Sanoma Magazines hakee kokonaista web-kehitystiimiä

Artikkeli

Otathan huomioon, että tämä artikkeli on yli 14 vuotta vanha, joten sisältö ja linkit eivät ole välttämättä ihan ajan tasalla. Tuoreena lukemisena samasta kategoriasta: Mitä web-analyytikolta vaaditaan?.

image Sanoma Magazinesilla on iso vaihde silmässä. Rekryssä haaveillaan peräti kahden uuden tiimin perustamisesta ja rekryilmoituksessa on panostettu houkutteleviin lupauksiin. Tavoitteena on ryhtyä tuottamaan aikakausilehtien verkkopalveluita aivan uudenlaisella mallilla.

Hommat aiotaan esimerkiksi hoitaa muodikkaasti ja nopeasti ketterillä menetelmillä ilman tuntikirjausvelvoitteita. Ilmoituksen teksti on selvästi kohdennettu projektiliiketoimintaa harjoittavien digitoimistojen duunareihin:

“Sanoma Magazines Finlandin Verkkojulkaisut-toiminto rakentaa uudenlaista toimintatapaa tuottaa aikakausilehtiemme verkkopalveluja nopeasti ketterän kehitysmallin turvin. Kokoamme kokeneista, alan parhaista tekijöistä kaksi itsenäistä tiimiä, jotka pääsevät näyttämään taitonsa ilman tuntiraportointia ja asiakkaalta toiselle pomppimista. Edellytämme vahvoja näyttöjä verkkopalvelujen toteutuksista ja arvostamme laaja-alaista käytännön verkko-osaamista.”

Hakusessa on web-arkkitehti, viisi (5) web-ohjelmoijaa, projektipäällikkö, kaksi tuottajaa, AD ja graafinen suunnittelija ja verkkosuunnittelija.

Teknologiaosaamista toivotaan mm. eZ Publish –julkaisujärjestelmästä, Drupal-julkaisujärjestelmästä ja Symphony-sovelluskehitysalustasta.

Mediatalojen piirileikki omien yksiköiden ja ulkoa ostamisen välillä on taas saamassa uuden episodin.

Perttu Tolvanen

Perttu on Vierityspalkin päätoimittaja ja kirjoittaja.

Perttu Tolvanen on digitaalisten palveluiden suunnittelun, arkkitehtuuriratkaisujen ja kumppanivalintojen asiantuntija. Perttu on konsulttiyhtiö North Patrol Oy:n konsultti ja toinen perustaja. North Patrol on digitoimistoista ja järjestelmätoimittajista riippumaton konsulttiyhtiö, joka suunnittelee digitaalisia palveluita ja auttaa asiakkaita onnistumaan uudistushankkeissaan. Ota yhteyttä Perttuun!

5 kommenttia on “Sanoma Magazines hakee kokonaista web-kehitystiimiä”

  1. Been there - done that

    “Mediatalojen piirileikki omien yksiköiden ja ulkoa ostamisen välillä on taas saamassa uuden episodin.”

    Juuri näin. Ensin otetaan sisään sitten ulkoistetaan, sitten taas otetaan sisään. Hakijoille tiedoksi että kysessä on 2 – 4 vuoden pesti, jos vanhat konsernin merkit pitää paikkansa.

  2. Samaa mieltä kuin edellinen. On tullut läheltä nähtyä, että vuoroin perustetaan oma digiyksikkö, joka sitten räpistelee jatkuvasti sen kanssa, että konsernin ulkopuolelta digitoimistot yrittää päästä sisään katteettomilla lupauksilla ja tämä “uusi” digitiimi saa taistella jatkuvasti olemassaolon puolesta. Eli teet perse ruvella pitkää päivää ja osoitat olevasi yliluonnollinen ilmiö, jotta konserni uskoo että oma tiimi parempi kuin ulkopuolinen. Sit johto väsyy jatkuviin digitoimistoehdokkaisiin ja ulkoistaa koko tiimin.

  3. Phuh. Siinä räpistellään sitten mediamyynnin käsittämättömien ja toimitusten ihmeellisten vaatimusten välissä. Kahden vuoden kuluttua todetaan, että ulkoa ostettu on kuitenkin parempi.

  4. Konsernissa aikanaan toisaalla duunissa olleena toki ymmärrän (kohdennetun?) kritiikin, mutta ihmetyttää näinkin negatiivinen klangi heti avauksesta – eiköhän Magazinesilla ole ihan oikea tahtotila tehdä asioita hyvin. Miksipä siihen ei hakisi parhaista parhaita kun kerran resurssitkin tuntuisi olevan ainakin rivien välistä lukien kunnossa – pitäisin hyvin lyhytnäköisenä johdon kannalta ensin rekrytä eturivin tekijät rosteriin ja selkärangattomasti ulkoistaa kvarttaalitalouden painaessa päälle tiimi ennen kuin ovat saaneet luvatuilla resursseilla toteuttaa ilmoituksissa maalailtua missiota. Siinä palaa naama aikkarijulkaisijalta mutta myös emokonsernilta osaajien silmissä.

    Ilmiönä en pidä tätä mitenkään uutena tai erikoisena, tällaiset tuntuvat menevän sykleissä talouden ja osin muodinkin mukana – välillä konsolidoidutaan suuriksi digitoimijoiksi, seuraavaksi sirpaloidutaan pienempiin toimijoihin ja muiden leipiin. Tällä hetkellä tunnutaan olevan sirpaloitumisvaiheessa, joka luo Sanomien kaltaiselle toimijalle hyviä mahdollisuuksia kokeilla vaihtoehtoisia tapoja tehdä asioita ja kiinnittää osaavaa jengiä rosteriinsa.

  5. Ottamatta kantaa syklisyyksiin tai “ostetaanko vai tehdäänkö itse”-tematiikkaan, tunnen sympatiaa niitä digitekijöitä kohtaan jotka valitsevat osakseen köyhän serkkupojan roolin yhtiössä jonka ydinliiketoimintaa on ja tulee aina olemaan aikakauslehtien tekeminen. Töihin hakiessaan on syytä pitää kirkkaana mielessä se että se oma tekeminen ei tule olemaan organisaation valtaväestön silmissä sitä firman kovinta korekompetenssiä. Etenkään silloin kun uloste osuu tuuuletuslaitteeseen. Jos tämä on ok, on tarjolla toki monia kivoja etuja omasta uimahallista vuotuisiin konsensuspalkankorotuksiin.

Kommentointi on suljettu.



Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1140+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ digipalvelun referenssicasea.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 1000+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 29 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun