Web-alan tapahtumat syksyllä 2010
Otathan huomioon, että tämä artikkeli on yli 13 vuotta vanha, joten sisältö ja linkit eivät ole välttämättä ihan ajan tasalla. Tuoreena lukemisena samasta kategoriasta: Selvitys alkaa: Shopify-kumppanit Suomessa 2022.
Syksyllä 2010 on taas luvassa monenlaisia tapahtumia ja seminaareja web-ammattilaisille.
- Johan nyt on markkinat! –epäseminaari Tampereella 27.8.2010 käsittelee arkipäiväistä netinkäyttöä ja esittelee uusia innovaatioita. Seminaari on ilmainen ja tarjoaa myös videostriimin tapahtumasta.
- Kaksipäiväinen Kaikki Somesta –seminaari sosiaalisesta mediasta pidetään Torniossa 8.-9.9.2010. Hinta 60e / 100e.
- Frontend Finland järjestää Javascript Meetup 2010 tapahtuman Helsingissä 15.9.2010. Ilmainen tapahtuma on tosin kuulemma jo täynnä.
- Vaikuta ja vaikutu –seminaari digikansalaisuudesta 16.9.2010 Helsingissä. Näkökulmana erityisesti lapset ja nuoret. Seminaarin järjestää Tieke. Hinta on 120e.
- Asiakkuusmarkkinointiliitto järjestää seminaarin sosiaalisesta mediasta 21.9.2010 Helsingissä. Hinta 450e / 550e.
- eTourism –seminaari järjestetään 23.9.2010 Haaga-Helian toimesta Vantaalla ja aiheena mm. matkailun sähköinen liiketoiminta. Hinta 220e.
- Microsoft Remix 2010 tavoittelee käyttöliittymäsuunnittelijoiden ja web-kehittäjien huomiota 30.9.2010. Ilmainen.
- Tekes järjestää seminaarin otsikolla “Ohjelmistoala muutosten kourissa – tulevaisuuden trendit ja menestystekijät” 6.-7.10.2010. Käsittelyssä mm. seuraavat muutostekijät: pilvipalvelut, avoin lähdekoodi ja “platformista palveluksi” –suuntaus.
- Kotimaisten digiseminaarien klassikko MindTrek tärähtää taas Tampereella 7.-8.10.2010. Hinta 300e / 550e.
- Verkkoja kokemassa –seminaari kokoaa yhteen opetusalan ammattilaisia Turkuun 7.-8.10.2010. Aiheena mm. digitaalisen materiaalin monimuotoisuus, jakelu ja tekijänoikeudet sekä informaatiolukutaito.
- Slush 2010 pyyhkäisee Helsinkiin 20. ja 21. lokakuuta. Ohjelmaa ei ole vielä julkistettu.
- Sime Helsinki järjestetään 21.10.2010. Myös Simen ohjelmasta on toistaiseksi tiedossa vain yleiset aihepiirit.
Isot kurssijärjestäjät ovat myös löytäneet web-ammattilaisista hyvän kohderyhmän. Esimerkiksi Sovelto tarjoaa kursseja Google Analyticsista, Google Adwordsista ja verkkokirjoittamisesta (hinnat noin 740e / pv). Sovelto tarjoaa myös muutamaa kovin trendikkään kuuloista kurssia sosiaalisesta mediasta (400e-550e). Kilpailija Tieturi nokittaa mm. käyttöliittymän suunnittelukurssilla, tee-se-itse-yritys-verkkoon-kurssilla, hakukoneoptimointikurssilla, web 2.0 ja sosiaalinen media –kurssilla, web-sivuston käytettävyys ja esteettömyys –kurssilla (hinnat luokkaa 760e / pv). Viestintäkoulutukseen erikoistunut Infor tarjoaa myös Sosiaalisen median työkalut – Laki ja tietoturva sosiaalisessa mediassa –kurssia (hinta 600e, 1pv).
Syyskuussa alkaa myös moni oppilaitoksen tarjoama kurssikokonaisuus ja koulutusohjelma. Esimerkiksi Aalto-yliopiston taideteollisen korkeakoulun koulutus- ja kehittämispalvelut tarjoavat 10 lähipäivää sisältävän Digitaalisten palveluiden käyttäjälähtöinen suunnittelu ja suunnittelun johtaminen –kurssia. Kouluttajina on Reetta Neuvonen ja Janne M. Lohvansuu. Hinta kokonaisuudelle on 3950e. Sama taho järjestää myös syys-lokakuun vaihteessa nelipäiväisen kurssin otsikolla “Sosiaalinen media viestinnässä ja markkinoinnissa”. Kouluttajina ovat Jari Juslén, Miia Äkkinen, Kristiina Pääkkönen ja Jarno Alastalo. Hinta kurssille 1100e. Hieman myöhemmin lokakuussa on tarjolla toinen nelipäiväinen kurssi sosiaalisen median hyödyntämisestä. Kouluttajana Helene Auramo. Kurssin hinta 1100e.
Myös yritykset järjestävät monenlaisia seminaareja. Esimerkiksi Solitan ja EPiServerin yhdessä järjestämä ilmainen seminaari 14.9.2010 käsittelee verkkopalveluiden ja sosiaalisen median mahdollisuuksia.
Tiedätkö seminaarin tai tapahtuman joka ei ollut listalla? Ilmianna tapahtuma kommenteissa tai lähetä palaute toimitukseen lomakkeella.
[Päivityksiä 25.8.2010]
- Markkinointiviestinnän viikko on tänä vuonna web-painotteisempi kuin perinteisesti. 26.-27.10.2010.
- Avoimen lähdekoodin tapahtuma Openmind järjestetään 9.-10.10.2010 Helsingissä.
- Optimointi.com foorumin tapaamisissa kokoontuvat hakukoneoptimoinnin ammattilaiset. Seuraava tapaaminen on saunailta Snoobin tiloissa syyskuun lopussa.
- Ime mun digii -keskustelutilaisuus Taiteiden yössä 27.8.2010 klo 16-19 Helsingissä.
- Divia-seminaari 16.9.2010. Aiheena Digitaaliset kanavat asiakassuhteen hoidossa.
- Internet Marketing Conference 15.-16.9.2010 Helsingissä.
- Helsingin yliopiston koulutus- ja kehittämiskeskus Palmenia järjestää seminaareja sosiaalisesta mediasta. Seuraavat joihin mahtuu vielä osallistujia ovat: 1) Sosiaalinen media työyhteisöjen ja osaamisen kehittämisessä 13.10.2010, 2) Verkkodemokratia ja kansalaisten osallistuminen 17.11.2010. Seminaaripäivän hinta on 165 euroa.
- Spot On – Locative Media and Storytelling -seminaari järjestetään Helsingissä 23.9.2010 YLEn ja Aalto-yliopiston yhteistyönä. Paikkatietopalveluista kiinnostuneille suunnattu seminaari on ilmainen, mutta vaatii ennakkorekisteröitymisen.
2 kommenttia on “Web-alan tapahtumat syksyllä 2010”
Kommentointi on suljettu.
Jukka Ropponen
Internet marketing Conference tulee myös syksyllä Suomeen ensimmäistä kertaa
http://www.internetmarketingconference.com/helsinki
Melike Bilen
IAB järjestää 9.9. digiseminaarin “Brändimainonta verkossa”.
Lue lisää ja ilmoittaudu:
http://www.iab.fi/seminaarit/