Glory of Fellowlandista uusi versio

asmunder

Vierityspalkki raportoi hiljattain Casual Continentin Crown of Byzantus -pelin menestyksestä. Eilen meitä lähestyi tiedotteella toinen suomalainen selainpohjaista massiivimoninpeliä tuottava yhtiö, Feeltainment Oy, joka kertoi pelinsä Glory of Fellowland tavoittavan jo 150.000 eri kävijää kuukaudessa.

Strategiamaailman, jossa voi harjoittaa diplomatiaa, käydä kauppaa, sotia ja vakoilla, sisältävä peli on tarjolla tällä hetkellä seitsemällä eri kielellä. Sen uusi versio tuo mukanaan pelimaailmat aloittelijoille, keskivertopelaajille ja paljon pelaaville. Jokaisella tasolla on mukautetut sääntönsä.

”Laaja sisältö on Ajaxilla toteutetun pelin erikoisuus. Muista selainpeleistä poiketen Glory of Fellowland syvenee jatkuvasti. Siten siinä riittää haastetta: pelissä on 300 tiedettä, 60 rakennusta, 50 yksikköä ja 50 taikaa. Toinen erikoisuus on taustamusiikki”, hehkuttaa Feeltainment Oy:n tuottaja Lauri Laakso.

Peliä tuottava Feeltainment Oy on perustettu vuonna 2008, jolloin myös alkoi Glory of Fellowlandin kehitys.

”Peli on ilmainen ja sen ansaintalogiikka on tarjota lisäominaisuuksia pelaajille, jotka haluavat sitä aktiivisesti pelata. Peliä siis pystyy pelaamaan ilmaiseksi ja pärjätäkin siinä varsin hyvin, mutta pelaaminen helpottuu ja nopeutuu kun siihen sijoittaa pienen määrän rahaa. Pelin kehitys- ja ylläpitotiimi on pieni, vaihdellen kulloisenkin kehitystilanteen mukaan. Suuri osa palvelukokonaisuudesta tuotetaan eri yhteistyökumppaneiden avulla”, kertoo Laakso Vierityspalkille.

Aiheet: kansainvälistyminen, peliyhtiöt

asmunder

Vierityspalkin perustaja Asmo Halinen on yksi maamme kokeneimmista yhteisöllisten verkkopalveluiden sekä verkkomedioiden asiantuntijoista. Tällä hetkellä Asmo toimii verkkoliiketoimintajohtajana Iltalehdessä sekä advisorina tai hallituksen jäsenenä useissa muissa yhtiöissä/startupeissa (mm. Sofanatics, Eat.fi, Grey Area). Hän oli perustajana ja toimitusjohtajana vuonna 2001 digitaalisen markkinointiviestinnän toimisto Apaja Creative Solutions Oy:ssä ja sittemmin sen spinoffina syntyneessä Apaja Online Entertainment Oy:ssä, jonka tunnetuin tuote on 2,5 miljoonaa eri käyttäjää kuussa tavoittava Aapeli/Playray-peliyhteisöpalvelu.

Comments are closed.