Artikkelit
Podcast-suositus Javascript-buumista ja Reactin kestävyydestä

WordPress-liikevaihto: 500 000–1 miljoona euroa / vuosi
WordPressin osuus koko liikevaihdosta: Alle 50 %
WordPress-intohimo: ★★ Ansiokasta osallistumista yhteisön toimintaan
Verkkokauppakokemus: ★★ Kokenut verkkokauppojen tekijä
Integraatiokokemus: ★★ Kokenut integraatioiden tekijä
Samassa liikevaihtoluokassa: Morgan Digital, JCO Digital, Web-veistämö, Poutapilvi, Pixels, MEOM, Into-Digital, redandblue, Vincit, Trimedia
Viimeisin julkaistu referenssiprojekti: Varaudu vanhuuteen – vanheneminen.fi (4 viikkoa sitten)
Vierityspalkissa kirjoitettua: Mainostoimistoväriä WordPress-hakemistoon: Redland (2015)
Redlandista saat kaikki markkinointi-, viestintä- ja digipalvelut hallitusti yhdestä osoitteesta. WordPress-verkkosivustot ovat erikoisosaamistamme, lisäksi teemme mm. sovelluksia ja verkkokauppoja. Autamme palvelukehityksen kaikissa vaiheissa UI- ja UX-suunnittelusta toteutuksiin ja ylläpitoihin.
Ota yhteyttä: info@redland.fi / (09) 547 509 50 / www.redland.fi/
Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto
Vanhustyön keskusliitto on maan laajin valtakunnallinen vanhustyön järjestö, joka toteuttaa vanhuuspoliittista vaikuttamista ja jäsenistön edunvalvontaa. Vanheneminen.fi -sivusto on suunnattu kansalaisille sekä tietoa tarvitseville ammattilaisille. Sivusto tarjoaa tietoa ja työvälineitä erilaisista vanhuuteen varautumisen teemoista.
Tavoitteena oli tuoda nämä tiedot verkkosivustolle helposti omaksuttavassa ja saavutettavassa muodossa. Asiakas oli tehnyt palvelumuotoilua koskien sivuston rakennetta, toiminnallisuuksia ja sisältöjä. Tämä antoi meille hyvän käsityksen siitä, millaisia kohderyhmiä verkkosivuston tulisi puhutella ja mitkä ovat kohderyhmälle tärkeimpiä sisältöjä – niistä johdettiin viisi pääteemaan.
Teimme asiakkaan pääteemoista avainsana-analyysin, jonka avulla näimme mitä muita sisältöjä kohderyhmä hakee orgaanisesti. Näiden tulosten perusteella oli helppo lähteä toteuttamaan verkkosivuston sivukarttaa ja rakennetta.
Visuaalisesta ilmeestä ja käyttöliittymästä haluttiin tehdä leikkisämpi ja epävirallisempi kuin Vanhustyön keskusliiton pääsivustosta. Vanhuuteen varautumisesta haluttiin tehdä mahdollisimman helposti lähestyttävää. Leikkisämpi ilme sopii verkkosivustolle, joka sisältää vanhuuteen varautumiseen liittyvän testin. Testin avulla saadaan tuotua vakavahko aihe kevyemmäksi ja vastausten perusteella voidaan tarjota vastaajalle sopivaa sisältöä.
Teknisesti verkkopalvelu haluttiin tuoda avoimen lähdekoodin piiriin ja sen käyttöliittymän tavoite oli saavutettavuudeltaan WCAG 2.0 AA-taso.
TULOKSET
Verkkosivusto on saanut paljon positiivista palautetta käyttäjäystävällisestä toteutuksesta. Yksinkertaisen tyylikäs ulkoasu, helppo navigaatio, selkeä otsikointi ja monipuoliset sisällöt ovat keränneet kiitosta.
Sivustolla kävijöitä kiinnostaa erityisesti erilaiset työkalut (ladattavat PDF:t) ja vanhuuteen varautumiseen liittyvä testi. Testiä on jaettu runsaasti sosiaalisessa mediassa ja sen kautta sivusto on saanut paljon uusia kävijöitä.
Sivustolta mitataan monia eri asioita, esimerkiksi sitä, mitä käyttäjä etsii hakutoiminnon avulla. Näin asiakas voi jatkossakin tuottaa kohderyhmää kiinnostavaa sisältöä ja pitää sivuston jatkuvasti ajankohtaisena sen avulla.
Sivusto sijoittui Grand One 2020 -kilpailussa Paras pienen budjetin verkkopalvelu -sarjan finalistiksi.
“Yhteistyö Redlandin kanssa oli helppoa ja sujuvaa. Aikataulu oli tiukka, mutta selkeä työnjako ja sovitut yhteyshenkilöt molemmin puolin edesauttoivat projektin sujumista. Meille dedikoidulta koodarilta sai aina vastauksen nopeasti ja lähes kaikkiin toiveisiin löytyi ratkaisu.”
-Merja Lankinen, Viestintäkoordinaattori, Vanhustyön keskusliitto
Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa
Kylmälaitteita ja -tuotteita teollisuuden tarpeisiin valmistavan Darmentin liiketoiminta oli kehittynyt nopeasti, jonka vuoksi myös brändin ja verkkopalvelun todettiin vaativan päivittämistä. Verkkosivusto ja verkkokauppa olivat toisistaan erillisiä kokonaisuuksia, joiden välillä liikkumista haluttiin sujuvoittaa. Sivuston yrityksestä välittämää mielikuvaa, orgaanista näkyvyyttä hakukoneissa sekä konversioastetta haluttiin parantaa.
Lähdimme tarkentamaan tilannekuvaa ja tavoitteita yhdessä asiakkaan kanssa. Tunnistimme tarpeen rakentaa koko perusta uudelleen kasvua ja kansainvälistymistä tukevalle sekä tulevaisuuteen katsovalle tasolle.
Ensimmäiseksi tavoitteeksi otettiin kohderyhmän tavoittavan ja helppokäyttöisen verkkopalvelun rakentaminen. Verkkopalvelun valmistumisen jälkeiseksi tavoitteeksi asetettiin uuden kansainvälisen asiakaskunnan tavoittaminen ja EU-myynnin voimakas lisäys digimarkkinoinnin keinoin.
Perustan työstäminen aloitettiin hakusanatutkimuksella sekä asiakkaiden näkemyksiä avaavalla asiakaskyselyllä. Tämän jälkeen kirkastimme Darmentin kilpailuedut, pääviestit ja asiakaslupaukset tavoiteposition mukaisesti. Samalla päivitimme tuotevalikoiman rakennetta tavoittamaan uuden asiakaskunnan entistä paremmin sekä hakukoneen orgaanisten tulosten että maksettujen tulosten avulla. Huurteiseksi kruunuksi rakensimme Darmentille myös aiempaa erottuvamman ja vakuuttavamman brändi-ilmeen.
Verkkopalvelun kehittäminen käynnistettiin näin ollen vankalla tietopohjalla ja eri segmenteille tiivistettyjen vahvuuksien sekä ostopolkujen avulla. Hakusanatutkimuksesta löydettiin asiakaskunnan hakuihin vastaavien artikkeleiden aiheet sisällöntuotantoa varten. Sisällöntuotanto käynnistettiin heti verkkosivuston rakenteen valmistuttua.
Verkkopalveluun yhdistettiin kaikki aiemman sivuston olennaiset sisällöt ja verkkokaupan toiminnot. Verkkokauppa integroitiin Darmentin toiminnanohjausjärjestelmään. Käyttöliittymää kehitettiin helppokäyttöisemmäksi ja visuaalisesti houkuttelevammaksi. Darmentin asiakkaita hemmotellaankin nyt vaivattomalla ja nopealla rekisteröitymisellä sekä tilausprosessilla. Oikeat tuotteet löytyvät helposti parannetun haun ja suodatusominaisuuksien avulla.
Lopputuloksena on markkinoiden vetovoimaisin verkkopalvelu osoitteessa darment.fi sekä darment.eu, jotka ovat jo keränneet hyvää palautetta loppukäyttäjiltään. Suunnittelimme ja toteutimme verkkopalvelun lanseerausta varten myös palvelua esittelevät videot. Lanseerausmarkkinointia varten teimme kattavan suunnitelman oikean asiakaskunnan digitaalisesta tavoittamisesta viidessä eri maassa.
Tuloksia seurataan asiakkaan kanssa ja kehitetään viikkotasolla muun markkinoinnin kehityskumppanuuden ohessa.
Darmentin myyntijohtaja Markku Parviainen kertoo: “Redland ymmärsi hyvin tarpeemme kartoittaa ja eriyttää asiakkaat omiksi segmenteikseen, sekä lähti toteuttamaan projektia tarmolla ja ammattitaidolla. Visuaalinen ilmeuudistus on jopa parempi kuin odotimme! Olemme tyytyväisiä selkeään ja helppokäyttöiseen sivustoon, joka latautuu nopeasti sekä hienoon, toimivaan verkkokauppaan. Asiakkaamme hyötyvät, kun heidän päivittäinen tilausprosessinsa helpottuu ja selkeytyy uuden ilmeen myötä. Työskentely Redlandin kanssa on ollut joustavaa ja olemme saaneet hyviä tuloksia aikaiseksi!”
Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Flowrox on erikoistunut virtauksensäätö-, suodatus- ja ympäristötekniikoihin sekä teollisiin automaatioratkaisuihin. Flowrox palvelee asiakkaita yhdeksän tytäryhtiönsä ja yli 230 edustajansa kautta kuudessa maanosassa.
Verkkopalvelua oli tarve uudistaa niin, että se palvelisi paremmin käyttäjiä useissa eri maissa sekä tukisi yrityksen liiketoiminnallisia tavoitteita. Lähtökohtana oli saada sivustolta enemmän toteutuneita konversioita, kuten asiakkaiden yhteydenottoja. Samalla oli tarve päivittää yrityksen brändi verkkoon sekä mahdollistaa sivuston helpompi hallinnointi.
Redland lähti toteuttamaan verkkopalvelun uudistusta WordPress-julkaisujärjestelmän avulla. Responsiivisuuteen kiinnitettiin erityistä huomiota, jotta laaja sivusto onnistuisi palvelemaan hyvin myös mobiilikäyttäjiä. Verkkopalvelu toteutettiin monikielisenä, valittavissa on kaikkiaan kuusi eri kieliversiota.
Yrityksen kansainväliset uutiset ja tapahtumat nostettiin entistä näyttävämmin esiin. Toteutimme integraation erilliseen sisältömarkkinointijärjestelmään, josta uutiset ja tapahtumat päivittyvät nyt automaattisesti verkkopalveluun. Toinen integrointi tehtiin Apsiksen markkinoinnin automaatiopalveluihin. Lisäksi tuotetiedon hallinta uudistettiin palvelemaan paremmin asiakkaiden tarpeita sekä minimoimaan tuotehallintaan liittyvää työmäärää. Integraatiot otettiin huomioon sekä verkkosivuston suunnittelussa että teknisessä toteutuksessa.
Myös laaja jälleenmyyjien haku uudistettiin.
Uuden sivuston lanseerauksen jälkeen liikenne on pysynyt hyvällä tasolla ja ollut jatkuvassa kasvussa. Tärkein asia, eli sivuston konversiot ja yhteydenotot lisääntyivät heti uuden sivuston julkaisun jälkeen.
Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto
Vanhustyön keskusliitto on maan laajin valtakunnallinen vanhustyön järjestö, joka toteuttaa vanhuuspoliittista vaikuttamista ja jäsenistön edunvalvontaa. Redland uudisti liiton verkkopalvelun erityisesti käyttäjäkokemusta ja saavutettavuutta parantaen.
Verkkopalvelun vtkl.fi uudistukselle oli useita tavoitteita. Sen haluttiin vahvistavan liiton tunnettavuutta ja asiantuntijuutta, palvelevan käyttäjiä entistä paremmin sekä viestivän jäsenistölle tehokkaammin palveluista ja ajankohtaisista asioista. Samaan aikaan liitto otti käyttöön uuden jäsenrekisterin ja extranetin, jotka oli tarve integroida verkkopalveluun. Teknisesti verkkopalvelu haluttiin tuoda avoimen lähdekoodin piiriin ja sen käyttöliittymän tavoite oli saavutettavuudeltaan WCAG 2.0 AA-taso.
Lähdimme suunnittelemaan uutta verkkopalvelua työpajojen kautta, jotta tärkeimpien kohderyhmien tarpeet saatiin huomioitua parhaiten. Sisällönhallintajärjestelmäksi valittiin WordPress, joka on muokattavissa ja laajennettavissa asiakkaan tarpeiden mukaan.
Suunnittelun lähtökohtina oli uudistaa visuaalinen ilme, parantaa materiaalien löydettävyyttä sekä korostaa uutisia, tapahtumia ja koulutuksia. Palvelun käyttökokemus suunniteltiin helposti saavutettavaksi, jotta se palvelee esimerkiksi kuulo-, näkö- ja kognitiivisrajoitteisia käyttäjiä parhaiten.
Teknisessä toteutuksessa korostui saavutettavuuden lisäksi toiminnallisuuksien integrointi jäsenrekisteriin ja extranettiin. Jatkossa on mahdollista yhdistää samaan multisite-toteutukseen muitakin Vanhustyön keskusliiton sivustoja, mikä helpottaa niiden hallintaa ja ylläpitoa. Tähän mennessä olemme toteuttaneet uuden vtkl.fi -verkkopalvelun yhteyteen vanheneminen.fi -sivuston.
Verkkopalvelun uudistus sujui tavoitteiden mukaisessa aikataulussa ja budjetissa. Uusi verkkopalvelu on saanut käyttäjiltä erinomaisen vastaanoton. Rakenteen selkeyttä sekä ilmeen raikkautta ja värikkyyttä on kehuttu. Kiitosta on saanut myös etusivun selkeä kohderyhmäjaottelu, tapahtumien ja koulutusten löydettävyys sekä sosiaalisen median näkyvyys.
”Yhteistyö Redlandin kanssa oli helppoa ja sujuvaa. Aikataulu oli tiukka, mutta selkeä työnjako ja sovitut yhteyshenkilöt molemmin puolin edesauttoivat projektin sujumista. Meille dedikoidulta koodarilta sai aina vastauksen nopeasti ja lähes kaikkiin toiveisiin löytyi ratkaisu.” Merja Lankinen, Viestintäkoordinaattori, Vanhustyön keskusliitto
Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa
Klinkmann toimittaa laajaa tuoteperhettä sähkö- ja automaatiokomponentteja erilaisiin asennuksiin.
Yhteistyö Redlandin kanssa käynnistyi kehittämällä Klinkmannin taustajärjestelmään WooCommerce -yhteensopivan tuotedatan integraation. Seuraavassa vaiheessa uudistimme Klinkmann -verkkokaupan brändiä, pääviestejä ja visuaalista ilmettä ja rakensimme uudistetun WooCommerce-verkkokaupan.
Verkkokaupassa on useita kieliversioita. Yhteistyötä laajennettiin Klinkmann-yrityssivustojen ylläpitoon ja jatkokehitykseen.
Uudistettu WooCommerce-verkkokauppa julkaistiin loppuvuonna 2018, ja tulokset ovat sen jälkeen olleet kasvusuuntaisia.
Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa
Design From Scandinavia on verkkokauppa, joka on kunnianosoitus suomalaiselle suunnittelulle, valmistukselle ja elämäntavalle. Karvala Oy ja sen omistama verkkokauppa Design from Scandinavia mahdollistaa upeiden, pohjoisessa tehtyjen tuotteiden hankkimisen kauemmaksikin – palan pohjoista sinne, missä ikinä asutkin.
Redland suunnitteli verkkokaupan nimen, brändi-ilmeen ja rakenteen sekä toteutti ne Woocommerce- ja WordPress-verkkopalveluna, joka julkaistiin keväällä 2017. Suunnittelun kantava teema oli herättää brändi eloon verkkokaupassa ja antaa tuotteille sekä designille mahdollisimman suuri huomioarvo.
Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa
Legisvalmennus tarjoaa valmennuskursseja oikeustieteellisen pääsykokeisiin. Asiakas tarvitsi uuden verkkosivuston sekä verkkokaupan, josta valmennuskursseja voi suoraan ostaa. Ensi vaiheessa Redland suunnitteli ja toteutti WordPress-sivuston, johon lisättiin hieman myöhemmin WooCommerce-verkkokauppa.
Verkkokaupan julkaisu tapahtui vuonna 2017 ja sen jälkeen se on tuottanut tehokkaasti myyntiä Legisvalmennukselle. Yhteistyö jatkuu ja Redland päivittää vuosittain uudet valmennuskurssit verkkokauppaan ja pitää huolen, että verkkokauppa on ajanmukainen.
Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa
TheTenEssentials.com on tärkeimpien vaellustarvikkeiden verkkokauppa. He auttavat retkeilijöitä alkuun vaellusharrastuksessa tarjoamalla välttämättömimmät tarvikkeet. Redland rakensi verkkokaupan ja loi sille visuaalisen ilmeen.
Keväällä 2017 keskustelimme ensimmäistä kertaa tulevien yrittäjien kanssa, jolla oli visiona luoda uudentyyppinen verkkokauppa ja brändi retkeilyvarusteiden myyntiin. The Ten Essentials on filosofia, jonka mukaan tärkeimpien kymmenen tuotteet avulla selviää erilaisista outdoor-seikkailuista. Alussa oli siis vain visio yrityksestä ja sen filosofiasta. Ensimmäiseksi määrittelimme yritykselle ilmeen ja viestit. Sen jälkeen lähdimme kehittämään virtaviivaista verkkokauppaa valmiiksi mietityn tuotevalikoiman päälle. Verkkokauppa avattiin ripeän työskentelyn jälkeen jo heinäkuussa 2017.
“Redland skaalautui meidän pienen, aloittavan yrityksen tarpeisiin loistavasti. Vaikka erittäin vaativaa visiotamme ei saatu 100 %:sti toteutettua, olemme lopputulokseen erittäin tyytyväisiä. Redlandin tyyppien kanssa on kiva tehdä hommia!” Heikki ja Johannes, The Ten Essentialsin perustajat.
Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Rinta-Joupin Autoliike Oy on koko kansan autokauppa, joka myy, ostaa ja huoltaa ajoneuvoja 19 paikkakunnalla Suomessa. Redland uudisti Rinta-Joupin Autoliikkeen verkkopalvelun ja aloitti digimarkkinoinnin kumppanina vuonna 2018.
Rinta-Joupin Autoliike halusi uudistaa verkkopalveluaan käyttäjäystävällisemmäksi ja eri päätelaitteilla saumattomasti toimivaksi. Uudistuksen päätavoitteena oli käyttäjäkokemuksen parantaminen ja myynnin kasvattaminen. Lisäksi haluttiin lisätä digitaalisen markkinoinnin osuutta myyntiä vauhdittamaan ja parantamaan asiakaskokemusta.
Redland uudisti Rinta-Joupin Autoliikkeen verkkosivuston, vastaten käyttöliittymän ja käyttökokemuksen suunnittelusta sekä teknisestä toteutuksesta. Käyttökokemuksen osalta erityisen tärkeä osa-alue oli ajoneuvohaku, josta haluttiin tehdä monipuolinen, mutta selkeä ja intuitiivinen. Suunnittelussa hyödynnettiin interaktiivista prototyyppiä keskeisten toiminnallisuuksien testaamisessa. Vaasalainen C2 Advertising teki sivuston sisältösuunnitelman ja sisällön rakennesuunnittelun sekä määritteli visuaalisen ilmeen Redlandin toimittamien wireframe-mallien pohjalta.
Sivuston teknisessä toteutuksessa hyödynnettiin modernia javascript-tekniikkaa, esim. ajoneuvohaku toteutettiin react-frameworkia hyödyntäen. Uusi sivusto integroitiin asiakkaan toiminnanohjausjärjestelmiin. ERP-integraatio toteutettiin yhteistyössä asiakkaan ja järjestelmätoimittajan kanssa.
Uudistettu verkkosivusto julkaistiin kesäkuussa 2018 ja tulokset ovat olleet liiketoiminnan tavoitteiden mukaisia. Uudistunut käyttökokemus on saanut positiivisen vastaanoton ja sen kehittämistä jatketaan asiakaspalautetta ja analytiikkaa hyödyntäen.
”Uuden verkkosivuston rakentaminen on aina iso ja haastava projekti sekä asiakkaalle että toimittajalle. Redlandin kanssa sivuston rakentaminen oli helppoa, koska heidän prosessinsa projekteille on hienosti suunniteltu. Asiakkaana toimme pöytään omat ideamme ja ongelmakohtamme. Redland puolestaan antoi oman lisänsä kehitykseen ja ratkoi monta ongelmakohtaa. Omaa alaa seuratessa unohtuu joskus, että sama asia on ratkottu jo toisella toimialalla aikaa sitten. Sujuvan yhteistyön merkitys oli tässäkin projektissa todella suuri. Vaikka teknisiä ongelmia ratkotaan, niin sitä tekevät kuitenkin ihmiset ja ihmisiä varten. Innostunein mielin jatkamme verkkosivujen ja digitaalisen markkinoinnin kehittämistä Redlandin väen kanssa.” Susa Niemelä, CDO, Rinta-Joupin Autoliike
Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Remeo on suomalainen ympäristöhuoltoalan yritys, jonka missiona on mahdollistaa ja edistää kiertotaloutta. Remeo kilpailutti digitaalisen liiketoiminnan kumppanuuden ja valitsi Redlandin.
Yhteistyö alkoi verkkosivuston uudistamisella, jonka tavoitteena oli palvella asiakkaan eri kohderyhmiä entistä paremmin ja kehittää myyntiä verkossa. Yhdistimme vanhan verkkosivuston, sitaatti.remeo.fi -sisältöportaalin, raportointipalvelun ja verkkokaupan yhdeksi palveluportaaliksi. Uudistuksen pohjaksi tehtiin hakusana-analyysi, joka toimi rakennesuunnittelun pohjana.
Uudistettu verkkosivusto julkaistiin toukokuussa 2018 ja se ohjaa käyttäjää vahvasti toimintaan. Sivuston konversioprosentti on erinomainen, jo ensimmäisen kuukauden aikana sen kautta saatiin yli 500 yhteydenottoa.
“Redland on Remeon digikumppani ja auttaa meitä palvelemaan asiakkaitamme nopeasti ja helposti digitaalisissa kanavissa. Keväällä 2018 toteutettu sivustouudistus on yhteisen digitaalisen tiekartan ensimmäinen vaihe, ja se on jo nyt saanut aikaan merkittäviä mitattavia tuloksia. Redland jalostaa toimeksiantomme toimimaan verkossa parhaalla mahdollisella tavalla ja ehdottaa uusia mahdollisuuksia sekä sivustomme että digitaalisen markkinointimme kehittämiseksi.” Taina Luoto, Markkinointi- ja viestintäpäällikkö, Remeo
Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu
Kotimainen Megaklinikka on yksi Suomen suurimmista hammaslääkäriasemista Helsingin Kampissa. Redland uudisti Megaklinikan verkkopalvelun ja ajanvarauksen.
Verkkosivuston uudistuksen yhteydessä vaihdettiin sivuston sisällönhallintajärjestelmä. Sen tärkeimpänä ominaisuutena asiakkaan näkökulmasta oli se, että sisältö on päivitettävissä ilman erityistä teknistä osaamista ja ajanavaraamisprosessi onnistui helposti kaikilla päätelaitteilla. Verkkosivusto toteutettiin WordPressillä ja ajanvaraus React-sovelluksella, joka integroitui REST-rajapintojen avulla asiakkaan toiminnanohjausjärjestelmään.
Sivustosta saatu palaute on ollut hyvää. Erityisesti mobiilissa sujuvasti toimiva ajanvarausprosessi kerää kiitosta. Myös visuaalisen ilmeen soveltamisessa sivustolle onnistuttiin loistavasti, ja käyttöliittymän selkeys on saanut kehuja. Sivustoa kehitetään asiakkaan kanssa yhteistyössä.
Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto
Suomen Lähetysseura tekee pitkäjänteistä työtä oikeudenmukaisen ja inhimillisen maailman puolesta. Redland auttoi järjestöä uuden verkkosivuston suunnittelussa ja toteutuksessa.
Tavoitteena oli sivusto, joka toimisi kokonaisvaltaisen viestinnän ja varainhankinnan työkaluna. Lisäksi sivuston käyttöliittymä tuli toteuttaa saavutettavuudeltaan WCAG 2.0 AA-tasolla, jotta verkkopalvelu palvelisi eri käyttäjiä mahdollisimman tasa-arvoisesti. Useiden eri ylläpitäjien työtä helpotettiin siirtämällä sisällönhallintajärjestelmä toimittajariippumattomaan WordPress-sisällönhallintajärjestelmään. Samalla sivuston jatkokehitys tulevaisuudessa helpottui merkittävästi ja kustannustehokkuus parani. Käyttökokemusta helpotettiin entistä paremmin joustavalla lomakkeiden hallinnalla ja monipuolisilla varainhankinnan sivupohjilla. Sisällön löydettävyyttä helpotettiin myös parantamalla hakua merkittävästi.
Lopputuloksena syntyi saavutettava verkkopalvelu, joka kertoo Suomen Lähetysseuran työstä ja sen tuloksista kattavasti ja monipuolisesti. Sivusto palvelee nyt entistä paremmin käyttäjien tarpeita seurakunnista työn tukijoihin ja mahdollistaa aiempaa ketterämmän jatkokehittämisen uusien tarpeiden ilmaantuessa.
Verkkosivustoa kehitetään jatkuvasti ja kesäkuussa 2018 julkaistiin uusi mobiilikärjellä suunniteltu englannin kieliversio Felm.org, joka hyödyntää samoja elementtejä.
Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa
Helaform suunnittelee ja valmistaa liukuovijärjestelmiä, joita käytetään niin kodeissa, teollisissa ympäristöissä, maatalousrakennuksissa, kuin huippuhotelleissa ympäri maailmaa.
Redland loi Helaformille uuden sivuston tavoitteena tuoda havainnollisemmin esiin, missä kaikkialla Helaformin tuotteita ja niistä koostuvia ratkaisuyhdistelmiä voi käyttää. Lisäksi uudistuksessa haluttiin luoda pohjat verkkokaupan aloittamiselle myöhemmässä vaiheessa. Tavoitteet keskittyivät merkittävissä määrin vientimarkkinoilla menestymiseen.
Verkkosivusto julkaistiin tammikuussa 2018 suomeksi ja englanniksi. Koska tavoitteena oli systemaattisesti kehittää verkkopalvelua käyttäjädatan perusteella, kokosimme verkkosivustoanalytiikan lisäksi tiedot eri sosiaalisen media kanavista, uutiskirjemarkkinoinnista sekä sivuston tärkeimmät konversiot yhteen näkymään. 2018 vuoden aikana jokainen digimarkkinoinnin kuukausi on ollut edellistä parempi tulosten valossa.
Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
UKKO.fi on kevytyrittäjille suunnattu laskutuspalvelu, joka mahdollistaa laskuttamisen yksityishenkilönä, ilman omaa yritystä. Teimme UKKO.fi:lle visuaalisen ilmeen päivityksen ja osallistuimme uuden kansainvälisen brändin tekemiseen. Uudistimme verkkosivuston käyttöliittymän ja hallinnan sekä Suomen että Ruotsin sivustoille. Lisäksi ilme tuotiin myös kaikkiin markkinointimateriaaleihin.
“Yhteistyö Redlandin kanssa on ollut helppoa ja joustavaa. Nopeallakin aikavälillä tulleisiin tarpeisiin on vastattu ripeästi. Suosittelemme lämpimästi Redlandia yhteistyökumppaniksi” – Olli Kopakkala, UKKO.fi markkinointi.
Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Suunnittelimme Lehtimäki Groupin digistrategian ja uudet verkkosivustot Lehtimäki Tilausajoille, Lehtimäki Groupille ja Lehtimäki Liikenteelle. Uusissa sivustoissa kiinnitettiin erityisesti huomiota mobiiliystävällisyyteen. Myös tilausajokuljetuksen tilaaminen suoraan verkosta tehtiin entistä helpommaksi ja sujuvammaksi.
Samassa yhteydessä avasimme Lehtimäki News -sivuston, joka toimii konsernin sähköisenä asiakaslehtenä ja julkaisualustana, mikä kytkeytyy kaikkiin sivustoihin uutisnostoina sekä Lehtimäki Groupin eri somekanaviin.
Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Boomeranger suunnittelee ja rakentaa erikoisvalmisteisia veneitä ammattilaiskäyttöön. Tavoitteenamme oli tehdä paras mahdollinen verkkopalvelu ja nostaa sen avulla Boomerangerin profiilia maailmalla. Suunnittelimme brändin mukaisen verkkosivuston, jossa otettiin huomioon erilaisten kohderyhmien tarpeet eri veneiden käyttötarkoitusten mukaisesti. Uudistuksen aikana valokuvasimme tehtaan, työvaiheet sekä venemalliston koulutus- ja markkinointikäyttöön.
Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Hailerin ja Redlandin yhteistyön tuloksena teimme esittelyvideon palvelusta, uudistimme visuaalisen ilmeen sekä toteutimme markkinointisivuston palvelulle.
Asiakkaamme sanoin: ”Hailer on kommunikaatioalusta, jolla saadaan keskijohto oikeisiin töihin. Tämä tapahtuu avoimella mutta ohjatulla mallilla, jossa kommunikaatio on selkeää, onnistumiset jaetaan ja epäonnistumisista opitaan. Tuotteemme on luonteeltaan erittäin moniulotteinen ja tämä tuo viestintään liittyviä haasteita, jotka Redland on onnistunut ratkaisemaan ammattitaitoisesti ja visuaalisesti kauniisti.”
Katso toteutus ja tutustu palveluun!
Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Suomen suurimpiin patenttitoimistoihin kuuluva Papula-Nevinpat valitsi Redlandin markkinointiviestinnän kumppanikseen. Yhteistyö aloitettiin brändiviestien kehityksellä ja verkkosivuston täydellisellä uudistuksella, jossa lähtökohtana oli selkeä ja käyttäjäystävällinen sivustorakenne, kävijämäärän lisääminen ja sivuston kautta generoituvan liidimäärän kasvattaminen.
Yhteistyön tavoitteena on lisätä Papula-Nevinpatin ja sen tarjoamien IPR-palveluiden tunnettuutta sekä kasvattaa markkinaosuutta Suomessa. Uudella verkkosivustolla ja sisältövetoisella markkinoinnilla pyritään kasvattamaan myös Papula-Nevinpatin kansainvälisten asiakkuuksien lukumäärää.
Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Suunnittelimme yritysilmeen, verkkosivuston ja markkinointimateriaalit juuri aloittaneelle palkitsemisen konsultointitoimistolle. Tavoitteena oli voimakkaasti kohderyhmää puhuttelevan brändi-ilmeen aikaansaaminen myös verkkoon ja selkeän markkinointikokonaisuuden rakentaminen sivuston ympärille kustannustehokkaasti.
Suunnittelussa huomioitiin sisällön helppo päivitettävyys ja sen nostaminen uutiskirjeviestintään. Julkaisujen tilauksiin ja toimituksiin toteutettiin yksinkertaisesti hallittava järjestelmä.
Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto
Rantapallo on Suomen suosituin matkailusivusto.
Pitkän yhteistyön aikana tehdyistä useista sivustouudistuskierroksista vuoden 2016 kehitystyö on mittavin. Rakensimme vuosien varrella pirstaloituneen WordPress-rakenteen selkeämmäksi. Ylimääräisiä lisäosia karsittiin ja niiden käyttöä yhtenäistettiin. Näin sivuston hallinta ja jatkokehitys on helpompaa. Useita teknisiä yksityiskohtia trimmattiin.
Suunnittelimme sivustolle täysin uudistetun ulkoasun yhdenmukaisesti linjassa muiden markkinointi- ja viestintämateriaalien kanssa. Sivuston rakenne järjesteltiin suurelta osalta uudelleen käytettävyyttä parantaen ja mainos- ja nostopaikkojen toimivuutta kohentaen. Kampanjasivuista tehtiin helpommin hallittavia ja houkuttelevammin esiin nousevia. Bloggaajille otettiin käyttöön uusia, toiveiden mukaisia ulkoasuvaihtoehtoja. Sivustolle suunniteltiin myös useita uusia ominaisuuksia, joista osa otetaan käyttöön vaiheittain uudistuksen julkaisun jälkeen.
Sivustouudistus on saanut käyttäjiltä hyvää palautetta, joka näkyy myös tuloksissa.
Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Suunnittelimme ja toteutimme Lakituki-verkkosivustouudistuksen osana laajempaa brändiuudistusta ja markkinoinnin kehitystyötä.
Tavoitteena oli tuoda aiheen asiantuntemuksen tärkeys entistä vakuuttavammin esiin ja avata laaja palvelutarjonta aiempaa selkeämmin. Hakukonenäkökulma on huomioitu sivustolla aiempaa tehokkaammin.
Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Redland toteutti jongla.com-sivuston Jonglan tiimin suunnitelman pohjalta. Jongla on maailman kevyin pikaviestipalvelu ja siksi sivuston teknisessä kehityksessä kiinnitettiin erityisesti huomiota sen käytettävyyteen mobiililaitteilla.
Viimeisin uudistus sivustolle on Newsroom-osion laajennus. Osioon on koottu Jonglan markkinointimateriaaleja, lehdistötiedotteita, avainlukuja ja paljon hyödyllistä medialle ja yhteistyötahoille.
Jongla.com-julkaisun jälkeen yhteistyötä on tehty myös mm. erilaisten kampanjasivutoteutusten merkeissä. Tästä esimerkkinä mainittakoon muokattavat äänet pikaviesteihin tuovan Sound Candyn (www.jongla.com/soundcandy) esittelysivu, joka on Redlandissa teknisesti toteutettu.
Tekijät: C2 Advertising (Suunnittelu), Redland (Tekninen kehitys)
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yhteisösivusto
Toteutimme C2 Advertisingin suunnitteleman portaalin Vaasanseudun kehitys Oy VASEKin toimeksiannosta. Portaalissa alueen eri toimijoiden ja käyttäjien luomat sisällöt kohtaavat. Tapahtumakalenteri ja Vaasan Ikkunan legendaariset Risut ja Ruusut ovat selkeästi löytäneet kohdeyleisönsä. Portaalia jatkokehitetään aktiivisesti käyttäjien ja seudun toimijoiden palautteen perusteella.
Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto
Lumipallo.fi on suomalaisen laskettelijan ja lumilautailijan kattavin ja suosituin verkkopalvelu. Sivusto kerää yhteen kaiken hiihtomatkailussa tarvittavan hyötytiedon. Vastasimme suurelta osin palvelun ideoinnista, rakenteen ja ulkoasun suunnittelusta sekä teknisestä toteutuksesta.
Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Uudistimme pitkäaikaisen asiakkaamme Prima LKV kiinteistönvälitysyrityksen verkkosivuston responsiivisesti skaalautuvaksi ja kehitimme samalla ulkoasua ja toiminnallisuuksia.
Sivustolla esiteltävät asunnot haetaan sivustolle automaattisesti asiakkaalla käytössä olevasta PDX-järjestelmästä, josta ne siirtyvät myös Oikotie-, Etuovi- ja Jokakoti-sivustoillle. Seuraavaksi esittelyssä olevat kohteet nousevat automaattisesti etusivulle.
Vierityspalkki on blogi kotimaisen web-alan trendeistä, tapahtumista ja toimistoista. Seuraa, niin tiedät ketkä tekevät parhaat verkkopalvelut, web-sovellukset ja verkkokaupat Suomessa.