Uusi ulkoasu – ja kuvakilpailu

asmunder

Lähestyvän uuden vuoden kunniaksi Vierityspalkki.fi koki pienen ulkoasu-uudistuksen. Vastasimme samalla saamaamme toiveeseen, että kirjoittajien nimet näkyisivät myös erillisillä juttusivuilla.

Kotoinen järvimaisema ei tuosta ylhäältä lähtenyt kuitenkaan mihinkään. Niin suomalainen kuva kuin se onkin (joskin saksalaisen turistin nappaama :)) niin mitenkään erityisen hyvin se ei alaamme kuvaa, vaikka symboliikkaa siitä voikin itsekukin etsiä. Näinpä julistammekin kaikille lukijoillemme avoimen kuvakilpailun: Vierityspalkki.fi kaipaa uutta (760×190-kokoista) kuvituskuvaa. Piirrä/valokuvaa/taiteile meille sellainen? Aihe on vallan vapaa – ja haastava – mutta mitä paremmin kuva Vierityspalkin paraatipaikalle ja julkaisumme aihepiiriin sopii, niin sitä paremmat mahdollisuudet sillä on voittaa. Lähetä teoksesi meille osoitteeseen toimitus-lista ät vierityspalkkipistefi.

Voittajalle on luvassa tietenkin täysperävaunuyhdistelmällinen mainetta ja kunniaa – sekä ilmaisia virvokkeita toimituksen seuraavan toimitusistunnon yhteydessä. :)

Kilpailutöiden lähetysaika päättyy 31.1.
Kiinnostuneille vielä tarkentavia lisätietoja kommenttiosastolla.

Aiheet: Kilpailut, Vierityspalkki

asmunder

Vierityspalkin perustaja Asmo Halinen on yksi maamme kokeneimmista yhteisöllisten verkkopalveluiden sekä verkkomedioiden asiantuntijoista. Tällä hetkellä Asmo toimii verkkoliiketoimintajohtajana Iltalehdessä sekä advisorina tai hallituksen jäsenenä useissa muissa yhtiöissä/startupeissa (mm. Sofanatics, Eat.fi, Grey Area). Hän oli perustajana ja toimitusjohtajana vuonna 2001 digitaalisen markkinointiviestinnän toimisto Apaja Creative Solutions Oy:ssä ja sittemmin sen spinoffina syntyneessä Apaja Online Entertainment Oy:ssä, jonka tunnetuin tuote on 2,5 miljoonaa eri käyttäjää kuussa tavoittava Aapeli/Playray-peliyhteisöpalvelu.
  1. PerttuT says:

    Vierityspalkin toimituskokouksen perusteella lisätään vielä muutama tarkennus tuohon kuvakilpailun briiffiin:
    #1 Kuvaa tullaan käyttämään nykyisessä ulkoasuteemassa, eli värimaailma on se miltä blogi nykyisellään näyttää.
    #2 Sloganin ei tarvitse olla mukana kuvassa, koska se kuuluu jo ulkoasupohjaan.
    #3 Kohteena siis puhtaasti kuvituksellinen elementti, jonka aihe on vapaavalintainen.
    #4 Kuvan teemaksi ehdotetaan lähtökohtaisesti jotain “meidän maailmastamme”, eli digimediasta & Suomesta. Onko se sitten jotain maailmoja syleilevää vai toimistomeininkiä, niin se jääköön taiteilijan valittavaksi.
    #5 Koko 760×190 pikseliä. Oikeudellisesti kaipaamme vain kertakäyttöoikeutta kyseiseen kuvaan (käyttöoikeus tähän blogiin liittyvissä yhteyksissä, eli käyttöoikeus myös henkilöillä jotka viittaavat tähän blogiin – tähän tosin taitavat riittää normaalit hyvän tavan lainausoikeudet). Muista käyttötarkoituksista neuvotellaan sitten erikseen.
    #6 Valinnasta päättää Vierityspalkin toimitus ja valintakriteereitä ei julkisteta etukäteen. Hienot perustelut kehitellään sitten kun oma suosikki löytyy (ainakin me sanomme sen jo etukäteen…).

    Lisäbonarina tarjotaan tietysti korkean auktoriteetin linkki tekijän haluamilla avainsanoilla taiteilijan kotisivuille. Ja tokihan kuvapaikka on melkoinen mainosbanneri tämän alan digimedia- ja mainostoimistojen päätöksentekijöille.

  2. antti says:

    Vuorikadulta vaan terveisiä, toiveena esittäisin että tuunaatte hieman tuota leipiksessä esiintyvän linkin ulkoasua: “hieman” menee silmät ristiin katkoviivaa tihrustaessa, erityisesti kun kyseessä on pidempi listaus linkkejä kuten edellisessä postauksessa.