Kisa kiristyy: A-lehdetkin perusti digimediayksikön
Otathan huomioon, että tämä artikkeli on yli 16 vuotta vanha, joten sisältö ja linkit eivät ole välttämättä ihan ajan tasalla. Tuoreena lukemisena samasta kategoriasta: Yle korostaa käyttäjäprofiilien hyötyjä - mutta ei edelleenkään perustele profiilipakkoa.
Markkinointi & mainonta -lehti raportoi jo keväällä*, että A-lehdet on perustanut oman digimediayksikön keskittämällä konsernin digitaalisen median osaajat ja Dialogi*-toimiston digiosaajat. Muutoksesta on laajempi tiedote löydettävissä mm. Dialogin verkkosivuilta*.
A-lehtien toimitusjohtaja Olli-Pekka Lyytikäinen kommentoi tiedotteessa muutosta seuraavasti:
“Keskittämällä resurssejamme pystymme tehostamaan konsernin digitaalista liiketoimintaa, kehitystyötä ja tuotantoa. Tulemme aktiivisesti rakentamaan vahvojen lehtibrändiemme ympärille digitaalisia yhteisöjä ja lanseeraamaan tämän vuoden aikana useita uusia kuluttajalähtöisiä palveluja. Digitaalisten medioiden merkitys kasvaa tulevassa portfoliostrategiassamme.”
Muutoksia mediatalojen digiyksiköissä onkin viime aikoina tapahtunut varsin paljon. Erityisesti lehtitaloissa on muutospyörä pyörinyt aktiivisesti. Esimerkiksi Yhtyneet kuvalehdet järjesteli Kynämiehen toimintaa uusiksi viime talvena ja päätyi keskitettyyn digimediayksikköön.
Sanoma-divisioonassa on keskitytty vahvistamaan Sanoma Digitalia konsernin sisäisenä digitaalisen median osaajakeskittymänä. SWelcom-divisioona myi alkuvuodesta 2ndheadin Logicalle ja keskitti myös digitaalisen median osaamistaan. Sanoma Magazines perusti keväällä myös digitaalisen median yksikkönsä ja viimeisimmäksi rekrytoi joukkoihinsa Tietokone-lehden toimituspäällikön ja aktiivisen bloggaajan Kari Haakanan. MTV3:kin* on rekrytoinut viime aikoina aktiivisesti ja järjestellyt verkkoliiketoimintayksikköjään. YLE:n Uudet palvelut* on vahvistunut myös parin viime vuoden aikana merkittävästi.
Paljon tapahtuu mediatalojen yritysjärjestelyosastoilla. Ensi talveksi lienee odotettavissa jo ensimmäisiä uusilla kokoonpanoilla tehtyjä uudistuksia. Kisa kiristyy.
(*Toim. huom. Linkkejä poistettu toimimattomina.)
1 kommentti “Kisa kiristyy: A-lehdetkin perusti digimediayksikön”
Kommentointi on suljettu.
martti
eikös ne jo aikoinaan kerran potkittu ulos..? eikös se joku partner mainostoimisto ollu se alkuperänen ja siitä tuli dialogi? vai muistanko väärin?
web 3.0 = IT & YT