Artikkelit
Maksutavat verkkokaupoissa Suomessa

WordPress-liikevaihto: 1–2 miljoonaa euroa / vuosi
WordPressin osuus koko liikevaihdosta: 50–80 %
WordPress-kokemus: ★★ Erittäin kokenut WordPress-digitoimisto
Verkkokauppakokemus: ★★ Kokenut verkkokauppojen tekijä
Integraatiokokemus: ★★ Kokenut integraatioiden tekijä
Samassa liikevaihtoluokassa: Morgan Digital, Poutapilvi, Kaimana, MEOM, Generaxion, Avidly
Viimeisin julkaistu referenssiprojekti: Oivan verkkosivusto (3 viikkoa sitten)
Vierityspalkissa kirjoitettua: WordPress-toteutuksia mainostoimistoille: Into-Digital (2015), Webbisivustotuotanto voi olla kannattavaa - case Into-Digital (2011), Into-Digital voitti Grand Onen budjettikategorian (2020)
Me intolaiset uskomme, että verkkopalveluiden tehtävä on edistää asiakkaamme liiketoimintaa. Kaikki muu on kermavaahtoa ja kirsikoita. Toteutamme verkkopalveluja palvelumuotoilun, luovuuden ja ohjelmistokehityksen keinoin. Siitä hyvästä meidät on palkittu esimerkiksi Cannes Lions- ja Grand One -kilpailuissa.
Ota yhteyttä: aapo.maki@into-digital.fi / 050 330 8959 / into-digital.fi/
Tekijät: Ida Fram Oy (Visuaalinen suunnittelu), Into-Digital Oy (Tekninen toteutus)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Into-Digital tuotti Lammille uudet verkkosivut yhdessä sisaryhtiömme Palvelumarkkinoinnin toimisto Ida Framin kanssa. Ida Fram vastasi verkkosivuston suunnittelusta – Into puolestaan totutusti teknisestä toteutuksesta. Sivuston visuaalisuus perustuu hyvin pitkälti Lammin erittäin näyttävään ja ansiokkaaseen kuvamaailmaan. Kaikki Lammin tämänhetkiset talomallit ovat nähtävillä sivustolla. Talomallistolle on rakennettu laaja filtteröinti, joka helpottaa käyttäjää löytämään juuri oikean talon.
Teknisestä näkökulmasta projektissa onnistuttiin toteuttamaan sisällönhallintaan modulääriset, monipuoliset ja helppokäyttöiset työkalut niin, että sivuston ilme pysyy yhtenäisenä ja toiminta responsiivisena.
Tekijät: Into-Digital Oy (Tekninen toteutus), Miltton Oy (Visuaalinen suunnittelu)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto
Yhdessä Milttonin kanssa toteutettu verkkosivusto, joka toimii tärkeässä roolissa osana kansallisesti ja kansainvälisesti suurta mainetta niittänyttä Sultanin F*ck like a Finn -kampanjaa. Into vastasi sivuston teknisestä toteutuksesta.
Milttonin toteuttama kampanja palkittiin vuoden 2017 European Excellence Awardseissa vuoden parhaana pohjoismaisena työnä.
Tekijät: Ida Fram Oy (Visuaalinen suunnittelu), Into-Digital Oy (Tekninen toteutus)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Toteutimme Helsingin satamalle sähköisen vuosikertomuksen yhdessa Ida Framin kanssa. Vuoden 2017 vuosikertomus oli Helsingin sataman ensimmäinen verkkovuosikertomus, ja sen avulla haluttiin saavuttaa aikaisempaa suurempi yleisö. Ida Fram suunnitteli sivuston visuaalisen ilmeen – Into-Digital vastasi sivuston teknisestä suunnittelusta ja toteutuksesta. Vuosikertomuksen suunnittelun yksi lähtökohdista oli se, että nyt tehtyä teknistä ja visuaalista perustaa on mahdollista hyödyntää tulevien vuosien vuosikertomuksissa.
Vuosikertomukseen luotiin ”sähköinen sisällysluettelo”, joka parantaa vuosikertomuksen luettavuutta ja helpottaa käyttäjän navigointia. Toteutimme sivustolle myös aikajanan, jonka avulla käyttäjä saa helposti yleiskäsityksen sataman vuodesta helpolla ja näyttävällä tavalla. Lisäksi sivustolle toteutettiin näyttävät graafit visualisoimaan sataman avainlukuja. Vuosikertomus on kieliversioitu suomeksi ja englanniksi.
Tekijät: Ida Fram Oy (Konseptisuunnittelu), Into-Digital Oy (Tekninen toteutus)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto
Into-Digital toteutti yhdessa Ida Framin kanssa laajan sivustokokonaisuuden joka sisältää myös verkkokaupan. Palvelussa myydään tuotteita ja palveluita ympäri maailmaa ja verkkokaupassa onkin huomiotu kansainväliset maksutavat ja EU:n asettamat vaatimukset.
Inton rooli projektissa oli hyvin kokonaisvaltainen, teimme visuaalisen suunnittelun sekä verkkokaupan määrittelyn ja suunnittelun, sekä vastasimme täysin teknisestä toteutuksesta.
Tekijät: Hasan & Partners (Visuaalinen suunnittelu), Into-Digital Oy (Tekninen toteutus)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Into toteutti yhdessä hasan & partners:n kanssa Frankly Partnersin verkkosivu-uudistuksen. Sivustolla on monentyyppistä sisältöä ja toiminnallisuuksia referensseistä työnhakuilmoituksiin. Sivuston tyylikäs ja moderni ulkoasu toimii responsiivisesti eri kokoisilla näytöillä.
Into vastasi sivuston teknisestä toteutuksesta.
Tekijät: Hasan & Partners (Visuaalinen suunnittelu ), Into-Digital Oy (Tekninen toteutus)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto
Toteutettiin laajamittainen sivustouudistus yhdessä hasan & partnersin kanssa, kun kolme suurta ammattiliitoa yhdistyivät Teollisuusliitoksi. Laajan sivusto pitää sisällään muutaman erilaisen sivupohjarungon ja useita erilaisia räätälöityjä sisältömoduuleja. Yksi sivuston avaintoiminnoista on räätälöity hakutoiminto, joka toteutettiin SearchWP-hakutyökalua hyödyntämällä. Hakutyökalu indexoi sisällön lisäksi myös sisällön liitetiedostoina olevat pdf- ja office-dokumentit.
Sivuston ominaisuuksia mm.:
-Etusivu, artikkelit, tapahtumat, henkilöt, sisältösivut
-Pikahaku, laaja haku, hakutulosten kategorisointi
-Räätälöidyt Some-feedit, Facebook-kommentointi
-Lomaketyökalu, Mailchimp-integraatio
-Räätälöidyt pienet ”sovellukset” (Vue) sivuston sisällä mm. henkilörekisteri ja materiaalintilauslomake
-Kieliversiointi (suomi, ruotsi, englanti)
Tekijät: Brand MNGR Oy (Konsepti ja visuaalinen ilme), Into-Digital Oy (Käyttöliittymäsuunnittelun viimeistely, tekninen tuotanto)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Asiakas uudisti ilmeensä design-toimisto Brand MNGR:n kanssa ja oli alunperin toteuttanut teknisen toteutuksen toisen toimijan kanssa, mutta valmiin WordPress-teeman päälle tehty toteutus oli pahasti epäonnistunut eikä pystynyt täyttämään sivustolle asetettuja toiminnallisia vaatimuksia.
Into-Digitalin toimesta asiakkaan uudistettu sivusto koostettiin uusiksi täysin asiakkaalle räätälöitynä.
Sivuston tärkeimmät ominaisuudet perustietojen lisäksi ovat räätälöidyt sisältöelementit, tuotetietojen hallinta (tuotteet ja tuottajat WordPressin omaksi sisältötyypiksi), tuotehakutyökalu sekä yhteydenottolomakkeet. Projekti osoitti jälleen kerran valmisteemojen haasteet ja haavoittuvuudet, mutta lopputuloksena onnistunut kokonaisuus.
Tekijät: Ida Fram Oy (Konsepti ja visuaalinen ilme), Into-Digital Oy (Käyttöliittymäsuunnittelu, tekninen tuotanto)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto
Into-Digital suunnitteli ja toteutti Ida Framin konseptin pohjalta Eteran vuosikertomuksen jo toiseen kertaan. Tavoitteena oli tuoda vuosikertomuksen laaja sisältö digitaaliseen muotoon sovitettuna ja sopivina kokonaisuuksina esitettynä.
Lukuja visualisoitiin, sivustoa elävöitettiin kuvilla ja sivustolla pystyi liikkumaan joko navigaation kautta tai esitemäisesti sivulta toiselle. Visuaalinen ilme noudattu Eteran pääsivuston linjaa, mutta toimii kuitenkin omana kokonaisuutenaan-
Tekijät: Into-Digital Oy (Käyttöliittymäsuunnittelu, tekninen tuotanto), Kreab Oy (Sisällönsuunnittelu)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto
Into-Digital sai tehtäväkseen suunnitella Saton verkkovuosikertomuksen, jonka haluttiin olevan jotain muuta kuin perinteinen pdf. Verkkovuosikertomukseen haluttiin uutta ja erilaista otetta, ja sisältöä tiivistettiin huomattavasti painetun vuosikertomuksen määrästä.
Sivustolle rakennettiin uudenlainen navigaatio, joka kulkee sivuston myötä vasenta laitaa ja sisältöalueet rajattiin eri värein. Sisältöalueeseen pyrittiin tiivistämään riittävästi tekstiä, mutta jos alasivua tarvittiin, liukuu se esille oikeasta reunasta. Sivusto on tietenkin responsiivinen.
Tekijät: Ida Fram Oy (Konsepti ja visuaalinen ilme), Into-Digital Oy (Käyttöliittymäsuunnittelu, tekninen tuotanto)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Into-Digital uudisti Risellan verkkosivut yhdessä mainostoimisto Ida Framin kanssa. Osana Risellan brändiuudistusta ensimmäisenä näkyvänä muutoksena oli verkkosivuston uudistus.
Sivuston tavoitteena on tuoda esille Risellan monipuolinen tuotevalikoima ja tarjota reseptivinkkejä ja keitto-ohjeita käyttäjille. Mukana on myös allergeenityökalu, josta voi varmistaa mitkä tuotteet sopivat erikoisruokavalioille. Käyttöliittymäsuunnittelussa ei lähdetty kikkailemaan, vaan tehtiin käyttäjäystävällistä ja selkeää sisältöä. Tuttu ja turvallinen brändi päivitettiin tähän päivään.
Tekijät: Into-Digital Oy (Käyttöliittymäsuunnittelu, tekninen tuotanto), SEK (Visuaalinen suunnittelu)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto
Into-Digital toteutti yhdessä mainostoimisto SEK:in graafisen ohjeistuksen pohjalta Lasten ja nuorten säätiön Nuori.fi -verkkosivustouudistuksen. Into-Digital vastasi käyttöliittymäsuunnittelusta ja teknisestä tuotannosta. Uusi sivusto rakennettiin tuomaan esiin lasten ja nuorten hankkeita, yhteisöllisyyttä ja omia aikaansaannoksiaan tekstien, kuvien ja videoiden avulla.
Sivustolle tuotetaan jatkuvasti uutta sisältöä ja WordPressin päälle tehty sivusto palvelee erinomaisesti käyttäjiä ja sisällöntuottajia. Kullakin hankkeella on oma alaosionsa, joita hankkeen parissa työskentelevät pääsevät päivittämään. Sivusto on nostanut hankkeiden roolia ja tekijöiden fiilistä raikkaalla ulkoasullaan.
Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Into-Digital päivitti asianajotoimisto Heinosen verkkosivuston ilmeen jo aiemmin toteutettamamme WordPress-sivuston päälle. Heinonen liittyi osaksi kansainvälistä Everdsheds-toimistoketjua ja sivusto tuli mukauttaa globaaliin ilmeeseen. Into-Digital vastasi siis käyttöliittymäsuunnittelusta ja teknisestä toteutuksesta.
Tekijä: Into-Digital Oy (Tekninen tuotanto)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto
Havas Worldwide Helsinki suunnitteli ja konseptoi varainkeruukampanjan Kansallisgallerialle, jonka teknisestä tuotannosta vastasi Into-Digital. Kansallisgalleria on säätiö, joka rahoittaa Ateneumin, Kiasman ja Sinebrychoffin taidemuseon toimintaa. Kampanja on ainutlaatuinen, jossa lahjoittajat saavat jättää viestin tuleville sukupolville ja viestit julkaistaan vuonna 2050. WordPress toimii julkaisujärjestelmänä, sivusto on luonnollisesti responsiivinen ja siihen on liitetty mukaan lahjoitusmekanismeja.
Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Into-Digital uudisti Suomen blogimedian verkkosivuston. Aiemmin sivustolla esiteltiin staattisesti blogiverkoston bloggaajat, mutta nyt sivusto luotiin dynaamisemmaksi, johon nostetaan uusimmat blogipostaukset kultakin kirjoittajalta, esitellään suosituimpia blogipostauksia ja tarjotaan hakutoiminto blogisisällöistä. Into-Digital vastasi käyttöliittymäsuunnittelusta yhdessä asiakkaan Viestintätoimisto Bablerin kanssa sekä teknisestä tuotannosta.
Tekijä: Into-Digital Oy (Tekninen tuotanto)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Into-Digital loi kevyen blogipainotteisen yrityssivuston, jonka graafisen ilmeen suunnitteli Taru Staudinger. Monikanavainen mediakulutus, lisääntyvät päätelaitteet ja kasvava tarve nopeammalle tiedonkeruulle saivat suuret suomalaiset mediayhtiöt – Alma Median, MTV:n, Sanoma Media Finlandin ja Yleisradion – perustamaan kehitysyhtiö Media Metrics Finlandin.
Suoraviivainen, responsiivinen WordPress-tuotanto pantiin purkkiin nopeassa aikataulussa.
Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Into-Digital vastasi sivuston käyttöliittymäsuunnittelusta ja teknisestä toteutuksesta.
Tekijät: Descom Oy (Hakukoneoptimointi, sisältöalueet), Into-Digital Oy (Visuaalinen ja käyttöliittymäsuunnittelu)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Into-Digital siirsi muutama vuosi sitten Lämpöykkösen WordPressin päälle ja nyt uudistimme ilmeen ja käyttöliittymän. Descomin kanssa teimme yhteistyötä sivurakenteiden ja sisältöjen osalta, jotta hakukoneoptimointi toimii parhaalla mahdollisella tavalla.
Tekijät: Into-Digital Oy (Tekninen tuotanto), Pohjolan Mylly (Visuaalinen ja konseptisuunnittelu)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Lappsetin teemapuistojen uusien sivujen lanseeraus, johon haluttiin isoa visuaalista pintaa ja sivuston kuvastavan leikkipuistomaailmaa.
Tekijä: Into-Digital Oy (Tekninen tuotanto)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Hangon sataman verkkosivusto uudistettiin tämän päivän standardien mukaiseksi. Aivan MADAM suunnitteli konseptin ja käyttöliittymän, Into-Digital vastasi teknisestä tuotannosta.
Vierityspalkki on blogi kotimaisen web-alan trendeistä, tapahtumista ja toimistoista. Seuraa, niin tiedät ketkä tekevät parhaat verkkopalvelut, web-sovellukset ja verkkokaupat Suomessa.