Sanoma Magazines hakee kokonaista web-kehitystiimiä
Otathan huomioon, että tämä artikkeli on yli 14 vuotta vanha, joten sisältö ja linkit eivät ole välttämättä ihan ajan tasalla. Tuoreena lukemisena samasta kategoriasta: Jos olet vain vuokrattava lihapala, vaadi osasi laskutuksesta.
Sanoma Magazinesilla on iso vaihde silmässä. Rekryssä haaveillaan peräti kahden uuden tiimin perustamisesta ja rekryilmoituksessa on panostettu houkutteleviin lupauksiin. Tavoitteena on ryhtyä tuottamaan aikakausilehtien verkkopalveluita aivan uudenlaisella mallilla.
Hommat aiotaan esimerkiksi hoitaa muodikkaasti ja nopeasti ketterillä menetelmillä ilman tuntikirjausvelvoitteita. Ilmoituksen teksti on selvästi kohdennettu projektiliiketoimintaa harjoittavien digitoimistojen duunareihin:
“Sanoma Magazines Finlandin Verkkojulkaisut-toiminto rakentaa uudenlaista toimintatapaa tuottaa aikakausilehtiemme verkkopalveluja nopeasti ketterän kehitysmallin turvin. Kokoamme kokeneista, alan parhaista tekijöistä kaksi itsenäistä tiimiä, jotka pääsevät näyttämään taitonsa ilman tuntiraportointia ja asiakkaalta toiselle pomppimista. Edellytämme vahvoja näyttöjä verkkopalvelujen toteutuksista ja arvostamme laaja-alaista käytännön verkko-osaamista.”
Hakusessa on web-arkkitehti, viisi (5) web-ohjelmoijaa, projektipäällikkö, kaksi tuottajaa, AD ja graafinen suunnittelija ja verkkosuunnittelija.
Teknologiaosaamista toivotaan mm. eZ Publish –julkaisujärjestelmästä, Drupal-julkaisujärjestelmästä ja Symphony-sovelluskehitysalustasta.
Mediatalojen piirileikki omien yksiköiden ja ulkoa ostamisen välillä on taas saamassa uuden episodin.
Lisää avoimia työpaikkoja: Työpaikat-palsta – web-kehittäjä, web developer, verkkokauppapäällikkö ja monet muut
5 kommenttia on “Sanoma Magazines hakee kokonaista web-kehitystiimiä”
Kommentointi on suljettu.
Been there - done that
“Mediatalojen piirileikki omien yksiköiden ja ulkoa ostamisen välillä on taas saamassa uuden episodin.”
Juuri näin. Ensin otetaan sisään sitten ulkoistetaan, sitten taas otetaan sisään. Hakijoille tiedoksi että kysessä on 2 – 4 vuoden pesti, jos vanhat konsernin merkit pitää paikkansa.
Nähty on
Samaa mieltä kuin edellinen. On tullut läheltä nähtyä, että vuoroin perustetaan oma digiyksikkö, joka sitten räpistelee jatkuvasti sen kanssa, että konsernin ulkopuolelta digitoimistot yrittää päästä sisään katteettomilla lupauksilla ja tämä “uusi” digitiimi saa taistella jatkuvasti olemassaolon puolesta. Eli teet perse ruvella pitkää päivää ja osoitat olevasi yliluonnollinen ilmiö, jotta konserni uskoo että oma tiimi parempi kuin ulkopuolinen. Sit johto väsyy jatkuviin digitoimistoehdokkaisiin ja ulkoistaa koko tiimin.
Onnea vaan
Phuh. Siinä räpistellään sitten mediamyynnin käsittämättömien ja toimitusten ihmeellisten vaatimusten välissä. Kahden vuoden kuluttua todetaan, että ulkoa ostettu on kuitenkin parempi.
pxlape
Konsernissa aikanaan toisaalla duunissa olleena toki ymmärrän (kohdennetun?) kritiikin, mutta ihmetyttää näinkin negatiivinen klangi heti avauksesta – eiköhän Magazinesilla ole ihan oikea tahtotila tehdä asioita hyvin. Miksipä siihen ei hakisi parhaista parhaita kun kerran resurssitkin tuntuisi olevan ainakin rivien välistä lukien kunnossa – pitäisin hyvin lyhytnäköisenä johdon kannalta ensin rekrytä eturivin tekijät rosteriin ja selkärangattomasti ulkoistaa kvarttaalitalouden painaessa päälle tiimi ennen kuin ovat saaneet luvatuilla resursseilla toteuttaa ilmoituksissa maalailtua missiota. Siinä palaa naama aikkarijulkaisijalta mutta myös emokonsernilta osaajien silmissä.
Ilmiönä en pidä tätä mitenkään uutena tai erikoisena, tällaiset tuntuvat menevän sykleissä talouden ja osin muodinkin mukana – välillä konsolidoidutaan suuriksi digitoimijoiksi, seuraavaksi sirpaloidutaan pienempiin toimijoihin ja muiden leipiin. Tällä hetkellä tunnutaan olevan sirpaloitumisvaiheessa, joka luo Sanomien kaltaiselle toimijalle hyviä mahdollisuuksia kokeilla vaihtoehtoisia tapoja tehdä asioita ja kiinnittää osaavaa jengiä rosteriinsa.
hgv
Ottamatta kantaa syklisyyksiin tai “ostetaanko vai tehdäänkö itse”-tematiikkaan, tunnen sympatiaa niitä digitekijöitä kohtaan jotka valitsevat osakseen köyhän serkkupojan roolin yhtiössä jonka ydinliiketoimintaa on ja tulee aina olemaan aikakauslehtien tekeminen. Töihin hakiessaan on syytä pitää kirkkaana mielessä se että se oma tekeminen ei tule olemaan organisaation valtaväestön silmissä sitä firman kovinta korekompetenssiä. Etenkään silloin kun uloste osuu tuuuletuslaitteeseen. Jos tämä on ok, on tarjolla toki monia kivoja etuja omasta uimahallista vuotuisiin konsensuspalkankorotuksiin.