Uusien digipalveluiden kotimainen kauneuskisa on taas käynnissä

Artikkeli

Otathan huomioon, että tämä artikkeli on yli 7 vuotta vanha, joten sisältö ja linkit eivät ole välttämättä ihan ajan tasalla. Tuoreena lukemisena samasta kategoriasta: Printtilehdet muuttuvat uutiskirjeiksi - case Sport Digi.

Blue Arrow Awardsin kisailmoittautuminen on taas käynnissä, ja aikaa ilmoittautua mukaan on maaliskuun loppuun saakka. Kisahan järjestettiin ensimmäisen kerran vuosi sitten varsin suurilla lupauksilla. Lopputuloksena oli kuitenkin kisa, jonka voittajia ei juurikaan perusteltu eikä projekteja edes vaivauduttu kunnolla esittelemään yleisölle. Täten esimerkiksi Grand Oneen verrattuna, Blue Arrow Awards oli selkeästi enemmän hehkutuskisa, vaikka sitä myytiin ennakkoon juuri toisella tapaa.

Nyt toisella kierroksella järjestäjät ovat selkeästi heränneet tähän todellisuuteen, ja nyt kisaa myydään rehellisemmin uusien ja makeiden digipalveluiden kauneuskilpailuna. Kisaan kannattaakin osallistua, jos on ollut vuoden aikana tekemisissä jonkun täysin uuden ja ihmeellisen nettipalvelun, appsin tai jonkun muun digi-innovaation kanssa. Kisassa kun haetaan erityisesti rohkeita avauksia, ja täysin uudenlaisia konsepteja.

Ja tällaiselle kauneuskisalle on tarvetta tässä maassa, joten hienoa että tämä kisa tulee uudestaan. On myös edelleen ansiokasta, että kisassa on useita tavallisista kauneuskisoista poikkeavia kategorioita, kuten parhaan koodin palkinto ja parhaan tiimin palkinto. Myös “Finnish Code Ambassador” -palkinto on nokkela keksintö.

Kisa onkin nyt paljon enemmän taustatahojensa näköinen. Taustalla kun on mm. Codento, Eficode, Exove, Fraktio, Futurice, Gofore, Houston Inc., Nitor, Reaktor, SC5 Online, Solita, Vincit. Näistä firmoista suurin osa kun on nimenomaan täysin uusien digipalveluiden nopeaan (ja täysin räätälinä tehtävään) toteutukseen keskittyneitä firmoja.

Kisalla lienee näille taustatahoille ensisijaisesti rekrytointiprofiiliin liittyviä arvoja ja hyötyjä. Samalla kisa kuitenkin tarjoaa koko alalle hyvän alustan nostaa esiin uusia ja rohkeita avauksia sekä näiden takana olleita ihmisiä.

Kisassa tulevat varmasti myös tänä vuonna pärjäämään juuri näiden taustatahojen tekemät projektit, mutta tämä ehkä kertonee silti enemmän edustavasta taustatahokaartista kuin omien projektien suosimisesta. Täten vaikka ei kuuluisi järjestäviin tahoihin, niin kannattanee silti laittaa kuponkia liikenteeseen, jos on ollut mukana jossain aivan uudessa ja ihmeellisessä digiprojektissa.

>> Lisätietoa Blue Arrow Awardsin saitilta

PS. Viime vuonna tässä blogissa kirjoitettu ennakkojuttu kisasta.

Perttu Tolvanen

Perttu on Vierityspalkin päätoimittaja ja kirjoittaja.

Perttu Tolvanen on digitaalisten palveluiden suunnittelun, arkkitehtuuriratkaisujen ja kumppanivalintojen asiantuntija. Perttu on konsulttiyhtiö North Patrol Oy:n konsultti ja toinen perustaja. North Patrol on digitoimistoista ja järjestelmätoimittajista riippumaton konsulttiyhtiö, joka suunnittelee digitaalisia palveluita ja auttaa asiakkaita onnistumaan uudistushankkeissaan. Ota yhteyttä Perttuun!

2 kommenttia on “Uusien digipalveluiden kotimainen kauneuskisa on taas käynnissä”

  1. […] osittain ivalliseen sävyyn kirjoittama juttu harmittaa Svania. Jo jutun otsikko “Uusien digipalveluiden kotimainen kauneuskisa on taas käynnissä”, vie ajatukset kauas työryhmän kuvaamista […]

Kommentointi on suljettu.



Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1140+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ digipalvelun referenssicasea.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 1000+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 29 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun