Disneyn Virtual Magic Kingdom tuli elinkaarensa päähän

Artikkeli

Otathan huomioon, että tämä artikkeli on yli 16 vuotta vanha, joten sisältö ja linkit eivät ole välttämättä ihan ajan tasalla. Tuoreena lukemisena samasta kategoriasta: Sosiaalisen median kausi 2.0 on alkanut - eikä se ole erityisen sosiaalinen.

Disney sulkee kolmisen vuotta toimineen, Sulakkeen toteuttaman Virtual Magic Kingdom – virtuaalimaailmansa. Wall Street Journalin mukaan käyttäjäkunta protestoi sulkupäätöstä mm. nettiaddressein (Fans Resist End of Virtual Disneyland). Disney osti viime kesänä suosituimman lasten virtuaalimaailman Club Penguinin, johon liittyy ansaintalogiikkaa niin kuukausimaksun kuin virtuaalituotteiden ostamisen muodossakin. Ilmainen Magic Kingdom ei sovi tuotesalkkuun:

Disney says VMK’s life extended well beyond what was supposed to be a roughly 18-month celebration of the theme parks. “We never want to disappoint a guest at any time, but in this particular case, we said this was a great product and it was extended due to popular demand, and we had to take this action to move forward with our portfolio of franchised products,” says John Spelich, a spokesman for Disney’s Internet Group.

Lasten virtuaalimaailmat ovat kovassa nosteessa: ks. esim. New York Times 31.12.2007: Web Playgrounds of the Very Young. eMarketer arvioi viime syksynä, että 53% 3-18-vuotiaista viettää kuukausittain aikaa virtuaalimaailmoissa 2011 (Kids and Teens: Virtual Worlds Open New Universe*).

Samaan aikaan leluteollisuudessa on pantu merkille, että ne lelut, joihin liittyy nettiyhteisö, ovat menneet parhaiten kaupaksi. “Connected Web play toys, which marry a physical toy with ongoing digital play opportunities via the Internet, is a relatively new phenomenon that we’ve seen emerge within the toy industry,” sanoi analyytikko Anita Frazier The NPD Group – markkinatutkimusyhtiöstä helmikuisessa lehdistötiedotteessa “Thanks in large part to the popular Webkinz brand, this type of play is expanding into new categories and across many properties.”

[*Toim. huom. Linkkejä poistettu toimimattomina tai vanhentuneina.]

Tuija Aalto

Radiotaustainen digimediaihminen, bloggaaja ja podcastaaja (Tuhatsanaa.net, Sulapinta.fi), työkseen kehityspäällikkö YLEn Uudet palvelut - yksikön Tulevaisuus Labissa



Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1140+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ digipalvelun referenssicasea.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 1000+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 29 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun