Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Uusi muuramelainen Kuntokeskus Alive tarvitsi sivuston, joka palvelee jo aktiivisia jäseniä sekä jäseniksi aikovia. Sivustolle haluttiin myös ajankohtaisuutta tuomalla mukaan somevirtoja sekä seuraavat ryhmäliikuntatunnit ulkoisesta ajanvarausjärjestelmästä.
“Kotisivuprojekti Duden tiimin kanssa sujui erittäin mutkattomasti. Ammattitaitoinen tiimi luo sivuista eläväiset sekä toimivat. Erityisesti pidin Duden ajatuksesta: emme tee niinkuin muut tekee.”
– Markus Metsänen, toimitusjohtaja
Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Entinen SBS Discovery Radio Oy vaihtoi nimensä Bauer Media Oy:ksi ja ilme uudistettiin vastaamaan Bauer Median kansainvälistä ilmettä.
Sivusto toteutettiin hyvin tiukassa neljän viikon aikataulussa ja julkaistiin aikataulun mukaisesti marraskuun viimeisellä viikolla. Kävijäkyselyiden perusteella palaute on ollut erittäin hyvää sekä visuaalisuuden että toiminnallisuuden osalta.
“Sivustouudistuksemme piti tehdä erittäin tiukalla aikataululla ja erilaisia vaatimuksia riitti enemmän kuin kehtaan myöntää. Kaikki alueet projektin aikataulutuksesta grafiikan asetteluun toimivat sujuvasti ja jämäkästi ja sivusto saatiin liveksi täydellisenä sovitulla aikataululla. Duden dudet rokkasivat. Vahva peukku.”
— Ismo Heikkilä, luova johtaja, Bauer Media Oy
Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Real Snacks on reilusti kotimainen sipsitehdas, jonka tärkein raaka-aine eli pottu tulee suomalaisilta viljelijöiltä. Koska sipsit ovat korkealla myös Dudejen ruokaympyrässä, lähdimme erittäin mielellämme toteuttamaan sivustouudistusta.
“Dude tuli valituksi sivujen tekijäksi aiempien toteutusten sekä suosituksen perusteella. Projektissa lupaukset tulivat lunastetuiksi ja ennakko-odotukset täyttyivät, tekeminen oli rentoa, mutta silti hyvin ammattimaista. Kiitos ja suosittelen muillekin, jos haluatte että työn tekeminen on hauskaa ja homma etenee!”
– Arja Kastarinen, toimitusjohtaja
Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Halltex Oy on kotimainen sisustuslevyjen ja ulko-ovien valmistaja, jonka historia ulottuu vuoteen 1946 asti. Sivustouudistuksen tavoitteena oli parantaa käyttäjäkokemusta modernilla visuaalisella ilmeellä, responsiivisuudella sekä tuotteiden helpommalla löytymisellä. Sivustolle tehtiin myös kevyt extranet-osuus palvelemaan jälleenmyyjien tarpeita.
“Hiukan hirvitti projektin aikana – olin ulkoistanut itseni sekä briiffauksesta että seurannasta ja usein mietitytti, onko kyse vain vanhan sivuston laittamisesta uudelle alustalle. Tuloksen nähtyäni voin sanoa, että oikeat tekijät pantiin asialle. Kiitoksia.”
– Mikko Hakkarainen, toimitusjohtaja
Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Aito jyväskyläläinenhän ei ole sellainen, joka ei olisi Ravintola Sohwista kuullut. Ravintoloita tulee ja menee, mutta Sohwi vaan pysyy, jo vuodesta 1968 samalla paikalla.
Kun muuntauduimme asiakkaista myös yhteistyökumppaneiksi uusien sivujen suunnittelun muodossa, olimme otettuja. Sohwi on ollut yksi niitä harvoja ravintoloita, joilla on ollut verkkotunnus jo 90-luvulla. Jopa Ylä-Ruthin domain yla-ruth.fi hankittiin vasta neljä vuotta myöhemmin 2003. Eli historiaa löytyy myös verkkopuolelta.
”Yhteistyö Dudejen kanssa on sujunut mutkattomasti; he ovat nopeita ja joustavia liikkeissään ja työn jälki on ollut meidän mielestämme juuri sellaista kuin tarvitsemme – he ovat hienosti sisäistäneet sen ilmeen, jota haluamme tuoda esille.”
– Kati Lemiläinen, keittiöpäällikkö
Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Sampo-Hydraulics Oy valmistaa Black Bruin -hydraulimoottoreita ja -rotaattoreita, joita käytetään monipuolisesti liikkuvan kaluston ja teollisuuden voimansiirtoratkaisuissa. Black Bruin -tuotteet perustuvat radiaalimäntäteknologiaan ja yritys on yli 50 vuoden kokemuksella alansa yksi johtavista valmistajista maailmassa.
Pitkän historian omaava yritys kulkee tuotenimellään Black Bruin. Black Bruin haki sivustolleen uudistajaa keväällä 2015 ja Dude valittiin toteuttajaksi. Vanhat sivut olivat jääneet jälkeen kehityksestä, sekä suljettu sisällönhallintajärjestelmä haluttiin vaihtaa WordPressiin. Sivustoa lähdettiin rakentamaan tuotekulmalla ja samalla käytettiin Black Bruinin rikasta kuvamaailmaa ja mallinnoksia vahvasti hyväksi. Lopputuloksena syntyi tilaajia palveleva kokonaisuus, jonka kehitys jatkuu yhä tiiviinä.
Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa
Jyväskylään avattiin Ravintola Harmooni keväällä 2014. CreaMentors Oy kehitti ravintolan ympärille palvelukonseptia ja markkinointia ja Digitoimisto Dude Oy oli verkkosivujen toteuttajan roolissa. Ensimmäinen versio landingsivustosta julkaistiin jo 2013 vuoden puolella, mutta varsinainen vuonna 2014. Sivusto on ollut jatkuva kehitysprojekti.
Vuonna 2015 myynnin edistämiseksi Dude suunnitteli Harmoonille verkkokaupan WooCommercella osaksi jo hyvin pärjännyttä WordPress-sivustoa. Kauppa poikkeaa tyypillisistä verkkokaupoista siinä, että siellä myydään mm. lahjakortteja ja illalliskortteja ravintolaan sekä pääsylippuja Harmoonissa järjestettäviin tapahtumiin.
Lahjakortin voi verkkokaupasta ostaa itselleen tai vaikka usealle kaverilleen yllätykseksi. Lahjakortit lähetetään vastaanottajalle erillisessä sähköpostiviestissä, johon generoidaan yksilöllinen PDF-kortti, joka sitten ravintolaan mentäessä annetaan henkilökunnalle. Henkilökunta voi kuitata lipun käytetyksi ylläpidosta. Samalla periaatteella toimivat tapahtumaliput – tapahtumien osallistujat voi joko tulostaa ulos ja vetää kynällä viiva päälle tai sitten nykyaikaisesti iPadilla nappia painamalla WordPressin administa.
Varsinaisesta sivustosta tehtiin räätälöity, Harmoonin brändiä kuvaava asiakasta palveleva verkkosivusto. Digitoimisto Dude Oy suunnitteli sivuston ja verkkokaupan ulkoasun ja ilmeen, logon on suunnitellut suunnittelija Eero Heikkinen.