Budjetti: 10 000–30 000 €

Kangasniemi

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Kangasniemi on Etelä-Savossa sijaitseva, n. 5 400 asukkaan vireä maaseutukunta. Kunnan verkkosivu-uudistuksessa haluttiin parantaa sivuston käytettävyyttä ja helpottaa tiedon löytämistä sekä päivittää sivuston ulkoasu tämän päivän trendien mukaiseksi. Valu toteutti uudistuksen kokonaispaketin eli konseptoinnin, visuaalisen suunnittelun ja teknisen toteutuksen. Konseptoinnissa suurena apuna oli kunnan puolelta projektin yhteyshenkilönä toimineen Päivi Paappasen tekemä opinnäytetyö Kangasniemen kunnan verkkopalvelun kehittämisestä. Tiedon löytymistä helpottava sisältörakenne sekä tehokas hakupalvelu Verkkopalvelun keskeisin kohdeyleisö ovat paikalliset asukkaat ja yritykset sekä matkailijat, jotka etsivät tietoa alueen tarjoamista palveluista. Sivuston sisältörakenne on […]

Defi.fi

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu

Defi.fi on Suomen Elvytysneuvoston, Suomen Punaisen Ristin ja Suomen Sydänliiton hallinnoima verkkopalvelu, jonka avulla käyttäjä löytää sydämenpysähdystilanteessa nopeasti lähimmän sydäniskurin elvytyksen tueksi. Siinä missä Defi.fi -palvelu oli verkkosivuna perinteinen ja käyttöliittymältään vanhanaikainen, tuotiin uuden palvelun käyttöliittymää ja toimintaa lähemmäs nykypäivää käyttäen kiintopisteinä esimerkiksi Google Maps -applikaatiota. Defi.fi:n uudistuksen tavoitteena oli mahdollisimman intuitiivinen käyttöliittymä, joka ohjaisi käyttäjän mahdollisimman nopeasti lähimmän sydäniskurin luo. Intuitiivisuus merkitsee sitä, että käyttäjä ymmärtää heti, kuinka sovellus toimii ja mistä hän löytää tarvitsemansa tiedon. Käyttöliittymä muistuttaa käyttäjille ennestään tuttuja […]

Autoklinikka Vauriokamera

Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu

Autoklinikka on vahinkokorjaamo, jossa auton korjaaminen sujuu niin helposti kuin se ylipäänsä voi sujua. Pohjoismaiseen Werksta Groupiin kuuluva Autoklinikka kattaa jo yli 30 korjaamon voimin suomalaisten autoilijoiden pelti-, kolari- ja tuulilasivaurioiden korjaustarpeet. Olemme tehneet Autoklinikan ja Werkstan kanssa yhteistyötä verkkosivuston uudistuksen ja kehityksen saralla jo aiemmin. Vuonna 2019 heräsi ajatus mahdollistaa Autoklinikan ydinpalvelun, vauriotarkastuksen, tarjoaminen asiakkaille sovelluksen avulla tehtäväksi vaikkapa kotisohvalta käsin. Toteutustavaksi valikoitui responsiivinen JavaScript-pohjainen (React) web-sovellus, sillä sen käyttö tapahtuu käytännössä aina verkon välityksellä ja asiakkaan tarve saattaa olla tehdä […]

Pieksämäen kaupungin verkkosivusto

Tekijä: Trimedia Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Pieksämäen kaupungin verkkosivuston ulkoasua ja käyttöliittymää haluttiin päivittää sekä varmistua siitä, että verkkosivuston kaikki osiot täyttävät saavutettavuudelle asetetut kriteerit. Verkkosivuista tahdottiin selkeät ja monipuolista käyttäjäryhmää hyvin palvelevat. Uudistus aloitettiin toteuttamalla verkkosivustolle tarkat käyttäjäpersoonat ja käyttäjäpolut. Tällä varmistettiin, että verkkosivut vastaisivat mahdollisimman hyvin kaupunkilaisten tarpeita. Saavutettavuus varmistettiin käyttäjätestauksella ja auditoinnilla Sivuston prototyypille toteutettiin käyttäjätestaus, jonka testaajina toimivat oikeat loppukäyttäjät, eli Pieksämäen asukkaita. Saadun palautteen perusteella verkkopalvelun käyttöliittymää hiottiin. Uudistetun verkkopalvelun sivulle tehtiin myös saavutettavuusauditointi AA-tason mukaisesti. Auditoinnilla varmistettiin, että sivusto vastaa teknisiltä ja […]

Lukukeskus.fi -verkkosivuston uudistus

Tekijä: Mediapool Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Pitkäaikaisen asiakkaamme Lukukeskuksen edellisen verkkosivuston elinkaari tuli tiensä päähän, joten saimme tehtäväksemme suunnitella ja toteuttaa sivuston uudistus. Vanha sivusto oli rakennettu WordPress-classic sisällönhallinnan päälle. Jotta sivusto olisi myös pitkälle tulevaisuuteen “future-proofattu”, päätimme ottaa käyttöön uuden Gutenberg-sisällönhallinnan. Sivuston suunnittelu aloitettiin asiakkaan kanssa sisältörakenteen suunnittelulla. Minkälaista sisältöä nyt ja tulevaisuudessa asiakas haluaa sivustolle ladata? Mitä tietoa käyttäjät erityisesti tarvitsevat ja mihin suuntaan kävijän kulku ohjautuu tai sen halutaan ohjautuvan? Rakenteen valmistuttua siirryimme käyttöliittymäsuunnitteluun. Hyödynsimme suunnittelussa Mediapoolin Gutenberg -komponenttikirjastoa, jonka avulla pystyimme rakentamaan sivustosta täysin […]

Grape People

Tekijä: Agenda Helsinki
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Grape People on fasilitoinnin pioneeriyritys Suomessa – Grape People on auttanut suomalaisia organisaatioita fasilitoimalla jo vuodesta 2003 alkaen. Grape People tarjoaa fasilitoinnin valmennuksia, koulutuksia ja kehityshankkeita. Projektin tavoitteet Grape Peoplen verkkosivut uudistettiin osana yritysilmeen uudistusta. Verkkosivujen yhteyteen päätettiin myös toteuttaa verkkokauppa, jonka kautta sekä sitoutetaan asiakkaita esimerkiksi fasilitointimateriliaaleja myymällä että myydän varsinaisia palveluita erilaisina kokonaisuuksina. Kokonaisuuden kannalta tärkeitä olivat vahvasti näkyvä oma yritysilme, helppokäyttöisyys ja verkkokaupan toimivuus. Projektin kuvaus Sivuston toteutus aloitettiin sisällön ja rakenteen suunnittelusta. Sisällön kanssa sparraamassa mukana oli viestintätoimisto. […]

Kotkamills

Tekijä: Mediasignal
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Kotkamills on suomalainen metsäteollisuusyritys, joka on erikoistunut kuluttajapakkauskartonkien, laminaattipapereiden ja sahatavaran tuotantoon. Mediasignal toteutti Kotkamillsin uuden verkkopalvelun WordPress-alustalle. Kotkamillsin yritysilmeen muutostyössä syntynyt visuaalinen ilme tuotiin verkkopalveluun, jonka kohderyhmänä ovat globaalit muovia korvaavista materiaaleista kiinnostuneet yritykset. Sivuston teknisessä toteutuksessa kiinnitettiin huomiota Kotkamillsin vision esittämiseen, tuotetiedon helppoon löytämiseen ja tavoitettavuuden varmistamiseen. Sivusto kertoo Kotkamillsin ainutlaatuisen tarinan.

FITech

Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Tekniikan alan verkostoyliopisto FITech perustettiin vuonna 2017. Perustajajäseniä ovat Suomen seitsemän tekniikan alalla toimivaa yliopistoa, Teknologiateollisuus ry sekä Tekniikan Akateemiset ry (TEK). FITech perustettiin lisäämään yhteistyötä tekniikan alalla, tavoitteenaan ohjata tekniikan alan osaajia Suomen kasvualoille ja vastata tekniikan alalla nouseviin osaajatarpeisiin. Lyhyesti, FITech tarjoaa maksuttomia yliopistokursseja tutkinto-opiskelijoille sekä aikuisopiskelijoille kaikista tekniikan alan yliopistoista Suomessa yhden alustan kautta. FITechin verkkosivu-uudistukseen ryhdyttiin, sillä opintotarjonta oli laajentunut huomattavasti ja sen esittäminen vanhoilla verkkosivuilla alkoi olla haastavaa. Sivuston rakenteeseen kaivattiin muutoksia eivätkä verkkosivujen käyttäjät konvertoituneet opintoihin […]

Talented

Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Talented kehittää työelämää ensisijaisesti devaajien näkökulmasta, tekijän etu edellä, ja pyrkii ravistelemaan yleistä tapaa rekrytoida ohjelmistoalan ammattilaisia Suomessa ja maailmalla. Talentedin yhteisöön kuuluu jo yli 1800 ohjelmistoalan ammattilaista, jotka saavat yritykseltä tukea uusien haasteiden etsimiseen, urapolun pohtimiseen, projektien löytämiseen ja muihin työelämän kiemuroihin. Yritys avasi ensimmäisen ulkomaan toimipisteensä Norjaan marraskuussa 2019. Verkkosivu-uudistuksen taustalla oli brändin päivitys ja liiketoiminnan muutokset. Vanha sivusto oli omin voimin nopeasti kokoon kasattu versio, joka toimi kiitettävästi mutta oli hieman jäänyt ajassa jälkeen. Uuden sivuston tavoitteina oli mm. […]

LTQ -multisite

Tekijä: G-Works
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

LTQ on vuodesta 2004 toiminut puhtauden, työmaapalveluiden sekä logistiikan asiantuntija. Yritykselle oli tulossa osittaisjakautuminen vuoden 2020 alussa, jossa liiketoiminnan osat siirtyivät eri yhtiöiden, LTQ-Partnersin sekä LTQ-Rakennuksen, alle. Alkukartoituksessa tarve oli vain uuden yhtiön verkkosivustolle, mutta pian huomattiin, ettei LTQ-Partnersinkaan vanha sivusto taipunut nykyisiin tarpeisiin. Suunnittelimme yhdessä asiakkaan kanssa multisite-toteutuksen, joka mahdollisti yhden pohjateeman käyttämisen useamman eri yhtiön tarpeisiin. G-Works toteutti myös LTQ-Rakennuksen visuaalisen ilmeen pohjautuen LTQ-Partnersin olemassaolevaan ilmeeseen. ”G-Works onnistui luomaan edustavan ja konsernimme henkeen sopivan visuaalisen ilmeen uudelle sisaryrityksellemme, jonka palvelutoiminnoilla […]

Urbaser.fi verkkosivusto

Tekijä: G-Works
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Urbaser on alansa kolmanneksi suurin jätehuollon kuljetuspalvelu Suomessa tuottaen asiakkailleen ympäristöystävällisiä, vastuullisia ja kustannustehokkaita ympäristöhuollon palveluita kattavasti koko maassa. Loimme Urbaserille näitä asioita heijastavan verkkosivustokokonaisuuden. Vanha sivusto ei taipunut toivottuihin sisältöihin ja kaipasi myös sujuvampaa ylläpitoa sekä raikkaampaa ilmettä. Urbaser halusi myös sivuston, joilla voi erottautua toimialan kilpailijoista omaleimaisella mutta tyylikkäällä tavalla. Huomionarvoiset kulmat olivat myynnin tukeminen ja työnantajamielikuvan parantaminen, sekä asiantuntijapalveluiden esilletuonti. Suunnittelimme ja toteutimme verkkosivustouudistuksen yhteistyössä Urbaserin kanssa. Projekti eteni erittäin jouhevasti suunnitellussa aikataulussa ja pääsimme painimaan sivustotyön ohella myös […]

Tampereen infonäytöt

Tekijä: G-Works
Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu

G-Works toteutti yhteistyössä Tampereen kaupungin kanssa kosketusnäytöissä toimivan interaktiivisen kaupunkiopastuksen. Sovellus tehtiin asiakkaan toiveiden mukaisesti helpottamaan turistien sekä paikallisten asukkaiden liikkumista ja navigointia Tampereella sekä esittelemään paikallisia tapahtumia ja ravintoloita. Ratkaisulla tavoitellaan myös parannuksia kaupungin kävijäystävällisyyteen ja saavutettavuuteen. Sovellus on räätälöity infonäytöille käyttämällä moderneja teknologioita, kuten esimerkiksi Vue.js. Infonäytöllä näytettävä data haetaan useista eri sivustoista rajapintoja hyödyntäen. Infonäytöt ovat Smart Tampereen 6Aika: Opastamisen ekosysteemi -hankkeen yksi pilottikohteista. Tampereen infonäyttöihin integroitiin reittiopastus niin kävelijöille, pyöräilijöille kuin bussilla liikkuville niin, että reitin saa ladattua […]

Itämeripäivä

Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Vincit suunnitteli ja toteutti Itämeripäivän kampanjasivuston yhdessä John Nurmisen säätiön kanssa. Tarkoituksena on tehdä Itämeripäivästä jokavuotinen tekoja ja ajatuksia inspiroiva teemapäivä. Päivä juhlistaa meren monimuotoisuutta ja mittaamatonta arvoa Itämeren alueen kansalaisille. Sivuston tavoitteena on lisätä tärkeää tietoa meren luonnosta, kulttuurista ja historiasta. Sivuston sisältö ja ominaisuudet laajenevat pian, projektia kehitetään ketterästi yhdessä asiakkaan kanssa.

ViaMaailma

Tekijä: Buena Creative Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

HKScan halusi uudistaa Via-valmisruokiensa verkkosivuston viestimään Via-tuotteille olennaista herkullisuutta ja raikkautta. Uudistetun sivuston piti myös mahdollistaa myöhemmin tehtävät laajennukset kevyesti ja kustannustehokkaasti. Kuten Via-ruoatkin, Viamaailma-sivusto luottaa vanhaan totuuteen: yksinkertainen on kaunista. Sivustosta suunniteltiin visuaalisesti ilmava, teknisesti nopea ja sisällöiltään selkeä. Tavoitteenamme oli rakentaa perustat, joiden päälle on helppo jatkossa kasata suurempiakin kokonaisuuksia. Viamaailma.fi oli verrattain nopea sivusto toteuttaa. Kustannustehokas toteutus ei tarkoita kuitenkaan puolivillaista tekemistä, vaan järkevää asioiden priorisointia ja ketterää kehitystä. Projektin alussa sovitut säveleet työn etenemiseen mahdollistivat toteutuksen suoraviivaisuuden ja […]

Soaked by Slush

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto

Soaked by Slush on uusi rohkea start-up media, jolle Evermade suunnitteli ja toteutti WordPress-pohjaiset verkkosivut. Slush on tunnettu visuaalisesta ilmeestään, joka nostaa sen omaan luokkaansa maailman startup-tapahtumien joukossa ja yllättää tapahtuman kävijät vuodesta toiseen. Luonnollisesti myös tavoitteet Slushin oman median designille olivat korkealla. Tavoitteena oli luoda alusta, joka ei tunnu pelkältä Slush-tapahtuman blogilta tai maksetulta medialta. Soakedille lähdettiin luomaan alusta asti aivan omaa ilmettä. Lopulta sen keskeiseksi kilpailuvaltiksi muodostuikin erottuva, viimeistelty ja ajankohtainen design. Keskeisiä arvoja ja tekemisen tapoja Soakedille ovat myös […]

Fortum SmartLiving

Tekijä: MEOM
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Fortumin sisäinen startup, energiankulutusta ja asuinmukavuutta optimoiva palvelu SmartLiving tarvitsi oman sivuston. Tavoitteena oli tuoda hajallaan konsernin eri materiaaleissa ja kanavissa oleva sisältö yhdelle sivustolle, ja esittää se selkeästi sekä ilahduttavasti. Asiakkaan kannalta tärkeää oli myös luoda helposti ylläpidettävä, joustava ja muutoskykyinen verkkopalvelu, joka generoisi liidejä varsinkin taloyhtiö-kohderyhmästä.

Suomen Vuokranantajat ry

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Into-Digital suunnitteli ja toteutti Suomen Vuokranantajille uuden markkinointiviestinnällisen kotipesän, joka julkaistiin lokakuussa 2019. Hankkeen tavoitteet olivat selkeät: kasvattaa jäsenmäärää ja palvella nykyisiä jäseniä mahdollisimman selkeästi sekä suoraviivaisesti. Into-Digital ja Suomen Vuokranantajat satsasivat yhteistyössään huomattavan paljon palvelumuotoiluun. Haluttiin tutkia ja selvittää, minkälaiset kävijät verkkopalvelua käyttävät, minkälaista tietoa he etsivät ja miten he sitä etsivät. Into-Digital vastasi verkkopalveluhankkeesta kokonaisuudessaan, aina aloitusworskhopista palvelun julkaisun kautta ylläpitoon saakka. Verkkopalvelun v 1.0 on nyt julki, mutta yhteistyö jatkuu. Tarkoituksena on digitaalisen markkinoinnin keinoin kasvattaa uuden verkkopalvelun kävijäliikennettä, […]

Partiolaisten adventtikalenteri

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Into-Digital suunnitteli ja toteutti Suomen Partiolaisten adventtikalenteri.fi -verkkopalvelu-uudistuksen kesällä ja syksyllä 2019. Palvelu julkaistiin lokakuun alussa 2019, ja kalenterien myynti alkoi virallisesti 15.10.2019. Adventtikalenteri on yksi Partiolaisten tärkeimmistä yksittäisistä varainhankintamuodoista, joten uudistuksen tavoitteeksi asetettiin kalenterimyynnin kasvattaminen entisestään. Toteutettavan palvelun tarkoituksena oli tukea kalenterimyynnin lisäksi järjestön sisäisiä prosesseja. Into-Digital vastasi verkkopalveluhankkeesta kokonaisuudessaan, aina aloitusworskhopista palvelun julkaisun kautta ylläpitoon saakka. Verkkopalvelu toteutettiin WordPress-julkaisujärjestelmän päälle ja ostopolku rakennettiin räätälöidysti ilman WordPressin WooCommerce-lisäosaa.

Lukuliike

Tekijä: Mediapool Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Lukuliike on hallitusohjelmaan kirjattu ohjelma, jonka tavoitteena on edistää Suomessa asuvien lasten ja nuorten lukutaitoa. Suunnittelimme ja toteutimme sivuston sisällön palvelemaan niin lukutaidon ammattilaisia kuin perheitäkin. Sivusto koostuu monipuolisesta lukutaitoon liittyvästä faktatiedosta ja artikkeleista, videoista sekä monipuolisesta materiaalipankista. Materiaaleista löytyy lukemiseen liittyviä haasteita, tehtäviä ja oppaita. Sisältö- sekä käyttöliittymäsuunnittelussa keskityimme selkeyteen sekä eri käyttäjäryhmien kulkuun sivustolla. Tarpeellisen sisällön on löydyttävä palvelusta nopeasti niin desktopissa kuin mobiilissakin. Koska sivuston tilaajana oli julkishallinnon toimija, ja näinollen saavutettavuusvaatimusten piirissä, kiinnitimme erityistä huomiota saavutettavuuden huomioimiseen typografiassa, […]

Zure

Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Zure suunnittelee ja rakentaa vaativia ja globaalisti skaalautuvia järjestelmiä Microsoft Azure-pilvialustalle sekä tarjoaa jatkuvia palveluita ja ylläpitoa rakentamilleen palveluille. Zure on koodareiden perustama talo, jossa kehittäjien on hyvä olla. Tarjolla on mm. haastavat projektit, läpinäkyvä ja matala organisaatio, valta ja vastuu omasta sekä firman tekemisestä ja laatuhakuiset kollegat. Verkkosivu-uudistus tuli Zurelle ajankohtaiseksi kun vanha staattinen sivugeneraattori ei enää vastannut markkinoinnin tarpeita joustavan sisällön hallinnan osalta. Sisällön hierarkiaan, hakukoneoptimointiin ja informaation esittämiseen myös kaivattiin uutta kulmaa. Samalla sivuston kehitys ja ylläpito haluttiin ulkoistaa […]

Ihmissuhdeterapia.fi

Tekijä: Paper Planes Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Sexpo on vuodesta 1969 edistänyt suomalaisten seksuaalista hyvinvointia. Loimme tehokkaalla design sprint -metodilla Sexpolle uuden terapiapalveluiden varaussivuston, joka auttaa kasvattamaan ajanvarausten määrää. Sexpo halusi uudesta sivustosta selkeän, ja sen piti valmistua nopeasti. Design sprintissä rakennettiin viidessä päivässä varaussaitin prototyyppi, jota testattiin käyttäjillä ennen viimeistelyä. Viiden päivän tiivis yhteisrutistus edisti projektin tehokkuutta ja yhteisen, rohkean vision löytämistä. Sprintissä syntyneestä prototyypistä muovattiin valmiiksi helppokäyttöinen sivusto, joka madaltaa kynnystä varata terapia-aika. Sivuston rakenteessa eri alojen asiantuntijat ovat klikkauksen päässä ja lisätietoa terapeuteista sekä yleisistä kysymyksistä […]

Collaboratorio

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Collaboratorio luo kauniita elinympäristöjä nykyaikaisen ihmisen tarpeisiin luonnollisia ja ekologisia materiaaleja käyttäen, paikkaa ja sen historiaa kunnioittaen. Yritys on aloittanut vasta neljä vuotta sitten, mutta onnistunut luomaan vaikuttavan työnäytekokoelman nopeassa ajassa. Collaboratorion verkkopresenssi oli jäänyt tiiviin tekemisen ja kasvun jalkoihin. Google ei juuri noteerannut sivustoa, ja upeat työnäytteet eivät saaneet ansaitsemaansa huomiota. Yksityisasiakkaat eivät löytäneet tietään perille. Autoimme Collaboratoriota luomaan verkkopalvelun, joka toimii kuin hienovaraisena galleriana vaikuttaville työnäytteille. Emme halunneet nousta visuaalisen suunnittelun osalta pääosaan, vaan annamme mallinnusten ja arkkitehtuuristen ideoiden puhua […]

Properta Asianajotoimisto

Tekijä: Paper Planes Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Properta on immateriaalioikeuksiin ja kiinteistöjuridiikkaan erikoistunut suomalainen asianajotoimisto. Uudistimme reilussa kahdessa kuukaudessa Propertan verkkosivuston heijastamaan yrityksen uutta brändi-ilmettä. Tuloksena on visuaalisesti näyttävä ja yrityksen kansainvälistä laatua heijastava WordPress-saitti, jota on helppo käyttää ja muokata. Properta toivoi erottuvansa muiden asianajotoimistojen valkoiseen pohjautuvista sivustoista. Autoimme löytämään tyylin, jossa brändi-ilmeen mukaisia voimakkaita värejä ja toistuvia kuvioita hyödynnetään verkkosivukontekstissa tyylikkäästi ja johdonmukaisesti. Samalla hioimme saitin tekstejä sujuvammiksi. Teknisessä toteutuksessa paransimme sivuston latausnopeutta ja saavutettavuutta merkittävästi. Hyödynsimme myös WordPressin Gutenberg-sisältöeditoria, joka tekee sivuston rakenteesta ja sisällöstä helposti […]

Reilua energiaa

Tekijä: Agenda Helsinki
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Reilua energiaa on Energiaviraston sidosryhmälehti, joka kertoo energia- ja ilmastopolitiikan toimeenpanosta ja nostaa esiin näkökulmia ja puheenvuoroja läpi toimialan. Verkkojulkaisu on toteutettu WordPressin päälle. Toteutuksessa korostuvat hyvä lukukokemus ja sisällön julkaisun helppokäyttöisyys. Printtilehti ja verkkojulkaisu uudistettiin ja julkaistiin syystalven 2018 aikana. Visuaalisesta ilmeestä vastasi Kaskas Media. Agenda vastasi verkkojulkaisun teknisestä suunnittelusta ja toteutuksesta.

Muistopaikat 1918

Tekijä: Agenda Helsinki
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu

Muistopaikat 1918 tarjoaa mahdollisuuden tutustua sisällissodassa Helsingissä kuolleiden muistoksi pystytettyihin muistopaikkoihin verkon kautta. Palvelun toteutettiin osana sisällissodan päättymisen satavuotisjuhlavuotta. Suunnittelimme ja toteutimme verkkopalvelun Helsingin kaupungin Historiatoimikunnalle yhdessä Tiedeagentuurin kanssa. Palvelun ytimessä on Google Maps, jolle eri muistopaikat on merkitty. Erityisen tärkeä on Santahaminan muistomerkki, joka on syrjäisen sotilasaluesijaintinsa takia vaikeasti vierailtavissa. Muistopaikkoja on myös mahdollista tarkastella historiallisella vuoden 1918 kartalla, sekä kohteista otetuista panoraamakuvista.

Prog-It -verkkosivusto

Tekijä: G-Works
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Prog-It tarjoaa asiakkailleen IT-ympäristön tukea, ylläpitoa ja kehitystä asiakkaan liiketoimintaa edistävällä tavalla. Prog-It halusi uudistaa yritysilmeen sekä verkkosivuston vastaamaan paremmin nykypäivän tarpeita. G-Works uudisti Prog-It:n visuaalisen ilmeen sekä verkkosivuston kesällä 2019. Uusi sivusto päästiin suunnittelemaan täysin tyhjältä pöydältä WordPressin päälle. Prog-It toivoi selkeää sivustoa, jonka yhtenä tärkeimpänä ominaisuutena oli etäyhteyden muodostuksen helppous. Lisäksi asiakkaan toiveena oli, että sivustolta välittyy persoonallinen ote IT-palveluntarjoajan näkökulmasta. ”Olemme erittäin tyytyväisiä uuteen sivustoomme, joka kuvastaa erittäin hyvin meidän yritystä ja henkilökuntaa. G-Worksin kanssa on mukava tehdä yhteistyötä […]

Minska

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yhteisösivusto

Minska on hyvinvointimedia, jonka tavoitteena on auttaa ihmisiä ilmaston ja henkilökohtaisen hyvinvoinnin kannalta hyviin valintoihin. Elämme ilmastonmuutoksen kannalta kriittistä aikaa. Muutos lähtee yksilöistä. Uskomme, että ihmisillä, jotka voivat hyvin, on voimaa luoda muutosta ja levittää hyvää ympärilleen. Siksi Minska on valinnut välineekseen ihmisten inspiroimisen kasvipohjaiseen ruokaan ja kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin. redandblue auttoi rakentamaan Minskan verkkoalustan aina teknisestä määrittelystä lopulliseen WordPress + WooCommerce -toteutukseen. Autoimme palvelun konseptoinnissa ja määrittelyssä sekä rakensimme palveluun käyttäjälähtöisen käyttöliittymän. Visuaalisen suunnittelun osalta palvelun toivottiin puhuttelevan mahdollisimman laajaa yleisöä. Suunnittelijamme […]

Paviljonki verkkosivut

Tekijä: Aava&Bang Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Paviljonki on nykyaikainen ja viihtyisä messu- ja tapahtumakeskus, johon mahtuu useita eri tapahtumia samanaikaisesti. Tilat ovat muunneltavissa eri kokoisiin kokouksiin, yritysjuhliin, näyttelyihin ja messutapahtumiin. Paviljongin tarkoituksena on tarjota parhaita asiakaskokemuksia suurella sydämellä jokaiselle asiakkaalle joka päivä. Toteutimme Paviljongin verkkopalvelu-uudistuksen keväällä 2019.

Pohjoisen Keski-Suomen ammattiopisto POKE

Tekijä: Aava&Bang Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Pohjoisen Keski-Suomen ammattiopiston eli POKEn vanha verkkosivualusta tuli tiensä päähän, jonka myötä tarve uudelle verkkopalvelulle syntyi. Samalla alkoi kuitenkin selkiytyä, että he tarvitsivat myös kokonaisuvaltaisemman markkinnoin uudistuksen. “Reformin yhteydessä vuoden 2018 alussa täällä toteutettiin organisaatiouudistus ja muutettiin toimintaa, jonka myötä meidän täytyi pohtia sisäistä ja ulkoista viestintää aivan uudesta näkökulmasta”, kertoo POKEn viestintäkoordinaattori Tuija Tiitinen. Aloitimme yhteistyön konkreettisesti syksyllä 2018 yhteisten työpajojen merkeissä, joissa kartoitimme mm. POKEn vahvuuksia, markkinoinnin haasteita, kohderyhmiä ja asiakkaiden tarpeita. Taitavien suunnittelijoidemme käsissä POKElle rakennettiin kokonaan uusi markkinoinnin […]

Legisvalmennus.fi -verkkokauppa

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Legisvalmennus tarjoaa valmennuskursseja oikeustieteellisen pääsykokeisiin. Asiakas tarvitsi uuden verkkosivuston sekä verkkokaupan, josta valmennuskursseja voi suoraan ostaa. Ensi vaiheessa Redland suunnitteli ja toteutti WordPress-sivuston, johon lisättiin hieman myöhemmin WooCommerce-verkkokauppa. Verkkokaupan julkaisu tapahtui vuonna 2017 ja sen jälkeen se on tuottanut tehokkaasti myyntiä Legisvalmennukselle. Yhteistyö jatkuu ja Redland päivittää vuosittain uudet valmennuskurssit verkkokauppaan ja pitää huolen, että verkkokauppa on ajanmukainen.

TheTenEssentials.com -verkkokauppa

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

TheTenEssentials.com on tärkeimpien vaellustarvikkeiden verkkokauppa. He auttavat retkeilijöitä alkuun vaellusharrastuksessa tarjoamalla välttämättömimmät tarvikkeet. Redland rakensi verkkokaupan ja loi sille visuaalisen ilmeen. Keväällä 2017 keskustelimme ensimmäistä kertaa tulevien yrittäjien kanssa, jolla oli visiona luoda uudentyyppinen verkkokauppa ja brändi retkeilyvarusteiden myyntiin. The Ten Essentials on filosofia, jonka mukaan tärkeimpien kymmenen tuotteet avulla selviää erilaisista outdoor-seikkailuista. Alussa oli siis vain visio yrityksestä ja sen filosofiasta. Ensimmäiseksi määrittelimme yritykselle ilmeen ja viestit. Sen jälkeen lähdimme kehittämään virtaviivaista verkkokauppaa valmiiksi mietityn tuotevalikoiman päälle. Verkkokauppa avattiin ripeän työskentelyn […]

Yssi-portaali

Tekijä: Digitoimisto Jargon
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yhteisösivusto

Nyt jo neljänteen vaiheeseen edennyt Yssi-portaali sai alkunsa yhdistyshakemistosta, jolla korvattiin Savonlinnan Seudun Kolomosen vanhentunut yhdistyshakemisto, joka ei toiminut hyvin älylaitteissa ja jonka ylläpito oli hankalaa. Seuraavassa vaiheessa portaalia täydennettiin yhdistysten ja yhteisöjen tapahtumakalenterilla, johon kuka tahansa rekisteröitynyt käyttäjä pystyy syöttämään ja ylläpitämään omia tapahtumiansa. Tämän jälkeen portaalia täydennettiin ns. matalan kynnyksen ryhmillä eli harraste- ja vertaistukiryhmien osiolla, josta käyttäjät sekä palvelun tärkeä yhteistyökumppani eli Sosteri, voivat etsiä sopivia ryhmiä esimerkiksi syrjäytymisvaarassa oleville ihmisille. Viimeisimmässä 27.9.2019 Savonlinnan Hyvinvointimessuilla julkaistussa vaiheessa portaalia täydennettiin […]

Reilu kauppa

Tekijä: Mediasignal
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Suomen Reilu kauppa ry on osa kansainvälistä verkostoa, johon kuuluu Aasian, Afrikan sekä Latinalaisen Amerikan ja Karibian alueen tuottajaverkostot sekä joukko kaikkialla maailmassa toimivia Reilun kaupan järjestöjä. Kattojärjestö on Fairtrade International. WordPressillä toteutettu uusi kokonaisuus palvelee laajasti kuluttajia, yrityksiä sekä elintarviketeollisuuden ammattilaisia viestittämällä eettisten ja luotettavasti valvottujen tuotteiden helposta valinnasta ja laajasta käyttömahdollisuudesta. Tavoitteena oli suunnitella ja rakentaa nykyaikainen, raikas ja helposti lähestyttävä palvelukokonaisuus, jolla nostetaan esille tunnetun brändin paikallinen rooli osana kansainvälistä tuottajaverkostoa. Sivuston kerronnan lisäksi palveluun kustomoitiin materiaalitilauksiin keskittyvä WooCommercella […]

HW-Company

Tekijä: Mediasignal
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

HW-Companyn verkkopalvelukokonaisuus sisältää kansainvälisesti tunnettujen urheilu- ja vapaa-ajan tuotteiden ja tuotemerkkien markkinointisivuston, metsästyksen ja urheiluammunnan tuotesivuston sekä yritysten ja yhteisöjen liikelahjaverkkokaupan. Verkkopalveluiden suunnittelussa huomioitiin yhdenmukaisuus kolmen eri sivuston välillä. Modulaarisiksi luodut sivupohjat mahdollistavat nopeat muutokset ja verkkopalvelun komponenttien hyödyntämisen sivustojen välillä. Liikelahjasivuston tarjouspyyntö ja ostomahdollisuudet kehitettiin WooCommerce verkkokauppa-alustalla. Suoraan sivustolta käyttäjät voivat viedä tuotteita tarjouskoriin ja tehdä tuotteista tarjouspyynnön HW-Companylle. Sivustolle kirjautuneet asiakkaat voivat tehdä suoraan tilauksia ja hankkia tuotteita myös omilla painatuksillaan. Sivustoille integroitiin myös jälleenmyyjätietoja, joita sivustolla voi suodattaa esim. […]

Coxa

Tekijä: Mediasignal
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Coxalle toteutettu verkkopalvelukokonaisuus sisältää potilaille ja sidosryhmille suunnatun tekonivelsairaalan verkkopalvelun sekä kansainvälisen CoxaPro-tietoportaalin, joka palvelee ortopedian huippuosaajia. Kokonaisuutta täydentää Coxa Intranet henkilöstön sisäiseen viestintään. Kokonaisuudistuksen lähtökohtana oli uudistaa Coxan verkkopalvelut kokonaisuudessaan uuden brändi-ilmeen mukaiseksi sekä vastaamaan paremmin käyttäjäkunnan monimuotoisia tarpeita. Jatkokehityksenä toteutettiin tekonivelkirurgisen hoidon ammattilaisille ja alasta kiinnostuneille CoxaPro, jonka perustamisen taustalla on halu jakaa Coxan erityisosaamisesta ja tietotaitoa sekä tarjota tekonivelkirurgian ammattilaisille luotettava tiedonlähde heidän työnsä tueksi. Keskeistä kokonaistoimitukselle oli myös erilaisten teknisten osioiden, kuten laajojen järjestelmäintegraatioiden ja rajapintakuvausten suunnittelu ja […]

Puhdas Itämeri

Tekijä: Morgan Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu

John Nurmisen Säätiön omistamassa Puhdas Itämeri -lahjoitusjärjestelmässä pelastetaan symbolisesti Itämerestä valittuja osia. Lahjoituksista saadut varat käytetään yleisesti Itämeren pelastamiseen. Morgan toteutti Puhdas Itämeri -hankkeelle kaksikielisen sivuston ja lahjoitusjärjestelmän WordPressillä ja WooCommercella. Morgan vastasi sivuston käyttöliittymäsuunnittelusta, ohjelmoinnista ja hosting-palveluista. Sivuston avulla Itämeren pelastamiseksi on lahjoitettu parin ensimmäisen vuoden aikana jo lähes 300 000 euroa. Lahjoitussivuston käyttäjä voi valita merikartalta haluamansa kohdan ja pelastaa sen valitsemallaan summalla. Kartassa paikka on nimikoitu vuoden ajan hänen nimellään. Morgan loi sivuston eri kohderyhmille omia lisätoiminteitaan. Esimerkiksi yritykset […]

Sheboard

Tekijät: Hasan & Partners (Konsepti), Into-Digital Oy (Tekninen toteutus)
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Mobiilisovellus

Palkitun mobiilisovelluksen ideana on, että nuoren tytön puhelimeen voi asentaa näppäimistön, joka ehdottaa automaattisesti tytön itsetuntoa vahvistavia sanoja ja lauseita. Ehdotukset perustuvat sekä manuaalisesti luotuihin suosittelu- ja estolistoihin, että vahvojen naiskirjoittajien tekstien analysointiin tekoälyn avulla. Sovellus on saatavilla Android-laitteille Google Play -kaupasta. Supported by: Samsung Electronics Nordic Konseptisuunnittelu: Hasan & Partners Tekninen toteutus: Into-Digital Maailmanlaajuisesti valtavan näkyvyyden saavuttanut Sheboard-sovellus on myös saanut ansaitsemaansa tunnustusta mm. Grand One 2018 -ehdokkuuden muodossa. Suurin mobiilisovelluksen saama tunnustus kuitenkin lienee sen kesällä 2018 pokkaama pronssipatsas Cannes […]

Verohallinnon ja Kelan mekorhoset.fi

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

”Missä elämäntilanteessa sinä olet? Korhosten perhe kertoo verotukseen ja Kelan tukiin liittyvistä asioista esimerkkien avulla.” Into-Digital suunnitteli ja toteutti Verohallinnolle ja Kelalle Me Korhoset -kampanjan verkkosivut. Käy oheisesta linkistä tutustumassa sivustoon, joka auttaa kävijöitä nerokkaalla, esimerkkejä hyödyntävällä tavalla sisäistämään verotukseen ja tukiin liittyviä monimutkaisia aihealueita. Sivustolla keskeistä on Facebook-yhteys – suurin osa WordPressin päälle rakennetun sivuston sisällöstä tuodaan Facebookista kuvitteellisen Korhosten perheenjäsenien toimesta.

Lue Lapselle

Tekijä: Mediapool Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Lue lapselle -hankkeen tavoitteena on innostaa pienten lasten vanhempia lukemaan ääneen ja valistaa heitä lapselle lukemisen tärkeydestä. Lue lapselle-sivustolle on koostettu tutkimustietoa lukemisen vaikutuksista, materiaaleja varhaiskasvatukseen, kirjavinkkejä eri-ikäiselle ja lorupankki yhteisiin lukuhetkiin. Lukulahja lapselle on vauvaperheille neuvolatarkastuksessa jaettava kirjakassi. Hankkeella pyritään varmistamaan tasavertaiset mahdollisuudet varhaislukemiseen ja lapsen kielellisen kehityksen tukemiseen kaikille lapsille Suomessa. Vastuullamme oli suunnitella hankkeelle kevyt visuaalinen ilme, osa hankkeen painetuista materiaaleista, valokuvat sekä verkkosivusto, johon on integroitu hankkeen kohderyhmälle tarkoitettu materiaalien tilausjärjestelmä.

Kuvittaja Teemu Järvi

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Teemu Järvi on luontoaiheisiin erikoistunut taiteilija ja muotoilija. Järven eräaiheiset työt kattavat laajan kirjon taidegrafiikkavedoksista kirja- ja lehtikuvitusten kautta käyttöesineisiin sekä erilaisiin konsepteihin. Yrityksen vanha verkkokauppa ei vastannut käyttöliittymältään eikä toiminnallisuuksiltaan yrityksen kansainvälistymislaajenemissuunnitelmia. Yrityksellä oli tarpeena saada sekä kuluttaja- että tukkumyyntiverkkokauppa. Redandbluella oli ilo ja kunnia terävöittää kansainvälisen verkkokaupan digitaaliset ratkaisut. Molemmat verkkokaupat toteutettiin Woocommerce -verkkokauppa-alustan päälle. Lähtökohtana kuluttajaverkkokaupan käytettävyydessä ja ylläpidossa oli ottaa huomioon Teemu Järven laaja tuoterosteri, joka kattaa useita eri variaatiotuotteita sekä tuotekokoelmakombinaatioita. Lisäksi tarpeena oli sesongeittain muuttuvat tuotekategorianostot […]

EPV Energia

Tekijä: Morgan Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

EPV Energia Oy on kotimainen energiayhtiö, joka tuottaa ja hankkii noin 5 % kaikesta Suomessa käytetystä sähköstä. Yhtiö on myös vähäpäästöisen ja uusiutuvan energian edelläkävijä ja tuulivoiman uranuurtaja Suomessa. Morgan tuotti kaikille EPV:n konserniyhtiöille omat sivustonsa, jotka hyötyvät niin sanotun multisite-verkon eduista. Käytännössä tämä tarkoittaa, että kaikkia sivustoja ylläpidetään samasta paikasta, mikä luonnollisesti säästää sekä aikaa että vaivaa. Jos samaa sisältöä halutaan julkaista useammalla sivustolla, syötetään se järjestelmään vain kerran. Sen jälkeen pelkkä rasti ruutuun riittää määrittelemään, millä sivustoilla esimerkiksi lehdistötiedotteet näkyvät. […]

KWH Logistics

Tekijä: Morgan Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Suomen suurin satamaoperaattori KWH Logistics päätti lisätä näkyvyyttään toteuttamalla laajan brändiuudistuksen. Morgan oli kumppanina koko brändiuudistuksen ajan, ja toteutti myös uuden ilmeen mukaiset verkkosivustot kaikille yritysryhmän tytäryhtiöille. KWH Logistics -ryhmään kuuluu kymmenkunta tytäryhtiötä, joilla kaikilla on sama visuaalinen ilme, mutta eri nimet. Uudet sivustot toteutettiin WordPressin Network-asennuksena. Tämä tarkoittaa, että kaikkia seitsemää sivustoa voi hallita samasta paikasta, vaikka niillä onkin omat yrityskohtaiset domaininsa. Keskitetyn hallinnan ansiosta sivustojen sisällönhalinta on vaivatonta konsernitason viestintäporukalle, jolla on pääsy kaikille sivustoille. Yksittäisten tytäryhtiöiden henkilökunnalla on puolestaan […]

Edita Prima verkkopalvelun uudistus

Tekijä: MEOM
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Edita Prima on monikanavaisen asiakas- ja markkinointiviestinnän palvelukumppani, joka keskittyy erinomaisen asiakaskokemuksen tuottamiseen omnichannel-ympäristössä. Edita Priman on osa Nordic Morning Group -konsernia. Edita Priman verkkosivustoprojektissa keskeistä oli uudelleen muotoilla yrityksen palvelutarjonta ja jäsentää se selkeällä tavalla uudeksi sivustokokonaisuudeksi. Tärkeää oli myös sivuston helppo päivitettävyys ja siksi päädyimmekin WordPressin Gutenberg-sisältöeditorin valintaan. Samalla kun asiakkaalle tarjottiin matalampaa oppimiskynnystä, saimme itse ottaa teknisellä puolella oikein urakalla haltuun tätä WordPress 5.0 paljon puhuttua lisäystä. Sivuston käyttäjälle tärkeiksi tavoitteiksi määritettiin sisällön selkeys, onhan Edita Prima itsekin aktiivisesti […]

Rakennuslehti

Tekijä: Morgan Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto

Rakennuslehti on Sanoma Tekniikkajulkaisut Oy:n julkaisema rakennusalan uutis- ja erikoislehti, joka ilmestyy sekä painettuna että verkkomediana. Verkkopalvelu tavoittaa viikoittain yli 45 000 eri vierailijaa. Sivustolla on noin 25 000 artikkelia ja 150 Gt sisältöä. Morgan toteutti Rakennuslehdelle mittavan sivustouudistuksen vuonna 2019. Uudistukseen sisältyi verkkopalvelun konsultointi ja konseptointi, ulkoasu- ja käyttöliittymäsuunnittelu, ohjelmointi ja kaikki hosting-palvelut. Lisäksi Morgan kehitti tekniset rajapinnat, joista toimitus ja automaatio koostavat Rakennuslehden uutiskirjeet. Vuodesta 2016 alkaen Morganilla on ollut Sanoman ja Rakennuslehden kanssa jatkuvan kumppanuuden puitesopimus, joka sisältää verkkopalvelun […]

Cosmopolitan

Tekijä: Morgan Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto

Fokus Media Finland Oy on aikakaus- ja asiakaslehtiä tuottava mediatalo. Morgan kehitti Fokus Medialle laajan WordPress-multisiten, johon kuuluvat Cosmopolitanin, Ellen ja Fitin toimitukselliset sivustot sekä niiden kaikki blogit. Morgan vastasi uudistuksessa multisiten konsultoinnista ja konseptoinnista, sivustojen ulkoasu- ja käyttöliittymäsuunnittelusta, ohjelmoinnista ja kaikista hosting-palveluista. Multisite kattaa yhteensä noin 21 000 artikkelia ja 550 Gt sisältöä. Morgan toi uuteen yhteiseen multisiteen myös Cosmopolitanin kaikki vanhat sisällöt useista eri julkaisujärjestelmistä. Toimitusjärjestelmään rakennetun integraation ansiosta sisältöä on mahdollista hakea sivustolle myös reaaliaikaisesti. Morgan panosti Cosmopolitanin sivuston […]

Fit

Tekijä: Morgan Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto

Fokus Media Finland Oy on aikakaus- ja asiakaslehtiä tuottava mediatalo. Morgan kehitti Fokus Medialle laajan WordPress-multisiten, johon kuuluvat Fitin, Cosmopolitanin ja Ellen toimitukselliset sivustot sekä niiden kaikki blogit. Morgan vastasi uudistuksessa multisiten konsultoinnista ja konseptoinnista, sivustojen ulkoasu- ja käyttöliittymäsuunnittelusta, ohjelmoinnista ja kaikista hosting-palveluista. Multisite kattaa yhteensä noin 21 000 artikkelia ja 550 Gt sisältöä. Morgan toi uuteen yhteiseen multisiteen myös Fitin kaikki vanhat sisällöt useista eri julkaisujärjestelmistä. Toimitusjärjestelmään rakennetun integraation ansiosta sisältöä on mahdollista hakea sivustolle myös reaaliaikaisesti. Morgan panosti Fitin sivuston […]

Mediatrade -verkkokauppa

Tekijä: Mediapool Finland
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Mediatrade on Suomen johtava audiovisuaalisten tuotteiden maahantuoja ja jälleenmyyjä. Suunnittelimme Mediatradelle verkkokaupan, jossa yhdistyy normaali brändisivusto sekä kauppaosio. Sivuston sisällönhallinta tapahtuu WordPressin kautta, ja sen yhteyteen on integroitu asiakkaan toiveiden mukaan pitkälle kustomoitu verkkokauppa-alusta. Tuote- ja tilaustietojen siirtoon rakennettiin automaattisesti päivittyvä rajapinta verkkokaupan ja Visman taloushallintojärjestelmän välillä. Myös WordPressin sisällönhallinnasta tehtiin asiakkaan tarpeita vastaava moduulipohjainen työkalu, jonka avulla voi toteuttaa monipuolisia ja kiinnostavia visuaalisia sisältökokonaisuuksia. Loimme valmiita ennakkoon määriteltyjä moduuleita, joita hyödyntämällä saadaan tehtyä tarpeellisia tuotenostoja, tapahtumia ja markkinointiviestejä. Verkkokaupan julkaisemisen jälkeen […]

Satakunnan koulutuskuntayhtymä Sataedu

Tekijä: Poutapilvi web design Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Sataedu kouluttaa ammattiin ja tarjoaa ammattitaitoa vahvistavaa jatko- ja lisäkoulutusta. Koulutusta järjestetään Harjavallassa, Huittisissa, Kankaanpäässä, Kokemäellä, Nakkilassa, Parkanossa, Raumalla, Tampereella ja Ulvilassa. Opiskelijoita on noin 3200. Aloitimme projektin laajalla konseptointityöllä, jossa työpajojen kautta kartoitettiin palvelun käyttäjäryhmät, tarpeet, käyttäjäpolut ja maalit. Tämä asettu lähtökohdat myös suunnittelulle ja toteutukselle. Poutapilvi suunnitteli ja toteutti Sataedulle uuden verkkopalvelun, jossa koulutukset ovat pääosassa. Koulutukset tulevat rajapintojen kautta Wilmasta ja Opinportista ja yhteystiedoissa sekä Sataedun hankkeissa on Active Directory -integrointi.

Valofirma

Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Valofirma on yhdessä Kamerafirman kanssa toimiva yksi Suomen johtavia elokuvakalustovuokraamoja, joka on rakennettu alan rautaisten ammattilaisten johdolla. Valofirman tuotteita ja palveluita on hyödynnetty mainoksissa, tv-ohjelmissa ja elokuvissa niin Suomessa kuin kansainvälisesti. Autoimme Valofirmaa uudistamaan verkkopalvelunsa, jonka alustaksi valittiin WordPress & WooCommerce. Sivuston tavoittena on tarjota helppo tapa hankkia kaikki tarvittava yhden katon alta videotuotannon pyörittämiseen valojen, kameroiden, henkilöstön ja muiden tarvikkeiden osalta. Valofirman verkkopalvelu-uudistuksessa isoa roolia näytteli verkkokaupan rakentaminen uudelleen ja sen integroiminen ERP-järjestelmään, josta räätälöidyn lisäosan avulla hallinnoidaan vuokrauksia, tuote- ja […]

Miseva

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Miseva myy, ostaa ja vaihtaa käytettyjä matkailuajoneuvoja ja muita moottoriajoneuvoja sekä uusia Roadcar sekä Pössl-retkeilyautoja. Vanha sivusto oli jäänyt hieman jälkeen hyvän maineen karttuessa ja liiketoiminnan kasvaessa, eikä vastannut enää yrityksen nykytilaa. Dude ei pistänyt pelkästään markkinointisivustoa uusiksi, vaan kehitti myös Misevan myyjien arkea helpottavia toimintoja. Kehitystyö on ollut aktiivista heti uudistuneen sivuston julkaisun jälkeen ja tälläkin hetkellä suunnitteilla on uusia ominaisuuksia. ## Suunnittelu Miseva oli tehnyt ulkopuolisen konsultin kanssa hyvän pohjatyön uudistukselle, kartoittaen vanhan sivuston kipukohdat sekä listaten asiat joihin uudistuksessa […]