Artikkelit
Avoimia työpaikkoja web-alalla keväällä 2022

Tekijä: MEOM
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Olimme kumppanina Jyväskylän Yliopiston Ylioppilaskunnan liiketoiminnan brändiuudistuksessa, jonka lopputuloksena syntyi Soihtu. Soihtu on yliopistokaupungissa merkittävä opiskelija-asumisen palveluntarjoaja, ja se harjoittaa myös ravintolaliiketoimintaa, sekä vastaa omistamiensa kiinteistöjen huollosta. Sivusto-toteutuksen tärkeimpiä tavoitteita oli tuoda uusi brändi-identiteetti elävästi uusille verkkosivuille, sekä Soihdun liiketoiminnan tavoitteiden palveleminen, erityisesti asumisen osalta. Sivuston kautta asioivat niin nykyiset asukkaat kuin asuntoa vasta etsivät. Tiukasta aikataulusta ja budjetista huolimatta toteutus saatiin tehtyä menestyksekkäästi vain 7 viikossa, asiakkaan ollessa erittäin tyytyväinen sekä brändin jalkautukseen uudella sivustolla, että projektin aikaiseen viestintään. WordPressillä toteutetulla […]
Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto
Näkövammaisten liitto on ajanut näkövammaisten oikeuksia Suomessa jo lähes sadan vuoden ajan. Iso osa järjestön työstä rahoitetaan Annansilmät-keräyksellä, joka on ehkäpä Suomen tunnetuin varainhankinnan konsepti. Suurin osa lahjoituksista tehdään nykyään verkossa. Into-Digital auttoi Näkövammaisten liittoa tuomaan keräyksen 2020-luvulle rakentamalla sille modernin saavutettavan lahjoitussivuston. Uusi verkkopalvelu tukee tehokasta digimarkkinointia ja kasvattaa lahjoitusten määrää järjestön toiminnan rahoittamiseksi. Lahjoittajille suunniteltiin ja toteutettiin lukuisia eri maksutapavaihtoehtoja, jotta lahjoitusten teko olisi mahdollisimman helppoa. Lopputuloksena syntyi käyttöliittymä, joka auttaa käyttäjää hahmottamaan lahjoittamisen vaatimat stepit erityisen selkeästi. Annansilmat.fi-lahjoitussivusto toteutettiin […]
Tekijä: G-Works
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto
Teknisen Kaupan Liittoon kuuluva Rengasvalmistajien jaosto on rengastoimialan maahantuojien yhdistys Suomessa, jonka tavoitteena on lisätä kuluttajien rengastietoisuutta sekä edistää yleistä liikenneturvallisuutta. Jaoston jäseniin lukeutuvat tunnetut kansainväliset rengasvalmistajat Michelin, Bridgestone, Continental ja Goodyear. Rengasvalmistajat.fi-sivusto oli jäänyt ajastaan jälkeen ja G-Works sai tehtäväkseen sivuston kokonaisvaltaisen uudistamisen. Rengasinformaatiota välittävällä sivustolla on vilkas kävijämäärä etenkin kesä- ja talvirenkaiden vaihtoaikaan. Tästä syystä uusi sivusto tuli saada julki ennen kuuminta rengasvaihtosesonkia. Uusi sivusto tehtiin alusta alkaen kohderyhmät, autoilijat ja rengasalan ammattilaiset, keskiössä ja ulkoasussa panostettiin visuaalisuuteen ja selkeyteen. […]
Tekijä: Mediapool Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto
Silviamodig.fi verkkosivusto koki käsissämme visuaalisen uudistuksen ja sai uuden selkeän ja raikkaan käyttöliittymän jäsentämään monipuolista sisältöä. Keskityimme suunnittelussa parantamaan hakukonenäkyvyyttä, jonka tavoitteena oli saada kävijämäärät nousuun. Etenkin yksittäisten artikkeleiden lukijamäärään kasvattamiseen haluttiin panostaa. Sivuston keskeisin sisältö – ajankohtaiset artikkelit – saivat luonnollisesti suurimman näkyvyyden ja niiden visuaalisiin custom-nostoihin etusivulla panostettiin erityisesti lisäämällä monipuolisia muokkausvaihtoehtoja. Pääkäyttäjät voivat muokata sivuston ulkonäköä helposti erilaisten nostomoduulien avulla. Käytimme teknisessä toteutuksessa yhdistelmää WP Gutenbergistä ja ACF-kentistä, joiden avulla sisällöntuotannosta tulee entistä selkeämpää.
Tekijä: Trimedia Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto
Aivosäätiö Aivosäätiö tavoitteena on rakentaa tulevaisuuden Suomea, jossa yhä harvempi meistä joutuu kärsimään aivojen ja hermoston sairauksista. Säätiö edistää lahjoitusvaroin tutkimusta sekä lisää yhteistyössä eri alojen tutkijoiden kanssa ymmärrystä aivoterveydestä, aivosairauksista ja aivotutkimuksesta. Lahjoittaminen digiaikaan Uudistuksen tavoite oli rakentaa informatiivinen sekä helposti lähestyttävä verkkopalvelu, jonka keskiössä on aivojen ja hermoston tutkimuksen edistäminen lahjoitusten avuin. Sivusto hyödyntää teknologisia lahjoitusmahdollisuuksia ja toimii samalla myös tärkeän tiedon välittäjänä. Sivustouudistuksessa sivustolle rakennettiin varma tekninen toteutus ja tulevassa jatkokehitysvaiheessa erilaisia lahjoittamispolkuja. Myös kuvallisuutta ja graafisia elementtejä hyödynnettiin […]
Tekijä: Trimedia Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Iittalan lasitehtaasta teollisuusvalaistuksen kärkeen I-Valo on perinteinen valaisinalan yritys, joka on yli 50 vuoden aikana toimittanut tuhansia erilaisia valaistusratkaisuja eri kohteisiin. Valaisinsuunnittelun juuret ulottuvat kuuluisaan Iittalan lasitehtaaseen, mutta tänä päivänä I-Valo kuuluu kansainväliseen Fagerhult -konserniin, joka toimii aktiivisesti 12 brändillä 28 maassa.Tuotannosta suurin osa on teollisuusvalaistusta, joka menee vientiin ympäri maailman. Valoa kansalle verkkosivuston ja tuotevalikoiman muodossa I-Valon sivuston kokonaisvaltainen uudistus asetti projektitiimille mukavan haastavan ja kaikenkattavan projektin. Vastasimme sivuston visuaalisesta ja käyttöliittymäsuunnittelusta, teknisestä suunnittelusta ja toteutuksesta sekä tuotegallerian toteutumisesta integraatioineen. Asiakkaalle […]
Tekijä: Sohova
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu
Visma Playbook on Visman tytär- ja kumppaniyrityksille tarkoitettu verkkopalvelu, jossa jaetaan tietoa toimenpiteistä ja osaamisesta. Käyttäjät voivat esitellä palvelussa erilaisia tekemiänsä markkinointitoimenpiteitä sekä näiden onnistumista, sekä tutustua kollegoidensa osaamiseen. Sisäinen pelikirja Visma Playbook –palvelussa käyttäjä voi etsiä joko kollegoita tai tietoa markkinointitoimenpiteiden esittelyistä (Play). Käyttäjät voivat myös kertoa monipuolisesti omasta osaamisestaan yksikkönsä kannalta tärkeistä aiheista. Tällaisia voivat olla esimerkiksi digitaalinen markkinointi, tuotemarkkinointi, sisältömarkkinointi ja data-analytiikka tai muut markkinointiin liittyvät erityistaidot. Edellä mainitut kategoriat on jaettu tarkempiin yksittäisiin osa-alueisiin, kuten Google Analytics, SEO, […]
Tekijä: Aava&Bang Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Aava & Bang toimii 3D Formtechin modernin markkinoinnin kumppanina ja osana yhteistyötä on toteutettu 3D Formtechin verkkosivuston uudistus. Yhteistyömme 3D Formtechin kanssa sai alkunsa vuonna 2019, kun yritys koki vauhdikasta nostetta ja kaipasi brändikonseptia, jonka avulla kasvua voitaisiin edelleen vauhdittaa. Brändikonseptin myötä erityisesti yrityksen houkuttelevuutta ja viestintää kirkastettiin. Palveluna teollinen 3D-tulostaminen on verrattain uusi suurelle yleisölle, joten samalla haluttiin lisätä koko toimialan tunnettuutta. Pian toimivaksi koettu yhteistyö laajeni uusiin projekteihin, joista verkkopalvelu-uudistus oli erityisen merkittävä. Tarve verkkosivujen perusteelliseen uudistamiseen tuli teknisten vaatimusten […]
Tekijä: Sohova
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto
Toteutimme Bioenergia Ry:n verkkojulkaisun räätälöitynä WordPress-palveluna. Bioenergiaa Bioenergia ry on yli kolmensadan jäsenorganisaation ja henkilöjäsenen edunvalvoja, joka kehittää bioenergia-alaa niin, että Suomessa olisi maailman parhaat edellytykset tuottaa biomassaan perustuvia kestäviä ja jopa hiilinegatiivisia tuotteita. Bioenergia julkaisee Bioenergia -lehteä, jonka siirsimme asiakkaan kanssa verkkoon. Paperinen lehti julkaistaan jatkossa kerran vuodessa. WordPress-verkkolehti Toteutimme bioenergialehti.fi -verkkolehden käyttäen WordPress-sisällönhallintajärjestelmää. Suunnittelun pohjana on Bioenergia ry:n visuaalinen ilme, värit ja fontit. Toteutukseen on räätälöity mainospaikkoja. Räätälöidyn toiminnallisuuden ansiosta verkkolehden hallinnoijat voivat lisätä uusia mainoskampanjoita. Sivu- ja artikkelipohjissa on […]
Tekijä: Sohova
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu
Suunnittelimme ja toteutimme ohjelmistotalo Polyconille asiakasportaalin asiakaskohtaisesti räätälöitynä WordPress-palveluna. Palvelu on tarkoitettu Polyconin asiakkaille jotka käyttävät heidän Effector -palveluansa. Asiakasportaalista löytyy käyttöohjeita, keskustelualue, tiedotteet, tuote-esittelyt, sekä tapahtumiin kuten webinaareihin ja käyttäjäpäiviin liittyviä materiaaleja ja kuvia. Suunnittelu Otimme Effector-palvelun oikeat käyttäjät mukaan suunnitteluprosessiin varhaisessa vaiheessa työpajan kautta. Koska toteutusprojekti haluttiin pitää kevyenä, lähestyttiin asiaa hyödyntämällä WordPressin lisäosaa. Tämän päälle luotiin käyttöliittymän ulkoasu noudattaen Polyconin brändiä ja yritysilmettä. Tarpeelliset lisätoiminnot räätälöitiin asiakaskohtaisesti. Etusivulle on nostettu tärkeät artikkelit ja uutiset, sekä uusimmat foorumin aiheet. Erityyppisille […]
Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: HubSpot
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
DNA:n tytäryhtiö Wattinen on kerrostalokotien älykäs lämmityksensäätäjä. Wattinen pyrkii mullistamaan markkinoita IoT-ratkaisullaan lämmityksenhallinnan parantamiseksi: se vähentää asuntojen lämmityksestä aiheutuvia ilmastopäästöjä ja parantaa samalla asumismukavuutta. Kustannustehokas ratkaisu hyödyttää sekä rakennusten omistajia, että asukkaita. Meidän tehtävämme oli perustella liiketoiminnan kannattavuus osakkeenomistajille automaatiotyökaluilla, kirkastaa yrityksen myynnin ja markkinoinnin seuraavia vaiheita ja löytää sopivat tuotemarkkinat uudelle innovaatiolle. Tavoitteenamme oli luoda järjestelmä, joka keräisi mahdollisimman paljon merkityksellistä käyttäjätietoa ja seuraisi kaikkea myyntiä ja kasvua mahdollisimman laajasti. Data on auttanut meitä validoimaan toteutettuja toimia, osoittamaan ihmisten kiinnostusta uutta […]
Tekijä: Markkinointitoimisto WDS Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Pro Kiinteistötekniikka (ent. Domtron Oy) kanssa aloitetun projektin tavoitteena oli toteuttaa skaalautuva brändi sekä uudet, myyntiä tuottavien verkkosivut yritykselle. Täysin uuden brändi-identiteetin luomiseksi projekti aloitettiin WDS:n toteuttamalla puolen päivän brändityöpajalla, jossa keskityttiin muun muassa Pro Kiinteistötekniikan tulevaisuuden tavoitteisiin, arvoihin, visioihin, brändilupauksiin ja heidän toiveisiinsa brändin visuaalisen ilmeen tiimoilta. Lisäksi verkkosivuja varten Pro Kiinteistötekniikan palvelutarjonnan tarkennukseksi toteutettiin asiakaspolkuworkshop, jossa syvennyttiin Pro Kiinteistötekniikan palvelutarjontaan ja eri kohderyhmien ostopolkuihin. Yrityksen uudet verkkosivut ja brändäys toteutettiin siten, että ne palvelevat sekä kuluttajia että yritysasiakkaita. Leikkisyyttä sivustolla […]
Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Uuden ajan videotoimisto. Flux Productions on pätevä videokumppani yrityksille ja yhteisölle. Fluxin vanhat verkkosivut olivat rakennettu valmisteeman päälle in-house tuotantona. Ideoita sivuston kehittämiseen oli mutta niiden toteuttaminen vaati kaverikseen pätevän ja osaavan verkkosivujen toteuttajan – Duden. Verkkosivusto haluttiin tuoda kokonaisvaltaisesti tähän päivään. Hallintapaneeliin kaivattiin selkeyttä ja ulkoasuun modernia sekä dynaamista otetta. Lisäksi toiveena oli että liidien keräämistä varten rakennetaan oma ”videokioski” jossa loppukäyttäjä voi helposti hahmotella haluamalleen produktiolle hintaraamit. Homma käynnistyi aloitustyöpajalla jossa kartoitettiin vielä tarkemmin sivuston erilaiset tarpeet sekä suuntaviivat suunnittelulle. […]
Tekijä: G-Works
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto
Kalevalaseura on taiteeseen ja tieteeseen suuntautuva säätiö, jonka historia menee aina vuoteen 1919, jolloin Akseli Gallen-Kallela neljän muun kanssa perusti seuran Suomen kansalliseepoksen ympärille. G-Works sai tehtäväkseen tämän yli satavuotiaan seuran verkkosivuston uudistamisen. Koska seuran toiminnassa on niin vahvasti kyse taiteesta, sai projektissa antaa sivustolle vähän reilumpaa pensseliä ja luottaa vahvaan ja upeaan kuvitukseen, jota seuralla oli tarjota. Sivuston toiminnot eivät ole suuresti tavanomaisesta poikkeavia: mukana ovat mm. artikkelit, vuosikirjat, tapahtumat, monikielisyys, keskitetty evästehallinta ja Gutenberg-editorilla rakennettavat sisältösivut. Huomionarvoinen on etusivulla oleva […]
Tekijä: Paper Planes Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Vuonna 2005 perustettu Sympa on nopeasti kasvava ja kansainvälistyvä kotimainen perheyritys, jonka pilvipohjaisella HR-järjestelmällä on yli 1000 asiakasyritystä yli 100 maassa. Yhteistyömme alkoi vuonna 2017 julkaistusta upouudesta verkkopalvelusta. Rakensimme sivuston WordPress-alustalle sisältömoduuleja hyödyntäen. Olemme toteuttaneet alkuperäisen sivustopohjan päälle kaksi visuaalisen ilmeen päivitystä. Sympan sivustolla on paljon sisältöä seitsemällä eri kielellä, mutta moduuliratkaisun ansiosta sivuston ulkoasua voi päivittää ilman että sisältöihin tarvitsee koskea. Moduulit myös mahdollistavat sivuston skaalautuvuuden: uusia sivuja ja sisältökokonaisuuksia voi lisätä helposti ja moduuleista pystyy rakentamaan räätälöityjä kokonaisuuksia. Tuorein verkkosivustoprojekti […]
Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Näyttävä ilme ja markkinointisivut Eepos-oppilaitoshallinnalle. Oksidian päätuote on Eepos-oppilaitoshallinta jota käyttää yli 100 suomalaista taiteen oppilaitosta. Eepos toimii lisäksi kansainvälisesti. # Lähtökohdat Oksidialla oli klassinen ongelma. Henkilökunnasta suurin osa on lahjakkaita ohjelmoinnin ammattilaisia, mutta kaikilla on kädet täynnä työtä oman tuotteen ja toiminnan parissa. Verkkosivut ovat aina olleet projekti, jota tehdään vasta kun on aivan pakko. Dude tuli bongattua Ronin Twitteristä, jonka myötä lähdettiin miettimään Eepos-tuotteelle uutta ilmettä ja sivustoa nettiin. # Tavoitteet Uudesta ilmeestä haluttiin moderni ja aikaa kestävä. Asiakkaalla oli […]
Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa
Kasvualustan – eli mullan – myyntiin erikoistunut Torpanpiha halusi kasvattaa kuluttajaliiketoimintaa merkittävästi sekä siirtää myynnin täyspainoisesti verkon puolelle. Ratkoimme haasteen asiakkaan kanssa luomalla Torpanpihalle uuden näyttävän brändi-ilmeen, asiakkaan ostopäätöstä helpottavat verkkosivut sekä -kaupan ja toteutimme sisältövetoisen digimarkkinointikampanjan. Uudelle kasvusuunnitelmalle toimiva toteutus Torpanpihan tarina alkoi siitä, kun yrityksen emoyhtiö Tieluiska Oy tarvitsi omiin maanrakennushankkeisiin laadukasta multaa. Tätä ei kuitenkaan ollut saatavilla riittävän korkealla laadulla, joten oman tuotannon käynnistäminen oli ainoa järkevä vaihtoehto. Torpanpiha loi kunnianhimoisen kasvusuunnitelman kuluttajakaupan kehittämiselle ja myynti haluttiin samalla siirtää […]
Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
ZURE on Microsoft Azuren käyttöön ja konsultointiin erikoistunut IT-toimija. ZUREn ja Sinisen Härän polut kohtasivat, kun ZUREn olemassa oleva sivusto ei enää vastannut sen markkinoinnin ja myynnin tarpeisiin. Lähdimme ratkomaan ongelmaa Siniselle Härälle tyypillisellä tavalla eli verkkosivu-uudistuksen kautta. Vanhat verkkosivut kasvun esteenä Vuoden 2020 lopussa ZUREn olemassa olevat verkkosivut olivat tulleet tiensä päähän ja ne eivät enää vastanneet tulevaisuuden tarpeisiin ja tavoitteiden saavuttaminen niiden kanssa olisi ollut hyvin haastavaa. Projektin tärkeimpiä tavoitteita olivat: 1. Hakukonenäkyvyyden parantaminen 2. Tehokkaampi liidien hankinta 3. IT-alalta […]
Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
TSS Prime tarjoaa seurakunnille ja julkishallinnon organisaatioille räätälöityä ohjelmistoa. Sen avulla TSS Primen asiakkaat voivat suunnitella sisäistä työtä paremmin, tehostaa tiedonhallintaa, sujuvoittaa käytännön tekemistä ja parantaa asiakaspalvelun laatua. Toteutimme TSS Primelle uudistetun brändi-ilmeen sekä myyvät ja hakukoneoptimoidut verkkosivut. Yritys perustettiin vuoden 2021 alussa yrityskaupan myötä, mutta silloin valmiina ei ollut käytännössä mitään: ei logoa, visuaalista ilmettä, brändiohjeistusta saati siten verkkosivuja. Tämä kaikki piti suunnitella, luoda ja rakentaa. Projektin tavoitteet ja päämäärät olivat selvät: 1.Uusi visuaalinen ilme, mikä kuvastaa TSS Primen toimintaa parhaalla […]
Tekijä: Generaxion
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto
Kiinteistö Oy Kärrykartano on Kurikan kaupungin omistama yleishyödyllinen, voittoa tavoittelematon kiinteistöosakeyhtiö. Yhtiön verkkopalvelu uudistettiin vuonna 2021 viimeisimpien kuntaliitosten jälkeen, vastaamaan käyttäjäystävällisesti kuntalaisten vuokra-asumisen tarpeisiin. Verkkopalvelusta löytyvät yhtiön vuokraamat noin 600 asuntoa. WordPressilla toteutetun verkkopalvelun suunnittelussa kiinnitettiin erityistä huomiota hakutoimintoon sekä mobiilikäytettävyyteen. Uusi sivusto tarjoaa Kärrykartanon asiakkaille mahdollisuuden selata vapaita ja vapautumassa olevia asuntoja, sekä lähettää asuntohakemuksia, Palvelusta löytyy asuntoa hakevien lisäksi kattavasti tietoa myös nykyisille asukkaille. “Sivusto näyttää hienolta ja toimii aivan loistavasti mobiilissa –kokonaisuus on todella ammattimaisen näköinen. Myös sivuston hallinta […]
Tekijä: Generaxion
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Logitri on kasvuhakuinen logistiikkapalveluja tarjoava yritys, joka on erikoistunut elintarvikealaan, urheilukauppaan, elektroniikkateollisuuteen ja verkkokauppaan sekä pakkausmateriaaleihin. Yritys kaipasi uudistusta yrityskuvaansa voimakkaasti kilpaillussa, vahvojen brändien hallitsemassa markkinassa. Generaxion toteutti yritykselle kokonaisvaltaisen brändiuudistuksen, joka perustui laadittuun digitaaliseen markkinatutkimuksen ja Logitrin tunnistettuihin kilpailuetuihin. Uuden brändi-identiteetin mukaisen Logitri.fi -verkkopalvelun sisältö, käyttökokemus, ja palvelupolut suunniteltiin vastaamaan kohderyhmien tutkimuksella todennettuja odotuksia, ja kasvattamaan yrityksen markkinaosuutta digitaalisessa ympäristössä. Generaxionin kokonaisuudessaan toteuttama verkkopalvelu mahdollistaa tuloksellisen digitaalisen asiakashankinnan ja auttaa yrityskuvan pitkäjänteisessä rakentamisessa. Sivuston sisältöstrategia vastaa muun muuassa toimialalla tyypillisten kilpailutusten keskeisiin […]
Tekijä: Morgan Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Rani Plast on Suomen suurin muovikalvojen valmistaja ja Morgan Digitalin pitkäaikainen asiakas. Siksi Rani Plast kääntyi Morganin puoleen, kun oli aika uusia yrityksen verkkosivusto. Tärkein syy uudistukselle oli uudistettu brändi ja sen myötä päivitetty visuaalinen ilme. Morgan suunnitteli Rani Plastille ilmavan, vaalean, nelikielisen sivuston, jossa kävijöiden on helppo löytää heitä kiinnostavat asiat. WordPress-ympäristö toteutettiin network/multisite-asennuksena, jolloin konsernin ja kahden tytäryhtiön sivustoja pystytään hallinnoimaan yhtenä kokonaisuutena. Koska sekä tuotteita että asiakassegmenttejä on paljon, käyttöliittymäsuunnittelussa panostettiin löydettävtyyteen ja navigointiin, muun muassa ison valikon kautta. […]
Tekijä: Tammi Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa
Palvelun tyyppi: Teollisen B2B -yrityksen verkkosivusto ja verkkokauppa JL-Tuotteet Oy on suomalainen kemianteollisuuden yritys, joka kehittää ja valmistaa maailman innovatiivisimpia ympäristöystävällisiä kemikaaleja metsä- ja autoteollisuuden tarpeisiin. Tuotteet ovat turvallisia niin ympäristön kuin käyttäjienkin kannalta. JL-Tuotteiden tuotekehitys ja tuotantolaitos sijaitsevat Pirkanmaalla, mistä tuotteita toimitetaan ympäri Suomen. Kevään 2021 aikana valmistui JL-Tuotteiden uusi verkkokauppa, jonka toteutuksesta vastasivat Tammi Digital. Sisällöntuotannon osalta alihankkijana toimi Oakhill Oy. Kuvaus projektista: Lähtötilanne Projekti lähti liikkeelle keskustelusta verkkosivuston ja verkkokaupan uudistamisesta Tammi Digital kanssa. Toiveita ja tavoitteita projektille oli […]
Tekijä: iasy Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto
GDPR2DSM-hanke tarjoaa mikro- ja pk-yrityksille tietoa ja työkaluja tietosuojasta huolehtimiseen. Hankkeella vahvistetaan pk-yritysten kykyä varmistaa, että niiden tietojenkäsittelyn käytännöt täyttävät yleisen tietosuoja-asetuksen vaatimukset. GDPR2DSM-hankkeen rahoittajana toimii Euroopan unionin perusoikeudet, tasa-arvo ja kansalaisuus -ohjelma ja hanketta kordinoi Tietosuojavaltuutetun toimisto hankekumppaninaan TIEKE. Rakensimme hankkeelle WordPress-pohjaisen verkkosivuston ja kyselytyökaluliitännäisen, jonka avulla on mahdollista luoda yritysten tietoturvaa kartoittavia kyselyitä. Kyselyissä voi olla 3 erilaista vastausvaihtoehtoa. 1) Tosi / epätosi 2) Useampi vastausvaihtoehto ja yksi oikea vastaus 3) Useampi vastausvaihtoehto ja useampi oikea vastaus. Jokainen kysymys pisteytetään […]
Tekijä: MEOM
Tärkein teknologia: HubSpot
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Naava tarvitsi uuden kumppanin Hubspot-sivustonsa kehittämiseen. Sivustosta haluttiin tukevan paremmin digitaalista myyntiä sekä tuovan Naavasta ammattimaisemman kuvan kävijälle. Vaihtoehtoina oli käytännössä vanhan sivuston kehityksen jatkaminen tai aloittaminen uuden tekeminen täysin alusta. Alun tutustumisen jälkeen totesimme yhdessä, että sivuston tekninen pohja kannattaa tehdän täysin uusiksi. Samalla päädyttiin tuomaan sivuston visuaalisuus uudelle tasolle erityisesti sivuston tärkeimmillä sivuilla, kuten etusivu ja tuotesivu. Hubspot oli alustavalintana Naavalle selkeä, vanhankin sivuston ollessa Hubspotilla rakennettu ja koko myynnin ja markkinoinnin putken ollessa Hubspotissa. MEOM oli Naavalle helppo valinta […]
Tekijä: Morgan Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Prevex on yksi harvoista yrityksistä maailmassa, joka on erikoistunut vesilukkojen valmistukseen. Vuosien saatossa sekä yrityksen brändi että verkkosivusto olivat päässeet vanhentumaan, eikä ilme enää vastannut tuotteiden korkeaa laatua. Morgan toteutti Prevexille perinpohjaisen brändiuudistuksen, minkä jälkeen uutta sivustoa alettiin suunnittelemaan uuden ilmeen mukaisesti. Käyttöliittymäsuunnittelussa huomioitiin tulevan digimarkkinoinnin tarpeet sekä se tosiasia, että Prevexin pääasiakkaat ovat B2B-puolelta. Yhteystietosivulle suunniteltiin maa- ja osastokohtainen suodatus, jonka avulla on helppo löytää tarvittava yhteyshenkilö. Viisikieliselle sivustolle ohjelmoitiin myös valmius myöhemmin siirrettävälle tuotekatalogille. Katalogi pohjautuu WooCommerceen ja siinä pystyy […]
Tekijä: Generaxion
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Team Sportia 10 on vuonna 1984 perustettu tamperelainen jääurheiluliike, joka tunnetaan laadukkaasta ja ammattitaitoisesta palvelustaan, sekä laajasta yhteistyöstä jääurheiluseurojen kanssa. Yrityksen verkkosivusto uudistettiin aiemmasta, suljetun lähdekoodin vanhentuneesta ratkaisusta käyttäjäystävälliseksi ja mobiiliresponsiiviseksi WordPress-sivustoksi, josta verkkokauppaosuutta on tukemassa WooCommerce-lisäosa. Verkkokauppa sisältää 1500+ tuotetta, ja yhdestä tuotteesta voi olla valittavien ominaisuuksien vuoksi kymmeniä eri variaatioita. Generaxion vastasi kokonaisuudessaan sivuston toteutuksesta, eli muun muassa sivuston visuaalinen ilme, tietorakenne sekä käyttäjäystävälliset palvelupolut ovat Generaxionin asiantuntijoiden käsialaa. Verkkosivuprojektiin sisältyi myös kaksisuuntainen integraatio asiakkaan kassajärjestelmään. Integraatiossa tuotiin muun muassa […]
Tekijä: Paper Planes Oy
Tärkein teknologia: HubSpot
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Vello on suomalainen ajanvaraus- ja maksupalveluita tarjoava yritys, joka palvelee esimerkiksi kauneus- ja liikunta-alojen toimijoita sekä lääkäreitä ja psykologeja. Vello on myös Valviran rekisteröimä asiakas- ja potilastiedon tietojärjestelmä. Toteutimme Vellon kanssa verkkosivujen uudistusprojektin, jolla tavoiteltiin etenkin helppokäyttöisyyttä, joustavuutta ja laadukasta teknistä toteutusta. Vellon aiempi sivusto oli kovakoodattu, eli sivujen, tekstien ja kuvien lisäys piti tehdä suoraan HTML-tiedostoihin. Tämä teki sivuston päivittämisestä ja uusien elementtien lisäämisestä vaivalloista verrattuna sisällönhallintajärjestelmään pohjautuvaan ratkaisuun. HubSpot oli käytössä Vellolla jo aikaisemmin myynnin ja markkinoinnin työkaluna, joten HubSpotin […]
Tekijä: Generaxion
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Messupuu on perinteikäs, jo vuonna 1947 perustettu yritys, joka tarjoaa rakentajille ja remontoijille puutavaraa sekä asiantuntija-apua Pirkanmaalla. Yritys kaipasi uudistusta brändi-identiteettiinsä, sekä sitä ilmentävään digitaaliseen palveluympäristöön korvaamaan aiempaa, merkittävien puutteiden rasittamaa vanhentunutta verkkosivustoa. Generaxionin asiantuntijat suunnittelivat Messupuulle uuden yritysilmeen, joka lanseerattiin loppuvuonna 2021 julkaistun verkkopalvelun yhteydessä. Verkkopalvelun visuaalisuus, tietorakenne, palvelupolut sekä teknologiavalinnat ovat kokonaisuudessaan Generaxionin suunnittelun ja toteutuksen tulosta. Sivuston keskeisiä tavoitteita ovat käyttäjäystävällisyys, ostopolkujen selkeys sekä erinomainen löydettävyys. Sivuston kuvamateriaali ja käyttökokemusta rikastava tekstisisältö on toteutettu tukemaan näitä tavoitteita, ja niiden […]
Tekijä: Generaxion
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Zeroni Oy on työturvallisuuden valvontaan ja turvallisuuskulttuurin kehittämiseen keskittyvä yritys, jonka ohjelmistoratkaisut digitalisoivat arkea rakennusalalla, investointihankkeissa ja teollisuudessa. Generaxion toteutti Zeronille kokonaisvaltaisen brändiuudistuksen tukemaan yrityksen tavoitetta kasvaa maan johtavaksi työturvallisuuspalvelujen tarjoajaksi. Osana brändiuudistusta muuttui myös yrityksen nimi, ja uusi brändi jalkautettiin uudessa verkkopalvelussa, joka suunniteltiin tukemaan saumattomasti liiketoimintastrategiaa. Aiempi sivusto oli toteutettu WordPressillä, joten oli luontevaa toteuttaa myös uusi sivusto samalla teknologialla. Sivuston keskeisenä tavoitteena on kasvattaa palvelun tunnettavuutta sekä lisätä yhteydenottojen ja liidien määrää. Tämän saavuttamiseksi käyttöliittymän ja sisältörakenteen suunnittelussa keskityttiin ennen […]
Tekijä: Paper Planes Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Laitila Arkkitehdit on kaupalliseen rakentamiseen ja asiantuntijapalveluihin keskittynyt arkkitehtitoimisto. Uudistimme Laitila Arkkitehtien brändin vastaamaan kasvavan toimiston tarpeita ja toteutimme uuden brändin mukaisen verkkosivustouudistuksen. Uudella sivustolla haluttiin erityisesti hyödyntää inbound-metodeja ja rakentaa se niin, että sivusto tukee liidien generointia ja sisältöjen helppoa päivitettävyyttä. Uusi verkkosivusto rakennettiin WordPressin Gutenberg-editorin avulla, jolla sisältöjen syöttö ja muokkaaminen on helppoa. Sivusto optimoitiin hakukonenäkyvyyttä ja liidien generointia silmällä pitäen, ja se esittelee Laitila Arkkitehtien monipuolisen palveluntarjonnan ja referenssit helposti päivitettävissä olevalla tavalla. Markkinoinnin tueksi Laitila Arkkitehdit otti käyttöön […]
Tekijä: Sivututka Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Taloturva on mukava, kotimainen ja aidosti avulias omakotitalojen remontoinnin asiantuntija. Tehtävämme oli uudistaa Taloturvan sivusto vastaamaan paremmin kasvaviin tarpeisiin: Taloturvan tulee näkyä kaikissa kanavissa johtavana, kotimaisena ja ennen kaikkea ystävällisenä asiantuntijana. Palveluvalikoiman lisäksi sivustolla esitellään maksutonta tietoa kaikkeen kodin arvon säilyttämiseen ja ylläpitoon liittyvään. Uudistimme ilmeen brändivärin ja fontin ympärille. Sivuston käyttäjät ohjataan konversiota kohti. Laaja palveluvalikoima on silmäiltävissä vaivattomasti, ja palveluiden vakuuttavuutta vahvistetaan tuhansia remonttikohteita sisältävällä interaktiivisella kartalla.
Tekijä: MEOM
Tärkein teknologia: HubSpot
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Uudistimme teknologiayhtiö HeiaHeian verkkosivuston vastaamaan paremmin yrityksen liiketoiminnan tavoitteita erityisesti kansainvälisen kasvun avuksi. Tavoitteena oli rakentaa sivusto, joka mahdollistaa SaaS-palveluna tarjottavan pelillistetyn hyvinvointityökalun ketterän markkinoinnin ja HeiaHeian tiimille helpon sisällönhallinnan. Yhteistyön osa-alueet: – visuaalisen identiteetin jalkautus verkkoon – käyttöliittymä- ja käytettävyyssuunnittelu – konversiopisteiden suunnittelu – sivuston ylläpidettävyyden suunnittelu ja toteutus – HubSpot-sivuston modulaarinen toteutus – tekninen SEO – avainsanakartoitus ja SEO-sparraus – yhteistyö sivuston jatkuvassa kehityksessä: design, tekniikka, markkinointi Ensisijainen tavoite sivustolla on kasvattaa laadukkaiden “Request demo”-liidien määrää. Jo pari tuntia julkaisun […]
Tekijä: J&Co Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Lähtötilanne: Brändiuudistuksen yhteydessä tulisi uusia UNIKA:n verkkosivut sekä tuoda opiskelijamateriaali verkkoon verkkokurssin muodossa. UNIKA on ainoa ilmainen yksityinen hiusalan koulutuskeskus Suomessa. Ratkaisu: Suunnittelimme verkkopalvelun käyttöliittymän suunnittelutoimisto Aivopesulan luoman visuaalisen ilmeen mukaan. Verkkopalvelu toteutettiin WordPress-alustalle. Kurssikokonaisuus toteutettiin LearnDash-verkkokurssialustalla. Kokonaisuus rakennettiin kehittämämme Jcore WordPress teeman pohjalta.
Tekijä: MEOM
Tärkein teknologia: HubSpot
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
MEOM rakensi Smartumille sivuston HubSpotin uuden sisällönhallintajärjestelmän päälle, jolla otetaan kaikki teho irti markkinoinnin automaatioista samalla kun sivuston sisältöjen päivittäminen on helppoa. Verkkosivuston uudistuksen päätavoitteita oli helppo sisällönhallinta ja päivittäminen. Hakukoneoptimointi, suorituskyky, käytettävyys ja analytiikka nousivat myös prioriteettilistan kärkeen. Smartum vastasi itse sivuston suunnittelusta, MEOM teki teknisen toteutuksen. Ostoprosessin aikana sopivimmaksi julkaisualustaksi nousi HubSpot, jota Smartum hyödynsi jo monin tavoin markkinoinnissa.
Tekijä: Contrast
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
RadioMedia on suomalainen kaupallisten radiotoimialan kattojärjestö, jäseninään 31 yksityistä radioyhtiötä, jotka toimivat merkittävinä viestijöinä yhteiskunnassamme tavoittaen lähes 90 % suomalaisista viikottain. RadioMedian jäsenyhtiöt omistavat 90 % Suomessa myönnetyistä ohjelmistotoimiluvista ja lähes 100 % kaupallisen radiotoimialan liikevaihdosta tulee RadioMedian jäsenasemilta. RadioMedian vanhan sivuston tuen (Drupal 7) lähestyessä loppuaan RadioMedia otti Contrastiin yhteyttä tarpeenaan tehdä kokonaisvaltainen verkkosivustojen ja kilpailujärjestelmien (https://radiomedia.fi/, https://www.kaikukilpailu.fi/ ja https://www.radiogaala.fi/) uudistus sekä ilmeen päivitys. Tässä artikkelissa avaamme RadioMedian radiomedia.fi -pääsivuston projektia syvemmin. Pääsivuston runsaan sisällön, useiden kohderyhmien ja monimutkaisen rakenteen ansiosta […]
Tekijä: Contrast
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa
Solidaarisuus on vuonna 1970 perustettu suomalainen kehitysyhteistyöjärjestö. Solidaarisuus tekee merkittävää työtä naisiin kohdistuvan väkivallan vähentämiseksi, köyhtymisen pysäyttämiseksi sekä globaalin muutoshalun edistämiseksi. Solidaarisuus on ollut rakas asiakkaamme vuosien ajan ja olemme toimineet heidän tiiviinä digikumppanina aina vuodesta 2017 lähtien. Viimeisimpänä projektina loimme Solidaarisuudelle täysin räätälöidyn aineettomien lahjojen Woocommerce-pohjaisen verkkokaupan, josta fyysisen materian sijaan on mahdollista ostaa monipuolinen valikoima aineettomia ja eettisiä lahjatuotteita. Tuotteiden rahallinen summa ohjataan lahjoituskohteen mukaisesti esimerkiksi silpomisen vastaiseen työhön tai tarjoamalla kehitysmaan naiselle luku- ja kirjoitustaito tai vaikkapa yrittäjyyskoulutus. Avaten […]
Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Saari on pohjoismaisesta muotoilusta ammentava keittiö- ja säilytyskalustevalmistaja. Kalusteet räätälöidään mittatilauksena asiakkaalle ja ne valmistetaan Saaren omalla tehtaalla Salossa. Saari tunnetaan korkeasta laadusta, hyvästä muotoilusta ja käsityötaidon suvereenista hallinnasta vahvasti teollistuneessa markkinassa. Rakensimme nopean ja kevyen headless-palvelun Saarelle, joka vastaa asiakaskunnan vaativaan makuun. Suunnittelu Koska Saaren tuotteet ovat moderneja ja yksilöllisesti suunniteltu käyttäjän tarpeisiin, myös verkkopalvelusta haluttiin moderni ja yksilöllinen. Palvelusta päätettiin moderneilla Javascript -tekniikoilla sulavan, nopean ja linjakkaan käyttökokemuksen varmistamiseksi. Palveluun rakennettiin entistä parempia käyttäjäpolkuja, jolla keittiön suunnittelu voidaan aloittaa jo […]
Tekijä: iasy Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Oy Scanvarm Ab maahantuo ilma- ja maalämpöpumppuja, viilennyslaitteita sekä suurtehoilmanpuhdistimia. Uudistimme Scanvarmin verkkosivuston keväällä 2021. Uudistuksen tavoitteena oli selkeyttää sivustoa, sen hallintaa sekä tehdä siitä nopeasti latautuva, hakuneoptimoitu ja helppokäyttöinen kaikilla päätelaitteilla. Sivustolle haluttiin luoda moderni, harmoninen ja selkeä ulkoasu, jonka pääroolissa ovat tuotetieto ja muut sisällöt. Kuvapaikat on suunniteltu niin, että uusien kuvien lisääminen ei kuvan formaatin ollessa oikea vaadi suurempaa rajaamista, kontrastin hakemista tai muuta työlästä käsittelyä. Teksti nousee aina hyvin esille kuvasta riippumatta. Scanvarm ei myy suoraan kuluttaja-asiakkaille. Tuotteet […]
Tekijä: Paper Planes Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa
Sympa on nopeasti kasvava ja kansainvälistyvä kotimainen perheyritys. Sympan pilvipalveluna toimivaa HR-järjestelmää käytetään jo yli 100 maassa. Sympa Marketplace kehitettiin, jotta Sympan ja sen kumppaneiden tuotteilla ja palveluilla olisi oma, helppokäyttöinen verkkokauppansa, jossa asiakkaat voivat kätevästi tutustua erilaisiin tuotteisiin ja vertailla niitä keskenään. Projektissa toimme Sympan hahmotteleman verkkokauppakonseptin eloon WordPress-ratkaisulla, jonka keskiössä ovat helppous ja hyvä käyttökokemus. Marketplacen kauppatoiminnallisuudet toteutimme WooCommerce-lisäosan avulla. Osana projektia teimme myös räätälöidyn integraation WooCommercen ja HubSpotin välille. Tuotteen tilaus tapahtuu verkkokaupan tavallista ostopolkua noudattaen, ja loppuun […]
Tekijä: iasy Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Lotus Demolition on melko uusi brändi Suomessa. Se syntyi Delete Demolitionin myydessään purkuliiketoiminnan pohjoismaiselle perheyritykselle Lotus Maskin & Transport Ab:lle. Deletestä irtautumisen yhteydessä Lotukselle suunniteltiin ja toteutettiin uusi verkkosivusto. Sivusto on rakennettu WordPressin päälle. Sivustolla esiteltävät referenssit ja Second Hand -kaupan tuotteet (mikäli niitä on myynnissä atm.) tuodaan Sales Forcesta. Sivuston tuottamat liidit taas viedään Sales Forceen jatkokäsittelyä varten. Integraatiot on toteutettu Sales Forcen API-rajapintaa hyödyntäen. Sivusto esittelee laajasti Lotuksen palveluita, toimintaa ja toteutettuja projekteja. Sinne on myös rakennettu Purkubotti, jonka avulla […]
Tekijä: iasy Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto
Rooty on pakastealtaasta löytyvä kotimainen perunasta valmistettu vaihtoehto riisille ja vehnäpastalle. Uutuustuote lanseerattiin keväällä 2021. Saimme toimeksiannon suunnitella ja toteuttaa rooty.fi-sivuston. Sivustolla esitellään tuotteet Rooty Pannunuudeli ja Rooty perunahippu. Sieltä löytyy myös reseptejä Rootysta valmistettaviin aterioihin ja muuta ajankohtaista tietoa. Sivuston ulkoasu ja käyttöliittymä suunniteltiin Rootyn ilmemaailmaa mukailevaksi. Vahvasti kuluttajille suunnattu sivusto on suunniteltu erityisesti puhelinkäyttäjiä silmällä pitäen niin, että ruokaohjeiden selaaminen ruuanlaiton yhteydessä on mahdollisimman helppoa. Sisältöjä löytyy kolmella eri kielellä ja julkaisualustana toimii WordPress.
Tekijä: Mediasignal
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Himos on vuonna 1984 perustettu, hiihtoväen hyvin tuntema talviurheilukeskus ja perheyritys. Himokselle rakennettiin kattava verkkosivusto, joka palvelee monipuolisesti talviurheilun ja -liikunnan kävijäkuntaa. Verkkopalvelu rakennettiin WordPress-alustalle ja merkittävänä osana ostopolkua on Axess-verkkokauppaintegraatio, jonka avulla lipputuotteet hintoineen ovat ostettavissa sivustolta. Rinneinformaatiota tukee alueen web-kamerat, joiden myötä sivustolle päivittyy automaattisesti uusimmat kuvat Himoksen rinteistä ja palvelupisteistä. Lisäksi laskettelijoita palvelee säädatasta koostettu Himoksen ylä- ja ala-asemien lämpötilojen näytöt. Asiakaskokemukseen liittyen eri kohderyhmiä lähestytään kattavan uutiskirjejärjestelmän avulla.
Tekijä: Web-veistämö
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto
Meijerialan ammattilaiset MVL ry on ammattiliitto, johon kuuluu yli 3 000 alan asiantuntijaa. MVL:n tarpeena oli uudistaa sivuston visuaalinen ilme, vaihtaa taustajärjestelmä nykyaikaisempaan sekä saada ammattiliiton sisällöt helposti hahmotettavaan muotoon. Uudistuksella oli kaksi päätavoitetta: selkeä visuaalinen ilme sekä hahmotettavaan muotoon jäsennelty sisältö. Sivuston toiminnallisuudet säilyivät ennallaan, mutta ratkaisut päivitettiin nykyaikaisiksi. Käyttöliittymäsuunnittelussa lähdimme liikkeelle kirkastamalla, millaista tunnelmaa taitolla ja värimaailmalla viestitään. Tarkastelimme käytettävyyttä sekä huomioimme suunnittelussa saavutettavuuden käytänteet. Sivuja elävöitettiin tuottamalla MVL:lle animoidut logot sekä muita interaktiivisia elementtejä. Sivuston designin toteutti yhteistyökumppanimme Keskiö. […]
Tekijä: Trimedia Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Ehautaus on jyväskyläläinen hautauspalvelu, joka toimii kuten tavallinen hautaustoimisto – tai miltei, sillä kaikki hautajaisiin liittyvät järjestelyt hoidetaan etänä joko verkossa tai puhelimen kautta. Sivuston suunnittelussa ja toteutuksessa tuli ottaa huomioon erityisesti verkkopalvelun suoralinjaisuus ja mutkattomuus. eHautaus halusi tarjota asiakkailleen käyttäjäystävällisen palveluratkaisun, joka tekisi hautausjärjestelyjen suunnittelusta surun keskellä mahdollisimman vaivatonta. Tärkeimmäksi toiminnallisuudeksi nousi erityisesti räätälöidyn hautajaisten suunnittelutyökalun tarve. Starttasimme marraskuussa 2020 sivuston kehittämisprojektin, joka valmistui toukokuussa 2021. Projektissa keskityttiin seuraaviin asioihin: – Uudistimme sivuston vastaamaan asiakkaan sivustolle asettamia visuaalisia sekä toiminnallisia tavoitteita […]
Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Vastasimme yhden Suomen suosituimman hampurilaisketjun, Burger Kingin, verkkopalvelun uudistuksesta. Tähtäimessä oli kehittää uusi burgerking.fi edeltäjäänsä käyttäjälähtöisemmäksi saadun asiakaspalautteen pohjalta ja samalla päivittää sivusto vastaamaan pikaruokaketjun uudistunutta brändi-ilmettä. Kevensimme myös sivuston ylläpitäjien työtaakkaa kiinnittämällä sisällönhallinnan selkeyteen ja monipuolisuuteen erityistä huomiota. Vaatimattomasti tavoitteena oli luoda maailman paras Burger King -saitti. Ravintoloiden löytymistä helpotimme toimipistehaulla, jonka toteutuksessa hyödynsimme Googlen geocoding-rajapintaa. Burger Kingin laajan tuotevalikoiman selaamiseen suunnittelimme verkkokauppamaisen tuotesuodatuksen, jonka avulla käyttäjä voi etsiä mieluisia herkkuja tuoteryhmän perusteella ja suodattaa tuloksista pois valitsemiaan allergeeneja sisältävät tuotteet. […]
Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa
Cecil Hagelstamin Antikvaarinen Kirjakauppa on Helsingin keskustassa toimiva asiantunteva antikvaarinen kirjakauppa, joka toimii sekä kivijalkaliikkeenä että verkkoantikvariaattina. Antikvariaatti on sijainnut Fredrikinkadulla Helsingissä samoissa tiloissa jo yli 40 vuotta. Heidän kokoelmansa painottuu pääasiassa tieteellisiin julkaisuihin, laadukkaaseen kaunokirjallisuuteen sekä erityisesti vanhoihin karttoihin ja painokuviin. Saimme kunnian uudistaa perinteikkään helsinkiläisen kirjakaupan verkkopalvelut 2020-luvulle kun vanha verkkokauppa alkoi olemaan liian kömpelö hallinnoida, vaikea navigoida ja sisälsi joukon ylläpitoa vaikeuttavia ongelmia. Uudistuksessa haettiin alustaksi luotettava WooCommerce, jota räätälöitiin antikvariaatin tarpeisiin. Samalla huolehdittiin siitä, että kirjakauppa on helposti […]
Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Nokeval on Nokialla perustettu teknologiakehityksen pioneeri, joka perustettiin intohimosta asioiden mittaamiseen ja tuotekehitykseen. Nokeval on tehnyt jo yli 40 vuotta pitkäjänteistä työtä langattomien teknologioiden parissa ja kehittänyt sekä valmistanut mm. IoT-mittalaitteita ja -mittausratkaisuja sekä pilvipalveluita eri toimialojen tarpeisiin. Digitaalisten ratkaisujen sekä niitä täydentävien tuotteiden avulla he auttavat asiakkaitaan kehittämään liiketoimintaansa älykkääksi ja vastuulliseksi. Verkkosivu-uudistuksen taustalla kyti pitkään muhinut ajatus isommasta loikasta tuotemyynti-painotteisesta liiketoimintamallista ja viestinnästä kohti asiakaslähtöisempää tapa palvella asiakkaita; kyse oli siis isommasta muutoksesta koko yrityksessä, joka helposti konkretisoituu verkkosivustolla – […]
Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Sorcolor on Raumalta lähtöisin oleva maalausalan perheyritys, joka nykyisin toimii laajalti usean maakunnan kattavasti ja tarjoaa palveluita mm. ulko- ja sisämaalaukseen sekä kattojen kunnossapitoon niin kotitalouksille kuin taloyhtiöille ja urakoitsijoillekin. Sorcolor työllistää yli 200 osaajaa ja on kasvanut vauhdilla Suomen johtavaksi maalausliikkeeksi. Digitaaliseen markkinointiin panostava Sorcolor koki tarpeen uudistaa verkkosivustoaan, jotta se palvelisi entistä paremmin markkinoinnin ja etenkin hakukoneoptimoinnin tarpeita. Vanhan alustan jatkokehittäminen ei olisi ollut kestävä ratkaisu, joten päätettiin kertaheitolla panostaa laadukkaan pohjan rakentamiseen, jolloin samalla saatiin mahdollisuus luoda uusia keinoja […]
Tekijä: Sivututka Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa
Rejlers on Ruotsissa listattu insinööritoimisto, joka työllistää Suomessakin yli 1000 asiantuntijaa ja ammattilaista. Rejlers lähestyi meitä alallaan ennennäkemättömän konseptin kanssa: perinteisiä insinööritoimiston palveluja myytäisiin tuotteistettuna verkkokaupasta. Valtaosa Rejlersin toiminnasta koostuu laajoista projektitoimituksista. Pienempiä projekteja Rejlers totesi kuitenkin olevan tuotteistettavissa näppäriksi paketeiksi ja verkkokaupassa myytäväksi. Rejlersin palvelutuotteet poikkeavat toki melkoisesti perinteisistä verkkokauppatuotteista. Jokainen palvelutuote on omanlaisensa kokonaisuutensa valintoineen. Lisäksi perinteisten toimituskulujen sijaan lisäkuluina ovat insinöörien matkakulut asiakkaiden luokse päivärahoineen, jotka tulisi laskea mahdollisimman tarkasti. Vaikka saimmekin tuotteista kuvaukset ja speksit asiakkaalta, niin niiden […]