Budjetti: 10 000–30 000 €

Aboard-verkkolehti

Tekijä: Poutapilvi web design Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto

Aboard-lehti on toiminut vuosikausia Turun Sataman sidosryhmäviestinnän välineenä. Satamalla tehtiin päätös digitaalisen markkinointiviestinnän kehittämisestä ja haluttiin lehden suosiosta parempaa analytiikkaa. Printtilehden sisältö ja ulkonäkö oli parin viime vuoden aikana hiottu verkkolehti mielessä ja kun lopulta verkkolehti tehtiin, sisältö sopi melkein sellaisenaan verkkoon. Poutapilvi suunnitteli verkkolehtikokonaisuuden sekä toteutti verkkolehden WordPress-alustalla.

Kotiseutuliitto

Tekijät: Flo Apps Oy (tekniikka), Laiha Oy (UI)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Suomen Kotiseutuliittoon kuuluu yli 850 yhteisöä ja 220 henkilöä. Kotiseutuliiton uusi verkkosivusto avattiin toukokuussa 2018. Sivusto on rakennettu WordPress-julkaisujärjestelmän avulla ja se on integroitu FloMembers-jäsenrekisteriin. Seurahaku on toteutettu FloMembersin REST-API -rajapinnan avulla. Sivuston teknisestä toteutuksesta ja projektinhallinnasta vastasi Flo Apps Oy. Ulkoasun suunnitteli Laiha Oy.

Magisso.com

Tekijä: G-Works
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Magisso on palkittu suomalainen design-brändi, joka suunnittelee innovatiivisia ja käytännöllisiä ratkaisuja kodin eri pulmiin. Yrityksen tuotteista tunnetuin on Maria Kivijärven vuonna 2011 suunnittelema legendaarinen kakkulapio, jota on ihastellut muun muassa Wall Street Journal, CNN, Oprah ja InStyle. Uudistimme tärkeimmän viestintäkanavamme, magisso.comin, vuoden 2017 lopussa. Jäykkä ja vanhentunut sivusto ei ollut palvellut yrityksen sisäisiä käyttäjiä eikä ulkoisia kohderyhmiä enää pitkään aikaan ja myös sivuston teknisen toimivuuden ja luotettavuuden kanssa alkoi olla haasteita, joten oli korkea aika uudistaa sivusto täysin. Uudistusprojektissa yksi tärkeimmistä vaiheista oli […]

Hintsa Performance

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Hintsa Performance on johtava korkean tehokkuuden valmennuksen ja digitaalisten hyvinvointipalveluiden tarjoaja. Yrityksen osaaminen auttaa yksilöitä, tiimejä ja kokonaisia organisaatioita parantamaan terveyttään ja hyvinvointiaan sekä suoriutumaan tehokkaammin haastavissa liiketoiminta- ja urheiluympäristöissä. Meitä pyydettiin kehittämään Hintsan omaa tehokkuutta verkossa sivustouudistuksen kautta. Siisti ja vakaa sivusto takaa uskottavuuden Nettisivulla on valtava vaikutus asiakkaan laatuvaikutelmaan ja luottamukseen yritystä kohtaan. Hintsa Performance halusi nettisivun uudistuksen myötä vahvistaa sitä käsitystä, että kyseessä on alan todellinen huippuosaaja. Tämä lähdettiin toteuttamaan uudistamalla sivustorakennetta ja ulkoasua sekä parantamalla sivuston käyttökokemusta. Markkinoinnin […]

Helsingin Satama – vuosikertomus 2017

Tekijät: Ida Fram Oy (Visuaalinen suunnittelu), Into-Digital Oy (Tekninen toteutus)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Toteutimme Helsingin satamalle sähköisen vuosikertomuksen yhdessa Ida Framin kanssa. Vuoden 2017 vuosikertomus oli Helsingin sataman ensimmäinen verkkovuosikertomus, ja sen avulla haluttiin saavuttaa aikaisempaa suurempi yleisö. Ida Fram suunnitteli sivuston visuaalisen ilmeen – Into-Digital vastasi sivuston teknisestä suunnittelusta ja toteutuksesta. Vuosikertomuksen suunnittelun yksi lähtökohdista oli se, että nyt tehtyä teknistä ja visuaalista perustaa on mahdollista hyödyntää tulevien vuosien vuosikertomuksissa. Vuosikertomukseen luotiin ”sähköinen sisällysluettelo”, joka parantaa vuosikertomuksen luettavuutta ja helpottaa käyttäjän navigointia. Toteutimme sivustolle myös aikajanan, jonka avulla käyttäjä saa helposti yleiskäsityksen sataman vuodesta […]

Turun Satama

Tekijä: Poutapilvi web design Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Turun satama sai kauan kaivatun verkkopalvelun – modernin, näyttävän ja selkeän sivuston, joka vakuuttaa asiakkaat, risteilijät ja kaupunkilaiset. Koukuttava tarina on hyvä lähtökohta verkkosivustolle. Se pitää vain muuttaa rakenteeksi, sisällöiksi, käyttöliittymäksi ja lopulta kokonaiseksi verkkopalveluksi. Turun Sataman verkkopalvelu-uudistus aloitettiin kartoittamalla käyttäjäryhmät sekä heidän tarpeensa. Nykyiset sisällöt käytiin läpi. Mikä toimii, mikä ei? Sen jälkeen luotiin käyttäjäryhmien tarpeisiin pohjautuva rakenne ja suunnitelma, jonka pohjalta sisällöt uudistettiin. Verkkopalvelun visuaalinen ilme on osa tarinaa. Se vaikuttaa myös yrityksestä syntyvään mielikuvaan. Siksi se pitää suunnitella tukemaan […]

Proluomu.fi

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Pro Luomu ry on luomualan toimijoiden yhteistyöjärjestö, jonka tehtävänä on edistää luomun kasvua ja kehitystä Suomessa. Yhdistyksellä on noin 70 jäsentä, jotka edustavat ruokaketjun toimijoita tuottajista kauppaan. redandbluen tehtävänä oli uudistaa Pro Luomun verkkopalvelu WordPress-julkaisujärjestelmälle. Projektiin kuului sivuston konseptiontityöpajat, käyttöliittymäsuunnittelu, ulkoasun suunnittelu sekä tekninen toteutus. Verkkosivustolle suunniteltiin ajankohtaisosio, tapahtumakalenteri, materiaalipankki ja modulaariset sivupohjat, joilla Pro Luomu voi jatkossa luoda itse esimerkiksi kampanja- ja hankesivukokonaisuuksia sivustolle itse. Verkkopalvelu-uudistuksen yhteydessä Pro Luomulle tarvittiin myös uudet brändikuvat, jotka suunnittelimme ja kuvasimme. Sivusto on osa viiden […]

Black Bruin

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Jyväskylän karhunpesästä käsin ympäri maailmaa toimiva Black Bruin valmistaa moottoreita, rotaattoreita sekä ohjausjärjestelmiä raskaille ajoneuvoille. Vaikka Black Bruinin historia ulottuu aina vuoteen 1959, ollaan yrityksessä tiiviisti kiinni nykypäivän kehityksessä. Toteutimme uuden sivuston monista laajoista sisältötyypeistä helposti ylläpidettävän paketin. Muun muassa jälleemyyjien ja palvelukeskusten haku uusittiin täysin. Hakutuloksia ei tarvitse enää odottaa tai tehdä uutta sivulatausta nähdäkseen ne, siitä pitää huolen käytetyt edistyneet tekniikat: Googlen paikannus, WordPress REST API sekä Vue.js. “Yhteistyö Duden kanssa alkoi 2015, kun etsimme sivustolle WordPress-toteuttajaa. Yhteistyö on jatkunut […]

Turku Business Region

Tekijä: Poutapilvi web design Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Businessturku.fi on Turun seudun yritys- ja innovaatiopalveluiden sivusto, jonka ylläpidosta vastaa Turku Science Park Oy. Sivusto keskittyy Turun alueen yrityksille suunnattujen palveluiden esittelyyn sekä vahvojen alueellisten klustereiden ja niissä toimivien organisaatioiden ja yritysten esiin nostamiseen. Poutapilvi asensi mainostoimiston suunnitteleman ulkoasun ja toteutti sivuston WordPress-alustalla.

Might & Magic: Elemental Guardians

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Ubisoftin uusi nopeatempoinen strategiapeli Might & Magic: Elemental Guardians tempaisee pelaajan taianomaiseen fantasiamaailmaan. Maaginen saitti maagiselle pelille Evermadea pyydettiin luomaan pelin julkaisun alla sivusto, joka vahvistaisi hypeä pelin ympärillä ja tarjoaisi sujuvan alustan ennakkorekisteröintejä ja pelin latauksia varten. Sivuston tuli imaista käyttäjä Might & Magicin myyttiseen maailmaan ja osaksi seikkailua. Visuaalista ilotulitusta Hypen luominen näin vaikuttavan pelin ympärille vaatii sivustolta jotakin erityistä. Sivuston teho perustuu vaikuttaviin visuaalisiin ratkaisuihin. Elävät värit ja gradientit, yksityiskohtaiset hahmot sekä samettisen pehmeät animaatiot nostavat sivuston käyttökokemuksen perustasoa […]

Koneen Säätiön sivustouudistus

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Koneen säätiön sivustouudistus tehtiin vanhan toteutuksen päälle niin, että olemassa olevat sisällöt säilytettiin WordPressin hallinnassa. Sivuston rakenne ja sivukartta konseptoitiin uudelleen käyttäjälähtöiseksi useammassa työpajassa yhteistyössä asiakkaan kanssa. Sivustolle luotiin uusia päätason sivupohjia selkeyttämään aikaisemmin haasteelliseksi koettua rakennetta. Sivuston menua uusittaessa siitä tehtiin saavutettava. Olemassa olevat artikkeli- ja custom post type -sisällöt kategorisoitiin, jaoteltiin ja avainsanoitettiin kokonaan uudestaan. Artikkelisisällöille rakennettiin eri tyyppisiä sisällönnäyttämistapoja ja dynaamisia filtteröintejä osiksi uusia sivupohjia. Vanhaa tapahtumakalenteria selkeytettiin ja siitä tehtiin modulaarinen osa eri sivupohjia, joka mahdollistaa kalenterin näyttämisen […]

Pivo.fi

Tekijä: Crop Agency Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Uudistimme OP Ryhmän kehittämän Pivo-mobiilimaksusovelluksen verkkosivuston. Suunnittelimme sivuston siten, että se viestii sovelluksen hyödyistä eri käyttäjäryhmille ja siirsimme painopisteen sovelluksen ytimeen: näyttämään ja kertomaan mitä sillä voi tehdä. Toteutimme mobiilioptimoidun WordPress-sivuston, jonka sisällön päivitys ja muokkaus suunniteltiin mahdollisimman helpoksi. Rakensimme sivun sisältöpalikoiden avulla, joita voi joustavasti lisätä, poistaa, siirrellä ja muokata. Tämä tekee verkkopalvelun ylläpidosta helppoa ja sujuvaa sekä mahdollistaa monipuolisesti kampanjaluontoisten viestien ja sisällön nopean julkaisun.

Urut soimaan -varainkeruukampanja

Tekijä: Hahmo Design Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Musiikkitalon säätiön Urut soimaan -kampanja kerää varoja suomalaisen urkumusiikin edistämiseen. Vastasimme kampanjan visuaalisesta sekä teknisestä toteutuksesta. Kampanjan viestit sekä lahjoitustuotteet (nimikoidut pillit) ideoitiin yhdessä asiakkaan sekä viestintätoimisto Måndagin kanssa.

Huono Äiti

Tekijä: Crop Agency Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yhteisösivusto

Uudistimme Suomen johtavan äitiyhteisön, Huonon Äidin verkkopalvelun. Rakensimme sivuston WordPressin päälle ja teimme ulkoasu- ja käyttöliittymäsuunnittelun. Päämääränämme oli suunnitella verkkopalvelu, jonka avulla on helppoa ja joustavaa julkaista useita uusia, eri aihepiireihin jaoteltuja artikkeleja päivässä. Ratkaisumme oli visuaalisista elementeistä rakentuva WordPress-sivusto, joka on jaettu aihepiireittäin kategorioihin, joiden avulla lukijoiden on helppo löytää heitä kiinnostavia artikkeleja ja jatkaa eteenpäin juttujen parissa. “Cropin kanssa työskentely oli suoraviivaista ja nopeaa. Aikataulut pitivät, kyvyt ja luovuus ovat huipputasoa. Huonoaiti.fi muuttui blogista nykyaikaiseksi verkkopalveluksi, jonka avulla artikkelien julkaisu […]

Emce365.fi

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

EmCe 365 on ketterä ja helppokäyttöinen sähköisen taloushallinnon ohjelmisto, joka tuo kaikki taloudenhallinnan työkalut yhteen paikkaan. EmCe 365 automatisoi taloushallinnon prosesseja ja mahdollistaa uudenlaisen ja sujuvan taloudenhallinnan käyttökokemuksen. Työkalu on suunniteltu paitsi tilitoimistoille, myös yrittäjien päivittäiseen käyttöön. redandblue suunnitteli ja toteutti Emce365.fi sivuston WordPress-alustalle. Suunnitteluvaiheeseen kuului aikaisen vaiheen prototyyppi ja testaus. Vastaamme myös ohjelmiston brändi-ilmeestä, verkkosivujen tekstisuunnittelusta, valokuvauksesta, sekä videosuunnittelusta ja -toteutuksesta. Olemme toimineet ohjelmiston kehittämisessä konsepti- ja käyttöliittymäsuunnittelukumppanina koko tuotteen elinkaaren ajan. Tuotetta on kehitetty käyttäjälähtöisesti sprinteissä yli vuoden. Redandbluen tehtävä […]

Sievo

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Vuonna 2003 perustetun Sievon päätuote on ohjelmisto joka jalostaa isojen asiakkaiden hankintatiedoista analyysejä auttamaan ostojen tehostamisessa, optimoinnissa ja budjetoinnissa. Sievo kaipasi osaavaa kumppania joka toimittaisi uuden sivuston “avaimet käteen” periaatteella ja tarjoaisi ylläpitoa sekä ketterää jatkokehitystä julkaisunkin jälkeen. Dude valikoitui kumppaniksi ja toteutti sivustouudistuksen samaan aikaan laajemman, koko brändin visuaalisen ilmeen uudistuksen kanssa. Sisällön helpon ja joustavan hallittavuuden lisäksi projektissa kiinnitettiin erityistä huomiota sivuston nopeaan latausaikaan, toimintavarmuuteen ja joustavaan jatkokehitykseen. Sievon markkinointi pystyy kasaamaan tarvittaessa itsenäisesti uusia sivuja sekä muokkaamaan sisältöjä joustavasti. […]

Ravintola Hertog Jan

Tekijä: Crop Agency Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Uudistimme belgialaisen kolmen Michelin-tähden ravintolan, Hertog Janin verkkosivuston. Teimme visuaaliseen suunnittelun, sivuston teknisen toteutuksen sekä suunnittelimme sisällöt ja kirjoitimme tekstit. Ratkaisumme oli responsiivinen, mobiilin kautta helposti toimiva WordPress-sivusto, jonka toteutuksessa kiinnitimme erityistä huomiota mahdollisimman helppoon ylläpitoon hektistä huippuravintolamaailmaa ajatellen.

Joutsenmerkki

Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Uudistimme Joutsenmerkin tieto- ja tuotesivuston niin tekniikan kuin ulkoasunkin osalta. Joutsenmerkin markkinointipäällikkö ja projektista vastannut Minna Kinnari ei sanojaan säästele. ”Pelkkää hyvää sanottavaa: huippu porukka, nopea reagointi asiakkaan tarpeisiin ja aikataulussaan pysynyt projekti.” Mutta kaikki kiitos ei missään nimessä kuulu meille. Projektin onnistumiseen vaikutti merkittävästi se, että myös Joutsenmerkillä oli valmistauduttu hyvin ja sisällöntuotanto valmistui ajallaan. Projektin kulkua helpotti myös yhteinen kieli. ”Aucorissa osattiin selittää asiat niin, että ymmärsimme. Ei käytetty sitä omaa jargonia. Ja aina pystyi kysymään, jos jokin jäi epäselväksi”, […]

Hofstede Insights -verkkosivu-uudistus

Tekijät: Ida Fram Oy (Konseptisuunnittelu), Into-Digital Oy (Tekninen toteutus)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto

Into-Digital toteutti yhdessa Ida Framin kanssa laajan sivustokokonaisuuden joka sisältää myös verkkokaupan. Palvelussa myydään tuotteita ja palveluita ympäri maailmaa ja verkkokaupassa onkin huomiotu kansainväliset maksutavat ja EU:n asettamat vaatimukset. Inton rooli projektissa oli hyvin kokonaisvaltainen, teimme visuaalisen suunnittelun sekä verkkokaupan määrittelyn ja suunnittelun, sekä vastasimme täysin teknisestä toteutuksesta.

Teollisuusliiton sivustouudistus

Tekijät: Hasan & Partners (Visuaalinen suunnittelu ), Into-Digital Oy (Tekninen toteutus)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Toteutettiin laajamittainen sivustouudistus yhdessä hasan & partnersin kanssa, kun kolme suurta ammattiliitoa yhdistyivät Teollisuusliitoksi. Laajan sivusto pitää sisällään muutaman erilaisen sivupohjarungon ja useita erilaisia räätälöityjä sisältömoduuleja. Yksi sivuston avaintoiminnoista on räätälöity hakutoiminto, joka toteutettiin SearchWP-hakutyökalua hyödyntämällä. Hakutyökalu indexoi sisällön lisäksi myös sisällön liitetiedostoina olevat pdf- ja office-dokumentit. Sivuston ominaisuuksia mm.: -Etusivu, artikkelit, tapahtumat, henkilöt, sisältösivut -Pikahaku, laaja haku, hakutulosten kategorisointi -Räätälöidyt Some-feedit, Facebook-kommentointi -Lomaketyökalu, Mailchimp-integraatio -Räätälöidyt pienet ”sovellukset” (Vue) sivuston sisällä mm. henkilörekisteri ja materiaalintilauslomake -Kieliversiointi (suomi, ruotsi, englanti)

Suomen Ilmailuliitto

Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Urheilu- ja harrasteilmailun valtakunnallisen keskusjärjestön uljas verkkopalvelu, jonka yhteydessä myös mm. Ilmailu-verkkolehti sekä eri ilmailukerhojen sivustoja. Konsepti-, rakenne ja käyttöliittymäsuunnittelu, graafinen suunnittelu ja responsiivinen tekninen toteutus WordPress Network -alustalle.

CRM-Service Oy

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

CRM-Service Oy on vuonna 2007 perustettu Jyväskylän Lutakosta käsin ponnistava suomalainen yritys, joka tarjoaa yritysasiakkaille CRM-pilvipalvelua. Yrityksen paukut oli laitettu tuotteen kehittämiseen ja vuonna 2017 oli vihdoin oikea aika panostaa myös markkinointisivustoon. Dude kutsuttiin hätiin ja loppu onkin historiaa. CRM-service päätyi Dudeen, koska he kaipasivat tiimiä, joka pystyisi toteuttamaan sivustouudistuksen tiiviissä yhteistyössä, joustavasti ja tehokkaasti. Rakensimme CRM-service Oy:lle ensin ulkoasun, josta lähdimme iteroimaan lopullista versiota. Tarkoituksena oli raikastaa ilmettä, joten vaaleaa taustaa käytettiin paljon. Pyrimme myös saamaan CRM-service Oy:lle tärkeitä lukuja paremmin […]

Gapps

Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Toteutimme Gappsin WordPress-verkkosivu-uudistuksen, jossa tavoitteena oli luoda monikäyttöinen, moderni ja persoonallinen sivusto jouduttamaan Gappsin liiketoimintaa ja brändin rakennusta. Meille hieman poikkeuksellisesti työskentelimme valmiin design-layoutin kanssa. Usein tavoitteenamme on pyrkiä hallitsemaan kokonaisuus suunnittelun ja toteutuksen välillä käyttäjäkokemuksen takaamiseksi, mutta Gappsin kanssa teimme poikkeuksen, sillä sivuston ulkoasu oli laadittu ammattitaitoisesti ja ohjeistettu kattavasti in-house suunnittelijan toimesta. Kävimme yhdessä läpi oleelliset käyttäjäkokemukseen ja teknisiin ratkaisuihin vaikuttavat tekijät ja layouteja hiottiin vielä eteenpäin. Toisin kuin perinteisesti sivustojen suunnittelun kanssa usein toimitaan, Gappsin tapauksessa ulkoasu koostui pitkälti […]

Teatteri- ja mediatyöntekijöiden liitto

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Teme on Suomen suurin taide- ja kulttuurialojen ammattiliitto. Teme edustaa esittävien taiteiden, media- ja av-alojen työntekijöitä, taiteilijoita ja itsensätyöllistäjiä. Kattojärjestö Temen sivusto teme.fi sisältää Teme ry:n sivuston lisäksi seitsemän jäsenjärjestön sivustot. Sivusto koostuu pääosin erilaisista artikkeli- ja mediasisällöistä, joita on kategorisoitu ja jaoteltu erilaisiksi kokonaisuuksiksi. Sivupohjat ovat modulaarisia ja niiden avulla sivustolla voidaan luoda eri tyyppisiä yksittäisiä sivuja, joissa näkyy nostoja, ladattavia tiedostoja, kirjoittajia sekä erilaisia tapahtuma- ja uutis- ja artikkelivirtoja. Sivustolla on myös mm. jäsenmaksulaskuri sekä useita sosiaalisen median syötteitä. redandblue […]

Friikut.fi

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yhteisösivusto

Freelance-graafikot on suomalainen graafisten suunnittelijoiden työhuonekunta, joka toimii Freelance ohjelmatyöntekijät ry FOT alla. Jäsenet ovat freelancereita tai yrittäjiä. redandblue suunnitteli ja toteutti friikut.fi sivuston uudistuksen WordPress-alustalle. Ylläpitokäyttöliittymä räätälöitiin mahdollisimman helppokäyttöiseksi myös vähemmän teknisille graafikkojäsenille. Palvelussa graafikkojäsenet voivat luoda oman profiilin, esitellä omia työnäytteitään sekä myydä omia töitään Torilla. Varsinainen sivusto toimii minimalistisella designillä galleriana työnäytteille, jotka haluttiin nostaa pääosaan. redandblue vastasi projektin konseptisuunnittelusta, käyttöliittymäsuunnittelusta, visuaalisesta suunnittelusta, WordPress-toteutuksesta sekä sivuston ylläpidosta ja käyttöpalveluista.

Immuno Diagnostic

Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Selkeydestä, löydettävyydestä ja helppokäyttöisyydestä ei voi tinkiä tuumaakaan, kun verkkopalvelun sisuksissa hyrrää 100 000 tuotteen verkkokauppa. Suuri tuotemäärä asettaa haasteensa paitsi löydettävyydelle, myös verkkokaupan suorituskyvylle ja tuotteiden ylläpidolle. Immuno Diagnostic asetti uudelle verkkopalvelulle selkeät tavoitteet: – Verkkopalvelu palvelee asiakkaita mahdollisimman hyvin. – Asiakas löytää helposti tietoa tuotteista, joista hän on kiinnostunut. – Tuotteiden tilaaminen sekä tilauksen uusiminen verkkokaupassa on vaivatonta. – Verkkopalvelu toimii myynnin tukena. Uudistus toteutettiin WordPressilla, ja verkkokauppa rakennettiin WooCommercella. Tuotteet tuodaan verkkokauppaan Google Drivessa ylläpidettävän Excel-taulukon kautta, mikä helpottaa […]

Innovarch

Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Innovarch on kotimainen arkkitehtitoimisto, joka toimii valtakunnallisesti onnistuneiden tilojen ja elinympäristöjen suunnittelijana. Uudistimme Innovarchin visuaalisen identiteetin ja toimme brändin lähemmäksi muuta konsernia visuaalisesti. Identiteettiä muovattiin modernimmaksi ja raikkaammilla valinnoilla halusimme erottaa Innovarchia selkeämmin irti muusta kentästä rennompana ja helpommin lähestyttävänä, osaavana asiantuntijana. WordPress-sivustoa uudistettaessa oli elintärkeää luoda helposti hallittavissa oleva kokonaisuus, joka istuu saumattomasti muun konsernin kokoonpanoon ja helpottaa sisällöntuottajien työtä. Arkkitehtitoimistolle tyypillisesti kuvamateriaali on isossa roolissa joten projektiesittelyt ovat selkeästi sivuston hiotuin osa-alue. Yhdistimme kaksi sivustoa multisite-asennukseen ja niiden välillä voidaan […]

Vahanen

Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Loimme Vahanen-yhtiöille uuden, päivitetyn visuaalisen identiteetin sekä multisite-asennuksena toteutetun WordPress-sivuston. Vahanen on rakennus- ja kiinteistöalan suomalainen konsulttikumppani, joka tunnetaan hyvinvoivien elinympäristöjen rakentajana. Rakennusalalla onnistumista vastuun ottavan Vahasen palveluihin kuuluu asiantuntijapalvelut rakennusten koko elinkaaren ajalle. Vahasen konserni on levittäytynyt ympäri Suomen ja se työllistää vajaat 400 henkilöä. Vahasen visuaalisen identiteetin uudistaminen tuli ajankohtaiseksi kun brändin viestintään haluttiin uutta suuntaa ja vallitseva visuaalinen ilme ei tuntunut enää omalta. Tavoitteena oli luoda moderni ja rohkea brändi, joka erottuu selkeästi joukosta rennompana ja helpommin lähestyttävänä, osaavana […]

EK-Tieto

Tekijä: iasy Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

EK-Tieto Oy järjestää yrityksille koulutusta työsuhdeasioissa, palkanlaskennassa, yritysverotuksessa ja yritysturvallisuusasioissa. Iasy Oy suunnitteli ja toteutti EK-Tiedolle uuden verkkosivuston. Sivustolla näytetään EK-Tiedon järjestämät koulutukset ja niihin on mahdollista ilmoittautua. Myös EK-Tiedon asiantuntijat esittäytyvät sivustolla. EK-Tiedolla ei ollut aikaisemmin omaa sivustoa, vaan kurssit olivat osana EK:n sivustoa. Uuden sivuston käyttöä seurataan tarkasti ja sivustoa jatkokehitetään palautteen ja kerätyn datan pohjalta. Sivuston alustana toimii WordPress.

Salivirta & Partners

Tekijä: iasy Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Salivirta & Partners on hyvinvointialan asiantuntijayritys. He toimivat monipuolisesti asiakkaidensa tukena erilaisissa kehittämisprojekteissa. Iasy Oy uudisti Salivirta & Partnersin visuaalisen ilmeen. Ilmeuudistuksen yhteydessä uudistettiin myös verkkosivusto. Verkkosivusto esittelee yrityksessä työskentelevät asiantuntijat ja toimii ketteränä sisällöntuotantoalustana. Sivuston pitää olla helposti muokattavissa lisääntyvän sisällöntuotannon ja kovassa kasvussa olevan yrityksen muuttuviin tarpeisiin. Sivuston alustaksi valikoitui WordPress. Kaksikielisen sivuston kielilaajennoksena toimii Polylang.

Pro-tukipiste.fi

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Pro-tukipiste on asiantuntijajärjestö, joka edistää seksi- ja erotiikka-alalla toimivien ihmisten sekä ihmiskaupan uhrien osallisuutta ja oikeuksia sekä tarjoaa matalan kynnyksen sosiaali- ja terveyspalveluja ihmiskaupparikosten uhreille. Uudistimme Pro-tukipisteen verkkopalvelun WordPress-alustalle. Sivusto konseptoitiin palvelemaan kohderyhmäänsä, jossa tuli ottaa huomioon monet eri kansalaisuudet, nopean poistumisen mahdollisuus sekä kokonaan lukutaidottomat henkiköt. Sivustolle asennettiin mm. Read Speaker -lukija, chattitoiminnallisuus akuuttia tukitoimintaa varten sekä paljon videosisältöä selventämään palveluita lukutaidottomille. Sivuston keskiössä on palvelukalenteri, josta löytää paikkakunnittain sosiaali- ja terveyspalveluita.

Tale of Two Countries

Tekijä: Mediapool Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Tarina kahdesta maasta – A Tale of Two Countries – digitaalinen galleria on Suomen Lontoon Instituutin hanke, joka tarjoaa herkullisia otteita Suomen ja Britannian välisestä historiasta sekä poliittisista, kulttuurisista ja taloudellisista suhteista. Tehtävänämme oli toteuttaa gallerialle visuaalinen ilme sekä monipuolinen verkkosivusto, joka on sekä informatiivinen että houkutteleva kaikille kohderyhmille. Tavoitteenamme oli tehdä galleriasta mahdollisimman helppokäyttöinen ja eri aihepiireihin uppoutuminen houkuttelevaksi. Suomen Lontoon instituutin pääyhteistyökumppanit galleriassa ovat The British Library, Suomen Kansallisarkisto ja Kansalliskirjasto. Muihin kumppaneihin kuuluvat Yle Elävä Arkisto, Päivälehden arkisto, Urho […]

Helsingin aikuisopisto

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Helsingin aikuisopiston sivut palvelevat ensisijaisesti opiskelijoita, jotka haluavat etsiä kursseja ja ilmoittautua niille. WordPress-julkaisujärjestelmälle suunniteltu ja toteutettu sivusto on kolmikielinen ja sen kurssitarjonta haetaan rajapinnan kautta ulkoisesta palvelusta. Sivustolla on lisäksi blogi ja sosiaalisen median integraatiot. Sivuston ulkoasun suunnittelun yhteydessä Helsingin aikuisopistolle otettiin brändikuvat sekä valittiin uusi väripaletti ja typografia.

Psoriasisliiton verkkopalvelu

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Psoriasisliiton verkkopalvelu psori.fi uudistettiin palvelemaan liiton jäseniä, antamaan tietoa sairaudesta sekä hankkimaan uusia jäseniä. Sivusto palvelee myös Psoriasisliiton 44 jäsenjärjestöä, joilla kaikilla on sivuston sisällä omat sivunsa, tapahtumansa ja uutisensa. Jäsenjärjestöjä voi katsoa ja hakea myös karttanäkymästä. Sivuston tapahtumakalenteri on rakennettu näyttämään toistuvia tapahtumia, kuten vakiokuntosali- ja uintivuoroja. Sivustolla on lisäksi sosiaalisen median integraatiot ja laaja blogiosio, sekä kolme kieliversiota.

Tampereen messut -monisivustototeutus

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Tampereen Messut Oy tarvitsi kustannustehokkaasti monistettavan sivustokokonaisuuden vastaamaan tarpeeseen saada pystytettyä Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa järjestettäville messuille tyylikkäitä, nopeata ja responsiivisia sivuja helposti ja nopeasti. Geniem on vastannut kokonaisuudesta aina konseptoinnista ja ulkoasun suunnittelusta toteutukseen saakka. Toteutus tehtiin WordPress MultiSite Network -ratkaisun pohjalta, jolloin uusia tapahtumia varten on voitu monistaa kertaalleen luotu teema omaksi sivustokseen, ja sille on kuitenkin saatu sisällönhallinnan kautta luotua oma, yksilöllinen ilmeensä. Esimerkkejä sivustoihin jutun lopussa. Tapahtumat ja messut helposti lähestyttäviksi Palvelukokonaisuus palvelee siis niin Tampereen Messut Oy:tä […]

Codices Fennici

Tekijät: Flo Apps Oy (tekniikka), Laiha Oy (UI)
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Räätälöity web-sovellus

Codices Fennici on Suomessa kirjoitettujen ja käytettyjen keskiaikaisten ja 1500-luvun käsikirjoitusten digitaalinen kokoelma. Sen yli 200 käsikirjoitusta tai käsikirjoitusfragmenttia on kerätty eri maiden kirjastoista ja arkistoista. Palvelun tarjoaa Suomalaisen Kirjallisuuden Seura SKS. Verkkopalvelu sisältää kaiken kaikkiaan lähes 100 Gt digitoituja kuvia ja niiden englanninkieliset kuvailutiedot. Palvelun aineistot on ladattavissa myös käyttäjän omalle koneelle. Flo Apps Oy toteutti Codices Fennicin amerikkalaisen Omeka-julkaisualustan avulla. Ulkoasun suunnitteli Laiha Oy.

Relation

Tekijä: Hahmo Design Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Antti Ervasti on pari- ja perhepsykoterapeutti sekä erikoistason seksuaaliterapeutti, jolla on yksityisvastaanotto Helsingissä. Toteutimme Antille kokonaisvaltaisen verkkopalvelun uudistuksen. Projektiin kuului (WordPress-toteutuksen ohella) muun muassa apu palvelun nimeämisessä, sivuston visuaalinen suunnittelu sekä valokuvauksen käsikirjoittaminen ja projektointi. Mainiot kuvat otti Kim Öhman. Tulevaisuudessa palvelu täydentyy ainakin verkkokaupalla sekä videochatilla.

redandblue.fi

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Uudistetun sivustomme konsepti muodostui kävijäanalytiikan ja kyselytutkimuksen tulosten sekä Googlen kehittämän design sprint metodin avulla. Sivusto ja sen kuvitustyyli suunniteltiin kollektiivisesti yrityksen viiden suunnittelijan voimin. Teknisesti sivusto on suunniteltu modulaariseksi niin, että samaa sivupohjaa hyödyntämällä voidaan luoda kaikki erilaiset sivu- ja sisältötyypit. Sivustosta tehtiin brändin näköinen, helposti selailtava ilmava kokonaisuus.

Campingaz grillit

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Campinggaz.fi esittelee laadukkaita, hintalaatusuhteeltaan edullisia kaasugrillejä ja niiden lisävarusteita. Sivusto suunniteltiin vastaamaan kuluttajien tarpeeseen vertailla grillien ominaisuuksia ja hintoja. Hintahaku-ominaisuudella käyttäjä voi hakea määrittämäänsä budjettiin sopivia tuotteita.

Fortum Charge & Drive

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Fortumin Charge & Drive -sovellus antaa tietoa sähköautojen latauspisteistä ja niiden tilanteista. Suunnittelimme ja toteutimme chargedrive.com -sivuston WordPress-julkaisujärjestelmälle. Sivusto esittelee sovelluksen ominaisuuksia ja sen tarkoitus on palvelella B2B puolen myyntiä. Sivusto rakennettiin visuaalisesti monipuolisista modulaarisista sivupohjista, joiden avulla voidaan luoda sisällöllisesti ja ulkoasullisesti vaihtelevia yksittäisiä sivuja.

Kansallisbiografia

Tekijät: Flo Apps Oy (tekniikka), Laiha Oy (UI)
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Räätälöity web-sovellus

Kansallisbiografia.fi -verkkopalvelun edellinen versio oli jo kymmenen vuoden takaa ja päivitettiin nyt kerralla nykyaikaan. Uusi palvelu on responsiivinen ja lataa sisällöt dynaamisesti AngularJS-teknologialla Yii Frameworkilla tehdyn REST-API:n kautta. Ulkoasun suunnitteli Laiha Oy. Palvelu sisältää yli 10000 elämäkerta-artikkelia Suomen historian eri vuosisadoilta ja osa-alueilta. Osa artikkeleista on maksumuurin takana, mutta kaiken sisällön pääsee lukemaan maksutta muun muassa tieteellisissä kirjastoissa.

Liike.info

Tekijä: Valu Digital Oy
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Lahden seudun yrityshaku ja toimitilapörssi Liike.info on verkkopalvelu, joka sisältää Lahden seudun yrityshaun ja toimitilapörssin. Palvelua hallinnoi Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy. Valu Digital vastasi Liike.infon teknisestä ja visuaalisesta uudistuksesta. Palvelun tavoitteena on edistää yritysten kanssakäymistä ja kehittää alueen elinkeinoelämää. Käyttäjilleen täysin maksuton Liike.info palvelee sekä yrityksiä että kuluttajia. Toimitilapörssi Toimitilapörssistä voi hakea vapaita toimitiloja sekä kaupungin “kuumien korttelien alueelta” että koko Lahden seudulta. Toimitilahaun lisäksi rekisteröityneet käyttäjät voivat ilmoittaa vapaat teollisuus- ja työtilat, liike- ja toimistotilat tai logistiikka- ja varastotilat. Palvelun […]

Riistakeskuksen koulutusportaali

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Metsästyskurssit ja suoritukset verkkoon Valu Digital toteutti Riistakeskukselle koulutusportaalin, jossa metsästyskurssit ja niihin liittyvät tutkinnot ja testit suoritetaan sähköisesti. Koulutusmateriaalia on tarjolla niin metsästäjille kuin metsästyksestä, riistanhoidosta ja riistataloudesta kiinnostuneille. Portaalissa on sekä avoimia että kirjautumista vaativia kursseja. WordPressin päälle rakennettu koulutusportaali on integroitu kolmannen osapuolen tekemään Oma Riista -palveluun. Koulutusportaalissa tapahtuu itse opiskelu ja kurssin suoritus, kun Oma Riista -palvelussa hoidetaan tunnistautuminen ja koesuoritusten rekisteröinti. Riistakeskus siirtyi kerralla digiaikaan, kun aiemmin paperisina tuotetut metsästäjän oppaat ja manuaalisesti suoritetut kurssit tuotiin verkkoon. […]

Sato Oyj:n verkkovuosikertomus

Tekijät: Miltton Oy (Visuaalinen suunnittelu), Valu Digital Oy (Tekninen toteutus)
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

SATO Verkkovuosikertomus 2016 Valu Digital vastasi Sato Oyj:n verkkovuosikertomuksen teknisestä toteutuksesta. Vuosikertomuksen layoutin suunnitteli viestintätoimisto Miltton. ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry valitsi toukokuussa 2017 SATO:n kertomuksen listaamattomien yhtiöiden parhaaksi vuosikertomuksesi. MITÄ TEHTIIN? PDF:n tulostaminen Käyttäjä voi itse koostaa verkkovuosikertomuksesta pdf:n, jonka sivut ovat vapaasti valittavissa ja järjestettävissä. Sivujen palstamäärää voi muuttaa, ja sivut juoksutetaan ja sisällysluettelo rakennetaan automaattisesti. PDF:n ulkoasua taitettiin sivustosta erikseen näyttävän lopputuloksen varmistamiseksi. Kaaviot ja raportointikeskus Verkkovuosikertomuksen dynaamiset kaavioit tuotettiin graafigeneraattorilla. Satolle tehtiin raportointikeskuksen etusivu, johon kerättiin ja jatkossa […]

Tamtrongroup.com

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Tamtron on kansainvälinen vaakojen ja punnitustiedon hallintajärjestelmien valmistaja. Geniem toteutti sivuston teknisen suunnittelun ja toteutuksen räätälöitynä WordPress-toimituksena mainostoimiston luoman ulkoasusuunnitelman pohjalta. Geniemin designerin käsialaa on myös sivuston responsiivinen ilme. Palvelun keskiössä on asiakkaan tarjoamat tuotteet ja palvelut, joiden osalta toteutettiin mahdollisuus suodattaa tuotteita kahdella eri tasolla. Monikansallisena yrityksenä Tamtron Group tarjoaa sisältöään kahdellatoista kielellä ja yli kahdellakymmenellä erilaisella domain-nimellä. Maakohtaiset domainit ohjataan automaattisesti maakohtaiselle, kielistetylle sivulle, kun taas yleiset domainit (https://www.tamtrongroup.com) osalta tunnistetaan kieli ja viedään kieliversioidulle sivulle, mikäli sellainen on olemassa.

Nokian Jalkineet

Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Nokian Jalkineet eli kumisaappaat? Äärimmilleen yksinkertaistettuna kyllä, mutta tarkemmin katsottuna tuotteita onkin liki sata ja joukossa on niin ammattijalkinetta, lasten Hai-saapasta ja trendikästä pihakenkää. Uudistimme sivuston WordPressille ja helpotimme samalla tuotteiden lajittelua ja niiden ominaisuuksien esittelyä. Nokian Jalkineet herättävät tunteita myös niiden käyttäjissä ja kerrankin palautetta suorastaan vyöryi sosiaalisen median kautta. Asiakkaalta saatu palaute: “Jaoimme sivun Nokian Jalkineiden FB:n kautta heti ensimmäisenä päivänä ja saimme yhden viikonlopun aikana yli tuhat kommenttia siitä, kuinka positiivisesti sivut otettiin vastaan! ‘Raikkaat, selkeät, toimivat, mobilikelpoiset’, olivat […]

Irti Huumeista ry

Tekijä: Hahmo Design Oy (Design ja toteutus)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Irti Huumeista ry tarjoaa valtakunnallisia vertais- ja ammattitukipalveluita huumeongelmaisten läheisille sekä toipuville käyttäjille. Yhdistys haluaa poistaa huumeiden käyttöön liittyvää häpeäntunnetta joka estää hakemasta apua. Tämä oli lähtökohtana ilmeuudistukselle, jonka yhtenä osana oli uusi verkkosivusto. Vastasimme kokonaisuuden visuaalisesta suunnittelusta sekä verkkosivuston teknisestä toteuttamisesta. Tavoitteina verkkosivuprojektissa oli luoda selkeä ja valoisa käyttäjäkokemus, joka olisi stemmassa Irti häpeästä -ajattelun kanssa.

CHS

Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

CHS on yksityinen suomalainen logistiikkayhtiö, jolle toteutimme kansainvälistä liiketoimintaa tukevan verkkopalvelun. Sivusto kokoaa yhteen CHS:n palvelut ja yrityksen tiedot yhteystiedoista aina taustatarinoihin asti. Taustatekniikkana on luonnollisesti avoimen lähdekoodin WordPress, johon on tätä projektia varten kytketty mm. kieliversionti, lomaketyökalut ja CHS:n seurantapalveluita.

Verso Group -sivustouudistus

Tekijä: Viidakkorumpu 2.0 Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Huhhuh, olipas jumppa. Aloitimme alkuvuodesta yhdessä Revolverin ja Verson kanssa projektin, jossa ensin osallistuimme heidän strategiansa ja sitten tuotteistuksen hiomiseen. Haastoimme koko ajan viestintää yksinkertaisemmaksi ja jämäkämmäksi. Ajan kuluessa se kuitenkin hieman turposi näkemyksestämme, mutta hyvä siitä tuli nytkin. Jahka perusasiat, eli mikä, miksi ja miten saatiin kasaan, pääsimme taittamaan laajoja, kolmikielisiä WordPress-sivuja ja jaettavaa esitettä. Molemmista halusimme graafisesti muuta kuin ”skandinaavisen pelkistetyt ja valkoiset”. Niinpä käytettiin rohkeasti värejä. Sivuja hiotaan vielä lisää ja uusia osioita tehdään lennossa, mutta livenä on nyt […]

KIASMA ARS-näyttely

Tekijä: Trimedia Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Kiasman ARS-näyttelyt ovat vetonauloja: vierailijoita riittää ja näin myös näyttelyoppaita kuluu. ARS17-näyttelyssä haluttiin ottaa askel eteenpäin ja viedä näyttelyn tiedot mobiilioppaaseen. Mobiiliopasta varten ei kuitenkaan haluttu luoda erillistä ladattavaa mobiilisovellusta. Siksipä mobiiliopas rakentuikin pääasiassa mobiiliin suunnitelluksi, mutta myös muille päätelaitteille skaalautuvaksi, WordPress-sivustoksi. Kyseessä on siis verkkosivusto, joka tuntuu mobiiliapplikaatiolta. Mobiiliopas sisältää mm. teoksille luodut sivut ja mahdollisuuden tehdä oma suosikkilistaus. Trimedia vastasi toteutuksesta kokonaisvaltaisesti.