Päivittäistavarakauppa PTY

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Mediasignal

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Päivittäistavarakauppa ry PTY edustaa Suomessa toimivia päivittäistavaroiden vähittäiskaupan ja foodservice-tukkukaupan yrityksiä. PTY:n jäsenyritykset edustavat noin 96 prosenttia Suomen päivittäistavaramarkkinoista.

Edunvalvontajärjestön verkkosivut on ensisijaisesti suunnattu medialle, päättäjille, virkamiehille, kaupan alan työntekijöille, tutkijoille ja muuten alasta kiinnostuneille. PTY:n sivuilta haetaan faktatietoja, tilastoja ja tutkimuksia, ei niinkään päivittyvää artikkelivirtaa.

Sivustolla haluttiin tehdä relevantin aineiston löytäminen mahdollisimman helpoksi. Suosituinta sisältöä ovat ikärajavalvonta ja säännöllisesti päivittyvät tilastot. Näiden esitystapaan ja löydettävyyteen kiinnitettiin erityistä huomiota.

Sivustolla on myös kaupan myymälöiden käytössä oleva käyttöoikeudeltaan rajattu osio. Tässä osiossa sijaitseva PTY:n omavalvontaohjeistus täydennettynä mm. myymäläkohtaisilla tarkennuksilla toimii elintarvikelain edellyttämänä myymälöiden omavalvontajärjestelmänä.

WordPress-sivusto pitää sisällään muun muassa:

  • Satoja artikkeleita, kymmeniä sivuja
  • Lukuisia sisältötyyppejä: sivut, artikkelit, tapahtumat, sisältömoduulit, erityyppiset tiedotteet ja uutiset, aineistopankki, omavalvontaohjeistus
  • Yli 10 sisältömoduulia
  • Tiedotteiden ja aineistopankin kategorisoinnit ja avainsanat ja tagit ja suodatukset
  • Uutiskirjeiden ja tiedotteiden lähetysmahdollisuus
  • Räätälöity artikkelihaku

Lopputuloksena on verkkopalvelu, joka on brändin mukainen ja toteuttaa tärkeimmät tehtävänsä erinomaisesti.

Lue lisää: Järjestön sivustouudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa


Sinua voisi kiinnostaa myös

Rakentaja-lehti

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lähtökohta Rakentaja-lehti haluttiin tuoda selvemmin esiin omana julkaisunaan ja samalla kasvattaa sen digitaalista tavoittavuutta. Vanha lehtialusta ei palvellut lukijaa tai toimitusta nykyaikaisella tavalla. Uudessa toteutuksessa tavoitteena oli tehdä lehdestä helposti selattava, ajankohtainen ja visuaalisesti houkutteleva, jotta sisältö tavoittaa entistä laajemman yleisön. Sivusto rakennettiin multisite-toteutuksena osaksi Rakennusliiton verkkopalvelua. Tavoitteet Parantaa Rakentaja-lehden näkyvyyttä ja saavutettavuutta verkossa Houkutella […] Lue lisää

Suomen kansallinen ruokahävikkitiekartta

Tekijä: Mediasignal

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Suomen kansallinen ruokahävikkitiekartta -sivusto on Luonnonvarakeskus Luken ylläpitämä verkkopalvelu, jossa alan toimijat voivat viestiä innovaatioista, keinoista ja hankkeista, jotka vähentävät elintarvikejätettä ja ruokahävikkiä. Sivustolle on koottu ja kootaan jatkossa Suomessa toteutettavia ruokahävikin vähentämisratkaisuja, meneillään olevia hankkeita sekä oppaita alan toimijoille ruokahävikin vähentämiseksi. Luonnonvarakeskuksen tutkijat ovat käyneet läpi lukuisia tieteellisiä artikkeleita, pitäneet työpajoja alan toimijoille, haastatelleet […] Lue lisää

Polarputken B2B-verkkokauppa

Tekijä: Mediasignal

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Selkeyttä, nopeutta ja sujuvuutta B2B-verkkokauppaan räätälöidyn headless-ratkaisun myötä Mediasignal toteutti Polarputkelle headless-teknologiaa hyödyntävän julkisen verkkosivuston sekä B2B-verkkokaupan, johon sisällytettiin WordPress-sisällönhallinta ja Akeneo PIM:iin pohjautuva tuotetiedonhallintaratkaisu. Verkkokaupan kehitystyö sai alkunsa, kun Polarputki halusi tarjota asiakkailleen mahdollisuuden verkko-ostamiseen ajasta ja paikasta riippumatta. Verkkokaupparatkaisun myötä Polarputki haki myös varmempaa tilaustenkäsittelymallia, myyjille lisää aikaa asiakaspalveluun sekä tietysti myös verkkokaupan […] Lue lisää

Rinki

Tekijä: Mediasignal

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Uuden brändi-ilmeen mukainen verkkopalvelu pakkausten kierrättämisen edistämiseksi Ringin brändiuudistuksen yhteydessä haluttiin uudistaa verkkosivusto kokonaisuudessaan. Uudistus piti sisällään uuden ulkoasun ja käyttöliittymän, sivuston kolmelle eri kielelle, integraatioita, dynaamisia lomakkeistoja sekä kattavan karttatoiminnallisuuden ja yrityslistaushakemiston. Mediasignal vastasi sivuston teknisestä toteutuksesta ja projektin läpiviennistä. Ekopistekartta on palvelun suosituin toiminnallisuus ja kattaa kaikki Ringin ekopisteet (1800 kpl) kartalla tietoineen. […] Lue lisää

Oulun kaupungin multisite-verkkopalvelu

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Oulun kaupungin multisite-kokonaisuus Yksi Suomen suurimmista julkisen sektorin WordPress-multisite-hankkeista syntyi Oulussa Asiakastarina pähkinänkuoressa Oulun kaupunki, Suomen viidenneksi suurin kaupunki ja tuleva Euroopan kulttuuripääkaupunki 2026, tunnisti strategisen tarpeen uudistaa ja yhtenäistää laajaa verkkosivustokokonaisuuttaan. Aiempi, sadoista sivustoista koostunut ympäristö, joka oli toteutettu useilla eri teknologioilla ja hyödynsi pääosin Liferay-alustaa, oli palvellut kaupunkia hyvin aikansa. Oulun kaupungilla oli […] Lue lisää

Vallox

Tekijä: Mediasignal

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Akeneo, Cloudinary ja WordPress verkkosivuston alustaratkaisuina Vallox (ent. Valmet Loimaan tehdas) on Suomessa tunnettu brändi. Erityisesti kylmään ilmastoon sopivan teknologiaosaamisensa ansiosta Vallox on markkinajohtaja hajautetussa ilmanvaihdossa. Kansainvälisillä markkinoilla tällä hetkellä vajaa puolet liikevaihdosta tulee viennistä Keski- ja Itä-Euroopan maihin. Vallox halusi uudistaa verkkosivuston kokonaisuudessaan. Me Mediasignalissa suunnittelimme ja toteutimme WordPress-verkkopalvelun sekä sen toimintaan kiinteästi liittyvät […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun