WordPress-toteutuksia mainostoimistoille: Into-Digital
Otathan huomioon, että tämä artikkeli on yli 9 vuotta vanha, joten sisältö ja linkit eivät ole välttämättä ihan ajan tasalla. Tuoreena lukemisena samasta kategoriasta: Rajasoft osti Buorren kehitystiimin.
Vierityspalkin digitoimiston valintaa käsittelevässä artikkelisarjassa esitellään Suomessa toimivia digitoimistoja ja ohjelmistotaloja, jotka toteuttavat verkkopalveluita. Jos etsit digitoimistoa juuri nyt, ajantasaisin listaus Suomen kokeneimmista digitoimistoista löytyy Toimistot-hakemistosta. Löydä kokenut digitoimisto – Oulu, Jyväskylä, Tampere, Turku, Helsinki
Moni markkinointiviestintää suunnitteleva toimisto ei ole vuosien varrella halunnut kasvattaa omaa teknistä osaamistaan webin suhteen. Tämän seurauksena Suomeenkin on syntynyt useita toimistoja, joiden liiketoiminnan kärki on palvella muita toimistoja web-projekteissa. Näistä toimistoista Into-Digital on panostanut WordPress-osaamiseen jo jonkin aikaa ja liittyy nyt mukaan Vierityspalkin Toimistot-hakemistoon.
Into-Digital ei ole vielä suuri WordPress-tekijä (ilmoitettu WP-liikevaihto 100k-300k/vuosi), mutta tarjoaa nykyisin WordPressiä ensisijaisena vaihtoehtona asiakkailleen. Kokonaisuudessaan Into-Digitalilta löytyy 16 asiantuntijaa Helsingistä ja Jyväskylästä. Mainostoimistoille tarjottavien palveluiden lisäksi Into-Digital tekee myös suoria asiakasprojekteja, ja osaamista löytyy niin suunnittelusta kuin toteutuksesta. Into-Digital tosin sanoo melko suoraan, että parhaiten toimisto soveltuu pienempiin, nopeisiin projekteihin, esimerkiksi kampanjasivustoihin.
Into-Digitalin kaltaiset tehokkaisiin toteutuksiin erikoistuneet tahot ovat epäilemättä yksi syy WordPressin nopeaan leviämiseen tässä maassa. Mainostoimistojen ja erilaisten suunnittelufirmojen kautta kulkee edelleen huomattava osa tämän maan web-projekteista, vaikka itse toteutukset eivät näissä toimistoissa tapahtuisikaan. Into-Digital esimerkiksi sanoo toteuttavansa lähes 1000 projektia vuodessa, joten vaikka vain pieni osa näistä olisi WordPressiä, niin epäilemättä massaa löytyy.
Kysymyksiin Into-Digitalin toiminnasta vastasi toimitusjohtaja Rami Meling:
1) Toimistonne tähänastinen tarina lyhyesti?
”Into-Digitalin juuret ovat vuonna 2002 perustetussa mobiilimarkkinoinnin asiantuntijayrityksessä Into-Mobilessa. Nimi muuttui Into-Digitaliksi vuonna 2005, kun liiketoiminnan painopiste oli siirtynyt mobiilista kokonaisvaltaiseen digitaalisen markkinoinnin suunnitteluun ja toteutukseen. Into-Digitalin digitaalisen median liiketoiminta ja toiminimi siirrettiin vuoden 2009 alussa uuteen perustettuun tytäryhtiöön konsernijärjestelyn yhteydessä. Samalla Into-Digitalin liiketoiminnan strategia kirkastettiin ja keskityttiin markkinointiviestintätoimistojen tuotantokumppanin rooliin.”
2) Mikä sai teidät ryhtymään WordPress-toimistoksi?
”Into-Digitalin lähtökohta on tuotantojen suunnittelussa aina asiakastarve. Palvellessamme muita markkinointiviestintäalan toimistoja on ollut tärkeää, että pystymme tarjoamaan teknologiariippumattomia palveluja ja mukautumaan kysyntään. Muutama vuosi sitten saittituotantomme keskittyivät paljon kampanjalähtöisiin isompiin ja pienempiin kokonaisuuksiin ja WordPressin avoin lähdekoodi, selkeä ja monipuolinen hallinta sekä lukuisat lisäosat ovat palvelleet suurimmassa osassa asiakascasejamme. Nyt kun WordPressin suosio on vain kasvanut, on helppo todeta, että valinta on ollut oikea. Vaikka teemme sivustotuotantoja myös muille alustoille asiakastarpeesta riippuen kuten Drupal ja Joomla, on WordPress kuitenkin selkeä ykkösvaihtoehtomme, jos tekninen ratkaisu on meidän suositeltavissa.”
3) Mitkä asiat näette vahvuuksinanne WordPress-toimistona?
”WordPress-toimistona vahvuutemme on varmasti nopeat, ketterät sivustot, joihin usein tulee jotain toiminnallisuutta mukaan kuten erilaiset tapahtuma- ja kilpailusivustot. Tunnemme laajasti WordPress-lisäosia, joilla rakennetaan sivustoista toimivia kokonaisuuksia. Niiden lisäksi isot ja pienet teema-, tuote- ja palvelusivustot sekä myös aivan perinteiset, keskisuuretkin sivustouudistukset ja -toteutukset ovat meille arkipäivää.”
4) Olette erikoistuneet palvelemaan muita markkinointiviestintäalan toimistoja, miten tyypillisesti palvelette mainostoimistoja?
”Jossain projekteissa saamme asiakastoimistoltamme valmiin leiskan, jonka toteutamme millintarkasti asiakkaan toiveiden mukaan. Useimmiten olemme kuitenkin jo suunnitteluvaiheessa mukana tuomassa teknistä näkökulmaa siitä, mitä mahdollisuuksia WordPress tarjoaa tai mitä voidaan ja mitä kannattaa tehdä annettuun budjettiin tai aikaraamiin. Kauttamme saa myös visuaalisen käyttöliittymäsuunnittelun, jos asiakkaalla ei ole aikaa tai resurssia tehdä suunnittelua itse. Asiakkaamme ei tarvitse miettiä siis etukäteen teknisiä ratkaisuja, vaan Into-Digital tarjoaa oman asiantuntijuutensa parhaiden käytäntöjen valintaan.”