Kisa kiristyy: A-lehdetkin perusti digimediayksikön

Perttu Tolvanen

Markkinointi & mainonta -lehti raportoi jo keväällä, että A-lehdet on perustanut oman digimediayksikön keskittämällä konsernin digitaalisen median osaajat ja Dialogi-toimiston digiosaajat. Muutoksesta on laajempi tiedote löydettävissä mm. Dialogin verkkosivuilta.

A-lehtien toimitusjohtaja Olli-Pekka Lyytikäinen kommentoi tiedotteessa muutosta seuraavasti:

“Keskittämällä resurssejamme pystymme tehostamaan konsernin digitaalista liiketoimintaa, kehitystyötä ja tuotantoa. Tulemme aktiivisesti rakentamaan vahvojen lehtibrändiemme ympärille digitaalisia yhteisöjä ja lanseeraamaan tämän vuoden aikana useita uusia kuluttajalähtöisiä palveluja. Digitaalisten medioiden merkitys kasvaa tulevassa portfoliostrategiassamme.”

Muutoksia mediatalojen digiyksiköissä onkin viime aikoina tapahtunut varsin paljon. Erityisesti lehtitaloissa on muutospyörä pyörinyt aktiivisesti. Esimerkiksi Yhtyneet kuvalehdet järjesteli Kynämiehen toimintaa uusiksi viime talvena ja päätyi keskitettyyn digimediayksikköön. Sanoma-divisioonassa on keskitytty vahvistamaan Sanoma Digitalia konsernin sisäisenä digitaalisen median osaajakeskittymänä. SWelcom-divisioona myi alkuvuodesta 2ndheadin Logicalle ja keskitti myös digitaalisen median osaamistaan. Sanoma Magazines perusti keväällä myös digitaalisen median yksikkönsä ja viimeisimmäksi rekrytoi joukkoihinsa Tietokone-lehden toimituspäällikön ja aktiivisen bloggaajan Kari Haakanan. MTV3:kin on rekrytoinut viime aikoina aktiivisesti ja järjestellyt verkkoliiketoimintayksikköjään. YLE:n Uudet palvelut on vahvistunut myös parin viime vuoden aikana merkittävästi.

Paljon tapahtuu mediatalojen yritysjärjestelyosastoilla. Ensi talveksi lienee odotettavissa jo ensimmäisiä uusilla kokoonpanoilla tehtyjä uudistuksia. Kisa kiristyy.

Aiheet: verkkomediat

Tagit:

Perttu Tolvanen

Perttu Tolvanen on digitaalisten palveluiden suunnittelun, arkkitehtuuriratkaisujen ja kumppanivalintojen asiantuntija. Perttu on konsulttiyhtiö North Patrol Oy:n konsultti ja omistaja. North Patrol on digitoimistoista ja järjestelmätoimittajista riippumaton konsulttiyhtiö, joka auttaa asiakkaita suunnittelemaan digitaalisia palveluita, valitsemaan sopivimmat teknologiat, kilpailuttamaan osaavimmat kumppanit ja varmistamaan budjetin ennustettavuuden. Ota yhteyttä Perttuun!
  1. martti says:

    eikös ne jo aikoinaan kerran potkittu ulos..? eikös se joku partner mainostoimisto ollu se alkuperänen ja siitä tuli dialogi? vai muistanko väärin?

    web 3.0 = IT & YT