Artikkelit
Avoimia työpaikkoja web-alalla keväällä 2022

WordPress-liikevaihto: 500 000–1 miljoona euroa / vuosi
WordPressin osuus koko liikevaihdosta: Alle 50 %
WordPress-kokemus: ★ Kokenut WordPress-digitoimisto
Verkkokauppakokemus: ★ Muutamia verkkokauppatoteutuksia
Integraatiokokemus: ★ Kohtuullisesti integraatiokokemusta
Samassa liikevaihtoluokassa: Genero, Eeco, Sohova, J&Co Digital, Pixels, Contrast, redandblue, Trimedia
Viimeisin julkaistu referenssiprojekti: Costo.fi verkkokauppa (3 kuukautta sitten)
Vierityspalkissa kirjoitettua: Integraatio-osaamista WordPress-hakemistoon: Web-veistämö Helsingistä (2019)
Web-veistämö Oy on avoimen lähdekoodin verkkopalveluihin erikoistunut yritys. Ydinosaamistamme on räätälöidyt verkkosivutoteutukset, verkkokaupat ja niiden integraatiot sekä toiminnanohjauksen ratkaisut.
Ota yhteyttä: info@web-veistamo.fi / 045 2398 050 / web-veistamo.fi/
Tekijä: Web-veistämö (verkkokaupan toteutus)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa
Costo on suomalainen kestäviä ja laadukkaita asusteita myyvä yritys, jonka myynnistä merkittävä osa tapahtuu verkkokaupan kautta. Costolaisten sydäntä lähellä ovat ajaton suunnittelu, vastuullisesti ja lähellä tuotetut tuotteet sekä hyvä ja asiantunteva palvelu. Pääsimme vastaamaan Coston verkkokaupan uudistuksesta.
Projekti lähti liikkeelle tarpeesta vaihtaa soveltuvampaan verkkokauppa-alustaan edellisen Magento-alustan vanhennuttua. Alustaksi valikoitui WooCommerce, johon integroitiin Odoo ERP-järjestelmä Web-veistämön ERP-tiimin kanssa yhteistyössä. Tavoitteena oli luoda liiketoiminnan kannalta tärkeimmillä ominaisuuksilla ja upealla ulkoasulla varustettu verkkokauppa, jota on helppo kehittää jatkossa. Costolle projektin tärkeitä lähtökohtia oli joustavuus, keveys ja kustannusrakenne. Verkkokauppaprojektin alkaessa Coston ja Veistämön timanttinen yhteistyö oli jo käynnistynyt ERP-puolella Odoo-tiimin kanssa.
Projektissa lähdettiin liikkeelle suunnittelusta ja konseptoinnista. Verkkokaupan uusi visuaalinen ilme tehtiin design-kumppanimme Keskiön kanssa yhteistyössä. Tiimimme vastasi verkkokaupan toteutuksesta. Costolta oli projektissa mukana iso joukko verkkokauppaliiketoiminnan konkareita, joilla oli selvä visio monien verkkokaupan visujen ja ominaisuuksien osalta. Sovitimme yhdessä näitä verkkokauppojen suosituksiin ja parhaisiin käytänteisiin. ERP-integraatiossa teimme vahvasti yhteistyötä WordPress-tiimin ja Odoo-tiimin välillä.
Uudistuksessa selkeytettiin myös asiakaspolkuja sekä pyrittiin tuomaan tuotevalintaa helpottavia sisältöjä lähemmäs asiakasta juuri sopiviin kohtiin palvelupolulla. Aiempi verkkokauppa oli englanninkielinen, ja uudistuksessa haluttiin lisäksi toteuttaa sivusto monikielisenä sekä suomeksi että englanniksi. Kaupasta löytyy joukko upeita asusteita ja valinnanvaraa on paljon. Asiakkaan valintoja helpottamaan verkkokaupasta löytyy runsaasti sisältöä kuten päänmittausohjeet, koko-opas, tuotteiden hoito-ohjeet ja UKK-osio. Kaikissa sisällöissä on huomioitu saavutettavuus ja selkeys.
Tekijä: Web-veistämö
Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö
Palvelun tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto
Palkansaajien keskusjärjestö STTK tarjoaa nuorille tietoa työelämän pelisäännöistä sekä työntekijän oikeuksista ja velvollisuuksista Työelämään.fi -sivustolla. Kehitimme yhdessä nuorille suunnatun online-pelin työelämätaitojen treenaamiseen.
Pelin tavoitteena on tukea nuoria työelämätaidoissa. Peliin haluttiin vuorovaikutteisuutta, freesi visuaalinen ilme sekä teemoiksi nuoria kiinnostavia työelämätilanteita. Tavoitteena oli, että peli sopii pelattavaksi kouluissa ja lukioissa, mutta pelimuotoisen toteutustavan vuoksi se on itsessään innostava.
Pelikonsepti oli Veistämölle tullessaan hahmotteluasteella, joten aloitimme projektin toimittajariippumattomalla konseptointivaiheella. Konseptointityöpajoissa suunniteltiin pelin tavoitetta, rakennetta, vuorovaikutteisuutta, toimintamekanismia ja visuaalista ilmettä sekä selattiin vastaavia toteutuksia. Nuorista koostuvan testiryhmä oli myös mukana suunnittelussa.
Konseptointityöpajojen jälkeen siirryimme visuaalisen ilmeen toteutukseen ja ensimmäisten visujen valmistuttua aloitimme jo pelin koodauksen. Pelin tunnelma luotiin grafiikan ja äänten avulla. Yhteistyökumppanimme, design-toimisto Keskiö toteutti pelin visuaalisen ilmeen, josta haluttiin hauska ja sarjakuvamainen.
Peli toteutettiin HTML:lla ja Javascriptilla, joten peliä voi pelaimella selaimella ilman erillisiä asennuksia. Peli kehitettiin mallintamalla ja räätälöimällä avoimella lähdekoodilla toteutettua Adventures With Anxiety! -peliä. Alkuperäisen pelin ansiosta aikaa säästyi runsaasti, kun peliä ei tarvinnut luoda alusta alkaen. Interaktiivisen ja tarinallisen pelin logiikka nojaa vahvasti grafiikkaan ja käsikirjoitukseen, joten suurin osa toteutukseen kuluneesta ajasta käytettiinkin koodin, grafiikan ja käsikirjoitusten kustomointiin.
Tekijä: Web-veistämö
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto
Meijerialan ammattilaiset MVL ry on ammattiliitto, johon kuuluu yli 3 000 alan asiantuntijaa. MVL:n tarpeena oli uudistaa sivuston visuaalinen ilme, vaihtaa taustajärjestelmä nykyaikaisempaan sekä saada ammattiliiton sisällöt helposti hahmotettavaan muotoon.
Uudistuksella oli kaksi päätavoitetta: selkeä visuaalinen ilme sekä hahmotettavaan muotoon jäsennelty sisältö. Sivuston toiminnallisuudet säilyivät ennallaan, mutta ratkaisut päivitettiin nykyaikaisiksi.
Käyttöliittymäsuunnittelussa lähdimme liikkeelle kirkastamalla, millaista tunnelmaa taitolla ja värimaailmalla viestitään. Tarkastelimme käytettävyyttä sekä huomioimme suunnittelussa saavutettavuuden käytänteet. Sivuja elävöitettiin tuottamalla MVL:lle animoidut logot sekä muita interaktiivisia elementtejä. Sivuston designin toteutti yhteistyökumppanimme Keskiö.
Kävimme läpi vanhan sivuston kokonaisuudessaan läpi ja jaottelimme sisällöt sellaisenaan säilytettäviin, muokkausta vaativiin ja pois karsittaviin. Analysoimme sivuston käyttäjiä kohderyhmittäin, ja sisällöt jäsennettiin uudelleen kohderyhmien näkökulmista. Nämä toimivat pohjana teknisille ratkaisuille: suunnittelimme sivustolle uudelleenkäytettäviä ja kustomoitavia lohkoja, kuten pikalinkkejä, linkkipilviä sekä kalenterilohkon.
Tekijä: Web-veistämö
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto
Fiksusti kouluun on Likesin, valtion kestävän kehityksen yhtiön Motiva Oy:n ja Pyöräilykuntien verkoston yhteinen koulumatkaliikkumisen edistämisen ohjelma. Ohjelman kohderyhmään kuuluvat koulut, oppilaat, vanhemmat, kunnat, päättäjät ja järjestöt. Sivustolta löytyy ohjeita fiksumpien koulumatkojen toteutukseen, materiaalipankki sekä ajankohtaista tietoa aiheesta. Sivusto tarjoaa tietoa, ratkaisuja ja yhteistyötä kestävän koulumatkaliikkumisen edistämiseen.
Vastasimme projektissa konseptoinnista, toteutuksesta ja graafisesta suunnittelusta. Toteutimme sivustolle kätevän materiaalipankin josta kävijä voi helposti hakea materiaalia hakusanalla, teemalla tai suodattamalla materiaalia kohderyhmän mukaan. Projekti toteutettiin WordPressilla.
Veistämöllä oli ilo päästä toteuttamaan sivustoa fiksumpien koulumatkojen puolesta!
Tekijä: Web-veistämö
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa
EL & Site Oy ja TSR Group fuusioituvat kesällä 2021. Palveluihin lukeutuvat laadukkaiden sähkökeskusten maahantuonti ja myynti sekä kokonaisvaltaiset sähköistys- ja valaistussuunnittelun palvelut, työmaan ÄLY IoT-ratkaisut ja työmaakaluston käyttöastetta parantavat takaisinostopalvelut.
Pääsimme suunnittelemaan ja toteuttamaan yritykselle myyntiin ja tuote-esittelyihin uuden verkkosivuston. Tehtävämme oli myös parantaa palvelun hakukonelöydettävyyttä sekä sivuston konversiota edellisestä versiosta analytiikkaan pohjautuen. Verkkosivusto toteutettiin WordPressin verkkokauppasovelluksella WooCommercella.
Osallistuimme myös sivuston määrittelyyn ja konseptointiin. Monitoimittajaverkossa yhteistyö mm. sisältömarkkinoinnin vastaavan ja myyntiorganisaation kesken sujui hyvin, koska ketterä projektimalli jousti hyvin projektin aikana tulleisiin muutoksiin.
Tekijä: Web-veistämö
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto
Pääsimme vastaamaan STTK:n uusien verkkosivujen toteutuksesta. STTK on asiantuntijajärjestö, joten sen tarpeet eroavat suuresti tuotteita tai palveluita myyvistä sivustoista. STTK:n tapauksessa oli tarve saada suuri määrä sisältöä helposti selailtavaan ja hahmotettavaan muotoon.
Verkkosivuprojekti lähti liikkeelle STTK:n huomattua ihmisten tavan selata verkkosivuja muuttuneen. Yhä useampi käyttäjä päätyy sivustolle hakukoneen tai sosiaalisen median kautta, ja sivuston toiminta sekä rakenne tahdottiin suunnitella ensisijaisesti nämä huomioon ottaen. STTK:n visuaaliseen ilmeeseen oli tullut myös uudet raikkaat värit, jotka haluttiin tuoda verkkosivuille. Tärkeä osa uuden verkkosivuprojektin toteutusta oli myös halu parantaa sivuston teknistä toimivuutta. Edellinen sivusto oli jo 6 vuotta vanha, joten toimivuus oli myös sen mukainen ja alusta vanhentunut.
STTK:n slogan on “keskusteleva keskusjärjestö”, joten sivustolla oli tärkeää, että sieltä löytyy ajankohtaisia sisältöjä ja mielipiteitä ja niiden täytyy löytyä selkeällä tavalla. Sivustolta ei etsitä tuotteita tai palvelua, vaan sieltä tullaan ensisijaisesti hakemaan tietoa. Sivusto on rakennettu sisältö edellä. Asiantuntijasisältöjen lisäksi sivustolle lisättiin visuaalisuutta, sivuston uudistuksen rinnalla STTK toteutti kuvitussuunnitelman sivuille oman graafikonsa kanssa.
STTK:n verkkosivuille luodaan uutta sisältöä jatkuvasti, joten sivuston suhteen oli tärkeää, että sisältöä on helppo päivittää ja sieltä löytyy valmiina tarvittava määrä erilaisia sivupohjia sisältöjen erilaiseen visuaaliseen julkaisuun. Etusivulla on myös paljon erilaisia elementtejä, joita voidaan tarvittaessa ottaa esille ja laittaa piiloon. Sivustolla tärkeässä roolissa on hakukoneoptimointi googlen ollessa yksi tärkeimmistä liikenteen lähteistä sivustolle. Web-veistämö toimii STTK:n kumppanina myös hakukoneoptimoinnin kehittämisessä ja analytiikan seuraamisessa.
“Lisätietoa projektista” -linkin takaa voit myös katsoa referenssivideolta STTK:n viestintäasiantuntijan Kirsi Suomisen mietteitä projektista!
Tekijä: Web-veistämö
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa
Vuodesta 1993 lähtien toiminnassa ollut Talhu Oy on rakentamisen alan yritys, joka myy ammattilaisten rakennuskoneita uppopumpuista torninostureihin. Rakennuskoneiden myymisen ohella Talhu vastaa tuotteiden takuutöistä, huollosta ja varaosapalvelusta auttaen asiakasta koko rakennuksen koneistuksen elinkaaressa.
Pääsimme vastaamaan Talhun B2B-verkkokaupan toteutuksesta. Verkkokauppa projekti lähti Talhun päässä liikkeelle yrityksen strategiatyön kautta, jossa huomattiin tarve panostaa digitaalisiin kanaviin. Web-veistämö valikoitui verkkokaupan toteuttajaksi, sillä veistämön tarjooma ja osaaminen tuntui sopivalta ja syntyi nopeasti yhteisymmärrys verkkokaupan tavoitteiden osalta.
Talhu lähti toteuttamaan verkkokauppaa asioinnin helpottamiseksi asiakkaille. Perinteisellä alalla toimivana yrityksenä Talhu on halunnut verkkokaupalla tuoda uuden palvelumuodon vanhojen yhteydenottotapojen rinnalle. Uusi verkkokauppa on selkeä, sieltä on helppo löytää tuotteita ja palveluita. Verkosta voidaan helposti vertailla tuotteita, katsoa tuotetiedot ja saatavuudet valmiiksi sekä varata suoraan tuotteiden huoltoajat. Myyjän yhteystiedot ovat myös koko ajan saatavilla, jolloin voidaan suoraan myös soittaa ja päästään keskustelemaan kaupanteosta.
Uuden verkkokaupan hyötynä nähdään erityisesti sen vaivattomuudessa tarkastella eri tuotteiden tietoja ja suorittaa vertailua samankaltaisten tuotteiden välillä, jota asiakkaat voivat suorittaa helposti itsenäisesti. Verkkokauppa palvelee myös sisäisesti työkaluna, sillä myyjät voivat hakea ja tarkastaa tuotetietoja sieltä nopeasti. Jo nyt, verkkokaupan oltua käytössä muutaman kuukauden, verkkosivujen kävijämäärä on tuplaantunut, ja asiakkaat ovat löytäneet sen hyödyt.
Projekti lähti liikkeelle määrittelyvaiheesta, jossa määriteltiin verkkokaupan tavoitteet ja toiminnallisuudet. Verkkokauppa alustana toimii WooCommerce, jossa verkkokauppa toteutetaan tutun WordPress-hallintapaneelin päälle. WooCommercen avulla verkkosivu, verkkokauppa sekä taustahallintajärjestelmät voidaan yhdistää saumattomaksi kokonaisuudeksi. Verkkokauppa integroitiin yrityksen ERP-järjestelmään. Tuotetiedot tulevat verkkokauppaan suoraan ERP:n rajapinnasta, jolloin saatavuustiedot ovat koko ajan ajan tasalla ja riittää, että tiedot kirjataan vain yhteen järjestelmään.
Yhteistyö Talhun ja Web-veistämön välillä jatkuu. Tällä hetkellä verkkokauppaa kehitetään ja optimoidaan eteenpäin SEO- ja hakukonemainonnan puolella. Seuraavina suuntaviivoina verkkokaupan jatkokehityksessä ovat markkinointiautomaation suunnittelu ja käyttöönotto sekä omana projektinaan asiakasportaalin toteutus.
“Lisätietoa projektista” -linkin takaa voit myös katsoa referenssivideolta Talhun toimitusjohtajan Kimmo Mattilan mietteitä projektista!
Tekijät: Hasan & Partners (Brand design), Web-veistämö (Tekninen toteutus)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto
Muotikaupan Liitolla oli edessään brändiuudistuksen aika, johon kuului myös verkkosivu-uudistus. Muotikaupan Liitto sai uuden alun ja nimen Fashion Finland sekä verkkosivu-uudistuksen, johon WordPress-toteuttajaksi valittiin Web-veistämö. Ulkoasu toteutettiin yhdessä mainostoimisto Hasan & Partnersin kanssa.
Fashion Finland on muotialan ääni sekä muodin liiketoiminnasta kiinnostuneiden ja sen parissa työskentelevien foorumi. Verkkosivuilta löytyvät alan kiinnostavimmat uutiset, ilmiöt, uudet inspiraatiot sekä faktat. Fashion Finlandin verkkosivuston kautta jäsenyritykset saavat tietoa, turvaa, kannustusta ja inspiraatiota toimintaansa.
Brändiuudistuksesta inspiroituneet Fafin tiimiäiset tarttuivat verkkosivuston suunnitteluun varmalla otteella ja innokkuudella. Sisällönsyöttö sujui sukkelasti Fafin kokeneiden tekijöiden avulla, ja sivurakenteen suunnittelu luonnistui Fafin tiimiltä osaavasti ja itsenäisesti palvelumuotoilutyöpajassamme.
Lisää toiminnallisuuksia on luvassa. Sivustolle suunnitellaan kovaa vauhtia lisää kävijöitä hyödyttäviä toiminnallisuuksia, kuten jäsenien oman kirjautumisen takana oleva sivun muokkaustoiminto sekä työpaikkailmoituksien lisäämisen mahdollisuus.
Tekijä: Web-veistämö
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa, Web-sovellus tai asiointipalvelu
HomCare on vahva suomalainen menestystarina yrittäjyydestä ja HomCare on ollut edelläkävijä monella saralla mm. tiivistettyjen puhdistus- ja pyykinpesuaineiden tuomisessa markkinoille, sekä sumutusmenetelmän ja mikrokuitutuotteiden lanseerauksessa siivoamiseen.
Veistämöläiset pääsivät jälleen suunnittelemaan ja toteuttamaan kokonaisvaltaisen uudistusprojektin.
Verkkosivuston päätarkoitus on yleisesitellä tuotteita, ohjata asiakkaat verkkokauppaan ja kasvattaa edustajien määrää.
Yrityksen brändiä mukaileva nykyaikainen ilme antaa raikkaan säväytyksen ostotuotteille ja houkuttelee sivustolla vierailijaa pidemmälle verkkokauppaan. Veistelimme verkkokaupan ja ByDesignin MLM-ohjelman saumattomaksi kokonaisuudeksi, jonka avulla asiakkaan ja jälleenmyyjän on helppo kohdata toisensa.
HomCarella on useita jälleenmyyjiä sekä edustajia, joilla jokaisella on oma tunnisteensa sekä profiilinsa ByDesign ohjelmassa. Kukin edustaja voi jakaa asiakkailleen yksilöllisen osoitteensa esimerkiksi homcare.fi/essi-edustaja ja ohjelma tallentaa tiedot asiakkaan selaimen evästeeseen.
Verkkosivu siis hakee ohjelmasta edustajan profiilitiedot, joista käyttäjä voi valita suosikkinsa ja siirtyessään verkkokauppaan tallentuu ostokset valitulle edustajalle. Asiakkaan selaillessa verkkokauppaa edustajan osoitteella, saa edustaja tästä provisiota.
Tekijä: Web-veistämö
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa
Lindström on yksi Euroopan johtavista tekstiilipalveluyrityksistä, jolla on 170-vuotinen kokemus tekstiilialalta. Lindström tarjoaa ratkaisuja toimitilojen siisteyteen ja sisustamiseen, työpukeutumiseen, sekä terveydenhuollon tekstiilipalveluihin Euroopassa ja Aasiassa.
Lindströmin verkkosivusto toimii 24 eri maassa ja kehitämme sivustoa jatkuvasti tiiviissä yhteistyössä muiden toimijoiden kanssa. Sadattuhannet ihmiset käyttävät päivittäin Lindströmin toimittamia tuotteita, joten verkkokaupalle oli kysyntää.
Web-veistämö pääsi vastaamaan teknisestä toteutuksesta Lindströmin laajassa verkkosivuston uudistusprojektissa. Verkkokaupan lisääminen sivustolle oli kiinteä osa verkkosivujen uudistusprojektia.
Verkkosivustoa modernisoimme kohentamalla sivuston käytettävyyttä, sekä hakukonelöydettävyyttä ja parantamalla sivuston konversio-optimointia. Verkkokaupan toteutukseen valitsimme WordPressin verkkokauppasovelluksen, Woocommercen.
Verkkosivustolta tuodaan materiaalia myyntiosastolle markkinointiautomaation avulla. Verkkokauppa keskustelee kattavasti tuotannon- ja asiakkaanhallinnan kanssa, ja näin saadaan esimerkiksi hinnat, asiakkaat, tuotteet ja toimitussaatavuus taustajärjestelmästä. Verkkokaupan tilaukset lähetetään automaattisesti toimituksenkäsittelyä varten taustajärjestelmiin. Toteutimme verkkokauppaan myös tehokkaan tuotehaun, jolla käyttäjä voi kirjoittaa hakukenttään etsimänsä tuotteen ja haku etsii kaikki lähelle hakusanaa osuvat tuotteet sivustolta. Tämä parantaa hakutulosten osuvuutta kun etsintä ottaa sivuston koko sisällön huomioon, ja hakee sieltä kaikkea hakusanaan täsmäävää.
Tekijä: Web-veistämö
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto
Ensi- ja turvakotien liitto on valtakunnallinen lapsi- ja perhejärjestö, joka auttaa vaikeissa ja turvattomissa oloissa eläviä lapsia ja perheitä, sekä tekee perheväkivaltaa ehkäisevää työtä.
Pääsimme Ensi- ja turvakotien liiton mahtavan porukan kanssa suunnittelemaan ja kehittämään laajan projektin, jossa toteutimme heidän verkkosivustolleen monia käteviä ratkaisuja.
Sivustolle veistelimme multisite-asennuksen, jossa Ensi- ja turvakotien liitto toimii pääkäyttäjänä. Multisite-asennus mahdollistaa useampien sivujen luonnin ja hallinoinnin kootusti, yhden hallintapaneelin kautta. Multisite-asennuksella Ensi- ja turvakotien liitto pystyy tarjoamaan muille jäsenyhdistyksille mahdollisuuden omiin, edustaviin ja pieneen budjettiin sopivat nettisivut. Järjestöt ilmoittavat haluamansa sisällöt Ensi- ja turvakotien liitolle, ja heidän vastuuhenkilönsä tekee sivun vaivattomasti valmiille pohjalle. Sivujen uusiminen ja muokkaaminen käy yhtä mutkattomasti.
Sivustolla toimii algoritmi joka kerää tietoa sisällöistä ja tarjoaa vierailijalle lisää aihekohtaisia sivuja, tekemällä sisällön surffailusta mielekkäämpää.
Pääsimme myös toteuttamaan Ensi- ja turvakotienliiton lehdestä Enskasta ilmeikkään verkkototeutuksen. Yhteistyönä Ensi- ja turvakotien liiton kanssa suunnittelimme myös Apuaeroon.fi ja Nettiturvakoti -verkkosivut.
Liitimme sivustojen eloisan ilmeen yhtenäiseksi Ensi- ja turvakotien liiton graafisen linjan kanssa. Toteutimme sivuille lomakkeen, jonka kautta vierailija voi lähettää oman tarinansa, josta se julkaistaan tarkistuksen jälkeen mukaan Selviytyjien tarinoihin. Apuaeroon.fi:n verkkosivuille veistelimme kategorisoidun palveluhakemiston, josta sivulla vierailija voi hakea oman tarpeensa mukaan hakutuloksia.
Tekijä: Web-veistämö
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto
Agenttihaaste tutustuttaa oppilaat kestävään elämäntapaan ja luonnonvarojen säästöön. Agenttitehtävät kannustavat sähkön ja veden säästöön, kierrättämiseen, ruokahävikin vähentämiseen ja kestäviin liikkumisvalintoihin. Luokat kilpailevat keskenään siitä, kuka onnistuu tekemään eniten tehtäviä kilpailun aikana.
Sivun idea oli näyttää mahdollisimman houkuttelevalta 2 luokkalaisille, jotta ympäristöaiheita olisi hauskempaa oppia. Piristävillä väreillä ja iloisilla animoinneilla lisättiin pelimäistä tunnelmaa. Oppilaat saavat ladattua luokalleen omat agenttinimet ja profiilikuvat, sekä jokaiselle oppilaalle tulee kotiin täytettäväksi oma agenttikortti josta pisteet kerätään yhteen koko luokan kanssa.
Tekijä: Web-veistämö
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Sisustustekstiiliyritys Lauritzon´s on suomalainen perheyritys jolla on monipuolinen ja laaja mallisto korkeatasoisia huonekalukankaita.
Lauritzonin kanssa vuosia jatkunut yhteistyö on viimeaikoina poikinut graafisen ilmeen uudistuksen, ja lisäksi suunnittelimme sivustolle käytännöllisiä ratkaisuja kuten yhteystiedot -sivun haitarijaottelun. Hauskojen hashtagien ja selkeän ryhmittelyn ansioista asiakkaiden on helppo saada tarvitsemansa tiedot oikeasta paikasta. Veistelimme verkkosivuston verkkokauppapohjalle käyttäen WooCommercea. Sivustolla ei vielä ole kuitenkaan varsinaista ostomahdollisuutta tuotteille.
Tekijä: Web-veistämö
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu
Sodankylän elokuvajuhlat on tunnelmaltaan yksi maailman ainutlaatuisimmista festivaaleista; keskiyön auringon alla kohtaavat maailman kuuluisimmat elokuvaohjaajat, uuden elokuvan nousevat nimet, kansainvälinen yleisö ja tavallinen kadunmies välittömässä ja lämpimässä ilmapiirissä.
Verkkosivusto toimii festivaalien ensisijaisen viestintäkanavana ja sivuston käyttäjäryhmiä ovat festivaaleilla vierailijat sekä media, joka raportoi festivaaleista.
Festivaalin aikana sivustolla voi olla jopa 25 000 kävijää viikonlopussa ja suurin osa sivuilla vierailijoista käyttää sivuston selailuun mobiililaitteita. Sivuston mobiiliresponsiivisuus ja keveys oli yksi suunnittelumme kulmakivistä. Myöskin palvelin ja ympäristö valittiin niin, ettei sivusto pääse kyykähtämään pahimpaankaan kävijäryntäyksen aikaan. Elokuvajuhlien verkkosivut ovat saaneet paljon kiitosta selkeydestään ja toimivuudestaan.
Suunnittelimme ja toteutimme festivaaleille oman lipunmyyntijärjestelmän, jonka kylkeen veistelimme lisäksi kassapäätteen. Toistaiseksi lippuja on saatavilla vain paperisina, mutta jatkokehityksenämme on saada liput myös elektronisiksi.
Tekijä: Web-veistämö
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto
Suomen Puheterapeuttiliitto ry on puheterapeuttien ja puheterapeutiksi opiskelevien valtakunnallinen ammattijärjestö, joka valvoo sekä edistää liiton jäsenien yhteiskunnallisia, taloudellisia, ammatillisia ja koulutuksellisia etuja.
Pääsimme veistelemään liiton sivuston kokonaan uusiksi, uutta virkistävää ulkoasua myöten. Sivuston pääkohderyhmä ovat liiton jäsenyyden eduista ja palveluista kiinnostuneet vierailijat. Suunnittelimme sekä toteutimme sisältöjen esillepanon niin, että kunkin vierailijan on mahdollisimman nopeaa ja vaivatonta löytää etsimänsä sisältö. Kokonaisuudessaan sivuston runsas sisältömäärä ja erilaiset aiheet jäsenneltiin mukavan helpoksi selata sivustolla vierailevalle.
Jäsenille tarkoitettu sisältö ja muu materiaali löytyy jäsenien omalta sivustolta, jolle pääsee kirjautumalla omilla jäsentunnuksillaan sisään.
Uudistuksen yhteydessä integroimme jäsentiedot, kirjautumisen, yksityisterapeuttiluettelot ja muita liiton rekistereitä järjestelmään.
Järjestimme myös Puheterapeuttiliiton mainiolle jengille yhteisiä workshoppeja, sisällönsyöttöpajoja ja anoimme käyttökoulutusta WordPress julkaisujärjestelmästä.
Tekijä: Web-veistämö
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto
Toteutimme mielenkiintoisen ja laajan verkkosivuston uudistuksen Omaishoitajaliitolle, sekä omaishoidonverkoston verkkosivut Omaishoitajaliiton tiimin kanssa.
Omaishoitajaliitto on omaishoitajien vaikuttamis- ja tukijärjestö. Liitto ja paikallisyhdistykset tukevat eri tavoin omaishoitajien arjessa jaksamista.
Verkkosivu-uudistuksen perustana oli käyttökokemuksen parantaminen. Sivulle tehtiin monia näppäriä ratkaisuja erilaisille toiminnoille, esimerkiksi Tapahtumat -sivulta löytyy kätevä valintanappi jolla käyttäjä saa valita mitkä tapahtumat näkyvät. Lomakalenterista voi helposti valita millaisia järjestettäviä omaishoitajalomia on tarjolla kategoroiduista valinnoista. Liiton toiminta -sivu kaipasi myös kipeästi päivitystä ja uudistimme sivun mukavan selkeäksi käyttäjälle.
Tekijä: Web-veistämö
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto
Web-veistämön tiimi toteutti aurinkosahkoakotiin.fi verkkosivut. Aurinkosähköä kotiin on valtakunnallinen kampanja, jonka tavoitteena on lisätä suomalaisten tietoa aurinkosähköstä ja sen soveltuvuudesta eri kuluttajaryhmille, sekä tarjota vertailupalvelun avulla tietoa hankintakustannuksista ja palveluntarjoajista.
Tarjoukset sivulle toteutimme hakupalvelun, jolla sivulla vierailija voi hakea valitsemansa alueen perusteella tarjousta tekeviä yrityksiä.
Yrityksille suunnittelimme toimittajat lomakkeen, jolla yritykset pääsevät vaivattomasti tekemään tarjouksiaan syöttämällä yrityksensä ja tarjouksensa tiedot. Ylläpitäjä tarkastaa lomakkeen ja julkaisee ne tarjoukset sivulle asiakkaan tavoitettavaksi.
Vierityspalkki on blogi kotimaisen web-alan trendeistä, tapahtumista ja toimistoista. Seuraa, niin tiedät ketkä tekevät parhaat verkkopalvelut, web-sovellukset ja verkkokaupat Suomessa.