Budjetti: 10 000–30 000 €

Häkärinteiden verkkopalvelu

Tekijä: Eeco
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Nopeuslaskija Kalevi ”Häkä” Häkkisen mukaan nimetty Häkärinteiden hiihtokeskus sijaitsee keskeisellä paikalla Hankasalmessa. Yhteistyömme on jatkunut lähes kymmenen vuotta ja viimeisin verkkosivu/-kauppauudistus tehtiin vuonna 2019. Teimme ratkaisun graafisen ilmeen suunnittelun ja teknisen toteutuksen kokonaisuudessaan. WordPress / WooCommerce -kombinaatio palvelee siis Häkärinteiden verkkosivuina ja lipunmyynnin sekä tarvikkeiden verkkokauppana. Verkkosivujen osalta tärkeää on helppo päivitettävyys, koska erityisesti sesongin aikana sisältöjä päivitetään ahkerasti. Sivujen suunnittelussa panostimme erityisesti sisältöjen selailtavuuteen, koska sisältöä on melko paljon laajasta palveluvalikoimasta johtuen. Sivustolle tehtiin myös tapahtumakalenteri, johon päivitetään sesongin tärkeimmät tapahtumat. […]

Griffin Refineries

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Griffin Refineries on nuori suomalainen innovatiivisten jätteenkäsittelyteknologioiden ja kiertotalouden asiantuntijayritys. Redland osallistui Griffinin strategiatyöhön ja uudisti sen pohjalta yrityksen brändin sekä verkkopalvelun kansainvälisesti uskottavaksi. Strateginen brändiuudistus Griffinillä on vahva visio puhtaammasta tulevaisuudesta, joka saavutetaan globaaleja jätehaasteita ratkaisemalla. Yrityksen brändi-identiteetti vaati kirkastamista ollakseen uskottavampi kansainvälisillä markkinoilla. Uuden strategian kulmakiviksi valettiin positiviinen ja helposti ymmärrettävä tapa viestiä. Jätteen merkitys käännettiin päälaelleen negatiivisesta positiiviseksi siten, että jatkossa jätteestä puhutaan kohderyhmille puhtaan tulevaisuuden rakentamisen tärkeänä resurssina. Jäte ei ole enää saastuttava taakka, vaan oikein käsiteltynä jopa […]

Unihome

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Toteutimme asiakkaallemme Unihomelle todellisen avaimet-käteen toimituksen. Unihome tarjoaa majoitus- ja asumispalvelua sekä Entry-asumista helposti ja vaivattomasti Helsingissä ja Espoossa. Yritys on yliopistojen omistama, ja se on alunperin perustettu palvelemaan vaihto-opiskelijoiden ja ulkomaisten opettajien majoitustarpeita. Nykyään Unihome palvelee myös muita väliaikaista asumista tarvitsevia. Unihomen kodeissa on mahdollisuus törmätä kiinnostaviin ihmisiin, ja siellä on solmittu elinikäisiä ystävyyssuhteita ja jopa löydetty elämänkumppani. Aloitimme projektin auttamalla asiakasta määrittämään yrityksen strategiaa, viestien kärkiä sekä tone-of-voicea. Sijoitimme Unihomen markkinakentällä ja valitsimme uuden position. Jatkoimme projektia suunnittelemalla uuden yritysilmeen […]

Industryhack

Tekijät: redandblue (Konsepti, käyttöliittymä, visuaalinen suunnittelu, brändi-identiteetti), Sivututka Oy (Tekninen toteutus)
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Industryhack on yhteiskehittämisen menetelmiin erikoistunut asiantuntijayritys, joka auttaa löytämään oikeat kumppanit ja varmistaa sujuvan yhteistyön kehitysprojekteissa. Redandblue suunnitteli Industryhackille uuden brändi-ilmeen ja verkkosivut. Brändityön lähtökohtana oli saada mielikuva yrityksestä vastaamaan enemmän asiantuntijayritystä kuin hackatron-tyyppistä tapahtumaa, johon heidät yrityksen nimen puolesta usein sekoitetaan. Tiimityö, yhteiskehittäminen ja Industryhackin asiantuntijat olivat toivotun uuden brändin ytimessä. Uuden logon muodossa toistuu leikattu elementti, joka viittaa yrityksen nimessä olevaan hack-sanaan. Typografia ja väripaletti suunniteltiin moderneiksi. Kuvituselementtinä toimivat alleviivaukset ja tussipiirustukset viittaavaat Industryhackin käyttämiin työpajatyyppisiin yhteiskehittämisen menetelmiin. Käyntikorteissa näkyy […]

Falckin yrittäjäverkoston sivustot

Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Falck Group on yli 100-vuotias kansainvälisesti toimiva yritys, jonka johtavana ajatuksena on tarjota turvallinen arki ihmisille mm. assistance-, pelastus-, koulutus- ja terveyspalvelujen kautta. Suomessa Falck on tie- ja hinauspalveluiden johtavia palveluntarjoajia, jossa se toimii yli 40 franchise-yrittäjän voimin. Verkkosivu-uudistuksessa lähdettiin luomaan yhtenäistä mallia kaikille Falck-yrittäjille, jossa tavoitteena on keskitetysti hallinnoida verkkopalvelun kehittämistä ja ylläpitoa. Nykyisin varsin värikkääseen kirjoon eri yrittäjien verkkosivustoja haluttiin tuoda uusi ammattimaisempi ja suunnitelmallisesti johdettu alusta, joka palvelee kaikkien yrittäjien tarpeita läpi Suomen sekä luo entistä paremmat valmiudet pärjätä […]

Jitakauppa.fi -verkkokauppa

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Jita Oy on pirkanmaalainen muoviteollisuusyritys, jonka päätuotteita ovat muoviputket, maanrakennuskaivot ja jätevesijärjestelmät. Tarpeena oli perustaa b-to-b -verkkokauppa myynnin tueksi ja uudeksi myyntikanavaksi. Tavoitteena oli suunnitella verkkokauppa, jota olisi tulevaisuudessa mahdollista laajentaa Jitan ja sen asiakkaiden tarpeita vastaavaksi verkkopalveluksi. Verkkokaupan tavoitteena oli myös parantaa asiakaskokemusta ja käytettävyyttä, nopeuttaa ostoprosessia sekä helpottaa ylläpitoa. Käyttöliittymä suunniteltiin visuaalisesti miellyttäväksi, helppokäyttöiseksi ja saavutettavaksi – Jitan brändi ja visuaalinen ilme huomioiden. Asiakaskokemusta on tehostettu automatisoimalla asiakaspalvelua, jokaiselle käyttäjälle annetaan verkkokaupassa oma vastuumyyjä, tuote- ja palvelusisällöt on personoitu asiakaskohtaisesti […]

Euformatics

Tekijä: Sivututka Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

DNA-analyysien nopea tulkinta lääkäreiden käyttöön on moderneillekin supertietokoneille haastavaa. Analysoinnin kustannukset laskevat yli 100 kertaa laskentatehon kustannuksia nopeammin. Edessä häämöttää umpikuja: liikaa DNA-dataa, liian vähän laskentatehoa. DNA-analyysien tulkinnasta on tulossa terveydenhuollon 2020-luvun merkittävimpiä haasteita, johon Euformaticsilla on kotimainen ratkaisu. Saimme tehtäväksi suunnitella ja toteuttaa Euformaticsille verkkosivut räätälöidyllä kauppatoiminnallisuudella höystettynä. Projektin pääteemaksi muodostui globaalin aseman ja uskottavuuden viestiminen maailmanlaajuiselle kohderyhmälle. Ensivaikutelman luomiseksi toteutimme mm. interaktiivisen 3D-karttapallon, jonka avulla asiakkaiden sijainteja ja tuotteiden käyttökohteita esitellään mielenkiintoisesti. Euformaticsilla oli tarvetta myös pilvipalvelutuotteen verkkokaupalle. Tuote on […]

Jyväs-Caravan verkkokauppa

Tekijä: Eeco
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Jyväs-Caravan Oy on vuonna 1975 perustettu, yksi Suomen vanhimmista, matkailuajoneuvojen erikoisliikkeistä. Jyväs-Caravanilla oli jo useita vuosia ollut verkkokauppa vanhan suljetun järjestelmän päällä. Vanhan verkkokaupan kehitysrajoitteet muun muassa markkinoinnin työkalujen osalta oli tulleet vastaan ja vuonna 2020 he päättivät lähteä panostamaan verkkokauppaan entistä enemmän. Verkkokauppa julkaistiin kesäkuussa 2020. Käyttöön saatiin tärkeitä uusia toiminnallisuuksia; muun muassa parempi mobiilikäytettävyys, kategorisoinnit ja Facebookin sekä Googlen -markkinointityökalut. Verkkokaupan myynti on kasvanut esimerkiksi alkuvuoden 2021 aikana yli 200 % verrattuna alkuvuoteen 2020. Myös konversioprosentti on uuden kaupan myötä […]

Protukipiste

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Protukipiste on asiantuntijajärjestö, joka edistää seksi- ja erotiikka-alalla toimivien ihmisten sekä ihmiskaupan uhrien osallisuutta ja oikeuksia. Pro-tukipiste matalan kynnyksen tuki- ja terveyspalveluja seksityössä mukana oleville ja ihmiskaupparikoksen kohteeksi joutuneille ihmisille Helsingissä, Tampereella ja Turussa. Redandblue pääsi uudistamaan Protukipisteen verkkosivut jo toista kertaa. Sivuston päivityksen tavoitteena oli tehdä palvelusta AA-tason saavutettava sekä parantaa Protukipisteen löydettävyyttä verkossa. Protukipisteen toiminnan keskiössä ovat palvelut ja palvelukalenterin toimintaan panostettiin erityisesti. Uutena toiminnallisuutena luotiin materiaalipankkiosio, jossa jaetaan tietoa esimerkiksi medialle ja terveydenhoitoalan ammattilaisille. Sivustolle on tulossa myös kieliversiot […]

Hakonen Solutions Oy verkkosivusto

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Uudistimme yli satavuotiaan perheyrityksen verkkosivuston. Tuloksena on visuaalisesti linjakas, palvelut selkeästi esittelevä ja sujuvat yhteydenotot mahdollistava palvelu Hakosen asiakkaille, kumppaneille ja muille sidosryhmille. Hakosen visuaalinen ilme on vahva ja helposti tunnistettava. Yrityksen sinikeltaiset kuorma-autot ovat tuttuja katukuvasta ja nyt sama ilme tuotiin myös verkkosivustolle. Sivuston käyttöliittymä toimii responsiivisesti, eli se mukautuu sujuvasti käytettäväksi eri päätelaitteilla. Verkkosivuston ensisijainen kohderyhmä on potentiaaliset yritysasiakkaat. Ratkaisut yrityksille nostetaan selkeästi esiin heti etusivulla ja samalla kuvataan Hakosen erityiset vahvuudet. Hakosen edistyksellinen älypuhelinsovellus esitellään kuvien ja tekstin avulla. […]

Kumura.fi

Tekijä: MEOM
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Kumura, Digioiva ja Pasaati yhdistivät voimansa, jonka seurauksena syntyi uudistunut Kumura. Kumura on projektinhallintaan erikoistunut asiantuntijaorganisaatio, jonka asiakkaissa on Suomen isoimpia toimijoita. MEOMin tehtävänä oli jalkauttaa uudistunut brändi-identiteetti verkkoon, auttaa luomaan selkeät palvelukuvaukset ja tietenkin toteuttaa hakukoneoptimoitu, nopea, tietoturvallinen, helposti ylläpidettävä ja vaikuttava WordPress-sivusto. Myyntiä tukeva, luottamusta herättävä ja konvertoiva kokonaisuus valmistui ajallaan ja budjetissa. Toteutuksen aikana Kumuran projektinhallinnan ammattilaiset sparrasivat MEOMia. Tämän työn tuloksena projektinhallinnan käytäntömme ottivat taas pari askelta eteenpäin ja saimme yhtenäistettyä MEOMin tapaa tuottaa timanttisia markkinointisivustoja.

Luomuinstituutti.fi

Tekijä: Agenda Helsinki
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Suunnittelimme ja toteutimme Luomuinstituutin verkkosivu-uudistuksen syksyn 2020 ja kevään 2021 aikana. Sivusto on toteutettu WordPress -sisällönhallintajärjestelmällä. Tutkittua tietoa luomusta Luomuinstituutin tehtävänä on tuottaa ja välittää tutkittua tietoa luomusta elinkeinoelämälle, kuluttajille ja yhteiskunnalle. Tämän tiedon välittämisessä yksi keskeisimmistä kanavista on verkkosivut, joiden uudistuksen toteutimme yhteistyössä Luomuinstituutin kanssa. Verkkosivu-uudistuksen tavoitteena oli päivittää sivuston ilme raikkaammaksi sekä nostaa paremmin esille luomuun liittyvää tutkimustietoa. Kotimaisten toimijoiden lisäksi sivustolla on tarkoitus tavoittaa ulkomaiset toimijat ja tutkijayhteisö ja näin promota kotimaista luomututkimusta.

Tapiolan Lämpö -verkkosivusto

Tekijät: Ida Fram Oy (Brändiuudistus ja visuaalinen ilme), Into-Digital Oy (Palvelumuotoilu, sisältörakenne, tekninen suunnittelu ja toteutus)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Tapiolan Lämpö panostaa kasvuun ja on uudistanut strategiansa, tavoitteenaan vahvistaa asemaa koko pääkaupunkiseudulla. Ida Fram vastasi Tapiolan Lämmön brändiuudistuksesta ja Into-Digital suunnitteli ja toteutti Tapiolan Lämmön uuden verkkopalvelun. Verkkopalvelu on, henkilökohtaisen palvelun ohella, Tapiolan Lämmön tärkein asiakaspalvelun ja myynnin kanava. Verkkopalvelua käyttävät myös yhteistyökumppanit, median edustajat ja yrityksen muut sidosryhmät. Yhteisenä tavoitteena oli kehittää verkkopalvelusta mahdollisimman kätevä tapa esimerkiksi huoltopyyntöjen ja asiakirjojen tilaukseen. Verkkopalvelun kautta voi myös muun muassa ilmoittaa muutostöistä sekä tehdä tarjouspyynnöt teknisistä asiantuntijapalveluista sekä viher-, remontti- ja LVI -palveluista. […]

Luomumerkki.fi

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Redandblue pääsi toteuttamaan yhteistyössä Ryhmä Creative agencyn kanssa Luomumerkin verkkopalvelun. Luomumerkki sivuston lähtökohtana oli tehdä näyttävä visuaalinen kokonaisuus, joka innostaisi kävijää tutkimaan sivuston sisältöä: hyviä merkkejä, hyviä luomutuottajia ja hyviä reseptejä! Sivustolle haluttiin paljon kuvapintaa sekä liikkuvaa kuvaa. Redandblue vastasi sivuston käyttöliittymämallien ja prototyyppien luomisesta, teknisestä toteutuksesta ja projektijohtamisesta. Ryhmä Creative Agency loi visuaalisen ilmeen redandbluen UI-suunnitelman päälle. Sivusto on rakennettu WordPress-julkaisujärjestelmälle ja on redandbluen ylläpidossa ja jatkokehityksessä.

Cella – verkkosivusto ja suunnittelutyökalu

Tekijä: JCO Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Cella Living valmistaa lisärakennuksia uusiokäytetyistä merikonteista. Cella-aitat ja -kesäkeittiöt haluttiin esitellä visuaalisesti verkkosivuilla. Aitoista oli useita malleja, joten toiveena oli verkkosivu, joka sisältäisi suunnittelutyökalun. JCO toteutti WordPress-verkkosivuston, jossa kävijä pääsee konfiguraattorin avulla suunnitteleman mieleisensä aitan tai kesäkeittiön. Suunnittelutyökalulla voi katsoa eri malleja sekä ulkoa että sisältä, mutta myös vaihtaa eri sisustustyylejä. Työkalu näyttää reaaliajassa yhdistelmän hinnan. Mitä teimme: käyttöliittymäsuunnittelu, visuaalinen suunnittelu, 3D-visualisoinnit, tekninen toteutus

Maxivision

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Maxivision on TV-viihdepalvelu, joka tuo HD-laatuisen TV-viihteen, suosituimmat kanavapaketit ja TV-palvelut kaikkialle Suomeen niin kuluttajille kuin yrityksillekin. Redland uudisti Maxivisionin verkkopalvelun ja päivitti sen visuaalista identiteettiä. Maxivisionilla oli jo pitkään mietitty verkkosivuston uudistamista. Uuden sivuston tavoitteena oli selkeyttää kuluttajille kuinka helppoa TV-viihdepalvelua on käyttää ja kuinka yksinkertaista sen ostaminen on. Sivuston konversiota haluttiin nostaa entistä paremmaksi ja brändin laatumielikuvaa korkeammaksi. Asiakkaalla oli myös tarve päästä hallinnoimaan sivustoa ketterästi ja kustannustehokkaasti. Me Redlandilla lähdimme suunnittelemaan käyttäjäystävällistä ja näyttävää verkkopalvelua, joka helpottaisi laajempien kokonaisuuksien […]

GymPlus – web-pohjainen sovellus

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu

Indoor Informaticsin GymPlus© on analytiikkapalvelu, jolla kuntosaliomistajat voivat tehdä laitehankintapäätöksiä laajan käyttäjädatan pohjalta. Näin he voivat maksimoida investointiensa tuoton, ja samalla varmistaa mahdollisimman hyvän asiakaskokemuksen kuntosaleillaan. Redland työskenteli tiiviissä yhteistyössä GymPlus© -tiimin kanssa, ja yhteistyö aloitettiin sisätilojen analytiikkatyökalun brändin kehittämisellä, minkä jälkeen keskityttiin analytiikkapalvelun käyttäjäkokemuksen ja käyttöliittymän suunnittelemiseen. Tavoite oli lanseerata MVP pilottiasiakkaille keväällä 2018. Redland toteutti GymPlus-verkkosovelluksen frontendin React-teknologialla, joka käytti asiakkaan toteuttamia REST-rajapintoja. Sovelluksen frontendissa visualisoitiin kuntosalilaitteiden ja tilojen käyttöasteita erilaisilla viiva- ja pylväsgraafeilla mahdollistaen vertailu eri ajanjaksojen välillä. Lisäksi […]

LaaS Company

Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

LaaS Company tuo kaikkien ulottuville Vincitin tuotteistaman Leadership as a Service -johtamismallin. Yritys tähtää vahvasti myös kansainvälisten asiakkaiden tietoisuuteen, ja siksi Vincit auttoi hiomaan LaaS Companyn verkkosivustosta tehokkaan myynti- ja markkinointikanavan. Ajatusjohtajuutta tukemaan luotiin blogi, jossa voidaan tuoda esiin asiantuntijoiden, kumppanien ja asiakkaiden näkemyksiä johtajuuden murroksesta. Lähtökohta oli, että sivustosta on saatavilla sekä suomen- että englanninkielinen versio. Myynnin ja markkinoinnin kannalta tärkeää oli, että sivustouudistuksen yhteydessä suunniteltiin ja rakennettiin mittaristo, joka auttaa LaaS Companya arvioimaan liikennettä ja kohdentamaan markkinoinnin panoksia. Toimiva ja […]

Muotitalo Lehto verkkokauppa

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Muotitalo Lehto on yli satavuotias suomalainen perheyritys. Yrityksen historia alkaa Lahden torilta vuodesta 1913, jolloin Anni-Lydia ja Joonas Lehto aloittivat vaatteiden torikaupan. Tänä päivänä perheyritys työllistää yhteensä noin 50 työntekijää Kymenlaaksossa ja Päijät-Hämeessä. Yrityksellä on yhdeksän kivijalkamyymälää ja nyt myös verkkokauppa! Redandblue aloitti verkkokaupan toteutustyön yrityksen ekosysteemin kartoituksella. Lehdolla on käytössään kehittynyt kassajärjestelmä, jonka kautta yrityksen myymälöitä ja niiden tuotteiden myyntiä ja varastosaldoja ylläpidetään. Verkkokaupan toteutuksen lähtökohtana oli perustaa verkkokaupasta yrityksen kymmenes ”myymälä”. Lehdon kivijalkamyymälöiden kassa- ja toiminnaohjausjärjestelmänä (ERP) toimii Solteqin Tekso […]

Mcared.com-verkkokauppa

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Mcare Oy on pohjoismaiden johtava Apple-brändin asiantuntija. Yritys on Applen valtuuttama vastuullinen huolto, joka valvoo toimitusketjun eettisyyttä ja ympäristöystävällisyyttä tarkasti. Into-Digital vastasi Mcaren joulukuussa 2020 julkaistun uuden mcared.com-verkkokaupan suunnittelusta ja toteutuksesta. Tätä nykyä yhteistyö jatkuu aktiivisen kehittämisen ja ylläpidon merkeissä. Verkkopalvelu on toteutettu WordPressin ja sen WooCommerce-verkkokauppalisäosan päälle täysin räätälöidysti. Lisäksi käyttöliittymäkomponentteja on toteutettu niin sanotusti ’’modernein web-teknologioin’’, kun esimerkiksi salamannopeasti operoiva tuotesuodatus on toteutettu JavaScript-kirjasto Vue:lla. Räätälitoteutus edesauttaa sivuston toimivuutta nyt ja jatkossa, ja varmistaa myös optimaalisen hakukonelöydettävyyden. Lisäosiksikin kelpuutettiin ainoastaan […]

Animalia verkkosivusto

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Into-Digital uudisti 60 vuotta täyttävän järjestön verkkopalvelun ja vastaamme myös verkkopalvelun ylläpidosta. Uusi verkkopalvelu mahdollistaa tehokkaan digitaalisen markkinoinnin toteuttamisen ja tuottaa entistä enemmän lahjoituksia toiminnan rahoittamiseksi. Verkkopalvelun ensisijaisena kohderyhmänä ovat Animalian toiminnasta kiinnostuneet potentiaaliset lahjoittajat. Uudistuksessa panostettiin erityisesti ostopolkujen suunnitteluun ja palvelumuotoiluun. Tavoitteena oli toteuttaa käyttökokemukseltaan sujuva, kaikille saavutettava ja lahjoittamisen mahdollisimman helpoksi tekevä verkkopalvelu. Vastasimme verkkopalvelun suunnittelusta ja toteutuksesta kokonaisuudessaan: – palvelumuotoilu – sisältörakenne ja sisällön suunnittelu – käyttöliittymä ja käyttökokemus (UI ja UX) – rautalankamallit ja visuaalinen ilme – tekninen […]

Kiiltomato – Lysmasken

Tekijä: Mediapool Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Kiiltomato – Lysmasken on Suomen suurin kirjallisuuskritiikin verkkolehti jossa arvioidaan kotimaista ja käännettyä kaunokirjallisuutta sekä erityisesti kirjallisuutta käsitteleviä tietokirjoja sekä suomeksi että ruotsiksi. Vanha sivusto oli sekä käyttöliittymältään että ulkoasultaan uudistuksen tarpeessa. Verkkolehden uudistuksessa kiinnitimme erityisesti huomiota saavutettavuuteen, kirjallisuuskeskustelun esiin tuomiselle sekä käyttöliittymän kaksikielisyyteen. Loimme onnistuneeseti Kiiltomadolle täysin uudenlaisen visuaalisen ilmeen, jossa toivottiin löytyvän sekä voimaa ja kantaaottavuutta, että journalistista laatua ja uskottavuutta. Teknisessä toteutuksessa erityisenä haasteena oli vanhan, yli 4000 kirjoituksen kirjasto, joka tuli muuntaa nykyaikaiseen muotoon ja jolla eri artikkelityypit […]

Suomen Kustannusyhdistys

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Vuonna 1858 perustettu Suomen Kustannusyhdistys on Suomen vanhin elinkeinoelämän etujärjestö. Yhdistys tukee sataa jäsenkustantamoaan muun muassa kehittämällä kustannusalan toimintaedellytyksiä. SKY edistää myös sananvapauden toteutumista, kirjallisuuden levitystä ja lukemisharrastusta. Kustannusyhdistyksen vanha sivusto oli jähmeä niin käyttökokemukseltaan kuin sisältöjen päivittämisenkin osalta. Visuaalisuudesta ei ollut tietoakaan, sillä sivusto oli pääasiassa keskitettyä mustaa tekstiä valkoisella pohjalla. Käytettävyyden lisäksi hakukonenäkyvyys oli kärsinyt ajan myötä, eikä moni löytänyt sivustolle. Sivusto haluttiin tuoda tähän päivään ja esitellä sen avulla Kustannusyhdistyksen toimintaa sekä kampanjoita kattavammin. Samalla visuaalisen ilmeen tulisi kunnioittaa […]

Headup verkkosivut

Tekijä: Sivututka Oy (suunnittelu, toteutus, sisällöntuotanto)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Headup on Valu Digitalin kehittämä avoimen lähdekoodin ratkaisu, joka tarjoaa kustannustehokkaan tavan toteuttaa headless-sivusto tutulla WordPress hallinnalla. Rajallisten resurssien vuoksi Valu päätyi ulkoistamaan Headup tuotesivuston suunnittelun, toteutuksen ja osan sisällöntuotannosta Sivututkalle. Haasteena verkkosivujen suunnittelussa oli teknisestä ratkaisusta viestiminen eri kohderyhmille loppukäyttäjistä koodareihin. Miten viestiä Headupin hyödyistä selkokielisesti potentiaaliselle asiakkaalle? Entä miten kerrotaan kehittäjille ja sidosryhmille tekniikasta, avoimuudesta ja jatkuvuudesta? Lähdimme hakemaan ratkaisua toteuttamalla erilaisia sisältöjä eri kohderyhmille. Loimme Headup toteutuksen potentiaaliselle ostajalle soveltuvuuden testitoiminnallisuuden ja asiakastarinat. Kumppaneille ja kehittäjille taas kerrotaan mm. […]

Relion

Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Relion on paljon muutakin kuin tilitoimisto. Sähköisen taloushallinnon rutiinien lisäksi Relion auttaa yritystäsi kasvamaan ja on apuna aidosti tärkeissä asioissa kuten kasvun suunnittelussa ja omistukseen liittyvissä kysymyksissä tai rahoituksen järjestämisessä. Relion työllistää tällä hetkellä 20 talouden moniosaajaa ja kasvaa vauhdilla. Relionin verkkosivu-uudistuksessa päätavoitteena oli luoda ammattimaisemmat raamit liiketoiminnan kasvun mahdollistamiseksi. Verkkosivujen rooli on merkittävä niin yrityksen mielikuvan luomisessa kuin orgaanisesti laadukkaan liikenteen ohjaamisessa kiinnostuneeksi ostajiksi. Vanha Wix-pohjainen alusta alkoi käymään kankeaksi kehittää ja sen käyttö ei ollut innostavaa alustan hitauden vuoksi. Lisäksi […]

Suomen Saunaseura

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Suomen Saunaseura on vuonna 1937 perustettu aatteellinen yhdistys. Seura vaalii saunakulttuuria ja pyrkii kehittämään suomalaista saunaa ja edistämään sitä koskevaa tutkimusta. Saunaseura jakaa tietoa suomalaisesta saunasta ja saunomisesta myös kansainvälisesti. Saunaseuran uuden verkkopalvelun tavoitteena oli selkeiden aukioloaikojen saaminen näkyväksi, saavutettavuuden varmistaminen ja iäkkään kohderyhmän palveleminen mahdollisimman selkeällä käyttöliittymällä. Iäkkään käyttäjäkunnan palvelemiseksi haluttiin tuoda myös nykyisen jäsenrekisterin toiminnallisuuksia sivustolle, jotta verkkosivujen käyttäjät voisivat toimia yhdellä kirjautumisella samassa käyttöliittymässä myös hoitaessaan jäsenyyteen liittyviä asioita. Sivustolle tehtiin laaja integraatio jäsenrekisterijärjestelmä FloMembersiin. Järjestelmästä tuodaan tiedot jäsenille […]

Frame Contemporary Art Finland

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Frame Contemporary Art Finland on nykytaiteen asiantuntijaorganisaatio ja tiedotuskeskus, joka vahvistaa suomalaisen nykytaiteen asemaa sekä edistää yhteistyötä kotimaisten ja ulkomaisten nykytaiteen ammattilaisten välillä. Framen verkkopalvelu-uudistuksen lähtökohtina olivat saavutettavuusvaatimusten täyttyminen sekä uuden brändi-identiteetin lanseeraaminen. Sivustolle haluttiin myös aikaisempaa laajempi tietopankkiosio, jossa jaetaan tietoa nykytaiteen toimialaan liittyen päättäjille, ammattilaisille ja median käyttöön. Julkaisuja, tilastoja ja tutkimuksia voidaan filtteröidä koontisivuilla materiaalityypin mukaan. Sivustolla on kolme kieliversiota ja laaja ajankohtaisosio. Sivuston saavutettavuustaso on AA. Visuaalisesti sivustosta haluttiin hienostunut ja minimalistiseen, joilloin näyttävälle kuvamateriaalille jää paremmin tilaa. […]

Solutos.fi

Tekijä: Agenda Helsinki
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Solutos on psykiatripalveluja tarjoava suomalainen sosiaali- ja terveydenhuollon palveluyritys. Suunnittelimme ja toteutimme Solutokselle uuden verkkopalvelun. Uudistimme myös yrityksen visuaalisen ilmeen yhteistyössä designtoimisto Muaton kanssa. Suunnittelu Suunnittelun tueksi pidimme asiakkaan kanssa työpajoja joiden avulla tutustuimme yrityksen toimintaan ja sen palvelurakenteeseen, sekä loimme yhteistyössä konseptisuunnitelman uutta verkkopalvelua varten. Työpajojen ansiosta pystyimme luomaan selkeän sivustokokonaisuuden joka tavoittaa asiakkaan haluamat sidosryhmät. Työpajoissa paneuduttiin asiakkaan liiketoiminnan ytimeen, jonka avulla pystyimme suunnittelemaan verkkopalvelun rakenteesta sellaisen, joka palvelee niin loppukäyttäjiä kuin itse asiakasta parhaalla mahdollisella tavalla. Osana projektia uudistettiin […]

EnerKey.com

Tekijä: MEOM
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

MEOMin yhteistyö nykyisen EnerKeyn kanssa alkoi vuonna 2017, kun uudistimme silloisen Enegia Groupin verkkosivuston vastaamaan muuttunutta rakennetta ja tarjoamaa. Pian tämän jälkeen Gasum osti Enegian energiamarkkinapalveluiden liiketoiminnan ja nykyinen EnerKey aloitti muutoksen kohti kansainvälistä tuoteliiketoimintaa. Kolmen ja puolen vuoden aikana olemme toteuttaneet yhdessä EnerKeyn kanssa viisi WordPress -sivustoa, rakentaneet Active Campaignilla automaatioita, kehittäneet systemaattisesti hakukonenäkyvyyttä ja tehostaneet kävijähankintaa sivustolle. Saavutusten keskiössä on EnerKeyn oma osaaminen ja tekeminen, jota MEOM on pystynyt tukemaan tavalla, jota ei olisi voitu ennakoida ensimmäisen kerran sivustouudistuksesta keskusteltaessa. […]

Tahto Group

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Tahto Group auttaa asiakkaitaan modernisoimaan heidän IT-ympäristönsä Microsoftin pilviteknologioiden avulla. Tahdolla uskotaan, että maailma on muuttunut ja IT:tä tulee tehdä ihmisille, ei IT:lle. Tahdolla oltiin tehty sivustouudistuksia sivustouudistuksien perään, eikä yksikään lopputulos koskaan oikein tuntunut onnistuvan kunnolla. Kun Tahdolla aloitti uusi kasvujohtaja ja markkinoinnin asiantuntija, päättivät he laittaa taas uuden sivustouudistuksen käyntiin. Koska Tahdon tapa toimia on olla lähellä asiakasta ja puhua heidän kieltään, halusivat he samoja asioita uuden sivuston toteuttajalta. Tahdon tahtotila oli alusta lähtien selvä: sivuston tulee kestää aikaa niin […]

Palvelualojen työnantajat PALTA ry

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Palvelualojen työnantajat PALTA ry on palveluyrityksiä edustava elinkeino- ja työmarkkinajärjestö. Verkkopalvelu-uudistuksen tavoitteena oli kertoa palvelualojen merkityksestä sekä Paltan tavoitteista, toiminnasta ja sen tuottamasta tiedosta aiempaa selkeämmin, avoimemmin ja ihmisläheisemmin. Paljon viestinnällistä sisältöä tuottavassa organisaatiossa oli tarpeen helpottaa sisällön päivittämistyötä. Asiakaskokemuksen näkökulmasta uudistuksella lähdettiin parantamaan sivuston käytettävyyttä sekä saavutettavuutta. Suunnittelu päätettiin aloittaa käyttäjätutkimuksella. Käyttäjätutkimuksen tuloksissa korostuivat sisällön löytämisen tärkeys ja vanhan sivuston etusivun rakenteen epäselvyys. Tutkimus selvitti kriittisimmät käyttäjätarpeet ja antoi vahvan pohjan palvelun suunnittelulle. Uuden palvelun suunnittelussa asiakaskokemusta lähdettiin parantamaan selkeyttämällä verkkopalvelun […]

Roosa Nauha verkkosivusto

Tekijä: Trimedia Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Syöpäsäätiö järjestää vuosittain Roosa Nauha varainkeruukampanjan rintasyövän tutkimukseen. Roosa Nauha – keräyksen suosio ja tuotot ovat viime vuosina kasvaneet ja vuodesta 2020 alkaen on lahjoituksia suunnattu myös muulle syöpätutkimukselle laajemmin. Kampanjan symboli on hyvin tunnettu roosan värinen nauha. Sivusto pääosassa Roosa Nauha kampanjassa Syöpäsäätiö.fi sivujen toteutuksen rinnalla toteutettiin myös säätiön Roosa Nauha – kampanjasivusto. Sivuston julkaisu ajoittui Roosa Nauha kampanjan live-stream julkaisutilaisuuteen, jossa esiteltiin vuoden 2020 Roosa Nauha – suunnittelija. Uudistusprojektissa tärkeää oli sivuston valmistuminen tavoiteaikataulussa sekä ongelmaton toiminta koko keräyskampanjan ajan. […]

Suomen Kansanterveysyhdistys ry

Tekijä: Kokku Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Kokku uudisti Suomen Kansanterveysyhdistys ry:n verkkosivut ja autoimme tuomaan varainkeruun digitaaliseen formaattiin. SKTY on tärkeä varainhankinnan tukipilari usealle tärkeälle kansanterveyden järjestölle viestien järjestöjen työstä ja jakaen keräysvaroja. Yhdistys kaipasi kumppania verkkosivujen modernisointiin ja varainhankinnan tuomiseksi digitaaliseen aikaan osana Suomen Terveydelle -keräyksen brändiuudistusta. SKTY:n tavoitteena oli WordPress-varainhankintasivut, jotka henkisivät samaa myötätuntoa, kuin mitä yhdistyksen jäsenjärjestöjen usein vapaaehtoisesti tekemä työ ilmentää, eli välittämistä ja ihmisläheisyyttä. Sivuston haluttiin luovan tunneyhteys lahjoittamisen tärkeydestä ja lahjoittamisen tuli myös olla erityisen vaivatonta. Sivuston tuli toimia aktiivisessa kampanjamarkkinoinnissa ja […]

Olarinhuippu

Tekijä: Paper Planes Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Olarinhuippu on Espooseen rakentuva uudiskohde, jonka kaksi kiinteistöä olivat olleet markkinoilla kauan. Olarinhuipun kehittäjä NREP halusi uudistaa kohteen myynnin ja markkinoinnin kokonaisvaltaisesti. Paper Planes toteutti Olarinhuipulle näyttävän nettisivuston nopeasti ja laadukkaasti. Sivusto suunniteltiin palvelemaan ennen kaikkea mobiililaitteiden käyttäjiä, sillä tutkimusten mukaan suurin osa liikenteestä tulisi jatkossakin mobiililaitteilta. Uudelle brändille määritettiin hyväntuulinen ja omaperäinen äänensävy, joka näkyy sivuston teksteissä. Sivusto saatiin pystyyn nopeasti neljässä viikossa. Brändin ytimen ja ilmeen määrittely aloitettiin yhteisellä workshopilla ja yhteistyö asiakkaan kanssa jatkui tiiviinä läpi projektin. Sivusto toteutettiin […]

ETS NORD – Verkkosivusto

Tekijä: G-Works
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

ETS NORD on ilmanvaihdon kokonaisvaltaisiin ratkaisuihin erikoistunut yritys, joka toimii Suomessa, Virossa, Ruotsissa ja Tanskassa. Kumppanuus ETS NORDin kanssa alkoi sivustouudistuksella vuonna 2015. Tiivis yhteistyö on jatkunut tähän päivään saakka. Vuonna 2020 toteutettiin kattavampi uudistus, jonka myötä koko verkkosivusto päivitettiin vanhasta ulkoasusta ja toiminnoista nykyaikaisempaan. ETSin sivusto suunniteltiin vastaamaan tarkasti segmentoitujen kohderyhmien tarpeita. Projektin alusta alkaen merkittäväksi osa-alueeksi nousi myös myyntinäkökulman huomioiminen suunnittelussa ja toteutuksessa. Yksi projektin kulmakivistä oli uusi, tehokas ratkaisu yrityksen tuotetietojen hallintaan. Uudistuksen yhteydessä toteutettiin laaja integraatio erilliseen PIM-järjestelmään, […]

Inklusiiv – I Started This.org

Tekijä: Kokku Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Kokku loi Inklusiivin kanssa omaperäiset verkkosivut heidän yrittäjyyteen kannustavalle I Started This -kampanjalle. Inklusiiv on voittoa tavoittelematon järjestö, jonka missiona on edistää monimuotoisuutta ja inklusiivisuutta työelämässä. I Started This-kampanjan tavoite oli rikkoa yrittäjyyteen liittyviä stereotypioita, päivittää keskustelua yrittäjyyden ympärillä 2020-luvulle ja kannustaa yrittäjyyteen lähtökohdista tai taustasta riippumatta. Inklusiiv etsi moniosaajaa, joka toteuttaisi niin verkkosivut omaperäisellä, puhuttelevalla tyylillä kuin myös I Started Thisin visuaalisen ilmeen ja mainoskampanjan. Kampanjan tavoitteena oli tavoittaa kampanjalla mahdollisimman suuri yleisö monikanavaisesti. Visuaalisen identiteetin tuli erottua massasta. Rakensimme kampanjasivuston […]

Unigraf

Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Unigraf työskentelee toimivamman tulevaisuuden puolesta – heidän ydinosaamistaan on luoda työkaluja tulevaisuuden teknologian testaamiseen. Unigrafin uusimpien testityökalujen avulla videoelektroniikan valmistajat voivat varmistaa, että tulevat DisplayPort-, USB-C- ja HDMI-liitäntöjä hyödyntävät tuotteesi toimivat standardien mukaisesti ja että ne valmistetaan moitteettomasti. Verkkopalvelun uudistaminen tuli ajankohtaiseksi kun vanha verkkosivusto alkoi työllistämään Unigrafin markkinoinnin henkilöstöä liikaa ja sen päivittäminen oli hidasta. Kyseisen alustan jatkokehittäminen tullut enää kyseeseen, joten oli aika valita korvaava ratkaisu, joka skaalautuu paremmin yrityksen tarpeisiin ja jonka avulla saavutetaan tavoitteet liidien ja tarjouspyyntöjen generoinnissa. […]

Braleva

Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Braleva tarkoittaa hyvää asumista. Braleva Kiinteistöpalvelut Oy kokoaa yhteen tulevaisuuden innovatiiviset asumisen palvelut ja niiden tekijät, hyvän asumisen arkemme sankarit. Hiljattain tehdyn yritysjärjestelyn myötä kaksi yritystä yhdistyi Braleva-nimen alle; Isännöintiverkko ja Soukan Huolto yhdistyivät Braleva Kiinteistöpalvelut Oy:ksi loppuvuodesta 2019. Braleva tarjoaa palveluita taloyhtiöille mm. isännöintiin, kiinteistöhuoltoon, siivoukseen, remontointiin ja viherpalveluihin. Brändiuudistuksen myötä yhdistettiin kolmet eri verkkosivut (isannointiverkko.fi, soukanhuolto.fi ja braleva.fi) yhdeksi WordPress-sivustoksi ja samalla haluttiin luoda monikäyttöinen alusta viestinnän, myynnin ja asiakaspalvelun moottoriksi verkkoon, jota Bralevan on helppo itsenäisesti ylläpitää. Uudistuksessa haluttiin […]

Kata Safety

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Kata Safety Oy on väestönsuojelun sekä säteily- ja paloturvallisuusalan asiantuntija ja varautumispalvelujen kattavuudessa ainoaa laatuaan Suomessa. Yritys palvelee kiinteistöjen omistajia ja kiinteistöalan ammattilaisia turvallisuuteen ja varautumiseen liittyvissä vastuissa. Vanhat sivut olivat menneet sillisalaatiksi ja latautuivat hitaasti, joten uudistus oli paikallaan. Yrityksen visio ja tarina haluttiin myös paremmin näkyville. Vanhoilla sivuilla näkyi ns. ”wall of text” -ilmiö, jossa tekstiä on liikaa yhdessä kohtaa pötkössä. Saitti kaipasi modernimpaa otetta ja raikastusta visuaaliseen ilmeeseen. Oli myös tärkeää, että sivusto eroaa selkeästi alan kilpailijoista. Kata Safetyn […]

Kirjailijavierailut tilauspalvelu

Tekijä: Mediapool Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Lukukeskus on Suomen keskeisin lukemista edistävä järjestö ja kirjailijavierailujen välittäjä. Lukukeskus välittää vuosittain noin 1800 kirjailijavierailua kouluihin, kirjastoihin ja yrityksiin. Toteutimme Lukukeskuksen Kirjailijavierailut-tilauspalvelun visuaalisen ilmeen, käyttöliittymän ja teknisen puolen uudistuksen. Järjestelmä on toteutettu WordPressin sekä runsaiden custom-toiminnallisuuksien avulla. Kirjailijat voivat liittyä palveluun helposti omatoimisesti. Hyväksynnän jälkeen kirjailija on tilattavissa vierailulle. Järjestelmän avulla pääkäyttäjä voi hallinnoida tilauksia sekä kommunikoida sujuvasti eri asiakasryhmien kanssa. Palvelu toimii Lukukeskuksen päivittäisenä tuotannon työkaluna ja sen on todettu säästävän aikaa automatisoiden turhia työvaiheita. Palvelua jatkokehitetään sekä ylläpidetään Mediapoolin […]

Integrata Shoppaamo

Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Integrata on henkilöstöhallinnon hiekkalaatikolla uraa uurtava ja ihmisiinsä täysillä panostava asiantuntijayritys. Integratalaiset karsivat kuraa tuottamalla humaania HR-alan prosessimuotoilua kokonaispalveluna pistämällä parastaan HR:ään, palkkahallintoon ja johtamiseen. Tosissaan, mutta ei vakavissaan. Integratan ydinosaamista on tuottaa HR-kokonaispalvelua: Palvelupakissa on HR, palkkahallinto, työajanhallinta, matka- ja kuluhallinta, palveleva johtaminen, ohjelmistorobotiikka, HR-raportointi ja -analytiikka sekä kaikkiin edellä mainittuihin liittyvä konsultointi. Helpompaan HR:ään tarjolla järkiperäiset järjestelmätkin manuaalityötä karsivine ratkaisuineen. Pitkään taustalla muhinut ajatus asiantuntijapalveluiden verkkokaupasta lähti ryminällä käyntiin kesällä 2020. Tavoitteena oli luoda MVP-ajatuksella helposti lähestyttävä verkkokauppa tarjoamaan ratkaisuja […]

Kellokonttori

Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Kellokonttori on arvokellojen myyntiin, ostoon ja vaihtoon erikoistunut kellokauppa, jonka valikoimasta löydät ainutlaatuisen upeita käytettyjä arvokelloja. Tyypillisesti löydät Kellokonttorin verkkokaupasta merkkejä kuten Rolex, Audemars Piguet, Vacheron Constantin, Richard Mille, Patek Philippe, Panerai, Breguet, Omega, Hublot, Breitling, sekä myös monia muita. Kellokonttorin vanha Shopify-pohjainen verkkokauppa-alusta alkoi käymään haastavaksi ylläpitää, jolloin oli aika etsiä helpommin itse räätälöitävä ratkaisu, jonka rajat eivät tule heti vastaan. Alustaksi valikoitui WooCommerce mm. sen muokattavuuden, kustannustehokkuuden sekä laajan kehittäjäyhteisön tuen vuoksi. Rakensimme Kellokonttorin WooCommerce-verkkokaupalle uniikin visuaalisen ilmeen, jossa upeille […]

Kuuasema

Tekijä: Kokku Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Kokku loi pelikehitysstudio Kuuasemalle uudet verkkosivut. Uusittu, mutta aiempaa brändiohjeistusta noudattava sivuston ilme tuo rutkasti paremmin esiin hauskan ja interaktiivisen pelimaailman. Sisältöelementit ja värimaailma tuovat hyvin esille maailmankuulut pelireferenssit, joiden tehtävä on vakuuttaa ja inspiroida uusia projekteja. Sivuston tarve oli ennen kaikkea ilmentää paremmin pelistudion kattavia palveluita ja pitkää kokemusta, jonka näytteeksi sivustolle listattiinkin kattavasti referenssejä. Uusi sivusto auttaa viestinnässä ja toimii liidien keruussa. Rakensimme sivuston omalla teemallamme ja toteutimme referenssien esittämiselle arvoisensa tyylittelyn. Etusivusta tuli dynaaminen. Kuuaseman brändivärejä noudattaen ja pelien […]

Pointscene

Tekijä: Kokku Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Kokku auttoi rakennustyömaita digitoivaa Pointscenea päivittämään verkkopresenssin ajan tasalle ja kohderyhmää houkuttelevaksi. Pointscene tekee infrarakentamisen tilannekuvan hallinnasta yksinkertaista ja näin ollen auttaa rakennusyrityksiä tekemään parempia päätöksiä datalähtöisesti. Rakensimme sivuston kehuja saaneella omalla teemallamme. Pointscenen palvelutarjooma tuotiin verkkosivujen keskipisteeksi, jolloin sanoma kiteytyi paremmin. Löysimme uusia tapoja viestiä tuotteen hyödyistä asiakaskokemuksen näkökulmasta. Rakensimme kohderyhmää puhuttelevat asiakasprofiilit verkkopalvelun parantamiseksi. Projekti sisälsi useamman yhteisen työpajan, joissa pääsimme erinomaisesti kiinni haasteisiin ja kartoittamaan tarkasti tavoitteet ja toimitettavat ratkaisut. Verkkosivujen toiminnallisuuksien ja visuaalisen identiteetin pohjalle saadun tiedon lisäksi […]

Helsinki Fintech Farm

Tekijä: Kokku Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Kokku loi Helsinki Fintech Farmille uudet verkkosivut tuoden verkkopresenssin tähän päivään. Helsinki Fintech Farm tarjoaa kasvu- ja innovaatiopalveluita finanssialan yrityksille toimien Fintech-kiihdyttämönä Pohjoismaissa, tapahtumien ja konsultoinnin muodossa. Asiakkaan tavoitteena oli raikkaampi visuaalinen identiteetti ja sivusto, joka korostaisi Fintech-asiantuntijuutta. Tapahtumiin ja kiihdyttämön toimintaan Fintechin toimialoilla haluttiin hyvin selkeä esitystapa. Verkkosivut suunniteltiin korostaen hyvin loogista sekä helppoa käytettävyyttä. Visuaalisuus tukee sisältöjä ja mutkatonta käyttäjäkokemusta. Kehitimme sivustolle konversioelementtejä huomioiden varsinkin tapahtumaviestinnän. Loimme Helsinki Fintech Farmille täyden graafisen ohjeiston sisältäen myös viestinnän templateja, joilla asiakas voi […]

Stormossen

Tekijä: Morgan Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Saavutettava verkkopalvelu motivoi kierrättämiseen Jotta ihmiset jaksaisivat kierrättää, täytyy kierrättämisen olla mahdollisimman vaivatonta. Tämä oli lähtökohta, kun Morgan alkoi uudistaa pohjalaisen jäteyhtiön Stormossenin verkkosivustoa. – Halusimme siirtyä avoimen lähdekoodin julkaisujärjestelmään, jota olisi helppo käyttää ja jota jatkuvasti kehitetään. Siksi WordPress tuntui luontevalta ratkaisulta, kertoo Stormossenin viestintäpäällikkö Nina Lindman. Analytiikka paljasti, että kävijöitä ylivoimaisesti eniten kiinnostava tieto sivustolla on hyötykäyttöasemien aukioloajat. Tästä syystä etusivun alkuun toteutettiin kerros, johon tuodaan aukioloajat automaattisesti. Uudelle sivustolle tuotiin suuria määriä sisältöjä vanhalta sivustolta, ja samalla tiedoissa olleet […]

Suomen nuorisokeskusyhdistys ry

Tekijä: Sivututka Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Suomen nuorisokeskukset on Suomen suurin leirikoulujen järjestäjä. Tärkeää nuorisotyötä tehdään heillä suurella sydämellä elämyksiä ja oppimista apuna käyttäen. Brändiuudistuksen yhteydessä yhdistyksessä päätettiin uudistaa myös verkkosivut, johon Sivututka valikoitui toteuttajaksi. Suunnittelutyössä haastetta tarjosi suuri määrä erityyppistä sisältöä, jotka tulisi esittää selkeästi ja yhdenmukaisesti. Aivonystyröitä kuormittamalla saimme kuitenkin sisällöt niputettua selkeästi ja esitettyä ne sopivissa paikoissa sivuilla. Yksi tärkeimmistä tavoitteista uudistuksessa oli toteuttaa saavutettavuusdirektiivin WCAG 2.1 AA-tason kriteerit täyttävät verkkosivut. Kiinnitimmekin saavutettavuuteen erityistä huomiota kaikessa tekemisessä suunnittelusta toteutukseen. Entäs sisällönhallinta? Lähes kaikki sivuilla käytetyt […]

VAMK: Energiaa-verkkolehti

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Valu toteutti Vaasan ammattikorkeakoululle (VAMK) verkkolehden. Valu ja VAMK suunnittelivat yhdessä julkaisun konseptin ja ulkoasun Valun kehittämälle Mago-alustalle. VAMKin henkilökunta tekee verkkolehteen juttuja kuuteen eri aihealueeseen, jotka heijastelevat oppilaitoksen yhteisiä arvoja. Koska VAMK on aidosti kansainvälinen yhteisö, tehdään artikkeleja suomeksi, ruotsiksi tai englanniksi alasta ja kirjoittajasta riippuen. Normaalien toiminnallisuuksien lisäksi verkkolehteen toteutettiin kieliversiot sekä URN-generointi. URN-tunnus on standarditunnus, jonka Kansalliskirjasto vaatii digitaalisilta resursseilta, kuten verkkojulkaisuilta. URN-generoinnin avulla asiakas saa tunnuksen automaattisesti. Verkkolehden tavoitteena on saada Vaasan ammattikorkeakoulun tutkimusta, erikoisosaamista ja yritysyhteistyötä tunnetuksi. […]

Varaudu vanhuuteen – vanheneminen.fi

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Vanhustyön keskusliitto on maan laajin valtakunnallinen vanhustyön järjestö, joka toteuttaa vanhuuspoliittista vaikuttamista ja jäsenistön edunvalvontaa. Vanheneminen.fi -sivusto on suunnattu kansalaisille sekä tietoa tarvitseville ammattilaisille. Sivusto tarjoaa tietoa ja työvälineitä erilaisista vanhuuteen varautumisen teemoista. Tavoitteena oli tuoda nämä tiedot verkkosivustolle helposti omaksuttavassa ja saavutettavassa muodossa. Asiakas oli tehnyt palvelumuotoilua koskien sivuston rakennetta, toiminnallisuuksia ja sisältöjä. Tämä antoi meille hyvän käsityksen siitä, millaisia kohderyhmiä verkkosivuston tulisi puhutella ja mitkä ovat kohderyhmälle tärkeimpiä sisältöjä – niistä johdettiin viisi pääteemaan. Teimme asiakkaan pääteemoista avainsana-analyysin, jonka avulla […]

Ari Hovi

Tekijä: Kokku
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Digitoimisto Kokku uudisti Ari Hovi Oy:n verkkosivut vastaamaan korkealaatuisten valmennuspalvelujen tasoa. Ari Hovi tiimeineen, yhdessä kansainvälisten data science -asiantuntijoiden kanssa tarjoaa koulutuspalveluita ja auttaa organisaatioita kehittymään datavetoisiksi. Heillä oli tarve saada vanhentuneiden verkkosivujen ja brändi-ilmeen tilalle moderni ja toimialalla vakuuttava sivusto. Sivuston haluttiin lyhentävän myyntiputkea. Koulutuksiin liittyvän runsaan tietomäärän tuli olla helposti kävijän omaksuttavissa ja asiakkaan tiimin päivitettävissä. Lähdimme rakentamaan sekä toiminnallisuuksiltaan, että sisällöltään kävijöitä palvelevaa käyttäjäpolkua. Asiakkaan laajat sisällöt ja kursseille ilmoittautumisen mahdollistaminen asettivatkin raamit UX-suunnittelulle, jonka avulla nykyinen asiakaspolku lyhentää […]