Budjetti: 10 000–30 000 €

Legisvalmennus.fi -verkkokauppa

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Legisvalmennus tarjoaa valmennuskursseja oikeustieteellisen pääsykokeisiin. Asiakas tarvitsi uuden verkkosivuston sekä verkkokaupan, josta valmennuskursseja voi suoraan ostaa. Ensi vaiheessa Redland suunnitteli ja toteutti WordPress-sivuston, johon lisättiin hieman myöhemmin WooCommerce-verkkokauppa. Verkkokaupan julkaisu tapahtui vuonna 2017 ja sen jälkeen se on tuottanut tehokkaasti myyntiä Legisvalmennukselle. Yhteistyö jatkuu ja Redland päivittää vuosittain uudet valmennuskurssit verkkokauppaan ja pitää huolen, että verkkokauppa on ajanmukainen.

TheTenEssentials.com -verkkokauppa

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

TheTenEssentials.com on tärkeimpien vaellustarvikkeiden verkkokauppa. He auttavat retkeilijöitä alkuun vaellusharrastuksessa tarjoamalla välttämättömimmät tarvikkeet. Redland rakensi verkkokaupan ja loi sille visuaalisen ilmeen. Keväällä 2017 keskustelimme ensimmäistä kertaa tulevien yrittäjien kanssa, jolla oli visiona luoda uudentyyppinen verkkokauppa ja brändi retkeilyvarusteiden myyntiin. The Ten Essentials on filosofia, jonka mukaan tärkeimpien kymmenen tuotteet avulla selviää erilaisista outdoor-seikkailuista. Alussa oli siis vain visio yrityksestä ja sen filosofiasta. Ensimmäiseksi määrittelimme yritykselle ilmeen ja viestit. Sen jälkeen lähdimme kehittämään virtaviivaista verkkokauppaa valmiiksi mietityn tuotevalikoiman päälle. Verkkokauppa avattiin ripeän työskentelyn […]

Yssi-portaali

Tekijä: Digitoimisto Jargon
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yhteisösivusto

Nyt jo neljänteen vaiheeseen edennyt Yssi-portaali sai alkunsa yhdistyshakemistosta, jolla korvattiin Savonlinnan Seudun Kolomosen vanhentunut yhdistyshakemisto, joka ei toiminut hyvin älylaitteissa ja jonka ylläpito oli hankalaa. Seuraavassa vaiheessa portaalia täydennettiin yhdistysten ja yhteisöjen tapahtumakalenterilla, johon kuka tahansa rekisteröitynyt käyttäjä pystyy syöttämään ja ylläpitämään omia tapahtumiansa. Tämän jälkeen portaalia täydennettiin ns. matalan kynnyksen ryhmillä eli harraste- ja vertaistukiryhmien osiolla, josta käyttäjät sekä palvelun tärkeä yhteistyökumppani eli Sosteri, voivat etsiä sopivia ryhmiä esimerkiksi syrjäytymisvaarassa oleville ihmisille. Viimeisimmässä 27.9.2019 Savonlinnan Hyvinvointimessuilla julkaistussa vaiheessa portaalia täydennettiin […]

Reilu kauppa

Tekijä: Mediasignal Communications Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Suomen Reilu kauppa ry on osa kansainvälistä verkostoa, johon kuuluu Aasian, Afrikan sekä Latinalaisen Amerikan ja Karibian alueen tuottajaverkostot sekä joukko kaikkialla maailmassa toimivia Reilun kaupan järjestöjä. Kattojärjestö on Fairtrade International. WordPressillä toteutettu uusi kokonaisuus palvelee laajasti kuluttajia, yrityksiä sekä elintarviketeollisuuden ammattilaisia viestittämällä eettisten ja luotettavasti valvottujen tuotteiden helposta valinnasta ja laajasta käyttömahdollisuudesta. Tavoitteena oli suunnitella ja rakentaa nykyaikainen, raikas ja helposti lähestyttävä palvelukokonaisuus, jolla nostetaan esille tunnetun brändin paikallinen rooli osana kansainvälistä tuottajaverkostoa. Sivuston kerronnan lisäksi palveluun kustomoitiin materiaalitilauksiin keskittyvä WooCommercella […]

HW-Company

Tekijä: Mediasignal Communications Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

HW-Companyn verkkopalvelukokonaisuus sisältää kansainvälisesti tunnettujen urheilu- ja vapaa-ajan tuotteiden ja tuotemerkkien markkinointisivuston, metsästyksen ja urheiluammunnan tuotesivuston sekä yritysten ja yhteisöjen liikelahjaverkkokaupan. Verkkopalveluiden suunnittelussa huomioitiin yhdenmukaisuus kolmen eri sivuston välillä. Modulaarisiksi luodut sivupohjat mahdollistavat nopeat muutokset ja verkkopalvelun komponenttien hyödyntämisen sivustojen välillä. Liikelahjasivuston tarjouspyyntö ja ostomahdollisuudet kehitettiin WooCommerce verkkokauppa-alustalla. Suoraan sivustolta käyttäjät voivat viedä tuotteita tarjouskoriin ja tehdä tuotteista tarjouspyynnön HW-Companylle. Sivustolle kirjautuneet asiakkaat voivat tehdä suoraan tilauksia ja hankkia tuotteita myös omilla painatuksillaan. Sivustoille integroitiin myös jälleenmyyjätietoja, joita sivustolla voi suodattaa esim. […]

Coxa

Tekijä: Mediasignal Communications Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Coxalle toteutettu verkkopalvelukokonaisuus sisältää potilaille ja sidosryhmille suunnatun tekonivelsairaalan verkkopalvelun sekä kansainvälisen CoxaPro-tietoportaalin, joka palvelee ortopedian huippuosaajia. Kokonaisuutta täydentää Coxa Intranet henkilöstön sisäiseen viestintään. Kokonaisuudistuksen lähtökohtana oli uudistaa Coxan verkkopalvelut kokonaisuudessaan uuden brändi-ilmeen mukaiseksi sekä vastaamaan paremmin käyttäjäkunnan monimuotoisia tarpeita. Jatkokehityksenä toteutettiin tekonivelkirurgisen hoidon ammattilaisille ja alasta kiinnostuneille CoxaPro, jonka perustamisen taustalla on halu jakaa Coxan erityisosaamisesta ja tietotaitoa sekä tarjota tekonivelkirurgian ammattilaisille luotettava tiedonlähde heidän työnsä tueksi. Keskeistä kokonaistoimitukselle oli myös erilaisten teknisten osioiden, kuten laajojen järjestelmäintegraatioiden ja rajapintakuvausten suunnittelu ja […]

Puhdas Itämeri

Tekijä: Morgan Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Räätälöity web-sovellus

John Nurmisen Säätiön omistamassa Puhdas Itämeri -lahjoitusjärjestelmässä pelastetaan symbolisesti Itämerestä valittuja osia. Lahjoituksista saadut varat käytetään yleisesti Itämeren pelastamiseen. Morgan toteutti Puhdas Itämeri -hankkeelle kaksikielisen sivuston ja lahjoitusjärjestelmän WordPressillä ja WooCommercella. Morgan vastasi sivuston käyttöliittymäsuunnittelusta, ohjelmoinnista ja hosting-palveluista. Sivuston avulla Itämeren pelastamiseksi on lahjoitettu parin ensimmäisen vuoden aikana jo lähes 300 000 euroa. Lahjoitussivuston käyttäjä voi valita merikartalta haluamansa kohdan ja pelastaa sen valitsemallaan summalla. Kartassa paikka on nimikoitu vuoden ajan hänen nimellään. Morgan loi sivuston eri kohderyhmille omia lisätoiminteitaan. Esimerkiksi yritykset […]

Sheboard

Tekijät: Hasan & Partners (Konsepti), Into-Digital Oy (Tekninen toteutus)
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Mobiilisovellus

Palkitun mobiilisovelluksen ideana on, että nuoren tytön puhelimeen voi asentaa näppäimistön, joka ehdottaa automaattisesti tytön itsetuntoa vahvistavia sanoja ja lauseita. Ehdotukset perustuvat sekä manuaalisesti luotuihin suosittelu- ja estolistoihin, että vahvojen naiskirjoittajien tekstien analysointiin tekoälyn avulla. Sovellus on saatavilla Android-laitteille Google Play -kaupasta. Supported by: Samsung Electronics Nordic Konseptisuunnittelu: Hasan & Partners Tekninen toteutus: Into-Digital Maailmanlaajuisesti valtavan näkyvyyden saavuttanut Sheboard-sovellus on myös saanut ansaitsemaansa tunnustusta mm. Grand One 2018 -ehdokkuuden muodossa. Suurin mobiilisovelluksen saama tunnustus kuitenkin lienee sen kesällä 2018 pokkaama pronssipatsas Cannes […]

Verohallinnon ja Kelan mekorhoset.fi

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

”Missä elämäntilanteessa sinä olet? Korhosten perhe kertoo verotukseen ja Kelan tukiin liittyvistä asioista esimerkkien avulla.” Into-Digital suunnitteli ja toteutti Verohallinnolle ja Kelalle Me Korhoset -kampanjan verkkosivut. Käy oheisesta linkistä tutustumassa sivustoon, joka auttaa kävijöitä nerokkaalla, esimerkkejä hyödyntävällä tavalla sisäistämään verotukseen ja tukiin liittyviä monimutkaisia aihealueita. Sivustolla keskeistä on Facebook-yhteys – suurin osa WordPressin päälle rakennetun sivuston sisällöstä tuodaan Facebookista kuvitteellisen Korhosten perheenjäsenien toimesta.

Lue Lapselle

Tekijä: Mediapool Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Lue lapselle -hankkeen tavoitteena on innostaa pienten lasten vanhempia lukemaan ääneen ja valistaa heitä lapselle lukemisen tärkeydestä. Lue lapselle-sivustolle on koostettu tutkimustietoa lukemisen vaikutuksista, materiaaleja varhaiskasvatukseen, kirjavinkkejä eri-ikäiselle ja lorupankki yhteisiin lukuhetkiin. Lukulahja lapselle on vauvaperheille neuvolatarkastuksessa jaettava kirjakassi. Hankkeella pyritään varmistamaan tasavertaiset mahdollisuudet varhaislukemiseen ja lapsen kielellisen kehityksen tukemiseen kaikille lapsille Suomessa. Vastuullamme oli suunnitella hankkeelle kevyt visuaalinen ilme, osa hankkeen painetuista materiaaleista, valokuvat sekä verkkosivusto, johon on integroitu hankkeen kohderyhmälle tarkoitettu materiaalien tilausjärjestelmä.

Kuvittaja Teemu Järvi

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Teemu Järvi on luontoaiheisiin erikoistunut taiteilija ja muotoilija. Järven eräaiheiset työt kattavat laajan kirjon taidegrafiikkavedoksista kirja- ja lehtikuvitusten kautta käyttöesineisiin sekä erilaisiin konsepteihin. Yrityksen vanha verkkokauppa ei vastannut käyttöliittymältään eikä toiminnallisuuksiltaan yrityksen kansainvälistymislaajenemissuunnitelmia. Yrityksellä oli tarpeena saada sekä kuluttaja- että tukkumyyntiverkkokauppa. Redandbluella oli ilo ja kunnia terävöittää kansainvälisen verkkokaupan digitaaliset ratkaisut. Molemmat verkkokaupat toteutettiin Woocommerce -verkkokauppa-alustan päälle. Lähtökohtana kuluttajaverkkokaupan käytettävyydessä ja ylläpidossa oli ottaa huomioon Teemu Järven laaja tuoterosteri, joka kattaa useita eri variaatiotuotteita sekä tuotekokoelmakombinaatioita. Lisäksi tarpeena oli sesongeittain muuttuvat tuotekategorianostot […]

EPV Energia

Tekijä: Morgan Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

EPV Energia Oy on kotimainen energiayhtiö, joka tuottaa ja hankkii noin 5 % kaikesta Suomessa käytetystä sähköstä. Yhtiö on myös vähäpäästöisen ja uusiutuvan energian edelläkävijä ja tuulivoiman uranuurtaja Suomessa. Morgan tuotti kaikille EPV:n konserniyhtiöille omat sivustonsa, jotka hyötyvät niin sanotun multisite-verkon eduista. Käytännössä tämä tarkoittaa, että kaikkia sivustoja ylläpidetään samasta paikasta, mikä luonnollisesti säästää sekä aikaa että vaivaa. Jos samaa sisältöä halutaan julkaista useammalla sivustolla, syötetään se järjestelmään vain kerran. Sen jälkeen pelkkä rasti ruutuun riittää määrittelemään, millä sivustoilla esimerkiksi lehdistötiedotteet näkyvät. […]

KWH Logistics

Tekijä: Morgan Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Suomen suurin satamaoperaattori KWH Logistics päätti lisätä näkyvyyttään toteuttamalla laajan brändiuudistuksen. Morgan oli kumppanina koko brändiuudistuksen ajan, ja toteutti myös uuden ilmeen mukaiset verkkosivustot kaikille yritysryhmän tytäryhtiöille. KWH Logistics -ryhmään kuuluu kymmenkunta tytäryhtiötä, joilla kaikilla on sama visuaalinen ilme, mutta eri nimet. Uudet sivustot toteutettiin WordPressin Network-asennuksena. Tämä tarkoittaa, että kaikkia seitsemää sivustoa voi hallita samasta paikasta, vaikka niillä onkin omat yrityskohtaiset domaininsa. Keskitetyn hallinnan ansiosta sivustojen sisällönhalinta on vaivatonta konsernitason viestintäporukalle, jolla on pääsy kaikille sivustoille. Yksittäisten tytäryhtiöiden henkilökunnalla on puolestaan […]

Edita Prima verkkopalvelun uudistus

Tekijä: MEOM
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Edita Prima on monikanavaisen asiakas- ja markkinointiviestinnän palvelukumppani, joka keskittyy erinomaisen asiakaskokemuksen tuottamiseen omnichannel-ympäristössä. Edita Priman on osa Nordic Morning Group -konsernia. Edita Priman verkkosivustoprojektissa keskeistä oli uudelleen muotoilla yrityksen palvelutarjonta ja jäsentää se selkeällä tavalla uudeksi sivustokokonaisuudeksi. Tärkeää oli myös sivuston helppo päivitettävyys ja siksi päädyimmekin WordPressin Gutenberg-sisältöeditorin valintaan. Samalla kun asiakkaalle tarjottiin matalampaa oppimiskynnystä, saimme itse ottaa teknisellä puolella oikein urakalla haltuun tätä WordPress 5.0 paljon puhuttua lisäystä. Sivuston käyttäjälle tärkeiksi tavoitteiksi määritettiin sisällön selkeys, onhan Edita Prima itsekin aktiivisesti […]

Rakennuslehti

Tekijä: Morgan Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto

Rakennuslehti on Sanoma Tekniikkajulkaisut Oy:n julkaisema rakennusalan uutis- ja erikoislehti, joka ilmestyy sekä painettuna että verkkomediana. Verkkopalvelu tavoittaa viikoittain yli 45 000 eri vierailijaa. Sivustolla on noin 25 000 artikkelia ja 150 Gt sisältöä. Morgan toteutti Rakennuslehdelle mittavan sivustouudistuksen vuonna 2019. Uudistukseen sisältyi verkkopalvelun konsultointi ja konseptointi, ulkoasu- ja käyttöliittymäsuunnittelu, ohjelmointi ja kaikki hosting-palvelut. Lisäksi Morgan kehitti tekniset rajapinnat, joista toimitus ja automaatio koostavat Rakennuslehden uutiskirjeet. Vuodesta 2016 alkaen Morganilla on ollut Sanoman ja Rakennuslehden kanssa jatkuvan kumppanuuden puitesopimus, joka sisältää verkkopalvelun […]

Cosmopolitan

Tekijä: Morgan Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto

Fokus Media Finland Oy on aikakaus- ja asiakaslehtiä tuottava mediatalo. Morgan kehitti Fokus Medialle laajan WordPress-multisiten, johon kuuluvat Cosmopolitanin, Ellen ja Fitin toimitukselliset sivustot sekä niiden kaikki blogit. Morgan vastasi uudistuksessa multisiten konsultoinnista ja konseptoinnista, sivustojen ulkoasu- ja käyttöliittymäsuunnittelusta, ohjelmoinnista ja kaikista hosting-palveluista. Multisite kattaa yhteensä noin 21 000 artikkelia ja 550 Gt sisältöä. Morgan toi uuteen yhteiseen multisiteen myös Cosmopolitanin kaikki vanhat sisällöt useista eri julkaisujärjestelmistä. Toimitusjärjestelmään rakennetun integraation ansiosta sisältöä on mahdollista hakea sivustolle myös reaaliaikaisesti. Morgan panosti Cosmopolitanin sivuston […]

Fit

Tekijä: Morgan Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto

Fokus Media Finland Oy on aikakaus- ja asiakaslehtiä tuottava mediatalo. Morgan kehitti Fokus Medialle laajan WordPress-multisiten, johon kuuluvat Fitin, Cosmopolitanin ja Ellen toimitukselliset sivustot sekä niiden kaikki blogit. Morgan vastasi uudistuksessa multisiten konsultoinnista ja konseptoinnista, sivustojen ulkoasu- ja käyttöliittymäsuunnittelusta, ohjelmoinnista ja kaikista hosting-palveluista. Multisite kattaa yhteensä noin 21 000 artikkelia ja 550 Gt sisältöä. Morgan toi uuteen yhteiseen multisiteen myös Fitin kaikki vanhat sisällöt useista eri julkaisujärjestelmistä. Toimitusjärjestelmään rakennetun integraation ansiosta sisältöä on mahdollista hakea sivustolle myös reaaliaikaisesti. Morgan panosti Fitin sivuston […]

Mediatrade -verkkokauppa

Tekijä: Mediapool Finland
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Mediatrade on Suomen johtava audiovisuaalisten tuotteiden maahantuoja ja jälleenmyyjä. Suunnittelimme Mediatradelle verkkokaupan, jossa yhdistyy normaali brändisivusto sekä kauppaosio. Sivuston sisällönhallinta tapahtuu WordPressin kautta, ja sen yhteyteen on integroitu asiakkaan toiveiden mukaan pitkälle kustomoitu verkkokauppa-alusta. Tuote- ja tilaustietojen siirtoon rakennettiin automaattisesti päivittyvä rajapinta verkkokaupan ja Visman taloushallintojärjestelmän välillä. Myös WordPressin sisällönhallinnasta tehtiin asiakkaan tarpeita vastaava moduulipohjainen työkalu, jonka avulla voi toteuttaa monipuolisia ja kiinnostavia visuaalisia sisältökokonaisuuksia. Loimme valmiita ennakkoon määriteltyjä moduuleita, joita hyödyntämällä saadaan tehtyä tarpeellisia tuotenostoja, tapahtumia ja markkinointiviestejä. Verkkokaupan julkaisemisen jälkeen […]

Satakunnan koulutuskuntayhtymä Sataedu

Tekijä: Poutapilvi web design Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Sataedu kouluttaa ammattiin ja tarjoaa ammattitaitoa vahvistavaa jatko- ja lisäkoulutusta. Koulutusta järjestetään Harjavallassa, Huittisissa, Kankaanpäässä, Kokemäellä, Nakkilassa, Parkanossa, Raumalla, Tampereella ja Ulvilassa. Opiskelijoita on noin 3200. Aloitimme projektin laajalla konseptointityöllä, jossa työpajojen kautta kartoitettiin palvelun käyttäjäryhmät, tarpeet, käyttäjäpolut ja maalit. Tämä asettu lähtökohdat myös suunnittelulle ja toteutukselle. Poutapilvi suunnitteli ja toteutti Sataedulle uuden verkkopalvelun, jossa koulutukset ovat pääosassa. Koulutukset tulevat rajapintojen kautta Wilmasta ja Opinportista ja yhteystiedoissa sekä Sataedun hankkeissa on Active Directory -integrointi.

Valofirma

Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Valofirma on yhdessä Kamerafirman kanssa toimiva yksi Suomen johtavia elokuvakalustovuokraamoja, joka on rakennettu alan rautaisten ammattilaisten johdolla. Valofirman tuotteita ja palveluita on hyödynnetty mainoksissa, tv-ohjelmissa ja elokuvissa niin Suomessa kuin kansainvälisesti. Autoimme Valofirmaa uudistamaan verkkopalvelunsa, jonka alustaksi valittiin WordPress & WooCommerce. Sivuston tavoittena on tarjota helppo tapa hankkia kaikki tarvittava yhden katon alta videotuotannon pyörittämiseen valojen, kameroiden, henkilöstön ja muiden tarvikkeiden osalta. Valofirman verkkopalvelu-uudistuksessa isoa roolia näytteli verkkokaupan rakentaminen uudelleen ja sen integroiminen ERP-järjestelmään, josta räätälöidyn lisäosan avulla hallinnoidaan vuokrauksia, tuote- ja […]

Miseva

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Miseva myy, ostaa ja vaihtaa käytettyjä matkailuajoneuvoja ja muita moottoriajoneuvoja sekä uusia Roadcar sekä Pössl-retkeilyautoja. Vanha sivusto oli jäänyt hieman jälkeen hyvän maineen karttuessa ja liiketoiminnan kasvaessa, eikä vastannut enää yrityksen nykytilaa. Dude ei pistänyt pelkästään markkinointisivustoa uusiksi, vaan kehitti myös Misevan myyjien arkea helpottavia toimintoja. Kehitystyö on ollut aktiivista heti uudistuneen sivuston julkaisun jälkeen ja tälläkin hetkellä suunnitteilla on uusia ominaisuuksia. ## Suunnittelu Miseva oli tehnyt ulkopuolisen konsultin kanssa hyvän pohjatyön uudistukselle, kartoittaen vanhan sivuston kipukohdat sekä listaten asiat joihin uudistuksessa […]

Suomen Lukiolaisten Liitto

Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Suomen Lukiolaisten Liitto on lukiolaisten oma järjestö, arkielämän helpottaja ja poliittisesti sitoutumaton edunvalvontajärjestö, johon kuuluu noin 50 000 jäsentä. Edunvalvonnan lisäksi liitto tarjoaa valtakunnallisia ja paikallisia jäsenetuja, järjestää innostavia tapahtumia ja koulutuksia sekä kustantaa lukiolaisten omaa aikakauslehteä Improbaturia. Autoimme Lukiolaisten Liittoa ottamaan käyttäjälähtöisen kulman uuden verkkopalvelun suunnitteluun, kun sen edellinen verkkosivusto alkoi jäädä hankalaksi ylläpitää ja sisältöjen rakenne oli muuttunut ajan saatossa sekavaksi. Projektiin osallistui Lukiolaisilta usean eri kohderyhmän edustajia ja sitä lähestyttiin monen eri sidosryhmän tarpeiden näkökulmasta; ongelmat ja kysymykset vaihtelevat […]

The Gaming Innovation Group – verkkopalvelu

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

The Gaming Innovation Group (GiG) on Norjalainen pörssiyhtiö, joka erikoistuu online rahapeleihin. Toteutimme vuonna 2018 Gig.com-verkkopalvelun WordPress-julkaisujärjestelmän päälle. Sivusto on rakennettu modulaarisesti komponenteista, joten ylläpitäjillä on mahdollisuus rakentaa uusia sivutyyppejä komponenttien avulla. Sivustolle suunniteltiin ja toteutettiin myös sijoittajaosio,​ josta löytyy interaktiivinen pörssikurssien seuranta.

Suzuki Finland -verkkosivusto

Tekijä: G-Works
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Suzuki Finland on Suzukin Suomen sivuliike joka toimii maajantuojana Suzukin moottoripyörille sekä perämoottoreille. Kankea ja vanhentunut sivusto ei ollut responsiivinen eikä palvellut yrityksen henkilökuntaa eikä ulkoisia kohderyhmiä toivotulla tavalla. Sivustolle haluttiin täysi uudistus nojaten Suzukin olemassaolevaan visuaaliseen ilmeeseen ja asiakkaan kanssa käytyihin tavotteisiin. Sivustokokonaisuus toteutettiin kevyenä multisite-toteutuksena sisältäen sivustot sekä moottoripyörille että perämoottoreille. Sivustosta haluttiin helposti päivitettävä ja selkeä kokonaisuus mikä tarjoaa kuluttajille mielikuvien lisäksi lisätietoa ostopäätöksen tueksi. Sivuston tärkein yksittäinen ominaisuus on jälleenmyyjähaku, josta on helppo löytää lähimmät myyntikumppanit sekä huollot. […]

Ilokivi

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Ilokivi on Jyväskylän Yliopiston Ylioppilaskunnan kiinteistössä sijaitseva kokonaisuus joka palvelee opiskelijoita tarjoamalla päivittäin lounasta sekä iltaisin viihdettä elokuvien ja livekeikkojen muodossa. Sivuston tulee siis palvella opiskelijoita jotka haluavat tarkistaa nopeasti päivän lounaan, kuin myös monipuolisesta kulttuuritarjonnasta nauttivia. Uuden sivuston toteuttaminen oli osa laajempaa uudistusta jonka Ilokivi aloitti vuonna 2018 uuden ravintolapäällikön johdolla. Kokonaisvaltaisen uudistuksen tuloksena on nykyaikaisempi ja houkuttelevampi Ilokivi, joka vetää puoleensa lounastajia sekä kulttuuririentojen ystäviä koko Jyväskylän alueelta. Lähtötilanne Uudistus aloitettiin tunnistamalla asiakkaan kanssa yhdessä vanhan sivuston hyvät sekä huonot […]

Kurikan kaupunki

Tekijä: Poutapilvi web design Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Kurikan kaupunki on yli 20.000 asukkaan elinvoimainen kaupunki Etelä-Pohjanmaalla. Kaupungin elinvoiman kehittäminen ja yritystoiminnan positiivinen tukeminen ovat kaupungin keskeisimpiä tehtäviä sivistystoimen laadukkaiden palveluiden ja kurikkalaisten hyvinvoinnin edistämisen lisäksi. Projektissa uudistettiin visuaalinen ilme, sivuston rakenne ja tekninen toteutus kokonaisuudessaan. Uudistuksen yhteydessä halutiin verkkosivujen hallintaan myös uusi julkaisujärjestelmä. Sivustouudistuksen tavoitteena oli selkeyttää kunnan palvelut ja tarjota matalan kynnyksen vuorovaikutus kunnan ja kuntalaisten välillä sekä saada sivustosta käyttäjälähtöisempi ja helppokäyttöisempi. Uuden sivuston halutaan auttavan osaltaan toteuttamaan kaupungin visiota, jossa Kurikka on Suomen paras ja rohkein […]

International Peatland Societyn (IPS) verkkopalvelun uudistus

Tekijä: Trimedia Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

International Peatland Societyn (IPS) tehtävänä on tuottaa ja jakaa ajantasaista sekä riippumatonta soihin ja turpeeseen liittyvää tietoa. Tämän lisäksi IPS luo alan yrityksille, kansalaisjärjestöille sekä tutkijoille mahdollisuuden verkostoitua keskenään. Jäsenilleen IPS tarjoaa ajankohtaisia ja monipuolisia tapahtumia sekä julkaisuja ja tieteellisiä artikkeleita. Maailmanlaajuisesti eri toimijat yhdistävä yhdistys asetti tietointensiivisen sivustonsa uudistuksen tavoitteet korkealle. Sivuston suuri tietomäärä haluttiin tuoda esiin hallitusti ja tarjota selkeät etenemispolut eri kohderyhmille. Kokonaisuuden suunnittelu aloitettiin kansainvälisellä kohderyhmätutkimuksella jossa haastateltiin monipuolisesti järjestön eri rooleissa toimivia henkilöitä. Saatuja tuloksia hyödyntäen yhteisissä […]

Oulun teatteri

Tekijä: Avidly
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Oulun teatteri on Pohjois-Suomen suurin ammattiteatteri. Taiteellisesti ja toiminnallisesti korkeatasoisen ammattiyhteisön tuottama monipuolinen ohjelmisto tarjoaa yleisölle tasokkaita ja kunnianhimoisia esityksiä. Oulun teatteri uudisti ilmeensä, nimensä ja verkkosivustonsa. Avidly vastasi sivuston visuaalisuuden, sisällön rakenteen, käyttöliittymän suunnittelusta ja sivuston teknisestä toteutuksesta WordPress-alustalla. Sivuston uudistamisen päätarkoitus oli selkeyttää teatterin näytelmätarjonnan esittelyä sekä helpottaa lippujen ja tarjoilujen ostoa. Siksi sivustolle toteutettiin integraatio WordPressin ja Ticketmasterin tapahtumarajapinnan välillä, mikä mahdollistaa ajantasaisen tiedon näyttämisen muun muassa esitysten lipputilanteesta. Teatterin sisäisenä tavoitteena oli myös näytelmäohjelmiston päivitysten ja ylläpidon helppokäyttöisyys. […]

Ilmarinen Future Score

Tekijä: Avidly
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Räätälöity web-sovellus

Future Score -testi on osa Ilmarisen, Sitran ja HENRY ryn Tulevaisuuden työpaikka -projektia. Avidly on ollut mukana kehittämässä testiä Ilmarisen ja eri alojen asiantuntijoiden kanssa. Valmiustestien tausta-aineistona on käytetty Koulutusrahaston toimitusjohtajan, tohtori Kati Korhonen-Yrjänheikin työelämän valmiusmallia. Valmiustestin tarkoituksena on antaa sekä työntekijöille, yrittäjille että organisaatioille mahdollisuus testata omaa valmiuttaan kohdata tulevaisuuden työelämän haasteet. Testi koostuu viisiosaisesta tulevaisuusskenaariosta, joka ottaa kantaa haasteisiin niin teknologian muutosten, yhteiskunnallisten rakenteiden kuin työn, työyhteisöjen ja itse työn tekemisen haasteiden osalta. Monipuolisen testin avulla saat sekä numeerisen että […]

April Jazz 2019

Tekijä: Avidly
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Vuodesta 1987 lähtien järjestetty April Jazz on pääkaupunkiseudun suurin kansainvälinen jazz-festivaali. April Jazzin ja Avidlyn iloinen ja hedelmällinen yhteistyö on jatkunut jo viisi vuotta. April Jazzin markkinoinnin kumppanina Avidly on toteuttanut festivaalille uuden markkinointiviestinnän konseptin ja siihen soveltuvat materiaalit sekä digitaalisen median ratkaisut. Jazzien visuaalinen ilme on suunniteltu kullekin vuodelle aina uusiksi. Vuonna 2019 uudistimme festivaalin WordPress-verkkopalvelun teknisen toteutuksen, käyttöliittymän ja visuaalisen ilmeen sekä vastaamme palvelun ylläpidosta.

Vennerin keittiössä

Tekijä: Mediapool Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Vennerin Keittiössä -verkkopalvelu tarjoaa uudenlaisen tavan auttaa ja voimauttaa yhteiskuntamme apua tarvitsevia. Palvelu tarjoaa kuukausi- tai vuosilisenssin tilaajille ravitsevia ja monipuolisia kasvisuokareseptejä. Palvelusta saadut tuotot ohjataan tukemaan apua tarvitsevien perheiden parempaa ravitsemusta Venner-ruokakassien kautta. Suunnittelimme sivuston graafisen ilmeen ja käyttöliittymän mahdollisimman käyttäjäystävälliseksi kokonaisuudeksi. Halusimme tuoda houkuttelevat videomuotoiset reseptit ja runsaan uusiutuvan sisällön näyttävästi esille. Verkkopalvelun toteutuksessa kiinnitimme erityistä huomiota maksuintegraation ja lisenssinhaltijoiden sujuvaan ja helppoon hallinnointiin.

EduExcellence

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

EduExcellence tarjoaa suomalaisia huipputason koulutusratkaisuja kansainvälisille asiakkailleen, joita ovat niin koululaitokset, yritykset kuin julkinen sektori. Ratkaisuja tarjotaan konsultoinnin, koulutusohjelmien ja erilaisten intensiivikurssien muodossa. EduExcellence tekee tällä hetkellä yhteistyötä muun muassa Etelä-Afrikassa, Uruguayssa ja Kiinassa. Tuore näkökulma suomalaiseen koulutusvientiin EduExcellence lähestyi Sinistä Härkää tavoitteenaan luoda uusi sivusto, joka palvelee yrityksen moninaisia tarpeita. Sivuston tärkein tavoite on luoda selkeä kuva yrityksen toiminnoista ja palveluista. Yrityksen palvelut, kohderyhmät ja toimialat ovat monipuolisia ja siksi sisältö on tärkeää esittää johdonmukaisesti ja välttää informaatioähkyä. Sivustoa ja sen […]

Factornova

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Factornova on nopeasti kasvanut tapahtumatoimisto, joka kaipasi uutta visuaalisesti freesiä verkkopalvelua. Redandblue vastasi palvelun konseptoinnista, käyttöliittymästä, visuaalisesta ilmeestä, WordPress-toteutuksesta, ylläpidosta ja jatkokehityksestä. Palvelun ulkoasu suunniteltiin tiiviissä yhteydessä Factornovan oman visuaalisen tiimin kanssa. Uudistimimme myös brändin osalta yrityksen typografian samassa projektissa. Palvelusta toivottiin helppokäyttöinen niin loppukäyttäjille kuin ylläpitäjillekin. Sivulle luotiin myös ehkäpä kaikkien aikojen hienoin henkilögalleria!

Fresh House

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Fresh House on siivouspalveluihin erikoistunut perheyritys Helsingissä. Yritys palvelee asiakkaitaan eri puolilla pääkaupunkiseutua kaikissa toimitilojen puhtaanapitoon liittyvissä asioissa, lähes 30 vuoden kokemuksella. Fresh House on niittänyt mainetta Helsingissä luotettavana ja osaavana toimijana, ja onkin onnistunut puskaradion avulla saamaan nimekkäitä asiakkaita. Yrityksen visuaalinen ilme ja verkkopalvelu eivät kuitenkaan olleet täysin tasapainossa erinomaisen palvelun kanssa, vaan edellisestä brändiuudistuksesta oli jo kulunut aikaa. Yrityksen strategiaa ei myöskään oltu koskaan pysähdytty kunnolla miettimään. redandblue auttoi Fresh Housea kiteyttämään strategiaa, teimme yritykselle visuaalisen ilmeen sekä verkkopalvelun, otimme valokuvat […]

Poolia

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Poolia on jo kolmekymmentä vuotta toiminut rekrytointiyritys, joka toimii Suomen lisäksi Ruotsissa, Norjassa ja Saksassa. Teimme Poolialle uuden verkkopalvelun, joka palvelee sekä työn etsijöitä että työnantajia. Projektiin kuului käyttöliittymäsuunnittelu, prototyypitys, visuaalinen suunnittelu, tekninen WordPress-toteutus, kytkennät rajapintoihin sekä ylläpido ja jatkokehitys. Palvelun tuli toimia erityisen hyvin mobiilikäyttäjillä. Sivuston konsepti muotoiltiin miettimällä työnhakijan palvelupolkua prosessina, joka voi hyvinkin alkaa mobiililaitteella ruuhkabussissa ja päättyä hakemuksen jättämiseen illalla kotikoneelta. Erillistä rekisteröitymistä tai kirjautumista ei toivottu, mutta käyttäjälle haluttiin silti antaa mahdollisuus jatkaa kesken jäänyttä työpaikkahakemusta. Rakensimme […]

Dunning, Kruger & Associates

Tekijä: Paper Planes Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Paper Planes rakensi Dunning, Kruger & Associatesille uudet sisältölähtöiset sivut reilussa kahdessa kuukaudessa. Ketterän yhteistyön tuloksena yrityksen kasvua tukevat hakukoneoptimoidut, käyttäjäystävälliset ja nopeat WordPress- sivut, joita on helppo kehittää myös tulevaisuudessa. Sisältömoduulien käyttö mahdollistaa sivujen laajankin muokkauksen ja tekee jatkokehittämisestä suoraviivaista. Informaatioarkkitehtuurissa huomioitiin toiveet sisältölähtöisyydestä, esteettömyydestä ja helppokäyttöisyydestä. Asiakkaan toiveesta toteutus tehtiin lähes täysin ilman JavaScriptiä. Kommunikointiin käytetyt Slack ja Google Hangouts sekä viikoittainen statuspuhelu varmistivat ketterän yhteydenpidon asiakkaan Saksassa työskentelevän designerin ja sisältövastaavan, Suomen toimiston ja Paper Planesin välillä. Uusi sivusto on ratkaissut […]

Hämeenlinnan Seudun Vesi Oy

Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Hämeenlinnan Seudun Vesi Oy eli HS-Vesi on Hämeenlinnan, Hattulan ja Akaan omistama vesihuoltoyhtiö. Yhtiö huolehtii toiminta-alueellaan hyvänlaatuisen veden hankinnasta ja jakelusta sekä jätevesien tehokkaasta poisjohtamisesta ja puhdistamisesta. Yhteistyömme alkoi vuoden 2018 lopulla kun HS-Vesi oli tunnistanut tarpeen verkkosivustonsa päivittämiselle. Vanha alusta oli kömpelö, rakenne oli ajan saatossa sisällön kasvaessa muuttunut sekavaksi eikä sivusto sopeutunut responsiivisesti eri päätelaitteille. Uudeksi alustaksi valikoitui WordPress avoimen lähdekoodin, helpon sisällön hallinnan ja vaivattoman muokattavuuden vuoksi. Suunnittelimme yhdessä HS-Veden kanssa käyttäjälähtöisiä metodeja hyödyntäen eri käyttäjäryhmille sopivat käyttäjäpolut sekä […]

Hiippakuntien kotisivukone

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Loimme Suomen evankelis-luterilaisten hiippakuntien käyttöön “kotisivukoneen” WordPress Multisite Networkin päälle. Sivustoilla on yhtenäinen teema ja koodipohja, mutta sisältöjä hallinnoidaan sivustokohtaisesti. Hiippakuntien sivustot on tarkoitettu työntekijöille ja sellaisiksi aikoville sekä muille pienemmille kohderyhmille. Jokainen sivusto koostuu viidestä eri sisältötyypistä: Sivut, Artikkelit, Blogit, Tapahtumat ja Usein kysytyt kysymykset (FAQ). Ne antavat valinnanvaraa sisällöntuotantoon. Sivustolle on suunniteltu komponenttipohjainen päätason sivurakenne, jonka ansiosta eri hiippakunnat voivat tehdä sivusta hyvinkin erilaisia. Vaihtoehtoja ovat esimerkiksi: – kuva vasemmalla, oikealla tai taustakuvana – kuvan koko iso/pieni – perinteinen sisältöeditori […]

Mielenterveyspooli

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Mielenterveyspooli on suomalaisten mielenterveystyön toimijoiden verkosto, jonka tavoitteena on edistää kansalaisten mielenterveyttä ja kohentaa mielenterveyspalveluja tarvitsevien henkilöiden asemaa yhteiskunnassa. Redandblue suunnitteli järjestölle uuden verkkosivuston, joka toimii Mielenterveyspoolin yleisenä tiedotuskanavana ja lisäksi pyrkii luomaan yhteisöllisyyttä eri mielenterveysjärjestöjen keskuudessa. Tiedon jakaminen, vaikuttaminen sekä ajankohtaisten aiheiden uutisointi ovat sivuston pääasiallisia tehtäviä. Uudella sivustolla on keskiössä materiaalipankki, josta päättäjät, vaikuttajat ja media voivat löytää helposti pureskeltavaa mielenterveysvaikuttamiseen keskittyvää tietoa, kuten aloitepohjia, asiantuntijoiden lausuntoja sekä hyviä yleisiä käytäntöjä. Materiaalipankki kokoaa mielenterveyteen liittyvän informaation yhteen paikkaan, ja sivu […]

Solidaarisuus

Tekijä: Contrast
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Solidaarisuus-järjestö on vuonna 1970 perustettu kansalaisjärjestö, jonka tavoitteena on maailma, jossa yksikään nainen ei kärsi väkivallasta eikä kukaan elä köyhyydessä. Solidaarisuus-järjestö tekee työtä tyttöjen sukupuolielinten silpomista vastaan. Aloitimme yhteistyön digitaalisen brändin uudistuksella. Ensimmäisenä tavoitteena oli ymmärtää mikä Solidaarisuus-järjestö on ja ketä sen pitäisi puhutella. Näiden perusteella määrittelimme verkkosivujen kolme pääkävijäryhmää ja sen millä laajuudella informaatio tulisi verkkosivuilla esittää. Tällä lähestymistavalla pystyimme määrittämään uudelleen verkkosivujen infromaatioarkkitehtuurin, suunnittelemaan optimaaliset kävijäpolut ja määrittämään kävijöiden konversoitumisen. Otimme huomioon myös verkkosivujen laajan käytettävyyden – verkkosivujen tuli tukea […]

Vasemmisto.fi

Tekijä: Mediapool Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Vasemmistoliitto on uuden ajan punavihreä kansalaisliike ja poliittinen puolue. Tehtävänämme oli uudistaa Vasemmistoliiton verkkosivusto puoleen ja kävijöiden toiveita vastaavaksi kokonaisuudeksi. Käyttöliittymäsuunnittelun lähtökohtana oli lisätä sivuston visuaalisuutta ja käytettävyyttä, sekä kommunikoida vasemmiston tarinaa mahdollisimman positiivisella tavalla. Tärkeää oli myös osallistaa sivuston kävijöitä monin eri tavoin. Sivustolla on useita erilaisia tapoja osallistua vasemmiston toimintaan. Sivuston julkaisun jälkeen yhteistyö on jatkunut jatkokehityksen puitteissa.

Mirror Line

Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Etelä-Pohjanmaalaisen Mirror Linen lähes 25-vuotiaalle liukuovien ja säilytysratkaisujen liiketoiminnalle verkkokauppa ja muut digitaaliset kosketuspinnat ovat vuosi vuodelta entistä merkittävämpiä kun yrityksen toiminta kasvaa, kansainvälistyy ja tehostuu. Modernisoimme Mirror Linen verkkosivut sekä toimme irrallisena pääsivustosta toimineen verkkokaupan (ent. MyCashFlow) osaksi yhtenäistä verkkopalvelua. WordPress-sivusto rakentuu helposti hallittavista osioista joiden avulla sivusto on vaivattomammin ylläpidettävä ja pysyy joustavampana markkinoinnin vaihtuviin tarpeisiin. WooCommerce-verkkokaupassa on kustomoitavissa mm. eri käyttäjäryhmille omat hinnoittelut, muokattavissa olevat sähköposti-ilmoitukset, alennusmyynnit sekä räätälöity tilausten käsittelyprosessi. Sivustolle (toistaiseksi vain ruotsissa, mirrorline.se) on luotu integraatio […]

Oma Luottamusmies

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Jokaisen uralla tulee vastaan erilaisia muutos-, kriisi-, tai kehitystilanteita, jotka sisältävät tarvetta selkeälle tiedolle toimintatavoista ja mahdollisuuksista. Oma Luottamusmies vastaa korkeasti koulutettujen työelämätiedon tarpeeseen erilaisissa tilanteissa. Palvelun tuottaa akavalaisten liittojen yhteinen neuvottelujärjestö YTN. Suunnittelimme ja toteutimme Oma Luottamusmies -verkkopalvelun, josta työntekijät saavat apua ja vinkkejä arkisiin tilanteisiin. Palveluun rakennettiin testejä ja työkaluja. redandblue vastasi palvelun konseptoinnista, käyttöliittymäsuunnittelusta, visuaalisesta suunnittelusta, teknisestä toteutuksesta sekä ylläpidosta.

Kristina Cruises -verkkosivut

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Kristina Cruisesille tehty laaja verkkosivuhanke piti sisällään muun muassa integraatioita, modulaaristen sivupohjien rakentamista ja some-jakotoiminnallisuuden asettamista. Suosikkilistaus lukeutuu myös sivuston avaintoiminnallisuuksiin. Kristina Cruisesin verkkosivuilta löytyy lisäksi blogi, erilaisia lomakkeita ja kattava hakutoiminto. Into-Digital kiittää Kristina Cruisesia luottamuksesta & toivottaa onnittelut uuden verkkopalvelun julkaisun kunniaksi, vaikka yhteinen taival jatkuukin verkkopalvelun ylläpidon ja jatkokehityksen suhteen. Kristina Cruisesin projektista vastannut Head of Customer Experience Antti Partanen kuvaa hanketta seuraavasti: ”Toteutimme edelliset verkkosivut myös yhteistyössä Into-Digitalin kanssa. Tarjouskierroksen jälkeen vakuutuimme jälleen heidän tavastaan toimia suoraviivaisesti ja […]

Lammi -verkkosivusto

Tekijät: Ida Fram Oy (Visuaalinen suunnittelu), Into-Digital Oy (Tekninen toteutus)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Into-Digital tuotti Lammille uudet verkkosivut yhdessä sisaryhtiömme Palvelumarkkinoinnin toimisto Ida Framin kanssa. Ida Fram vastasi verkkosivuston suunnittelusta – Into puolestaan totutusti teknisestä toteutuksesta. Sivuston visuaalisuus perustuu hyvin pitkälti Lammin erittäin näyttävään ja ansiokkaaseen kuvamaailmaan. Kaikki Lammin tämänhetkiset talomallit ovat nähtävillä sivustolla. Talomallistolle on rakennettu laaja filtteröinti, joka helpottaa käyttäjää löytämään juuri oikean talon. Teknisestä näkökulmasta projektissa onnistuttiin toteuttamaan sisällönhallintaan modulääriset, monipuoliset ja helppokäyttöiset työkalut niin, että sivuston ilme pysyy yhtenäisenä ja toiminta responsiivisena.

RFSU Suomi -verkkosivusto

Tekijät: Into-Digital Oy (Tekninen toteutus), Miltton Oy (Visuaalinen suunnittelu)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Yhdessä Milttonin kanssa toteutettu verkkosivusto, joka toimii tärkeässä roolissa osana kansallisesti ja kansainvälisesti suurta mainetta niittänyttä Sultanin F*ck like a Finn -kampanjaa. Into vastasi sivuston teknisestä toteutuksesta. Milttonin toteuttama kampanja palkittiin vuoden 2017 European Excellence Awardseissa vuoden parhaana pohjoismaisena työnä.

Redan Redan

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Ensimmäiset verkkosivut toteutimme Redan Redanille jo vuonna 2017, mutta sen jälkeen yhteistyö on jatkunut. Linda on aktiivinen somessa ja uuttera bloggailija, joten painopiste projektissa oli luonnollisesti somefeedit ja blogi. Myös työnäytteet ja palvelut tuli olla keskeisesti ja selkeästi esitetty. Iso paletti kaikkea, mutta pistettiin onnistumaan! Koska mikään sivusto ei ole koskaan “valmis” ja varsinaiset ajatukset tulevat vasta oikean käytön myötä, jatkotarpeita syntyi pian. Siispä 2018-2019 vaihteessa tuunattiin jo seuraavaa versiota ulkoasusta lähtien. Linda vanhana nörttinä onneksi osaltaan tietää miten näitä hommia tehdään […]

Comsyn Project

Tekijä: Mediapool Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Comsyn Project on Teknologian tutkimuskeskus VTT:n vetämä EU-rahoitteinen tutkimushanke, jonka tavoitteena on madaltaa biopohjaisen polttoaineen tuotantokustannuksia. Suunnittelimme Comsynprojectin visuaalisen ilmeen, graafiset elementit sekä vastasimme WordPress-verkkosivuston käyttöliittymän suunnittelusta ja teknisestä toteutuksesta. Tuotimme hankkeelle myös videomateriaalia ja muita sisältöjä sekä konsultoimme tilaajaa moderneista digitaalisen ajan viestintämenetelmistä. Erityisenä haasteena projektissa oli ymmärtää teknologiset tarpeet sekä kohderyhmän odotukset, jotta pystyimme antamaan oikeat näkemykset sisältöjen ja rakenteen suunnitteluun. Haasteet muuttuivat onnistumisen elämyksiksi Mediapoolin sekä VTT:n tutkimusryhmän tiiviin yhteistyön ansiosta.

Fitter

Tekijä: Sivututka Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Fitter valmistaa räätälöityjä ruokia treenaajille ja urheilijoille. Konsepti on uusi ja Suomessa uniikki: annoksien ravintoarvot kaloreineen ja proteiineineen pystyy itse valitsemaan verkkokaupasta. Sapuskat toimitetaan asiakkaan valitsemalle kuntosalille. Verkkosivuihin nojaavana bisneksenä teknologian täytyi olla tip top kunnossa. Jättiprojektiin kuului verkkosivujen ja kauppatoimintojen lisäksi brändin suunnittelu kohderyhmän määrittelystä arvolupaukseen ja logosuunnittelusta printtimateriaaleihin. Oman mausteensa projektille toi verkkokaupan taustalla toimivan laskurin toteutus. Laskuri pyörittelee hintoja ja ravintoarvoja annokselle sitä mukaa, kun kävijä säätää niitä kaupasta mieleisekseen. Verkkokaupan moottorina toimivaa WooCommercea päästiin räätälöityjen toimintojen myötä puukottamaan […]

Smarp

Tekijä: Contrast
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Smarp on sisällön löytämiseen ja jakamiseen tarkoitettu työkalu. Smarp kokoaa yritykseen ja sen toimintaympäristöön liittyvän relevantin ja mielenkiintoisen sisällön yhteen paikkaan, josta se on helposti löydettävissä ja jaettavissa myös muulle maailmalle. Smarp lähestyi meitä verkkosivu-uudistuksen ja brändin päivityksen tiimoilta. Aloitimme projektin Foundation-vaiheella, jonka aikana loimme strategian haluttujen konversioiden saavuttamiseksi. Strategia perustui tärkeimpien käyttäjäpersoonien tarpeiden pohjalta suunniteltuihin käyttäjäpolkuihin, joiden avulla varmistimme, että kukin käyttäjä löytää tarvitsemansa informaation helposti ja nopeasti ymmärrettävässä muodossa. Pohtiessamme Smarpin brändiä esiin nousivat ennen kaikkea seuraavat adjektiivit: ammattimainen, luotettava […]