Toimenkuvana olisi vastata “Sanoma Digitalin markkinointipanostusten tehokkuuden analysoinnista, sekä webanalytiikkaan liittyvistä konsultointi ja implementaatiotöiden toteutustyön koordinoinnista“.
Valittu henkilö tulisi toimimaan “ensisijaisena kontaktina webanalytiikkaan liittyvissä pyynnöissä”. Pääyhteistyökumppaneina myyntihenkilöt ja tuottajat.
Osaamisvaatimuksina luonnollisesti johtotason raporttien tuotantokyky ja hyvät esiintymistaidot.
Työkokemustaustaa odotetaan vaativista asiantuntijatehtävistä ja kokemusta online-markkinoinnin/hakukonemarkkinoinnin pelikentästä pidetään edellytyksenä.
Rekrytointi tapahtuu yhteistyössä Satama Analyticsin kanssa.
Web-analytiikkaosaamista on myös hiljattain haettu sekä McCanniin että White Sheepiin. McCann kaipasi tulevalta planner/konseptisuunnittelijaltaan vahvaa web-metriikkatietotaitoa:
“Web-metriikan puolella olet kartuttanut kokemustasi mediasuunnittelun tai web-seurantajärjestelmien parissa. Osaat suunnitella ja toteuttaa mittausprojekteja. Sinulla kokemusta tulkita tilastoja, tehdä järkeviä suosituksia ja esittää ne selkeästi, koska toimit luovan tiimin ja plannerin tukena. “
Lisäksi McCann haki myös markkinointisuuntautunutta web-analyytikkoa tiimiinsä. Web-analyytikolta edellytettiin:
“Olet kartuttanut kokemustasi mediasuunnittelun tai web-seurantajärjestelmien parissa. Työnkuvasi on monipuolinen pienessä yksikössä. Hallitset entuudestaan analyysi- ja seurantajärjestelmät – sanat Google Analytics, Hitbox tai Webtrends ovat tuttuja. Osaat suunnitella ja toteuttaa mittausprojekteja. Hakukonemarkkinoinnin suunnittelu ja seuranta tai sivustojen optimointi ei ole sinulle vierasta.“
Vierityspalkki on blogi kotimaisen web-alan trendeistä, tapahtumista ja toimistoista. Seuraa, niin tiedät ketkä tekevät parhaat verkkopalvelut, web-sovellukset ja verkkokaupat Suomessa.