Budjetti: 10 000–30 000 €

Kirkon Ulkomaanavun verkkosivustot

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Kirkon Ulkomaanapu (KUA) on Suomen suurin kansainvälisen avun järjestö, joka tekee työtä kaikkein köyhimpien ihmisten kanssa uskontoon, etniseen taustaan tai poliittiseen vakaumukseen katsomatta. KUA:n verkkopalveluiden tarkoituksena on muun muassa sitouttaa KUA:n tukijoita, tarjota mahdollisuuksia tulla mukaan toimintaan, lisätä yleistä tietämystä alasta sekä toimia lahjoituskanavina. Into-Digital on toiminut yhteistyössä Kirkon Ulkomaanavun kanssa jo vuosia. Vuosi 2022 on kuitenkin ollut tärkeä, sillä organisaation kaksi suurinta verkkosivustoa kirkonulkomaanapu.fi ja toisenlainenlahja.fi on uudistettu kokonaisuudessaan. Myös naistenpankki.fi:tä on kehitetty reilusti. Uudistettu organisaation pääsivusto kirkonulkomaanapu.fi tarjoaa käyttäjälleen selkeästi […]

Helmitehdas

Tekijä: Aava&Bang Oy
Tärkein teknologia: HubSpot
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Aava & Bangin ja Helmitehtaan yhteistyö käynnistyi keväällä 2022 kun rekrytointipalveluja tarjoava Helmitehdas Oy etsi kumppania verkkosivu-uudistukseen. Samalla haluttiin päivittää myös brändin visuaalista sekä viestinnällistä identiteettiä. Taustalla oli toisen toimijan kanssa aloitettu verkkosivu-uudistus, joka oli jätetty kesken. Lopulta kumppaniksi valikoitui Aava & Bang. Helmitehtaan toimitusjohtaja Marjukka Nieminen kommentoi taustoja kumppanin valinnan takaa seuraavasti: “Hyvään ei kannata tyytyä – ei rekrytoinneissa eikä kyllä verkkosivuissakaan! Ei koskaan. Mekin etsimme sitä parasta toimijaa ja sen myös vihdoin löysimme huhtikuussa 2022. Aina ei saada näitä projekteja […]

Lännen Palveluyhtiöt

Tekijä: Sivututka Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Lännen Palveluyhtöt tarjoaa lämminhenkistä ja laaja-alaista palvelua taloyhtiöille kiinteistöhuollosta ja isännöintipalveluista viher- ja siivouspalveluihin. Tekemiseen kuuluu laadukas työ ihmisläheisellä ja joustavalla otteella. Kasvun myötä verkkosivusto kaipasi uudistusta. Tiedon löytäminen, asioinnin tehostus ja tekniikan modernisointi hoidettaisiin kerralla kuntoon. Lännen Palveluyhtiöiden asiakaspalvelu kuormittui aikaisemmin puheluista, jotka olisi voinut hoitaa helpommin ja nopeammin verkossa, tai soittamalla suoraan oikealle henkilölle. Yhdistimme palveluita koskevat tarjouspyyntölomakkeet yhdeksi kattavaksi lomakkeeksi. Uuden lomakkeen konversioita on helppo seurata, ja tarjousta etsivät on helppo ohjata aina saman lomakkeen pariin. Suunnittelimme navigaation yläpuolelle […]

Nordic JobCentre verkkosivu-uudistus

Tekijä: Sivututka Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Nordic JobCentre on rakennusalan ja teollisuuden henkilöstövuokraukseen erikoistunut yritys. NJC työllistää lähes 300 henkilöä lähinnä Pohjois-Suomen alueella. Kasvun myötä myös NJC:n verkkonäkyvyys kaipasi kohennusta. Freesatumpaa ilmettä, uusia sisältöjä ja helpompaa sisällönhallintaa. Samalla kuitattaisiin vanhoille verkkosivuille kertynyt tekninen velka. Njc.fi:n liikenteestä noin 75% on mobiilikäyttäjiä. Lähestyimmekin projektia “mobiili ensin” periaatteella. Suunnittelimme käyttökokemuksen ja käyttöliittymän lähtökohtaisesti mobiilikäyttäjiä ajatellen, suurempien tietokonenäyttöjen käyttäjien tullessa kakkosena prioriteetissa. Lisäksi kiinnitimme erityistä huomioita konversioihin, eli tässä tapauksessa kävijöiden ohjaamista kohti työhakemuksen lähettämistä. Pyrimme huomioimaan kohderyhmää myös astetta rohkeammalla viestinnällä. […]

Drum

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Loimme Drumille modernin ja raikkaan sivuston, joka tuo esiin viestintätoimiston asiantuntijuutta ja houkuttelee lukijoita uppoutumaan mielenkiintoisiin sisältöihin. Aiemmalla drum.fi-sivustolla ei ollut selkeää punaista lankaa. Sivusto ei vastannut Drumin brändiä eikä kannustanut lukijoita kuluttamaan sisältöjä tarpeeksi hyvin. Sivuston ilme oli vanhentunut, se oli rakenteeltaan sekava ja lisäksi sen ylläpito oli turhan työlästä.  Drumin toiveena olikin moderni, selkeä ja rauhallinen sivusto. Uudistuksessa haluttiin nostaa Drumin referenssit selkeämmin esille, houkutella sivustolle merkittäviä brändejä ja kannustaa potentiaalisia asiakkaita ottamaan yhteyttä. Myös Drumin ihmiset tahdottiin nostaa näkyvämmin […]

Casino Helsingin ja Casino Tampereen verkkosivustot

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Veikkauksen yksi tärkeimmistä tavoitteista on pitää pelaaminen ilon puolella. Helsingin ja Tampereen kasinot kaipasivat tätä tavoitetta tukevat verkkosivustot ja Sininen Härkä valikoitui julkisen kilpailutuksen kautta kumppaniksi uudistukseen. Projekti osoittautui teknisesti erittäin haastavaksi ja mielenkiintoiseksi. Lähtökohta: Vanhat verkkosivut eivät mahdollistaneet elämyksellistä asiakaskokemusta Veikkauksen kasinoiden verkkosivu-uudistus tuli ajankohtaiseksi, kun vanhat sivut olivat tulleet elinkaarensa päähän. Ne eivät enää yksinkertaisesti palvelleet toimintaa oikealla tavalla ja oleellinen tieto ei liikkunut rajapintojen kautta verkkosivustolle ja sieltä ulos. Veikkauksen tiimi oli tunnistanut mm. näitä tarpeita: – Ilme kaipasi […]

Rainmaker

Tekijä: Kaimana
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Rainmaker on Suomen suurin myynnin ja asiakastyön palveluyritys. Yritys palkkaa vuosittain yli 2000 työntekijää ympäri Suomen eri toimipisteisiin, tyypillisesti myynnin ja asiakaspalvelun tehtäviin. Rainmakerin vanha sivusto oli tullut tiensä päähän ja sen epäiltiin jopa hankaloittavan liiketoiminnan kehittymistä, minkä johdosta sivustouudistus oli enemmän kuin ajankohtainen. Tärkeänä tavoitteena oli myös mahdollisimman eheän analytiikkatiedon kasaaminen, sillä lähtötilanteessa merkittävä osa sivuston liikenteestä valui erilliseen rekrytointijärjestelmään Teamtailoriin, mikä teki datalähtöisestä markkinoinnin kehittämisestä lähes mahdotonta. Ratkaisumme oli tuottaa kattavasti räätälöity WordPress-sivusto, joka mahdollistaa markkinointisisältöjen ja kampanjasivujen luomisen suoraan […]

Precisely

Tekijä: Paper Planes Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Precisely on sopimushallinnan alusta, joka virtaviivaistaa lakiosastojen työtä ja sopimusten luomista automaation avulla. Preciselyn brändiuudistuksen myötä tarpeelliseksi tuli myös uusia verkkosivusto. Visuaalisen ilmeen lisäksi päivitystä kaipasi sivuston tekninen toteutus. Sivustouudistuksessa toivottiin myös erityistä panostusta hakukoneoptimointiin. Verkkosivujen domain vaihtui uudistuksen yhteydessä, joten hakukonenäkyvyyden varmistaminen ja sen parantaminen oli Preciselylle tärkeää. Meidän vastuullamme oli uuden verkkosivuston tekninen toteutus brändi-ilmeen ja sivuston ilme-esimerkkien pohjalta. Kävimme suunnittelutoimiston kanssa ulkoasun läpi teknisen toteutuksen laadunvarmistuksen näkökulmasta ja varmistimme, että uuden sivuston visuaalinen ilme on linjassa brändin ilmeen kanssa. […]

Sirkus Finlandia verkkosivu-uudistus

Tekijä: J&Co Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Sirkustaiteella on pitkät ja kansainväliset perinteet. Uuden verkkosivun visuaalisen ilmeen tuli henkiä vintage-tunnelmaa ja historian havinaa kuitenkin niin, että vaikutelma on moderni ja elävä. Sirkustunnelma herää ja taikoja tapahtuu, kun sirkus saapuu kaupunkiin. Luovassa suunnittelussa lähdettiin etsimään leikkisää toteutusta, jossa on niin lapsia kuin aikuisia ilahduttavaa yllätyksellisyyttä. Visuaalisessa toteutuksessa on kerroksellisuutta: Taustalta kuultaa sirkuksen historia mustavalkosävyisten, tapettimaisesti aseteltujen valokuvien kertomana. Otsikoinneissa yhdistetään luovasti nostalgisia ja uusia fontteja. Etusivu kutsuu katsojaa astumaan sirkuksen kimaltelevaan taikamaailmaan. Sivustoa elävöitettiin animaatioilla, jotka palkitsevat tarkkasilmäisen sirkuksen ystävän. […]

International House Turku

Tekijä: Sohova
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Toteutimme International House Turun verkkojulkaisun räätälöitynä WordPress-palveluna, yhdessä Citrus Oy:n kanssa. Citrus keskittyi palvelumuotoiluun ja käyttöliittymäsuunnitteluun ja Sohova toteutti tekniset ratkaisut ja vei projektin julkaisuun asti yhdessä kaikkien osapuolten kanssa. International House Turku International House Turku kokoaa yhteen kotoutumisen edistämistä ja tukemista sekä kansainvälisten osaajien houkuttelua tarjoavat neuvonta- ja ohjauspalvelut Turussa ja Turun alueella. Palveluita tarjotaan monikielisesti ja monikanavaisesti matalalla kynnyksellä. IH Turulle toteutettu sivusto kokoaa palvelut ja tiedon eri käyttäjäryhmille sopivaan ja toimivaan muotoon. Verkkosivuston kokonaisuus – Palvelut, uutisvirrat ja toimipisteet […]

Tivoli Sariola – verkkosivujen ja verkkokaupan uudistus

Tekijä: J&Co Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Tivoli Sariolalla oli tarve uudistaa verkkosivujen ja verkkokaupan ilmettä sekä käytettävyyttä. Tivoli Sariola on yksi Suomen tunnetuimmista ja vanhimmista tivolialan yrityksistä. Jo 130 vuoden kokemuksellaan yritys on vakiinnuttanut asemansa viihde- ja huvialan toimijana. Projektiin kuului niin verkkosivujen kuin verkkokaupan uudistaminen sekä uusi visuaalinen ilme Tivoli Sariolan henkeä noudattaen. Sivustolta toivottiin selkeyttä, helppoa käytettävyyttä sekä iloista ilmettä. Verkkosivut palvelevat asiakkaita molemmilla kotimaisilla kielillä sekä englannilla.

Päijät-Hämeen hyvinvointialueen verkkosivusto

Tekijä: Tammi Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Uusi paijatha.fi verkkopalvelu kokoaa tietoa Päijät-Hämeen hyvinvointialueen hallinnosta ja päätöksenteosta sekä toimii porttina päijäthämäläisten julkisiin sosiaali-, terveys- ja pelastustoimen palveluihin. Käyttäjäkunta on poikkeuksellisen laaja, sillä se kattaa kaikki alueen lähes 200 000 asukasta. Sivusto on toteutettu saavutettavaksi ja vastaamaan monien erilaisten käyttäjäryhmien, kuten eri ikäryhmien tarpeita. Projekti jaettiin Tammen vakiomallin mukaisesti neljään vaiheeseen: – Suunnitteluvaihe (Service Design) – Käyttöliittymä- ja käytettävyyssuunnittelu (UI/UX) – Toteutus (Production) – Käyttöönottovaihe (Deployment) Palvelumuotoilun menetelmät ja osallistava yhteiskehittäminen säännöllisine seurantapalavereineen antoi asiakkaalle mahdollisuuden seurata ja kommentoida mahdollisia […]

TalentAdore

Tekijä: Kaimana
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

TalentAdore on suomalainen, globaalisti toimiva HR-teknologiayritys, joka tuottaa tekoälyä ja automaatiota hyödyntäviä rekrytointiratkaisuja luodakseen ylivertaisia hakijakokemuksia ja aidosti tehokkaampaa rekrytointia. TalentAdoren kasvutarinan varrella yritys oli päässyt vaiheeseen, jossa sen strategia oli uudistunut ja tuote muuttunut niin merkittävästi, että vanha, vauhdilla itse rakennettu sivusto ei enää palvellut tarkoitustaan modernina myynnin, markkinoinnin ja työnantajamielikuvan rakentamisen välineenä. Myös visuaalinen identiteetti kaipasi uudistamista osana sivustouudistusta. Yhdessä TalentAdoren kanssa halusimme luoda asiakaslähtöisemmän lähestymistavan verkkoon ja tarjota eri kohderyhmille heidän näkökulmasta ja tarpeidensa puolesta relevanttia sisältöä, sekä niiden […]

Oivan verkkosivusto

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Oivan on vuonna 1998 perustettu teknologiayritys, joka tarjoaa maailmanlaajuisesti design-, teknologia-, kyberturvallisuus- ja pilviratkaisuja yritysasiakkailleen. Oivan uudisti brändi-ilmeensä keväällä 2022. Into-Digital vastasi Oivanin tärkeimmän yksittäisen markkinointiviestinnän työkalun, verkkosivuston uudistamisesta. Oivan tunnetaan vankkumattomasta design-osaamisestaan eli myös heidän oman verkkopalvelunsa tuli välittää viestiä tinkimättömän laadukkaasta designista ja viimeistellystä toteutuksesta. Tästä syystä uusi oivan.com on design-näkökulmasta poikkeuksellisen näyttävä. Sisällöllisesti tai toiminnallisesti verkkosivusto ei poikkea normaalista b2b-palveluita tarjoavan yrityksen tarpeista juurikaan, vaan hienous kumpuaa designista ja pikselintarkasta teknisestä toteutuksesta. Uusi sivusto perustuu sisällönhallinnallisesti erittäin joustaviin ja […]

Kultaranta Resort

Tekijä: Drama Queen Communications Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Kultaranta Resort on monipuolinen lomakohde kauniissa saaristomaisemissa Naantalin Luonnonmaalla. Paikka on tunnettu tasokkaista golfväylistä, laadukkaista majoitus- ja ravintolapalveluista, hemmottelevista wellness-palveluista sekä kauniista vierassatamasta. Hyvään asiakaskokemukseen panostava Kultaranta Resort oli jo pidemmän aikaa kokenut tarvetta uudistaa verkkosivustonsa kuvastamaan paikan ainutlaatuista ympäristöä ja tunnelmaa sekä laajaa palvelutarjontaa. Uudistusprojekti aloitettiin Kultaranta Resortin ja Drama Queenin yhteisellä konseptointityöpajalla, missä määriteltiin projektin tavoitteet, käyttäjäpolut, tekniset reunaehdot sekä toivottu visuaalinen ilme ja käyttökokemus. Tärkeimmiksi tavoitteiksi nousivat selkeät käyttäjäpolut tärkeimpiin palveluihin, raikas ja moderni ulkoasu sekä sivuston helppo päivitettävyys […]

Muumimaailma

Tekijä: Barabra
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Muumimaailma Oy on vuonna 1993 Naantalissa toimintansa aloittanut matkailualan yritys, joka perustuu Tove Janssonin luomille muumitarinoille. Suosittu teemapuisto perustettiin Muumi-piirrossarjan tuottajan Dennis Livsonin aloitteesta luomaan elämyksiä lapsille ja heidän perheilleen. Muumimaailman verkkosivuston uudistuksen tavoite oli toteuttaa käyttäjälähtöinen sivusto, joka on visuaalisuuden ja käyttöliittymän osalta nykyaikainen ja kiinnostava, sisällöllisesti informatiivinen ja selkeä sekä teknisesti muokkautuva, mobiilioptimoitu ja helposti päivitettävä. Sivusto toteutettiin WordPress-julkaisujärjestelmällä. Projektin aloitusvaiheessa määriteltiin projekti ja workshopissa pureuduttiin kohderyhmiin ja käyttäjiin. Workshopin tuloksena oli selkeä sivustorakenne uudistuksen lähtökohdaksi. Sivuston ulkoasu kunnioittaa Muumimaailman […]

Pohjoismainen kirja-ahmatti -hanke

Tekijä: Barabra
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Pohjoismainen kirja-ahmatti -hanke (Den nordiska bokslukaren) luo pohjoismaisia kuvakirjoja käsittelevää pedagogista tukimateriaalia maksutta kaikilla pohjoismaisilla kielillä. Hankkeen tavoitteena on edistää pohjoismaisen lastenkirjallisuuden lukemista kaikissa Pohjoismaissa sekä avata ja profiloida pohjoismaista lasten- ja nuortenkirjallisuutta lukeville aikuisille ja lapsille. Verkkosivuston toteutuksessa on keskitytty hankkeen infosisältöjen selkeään esittelyyn ja kuvakirjoja käsittelevän aineistotietokannan käytettävyyteen. Suunnittelun ohjaavana tekijänä on johdattaa käyttäjää luontevasti sivulla eteenpäin, jotta etsitty materiaali löytyy ladattavaksi kolmella klikkauksella sivuston sisällä. Sivuston kohderyhmänä ovat aikuiset lukuharrastuksen edistäjät, jotka käyttävät aineistoa työssään. Sivusto on toteutettu räätälöidysti […]

Johanna Gullichsen

Tekijä: Barabra
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Johanna Gullichsen on suomalainen tekstiilisuunnittelija ja kansainvälisesti tunnetuimpia suomalaisia design-brändejä. Vuonna 1989 perustettu design yritys tuottaa laadukkaita kudottuja kankaita, sisustustuotteita sekä asusteita. Johanna Gullichsenin oma lippulaivaliike, suunnittelustudio ja toimisto sijaitsevat Helsingin ydinkeskustassa. Yritys on kasvattanut myyntiään ja bränditunnettuuttaan määrätietoisesti sekä Suomessa että kansainvälisesti. Verkkosivuston julkaisu ajoittui koronapandemian ajalle, jolloin asiakkaiden ostokäyttäytymisen muutos kiihtyi ja oli keskeistä vastata kohderyhmien tarpeisiin. Verkkopalvelun suunnittelun lähtökohtana oli yhdistää brändisivuston ja verkkokaupan tarpeet toisiaan täydentäväksi kokonaisuudeksi. Verkkosivusto toteutettiin räätälöidysti WordPress-julkaisujärjestelmällä ja verkkokaupan toiminnallisuudet WooCommerce-verkkokauppalisäosaa hyödyntäen. Johanna Gullichsenin […]

Finland Festivals

Tekijä: Barabra
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Finland Festivals kokoaa sateenvarjonsa alle Suomen parhaat ja kiinnostavimmat taide- ja kulttuurifestivaalit. Musiikin eri lajien lisäksi mukana on niin tanssin, teatterin, kirjallisuuden, kuvataiteen, elokuvan kuin lastenkulttuurinkin parhaat tekijät. Yhdistyksen tärkeimmät tehtävät ovat festivaalien edunvalvonta, promootio, tiedotus, tiedonkeruu ja tutkimus sekä koulutus. Verkkosivuston uudistuksen tavoitteena oli päivittää festivals.fi-sivusto vastaamaan tämän päivän vaatimuksia. Vanhan sivuston ulkoasua haluttiin raikastaa ja käyttökokemusta parantaa kohderyhmiä palvelevalla tavalla. Myös sivuston tekninen toimivuus nähtiin tarpeelliseksi varmistaa jatkoa varten kestävällä tavalla. Finland Festivalsilla on lähes sata jäsenfestivaalia, joten jokaisen yksittäisen […]

Paretec

Tekijä: Markkinointitoimisto WDS Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Pitkän linjan toimijat, sähkö- ja automaatiourakoitsija Sähköpare Oy sekä kiinteistöjen turvallisuustekniikan asiantuntijayritys Paratec Oy yhdistivät liiketoimintansa uuden Paretec-nimen alle vaiheittain vuosina 2020 – 2021. Fuusioituneen yhtiön liikevaihto on yli 20 milj. €, ja se työllistää yli 150 ammattilaista. Uudelle yhtiölle tarvittiin kaivattiin uuden yhtiön toiminnan yhdistävä brändistrategia sekä visuaalinen ilme, joita sovellettiin myyntimateriaaleissa ja uudessa verkkopalvelussa. Projektin tavoitteena oli luoda molempien yhtiöiden laajan osaamisen, vahvuudet sekä pitkän kokemuksen yhteen kietova brändi ja viedä se käytäntöön mm. myyntimateriaaleihin, verkkosivuille sekä henkilöstön vaatetuksiin ja […]

Invera Oy

Tekijä: Markkinointitoimisto WDS Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Invera Oy on kolmen oululaisen veljeksen perustama, Oulun alueella toimiva yritys joka rakennuttaa aikaa kestäviä koteja ja parantaa asuinviihtyvyyttä erilaisten pihasaneerauksien kautta. Verkkosivujen uudistamisen tavoitteena oli rakentaa markkinoinnillisesti tehokkaat, erityisesti asuntomarkkinoinnin tarpeisiin sopivat verkkosivut. Yhteistyö Invera Oy:n kanssa alkoi kahdella työpajalla: markkinointistartilla sekä brändisprintillä. Jälkimmäisessä tarkastettiin myös sen hetkistä brändin visuaalista ilmettä. Markkinointistartti piti sisällään muun muassa asiakaspolkuworkshopit niin kuluttajien kuin B2B-asiakkaidenkin näkökulmasta. Asiakaspolkuworkshoppia hyödynnettiin tulevien verkkosivujen suunnittelussa. Verkkosivuprojekti aloitettiin yhteisellä konseptisuunnitelman laadinnalla. Tämä piti sisällään sivuston käyttäjäpolut, sivustojen toiminnallisuudet ja sisältötarpeiden […]

PowerPark

Tekijä: MEOM
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Maanantai-iltapäivä ja puhelin soi. “Antti PowerParkilta terve!”. Noin 12,5 minuuttia myöhemmin Antti oli esitellyt tarpeen ja kohteliaasti pyytänyt, jos tarjouksen sivustosta saisi seuraavalle päivälle. Vaikutti kovasti siltä, että kyseessä on aikaansaava asiakas. Työt aloitettiin neljän tunnin konseptoinnilla, jossa tarkennettiin sivuston rakenne, toiminnallisuudet, laajuus sekä työnjako. Alle kolmen kuukauden päästä yhteydenotosta laaja sivusto oli julkaistu. Erityishuomioina PowerParkin sivustosta voisi nostaa: – räätälöitynä rakennetun tapahtumakalenterin – panostukset mobiilikäytettävyyteen erillisen mobiilinäkymän muodossa – huvilaitteiden hakurajaukset eri käyttötapausten mukaan – sivusto tuo hymyn huulille ja on […]

Clausion

Tekijä: MEOM
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Clausion on kasvuyritys, joka tarjoaa pilvipalveluihin pohjautuvia talousohjausratkaisuja- ja palveluita liiketoiminnan tukemiseen. Clausion tarvitsi WordPress-sivustonsa uudistamiseen luotettavaa yhteistyökumppania, joka pystyisi rakentamaan liiketoimintatavoitteita tukevan sivuston juuri heidän tarpeisiinsa. Yrityksen aiempi sivusto rajoitti markkinoinnin toimenpiteitä ja oli suorituskyvyltään hidas. Lisäksi valmisteema ja lisäosien määrä tulivat sujuvan tekemisen tielle. Yrityksen kasvun kannalta luottamuksen rakentaminen verkossa on tärkeää, eikä Clausion ole tässä poikkeus. Brändi-identiteettiä päivitettiin sivustouudistuksen yhteydessä visuaalisuuden osalta. Yrityksen uusi ilme puhuttelee kohderyhmiä paremmin sekä luo toivotun ensivaikutelman verkossa. Huikea uusi verkkosivusto! Hyvää työtä koko […]

Soihtu

Tekijä: MEOM
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Olimme kumppanina Jyväskylän Yliopiston Ylioppilaskunnan liiketoiminnan brändiuudistuksessa, jonka lopputuloksena syntyi Soihtu. Soihtu on yliopistokaupungissa merkittävä opiskelija-asumisen palveluntarjoaja, ja se harjoittaa myös ravintolaliiketoimintaa, sekä vastaa omistamiensa kiinteistöjen huollosta. Sivusto-toteutuksen tärkeimpiä tavoitteita oli tuoda uusi brändi-identiteetti elävästi uusille verkkosivuille, sekä Soihdun liiketoiminnan tavoitteiden palveleminen, erityisesti asumisen osalta. Sivuston kautta asioivat niin nykyiset asukkaat kuin asuntoa vasta etsivät. Tiukasta aikataulusta ja budjetista huolimatta toteutus saatiin tehtyä menestyksekkäästi vain 7 viikossa, asiakkaan ollessa erittäin tyytyväinen sekä brändin jalkautukseen uudella sivustolla, että projektin aikaiseen viestintään. WordPressillä toteutetulla […]

Annansilmät-keräys

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Näkövammaisten liitto on ajanut näkövammaisten oikeuksia Suomessa jo lähes sadan vuoden ajan. Iso osa järjestön työstä rahoitetaan Annansilmät-keräyksellä, joka on ehkäpä Suomen tunnetuin varainhankinnan konsepti. Suurin osa lahjoituksista tehdään nykyään verkossa. Into-Digital auttoi Näkövammaisten liittoa tuomaan keräyksen 2020-luvulle rakentamalla sille modernin saavutettavan lahjoitussivuston. Uusi verkkopalvelu tukee tehokasta digimarkkinointia ja kasvattaa lahjoitusten määrää järjestön toiminnan rahoittamiseksi. Lahjoittajille suunniteltiin ja toteutettiin lukuisia eri maksutapavaihtoehtoja, jotta lahjoitusten teko olisi mahdollisimman helppoa. Lopputuloksena syntyi käyttöliittymä, joka auttaa käyttäjää hahmottamaan lahjoittamisen vaatimat stepit erityisen selkeästi. Annansilmat.fi-lahjoitussivusto toteutettiin […]

Rengasvalmistajien jaosto – verkkosivusto

Tekijä: G-Works
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Teknisen Kaupan Liittoon kuuluva Rengasvalmistajien jaosto on rengastoimialan maahantuojien yhdistys Suomessa, jonka tavoitteena on lisätä kuluttajien rengastietoisuutta sekä edistää yleistä liikenneturvallisuutta. Jaoston jäseniin lukeutuvat tunnetut kansainväliset rengasvalmistajat Michelin, Bridgestone, Continental ja Goodyear. Rengasvalmistajat.fi-sivusto oli jäänyt ajastaan jälkeen ja G-Works sai tehtäväkseen sivuston kokonaisvaltaisen uudistamisen. Rengasinformaatiota välittävällä sivustolla on vilkas kävijämäärä etenkin kesä- ja talvirenkaiden vaihtoaikaan. Tästä syystä uusi sivusto tuli saada julki ennen kuuminta rengasvaihtosesonkia. Uusi sivusto tehtiin alusta alkaen kohderyhmät, autoilijat ja rengasalan ammattilaiset, keskiössä ja ulkoasussa panostettiin visuaalisuuteen ja selkeyteen. […]

Silvia Modig – verkkosivusto

Tekijä: Mediapool Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Silviamodig.fi verkkosivusto koki käsissämme visuaalisen uudistuksen ja sai uuden selkeän ja raikkaan käyttöliittymän jäsentämään monipuolista sisältöä. Keskityimme suunnittelussa parantamaan hakukonenäkyvyyttä, jonka tavoitteena oli saada kävijämäärät nousuun. Etenkin yksittäisten artikkeleiden lukijamäärään kasvattamiseen haluttiin panostaa. Sivuston keskeisin sisältö – ajankohtaiset artikkelit – saivat luonnollisesti suurimman näkyvyyden ja niiden visuaalisiin custom-nostoihin etusivulla panostettiin erityisesti lisäämällä monipuolisia muokkausvaihtoehtoja. Pääkäyttäjät voivat muokata sivuston ulkonäköä helposti erilaisten nostomoduulien avulla. Käytimme teknisessä toteutuksessa yhdistelmää WP Gutenbergistä ja ACF-kentistä, joiden avulla sisällöntuotannosta tulee entistä selkeämpää.

Aivosäätiö verkkosivut

Tekijä: Trimedia Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Aivosäätiö Aivosäätiö tavoitteena on rakentaa tulevaisuuden Suomea, jossa yhä harvempi meistä joutuu kärsimään aivojen ja hermoston sairauksista. Säätiö edistää lahjoitusvaroin tutkimusta sekä lisää yhteistyössä eri alojen tutkijoiden kanssa ymmärrystä aivoterveydestä, aivosairauksista ja aivotutkimuksesta. Lahjoittaminen digiaikaan Uudistuksen tavoite oli rakentaa informatiivinen sekä helposti lähestyttävä verkkopalvelu, jonka keskiössä on aivojen ja hermoston tutkimuksen edistäminen lahjoitusten avuin. Sivusto hyödyntää teknologisia lahjoitusmahdollisuuksia ja toimii samalla myös tärkeän tiedon välittäjänä. Sivustouudistuksessa sivustolle rakennettiin varma tekninen toteutus ja tulevassa jatkokehitysvaiheessa erilaisia lahjoittamispolkuja. Myös kuvallisuutta ja graafisia elementtejä hyödynnettiin […]

I-valo verkkosivu ja -kauppa

Tekijä: Trimedia Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Iittalan lasitehtaasta teollisuusvalaistuksen kärkeen I-Valo on perinteinen valaisinalan yritys, joka on yli 50 vuoden aikana toimittanut tuhansia erilaisia valaistusratkaisuja eri kohteisiin. Valaisinsuunnittelun juuret ulottuvat kuuluisaan Iittalan lasitehtaaseen, mutta tänä päivänä I-Valo kuuluu kansainväliseen Fagerhult -konserniin, joka toimii aktiivisesti 12 brändillä 28 maassa.Tuotannosta suurin osa on teollisuusvalaistusta, joka menee vientiin ympäri maailman. Valoa kansalle verkkosivuston ja tuotevalikoiman muodossa I-Valon sivuston kokonaisvaltainen uudistus asetti projektitiimille mukavan haastavan ja kaikenkattavan projektin. Vastasimme sivuston visuaalisesta ja käyttöliittymäsuunnittelusta, teknisestä suunnittelusta ja toteutuksesta sekä tuotegallerian toteutumisesta integraatioineen. Asiakkaalle […]

Visma Playbook

Tekijä: Sohova
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu

Visma Playbook on Visman tytär- ja kumppaniyrityksille tarkoitettu verkkopalvelu, jossa jaetaan tietoa toimenpiteistä ja osaamisesta. Käyttäjät voivat esitellä palvelussa erilaisia tekemiänsä markkinointitoimenpiteitä sekä näiden onnistumista, sekä tutustua kollegoidensa osaamiseen. Sisäinen pelikirja Visma Playbook –palvelussa käyttäjä voi etsiä joko kollegoita tai tietoa markkinointitoimenpiteiden esittelyistä (Play). Käyttäjät voivat myös kertoa monipuolisesti omasta osaamisestaan yksikkönsä kannalta tärkeistä aiheista. Tällaisia voivat olla esimerkiksi digitaalinen markkinointi, tuotemarkkinointi, sisältömarkkinointi ja data-analytiikka tai muut markkinointiin liittyvät erityistaidot. Edellä mainitut kategoriat on jaettu tarkempiin yksittäisiin osa-alueisiin, kuten Google Analytics, SEO, […]

3D Formtech: Verkkosivut

Tekijä: Aava&Bang Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Aava & Bang toimii 3D Formtechin modernin markkinoinnin kumppanina ja osana yhteistyötä on toteutettu 3D Formtechin verkkosivuston uudistus. Yhteistyömme 3D Formtechin kanssa sai alkunsa vuonna 2019, kun yritys koki vauhdikasta nostetta ja kaipasi brändikonseptia, jonka avulla kasvua voitaisiin edelleen vauhdittaa. Brändikonseptin myötä erityisesti yrityksen houkuttelevuutta ja viestintää kirkastettiin. Palveluna teollinen 3D-tulostaminen on verrattain uusi suurelle yleisölle, joten samalla haluttiin lisätä koko toimialan tunnettuutta. Pian toimivaksi koettu yhteistyö laajeni uusiin projekteihin, joista verkkopalvelu-uudistus oli erityisen merkittävä. Tarve verkkosivujen perusteelliseen uudistamiseen tuli teknisten vaatimusten […]

Bioenergialehti

Tekijä: Sohova
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto

Toteutimme Bioenergia Ry:n verkkojulkaisun räätälöitynä WordPress-palveluna. Bioenergiaa Bioenergia ry on yli kolmensadan jäsenorganisaation ja henkilöjäsenen edunvalvoja, joka kehittää bioenergia-alaa niin, että Suomessa olisi maailman parhaat edellytykset tuottaa biomassaan perustuvia kestäviä ja jopa hiilinegatiivisia tuotteita. Bioenergia julkaisee Bioenergia -lehteä, jonka siirsimme asiakkaan kanssa verkkoon. Paperinen lehti julkaistaan jatkossa kerran vuodessa. WordPress-verkkolehti Toteutimme bioenergialehti.fi -verkkolehden käyttäen WordPress-sisällönhallintajärjestelmää. Suunnittelun pohjana on Bioenergia ry:n visuaalinen ilme, värit ja fontit. Toteutukseen on räätälöity mainospaikkoja. Räätälöidyn toiminnallisuuden ansiosta verkkolehden hallinnoijat voivat lisätä uusia mainoskampanjoita. Sivu- ja artikkelipohjissa on […]

Polycon asiakasportaali

Tekijä: Sohova
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu

Suunnittelimme ja toteutimme ohjelmistotalo Polyconille asiakasportaalin asiakaskohtaisesti räätälöitynä WordPress-palveluna. Palvelu on tarkoitettu Polyconin asiakkaille jotka käyttävät heidän Effector -palveluansa. Asiakasportaalista löytyy käyttöohjeita, keskustelualue, tiedotteet, tuote-esittelyt, sekä tapahtumiin kuten webinaareihin ja käyttäjäpäiviin liittyviä materiaaleja ja kuvia. Suunnittelu Otimme Effector-palvelun oikeat käyttäjät mukaan suunnitteluprosessiin varhaisessa vaiheessa työpajan kautta. Koska toteutusprojekti haluttiin pitää kevyenä, lähestyttiin asiaa hyödyntämällä WordPressin lisäosaa. Tämän päälle luotiin käyttöliittymän ulkoasu noudattaen Polyconin brändiä ja yritysilmettä. Tarpeelliset lisätoiminnot räätälöitiin asiakaskohtaisesti. Etusivulle on nostettu tärkeät artikkelit ja uutiset, sekä uusimmat foorumin aiheet. Erityyppisille […]

Wattinen.fi-verkkosivusto

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: HubSpot
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

DNA:n tytäryhtiö Wattinen on kerrostalokotien älykäs lämmityksensäätäjä. Wattinen pyrkii mullistamaan markkinoita IoT-ratkaisullaan lämmityksenhallinnan parantamiseksi: se vähentää asuntojen lämmityksestä aiheutuvia ilmastopäästöjä ja parantaa samalla asumismukavuutta. Kustannustehokas ratkaisu hyödyttää sekä rakennusten omistajia, että asukkaita. Meidän tehtävämme oli perustella liiketoiminnan kannattavuus osakkeenomistajille automaatiotyökaluilla, kirkastaa yrityksen myynnin ja markkinoinnin seuraavia vaiheita ja löytää sopivat tuotemarkkinat uudelle innovaatiolle. Tavoitteenamme oli luoda järjestelmä, joka keräisi mahdollisimman paljon merkityksellistä käyttäjätietoa ja seuraisi kaikkea myyntiä ja kasvua mahdollisimman laajasti. Data on auttanut meitä validoimaan toteutettuja toimia, osoittamaan ihmisten kiinnostusta uutta […]

Pro Kiinteistötekniikka

Tekijä: Markkinointitoimisto WDS Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Pro Kiinteistötekniikka (ent. Domtron Oy) kanssa aloitetun projektin tavoitteena oli toteuttaa skaalautuva brändi sekä uudet, myyntiä tuottavien verkkosivut yritykselle. Täysin uuden brändi-identiteetin luomiseksi projekti aloitettiin WDS:n toteuttamalla puolen päivän brändityöpajalla, jossa keskityttiin muun muassa Pro Kiinteistötekniikan tulevaisuuden tavoitteisiin, arvoihin, visioihin, brändilupauksiin ja heidän toiveisiinsa brändin visuaalisen ilmeen tiimoilta. Lisäksi verkkosivuja varten Pro Kiinteistötekniikan palvelutarjonnan tarkennukseksi toteutettiin asiakaspolkuworkshop, jossa syvennyttiin Pro Kiinteistötekniikan palvelutarjontaan ja eri kohderyhmien ostopolkuihin. Yrityksen uudet verkkosivut ja brändäys toteutettiin siten, että ne palvelevat sekä kuluttajia että yritysasiakkaita. Leikkisyyttä sivustolla […]

Flux Productions

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Uuden ajan videotoimisto. Flux Productions on pätevä videokumppani yrityksille ja yhteisölle. Fluxin vanhat verkkosivut olivat rakennettu valmisteeman päälle in-house tuotantona. Ideoita sivuston kehittämiseen oli mutta niiden toteuttaminen vaati kaverikseen pätevän ja osaavan verkkosivujen toteuttajan – Duden. Verkkosivusto haluttiin tuoda kokonaisvaltaisesti tähän päivään. Hallintapaneeliin kaivattiin selkeyttä ja ulkoasuun modernia sekä dynaamista otetta. Lisäksi toiveena oli että liidien keräämistä varten rakennetaan oma ”videokioski” jossa loppukäyttäjä voi helposti hahmotella haluamalleen produktiolle hintaraamit. Homma käynnistyi aloitustyöpajalla jossa kartoitettiin vielä tarkemmin sivuston erilaiset tarpeet sekä suuntaviivat suunnittelulle. […]

Kalevalaseura – verkkosivusto

Tekijä: G-Works
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Kalevalaseura on taiteeseen ja tieteeseen suuntautuva säätiö, jonka historia menee aina vuoteen 1919, jolloin Akseli Gallen-Kallela neljän muun kanssa perusti seuran Suomen kansalliseepoksen ympärille. G-Works sai tehtäväkseen tämän yli satavuotiaan seuran verkkosivuston uudistamisen. Koska seuran toiminnassa on niin vahvasti kyse taiteesta, sai projektissa antaa sivustolle vähän reilumpaa pensseliä ja luottaa vahvaan ja upeaan kuvitukseen, jota seuralla oli tarjota. Sivuston toiminnot eivät ole suuresti tavanomaisesta poikkeavia: mukana ovat mm. artikkelit, vuosikirjat, tapahtumat, monikielisyys, keskitetty evästehallinta ja Gutenberg-editorilla rakennettavat sisältösivut. Huomionarvoinen on etusivulla oleva […]

Sympa

Tekijä: Paper Planes Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Vuonna 2005 perustettu Sympa on nopeasti kasvava ja kansainvälistyvä kotimainen perheyritys, jonka pilvipohjaisella HR-järjestelmällä on yli 1000 asiakasyritystä yli 100 maassa. Yhteistyömme alkoi vuonna 2017 julkaistusta upouudesta verkkopalvelusta. Rakensimme sivuston WordPress-alustalle sisältömoduuleja hyödyntäen. Olemme toteuttaneet alkuperäisen sivustopohjan päälle kaksi visuaalisen ilmeen päivitystä. Sympan sivustolla on paljon sisältöä seitsemällä eri kielellä, mutta moduuliratkaisun ansiosta sivuston ulkoasua voi päivittää ilman että sisältöihin tarvitsee koskea. Moduulit myös mahdollistavat sivuston skaalautuvuuden: uusia sivuja ja sisältökokonaisuuksia voi lisätä helposti ja moduuleista pystyy rakentamaan räätälöityjä kokonaisuuksia. Tuorein verkkosivustoprojekti […]

Eepos-oppilaitoshallinta

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Näyttävä ilme ja markkinointisivut Eepos-oppilaitoshallinnalle. Oksidian päätuote on Eepos-oppilaitoshallinta jota käyttää yli 100 suomalaista taiteen oppilaitosta. Eepos toimii lisäksi kansainvälisesti. # Lähtökohdat Oksidialla oli klassinen ongelma. Henkilökunnasta suurin osa on lahjakkaita ohjelmoinnin ammattilaisia, mutta kaikilla on kädet täynnä työtä oman tuotteen ja toiminnan parissa. Verkkosivut ovat aina olleet projekti, jota tehdään vasta kun on aivan pakko. Dude tuli bongattua Ronin Twitteristä, jonka myötä lähdettiin miettimään Eepos-tuotteelle uutta ilmettä ja sivustoa nettiin. # Tavoitteet Uudesta ilmeestä haluttiin moderni ja aikaa kestävä. Asiakkaalla oli […]

Torpanpiha – verkkosivusto ja verkkokauppa

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Kasvualustan – eli mullan – myyntiin erikoistunut Torpanpiha halusi kasvattaa kuluttajaliiketoimintaa merkittävästi sekä siirtää myynnin täyspainoisesti verkon puolelle. Ratkoimme haasteen asiakkaan kanssa luomalla Torpanpihalle uuden näyttävän brändi-ilmeen, asiakkaan ostopäätöstä helpottavat verkkosivut sekä -kaupan ja toteutimme sisältövetoisen digimarkkinointikampanjan. Uudelle kasvusuunnitelmalle toimiva toteutus Torpanpihan tarina alkoi siitä, kun yrityksen emoyhtiö Tieluiska Oy tarvitsi omiin maanrakennushankkeisiin laadukasta multaa. Tätä ei kuitenkaan ollut saatavilla riittävän korkealla laadulla, joten oman tuotannon käynnistäminen oli ainoa järkevä vaihtoehto. Torpanpiha loi kunnianhimoisen kasvusuunnitelman kuluttajakaupan kehittämiselle ja myynti haluttiin samalla siirtää […]

ZURE – Verkkosivusto

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

ZURE on Microsoft Azuren käyttöön ja konsultointiin erikoistunut IT-toimija. ZUREn ja Sinisen Härän polut kohtasivat, kun ZUREn olemassa oleva sivusto ei enää vastannut sen markkinoinnin ja myynnin tarpeisiin. Lähdimme ratkomaan ongelmaa Siniselle Härälle tyypillisellä tavalla eli verkkosivu-uudistuksen kautta. Vanhat verkkosivut kasvun esteenä Vuoden 2020 lopussa ZUREn olemassa olevat verkkosivut olivat tulleet tiensä päähän ja ne eivät enää vastanneet tulevaisuuden tarpeisiin ja tavoitteiden saavuttaminen niiden kanssa olisi ollut hyvin haastavaa. Projektin tärkeimpiä tavoitteita olivat: 1. Hakukonenäkyvyyden parantaminen 2. Tehokkaampi liidien hankinta 3. IT-alalta […]

TSS Prime

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

TSS Prime tarjoaa seurakunnille ja julkishallinnon organisaatioille räätälöityä ohjelmistoa. Sen avulla TSS Primen asiakkaat voivat suunnitella sisäistä työtä paremmin, tehostaa tiedonhallintaa, sujuvoittaa käytännön tekemistä ja parantaa asiakaspalvelun laatua. Toteutimme TSS Primelle uudistetun brändi-ilmeen sekä myyvät ja hakukoneoptimoidut verkkosivut. Yritys perustettiin vuoden 2021 alussa yrityskaupan myötä, mutta silloin valmiina ei ollut käytännössä mitään: ei logoa, visuaalista ilmettä, brändiohjeistusta saati siten verkkosivuja. Tämä kaikki piti suunnitella, luoda ja rakentaa. Projektin tavoitteet ja päämäärät olivat selvät: 1.Uusi visuaalinen ilme, mikä kuvastaa TSS Primen toimintaa parhaalla […]

Kärrykartano

Tekijä: Generaxion
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Kiinteistö Oy Kärrykartano on Kurikan kaupungin omistama yleishyödyllinen, voittoa tavoittelematon kiinteistöosakeyhtiö. Yhtiön verkkopalvelu uudistettiin vuonna 2021 viimeisimpien kuntaliitosten jälkeen, vastaamaan käyttäjäystävällisesti kuntalaisten vuokra-asumisen tarpeisiin. Verkkopalvelusta löytyvät yhtiön vuokraamat noin 600 asuntoa. WordPressilla toteutetun verkkopalvelun suunnittelussa kiinnitettiin erityistä huomiota hakutoimintoon sekä mobiilikäytettävyyteen. Uusi sivusto tarjoaa Kärrykartanon asiakkaille mahdollisuuden selata vapaita ja vapautumassa olevia asuntoja, sekä lähettää asuntohakemuksia, Palvelusta löytyy asuntoa hakevien lisäksi kattavasti tietoa myös nykyisille asukkaille. “Sivusto näyttää hienolta ja toimii aivan loistavasti mobiilissa –kokonaisuus on todella ammattimaisen näköinen. Myös sivuston hallinta […]

Logitri

Tekijä: Generaxion
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Logitri on kasvuhakuinen logistiikkapalveluja tarjoava yritys, joka on erikoistunut elintarvikealaan, urheilukauppaan, elektroniikkateollisuuteen ja verkkokauppaan sekä pakkausmateriaaleihin. Yritys kaipasi uudistusta yrityskuvaansa voimakkaasti kilpaillussa, vahvojen brändien hallitsemassa markkinassa. Generaxion toteutti yritykselle kokonaisvaltaisen brändiuudistuksen, joka perustui laadittuun digitaaliseen markkinatutkimuksen ja Logitrin tunnistettuihin kilpailuetuihin. Uuden brändi-identiteetin mukaisen Logitri.fi -verkkopalvelun sisältö, käyttökokemus, ja palvelupolut suunniteltiin vastaamaan kohderyhmien tutkimuksella todennettuja odotuksia, ja kasvattamaan yrityksen markkinaosuutta digitaalisessa ympäristössä. Generaxionin kokonaisuudessaan toteuttama verkkopalvelu mahdollistaa tuloksellisen digitaalisen asiakashankinnan ja auttaa yrityskuvan pitkäjänteisessä rakentamisessa. Sivuston sisältöstrategia vastaa muun muuassa toimialalla tyypillisten kilpailutusten keskeisiin […]

Rani Plast

Tekijä: Morgan Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Rani Plast on Suomen suurin muovikalvojen valmistaja ja Morgan Digitalin pitkäaikainen asiakas. Siksi Rani Plast kääntyi Morganin puoleen, kun oli aika uusia yrityksen verkkosivusto. Tärkein syy uudistukselle oli uudistettu brändi ja sen myötä päivitetty visuaalinen ilme. Morgan suunnitteli Rani Plastille ilmavan, vaalean, nelikielisen sivuston, jossa kävijöiden on helppo löytää heitä kiinnostavat asiat. WordPress-ympäristö toteutettiin network/multisite-asennuksena, jolloin konsernin ja kahden tytäryhtiön sivustoja pystytään hallinnoimaan yhtenä kokonaisuutena. Koska sekä tuotteita että asiakassegmenttejä on paljon, käyttöliittymäsuunnittelussa panostettiin löydettävtyyteen ja navigointiin, muun muassa ison valikon kautta. […]

JL-Tuotteet Oy

Tekijä: Tammi Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Palvelun tyyppi: Teollisen B2B -yrityksen verkkosivusto ja verkkokauppa JL-Tuotteet Oy on suomalainen kemianteollisuuden yritys, joka kehittää ja valmistaa maailman innovatiivisimpia ympäristöystävällisiä kemikaaleja metsä- ja autoteollisuuden tarpeisiin. Tuotteet ovat turvallisia niin ympäristön kuin käyttäjienkin kannalta. JL-Tuotteiden tuotekehitys ja tuotantolaitos sijaitsevat Pirkanmaalla, mistä tuotteita toimitetaan ympäri Suomen. Kevään 2021 aikana valmistui JL-Tuotteiden uusi verkkokauppa, jonka toteutuksesta vastasivat Tammi Digital. Sisällöntuotannon osalta alihankkijana toimi Oakhill Oy. Kuvaus projektista: Lähtötilanne Projekti lähti liikkeelle keskustelusta verkkosivuston ja verkkokaupan uudistamisesta Tammi Digital kanssa. Toiveita ja tavoitteita projektille oli […]

GDPR2DSM-hankesivusto

Tekijä: iasy Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

GDPR2DSM-hanke tarjoaa mikro- ja pk-yrityksille tietoa ja työkaluja tietosuojasta huolehtimiseen. Hankkeella vahvistetaan pk-yritysten kykyä varmistaa, että niiden tietojenkäsittelyn käytännöt täyttävät yleisen tietosuoja-asetuksen vaatimukset. GDPR2DSM-hankkeen rahoittajana toimii Euroopan unionin perusoikeudet, tasa-arvo ja kansalaisuus -ohjelma ja hanketta kordinoi Tietosuojavaltuutetun toimisto hankekumppaninaan TIEKE. Rakensimme hankkeelle WordPress-pohjaisen verkkosivuston ja kyselytyökaluliitännäisen, jonka avulla on mahdollista luoda yritysten tietoturvaa kartoittavia kyselyitä. Kyselyissä voi olla 3 erilaista vastausvaihtoehtoa. 1) Tosi / epätosi 2) Useampi vastausvaihtoehto ja yksi oikea vastaus 3) Useampi vastausvaihtoehto ja useampi oikea vastaus. Jokainen kysymys pisteytetään […]

Naava sivustouudistus

Tekijä: MEOM
Tärkein teknologia: HubSpot
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Naava tarvitsi uuden kumppanin Hubspot-sivustonsa kehittämiseen. Sivustosta haluttiin tukevan paremmin digitaalista myyntiä sekä tuovan Naavasta ammattimaisemman kuvan kävijälle. Vaihtoehtoina oli käytännössä vanhan sivuston kehityksen jatkaminen tai aloittaminen uuden tekeminen täysin alusta. Alun tutustumisen jälkeen totesimme yhdessä, että sivuston tekninen pohja kannattaa tehdän täysin uusiksi. Samalla päädyttiin tuomaan sivuston visuaalisuus uudelle tasolle erityisesti sivuston tärkeimmillä sivuilla, kuten etusivu ja tuotesivu. Hubspot oli alustavalintana Naavalle selkeä, vanhankin sivuston ollessa Hubspotilla rakennettu ja koko myynnin ja markkinoinnin putken ollessa Hubspotissa. MEOM oli Naavalle helppo valinta […]

Prevex

Tekijä: Morgan Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Prevex on yksi harvoista yrityksistä maailmassa, joka on erikoistunut vesilukkojen valmistukseen. Vuosien saatossa sekä yrityksen brändi että verkkosivusto olivat päässeet vanhentumaan, eikä ilme enää vastannut tuotteiden korkeaa laatua. Morgan toteutti Prevexille perinpohjaisen brändiuudistuksen, minkä jälkeen uutta sivustoa alettiin suunnittelemaan uuden ilmeen mukaisesti. Käyttöliittymäsuunnittelussa huomioitiin tulevan digimarkkinoinnin tarpeet sekä se tosiasia, että Prevexin pääasiakkaat ovat B2B-puolelta. Yhteystietosivulle suunniteltiin maa- ja osastokohtainen suodatus, jonka avulla on helppo löytää tarvittava yhteyshenkilö. Viisikieliselle sivustolle ohjelmoitiin myös valmius myöhemmin siirrettävälle tuotekatalogille. Katalogi pohjautuu WooCommerceen ja siinä pystyy […]

Team Sportia 10

Tekijä: Generaxion
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Team Sportia 10 on vuonna 1984 perustettu tamperelainen jääurheiluliike, joka tunnetaan laadukkaasta ja ammattitaitoisesta palvelustaan, sekä laajasta yhteistyöstä jääurheiluseurojen kanssa. Yrityksen verkkosivusto uudistettiin aiemmasta, suljetun lähdekoodin vanhentuneesta ratkaisusta käyttäjäystävälliseksi ja mobiiliresponsiiviseksi WordPress-sivustoksi, josta verkkokauppaosuutta on tukemassa WooCommerce-lisäosa. Verkkokauppa sisältää 1500+ tuotetta, ja yhdestä tuotteesta voi olla valittavien ominaisuuksien vuoksi kymmeniä eri variaatioita. Generaxion vastasi kokonaisuudessaan sivuston toteutuksesta, eli muun muassa sivuston visuaalinen ilme, tietorakenne sekä käyttäjäystävälliset palvelupolut ovat Generaxionin asiantuntijoiden käsialaa. Verkkosivuprojektiin sisältyi myös kaksisuuntainen integraatio asiakkaan kassajärjestelmään. Integraatiossa tuotiin muun muassa […]