Sulake ostaa IRC-Gallerian (lisää aiheesta)

Visa

Habbo-palvelua tuottava Sulake Corporation Oy ostaa Dynamoid Oy:n, jonka tunnetuin palvelu on IRC-Galleria-nettiyhteisö. Myyjinä olivat Dynamoidin perustajajäsenet ja kauppa toteutettiin osakevaihdolla. Dynamoidista tulee Sulakkeen tytäryhtiö ja sen kolmisenkymmentä työntekijää jatkavat yrityksen palveluksessa. IRC-Galleria ja Habbo jatkavat jatkossakin erillisinä tuotteina.

Yrityskaupalla Sulake hakee laajennusta tuotevalikoimaansa. Päätuote Habbo on suunnattu teineille ja Disneyn kanssa toteutettu Virtual Magic Kingdom lapsille ja varhaisteineille. IRC-Gallerian suurimpana käyttäjäryhmänä ovat nuoret aikuiset. IRC-Galleria on jo laajentanut toimintaansa muun muassa Venäjälle ja Saksaan ja nyt kansainvälistymistä tehostetaan käyttäen hyväksi Sulakkeen verkostoa. Sulakkeella on tällä hetkellä toimistot 19 maassa.

Kirjoittaja on töissä Sulakkeella.

Lisäys: Dynamoidin toimitusjohtaja Taneli Tikka HS.fi:n haastattelussa (video).

  1. PerttuT says:

    Alkaa tuo yritysostosvimma näkyä Suomessakin hieman. Tuntuu että aika paljon on nyt aivan viime aikoina noita kauppoja tehty ja määrä vain kiihtyy.

    Google on tietysti shopannut koko ajan tasaisesti, mutta viime aikoina on ollut mielestäni aika jännittäviä ostoksia. Esimerkiksi verkkopelien mainosjärjestelmät olivat Googlella sekä Microsoftilla ostoskorissa vähän aikaa sitten ja nyt lähti ruotsalainenkin firma Googlelle – koska eka suomalainen? Ja kuka se olisi?

    StumbleUponin päätyminen eBaylle varmasti kismittää Googlea vielä pitkään. Pienemmillä lupauksilla tuntuukin tällä hetkellä olevan yllättävän lyhyt aika parrasvaloissa ennenkuin päätyvät osaksi jotain isompaa firmaa. Esim Hitwise ei tainnut oikein ehtiä edes parrasvaloihin kun se jo ostettiin:
    http://www.tietoviikko.fi/doc.te?f_id=1156873&s=u&wtm=tivi-ap-23042007

    Jos noista ostoksista voi jotain päätellä, niin ainakin webin mittaaminen, analysointi ja erilaiset hakukonetta intuitiivisemmat hakusysteemit ovat kovassa nousussa. Samoin peleihin sisään jaeltavat mainokset (ja muutenkin pelien laajempi hyödyntäminen mainonnassa). Muita viime aikoina paljon “yritysostohuomiota” saaneita aloja?