Artikkelit
Avoimia työpaikkoja web-alalla keväällä 2022

WordPress-liikevaihto: 500 000–1 miljoona euroa / vuosi
WordPressin osuus koko liikevaihdosta: 80–100 %
WordPress-kokemus: ★ Kokenut WordPress-digitoimisto
Verkkokauppakokemus: ★★ Kokenut verkkokauppojen tekijä
Integraatiokokemus: ★ Kohtuullisesti integraatiokokemusta
Samassa liikevaihtoluokassa: Genero, Sohova, J&Co Digital, Web-veistämö, Pixels, Contrast, redandblue, Trimedia
Viimeisin julkaistu referenssiprojekti: Transmeri Group B2B-verkkokauppa (9 kuukautta sitten)
Vierityspalkissa kirjoitettua: Eeco keskittyy verkkokauppojen rakentamiseen (2021)
Rakennamme verkkokauppoja, joiden käyttökokemusta asiakkaat, verkkokauppiaat ja liiketoimintaprosessit rakastavat. Meillä on vuosien kokemus verkkokaupankäynnistä, sillä olemme itse pyörittäneet miljoonien eurojen verkkokauppaa. Entisinä kauppiaina poimimme käyttöösi WooCommercen parhaat palat.
Ota yhteyttä: matti.ikalainen@eeco.fi / 040 569 4697 / eeco.fi/
Tekijä: Eeco
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa
Transmeri on suomalainen perheyritys, jolla on pitkät perinteet onnistuneiden tuotelanseerauksien ja merkittävien markkina-asemien luomisessa. Transmeri edustaa kymmeniä laadukkaita kosmetiikka- ja päivittäistavarabrändejä. Konsernin liikevaihto on noin 230 miljoonaa.
Toteutimme Transmeri konsernin luonnonkosmetiikan B2B-verkkokaupan. Verkkokaupassa on asiakaskohtaiset hinnat ja tuotevalikoimat. Hinnat näytetään siis vain kirjautuneille asiakkaille. Lisäksi Transmeri hyödyntää tekemäämme Eeco Gift With Purchase -plugaria, jonka avulla tilauksiin voidaan lisätä ns. lahjatuotteita erilaisilla, varsin kattavilla asetuksilla.
Muita toiminnallisuuksia:
– y-tunnus tarkistus
– minimi / maksimimäärät tuotteen osalta
– tuotepaketit (tuote x ja y yhteishintaan xxx €)
– suosikkilistaukset
B2B-verkkokauppa on integroitu Transmerin toiminnanohjausjärjestelmään, SAP:iin. Integraatioissa siirretään tuotedataa, tilausdata, saldot ja asiakasdataa. Integraatio on kaksisuuntainen, joten dataa siirretään sekä verkkokaupasta SAP:iin, että SAP:ista verkkokauppaan. Esimerkiksi tilauksien käsittely ja laskutus on täysin toiminnanohjausjärjestelmän päässä, mutta näistäkin vaiheista siirretään tietoa verkkokauppaan.
”Eecon kanssa toimiminen on ollut mutkatonta ja asioita saadaan tehokkaasti eteenpäin.”
– Kimmo Koho, CIO, Oy Transmeri Group Ab
Tekijä: Eeco
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa
Nopeuslaskija Kalevi ”Häkä” Häkkisen mukaan nimetty Häkärinteiden hiihtokeskus sijaitsee keskeisellä paikalla Hankasalmessa. Yhteistyömme on jatkunut lähes kymmenen vuotta ja viimeisin verkkosivu/-kauppauudistus tehtiin vuonna 2019. Teimme ratkaisun graafisen ilmeen suunnittelun ja teknisen toteutuksen kokonaisuudessaan.
WordPress / WooCommerce -kombinaatio palvelee siis Häkärinteiden verkkosivuina ja lipunmyynnin sekä tarvikkeiden verkkokauppana. Verkkosivujen osalta tärkeää on helppo päivitettävyys, koska erityisesti sesongin aikana sisältöjä päivitetään ahkerasti. Sivujen suunnittelussa panostimme erityisesti sisältöjen selailtavuuteen, koska sisältöä on melko paljon laajasta palveluvalikoimasta johtuen. Sivustolle tehtiin myös tapahtumakalenteri, johon päivitetään sesongin tärkeimmät tapahtumat.
Verkkosivusto toteutettiin kolmella kielellä: suomi, englanti ja venäjä. Verkkokaupan osuus tehtiin kahdella kielellä; englanniksi ja suomeksi.
Aiemmin Häkärinteillä oli lippujen ostamiseen oma järjestelmänsä, mutta uudistuksessa haluttiin yhdistää verkkosivut ja -kauppa mm. paremman asiakaskokemuksen ja analytiikan takia. Lisäksi vanha järjestelmä ei toiminut kovin hyvin mobiililaitteilla. Nyt verkkokaupassa myydään kausikortit, liput, lahjakortteja, matkailuautojen kausipaikkoja sekä ajoittain myös välineitä. Verkkokaupasta ostettujen lippujen ja kausikorttien myynti on kasvanut merkittävästi julkaisun jälkeen.
Hauskana yksityiskohtana sivuille toteutettiin nimipäiväkalenteri, sillä Häkällä nimipäivänsankarit laskevat perinteisesti ilmaiseksi!
Tekijä: Eeco
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa
Natural Goods Company on luonnonkosmetiikkaan erikoistunut kuluttajaverkkokauppa ja osa Transmeri konsernia. Toteutimme heille ensimmäisen WooCommerce-verkkokaupan 2017 ja sen jälkeen verkkokauppaa on päivitetty tilanteen ja tarpeiden muuttuessa.
WooCommerce-verkkokauppa korvasi vanhan Magento 1 verkkokaupan, jonka kanssa oli alkanut tulla paljon ongelmia mm. Sisällönhallinnan ja uusien ominaisuuksien käyttöönottamisen kanssa. Myös Magento 1 tuki oli loppumassa.
Ensin WooCommerce-verkkokauppa integroitiin NGC:n silloiseen toiminnanohjausjärjestelmään Maestroon. Integraatiossa siirtyi tuotedataa, tilaukset ja saldot sekä osa asiakasdatasta. Integraatio oli kaksisuuntainen. Kun NGC:n toiminnanohjausjärjestelmä muuttui SAP:iksi niin verkkokauppa integroitiin siihen. Nykyään integraatiossa siirtyy tuotedataa, asiakasdataa, tilaukset ja saldot. Tilaukset käsitellään SAP:in päässä. Verkkokauppa on integroitu myös analytiikka / liiketoimintatyökalu Metorikiin, jonne siirretään mm. ostosdataa.
Verkkokaupassa on käytössä Eecon Gift With Purchase -lisäosalla toteutetut lahjat ostoksen yhteydessä tiettyjen sääntöjen perusteella. NGC tekee paljon yhteistyötä myös erilaisten vaikuttajien kanssa, joten verkkokauppaan on toteutettu oma affiliatejärjestelmä.
Vuonna 2019 verkkokauppaan yhdistettiin myös verkkovalmennusalusta. Toteutuksessa käytetään Sensein lisäosia, joita on hieman kustomoitu. Valmennuksia ja tuotteita voidaan myydä ristiin, esimerkiksi valmennuksien yhteydessä myydään ko. valmennukseen liittyviä tuotteita.
Muita toiminnallisuuksia:
Koottavat ns. Komposiittituotteet
Paranneltu raportointi mm. ostohintojen osalta
Tuotepaketit
Toivelista
Tekijä: Eeco
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa
Oy Maanterä Ab on vuonna 1941 perustettu teollisuuden työkalujen maahantuoja, jonka liikevaihto on n. 6 miljoonaa euroa / vuosi. Perinteinen toimija päätti lähteä uudistumaan digitaalisissa myyntikanavissa.
Maanterällä ei aiemmin ollut verkkokauppaa vaan pelkästään melko staattiset verkkosivut. He päättivät 2020 lähteä panostamaan B2B-verkkokaupan kehittämiseen meidän kanssamme. Uusi verkkokauppa mahdollistaa heidän kattavan tuotevalikoiman helpon selaamisen ja tilaamisen.
WooCommercella toteutettu B2B-verkkokauppa julkaistiin alkuvuonna 2021. Verkkokaupan tärkeimpiä toiminnallisuuksia on muun muassa asiakaskohtaiset hinnat ja tuotevalikoimat, minimi- ja maksimimäärät tuotteista, asiakkaaan helppo tilausten hallinta ja uusiminen sekä integraatio Pupesoft toiminnanohjausjärjestelmään.
Pupesoft-integraatiossa siirretään muun muassa tuotedataa, saldot, tilaukset sekä asiakastiedot ja hinnat. Osa tiedoista siirtyy reaaliaikaisesti ja osa tietyn syklin mukaan.
Koska WordPress / WooCommerce alustana mahdollistavat helpon sisällönhallinnan niin verkkokauppa toimii myös jatkossa Maanterän verkkosivuina, joten asiakas löytää halutessaan tuotteiden lisäksi myös muut yrityksen tiedot helposti.
CASEN PÄÄPOINTIT
B2B-verkkokauppa, joka tarjoaa paljon tuotetietoa
Uusi verkkokauppa tarjoaa nykyisille ja potentiaalisille asiakkaille enemmän tuotetietoa ja mahdollistaa helpon tilaamisen. Verkkokaupassa asiakas näkee suoraan omat hintansa ja valikoimansa, joten tilaaminen on yksinkertaista.
Tehokkaampia prosesseja integraation avulla
ERP-integraatio säästää Maanterän henkilöstön aikaa ja helpottaa prosesseja. Myös johdolla on jatkuvasti näkemys myynnin kehittymisestä ja tilanteesta kun tiedot siirtyvät suoraan toiminnanohjausjärjestelmään. Integraatio mahdollistaa myös tulevaisuudessa verkkokaupan myynnin skaalautumisen.
Uusia toiminnallisuuksia ja tehokasta jatkokehitystä
WooCommerce tukee verkkokaupan kehitystä myös tulevaisuudessa kun saadaan lisää palautetta nykyasiakkailta. Uusia asiakasta helpottavia toiminnallisuuksia ja ominaisuuksia voidaan kehittää liiketoiminnan tarpeiden muuttuessa.
Tekijä: Eeco
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa
Jyväs-Caravan Oy on vuonna 1975 perustettu, yksi Suomen vanhimmista, matkailuajoneuvojen erikoisliikkeistä. Jyväs-Caravanilla oli jo useita vuosia ollut verkkokauppa vanhan suljetun järjestelmän päällä. Vanhan verkkokaupan kehitysrajoitteet muun muassa markkinoinnin työkalujen osalta oli tulleet vastaan ja vuonna 2020 he päättivät lähteä panostamaan verkkokauppaan entistä enemmän.
Verkkokauppa julkaistiin kesäkuussa 2020. Käyttöön saatiin tärkeitä uusia toiminnallisuuksia; muun muassa parempi mobiilikäytettävyys, kategorisoinnit ja Facebookin sekä Googlen -markkinointityökalut. Verkkokaupan myynti on kasvanut esimerkiksi alkuvuoden 2021 aikana yli 200 % verrattuna alkuvuoteen 2020. Myös konversioprosentti on uuden kaupan myötä parantunut n. 42 % ja keskiostos kasvanut 25 %. Eli uudistusta voidaan pitää poikkeuksellisen onnistuneena!
Verkkokauppa on myös integroitu Jyväs-Caravanin toiminnanohjausjärjestelmään Laihia Dataan. Integraatiossa liikkuu muun muassa tuotetiedot, saldot ja tilaukset. Integraation avulla Jyväs-Caravan säästää valtavasti manuaalista työtä ja yrityksen prosessit pysyvät tehokkaina.
Casen pääpointit:
Moderni alusta toi paljon uusia työkaluja markkinointiin
Käyttöön saatiin esimerkiksi Google Shopping ja Facebook Dynamic Ads -mainonnat. Tuotteiden selaus helpottui merkittävästi ja tämä näkyy esimerkiksi kasvaneessa keskiostoksessa.
Verkkokaupparatkaisu, joka tukee myös jatkokehitystä
Jatkossa uusien toiminnallisuuksien käyttöönotto on nopeampaa ja helpompaa, sekä ylipäätään mahdollista. Myös automaatiotyökalun käyttöönotto mahdollistuu uuden alustan myötä ja verkkokauppaa voidaan kehittää eteenpäin kun liiketoiminta kehittyy.
Integraatiolla tehostetaan prosesseja
ERP-integraatio helpottaa ja nopeuttaa Jyväs-Caravanin prosesseja kun asioita ei tarvitse tehdä useassa paikassa montaa kertaa vaan data siirtyy eri järjestelmien välillä. Integraatio on mahdollistanut verkkokaupan skaalautumisen.
Tekijä: Eeco
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa
Kotimainen kauneusalan kapinallinen, Four Reasons, halusi lähteä tekemään tosissaan verkkokauppaa, joten julkaisimme sille uuden verkkopalvelun huhtikuussa 2020. Yhdessä alustassa yhdistyvät B2C- ja B2B-verkkokauppa, verkkovalmennusalusta sekä kansainvälinen sivusto.
Verkkopalvelu sisältää myytävät tuotteet, valtavan määrän sisältöä sekä maailmanluokan toiminnallisuudet. Suunnittelussa korostettiin ristiinmyyntiä ja sisältöjen ohessa tehtävää myyntiä. Palvelu toimii lisäksi kansainvälisenä brändisivustona, jossa tarjotaan tuotetietoa jälleenmyyjille.
B2B-verkkokaupan avulla kampaamoasiakkaat pystyvät helposti tekemään tilauksia, seuraamaan tilauksiensa tilaa sekä historiaa ja toistamaan vanhoja tilauksia.
Erikoisuutena verkkokauppaan rakennettiin toiminnallisuus, jonka avulla kampaaja-asiakkaat voivat myydä kampaamotuotteita riskittömästi ja ilman ylläpito- ja logistiikkakuluja suoraan Four Reasonsin verkkokaupassa.
Four Reasonsin verkkokaupassa on käytössä erittäin monipuoliset kampanjasäännöt, jotka on toteutettu Eeco Volume Discounts plugarilla. Lisäosa mahdollistaa muun muassa seuraavanlaiset kampanjat:
Verkkopalvelu on integroitu Four Reasonsin käyttämään toiminnanohjausjärjestelmään Veloxiin. Integraatiolla siirretään mm. tuotedataa, tilausprosessin eri vaiheet, asiakastiedot ja saldot. Integraation avulla säästetään hurjasti manuaalista työtä kun tietoja ei tarvitse syöttää useisiin eri järjestelmiin. Lisäksi Four Reasons pystyy toimittamaan verkkokauppatilaukset normaalin prosessinsa mukaisesti.
Tekijä: Eeco
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa
Jolie.fi on yksi Suomen ensimmäisistä ja suurimmista luonnonkosmetiikkaverkkokaupoista sekä liikevaihdoltaan että tuotteiden määrältään. Se on osa Transmeri Groupia.
Vuonna 2019 yritys päätti vaihtaa verkkokauppa-alustan skaalautuvammaksi, sillä vanhan alustan kehittämisen rajat olivat tulleet vastaan, eikä se kestänyt kovia kävijäpiikkejä isoissa kampanjoissa.
Jolie valitsi Eecon kumppanikseen, ja uusi kauppa julkaistiin aikataulussa kesäkuussa 2019. Uusi alusta on mahdollistanut esimerkiksi Google Shoppingin ja Instagram Shoppingin käyttöönotot, paremman muokattavuuden sekä skaalautuvuuden. Käytössä on myös erityisiä ominaisuuksia kuten ilmaiset näytetilaukset. Rakentamamme integraatiot toiminnanohjausjärjestelmä SAP:iin säästävät lisäksi manuaalista työtä ja satoja työtunteja.
Uuden verkkokaupan käyttökokemus on optimoitu mobiilille. Suurin osa sivuston liikenteestä tulee sosiaalisen median mainoskanavista, joita kulutetaan pääosin puhelimella. Mobiilikokemus on ollut suunnittelun keskiössä ja tulokset puhuvat puolestaan: konversio on parantunut 25 % ja keskiostos on 5,7 % aikaisempaa suurempi.
Joliessa on käytössä myös Eecon tekemä lahjakorttiplugin, joka ottaa huomioon mm. lahjakorttien poikkeukselliset verotukselliset näkökulmat.
Jolien verkkokauppa on integroitu Transmerin käyttämään toiminnanohjausjärjestelmään (SAP). Integraatiossa siirretään tuotedataa, saldot, tilauksen vaiheet ja asiakastietoja. Integraatio on suoraviivaistanut prosesseja ja säästänyt huomattavasti työaikaa. Lisäksi integraatio on mahdollistanut erittäin nopeat toimitukset kun manuaalisia vaiheita on poistettu.
Tekijä: Eeco
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa
Puhdistamo on Suomen ensimmäinen superfoodbrändi (perustettu 2009) ja se tunnetaan intohimoisesta ja tinkimättömästä suhtautumisesta laatuun. Saman laadun täytyy näkyä myös verkkokaupassa. Puhdistamo myy tuotteitaan marketeissa, erikoisliikkeissä ja oman verkkokauppansa kautta. Vuonna 2020 Puhdistamo päätti laajentaa toimintansa kansainväliseksi, alkaen Ruotsista.
Yhteistyömme alkoi vuonna 2017 verkkokaupan myynnin edistämisestä sekä markkinoinnista. Verkkokaupan osuutta myynnistä on saatu kasvatettua tasaisesti yhteistyön alusta lähtien. Vuonna 2020 Puhdistamo päätti lähteä kansainvälisille markkinoille ja yhteistyömme laajentui myös verkkokaupan tekniseen toteutukseen WooCommerce-alustalle.
Huhtikuussa 2020 julkaistiin kuluttajille suunnattu Pureness.se.
Tällä hetkellä teemme jatkuvaa kehitystyötä verkkokauppaan ja vastaamme yhä verkkokaupan myynnin kehittämisestä. Lisäksi verkkokauppojen tekeminen uusille mahdollisille markkinoille on suunnitelmissa.
”Yhteistyö alkoi vuonna 2017 ja siitä lähtien sitä on saatu jatkuvasti kehitettyä ja myyntiä kasvatettua. Hommat on sujuneet mallikkaasti ja asiat menevät nopeasti eteenpäin!”
– Joni Inkinen, Kaupallinen johtaja, Puhdistamo
Tekijä: Eeco
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa
Japa (Laitilan Rautarakenne Oy) on huippulaadukkaita polttopuukoneita valmistava vientiyritys, joka kuuluu Terra Patris konserniin. Japa on jo vuodesta 2014 lähtien panostanut digitaaliseen markkinointiin ja verkkopreesensiin.
Toteutimme Japalle uuden verkkokaupan syksyllä 2019, koska entinen kauppa oli hidas ja kankea. Uudesta verkkokaupasta haluttiin helpommin selailtava ja aikaisempaa nopeampi. Lisäksi toivottiin, että sivustoa on jatkossa helpompi kehittää muuttuvien tarpeiden mukaisesti. Verkkokaupan piti myös olla helposti käännettävissä useille eri kielille ja markkina-alueille. Toteutus tapahtui alle kuudessa viikossa.
Uudessa verkkokaupassa on kiinnitetty huomiota erityisesti tuotteiden selaamiseen ja tuotekortteihin. Tuotekortin sisältönä ovat esitteet, videot, useampi kuva sekä tekniset tiedot. Tuotteita voi suodattaa useilla eri kriteereillä ja ominaisuuksilla.
Japan verkkokaupassa varaosat ja lisävarusteet ovat ostettavissa, mutta polttopuukoneista kerätään yhteystietoja myynnille. Sivustolle rakennettiin selkeät mittarit, joista saatu analytiikka ohjaa päätöksentekoa. Sivuston orgaaninen hakukoneliikenne on kasvanut yli 25 % ja kauppojen määrä yli 20 %. Lisäksi yhteydenottojen määrä on yli kaksinkertaistunut.
“Projekti eteni sujuvasti ja aikataulussa. Eeco pystyi vetämään projektin läpi varsin itsenäisesti. Meiltä tarvittiin osallistumista lähinnä alun ulkoasupuoleen, sekä tietysti ominaisuuksien ja sisältöjen kanssa loppuvaiheessa.”
– Jori Lammi / Toimitusjohtaja, Laitilan Rautarakenne Oy
Tekijä: Eeco
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa
AlpaFinlandia Oy on vuonna 2012 perustettu yritys, joka valmistaa alpakan villasta laadukkaita, pehmeitä ja vastuullisesti tuotettuja neuleita. Alpan liikevaihto oli vuonna 2018 1,3 miljoonaa euroa. Verkkokauppa on Alpan tärkein myyntikanava.
Alpa päätti nostaa verkkokaupankäynnin ammattimaisempaan suuntaan ja valitsi Eecon kumppanikseen syksyllä 2019.
Alpan uusi WooCommerce-verkkokauppa on nopea ja helppokäyttöinen. Lisäksi uusien ominaisuuksien käyttöönotto on jatkossa helpompaa ja hallitumpaa. Myös verkkokaupan ulkoasu päivitettiin.
Tuimme Alpaa myös sen kansainvälistymisessä. Toteutimme suomalaisen verkkokaupan lisäksi Ruotsiin räätälöidyn verkkokaupan ja muille maille suunnatun, englanninkielisen verkkokaupan. Ruotsin kaupassa on otettu huomioon markkinan verot, maksutavat ja toimitustavat.
Vierityspalkki on blogi kotimaisen web-alan trendeistä, tapahtumista ja toimistoista. Seuraa, niin tiedät ketkä tekevät parhaat verkkopalvelut, web-sovellukset ja verkkokaupat Suomessa.