Artikkelit
Poimintoja Grand One 2018 -tarjonnasta

WordPress-liikevaihto: 500 000–1 miljoona euroa / vuosi
WordPressin osuus koko liikevaihdosta: 50–80 %
WordPress-intohimo: ★★★ Erittäin ansioitunut osallistuja yhteisön toimintaan
Samassa liikevaihtoluokassa: Geniem, Creuna Finland, Exove
Viimeisin julkaistu referenssiprojekti: Retoriikan kesäkoulu (4 viikkoa sitten)
Vierityspalkissa kirjoitettua: Aucor haukkaa Mediatavastin (2015), Aucor - isoksi kasvanut boutique-digitoimisto (2014)
Aucorilla verkkopalveluasi rakentaa vain valiojoukko ja jälki on sen mukaista – esteettistä ja käytettävää, tarkoituksenmukaista ja mitattavaa. Voit olla varma, että verkkosivusi toimivat ja täyttävät tavoitteita olipa sivusi sitten yrityksen käyntikortti, palvelukanava tai myynnin edistämisen väline.
Aucor tekee asiat oikein. Tuloksista vastaa alati kasvava 12 hengen porukkamme.
Ota yhteyttä: servicedesk@aucor.fi / 040 577 0215 / www.aucor.fi
Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Retoriikan kesäkoulu on vaikuttava viestintätapahtuma, joka järjestetään tänä vuonna seitsemättä kertaa Hämeenlinnassa. Aucor on tapahtuman sponsori ja osana yhteistyötä pääsimme uusimaan myös tapahtuman sivuston.
Näin sivustoprojektia luonnehtii Retoriikan kesäkoulun rehtori, puhetaidon kouluttaja Antti Mustakallio:
”Aucorin omaa toimintaa sävytti hyvällä tavalla rutinoitunut ammattitaitoisuus: projekti oli alusta loppuun asti tekijöiden hanskassa. Tekijät osasivat kysyä oikeita kysymyksiä ja myös vastasivat toiveisiin ja tarpeisiin kiitettävän tehokkaasti. Lopputulos oli sitä, mitä alun perin haluttiin. Sivusto on nyt tyylikäs, toimiva ja ajanmukainen.”
Tapahtuma on jatkanut vakaata kasvuaan joka vuosi, minkä seurauksena vanha sivusto oli käynyt liian pieneksi. Emme kuitenkaan tyytyneet vain uusimaan ulkoasua tämän päivän tarpeisiin, vaan uudistuksessa kiinnitettiin huomiota jo siihen, millaiseksi tapahtuma kehittyy. Sivustolla on mahdollista markkinoida useampaa tapahtumaa yhtä aikaa ja myös kieliversiointi on jo toteutettu, joskin vielä toistaiseksi piilotettu ominaisuus.
Itse sivusto henkii tapahtuman laatua ja ammattimaisuutta, hylkäämättä kuitenkaan tyystin sen ainutlaatuista intiimiyttä ja läheisyyttä. ”Kaipasimme sivustoa, joka nopealla vilkaisulla luo tapahtumasta houkuttelevan ja ammattimaisen kuvan. Sivustoa rakennettaessa painotus oli visuaalisessa selkeydessä ja ilmavuudessa ja toisaalta myös helppokäyttöisyydessä”, kertoo Mustakallio.
Retoriikan kesäkoulu on tapahtuma johtajille, puhujille, esiintyjille, poliitikoille, yrittäjille ja päättäjille, mutta ennen kaikkea viestinnän ammattilaisille.
Näistä muodostuu sivuston kohdeyleisö ja suunnittelun reunaehdot, joka otettiin huomioon sivuston yksityiskohdissa. Esimerkiksi otsikkoihin valikoitui pääteviivallinen, eli serif-fontti. Näin saatiin aikaiseksi ainutlaatuisempi tyyli, joka on hyvin linjassa valtavirrasta poikkeavan tapahtuman filosofian kanssa. Katseenvangitsijaksi lisättiin etusivulle parallax-efektillä höystetty taustavideo ja uudestaan sivustolle palaavaa palvelevat vaihtuvat referenssit.
Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Katleena Kortesuo on Suomen kallein siivooja, kriisiviestinnän konsultti ja tietokirjailija ja hänen kirjoituksensa keräävät kuukausittain parikymmentä tuhatta lukijaa eioototta.fi-sivustolle. Edellinen sivustoversio vuodelta 2013 oli jo jäänyt ajasta jälkeen ja sivustolle tehtiinkin merkittävä nuorennusleikkaus varsinaiseen rakenteeseen ja toiminnallisuuksiin puuttumatta.
Äkkiseltään katsoen eniten muuttui ulkoasu, josta tehtiin valoisampi, raikkaampi ja selkeämpi. Ulkoasun lisäksi aucorlaisia suorityskyvynhinkkaajia riemastuttaa erityisesti se, mitä tapahtui konehuoneessa. Koska vanha sivustokin oli Aucorin toteuttama WordPress-sivusto, päästiin yhdelle blogiartikkelille tekemään raakaa ja erittäin mielenkiintoista suorituskykyvertailua.
Vanhalla sivustolla blogikirjoitus oli ruudulla luettavissa n. 760 millisekunnin kohdalla. Se ei ole huonosti ollenkaan, kun kiitettävänä rajana voidaan pitää sekunnin, siis 1000 millisekunnin latautumisnopeutta. Tässä kohtaa uusi sivusto pyyhkii kuitenkin vanhalla pöytää, sillä samainen artikkeli on nyt luettavissa 240 millisekunnin jälkeen. Se on äkkiä se.
EOT:n edellisen version elinkaaren aikana muualla internetissä keskimääräinen verkkosivun tiedostokoko lähes kolminkertaistui 1,28 megatavusta 3,47 megatavuun. Sen sijaan eioototta.fi:n tiedostokoko siivutettiin uudistuksen yhteydessä alle viidennekseen vanhasta: aiempi 1,23 megatavua on nyt 0,23 megatavua.
”Kun sivustonsa antaa Aucorin käsiin, se on kuin kävisi kokonaisvaltaisen psykoterapeutti-ravintovalmentaja-varallisuusvalmentaja-personaltrainerin pakeilla. Sivustosta tulee nopeampi, näyttävämpi, tehokkaampi ja käyttäjäystävällisempi”, kommentoi projektia Katleena Kortesuo.
Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Uudistimme Joutsenmerkin tieto- ja tuotesivuston niin tekniikan kuin ulkoasunkin osalta.
Joutsenmerkin markkinointipäällikkö ja projektista vastannut Minna Kinnari ei sanojaan säästele. ”Pelkkää hyvää sanottavaa: huippu porukka, nopea reagointi asiakkaan tarpeisiin ja aikataulussaan pysynyt projekti.” Mutta kaikki kiitos ei missään nimessä kuulu meille.
Projektin onnistumiseen vaikutti merkittävästi se, että myös Joutsenmerkillä oli valmistauduttu hyvin ja sisällöntuotanto valmistui ajallaan. Projektin kulkua helpotti myös yhteinen kieli.
”Aucorissa osattiin selittää asiat niin, että ymmärsimme. Ei käytetty sitä omaa jargonia. Ja aina pystyi kysymään, jos jokin jäi epäselväksi”, Kinnari naurahtaa.
Onnistunut yhteistyömme jatkuu sekä ylläpidon että kehittämistyön osalta. Verkkosivustolla toimii Joutsenmerkki-tuotteiden, -palveluiden ja -valmistajien hakukone, jonka taustalla pyörivä valtava datamassa päivittyy palvelimellamme kerran vuorokaudessa.
Datajärjestelmä keskustelee WordPressin kanssa kuin vanha tuttava, vaikka kyseessä on suhteellisen monimutkainen toiminto. Tuotteisiin ja palveluihin liittyvät tiedot synkronoidaan suoraan eräajona WordPressiin.
Analysoimme myös aktiivisesti kerättyä dataa, jonka perusteella sivustoa kehitetään entistäkin paremmaksi.
Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa
Selkeydestä, löydettävyydestä ja helppokäyttöisyydestä ei voi tinkiä tuumaakaan, kun verkkopalvelun sisuksissa hyrrää 100 000 tuotteen verkkokauppa. Suuri tuotemäärä asettaa haasteensa paitsi löydettävyydelle, myös verkkokaupan suorituskyvylle ja tuotteiden ylläpidolle.
Immuno Diagnostic asetti uudelle verkkopalvelulle selkeät tavoitteet:
– Verkkopalvelu palvelee asiakkaita mahdollisimman hyvin.
– Asiakas löytää helposti tietoa tuotteista, joista hän on kiinnostunut.
– Tuotteiden tilaaminen sekä tilauksen uusiminen verkkokaupassa on vaivatonta.
– Verkkopalvelu toimii myynnin tukena.
Uudistus toteutettiin WordPressilla, ja verkkokauppa rakennettiin WooCommercella. Tuotteet tuodaan verkkokauppaan Google Drivessa ylläpidettävän Excel-taulukon kautta, mikä helpottaa ja nopeuttaa tuotetietojen päivittämistä ja uusien tuotteiden lisäämistä.
Sisältö on jaettu selkeisiin kokonaisuuksiin, jotta kävijä löytää helposti tietoa etsimistään tuotteista sekä kyseisten tuoteryhmien asiantuntijoiden yhteystiedot. Verkkokauppa on helppokäyttöinen ja selkeän hakutoiminnon ansiosta tuotteiden etsiminen on vaivatonta.
”Aucorin väellä on rautainen ammattitaito ja se näkyy heidän koko toiminnassaan tavoitteiden määrittelystä ylläpitoon. Projektinhallinta oli loistavaa, tavoitteet saavutettiin ja sovitussa aikataulussa pysyttiin. On mukavaa työskennellä tällaisissa projekteissa, missä yhteistyö pelaa ja molemmat osapuolet ovat sekä sitoutuneita että innostuneita”, kommentoi Immuno Diagnosticin markkinointipäällikkö Liisa Peri.
Tekijät: Ambientia (Konsepti, ulkoasu), Aucor Oy (Tekniikka)
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto
Kuinka palvellaan yhdellä verkkopalvelu-uudistuksella lukuisia erilaisia käyttäjäryhmiä, ammattimaisia sisällöntuottajia sekä Isännöintiliiton strategisia tavoitteita?
Tässä projektissa ratkoimme näitä haasteita yhdessä Ambientian ja Isännöintiliiton väen kanssa. Isännöintiliitto oli kaiken aikaa hyvin perillä tavoitteistaan ja päämääristään: tavoite oli uudistaa verkkopalvelu dynaamiseksi ja selkeäksi, sekä olla rohkea edelläkävijä. Silloin ei pelkkä nätti ilme riitä, mutta ei se riitä Ambientialle eikä Aucorille muutenkaan.
Tällä tähtäimellä lähdettiin uusimaan isännöintiliitto.fi-sivustoa. Isännöintiliitolla on lisäksi useita muitakin medioita, kuten Kotitalo-lehti, pihaparlamentti.fi sekä lisävirtaa.fi. Uudistettu verkkopalvelu yhdistää sisältöä eri medioista samalle sivustolle WordPressin REST API -rajapinnan avulla.
Riittävä kommunikaatio ja hyvä yhteistyö niin Isännöintiliiton kuin Ambientiankin kanssa vei projektin maaliin täsmällisesti sekä budjetissa että aikataulussa. Lopputuloksena syntyi verkkopalvelu, joka on 25 % nopeampi entiseen sivustoon verrattuna. Mobiilikäyttö nousi 21 prosentista 27 prosenttiin ja kävijöitä saapuu 17 % enemmän sosiaalisesta mediasta.
Olemme onnellisia saadessamme jatkaa tämän joukon kanssa – uudet projektit ovat jo tulilla.
“Suosittelen Aucoria, siellä ihmiset ovat mukavia, ammattitaitoisia ja ajattelevat meitä asiakkaita. Yhdessä pyritään löytämään aina parhaat ratkaisut. Ja parasta on se, että Aucor osaa asettua käyttäjän saappaisiin. Ei ole aina itsestään selvää, että tekninen toteuttaja osaisi antaa panostuksena käyttökokemuksesta ja käyttöliittymästä käytävään keskusteluun.”
MARIANNE FALCK-HVILSTAFELDT
Asiantuntija, digitaaliset palvelut, Isännöintiliitto
Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Nokian Jalkineet eli kumisaappaat? Äärimmilleen yksinkertaistettuna kyllä, mutta tarkemmin katsottuna tuotteita onkin liki sata ja joukossa on niin ammattijalkinetta, lasten Hai-saapasta ja trendikästä pihakenkää.
Uudistimme sivuston WordPressille ja helpotimme samalla tuotteiden lajittelua ja niiden ominaisuuksien esittelyä.
Nokian Jalkineet herättävät tunteita myös niiden käyttäjissä ja kerrankin palautetta suorastaan vyöryi sosiaalisen median kautta.
Asiakkaalta saatu palaute:
“Jaoimme sivun Nokian Jalkineiden FB:n kautta heti ensimmäisenä päivänä ja saimme yhden viikonlopun aikana yli tuhat kommenttia siitä, kuinka positiivisesti sivut otettiin vastaan! ‘Raikkaat, selkeät, toimivat, mobilikelpoiset’, olivat tyypillisiä kommentteja.”
Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
CHS on yksityinen suomalainen logistiikkayhtiö, jolle toteutimme kansainvälistä liiketoimintaa tukevan verkkopalvelun.
Sivusto kokoaa yhteen CHS:n palvelut ja yrityksen tiedot yhteystiedoista aina taustatarinoihin asti. Taustatekniikkana on luonnollisesti avoimen lähdekoodin WordPress, johon on tätä projektia varten kytketty mm. kieliversionti, lomaketyökalut ja CHS:n seurantapalveluita.
Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Suunnittelimme ja toteutimme HYKSinille nykyaikaisen verkkopalvelun, jossa esitellään yksityissairaalan palvelut ja asiantuntijat. Sivusto palvelee käyttäjää neljällä kielellä ja asiantuntijoita on listattuna yli 250. Tästä joukosta pystyy tekemään hakuja erikoisalan, toimipisteen, kielitaidon ja tietysti nimen perusteella.
Lisätietoa projektista -linkin takaa aukeaa projektin kulkua taustoittava haastattelu.
Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto
Pääkaupunkiseudun Partiolaisille muotoiltiin moderni verkkosivusto Suomen partiolaisten yleisilmettä mukaillen.
Sivusto hakee lippukuntien tietoja Suomen Partiolaisten Kuksa-järjestelmästä ja tarjoaa lisäpalveluita Partioaseman toimiston väelle myös tapahtumien luontiin. Rajatulle käyttäjäryhmälle tarjotaan lomake, johon syötetyt tiedot voidaan siirtää uuden sisällön pohjaksi ja myöhemmin julkaistavaksi. Myös tapahtumien hallintaan ja esittämiseen luotiin oma sisältötyyppinsä sekä luonnollisesti kytkös Kuksa-ilmoittautumiseen.
Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto
Toteutimme Elintarviketurvallisuusvirasto Eviralle Oivahymy-verkkopalvelun uudistuksen. Oiva-raportilla arvioidaan yritysten elintarviketurvallisuutta ja raportin paperiversioita voikin nähdä ravintoloiden seinillä.
Haasteena projektissa oli ulkoisesta järjestelmästä tuotavan tiedon sujuva muotoilu osaksi sivustoa. Yrityshaku on upotettu iframe-tekniikalla ja se saattaa tunnetusti aiheuttaa ongelmia, mutta nyt saimme aikaan toimivan kehitysympäristön ja viestintäyhteyden kolmanteen osapuoleen, jolloin kokonaisuuden muotoilu pysyi hyvin kasassa ja lopputuloksessa ei näy tarpeettomia saumoja.
“Haimme laadukasta ja kustannustehokasta WordPress-toteutusta antamiemme määritysten pohjalta ja Aucor toimitti sivuston ajallaan ja ammattitaitoisesti. Aucorin tiimillä oli myös proaktiivinen ote tekemiseen ja monet tekniset haasteet ratkesivat jo ennen kuin ne ehtivät muodostua ongelmiksi.”
Tuomas Arokanto, IT Specialist, Evira
Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto
Muotoilimme verkkoon Ahveniston hautausmaan virtuaalipolun, jonka kautta pääsee tutustumaan hämeenlinnalaisiin tarinoihin aivan uudesta näkökulmasta.
Palvelun taustatekniikkana toimii tuttu WordPress, johon syötetty tieto esitetään kulttuuripolkuina kartalla ja tekstimuodossa.
Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto
Kyseessä on sivustouudistus, mutta teknisesti täysin uusi sivusto, jossa tehtiin samalla sisällöt ja markkinointinäkökulma isosti uusiksi.
Ilme ja toteutus on 100% Aucorin käsialaa. Palvelun tarkoitus on jakaa tietoa siitä mitä lastensuojelu on ja miten LSKL tähän toimintaan nivoutuu, ajankohtaisen toiminnan esille nostaminen, sekä sisällön syndikointi muista palveluista.
Erikoisominaisuuksina sivustolla on esim. koulutuspäiväsivustot (multisite-toiminnallisuus), räätälöidyt arkistot, modulaarinen etusivu, integroitu kirjastojärjestelmä (eli arkistolista ja haku), sekä muutamia muita räätälöityjä osioita.
Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Uudistimme Berner-konsernin pääsivuston osana mittavaa sivustouudistusten sarjaa. Tavoitteena on ollut parantaa Bernerin brändien löydettävyyttä, lisätä ajankohtaisuutta sekä luoda moderni ilme yrityksen historiaa kunnioittaen.
Kokonaisuudistuksesta voit lukea lisää Bernerin viestintäpäällikkö Martina Liliuksen haastattelusta.
Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto
Bernerin vuosikatsaus toteutettiin WordPress-alustalle muiden Berner-sivustojen kokonaisuudistuksen yhteydessä.
Sivusto noudattaa pääpiirteissään samaa tyyliä kuin muutkin uudistetut Berner-sivustot, mutta etusivulle on muotoiltu tunnusluvut, liiketoiminta-alueiden poiminnat ja nostopaikat toimitusjohtajan katsaukselle sekä yritysvastuulle.
Sisältösivuilla graafit on toteutettu kuvien sijaan HTML-elementein, jolloin tietojen päivittäminen tulevina vuosina on helpompaa.
Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Uudistimme Yosa-kauravälipalojen tuotesivuston keväällä 2016. Sivustolle rakennettiin näyttävät pohjat herkullisille tuotekuville, resepteille ja blogiartikkeleille. Etusivulle muotoiltiin oma osuutensa asiakkaiden jakamalle some-sisällölle ja palautelomakkeessa huomioitiin helppo yhteydenotto eri näkökulmista.
Asiakas kommentoi: ”Kommunikointi oli helppoa ja nopeaa ja aikataulussa pysyttiin hyvin. Myös AD-puoli onnistui täydellisesti yhden palaverin perusteella. Eli kaikki meni nappiin!”
Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto
Uudistimme Vihreä Tuuma -verkkolehden tekniikan ja ulkoasun talven pimeimpinä hetkinä. Projektista voisi toki tarinoida ne normaalit vaiheet sähäkästä myynnistä sulavaan toteutukseen, mutta haluamme tässä kohtaa ehdottomasti lainata asiakaspalautetta – sanasta sanaan:
“Parhaita asiakaskokemuksia ikinä. Aloituspalaveri oli selkeä. Kaikki tehtiin aikataulussa. Kysymyksiin vastattiin nopeasti. Koulutus oli hyvää. Muutostoiveet toteutettiin. Virheet korjattiin. Kertaakaan ei sanottu ‘ei onnistu tähän hintaan’.”
Ville Ylikahri, Vihreä Sivistysliitto ry
Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Intermarketing Oy:lle toteutettiin sivustouudistus Intermarketingin ja Finnturvan rinnakkaissivustoille. Aucorin käsialaa on WordPress-toteutus sekä jalostettu ulkoasu ja käyttöliittymä asiakkaan toteuttaman hahmotelman pohjalta.
Sivustojen tavoitteena generoida yhteydenottoja, palvella olemassa olevia asiakkaita (huolto ja tarviketilaus) ja tuoda tuotevalikoimaa näyttävämmin esille.
WordPressin normaalitoimintojen lisäksi sivustoille rakennettiin sisältömoduuleista koostuvat sivupohjat, Gravity Formsista jalostettu tarviketilaustoiminto ja kieliversiointi.
Tekijä: Aucor Oy (Tekninen toteutus, responsiivisuus)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Suunnittelimme ja rakensimme Bernerin GreenCare-kuluttajatuotteille uuden sivuston WordPressillä. Ulkoasun sivustolle suunnitteli Markkinointiviestinnän suunnittelutoimisto Verso.
Sivusto on suunniteltu palvelemaan kuluttaja-asiakkaita ja sisältää mm. jälleenmyyjähaun sekä vihreitä vinkkejä niin hyötyviljelyyn kuin kukkapenkkiinkin.
Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto
Toteutimme Tekniikan ja Tiedon Toimihenkilöt TTT ry:lle uuden jäsensivuston. Uuden sivuston tavoitteeksi asetettiin palvella paremmin olemassa olevia jäseniä ja toimia jäsenhankintakanavana ja visuaalisesti tavoitteena oli freesimpi ja lähestyttävämpi ilme TTT:n graafiseen ohjeistoon nojaten.
Julkinen osa sivustosta on toteutettu tutuin ja turvallisin responsiivisen suunnittelun keinoin, mutta kirjautumisen takana jäsenille tarkoitetussa osassa on palveluina mökkivarausta, tapahtumakalenteria ja integrointia TTT:n sähköiseen asiointiin.
WordPressiin kirjaudutaan yksillä ja samoilla tunnuksilla kuin muuallekin TTT:n järjestelmiin eli ominaisuus helpottaa jäsenhallintaa ja vähentää tunnusten kanssa kikkailua. Jäseniä ei myöskään tarvitse hallita WP:n sisällä vaan kaikki data tulee itse rekisteristä.
”Asiantuntevaa, sujuvaa, helppoa. Sitä oli verkkosivujen uudistaminen Aucorin kanssa. Jo vain, suosittelen Aucoria muillekin! Onnekseni yhteistyömme jatkuu edelleen!”
Päivi Vuorivirta, Viestintäsuunnittelija
Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto
Toteutimme Ammattikeittiöosaajat ry:lle päiväkodeille suunnatun makuaakkoset.fi-palvelun. Sivusto kannustaa päiväkoteja luomaan ruokailutilanteistaan myönteisiä, syömään kannustavia ja sosiaalisesti virikkeisiä hetkiä. Sisällöstä löytyy taustatietoa, laaja kysymyssarja, listaus diplomin saavuttaneista päiväkodeista sekä aineistoa median ja päiväkotien käyttöön.
”Vahva ammattilaisuus yhdistettynä lämminhenkiseen ja ystävälliseen palveluun – siinä onnistuneen projektiin salaisuus.”
Projektipäällikkö Virpi Kulomaa, Ammattikeittiöosaajat ry.
Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto
Heti thisisFINLAND-pääsivuston julkaisun perään toteutimme samalle sivustolle kampanjaksi joulukalenterin, jossa esitellään emojeiksi (tai ihan vain symboleiksi) tiivistettyjä suomalaisia ilmiöitä, hahmoja ja käsitteitä. Emojit suunnitteli hasan & partnersin Art Director Bruno Leo Ribeiro.
Sivuston erikoisuutena mainittakoon vielä emosivustoakin laajempi kieliversioiden kirjo – yhteensä 13 kieltä, joiden joukossa meillekin ensimmäistä kertaa mm. korea, hindi ja arabia.
Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto
Suomen maakuvasivusto finland.fi:n alle rakennettiin pääsivuston kanssa rinnakkaisen projektina materiaalipankki Finland Toolbox. Tekniikkana toimii sielläkin tuttu ja turvallinen WordPress. Sivuston erikoisvarusteina mainittakoon animoitu logografiikka ja presentaatioiden esittelysivut. Sivuston ulkoasun suunnittelusta vastasi hasan & partners.
Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Suunnittelimme ja toteutimme luotettavan tekstikumppanimme Anna-Kaisa Kivikosken uudet sivut WordPress-alustalle syksyllä 2015. Värimaailmassa mentiin musta edellä punaisella tehostaen ja samassa uudistuksessa Anna-Kaisa hankki myös uudet valokuvat sivujen pääkuvitukseksi. Etusivulle kasattiin tärkeimmät taidot, asiakasnostot, uusimmat bloggaukset ja tietysti yhteystiedot. Alasivuilla ja etenkin blogin puolella avataan tekstityöläisen taitoja ja työnkuvaa laajemmin.
Tekijät: Aucor Oy (Tekniikka), Zeeland (Ulkoasu)
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto
Ulkoasiainministeriön ylläpitämä Suomen maakuvasivusto eli thisisFINLAND uusittiin WordPressille. Aucor vastasi sivun teknisestä toteutuksesta ja Zeeland Family ulkoasun suunnittelusta.
Sivustolla on seitsemän kieliversiota (joista yksikään ei ole ruotsi eikä suomi), ja koska kyseessä oli sivuston uusiminen pohjalla oli jo runsaasti siirrettävää aineistoa. Mutta vaikka 1800 artikkelia on paljon, saatiin kaikki sovitettua uuteen formaattiin.
Työn tilaajana ja suunnittelupöydässä istui ulkoasianministeriön viestintäosaston työryhmä.
Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: Drupal
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa
Suunnittelimme sähköisten kirjojen Ellibs-verkkokaupan uuden ulkoasun ja toteutimme responsiiviset sivupohjat. Tavoitteena projektissa oli tuotteiden sujuva esittely ja selailu kaikilla laitteilla, e-kirjojen hankintakynnyksen madaltaminen ja sitä kautta myynnin kasvattaminen.
Vierityspalkki on blogi kotimaisen web-alan trendeistä, tapahtumista ja toimistoista. Seuraa, niin tiedät ketkä tekevät parhaat verkkopalvelut, web-sovellukset ja verkkokaupat Suomessa.