. Osaat suunnitella ja toteuttaa mittausprojekteja. Sinulla kokemusta tulkita tilastoja, tehdä järkeviä suosituksia ja esittää ne selkeästi, koska toimit luovan tiimin ja plannerin tukena.

Lisäksi McCann haki myös markkinointisuuntautunutta web-analyytikkoa tiimiinsä*. Web-analyytikolta edellytettiin:

  • Olet kartuttanut kokemustasi mediasuunnittelun tai web-seurantajärjestelmien parissa. Työnkuvasi on monipuolinen pienessä yksikössä. Hallitset entuudestaan analyysi- ja seurantajärjestelmät – sanat Google Analytics, Hitbox tai Webtrends ovat tuttuja. Osaat suunnitella ja toteuttaa mittausprojekteja. Hakukonemarkkinoinnin suunnittelu ja seuranta tai sivustojen optimointi ei ole sinulle vierasta.

White Sheep* sitävastoin kaipasi web-analytiikkatietotaitoa myös Flash-kehittäjältä*:

  • Arvostamme ymmärrystä hakukoneoptimoinnista ja kokemusta analytiikkatyökalujen (Omniture, Webtrends, IndexTools) yhdistämisestä Flash-toteutuksiin.

Toistaiseksi näyttää siltä, että sekä erikoistuneille osaajille että web-analytiikkaa hallitseville perinteisille web-osaajille on kysyntää.

(*Toim. Huom. Linkkejä poistettu toimimattomina.)

Perttu Tolvanen

Perttu on Vierityspalkin päätoimittaja ja kirjoittaja.

Perttu Tolvanen on digitaalisten palveluiden suunnittelun, arkkitehtuuriratkaisujen ja kumppanivalintojen asiantuntija. Perttu on konsulttiyhtiö North Patrol Oy:n konsultti ja toinen perustaja. North Patrol on digitoimistoista ja järjestelmätoimittajista riippumaton konsulttiyhtiö, joka suunnittelee digitaalisia palveluita ja auttaa asiakkaita onnistumaan uudistushankkeissaan. Ota yhteyttä Perttuun!



Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen lukijoista.

  • 1100+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.


    Kaikki artikkelit

  • 1300+ digipalvelun referenssicasea.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 1000+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.


    Tilaa uutiskirje

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun