Satama ja Google Analytics

Tommi

Satama toiseksi tuorein yritysosto, Aboavista, on tuonut Suomen digiskeneen kiinnostavan lisän. Google Analytics on yksi puhutuimmista alan ilmiöistä. Se luo uuden lähtötason sille miten verkkopalveluiden tuloksia voi/tulisi analysoida. Sataman tänään saama sertifikaatti tuo (toivottavasti) lisää kiinnostusta aiheeseen myös Suomessa.

Kysymykseni digimedian toimijoille onkin nyt, että miten asiakkaat ja alan muut toimijat ratkaisevat tällä hetkellä yhden tärkeimmistä bisneskysymyksistä:

1) Mitä saiteillä käyvät kuluttajat (loppukäyttäjät) oikein siellä tekevät?
ja vielä tarkemmin: 2) Tuottaako investoiti tavoitteiden mukaisesti?

Itse uskon, että näihin kysymyksiin vastaamisesta on tulossa yhä tärkeämpi osa verkkobisnestä. Suunnittelun tulokset on kyettävä osoittamaan ja mikä onkaan parempi keino siihen kuin metriikka. Ajatuksia? Ideoita? Kokemuksia?

[Kirjoittaja on töissä Satama Amsterdamissa.]

Comments are closed.